teisipäev, märts 05, 2019

Pullerits: Kuidas saada dopinguloo võtmetegelased rääkima?

Minu käsutuses on üks eileõhtune, pärast Algo Kärbi ülestunnistust kulgenud sõnumivahetus Eestis tuntud suusataja ja ühe teise isiku vahel. See käis nii.

Suusataja: Veel üks eesti suusataja tunnistas dopingut...
Teine: No ega sina järgmine ei ole?!
S: Ma ka pannud kasvuhormooni, aga mind vaevalt vahele võetakse. Ära muretse!
T: Noh eks ma hoian pöialt...
S: Vähemasti proove pole võetud ja kui sa nüüd ette ei kanna, pääsen puhtalt ;)
T: Ma siis kustutan need sõnumid ka ruttu ära?
S: Hea mõte!!!

Eestis käib ajakirjanike seas jaht, kes suudab panna järgmise sportlase dopingu tarvitamist tunnistama. Suusatamises on kogu infopakett Mati Alaveri käes. Tema on see, kes teab asju kõige paremini. Olen temaga sel teemal läbirääkimisi pidanud, et kas ta ei tahaks, kui põhjalikumaks rääkimiseks läheb, sellest kõigest just mulle rääkida, ning vihjanud läbi lillede sellele, et oleme viimastel aastatel teineteist distantsilt respekteerinud. Ma ei saa siin öelda, mis faasis need läbirääkimised on, sest läbirääkimised on alati konfidentsiaalsed.

Praegu on suurima jackpoti võtnud Anu Säärits ETVst, kes tuli, kujutage ette, Alaveri intervjueerima otse minunimelise ovaali lähedusse! Kas pole ülbus, mis? Paljud on süüdistanud Sääritsat, et ta jättis olulised küsimused küsimata, kuid mina teda selle eest ei kritiseeri. Väga raske on otse kaamera ees reageerida, kui sa ei tea, mida vastaspool ütleb või ei ütle, kui ta on hirmus napisõnaline, ja siis selle põhjal edasi küsida. See nõuab fenomenaalset reageerimist, arvutina raalivat aju, mida on ilmselt vaid wunderkindl.

Toon siin ühe võrdluse. Mäletate seda, kui TÜ kliinikum korraldas pärast Edgar Savisaare jala amputeerimist pressikonverentsi? Kliinikumi viis esindajat tulid ajakirjanike ette ja igaüks rääkis oma osast. Kui nad olid lõpetanud, küsis kliinikumi esindaja, kas küsimusi on. Vaikus. Jäi mulje, et nüüd kuulutatakse pressikonverents lõppenuks. Siis ütlesin: «Andke aega seedida!»

Info, mis tuli, oli sedavõrd ootamatu ja jahmatav, et võttis kõigil peale minu sõnad suust. Lõpuks olingi ainult mina seal küsija.

Küll aga rikkus Säärits pahatahtmatult, ajakirjanike võidujooksu võidu nimel, ära võimaluse, et Alaver võiks veel üldse ajakirjanike ette astuda. Nüüd saab ta igale küsijale öelda, et on öelnud juba kõik, mis tal öelda on, ja rohkem pole tal lisada. Tolles olukorras olnuks üldsusele õigem ja kasulikum, et isikliku ajakirjandusliku võidu jahtimise asemel oleks korraldatud Alaveriga üldine pressikonverents, kus küsida oleks saanud kõik ajakirjanikud. Siis olnuks tõenäosus väiksem, et midagi ei jääks kahe silma vahele.

Praegu ei näe ma mingit võimalust, et Alaver tuleks uuesti rääkima. Selleks on vaid üks variant: kui tuleks välja midagi uut seoses Andrus Veerpaluga, mis heidaks Alaveri tegevusele tõsist varju ja seaks midagi suure kahtluse alla – siis oleks tal küll ilmselt motivatsioon tulla oma elutööd kaitsma, mis avaks võimaluse talt ka muude asjade kohta küsida.

Nüüd on pigem tõenäoline, et Alaver lahkub Eestist Hispaaniasse või on sinna juba läinud. Kuigi, kes teab – varem olla ta elanud seal Toomas Annuse elamises, aga kuna Annus lõpetas suusatamise toetamise, on küsitav, kas ta Alaverilegi seal enam peavarju pakub.

Ühe verisooni järgi viibivat Andrus Veerpalu praegu hoopis Venemaal.

Mis on see vägi, mis tooks Alaveri ja Veerpalu küsimustele vastama? Mina seda väge ei näe. 

Foto 1: Algo Kärp jaanuari lõpus Holstre-Pollis Viljandi maakonna meistrivõistlustel. Foto autor: Marko Saarm, Sakala/Scanpix
Foto 2: Mati Alaveri Mercedes, pildistatud 1. märtsil Tartus. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 3: Anti Saarepuu (vasakul) ja Mati Alaver 18. jaanuaril Otepääl suusatajate treeningul. Foto autor: Tairo Lutter, Postimees/Scanpix
Foto 4: Anu Säärits mullu suvel Pärnu Rannastaadionil. Foto autor: Urmas Luik, Pärnu Postimees / Scanpix
Foto 5: Andrus Veerpalu Seefeldi MMil Kasahstani koondise hoolderuumis. Foto autor: Tairo Lutter, Postimees/Scanpix

102 Kommentaarid:

At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Kurat,jätke inimesed rahule—— mõni paneb veel paela kaela!

