esmaspäev, märts 04, 2019

Pullerits. Ärme muutume verejanuliseks karistuspataljoniks!

Minu ettepanek teile, kui soovite üldse kaasa mõelda: ärme muutu Karel Tammjärve suhtes verejanulisteks lintšijateks, vaid näidakem üles suuremeelsust ja andestagem talle, sest kuigi ta sai hakkama teoga, millele ei ole õigustust, ei ole ta selle eest ka väärt nii suurt ja nii karmi hukkamõistu, nagu oleks ta Eesti kõige paadunum rahvavaenlane ja kurjategija. Ei ole ju!

Ja muide: riigikogusse kandideerinud erakonnad kasutasid veelgi massiivsemat dopingut, kui lubasid maad ja taevad kokku, teades liiati väga hästi, et nende lubadustele ei jätku katet ning et nad ei suuda neid lubadusi ellu viia - aga ikkagi suurendasid selle dopingu abil oma toetust, peaasi, et vaid valimistel võit kätte saada. Minu arvates on see palju moraalitum ja palju jõhkram petmine kui see, mida tegi Tammjärv. (Andreas Veerpalust nimme ei räägi, tema on minu silmis argpüks, kes ei julgenud oma tegu tunnistada ja lasi varvast.)

Siin mu argumentatsioon tänase Postimehe arvamusküljel. Palun lugege seda enne, kui hakkate kaasa rääkima, muidu tulistate lihtsalt paukpadrunitega mõttetult õhku. Ja pidage silmas, et see, millise positsiooni te selles küsimuses kokkuvõttes võtate, räägib väga palju ka teie enda hingesuurusest - või selle olematusest.

Fotod 1 ja 2: Karel Tammjärv Pyeongchangi taliolümpial pärast kolmandat vahetust Eesti 4x10 km teatemeeskonna koosseisus. Fotode autor: Tairo Lutter, Postimees/Scanpix

97 Kommentaarid:

At 11:24, Anonymous Anonüümne said...

Kolm viimast sissekannet on läinud Tammjärve pushimisele. Kas Karelil jäi dopinguarstidest vahendeid üle ka PR projektide jaoks? Või Pullerits täna tõepoolest mõtlebki nii nagu kirjutab?

 
At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

Kust sa võtad, et Tammjärve kallal ollakse nagu karistuspataljon? Minuarust on Tammjärve suhtes näidatud üles pigem tunnustavat/heatahtlikku suhtumist.
Tõsi on see, et Tammjärv saab rohkem tähelepanu, kuna ta on valmis rääkima oma lugu ja kuna lugu on selline, mis ei tekita just palju positiivseid tundeid, siis on ka Tammjärve suhtes negatiivseid arvamusi, mida ei saa siiski üle utreerida, nagu Sa Priit, teed.

mp

 
At 11:42, Anonymous Anonüümne said...

Tänase päeva seisuga tundub, et suurem kära on vaibunud ning kõik on suutnud oma eluga juba mingil moel edasi minna (kui Veerpalud võibolla välja arvata). Ainult Pullerits üksi laob veel puid alla ning hoolitseb jätkuvalt selle eest, et meil Tammjärv ja tema teod ikka hästi meeles püsiksid.

 
At 11:44, Anonymous Anonüümne said...

Ütlen veel niipalju, et isiklikult mul on Karelist kahju, et ta sellisele dopingukasutaja teele läks. Hea, et ta tegi need tunnistused ja saab hiljem inimestele siiski silma vaadata, kui asi moel või teisel lõpule jõuab. Selgitusi tuleb tal nagunii inimestele ka edaspidi anda, kui kõik läbi.

mp

 
At 11:45, Anonymous Anonüümne said...

to 11:42

Täpselt minu mõte

mp

 
At 11:45, Anonymous Anonüümne said...

Eesti on tsiviliseeritud riik. Keegi ei hakka enne kohtu otsust Karelile külge.

 
At 12:29, Anonymous Anonüümne said...

Kus me teame, et Karel õigust rääkis või mida olulist ta rääkimata jättis?

 
At 12:34, Anonymous Anonüümne said...

Nonii, lugege tunni pärast juhtivat uuriva ajakirjanduse väljaannet. Karlovitši mask rebitakse eest, alustatakse algusest! Rütmihäired ja okserefleks garanteeritud.

 
At 13:09, Anonymous Anonüümne said...

Pisar valgus lauge vahele lugedes EV Presidendi otsust. No kuidas nii, ilma kohtuta? Me oleme narrinud kümmekond aastat norrakaid ja nüüd siis on tasu selline, et see polegi nagu väärt miskit. Võib-olla tõesti. Orden on nagu kohustus, mitte tasu. Rohkem nagu tärn pagunil, mis läheb ära kui lati alla vajud. Ladna, võib-olla ongi nii õigem. Jäi ju ka Annus oma ordenitest ilma kui kohtus kriminaaliks tunnistati. Samas tema äri läheb edasi. Miks ta aga karistab profisuusatamist rahade äravõtmisega. Saan aru, et Haanja poistel pole sisu aga kas pole siis õige toetada hoopis noori talente arendavaid amatööre? Nii ei saa, et tõmbame patuoinaste tõttu kriipsu peale spordialale. Väärikas oleks rahad suunata klubidele, kus on näha võimekust talentide avastamisel. Rahade äravõtmine näitab aga ühest hinnangut antidopingu süsteemi nõrkusele. Selles süsteemis röövivad valemängijad naturaalsetelt talentidelt reaalsed võimalused.

 
At 13:53, Anonymous S.hunt said...

Kellele V.poiss Peab aru skin andma ja armu paluma—-Avalikkusele,minge pe.....Las lohutab kodus Angelat ,see nutab päevad läbi,vanamees nühib kilidele suuski ja koju jõuab kevadel.Karel rääkis avalikult kõik ära,mis siin lisada,Kohus otsustab.

 
At 14:16, Anonymous Anonüümne said...

huvitav, palju on igasuguseid ordeneid saanud värske parlamentäär kristina smigun-vähi? rahvas valiski ta riigikokku, hoolimata sellest,et emand ei rääkinudki suud puhtaks, milles täpsemalt tema kaasus seisnes. ajakirjanikud väga kergelt ka loobusid küsimuste esitamisest. millegipärast.

 
At 14:29, Anonymous Anonüümne said...

