laupäev, juuni 09, 2018

Pullerits: Kuidas ma Ülenurme rattarallil väikse grupiga minema sain?

Kogemused maksavad: Jaan Kirsipuu (fotol paremal) oli koos Andres Ausiga kasutanud teadjate tunnistajate sõnul kavalat võtet, kuidas kohe Ülenurme-Haaslava 46 km pikkuse rattaralli esimestel kilomeetritel tugevamad teistest eraldada. Pärast üksjagu rahulikku starti allatuult ja allamäge, kus kiirus ei läinud oluliselt üle 55 km/h, tuli pööre vasakule ja küljetuul, misjärel esimesed võtsid tuntavalt tempot alla ja peagrupp jooksis kokku. Vähemasti olin ka peagrupi tuules, kuigi ei salga, et mingit eesmärki seekordseks sõiduks polnud. Sest pühapäeval ootab ju 60-kilomeetrine Jõgeva rattaralli, mis tuleb hoopis karmim võistlus – mitme raske tõusuga. Selleks oli vaja jõudu säästa. Aga kui esimesed algul jõuga eest kohe ära ei sõida, ega siis nimme ka maha jääma hakka.

Pooleteise kilomeetri järel, kui tuli Poldri poole raja kõige pikem ja kiirem laskumine, hakkas kihutamine. Ja seal olidki Kirsipuu ja Aus osaliste väitel teinud oma kavala lükke. Nad lasid ees vedajatega väikse vahe sisse, ülejäänud olid nende taga, ja seejärel olid kiirendanud ning sõitnud tagumistel lihtsalt eest ära ja grupi kinni püüdnud ning grupiga koos minekut teinud. Kes jäid, nood jäid. Enamik jäi.

Väike võimalus oli püüda nende tuules kaasa minna, aga hindasin olukorda realistilikult ja perspektiivitundega. Esiteks oli tempo väga kiire, teiseks tahtsin säästa Jõgeva sõiduks jõudu – niigi käivad köhahood pidevalt kallal, ning kiire algus on alati just mu hingamisteedele valusalt mõjunud – ning kolmandaks ei tahtnud sõita kaasa grupiga, kellega üheskoos tekiks nagunii kaasas püsimise probleem.

Selja taha ei vaadanud, kuid oletan, et minu taha kogunes vähemalt viiest-kuuest sõitjast rivi. Eestpoolt lisandus peagi Siim Türna (nr 334) ja tema, nagu järgnevalt selgus, oli väga väärtuslik täiendus.

Kui sõidetud sai kümmekond kilomeetrit, läks küljetuules ja kergelt vastumäge meie kett ehk rivi puruks. Tegin õigesti, et hoidsin ettepoole, sest ühtäkki märkasin, et olin Türna sabas koos veel ühe sõitjaga minema saanud. Selline olukord rahuldas: kolmene grupp on küll veidi väike, tuleb kõvasti tööd rabada, aga see-eest ohutum, kui palju pikem rivi.

Saime kolmekesi oma grupetto ilusasti tööle. Türna oli muidugi kõige kõvem vedaja, tema aitas peaasjalikult tempot ülal hoida ja ei peljanud teha veidi pikemaid vahetusi. Olud olid keerulised, sest kuigi rada pööras alatasa siia-sinna, sai taganttuult nautida harva. Enamasti tundus, et tuul puhub kas küljelt või suisa vastu.

Me tempo püsis kolmest grupettot ja kõva tuult arvestades korralik, mu Endomondo järgi 37-41 km/h vahel. Poolel maal korjasime sappa noorte võistlusel kaks minutit enne täiskasvanuid startinud Rasmus Lepiku (nr 301). Selge see, et noorel mehel ülekandeid ei jätkunud, mistõttu jäid tema vahetused imelühikesteks, pigem sümboolseteks, aga meie tuules püsis ta vapralt.

Kui kaks kolmandikku sai sõidetud, korjasime eestpoolt kaasa ka Aivar Lehtmaa (nr 339), kes oli veel üks väärt täiendus ja võttis distantsi viimases kolmandikus enda kanda tublisid vahetusi. Samuti haakis tuulde veel kaks noort, aga nemadki ei näidanud erilist vedamise initsiatiivi. Korra oma vahetuse ajal, umbes 10 km enne lõppu, proovisin veidi kiirust tõsta, et noori maha raputada, aga ega see nii lihtsalt õnnestu. Ja ega too lühike raputamiskatse ka kuigi otsustav olnud.