 
At 14:34, Anonymous Anonüümne said...

Kõik spordiajakirjanikud peaks panema Johaugi pildi töölauale ja vaatama seda iga kord enne kui mõnd lugu dopingu teemal soovivad teha.

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Intervjuu Sääritsale oli MA meeltesegaduse nõrga koha tabamine kuskil lauluväljaku nurga taga, täna ta seda enam ei teeks.
Kui poleks Sääritsat poleks meil täna ka seda infot.
Mingis laadis MA pressikonverentsi korraldamine oli ja on utoopia vallast mõtisklus.

 
At 14:58, Anonymous Anonüümne said...

Medalite ümberjagamine.

Päris sitt tunne.

https://sport.delfi.ee/news/suusatamine/murdmaasuusatamine/kelle-kaela-lahevad-veerpalu-tammjarve-ja-karbi-voidetud-medalid?id=85511861

 
At 15:10, Anonymous Anonüümne said...

Vana Veerpalu ja Alaver teevad õigesti, kui vaikivad. Rääkimine ei annaks neile midagi. Kui Tammjärv sai ausa ülestunnistusega mingisugusegi mainevõidu, siis nende mainet ei päästa enam niikuinii. Samas võib avameelitsemine tuua nõuded maksta tagasi toetused, sponorrahad jms või isegi kohtu alla viia. Üldiselt ongi skandaali sattudes alati õige vait olla. Kõige hullem on muidugi valetamine, kuid ka tõe rääkimine ei tee igakord head.

 
At 16:08, Anonymous Anonüümne said...

Kui eelmisest dopingujamast mingeid järeldusi teha ei suudetud siis ehk olekski ainuõige lahendus pael kaela? Kui inimene enda elu ja tervise tuksi keerab, siis olgu temaga aga kui palju kannatanuid on antud juhtumis?

 
At 16:18, Anonymous Anonüümne said...

Anu intervjuu Matiga:
https://sport.err.ee/915909/suud-tunnistanud-alaver-err-ile-andrus-veerpalu-veredopingut-ei-tarvitanud

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

Tundub, et dopsi panemine on nii laialdane, et see on muutunud uueks normaalsuseks. Ja mida uute normaalsustega tehakse??? Legaliseeritakse lõpuks ikka ära. Ehk tehakse sama mis juhtub varsti kanepiga või spordis juhtus kofeiiniga.

 
At 17:04, Anonymous Anonüümne said...

Ehks paneks nad rääkima see, kui pakutaks diili: laote kõik lagedale, vastutasuks lubame, et rahalisi tagasinõudeid ei algatata, kohtusse ei anta (ka Austriale jt välisriikidele välja ei anta), üldse jäetakse igas mõttes (ka ajakirjanduse poolt) rahule.

 
At 17:06, Anonymous Anonüümne said...

Ja mis sellise ettepaneku mõte oleks?

 
At 18:38, Anonymous Anonüümne said...

Läbinisti igav enesesüüdistamine. Kullaküsimus on, et mis paneks Norra koondise riikliku programmi agitaatorid ja läbiviijad rääkima.

 
At 18:49, Blogger Priit Pullerits said...

No nii, nüüd mindi ametlikult ka Veerpalu kallale:

https://sport.postimees.ee/6537876/eok-taitevkomitee-tegi-ettepaneku-alaveri-ja-veerpalu-treenerilitsents-peatada?_ga=2.9337653.1050365614.1550414890-113791172.1546514900

 
At 19:41, Blogger Andrus said...

Kuidas vastab Andrus Veerpalu kûsimusele, et miks ta soovitas või oli teadlik, et tema enda poeg tarvitab veredopingut, olles ise väidetavalt kõik tiitlid võitnud puhtalt, omamata isiklikku tarbimiskogemust? "Mina võitsin puhtalt aga sina Andreas proovi dopingut, saad kergema vaevaga või kiiremini paremad tulemused"
Kas tundub loogiline? On aeg avada kaardid.

 
At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

Saksamaal jäi hiljuti Der Spiegeli ajakirjanik Claas Relotius haledalt vahele väljamõeldud lugude avaldamisega. Kuna Der Spiegel ei ole teisejärguline väljaanne ja kuna lood olid nii head, siis pälvis Retotius ka ajakirjandusauhindu. Der Spiegel sai sellest skandaalist mainekahju ja Claas Relotiusest sai tola - Fake Newsi mees.

Ma võin ka lugusid välja mõelda, üks selline näiteks:
Minu käsutuses on sõnumivahetus ühe Eesti tuntud ajakirjaniku ja ühe teise isiku vahel. Käis see nõnda:
Ajakirjanik: Üks Eesti ajakirjanik tunnistas taas väljamõeldud lugude avaldamist...
Teine: No ega sa järgmine ole?!
Ajakirjanik: Ma ise ka Fake Newse treinud, aga mind vaevalt vahele võetakse. Ära muretse!
Teine: Noh eks ma hoian pöialt...
Ajakirjanik: Vähemasti järelkontrolle pole tehtud ja kui sa nüüd ette ei kanna, pääsen puhtalt :)
Teine: Ma siis kustutan need sõnumid ka ruttu ära?
Ajakirjanik: Hea mõte!