Hoopis avalikkus peab V.poisile skin aru andma,kui pikk tema võistluskeeld on,

 
At 14:35, Anonymous Anonüümne said...


"Tammjärve ülestunnistus polnud siiralt vabatahtlik. Ta pole kangelane!"

Pullerits on tänase Pahvi Delfi arvamuse kõrva puhas lumehelbeke, tuleb Pahviga nõustuda.



 
At 15:00, Anonymous Anonüümne said...

Oleks me omal ajal Alaveri ja Veerpalu ära lintšinud, oleks praegu kõik need jamad olemata. Ja kui nüüd jälle mõni suller karistusest pääseb siis läheb see sama vana hea porno ikka edasi.

 
At 15:22, Anonymous Anonüümne said...

Täpselt nii, kui medalid garanteerib hea advokaat, siis tekkib karistamatuse olukord ja ainult loll jätab selle kasutamata.

Seni kuni neil lubatakse olla spordiga seotud, niikaua ei muutu midagi ja mõne jaoks on nad endiselt autoriteedid.

 
At 15:37, Anonymous Anonüümne said...

FILM.

"Doping Top Secret: Confession – Inside the mind of a doper"

https://www.sportschau.de/doping/The-Duped-Cheat-100.html?fbclid=IwAR2oo2TTwEnsy_mFYfAd4cqA16eReCav8xupnp36oaTaD8P_VE6qb7y0wB0

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

Kui Sundby jäi vahele, maksis alaliit talle veel preemiat, seda kompensatsiooniks saamata jäänud tulu eest. Meil soovitakse, et suusatajad oleks au-mõistus-südametunnistus, ebareaalsed ootused toovad kaasa karmi karistamise soovi.

 
At 15:49, Anonymous Anonüümne said...

Õige jutt. Nagu eelpool postides oli et norra meedia tegi Johaugi vahelejäämisest meediaprojekti SUUSANEITSI PÄÄSTMINE. Eesti meedia laulis unisoonis järgi. Iga pisike uudis kuidas Joh koondisega koos trenni tegi ja Björgeniga sooja sõprust pidasid toodi ära.

 
At 15:49, Anonymous Anonüümne said...

Padrega jääb üle nõustuda. Miks meil ülekaalulised, igasugusest füüsilisest pingutusest loobunud spordiajakirjanikud on kõige kõvemad mehed sportlasi hukka mõistma? Nemad on skandaalide või kaotuste ajal alati esimesed, kes nõuavad sporditegelaste avalikku lintšimist. Eriti üks mees, kes Padrega samast majast minema aeti.

 
At 16:33, Anonymous Anonüümne said...

Lugesin õudusjuttu - https://www.err.ee/916512/eok-taitevkomitee-liikmed-koosoleku-eel-doping-tuleks-eestis-kriminaliseerida

Päris karm mõte. See on ju sama kui kiiruse ületamise eest oleks samuti nulltolerants. Pügal üle - kohe trellide taha. Suunda ei näidanud, lamp läks rikki - kohe vangi. Ja siis ilmuvad välja arstitõendiga sellid, kes on kaugenägelikud ja lihtsalt spidomeetri näitu ei näe lugeda prillidega ning seetõttu võivad mõõdukalt +66 km/h tunnis 30 alas kimada ilma kriminaliseerimse ohuta.

Arstid on öelnud et korrektne veredopingu kasutamine ei jäta tuvastatavat jälge antidopingule reageerimiseks. Dopingu kriminaliseerimisel on sportlane aga manipuleeritav marionett, kes võib sattuda kriminaalkaristuse hirmus valitavale ametipostile, kus ta peab "soovituste" alusel hakkama tegema milliseid otsuseid. Juhul kui tüüp ei taipa teha enam õigeid otsuseid, siis leitakse üles tunnistajad ja verepakid, millega otsustaja postilt maha joostakse ja trellide taha saadetakse. Ja kes usub enam kriminaali, eks?

 
At 17:03, Blogger Priit Pullerits said...

14:35, ma keeldun olemast südametu ja verejanuline.

Mina olen dopingukasutamise kriminaliseerimise vastu. Nõus 16:33-ga, et siis peaks ka kiiruseületajad vangi panema, sest nemad, erinevalt dopingupruukijatest, ohustavad ikkagi teiste tervist ja elu. Siin on tegemist ilmselge ülereageerimisega seaduseandjate ja muude huvigruppide poolt.

 
At 17:51, Anonymous Anonüümne said...

Karel on oma vitsad saanud ja peaks suusatamisega jätkama. Olles elav eeskuju noortele, kes mõlgutavad mõtteid lihtsamalt tulemusi teha.
Teeb trenni, kannab oma võistluskeelu ära ja näitab kõigile, et puhtalt jõuab ka kaugele. Küll Tartu kandist leiab neid toetajaid ka. Teen ettepaneku teha fb grupp Karel suusakoondisse tagasi. Kasvõi korjanduse toel. Igaüks paneb kümpa.

T

 
At 17:55, Anonymous Anonüümne said...

Õiglane Karistus Tammjärvele see, kui ta teeniks selle papi tagasi, mis ta raisanud on, ehk siis. Kui palju on ta 2,5 aasta jooksul raha kulutanud. Palk, stipendiumid vms sissetulekud, igasugused kulud, hooldemehed ja määrded ja laagrimaksumused, dopingu raha. Kõik selle raha on ta välja petnud. Pakun, et see Summa on vähemalt 50 000 eurot 2,5 aasta jooksul. Karistus peabki olema nii suur, kui suure karistuse saaks pätt, kes on varastanud 50 000 eurot.

Palju põnevam küsimus oleks see, et kas Tammjärv ja Andreas Veerpalu oleks dopingut pruukinud, kui poleks Mati Alaveri olemas?. Andrus Veerpalu ei tundu ka sellist tüüpi isiksus olema, kes oleks ise dopingut panema hakanud. Teatud persoonid on lihtsalt nõrgad, kui pakutakse, siis võetakse vastu.