Kui lõpuni jäi viis kilomeetrit, sattusime pikka-pikka autode kolonni. Need tulid lennupäevalt. Tekkis lausa probleem, kuidas autodest mööda saada: paremal jäi ruumi napiks, vasakult tulid aga teised sõidukid vastu. Just siis, kui asi hakkas kaootiliseks ja ohtlikukski minema, ilmus tagant signaalitades julgestusmootorrattur, kes lõi vastassuunas tee puhtaks ning saime pikal tõusul sinna manööverdada.

Kui lõpuni jäi poolteist kilomeetrit, millest kilomeeter tuli sõita küljetuules, liikusime minu hinnangul mõistlikult, keegi lollusi ei teinud. Noortel meestel läks seejärel muidugi veri keema. Kõigepealt spurtis Lauri Verliin (nr 270) TÜ ASKst ja olgu ette öeldud, et saigi eest ja jäigi ette. Talle üritas konkurentsi pakkuda noor Lepik, aga mina teda ignoreerisin. Sest oli selge, et noorel mehel tuleb finišisirge vastutuules ja vastu mäge nagunii ülekandest puudu. Sedasi seadsin end märksa kogukama Lehtmaa sappa, mis oli taktikaliselt õige lahendus. Saingi Lepikust mööda, ent Lehtmaast siiski mitte. Protokolli läks 39. koht ajaga 1:13.40 (sama, mis meie grupetto kiireimal Verliinil), aga kui kaks minutit varem startinud noored sõitjad arvestusest välja jätta, siis täiskasvanute seltskonnast olin 15. Ei olegi vist kunagi ühelgi maanteevõistlusel nii head kohta saanud. (Tegelik sõiduaeg on kaks minutit kiirem, 1:11.40, sest aeg läks käima kaks minutit varem alustanud noorte sõidust. Keskmine kiirus oli 38,4 km/h).

Kavaldanud Kirsipuu lõpetas täismeeste arvestuses ainult kolm kohta enne mind. (Tema ajaline edu oli siiski viis minutit.) Ta ütles, et algus oli raske, sest kiirus oli suur. Järelikult õigesti tegin, et kõvemate tempoga kaasa ei läinud, kui isegi Tour de France’i omaaegne kauane liider tunnistas, et jalgele tuli anda kõvasti valu.

Foto 1: Jaan Kirsipuu (paremal) eelmisel nädalavahetusel Mulgi rattaralli stardis. Foto autor: Marko Saarm, Sakala/Scanpix
Foto 2: Tartu rattaralli start 2015. aastal. Leidke fotol Jaan Kirsipuu! Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 3: Jaan Kirsipuu võidab 2012. aastal Mulgi rattaralli Janek Tombaku ees. Foto autor: Elmo Riig, Sakala/Scanpix
Foto 4: 2012. aastal Mulgi rattaralli liidergrupp. Foto autor: Elmo Riig, Sakala/Scanpix

31 Kommentaarid:

At 00:11, Anonymous sinisärklane said...

Priiduga koos sõites peab ikka närvi olema ja hea kui tervisekindlustus on ka tehtud. Väga ebamugav oli sõita..

 
At 11:08, Anonymous Anonüümne said...

Priit peaks tegema ettepaneku, et teha Lõuna-Eestis meiesugustele harrastajatele velotuur. Eilsel Ülenurme ja tänasel Jõgeva rattarallil ju paljud näod samad. Miks mitte teha kolmest päevast koosnev velotuur. Reede õhtul Tartu kandis mingi proloog. Laup Ülenurme ja pühap jõgeva rattaralli. Kui osaled kõikidel etappidel, siis saad odavamalt regada. Ma usun küll, et nii saaks rohkem rahvast kokku ja oleks õhtuti põnev protkolle ka jälgida.

Händikäp meetod oleks siis palju põnevam, kui näiteks reedel oleks 5 km proloog. Ja Ülenurme rattarallil lastakse vastavate aegade järgi tüübid rajale. Siis poleks ju ohtu, et grupid oleks väga suured. Samas oleks ju väga põnev. Tagumised hakkavad esimesi taga ajama. Jõgeva raskemal rajal stardiks kõik koos. Saaks teha eraldistarti, väiksemate gruppide sõitu ja suure grupi sõitu. Mida veel tahta. Kolme päevaga mingi 120 km sõita. See oleks kontimööda enamustele harrastajatele. Tuuri formaadi üle võib veel vaielda. Aga mingi põnevus võiks ju olla.

 
At 16:05, Anonymous Anonüümne said...

Tore algatus jah ja veidi põnevgi, kuid ärge siis ohkima hakake kui Padre käest suhkamit saate.