Kustutaski Teine sõnumid ära, aga võta näpust - üks kolmas isik - samuti tuntud Eesti ajakirjanik (aga noh anname tõele au, mitte mingi suvaline töll, vaid ikka Eesti "mehiseimatest-vapraimatest") teostas ebaseaduslikku jälitustegevust ja paljastas kurikaelad!

 
At 20:27, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas saada rääkima??!!
Mida siin veel enam uurida ja rääkida, kui kõiketeadjad martinsonid ja pahvid teavad ju kõike ise väga täpselt- isegi riigitelevisioon võttis ringvaates ju esimese usutluse kõige suuremalt teadjamehelt martinsonilt ja levitas seda kui ülimat tõde!
Huvitav küll, kelleks need ajakirjanikud end ikka peavad, et nagu soov on, nii peavad kõik need "võtmeisikud" võtma end ajakirjanike ette järjekorda?
Isegi kohtus on süüalustel õigus vaikida.
Aga kedagi pole ju kohtus veel süüdi tunnistatud.
Ja see, et prügikala söödeti austria politseile ette, ei tähenda seda, et suured kalad saavad ujuda oma tõusuvees lõpuni.

 
At 20:48, Anonymous Anonüümne said...

mida siin ikka rääkida. Tuleb teha selgeks, kas tahame medaleid või ei taha. Praegu on kõik suures shokis, nähes kuidas vorsti tehakse ja keegi nüüd enam seda süüa ei tahagi.

Tuleb teha näidispoomine (välismaailmale), aga sümboolne, et knowhow prügikasti ei lendaks.
Ja seejärel püüda hakata ka arenenud riigi moel sportlastele vajalikke dopinguainetega analoogse mõju, aga dopinguainete nimekirjas mitteolevaid ained välja töötama.
Raske saab see olema, sest farmaatsiatööstust meil ju ei eksisteeri.
Avalikult turult ostavad teenuseid ja aineid vaid amatöörid.

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

Miks Tammjärv rääkis just seda, mida ta rääkis? Kas see oli kokkulepe uurijaga, et saada väiksem karistus? Või eelnev kokkulepe juhuks kui vahele jääme. Alaveril kõva analüütikuna oli kindlasti plaan B olemas. Kas Veerpalude vaikimine on osa plaanist? Paneb imestama ka see, et rehepaplus on ikkagi ok, vaatamata kõigele. See kumab läbi mõningatest kommentaaridest. Kui võtta suusatamist kui showbisnest, siis on etendus antud supertasemel. Edaspidi tulekski võistlusi jälgida showbisnesi vaatenurgast. Mitte tulemused, puhas sport jne, vaid draama, kukkumised, pisarad, vahelejäämised ja pääsemised on see, mida hinnata. Ehe tsirkus. Feimi saavad kõik, ka riigiasutused. Sponsorid toetavad ju alati neid kellest räägitakse, kes on pildil ja kes tekitavad avalikku huvi.

T

 
At 21:05, Anonymous Anonüümne said...

20:27 -- asjaosalistel on kindlasti võimalik ja õigus vaikida, seda nad ka praegu valdavalt teevad. Aga samavõrra on ajakirjanikel ja teistel õigus oodata, et nad suu lahti teeksid. Ning kui asjaosalised ei räägi, siis hakkavad levima kõrvalseisjate versioonid, mille tõesust ei saa ei kinnitada ega mittetõesust ümber lükata.

Ja last-not-least -- need peamised tänased vaikijad on kunagi meeleldi supelnud ajakirjanduse ja avalikkuse tähelepanu keskmes, neid on toetatud ja neile on hingepõhjast kaasa elatud. Nende saavutuste järgi on seni joondunud tuhanded fännid ja järgmiste põlvkondade sportlased. Nüüd on sära haihtunud, kulissid langenud ning jäänud on vaid troostitu tegelikkus. Kasvõi seetõttu võikisid kunagised iidolid leida hetkeks jõudu otse kaamerasse vaadata ja tunnistada, et nad eksisid. See ei muuda tagantjärgi toimunut kuid kuid oleks vähemalt aus kunagiste toetajate vastu.

 
At 21:37, Anonymous Anonüümne said...

Amatöörspordi medalitega kemplemine on arhailine lähenemine. AV ja MA on olnud riiklikult õigel teel. Ajakirjandus on kasumiahnuses õõnestanud nende saavutusi ja sellega loopinud musta sponssidele. Vahelejäämine oli aja küsimus. Seni on läinud kõik soodsalt, nüüd aga satuti reha otsa. Nüüd on vaja AV ja MA suunata varju. Neil on teavet, millest võib kasu tõusta. Me oleme nende peale pahased sest tükk aega pole me saanud medaleid. See on üks ja ainuke süü. Me elame ennast välja just seetõttu, et me oleme pildist kadunud. Me ei ole enam kõvad. Nüüd kadusid ka iidolid laste silmist. Kadus võltsmott. Saabus normaalsus. Sõnum kõigile on ,et suusatamisega ei saa pettuseta heale järjele. Lapsed peavad õppima keevitajateks kui head elu soovivad. Loodetavasti rauakooli õpilaste arv kasvab.