Ses suhtes ma väga nõus pole, et ajakirjandus on nt Tammjärvele liiga teinud ta kohtade pärast. Muudel elualadel ju ka nii, kui Sa ikka pole nii andekas omal erialal, siis Sa lihtsalt ei saagi esimese suurusjärg staari elu elada ja kasutada neid hüvesid. Arvestades seda, et milliste kohtade peale meie mehed konkureerivad, siis on suusatajate elu nagu lill. Kui oled ikka koos dopinguga napilt 30 sees ja eelviimane ja siis sellisel tasemel vennad saavad lubada omale suusastaadioni kõrval olevat maja, mitte ei ole hotellis, kus on lihtsurelikud, siis elame ju hästi. Paljudel spordialadel on nii, et kui saavutad selliseid kohti, siis pead tööl käima, et üleüldse materiaalselt ära elada. Mu teada said Tammjärv ja Veerpalu rahumeeli suusatada ja trenni teha. Selge, et muu maailmaga oleme miinustes. Mõte pigem selles, et võrreldes muude spordialadega Eestis, siis pole neil suusatajatel häda midagi.

Kokkuvõttes see jutt väga ei päde, et eelnevalt on Tammjärvele ehk liiga tehtud. Selle loogika alusel paneks enamus maailma sportlastest ju dopingut. Vähesed jõuavad absoluutsesse tippu, enamus ju ei jõua.

Tammjärv süüdi muidugi, kannab oma karistuse ära ja elab edasi. Aga vot see Alaver, tema tuleks küll ära hävitada, kui paljude inimeste elusid ta ära rikkunud on. sajad tuhanded eestlased on tema pärast pettunud, elanud kaasa pettusele, inimeste unistused on purustatud. Meie arvasime, et meil on kangelased, aga neid tegelikult polnud. Suured rahad on välja petnud sponsoritelt. Sportlaseid on meelitanud halvale teele. Tal on tugev veenmisjõud. Väga-väga halb inimene!

 
At 17:59, Anonymous Anonüümne said...

Aga kui Austrias ei oleks doping kriminaliseeritud, siis Tammjärv ja Veerpalu kõnniksid tänasel päeval ringi õigete meestena, Alaverist rääkimata. Sel lihtsal põhjusel, et ei alaliitudel ega antidopinu organisatsioonidel ei ole piisavalt vahendeid ega võimu petiste vahelevõtmiseks. Antud juhul tegi ju kogu töö ära politsei.

 
At 18:29, Anonymous Anonüümne said...

Kuulge Pullerits, antud teemal võiks nüüd sulge puhata, sest te ei ole Tammjärve juhtumis kindlasti neutraalne.
Kui Tammjärv oleks poisike, siis peaks isa talle kerepeale andma. Kuna ta on aga täiskasvanud, siis peab ühiskond, eriti aga ullikesd -lihtsameelsed-veerpaluuskujad, kelle pandi kõva emotsionaalne pauk, tema ja veerpalude kasvatamisega tegelema.
Lisaks käest läinud "sportlaste" kasvatamiele on see ka teistele hoiatuseks.
Verejanuga pole siin midagi pistmist.
Pehmet emalikku kaitsmist ja peasilitamist, et "pojake õppisid veast, ära enam tee" pole siin vaja, sest see ei tööta.
Alfaisane peaks sellest ju aru saama.

 
At 18:55, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Kas ainult mulle tundub et, siin maarjamaal on sügav eetika kriis. Me mõistame Tammjärve hukka, aga jätame puutumata Veerpalu ( sest tsiteerides blogi peremeest olevat ta argpüks).
Eile valisime me riigikogusse inimesi, keda on korduvalt süüdistatud väga suures ulatuses riigi ja rahva raha riisumise eest. Nagu ka M A ja A V on nad suutnud süüdimõistmist vältida, kasutades ära isikliku positsiooni, raha ja puuduliku seadusandlust ning tuues õigustuseks sama absurdseid selgitusi, nagu omal ajal palju Bernatski kliendid.
Poliitikud ja erakonnad ,kes peaksid olema ühiskonnale ja kodanikele moraalseks ja eetiliseks kompassiks,vassivad, varastavad, petavad siis paratamatult hakkab kogu ühiskond sellist käitumis mustrit järele tegema.
Tammjärve juhtumis on sõna võtnud palju poliitikud ja mõned ,näiteks Kalle Muuli lähevad isegi nii kaugele et nimetavad teda kurjategijaks. Huvitav milles tema kuritegu seisneb? Kellele ta kurja tegi või kellelt ta midagi ära võttis? Eesti suustamine oli praktiliselt surnud enne seda juhtumit ja püsisiki veel sisuliselt tema najal . Dopingu tarvitamine ei ole Eesti seaduste järgi teatavasti kriminaliseeritud.
Poliitikud kes valjul häälel räägivad dopingu kriminaliseerimisest ei tea ilmselt, millest nad räägivad (poliitikute puhul on see muidugi argipäev) See saab olemaväga keeruline protsess, sest enamus dopinguaineid on igapävaselt kasutuses ravimitena. Ka väga populaarsed sünteetilised kasvuhormoonid ja EPO.
Mina vene sõjaväes käinud inimsena tean, et tundugu see nii absurdne kui tahes alati tuleb kõike eitada. Ka isa õpetas mulle, et ilus vale on parem kui loll tõde. Kuigi isiklikult mina hindan ausaid ja siiraid inimesi, siis maailm seda kahjuks ei tee. Keegi lihtsalt ei usu, et see üldse olemas on. Selline eetika kriis on ilmselt sama vana, kui on maailm. Väga kenasti on sellest kirjutanud meie lugupeetud kirjandusklassik E Vilde oma teoses „külmale Maale“, kus Väljaotsa filosofeerib ausususest ja selle mõtekusest. Või võtame näiteks Lible „Kevade“ st, kes õpetab „noorsportlast“ Arnot sõnadega, et valeta, siis oled sa õige mees.
Selliseid nn dopinguarste külastavadki sellised keskpärased tegijad väikeriikidest. Riikdest, kus puudub korralik spordimeditsiinisüsteem, nagu need on olemas Norras, Venemaal, Rootsis jne. Karelil on olemas töökus, andekus ja isegi karisma, aga puuduvad konkurentsi võimelised tingimused ja teadmised. Just need samad millest rääkis härra Taaramäe.Minu silmis on Karel nagu üks õnnetu näljane poisike, kes jäi vahele moosi vargusega.

 
At 19:27, Anonymous Anonüümne said...

No näed, herr Kägu tunneb Karelile kaasa moosi varguse pärast. Häbi peabki olema, muidu ei jõua kohale ning teistel puudub hirmutav näide.
Äkki peaks vabandama talle tekitatud hingelise trauma eest ja andma omalt poolt paar moosipurki lisaks?