 
At 19:47, Anonymous Anonüümne said...

Niikuinii hakkavad.

 
At 20:02, Anonymous Anonüümne said...

Protokolli vaadates Pulleritsul M60 klassis 2 koht

 
At 20:12, Anonymous Anonüümne said...

Sõitjaid ka na vähe.

 
At 21:24, Blogger Priit Pullerits said...

Ma olen M50, mitte M60.

 
At 21:34, Anonymous Anonüümne said...

Kes võtab orgunnida? Laiskvorstid nagu te olete.

 
At 00:27, Anonymous Anonüümne said...

Kes veel näinud pole, siis Elva rattaralli lühikese maa kukkumine. See oli tagumises grupis

https://www.youtube.com/watch?v=aha6Efh0Op0

Väga jõhker laks.

Elva lühikese maa viimast kukkumist pole peal. Aga see oli ka korralik litakas olnud.

Tartu Rattaralli lühikese maa kukkumine oli ju ka korralik https://www.youtube.com/watch?v=c4_UoXB0LxA 36:50 pealt.

Nii et Priit. Tuleb ikka velotuur teha, kus proloog, siis prognoositavalt väikeste gruppidega sõit Händikäp süsteemis ja siis üks ühiststart kolmandal päeval, kui rahvasportlastel juba jalad pehmed :)

Kukkumine käib küll rattaspordi juurde. Aga need litakad pole küll normaalsed. Midagi tuleb teha, et neid vältida. Alustuseks üks velotuur palun :)

Minu poolt idee, Priit käib idee edasi, korraldajad teevad asja ära ja ongi olemas :)

 
At 01:05, Anonymous Anonüümne arvamusliider said...

Loen ja noo, vanameistrilt pole üldse paha sõit! Kiitus ja au.
Sest Jassilt ainult kolme mintsaga saada, nohh sitakotid, suu on jälle kinni ja paremal juhul tuleb ainult mämm-mämm nagu näha...
Padre pani taaskord treenimise ilmameistritele pika puuga ja elegantselt suhkamit.
Ega olegi enam midagi muud öelda kui et armetud könnid... Minge ja arenege.

 
At 06:39, Anonymous Anonüümne said...

Elva viimane kukkumine 1.02.30 https://m.youtube.com/watch?v=8ZIom3Ohqqg

 
At 10:01, Anonymous Anonüümne said...

Nädala pärast Jõgeva.
Priit jõuad ka sina nädalaga sellest tunni ajasest pingutusest taastuda. Jalgadele hea kui enne "põhivõistlust" ka pisut päris sõitu tunda saavad.
Grupetto sõna mida mõnuga ja palju kasutad on pisut teise tähendusega.
Grupetto siis see punt mis peale kõiki punte viimastena tekib. Suurtuuridel ülesandega lõpetada tänane etapp ajalimiidi sees. Mägistel etappidel istuvad seal kõik sprinterid ja loodavad päeva õhtusse saada. Tõuse minnakse vaikselt (eelpool nimetatud Kirsipuu ei suutnud ka selles kaasa minna) , laskumistel riskitakse ja sirgetel tõmmatakse et kaotatud aega pisut tagasi teha.
Võime ka vaat et Lõivu punti Tartu rattarallil nimetada grupettoks.

Huu

 
At 10:09, Anonymous Anonüümne said...

Ei maksa Pulleritsule grupetto mõistet selgitada. Ta kustutab kommentaari ja jaurab samamoodi edasi. Korduvalt katsetatud.

 
At 11:49, Blogger Priit Pullerits said...

Huu, kui ma grupettot valesti kasutan, siis teil on ajaarvestus vale. Jõgeva sõit ole eile! Reportaaž sellest tuleb homme.

 
At 12:14, Anonymous Anonüümne said...

Padre gruppetto on täiesti korrektne käitlemine. Kui ei usu, vaadake vikipeediast järele. Vaid usaldusväärsed eesti mehed pääsevad sisse.

 
At 12:34, Anonymous MargusM said...

Priit, jah sa kasutad grupettot valesti lisaks öeldakse ka autobus ning Huul on nädalad sassis.. kohe miski ei lähe täkkesse, kas sinine esmaspäev?

seekord siis kaotust Kirsipuule üle 10min.

 
At 13:06, Anonymous Anonüümne said...

Vabandused. Jõgeva oli ka ära. Tihe liiklus see nädal radadel.
Ise "nautisin" jõelähtme metsa 5,30 tundi. Oli tore.

Huu

 
At 14:08, Anonymous Anonüümne said...