 
At 21:50, Anonymous Anonüümne said...

Priit peab tunnistama, et oma esimeses kaitsekõnes, kus kaitses Karel Tammjärve, siis seal tuli ikka eksimusi sisse. Siin kommentaariumis ütlesin, et see on juba kahtlane, et ta ei elanud teistega hotellis, miks ei elanud, tema kaliibriga sportlane, treener peaks kõiki neid asju teadma jne jne. Hiljem selgus, et see oli oluline fakt. Täna Erki Nool kahtlustas ka Anti Saarepuud, et kuidas on võimalik, et treener ei tea sellistest asjadest midagi.

 
At 21:54, Anonymous Anonüümne said...

Ikkagi jääb õhku küsimus, kuidas Alaver Tammjärvele ja teistele mõista andis, et kiiremini suusatada on ainult üks võimalus? Tavalises elus tehakse seda minevikust toodud näidete varal.
Mäletan Andruse hiilgeaegadest Alaveri kui küva protsendi arvutajat. Põhi küsimus oli alati mitte koht võistlustel, vaid ajaline kaotus võitjale protsentides. Mäletan kuidas ta intervjuudes alati tõstis esile mitu protsenti me tipust maas oleme. 2 protsenti kaotust võitjale jne.. Usutluses anu Sääritsale mainis, et on 99,99 protsenti kindel, et Saarepuu ei teadnud. Kuid mitte 100 protsenti. See on ohumärk ma ütleks. Niisiis need 2 protsenti saab teha tasa kasutades sooritusvõimet stimuleerivaid meetodeid ja näited minevikust on Veerpalu ja teised. Ainult see pidi viima Tammjärve, Kärbi jne nii kaugele, et nad tema juttu uskusid. Andreas Veerpalu teadis vast isegi. Aga kõik see on ju siiski ainult puhas spekulatsioon, eks ju sõbrad? Onju Priit?

T

 
At 22:01, Anonymous Anonüümne said...

Priit kuule, jälle hakkab eesti ajakirjanduse poolt mingi kõditamine pihta. Teete ka midagi. Selle loo algus on ikka väga mage, nagu kõuriku eheheetamine nurga taga, mul on, mul on, sul ei ole. Ahvide planeet krt.

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

Ehh 22:01. Suusataja on ju P ise. Sõi kahe suu poolega sisuturunduse korras ternespiima. Ajas juttu oma naisega ja ise avaldas selle jutuajamise oma blogis. Irvitab meie üle, rsk!

 
At 22:25, Anonymous Anonüümne said...

Kas Padre tõmbas meil jälle püksid rebadele?

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Tõmbas ja pistis nagu õige preester poisikestele tagant sisse kah. Kaevata pole ka kellegile. Keegi ei usu.

 
At 22:46, Anonymous Anonüümne said...

Aaloe mahl pidi nagu veredoping olema.

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

Ai-ai-ai, Padre on mind ikka maru kõvva tillist tõmmanud. Ai-ai-ai...

 
At 23:02, Anonymous Anonüümne said...

Ei, see pole loogiline. Miks pidi Padre õhtul naisega sõnumeid vahetama? Siin peaks olema ikka keegi teine mängus. Mati? Tema pildid on ju ka juures. Padre annab alati selliseid vihjeid. Jah, kindlalt Mati.

 
At 23:12, Anonymous Anonüümne said...

Ma ei usu, et kellegil oli võimekust ja tõsist huvi "Suusataja" ja "Teine" vahel toimunud sõnumite häkkimiseks. Vähetõenäoline on ka et see "Teine" oma nii lähedase sõbra reetis. Milleks reeta? Kas Priidul oli näiteks info eest raha pakkuda või kas Priit Pullerits üldse sellist alatut võtet kasutaks? Ei usu üldse. Seega on tõenäoline et "Teine" oli Priit Pullerits. Kas Priit Pullerits ütleb välja, kes oli "Suusataja"? Ei ütle, sest see oleks sõbra reetmine. Seega ilmselt soovib Priit Pullerits siin ainult tähelepanu - tolmu üles keerutada, et me hakaksime spekuleerima, kes on "Suusataja". "Suusataja" peab vastama järgmistele tingimustele:

1.Ikkagi tuntud Eesti suusataja, mitte mingi harrastaja. Kas Pullerits hakaks üldse mingi "prügikalaga" tegelema? 2. Nii hea Pulleritsu sõber, et viimane teda juba ei reeda. 3. Keda enam ei kontrollita nagu dialoogis mõista antud, seega on tippspordist juba loobunud.

Ma ei väida et see inimene on dopingut tarvitanud, mul pole selle kohta mingit infot, kuid Priit Pulleritsu vihjetest loen ma välja, teisisõnu - nendele kolmele tingimustele vastab minu arvates kõige paremini Peeter Kümmel.
Seega küsimus teile kes te asjadega paremini kursis olete, kas "Suusataja" saab olla Peeter Kümmel või on mõni muu nimi pakkuda?