Alaveri ja Veerpalu peaks IGAS VALDKONNAS ignoreerima - spordis, äris, meedias jne. Vaikime nad surnuks, sest muidu tulevad varsti jutud ka neile andestamisest...

 
At 19:33, Anonymous Anonüümne said...

See on jama lugu küll kui valetamise eest kriminaaliks tehakse. Uskumatu. Oleks tüüp medali varastanud, saaks aru juhul kui auhinnaraha üle piiri on. Sellise ettepaneku tegijad ei vääri kohta sportlaste esindajatena. Põhjenduseks on, et kellegil on häbi eestlane olla. Nii lapsikut juttu rääkiv inimene ei ole tõsiselt võetav. Eelkõige peab kriminaliseerima dopingule mahitajad ja dopingu vahendajad. Nõela otsas olevat dopsinarkarit vangi panna on hullumeelsus.

 
At 19:39, Blogger Andrus said...

Ei saa kuidagi nõustuda Priidu arvamuslooga Postimehes, mis on selgelt kaitsva alatooniga Tammjärve suhtes. Tammjärv tunnistas pettuse üles alles siis, kui sai aru, et muud väljapääsu enam pole, tõendid on kogutud, ja neid ei saa ümber lükata. Pealegi tunnistas ta ise samuti, et algul, peale kinnivõtmist, oli tal plaan kôiki süüdistusi eitada. Ainuke positiivne tegu Tammjärve poolt oli see, et ta siiski otsustas tulla pressikonverentsile ja tunnistada avalikult dopingu tarvitamist, erinevalt teistest põgenejatest, ja need Alaveri kommentaarid... no ei usu, ei veena ta mind.

 
At 19:52, Anonymous MargusM said...

Täpsustaksin et härra Taaramäe higistab kuskil aafrikas teisejärgulisel tuuril ja buustib oma võidujanu ilmselgelt nõrgemate seltsis.
See kes tegi väga sisuka postituse on siinse blogi persona non grata, Tanel Kangert.

Kuid kui üldse veel Aadrilaskmisest rääkida /kirjutada siis tuleks nüüd suunda korrigeerida ja selgus saada kes Andreasele siis dopsi kontakte vahendas. Karel ja Ma on ütelnud et nemad mitte, samast ringist jääb sõelale veel AV ja Polto. Tõenäolisem on AV, minule vanemana oleks see ikka äärmine mark kuidas suuta silma vaadata oma tütrele, naisele ja süstla otsa meelitatud pojale? Ma ei suuda seda isegi ette kujutada..

Loodan et Karel on saab oma eluga nüüd edasi minna, tema lugu on räägitud. Küll kohtuveskid jahvatavad ja kannab oma karistuse ära.

 
At 20:13, Anonymous Anonüümne said...

Kas seda saabki tagantjärele täpsustada et kes vahendas kontakte? Jorks või Morks? Mis tähtsust sel on? Poleks üks teinud oleks teine teinud. Poisid elasid keskkonnas, kus asi tuli nagu loomulikult ette.

 
At 21:06, Anonymous Anonüümne said...

https://sport.err.ee/916492/vana-kuld-bernatski-juhtumi-komisjoni-aruanne

Loe ja imesta. Miks keegi ei olnud nõus komisjoni ees Bernatskiga kohtuma? Komisjon ei leidnud tõendeid, mis Bernatski väiteid oleksid ümber lükanud. Komisjon leidis, et probleem on olemas.
Alaveri ei peatanud seegi.

T

 
At 21:32, Anonymous Anonüümne said...

Priit vist ei jaga spordist muhvigi. Mis on spordi eesmärk? Au, kuulsus, raha ja seda tuleb saavutada ausas ja puhtas konkurentsis. Vähe sellest,et Tammjärv ja Veerpalu on ebaausal teel saanud materiaalseid hüvesid, on nad ka petnud oma konkurente. Oma riigi meistrivõistlustel on nad kolm hooaega saanud kamaluga medaleid ja seda konkurente pettes. Suusaliit peaks teadma, mida teha.

 
At 21:57, Anonymous Anonüümne said...

Doping ohustab elusid!!! Seega kriminaliseerimine põhjendatud.

Kui noorsportlast tema treener kallutab või spordiarst "vitamiinisüsti" ravisessiooni lõpus kanni lööb, siis nende suhtes peaks olema karistused proportsionaalselt suuremad.

Mäletate alla 18ste ujujate lugusid mõni aasta tagasi?

Jooksumees epomuulaks?

Pole selle praegusegi kaasuse avamisel ausust just palju olnud. Valikuliselt räägitakse, seda, mida on ohutu/enesele kasulik rääkida.

Jah, parem, et miskit ära räägitud. Nüüd tuleb veel paar uurimist, neli lehelugu ning kolm-neli ülestunnistust siin- ja sealpool piiri. Karavan aga läheb edasi.

 
At 22:05, Anonymous Anonüümne said...

Vaatasin selle Johannes Dürri dokumentaali ära. Siis vaatasin, kes võitis lõpuks Šotši 50 km maratoni ja avastasin, et 4 esimest meest on kõik dopingut kasutanud. Tekib küsimus, kui palju siis ausaid sportlasi on. Õnneks vist Kelly Sildaru alal pole dopingust palju abi!? Karm reaalsus.

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Eksperdi jutt:
https://www.is.fi/maastohiihto/art-2000006023474.html

Ehk siis paari lausega.
Viis meest võeti maha, aga palju neid seal tegelikult sõitis...
Kibestunud sportlase ja ambitsioonika ajakirjaniku teater, millega toodi üles teema, kuid ei lahendatud midagi.

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

Soovitan kriminaliseerida ka enesetapu terroristid, kamikadzed ja matrossovlased. Nad võidavad kõik vastast oma tervist kahjustaval moel. Kõik kes vahele jäävad, peavad saama 2 korda karmima tervisehäda krimiprotsessi raames kui oma tegevusega. Vaid nii kindlustame, et keegi ei jää enam vahele.

 
At 22:15, Anonymous Anonüümne said...

Kärp tuli kah kapist välja.

 
At 22:17, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, Algo Kärp kah. Kes järgmisena?

 
At 22:17, Anonymous Anonüümne said...