Sellest oli juttu juba ammu et Padre võidab ka siis kaotab veerand kuni pool tundi. Õppige knöllid!

 
At 17:10, Anonymous MargusM said...

ehk oleks õigem postituse pealkiri:
"Kuidas ma Ülenurme rattarallil vahe sisse lasin ja maha jäin."

homme tuleb sellele järg Jõgeva RR näol.
Ootame ära, praegu on siin kui seisev vesi..

 
At 18:39, Anonymous Anonüümne said...

Asjata ülbitsed Margus. Padre on taktikamängus ületamatu. Kokkuvõttes saame kõik suhkamit nii mis koliseb. Loeme septembris tibusid, kes Padrest GC-s ette jääb on kõva mees.

 
At 20:51, Anonymous Anonüümne said...

Vähe on mehi, kes GC-s Padrest ettepoole platseeruksid. Võibolla Kirsipuu ja Lõiv, aga rohkem küll mitte.

 
At 21:07, Anonymous Anonüümne said...

Kas selle Lõvi nime võib nüüd siin blogis jälle suhu võtta?

 
At 21:26, Anonymous Anonüümne said...

Miks PP anonüümselt ülistavaid kommentaare kirjutab?

 
At 23:56, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, mis toimub?!
Käib niisama näppimine ja sügamine?

See-eest Postimees juhatab meile valguskiire kätte ja näitab teed - maailm mõtestatud!
Iirimaal püstitati ülekaalukas rekord

 
At 00:11, Anonymous Anonüümne said...

Armas aeg, 23:56, see tänapäeva pehmokultuur on nii kütkestavaks arenenud, et ma kuidagi ei suuda otsustada, kas parim on pilt 6 või 17. Vahest võhmamehed aitavad?
Kui üdini aus olla, siis olen masti juba täiesti veriseks rapsinud...

 
At 09:00, Blogger Priit Pullerits said...

Kirjutaja 21:26, milleks ma seda peaks tegema? Sellest, mida teen rattavõistlustel ja muidu, kirjutan nagunii pikki lugusid siia oma nime alt, milleks veel mingid anonüümsed kommentaarid? Kui mul midagi lisada on, siis teen seda oma nime alt, julgelt, mitte teie kombel anonüümsena. Õige mees julgeb oma sõnade eest vastutada. Teie ei julge. Nõrk.

 
At 09:09, Anonymous Anonüümne said...

Õige mees julgeb oma sõnade eest vastutada.

Nunuh. Kõigepealt tuleb meelde "hüsteeriline eit". Esmalt vahetati sõnastus ära ja siis vinguti, et Jaak Kanepi ei tohi tütre eest seista. Kus see vastutuse võtmise jutt siis oli?

 
At 10:38, Blogger Priit Pullerits said...

Võtsingi vastutuse. Kirjutasin väga kõva argumentatsiooni Avaliku Sõna Nõukogule, mille peale seal ei osatud midagi mõistlikku ega asist mulle vastu väita, lihtsalt emotsiooni pealt ja ilma igasuguse argumentatsioonita langetati otsus. Kahjuks pole arbitraaži, kuhu too põhjendamatu otsus edasi kaevata.

 
At 17:19, Blogger شركه المناره 0500546252 said...


Dear customer All of us suffer from problems at home difficult to solve and may pose a great danger to your life and life of those you love such as harmful insects dangerous, which threaten human life and the transmission of diseases and cause a lot of physical problems So provided theAl Manarah Company has all kinds of insects
شركة تنظيف منازل بالرياض
شركة تنظيف سجاد بالرياض
شركة تنظيف بالرياض
شركة تنظيف مجالس بارياض
شركة مكافحة حشرات بالرياض

 
At 17:24, Blogger شركه المناره 0500546252 said...


Dear customer All of us suffer from problems at home difficult to solve and may pose a great danger to your life and life of those you love such as harmful insects dangerous, which threaten human life and the transmission of diseases and cause a lot of physical problems So provided theAl Manarah Company has all kinds of insects
شركة تنظيف منازل بالرياض
شركة تنظيف سجاد بالرياض
شركة تنظيف بالرياض
شركة تنظيف مجالس بارياض
شركة مكافحة حشرات بالرياض

 
At 10:01, Blogger Pansys Silvaz said...

qzz0725
michael kors outlet
air max 95
ray ban sunglasses
oakley sunglasses wholesale
ralph lauren polo
soccer jerseys
saucony shoes
mizuno running shoes
hermes birkin
heat jerseys

 

Postita kommentaar

<< Esileht