 
At 23:15, Anonymous Anonüümne said...

Kui meil oleks mõni sporti sisuliselt tundev ajakirjanik siis ehk saaks. Aga meil väga ei ole.
Sel hetkel kui Tammjärv pressikat andis, siis kes seal kohal olid? Käputäis kes kirjutasid midagi pihku ja teine käputäis, kes tegid pilti. Ja esimeses reas istus Kaljuveer nina vastu lauda suu ammuli - miks ta seal oli?
Ainuke kes andis hiljem mingeid sisulisi ning tausta selgitavaid kommentaare oli ETV-sse kutsutud Ott Järvela. Miks teda Seefeldisse ei saadetud?
Sääritsa tase on ju tegelikult ära küsida oma "mis tunne on?". Kui Alaver üldse millalgi kunagi intervjuu annab, siis muidugi teeb ta selle just nimelt Sääritsaga. Sealt on ettevalmistamata küsimused täiesti välistatud.

 
At 00:35, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, miks PP heidab nüüd Kallasele konkreetsust ette?

Kas Helme oleks võidu korral sotse hellitanud ja PP väljapakutu järgi pehmotsenud, mitte iial.

 
At 00:37, Anonymous Anonüümne said...

No see pressikonverents oli ajakirjanduse ebaprofessionaalsuse tippesitus. No ma ei tea minge mingile ristküsitluse koolitusele vahepeal. Tuleb kasuks. Kõige olulisem küsimus kas Veerpalu teadis dopingu tarvitamisest jäigi küsimata. jne. Tammjärv mängis teid üle. Võttis ohjad enda kätte kohe algusest peale. Ajakirjandus my ass. Sitahädad. Sellepärast meil see dopingutarvitamine ja karistamatu tegutsemine ka muudes valdkondades lokkab täiega, sest kõik on omad joped ja söövad samast potist.

Ülaltoodud teema täienduseks oletan, et nii jaburat sõnumivahetust saab teha ainult Priit Vahur Teppaniga. Olen selles 99,99 prossa kindel. Ülejäänu on puhas spekulatsioon. Aamen.

T

 
At 00:47, Anonymous Anonüümne said...

Priit miks üritad kaaperdada seda dopinguskandaali enda teemaks?
Ise magasid selle teema räigelt maha ja nõudsid alles Matit koondise treeneriks tagasi.

Ei soka selgitada, aga tundub et oleks antud teemast kõige ebaprofessionaalsemalt käitunud spordiajakirjanikud. Nemad nõuavad?!

Huu

 
At 00:55, Anonymous Anonüümne said...

Mind hämmastab pisut see suusatajade veredopingu lugu. Nimelt miks valiti selline dopingu viis. Veredopingut mõistan tuur de Francel kus teise nädala järel kuluks hädasti hapniku rikast enda verd vaja. Kui suusataja teeb MM'i jooksul 3-4 sõitu tundub veredopinguga hullamine nagu pisut arutu.

Keegi hõsiask et tuleb veel, on neid kotte seal veel paarkümmend. No tubli, aga köömes. Puerto afääris 2006. oli neid kotte mitusada. Litaka said vaid ratturd ja ka need osaliselt, sest Hispaanlased keeldusid oma lemmiku Valverde verekotte loovutamast. Need saadi kätte aasta hiljem pool juhuslikult, kui üks mees oli puhkusel ja asendaja polnud asjadega kursis.
Samuti õnnestus hispaanlastel kinni mätsida , ära kaotada palju näite. Hispaania tipp jalgpallurid, tennisemängijad.

Kaotajaod oli ka. Ullrich, Basso, jne Liberty Sequros pea terve team. Sellest järgnes saaga mille abil, sakslased 9 aastat touri ei näidanud ja hävitasid kõik oma profiteamid.

Huu

 
At 07:10, Anonymous Anonüümne said...

Eks ta kokakene ikka oli. Et Ma ga sellest juttu ei olnud, ei vabasta teda millestki.

 
At 07:23, Anonymous Anonüümne said...

Priit suhtleb ju ainult Vahuriga. Nüüd mõtles välja sellise sõnumivahetuse, et heita talle halba varju. Häbi!

 
At 09:14, Blogger Priit Pullerits said...

Andke vahelduseks ka poliittuld! Täna otsekohene Reformi-kriitiline sõnavõtt Tartu Postimehes:

https://tartu.postimees.ee/6538132/priit-pullerits-ulbus-taastus-juba-enne-voitu

 
At 09:24, Blogger snaperski said...