Dopinguga või ilma aga iga kell vaatame 50km sõitu kui tiinerite trepikäsipuul veiderdamist. Raisk tehke vahet mis on sport ja mis on ajaviide.

 
At 22:22, Anonymous Anonüümne said...

Paljud inimesed siin võtavad sõna nii, et jääb mulje nagu nad tões ja vaimus usuksid dopingupuhast sporti? Neile kes lapseliku naiivsusega midagi sellist usuvad, valmistas Tammjärv ilmselt küll tõsise pettumuse ja tekitas hingelise trauma. Minult pole ta õnneks midagi ära võtnud. Tema ainus süü on see, et ta jäi vahele, rääkis ennast sisse ja tappis meie rahvusliku suusatamise, mis oli juba niikuinii hinge vaakumas lõplikult. See nn doping , mille toel ta neid 40 ndaid 50 ndaid kohti sõitis, on see sama doping mille abil on teinud oma imelisi jookse suured spordisangarid ja hinnatud mehed Paavo Nurmi, Lasse Viren jne. Neid me imetleme ja hindame , aga vaese ohmukese, kes ei millegi nimel oma tervisega riskis, tambime mutta. Ilmselt on meil põhjus seda teha, sest meie jaks tümitamisel ei hakka peale ühelegi suurele riigivargale, massimõrvaritele, kes istuvad riigijuhi troonil, mustanahalistele ülbitsejatele ja süüdimatutele vägistajatele euroopas jne, aga kellestki ennast ju paremana tahaks ikka tunda. Mis seal ikka tambime siis Tammjärve, sest meie pole ju iialgi punase tulega üle tee läinud, kiirust ületanud, ega isegi tööandja tagant pliiatsit varastanud. Me kõik oleme suisa eeskujulikud kodanikud!

 
At 22:26, Anonymous Anonüümne said...

No veel üks meie mees?
https://sport.ohtuleht.ee/944158/pihtimus-algo-karp-kasutas-veredopingut-ma-lihtsalt-poleks-suutnud-selle-valega-edasi-elada

 
At 22:29, Anonymous Anonüümne said...

22:22, veredoping on doping alates 1986. Viren jooksis varem.
Viren on just täna Soome meedias, kinnitab, et pole teinud. Sõnastus on küll pisut peenem, kuid siiski. Jah, mõni ajakirjanik peab teda veredopingu isaks. See oli ajajärk, kus tehti kõike karistamatult, NSVL ja Ida-Saksa atleetide poolt.
Nurmi ja veredoping? 1920-1928 olümpial? Ohhoo!

 
At 22:38, Anonymous Anonüümne said...

22:22 ühesõnaga oleks Kärp ja Tammjärv varem sündinud oleks nad õiged mehed! Tegelikult ongi nii, et see lubatud ja salastatud keemia ,mida täna arenenud riikide sportlased kasutavad , on homme illegaalne.

 
At 22:41, Blogger Priit Pullerits said...

No näete, mina hoian täna PMis teemat ülal, sellal kui mõni mees siin tuli väitma, et teema on maha käinud??? Te ikka üldse ei jaga värki. Pole perspektiivi tunnet teil. Nüüd alles sõiduks läheb! Iga teema püsib ülal seni, kuni mina tahan või teisiti otsustan. Teil jääb üle kaasa rääkida või vait olla, kolmandat võimalust pole. Usjog?

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

Kui verevahetust luubi all olevate teenusepakkujate käest sisse ei osta, vaid palkad oma nn. personaalse arsti on vahelejäämise võimalus täna praktiliselt olematu.

 
At 22:55, Anonymous Anonüümne said...

Noh Priit, Kärp ju nüüd kõige hüper-super "julgem ja mehisem", erinevalt Tammjärvest kes sisse kukkus, tuli see "mehisuse kehastus" ise kapist välja.

Kas uued pisaratkiskuvad (a´la Tammjärv) kaasatundvad artiklid soolas ?

 
At 22:57, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Õigem oleks ikka öelda , et see mida nad kasutasid võitmiseks eile, on täna keelatud.
Norras näituseks on miskine 5 miljonit elanikku, aga nad on tõeline spordigigant. Veel imetlusväärsem on tõsiasi, et nad on seejuures puru haiged inimesed. vist pea pooltel neist on astma. Minu onul oli ka astma, aga tema ei jaksanud ühe hooga isegi teisele korrusele kõndida. Aga näe norralased võidavad suurvõistlustel medaleid küll erinevatel jooksudistantsidel, autorallis, odaviskes, jalgrattaspordis, sõudmises jne. Nagu sellest kõigest veel vähe oleks, siis talvistel suurvõistlustel korjab see riik tavaliselt rohkem medaleid, kui ülejäänud maailm kamba peale kokku. Kas see pole imeline? Kusjuures asjale lisab kaalu veel fakt, et valdav osa ülejäänud maailma sportlastest kasutab dopingut, aga norralased mitte. Pidevalt jäävad vahele venelased, austerlased, valgevenelased, ukrainlased, poolakad, sakslased, soomlased jne.

 
At 22:58, Anonymous Anonüümne said...

22:38, see on väga täpne jutt.
Me räägime nt 500 000€/nädalane protseduuritsükkel enne mingit pikemat jõupingutust. 4-5 aastat tagasi sai pisut uuritud, paras teema ajakirjanikele süveneda, kel nt rattaspordis on käsi sees.
Loomulikult murdmasuusatamises sellist raha ei liigu.

 
At 23:02, Anonymous Anonüümne said...

Anti Saarepuu on taas sunnitud poetama pisara- tema ei teadnud ju mitte midagi...

 
At 23:05, Anonymous Anonüümne said...

Hr Pullerits võiks meie dopingusportlastele organiseerida mingisuguse kriisitoetuse vms. Ma mõtlen rahalise või siis õigusabi vms. Sest kogu meie riigi ajakirjandus on nendele poistele küll kõvasti võlgu. Isegi Kui Tammjärv oleks saavutanud koha esikümnes poleks sellest andnud niipalju vahtu üles ajada, kui praegu. Ühe õnnetus on teise õnn. Kui spordifunktsionääridel on lipp pooles mastis, siis ajakirjandusel on praegu kuldsed ajad.

 
At 23:12, Anonymous Anonüümne said...

Tõeline tsempion ei tunnista. Juha Mieto ei tunnistanud steroidide kasutamist, ehkki kaudsete tõendite põhjal oli näha, et tegelikult ta kasutas. Daehlie ja Smirnov ei tunnista, ehkki nende hemoglobiin oli 200. Meie 50+ kohtadele sõitjad laulavad üksteise võidu, kui iseloomu pole, siis ei jõuagi kuhugi.

 
At 23:15, Anonymous Anonüümne said...

Eks me näe, kuidas asjad liiguvad... Ei imestaks, kui need ka, kes kõvasti pettunud ja solvunud on olnud ka kogemata mäletama midagi hakkavad :P :D

 
At 23:17, Anonymous Anonüümne said...

Veerpalul oli vist õige taktika peitu pugeda. Varsti on neid dopingumehi niipalju, et kõigil on pohhui ja siis on paras aeg nina peidust välja tuua.

 
At 23:21, Anonymous Anonüümne said...

Kuldsed sõnad Seltsimees 23:12.
See eristabki tõelist tsempioni lumehelbekesest. Nagu ütles ka seltsimees Kägu, siis ilus vale on parem kui loll tõde! Seda viimast pole tegelikult vaja kellelegi.

 
At 23:24, Anonymous Anonüümne said...

23:17 Küsimus on, kas olla üks miljonist või näiteks 20 miljonist. Viimasel juhul on sul olemas vähemalt saatusekaaslased ja mõistvad sõbrad, kellega seda muret jagada. Jagatud mure, pidi olema ju oluliselt väiksem mure.

 
At 00:03, Anonymous Anonüümne said...

Leidke mis on sellel pildil valesti.

1. Pulleritsu kohaselt Tammjärv juskui "vaatas valusele tõele otse silma".
Priit Pullerits oma artiklis: "Sest on vähe mehisemaid ja vapramaid akte, kui teada, et oled häbistanud iseennast, oma kaaslasi, tegelikult kogu rahvast, ning sellele vaatamata vaadata valusale tõele otse silma ja anda kõigest aru."

2. Pressikonverents Seefeldis.
Postimehe lehel on video sellest, kui selle video algusest on möödunud 11 min ja 55 sek. küsitakse Tammjärvelt kes on veel need Eesti suusatamisega soetud inimesed, kes sellest teadlikud olid. Kas Tammjärv nimetab Algo Kärpi nime ? Ei.

3. Täna väidab Algo Kärp et pani dopingut KOOS KARELIGA, tsitaat Postimehest:
"Mati andis mulle kontakti ning hakkasin koos Kareliga arsti külastama".

Kes nendest "mehistest" ja "vapratest" on lihtsalt petis, kes on ullike, kes on täiesti rumal?

 
At 00:07, Anonymous Anonüümne said...

23:12 räägib mehejuttu. Kui AV oleks ka niimoodi lumehelbekese moodi lõhki läinud poleks tal ühtegi nendest kirkamatest medalitest alles.

Ja nagu näha, siis nõrgale närvikavale paneb see teadmine sellise lisapinge peale, et pead mehemoodi pingutama, et võistlustulemused ei halveneks.

Pead olema raudsete närvidega ja absoluutses tipus, võitlemas sekundite ja millimeetritega, mitte minutite ja kilomeetritega.

 
At 00:22, Anonymous Anonüümne said...

See teiste mitteteadmine ja teistega nendel teemadel mitterääkimine kumab neil pidevalt läbi, seniks kuni toimub järgmine vahelejäämine.

No ei ole need vaprad ülestunnistused lõpuni ausad, nad on selles süsteemis piisavalt kaua olnud ja teavad lihtsalt liiga palju.

 
At 00:52, Anonymous Anonüümne said...

Kes siis järgmisena? Kein Einaste?

 
At 00:57, Anonymous Anonüümne said...

Delfi.

"Teeme vahekokkuvõtte: Tammjärv valetas rahvale, Alaver valetas rahvale. Kärp...? Ja kes on järgmine?"

Priit võiks ka suhtumist muuta, veel on aega))

 
At 01:11, Anonymous Anonüümne said...

Polegi midagi. Lihtsalt paari päeva pärast stardim järjekordsel MM-l mees, kes on Bernatski nimekirjas. Või jääb haigeks? Pakkuge.

T

 
At 01:22, Anonymous Anonüümne said...

Valimis uudised asendusid jälle dopingu ja rahapesu uudistega, mainekujundus missugune.

 
At 01:31, Anonymous Anonüümne said...

Pisut naljaga ka:
Tartu Maratonil pani Grete Lõbu (1977) Robert Roolile (1991) "kalendriga" ära.
Kumb neist oli sõltumatu suusataja ja kumma treeneriks oli mees Bernatski nimekirjast? :)

 
At 01:32, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, tuleb loota, et Rehemaa ebareaalsed sähvatused MMidel 10 ja 7 kohtade näol ikka ka ilma ootamatute järelnähtudeta olid.

 
At 01:42, Anonymous Anonüümne said...

"Iga teema püsib ülal seni, kuni mina tahan või teisiti otsustan."
Kõlab nagu lause EKRE meeste meediakoolist?!

Vasta parem kuidas selline terane ja üldpilti jagav mees nagu Priit ise puusse põrutas. Sellise teema maha magas ja vastupidi pröökas, et Mati tuleb koondise juurde tagasi tuua?

 
At 04:52, Anonymous Anonüümne said...

Kas CAS kaitse rahastamine oli täielikult eraalgatuslik või osales teatud ulatuses ka Suusaliit? Kas suhtekorraldajatele või teistele "abilistele" on suusaliidu poolt tasutud? Kas EOK pani õla alla? Mida teadis Sandor Liive? Oleks aeg need küsimused temalt otse küsida. Ajakirjanikele edu!

 
At 07:31, Anonymous Anonüümne said...

Tabasin end mõttelt, et ei kottinud mind enne Tammjärve, Kärbi ja Väikse Veerpalu kohad, siis miks peaks ma nüüd näppu vibutama? Ei ole mu asi.

Aga olümpiavõitja, kes teab, et ta poeg kasutab "külmkapiverd” on õpikunäide sellest, et ühest elust jääb väheks inimese nõrkustes ja kahepalgelisuses veendumiseks.

B-to

 
At 07:38, Anonymous Anonüümne said...