Kogu protsessi juures just olekski tarvis see "vorstitegemise inetus" korralikult läbi seedida ja siis sedasorti lihast üldse loobuda. Ega palju lisada pole sellele, mis paari aasta taguse meie jooksuilmas toppimise skandaali puhul (https://elusamus.wordpress.com/2015/02/13/mis-on-jooksja/) sai öeldud.
Siin algatuseks oleks tarvis Alaveri ja Veerpalude ausate pihtimuste kaudu tippsportlase psühholoogiline profiil sõnaselgelt välja tuua. Just ka selle nurga alt, et mis toimub sponsorite ja meedia surve all kehalt tugeva, aga vaimult nõdra sportlase peas. Ja lisaks veel sponsorite peades, kes sportlasesse ongi panustanud ootuses, et eesmärk (medalid) pühitseb abinõud (doping) - peaasi, et välja ei tule.
Siis saab see, mida mehed saunas targutavad - et peaaegu kõik tippsportlased panevad, - ühtäkki neidsamu lõksutajaidki ehmatavaks reaalsuseks. Et ka sponsorid (ja kohati treeneridki) ootavad, et "tuleks nüüd ometi see arenguhüpe, kuidasiganes". Vaid skisofreenilise hukkamõistuga hakatakse siis takkajärgi näppu viibutama seal, kus varem ehk targu ei küsitudki, et kuhu mu raha täpselt läheb.

Siin on üks tähenduslik asi nt ka viimane avaldus Erki Noolelt, kelle jaoks oli kõige arusaamatum, et keskpärase tasemega sportlased lähevad riski teed. St kui tõlgendadagi kogu dilemmat "panna või mitte panna" selles võtmes, et tegu on riskiküsimusega, siis mõistetakse sellega hukka pigem see, et panused olid liiga väikesed selliseks riskiks, mitte et teguviis ise oli vale.

Niisiis, kui sportlase psühholoogiline profiil on rahvateadvusesse selliste pihtimuste kaudu viidud, oleks järgmine samm üheskoos mõtestada ümber kodumaine tippsport, sh kogu EOK tegevus. Loobuda sellest kinnisideelises klammerdumisest esmajoones medalite külge, et saaks tegelikult juhinduda (mitte ainult tühja kõneleda) spordi väärtustest. Siin on ju paradoks selles, et tippsportlased peaksid olema eeskujuks teistele spordihuvilistele. Nüüd tuleks see eeskujulisus sõnastada spordivaimu pinnalt. Sportlasele peaks numbrite loori tagant tagasi antama võimalus avalikus ruumis esineda tervikisiksusena. Mitte ainult see "mis tunne on?" ja kõik. Sportlane võiks olla nn kehakunstnik, mitte liinitööline oma vaimult. Siis ei tekigi tal tunnet, et oma väärtuse tõestamiseks tuleks tal lihtsalt oma kehast kuidagi see parem number välja imeda.
Need naeruväärsed ideaalid imbuvad spordiüldsuse poolt sisse nagu paha hais lihaturult templisse. Sportlane, kelle tahtejõulisuse ja vaimutugevuse eneseväljenduse kõrvalproduktiks saaksidki ühel päeval olema medalid, sunnitakse kohe alguses kullasärale keskenduma, justkui oleks medalitel mingi igavikuline iseväärtus. Siis saabki olla nii, et barutod, nooled ja uudmäed kujutlevad takkajärgi endid ka vaimult suureks ja teevadki suu lahti. Mis sealt aga siis välja tuleb, seda peavad teised kasima.

Raivo A

 
At 09:29, Anonymous Anonüümne said...

Lugesime. Väga kõva sõnavõtt. Oleme uhked oma liidri üle. Aga miks on Padre pagendatud Tartu alamlehte? Globaalne Postimees ei julge rahvusliku vürtsiga arvamust presenteerida?

 
At 09:38, Anonymous Anonüümne said...

Enne kui PP naelapea pihta Kallase arvustuse kallale läheme, assisteerime snaperskile. Jutus https://www.postimees.ee/6534898/indrek-neivelt-meid-lihtsalt-roovitakse räägib peategelane, et luges dopsist 2011 ja sai šoki. WTF? See on samasugune šokk nagu Antil nüüd. Ja siit jõuame peateemani. Eestlased lasevad ülbikud tagasi pukki, usuvad laus valet ja muinasjutte kõvadest Kalevipoegadest, kes räägivad vähe, hoiavad Mäe talu Andrese moodi rohkem pilku ja mokka maas ning rabavad sõnaahtralt tööd teha, et maksta pangale oma VÕLG ära! See on kuvand, mida taasiseseisvunud Eestis on juurutatud. Võtke laenu ja ärge mölisege. Kui rahvas andestas oravatele, siis miks me ei peaks andestama norrakatele koha kätte näidanud AV ja MA-le? Oleme ikka järjepidevad. Võtsime neilt treeneri õiguse, siis miks anname riigi tüürimise õiguse ülbikutele?

 
At 09:41, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, Raivo A(lla), siinse kommentaariumi9 taseme tõstmise eest! Igati nõus nende mõtetega, v.a see, et minu arust ei aja meie EOK juba ammu medaleid taga, vaid esmane eesmärk on see, et saaks ikka võimalikult palju sportlasi tiitlivõistlustele (OM) saata - selles mõttes on latt medalitelt juba nagunii allapoole seatud, sest kõik me saame ju aru, et medalisportlase "väljaarendamine" on kui lotovõidu tõmbamine, milles sageli puudub igasugune loogika. No mis loogiks on Kelly Sildaru edus näiteks? Ei mingi ju!

 
At 09:52, Anonymous Anonüümne said...