Mina olen küll seda meelt, et doping tuleks kriminaliseerida. Ma leian küll, et dopingutarvitaja on väga suur pätt. See läheb ühiskonnale väga palju korda ja petetuid on kümnetes/sadades tuhandetes. Näiteks kõikide siinsete blogilugejate emotsioone on ju petetud. Oleme viimasel 20 aastal elanud valede emotsioonidega.

Saame ju ka nii mõelda, et Andreas Veerpalu ehk rikkuski meie tulevase olümpiavõitja karjääri ära, võttes temalt OMi koha 0.7 sekundiga.

 
At 09:11, Blogger Priit Pullerits said...

No näete, täpselt see, mida ma ütlesin oma PMi Tammjärve-kolumnis, et süüdi on ka rahvas ja ajakirjandus, kelle suhtumine tõukab sportlasi kurjale teele.

Algo Kärp:
Tundsin, et Eesti spordiajakirjanduse ja ühiskonna seas oled sa tippsportlane vaid siis, kui oled kümne hulgas. Siis sind austatakse, siis peab ka EOK sind tippsportlaseks. Enne seda olime mina ja suusatajad tavalised turistid, kes käisid tiitlivõistlustel maksumaksja raha eest.

Aga jah, 01:42, nii on. Nagu ütles Mart helme valimispäeva õhtul ETVs: "Aga jah, me ei ole pehmod. Me oleme karmid mehed!"
Mulle ka ei meeldi pehme mämmerdamine. Mees peab ütlema selgelt ja konkreetselt, muu laadnejutt on sotside möga.

 
At 09:21, Anonymous Anonüümne said...

Jah, Priit, vaata peeglisse, kes sa oled ja keda sa õpetad.

mp

 
At 09:24, Anonymous Anonüümne said...

Aga sportlane peabki aru saama millega ta tegeleb. SPort on vabatahtlik asi, paljud teevad "tippsporti" sellepärast, et saaks reisida ja tunnustust. Tore on ju tasuta reisida, kui oled samal tasemel paglatööline, siis sa ju ei reisi mööda ilma laiali. Ma tahaks olla ka tippsportlane ja reisida, aga pole taset, järelikult tuleb lihttööle minna ja ongi asi ants.

Algo Kärp vabatahtlikult ju küll välja ei tulnud, lihtsalt süümekate pärast ta seda ju ei teinud. Tunnistas ju ise, et suvel andis vere ära, järelikult ta veri oli seal Saksamaal, mille labor avastati. Reaalne oht oli ju vahele jääda ja öeldi ju välja, et kes ise üles tunnistab, siis see pääseb kergemini. Nii et ärge olge naiivsed. Kärp ei tulnud süümekate pärast kapist välja. Elu sundis teda selleks.

 
At 09:29, Anonymous Anonüümne said...

Priit peab lihtsalt teemat fookuses hoidma, kuna on ise ka tule all.
Seiklused kasvuhormooniga
WADA arvamus
Seos Team Haanjaga
Soov Alaveri tagasi kutsuda, etc.

 
At 10:16, Blogger snaperski said...

PP: "No näete, täpselt see, mida ma ütlesin oma PMi Tammjärve-kolumnis, et süüdi on ka rahvas ja ajakirjandus, kelle suhtumine tõukab sportlasi kurjale teele."

Priit, ma pole näinud, et nüüd Tammjärve eest ambrasuurile viskudes oleks sa ka ise selge sõnaga #metoo avalduse iseenda kohta teinud - oled ju Sina kõige metoodilisemalt meie suusatajaid tampinud, aastaid.


Raivo

 
At 10:30, Anonymous Anonüümne said...

"Kas tõesti on tõsi, et üks Eesti talispordiala esindaja sai olümpiale suuresti tänu sellele, et kui ta poleks saanud, siis oleks tema toetajate ringist üks tulnud lagedale infoga, mis oleks kogu talvemuinasjutu klosetist alla lasknud?" http://suusk.blogspot.com/2017/12/pullerits-plahvatusohtlikud-kusimused.html?m=1

Nüüd on õigustatud küsimus, kellest käis jutt?

 
At 10:37, Anonymous Anonüümne said...

Jah 10:30 küsime sama.
Padre on aastate jooksul palju huvitavad vastuseid blogisemudele võlgu jäänud. 3.3.19 on ka seljataga. Viimqne aeg ära klaarida.

 
At 11:11, Anonymous Anonüümne said...

Kerime sutsu aega tagasi http://suusk.blogspot.com/2017/12/pullerits-kuida-sundida-dopingu.html

Selles jutus jääb sõelale variant A. Vähe sellest. Sponsor teadis ja tegeles sportlaste motiveerimisega info lekitamise ähvarduse abil. Ja siis helistas lõpuks out of blue http://suusk.blogspot.com/2017/12/pullerits-puha-muristus-kui-see-koik.html Paneme siis tagantjärgi otsad kokku. Sponsoril oli nõrkade tulemuste tõttu ammu villand ja otsis võimalust exitiks. Nüüd siis langes sülle selline kingitus ja täiesti juhuslikult, aastake pärast info lekitamist ajakirjanikele.

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

Kes järgmisena dream team Haanjast rääkima hakkab?

 
At 12:07, Blogger Priit Pullerits said...

No näete siis, eelmised, kui palju ma olen siin teile õigeid infoniidiotsi pakkunud! Nii palju, et ise ka enam ei mäleta neid - seetõttu ei oska ka 10:30 küsimusele vastata, ausõna.

Tore, Raivo A., et oled taas siia jõudnud! Sinu headest ja mõtlema panevatest kommentaaridest on siin puudus olnud, enamik muid mehi lihtsalt võngutab õhku ja räägib oma luulusid, aga kontekstuaalselt analüüsida ei suuda. Loodan, et täidad lähipäevil selle tühiku. -- Olen suusatajaid nii kiitnud kui nahutanud, kajastanud neid küll mõnikord teravalt, aga alati õiglaselt.

Team Haanja kodukas on maas. Algo tuli ilmselt oma looga välja seetõttu, et tal oli põhjust oletada, et tema veri on seal saksa nn verepangas ja sisse võib ta kukkuda iga kell, sest panga varud on ju uurijate käes.

Eesti ajakirjanikud helistavad üksteise võidu Eesti suusatajatele ja küsivad, kas nad ei taha midagi üles tunnistada.

 
At 12:23, Anonymous Anonüümne said...

Aga nüüd oleks aeg ka Eesti laskesuusatajad ette võtte. Naiste koondis on viimasel ajal kui üks mees korralike sõiduaegu näitama hakanud. Ja sarnaselt murdmaa tippaegadega kukub ajastus just tiitlivõistlusele. Roland Lessing oli omal ajal Bernatski nimekirjas esindatud. Loodame/kardame siis, et laskesuusatajad olid natuke organiseeritumad ja suutsid verevahetuse mõnele hoolsamale tohtrile usaldada.

 
At 12:27, Anonymous Anonüümne said...

Priit Pullerits andis eile tormihoiatuse kui ütles:
"Nüüd alles sõiduks läheb! Iga teema püsib ülal seni, kuni mina tahan või teisiti otsustan. Teil jääb üle kaasa rääkida või vait olla, kolmandat võimalust pole."

Ega siin fantaasia jaoks palju ruumi jää, mees pakatab enesekindlusest - varsti saate näha - Priidul on ilmselt selline kogus "kuiva püssirohtu" varuks, et Bonnier on soolas, või mis Bonnier, Pulitzer!

Kas tõesti !!! langevad viimases vaatluses Priidu väljamõeldud tegelased(http://suusk.blogspot.com/2017/12/pullerits-kuida-sundida-dopingu.html)
Andres Viirsalu, Jaan Pae, Aigar Vehemaa ja Ahti Kaarepuu.

 
At 12:32, Anonymous Anonüümne said...

Miks ei saanud LA piletit olümpiale, kvalifitseerunud ta oli! Ehk see on ka vastus 10:30 viidatud küsimusele?

 
At 13:25, Anonymous Anonüümne said...

Dopingujamps on köki-möki rahapesu kõrval. Kas me enam imestame, et dopingut sponssis rahapesija? Kas keegi veel usub, et rahapesija ei olnud kursis sportlaste keemiaraviga? Mätsis aga kõik kinni varsti teatepulga üle võttev võimu kartell. Vot need on teemad. Ja tegelikult oli nii tore elada teadmatuses. Natuke küll oli märg aga selle eest soe.

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Vot selles mehes on olümpiavõitja ainest https://sport.delfi.ee/news/suusatamine/murdmaasuusatamine/uus-poore-veerpalu-ja-alaveri-opilane-poltoranin-mina-dopingut-ei-votnud-panin-viimasel-hetkel-pidurit?id=85510187&com=1. mees ei murdu esimese takistuse peale. Õppige amatöörid ja sitakotid!

 
At 13:44, Anonymous Elmo said...

Just lõbumajas võib ju ka niisama käia, Juua seal näituseks kultuurses seltskonnas pitsikese konjakit. Selline teguviis pole mingilgi viisil abikaasa või siis pruudi petmine. Samal põhjusel arvan ma ka et olemasolevate tõenditega kohtus Alaveri ei kanguta. No jagas mingi arsti numbrit, mis siis sellest. Ju siis oli arstil hea reputatsioon selles mõttes, et tema klientide sportlik võimekus kasvas. See kuidas see käib on iga konkreetse spetsialisti töö eetika ja saladus. Treeneri asi on treenida ja luua võimalused,tema ei tegele meditsiiniliste küsimustega.

 
At 13:49, Anonymous Anonüümne said...

Kuulsin sellist lugu, et M*ti andis küll lõbumaja numbri, aga k*ppida ei käskinud.

 
At 13:52, Anonymous Anonüümne said...

MA pidavat nädalavahetusel jagama Haanjas noorte EM-il suusatamises oma kogemusi ja know-how-d, seda muidugi usalduse välja teeninud noortele. Kiirustage!

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Priidul oleks mõisltik kaaluda käesoleval aastal Tartu teatemaratonil osalenud võistkonna BOREALIS/PSJJ mahavõtmist, kuna võib eeldada, et kõrge koht saavutati tänu dopingut tarvitanud sportlaste osalemisele.

 
At 13:57, Anonymous Anonüümne said...

Krt, peab siis ennast nooremaks valetama ja ka minema.

 
At 13:58, Anonymous Anonüümne said...

13:49 Absoluutselt! Mina olen kuulnud, et ta isegi ei teadnud, et seal k*ppitakse. Kenade daamide seltskonnas saab ju ka muidu sisukalt ja lõõgastavalt aega veeta

 
At 14:41, Anonymous Anonüümne said...

13:54 nõelate väga teravalt. Olge palun mõistev. Kõik neli olid ikkagi omad poisid. Naaši.

 
At 14:50, Anonymous Anonüümne said...

13:30´le.

Kusjuures - mõtlesin ise just Poltoranini ja selle Austria ratturi peale(nime ei mäleta, otsida ei viitsi). Mõlemil põhjendus: verd andsin, tagasi ei lasknud panna. Ehk siis kas dr Schmidtil lasta endalt verd välja võtta oli keelatud või mitte? Äkki võeti analüüside jaoks vms?

Ja mõtte eest, et "tahtsin panna, aga ei pannud" kedagi süüdi mõista tundub üsna keeruline.

Heiki

 
At 15:14, Anonymous Anonüümne said...

Suured onud istuvad veel sellele Austria politseile pähe. Asjata meie poisid murdusid ja laterdasid. Asetasid sellega ka Padre löögi alla.

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

Postimehes Anti Saarepuu artikli all mõned kommentaarid. Jüri Saar kirjutab asja. Või mida arvate, seltsimehed vana kooli mehed?

 
At 16:49, Anonymous Anonüümne said...

Padre juba ei murdu. Tal on korralik seljatagune, lisaks spordirahva massiline toetus.

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

Järgmine teema. Kas coach Saarepuu teadis asjast ja kui jah, siis... kui ei, siis....?

 
At 16:14, Blogger Unknown said...

Head suusamehed!
Jah suusatajad ja eelkõige Alaver on jõhkra pläkiga hakkama saanud ja õigustust siin ei ole. Samas tundub et ongi ikka õige et eestlase rahvustoit on teine eestlane. Jätaks juba järgi selle kõris puremise ja läheks siit puhtana edasi mitte ei jätka materdamist. Tundub isegi et rahvusvaheline üldsus ei vehigi niipalju rusikaid meie ise.

 

Postita kommentaar

<< Esileht