Viidatud arvamuslugu ringleb sotsmeedia avarustes ja saab ülikõva supporti. Õppige mehed kuidas rajada teed rahva hinge ja südamesse. Järgmistel valimistel nopiks Padre Ekre ridades 48 tuhat häält nagu lepase reega.

 
At 10:30, Anonymous Anonüümne said...

Eesti suusatamine peab nüüd tegema pivoti, seni üritasime Björgenit teha (tulemus>välimus), edaspidi tuleks Kurikovat teha (välimus>tulemus). Uus suusapõlvkond sõidaks MK sarjas viimasetele kohtadele, aga selle eest oleks nad Instagramis influencerid, iga päev ilmuks nappides riietes pilte, eelkõige annaks tooni naistekoondis.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Teles näidatud kaart oli jah väga kollane, netis olev hilisem kaart jaoskondade kaupa on palju kirjum

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

Loll artikkel postimehes. Reform sai poole rohkem hääli, miks nad peaksid neid petma et EKRE valijatele meeldida?
Miks pidada läbirääkimisi inimestega kes lubanud su maatasa teha, ka peale valimis pröökavad et nüüd dikteerime meie eesti poliitikat.
Tee ise valitsus Ain-Ivar Tupi, Mati Alaveri, Indrek kelguga. Ja kui teed hoopis Vahur Teppaniga, Laidvee ja Kuntsiga , siis ütlen ka et oled ülbe ja ei arvesta teistega.
Ei saa teha koostööd ähvardava ja tatti pritsiva, laua kombeid mitte omava kambaga, kelle seisukohad on risti vastupidised sinu omaga. Reform peaks olema sisimas masohist kui sellise valiku teeks.

 
At 10:39, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, nii see on, mehed, tänane kolumn on üle Eesti hitt:

https://tartu.postimees.ee/6538132/priit-pullerits-ulbus-taastus-juba-enne-voitu

 
At 11:19, Anonymous Anonüümne said...

See kolumn on nagu habemega naine. Kõik tahavad näha, aga ega tast nüüd naisena asja pole.

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

Sotsmeedias läheb Priidu kelk nagu norra suusk vuhinal läbi fatamorgaana. Noored naised, keskealised naised kõik panevad laiki. Vanad naised niikuinii, nemad on targad ning teavad PPd juba algusaegadest kui usaldusväärse sõnaga meest.

 
At 12:21, Anonymous Anonüümne said...

See ongi edu valem: kritiseeri ühte kena naist ja kohe on kõik rõõbad sinu selja taga.

 
At 12:24, Blogger Priit Pullerits said...

See kolumn "Ülbus taastus juba enne võitu" lendab tõesti nagu rakett üle Eestimaa taeva, heites halastamatut valgust võitja arrogantsusele ja empaatia nappusele.

 
At 12:32, Anonymous Anonüümne said...

Kena naist? Millise kriteeriumi välja seda kenadust arvestatakse? Ma ei tea, et missivõistlustel oleks sellised purikad edu saavutanud, noorena beebinäoga ja vanana krõnksud.

 
At 12:35, Anonymous Anonüümne said...

Seda raketti nähakse ka Riia, Vilna ja võibolla ka Püha Peetri linnade akendest. Selles raketis on veidike ka meie, blogi sõprade ja semude panust.

 
At 12:37, Anonymous Anonüümne said...

Kui naised laiki panevad, siis mida teie, mehed, veel ootate? Pujäänid olete või?

 
At 12:44, Anonymous m. said...

+1 Raivo Alla, aitäh sisuka arutluse eest.

Olles n-ö mitmendat põlve kehakultuurlaste järeltulija, olen ammu tõrges idee suhtes, et mu lapsed võiksid tippspordiga tegeleda. Kätt ette ikka ei pane, kui huvi peaks tekkima, aga kogu selle valdkonnaga kaasnevad üsna arutud riskid juba.

Vist Marju Lauristin ütles (kas mitte PPle endale, kunagi ammu?), et tippsport on lihtsalt meelelahutus -- eks ta vist ongi, publikule (kellest suurem osa sporti ei tee) seda ju tehakse, Pierre de Coubertini ideaalid on täiesti teisejärgulised, sh meediakajastustes.

Mulle endale on sport üha enam ka tundunud lihtsalt sõltuvusena, mille nimel siis hea tükk elus toimetulekut (sh tihti muud praktilised elulised oskused majapidamistöödel jm) ohverdada. Ka pärast karjääri lõppu jätkatakse harrastajana ja siis peab paljudel ikkagi olema "määrdemees" abikaasa vm näol, kes argitoimetused joone peal hoiab. Ma ei tea, kui hea see on, kui lastele anda edasi põhiliselt ainult spordivaimustust ja aina vähem elulisi-praktilisi oskusi. Nt et laps liikugu trennis, mitte väljas tööd tehes, ehkki viimane on elus püsimise baasoskustele palju lähemal ja annab ilmselt lõppkokkuvõttes ka palju sitkema keha.

Vahetasin mõne aasta eest "valgekraelise" töö "sinikraelise" vastu (metsanoorendike hooldus) ja imestasin, kui palju nõtkemalt liikusid raskel metsamaastikul minu kaks mittesportlasest töökaaslast. Vastupidavus oli mul ilmselt kõvem (üks töökaaslane ka suitsetas), aga koordinatsioon oli mõlemal kutil selgelt parem ja põhilihased ilmselt tugevamad. Siis mõtledki, et mis nende pallimängudele kulutatud aastate mõte oli. Enesedistsipliini see vast arendas, ja oskust ennast piitsutada ning positiivselt motiveerida, aga reaalset kehalist tööd tegin ikka nagu sitemini. :)

Tippspordi (dopinguspordi) analüüs inimvõimete piiri taustal on siin vist ka vägagi päevakorral. Kuna piir on käes (kas on, suusatajatele?), ei jäägi üle muud kui doppi panna, ja võib-olla tulekski ka lastele see kohe niimoodi ära serveerida, kuigi see tundub üliküüniline, õudne ja jäle mõte. Õnneks ei ole suusatamises "maailmarekordeid", mida ületada. :)

Nii suusatamisest kui rattasõidust on kadunud (kadumas) igasugune "kobakoti liikumisrõõm", sh juba selle taustal, et ka harrastajad on poolprofid.

"Kestlik kahanemine" selles valdkonnas oleks ilmselt ise puusuuskade valmistamine ja pärast nendega võistlemine nagu Norras, ja võib-olla siis ka jalgrattaspordi osas mingi sarnane teema. See annaks lastele mingi avarama tunnetuse kogu selle tegevuse mõttest ja inimlikust väärtusest (suusk = algupäraselt ju "liiklusvahend"? mu vanaisa valmistas esimesed suusad ise lepatüvedest :).

Nt midagi sellist: http://www.woodenskis.com/

Ja selle tegevuse progressioon oleks siis ilmselt, et kes tahab dopingut kasutada, see VALMISTAGU SEDA ISE! :) Võistlus omatehtud puusuuskadel ja omakeedetud dopinguga oleks küll äge ja vaieldamatult vaatemänguline.

 
At 12:46, Anonymous Säinas, taluperemees ja eestlane said...

Armu ei anta kellegile. Ei ole hool, ega hoobil vahet. Eesti rahvuskehandi oluliseks osaks konstrueeritud suusasangarid paisatakse kõik järjepanu põrmu.

Eesti suusatamine, mis aastaid käis ülbelt - justkui värske valmiste võitja - ringi kuulikindlates vammustes on tänasel päeval kistud aluspesuni paljaks. Pilt, mis petlikult klanituna näinud vammuste alt ilmnes oli kole. Süstlajälgedest puretud käsivarred ja valedest auklikuks uuristatud hinged. Asjalood on nõnda kaugel, et rahvuskehandi päästmine saab tulla ainult läbi suure puhastustule. Kus patud tunnistatakse üles ja toimub süü lunastamine.

Eestis on vaid üks mees, kes sedalaadi protsessi suudab kindlakäeliselt juhtida. Ja te kõik teate niigi selle mehe nime. Lunastus saab toimuda ainult läbi Padre. Siin on vaja isalikku kohtlemist. Enne ei saa Eesti suusatamise mädapaise ravitud, kui Mati Alaver ja takkaotsa kõik väetimadki kurikaelad on käinud Padre juures pihitoolis. Üksnes Padre, läbi ajakirjanduse lunastava hääle, saab meid lõputust üksteise kõride närimisest säästa. Padre on suure südamega mees ning see süda on suur nagu heinaküün. Sinna sisse mahub lõppematult palju lunastust. Kõik, kes tahavad päästmist, peavad minema Ajakirjaniku juurde.

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

Doktor Säinas kirjutas retsepti valmis. Mehed, tegudele!

 
At 13:17, Anonymous Anonüümne said...

Padre sõna levib nagu eespool mainiti - raketi ja traktorina üle maa ja mere

https://uueduudised.ee/uudis/eesti/kaja-kallasele-voitjate-ule-siiski-moistetakse-kohut/

 
At 15:58, Blogger snaperski said...

PP: jah, latt on justkui madalamale asetatud, et kõrgendatud ootustes ei peaks liiga sageli pettuma. Samas on ootuspärased ikkagi ka noosportlaste suust kostuvad kohati grotesksed "eesmärgiks on loomulikult võit, midagi vähemat ei saagi olla". Mis osalt on noorusele omase keevalise spordikire ilming... aga ühtlasi selge märk, et treeneri poolt vaimupõld sööti jäetud.
Kõrvalpõikena - mäletan eelmise aasta Pühajärve jooksult, vaadates pärast finishit järgmisi tulijaid, millise rõõmsa lennukusega lähenes lõpusirgele Luna-Aleksandra Lagoda. Seejärel temast 10 aastat vanem Andreas Veerpalu, metsikult ponnistades, valugrimassides. Lõpusirgel vahe suurenes, kuskil 10-sekundiliseks. Tippsportlasele (Pühajärve jooks on liiatigi suusatajale sobiva rajaprofiiliga) võib selline allajäämine olla muserdav, ei imestaks kui just too hetk oli võtmesündmuseks, mil leidis aset isa ja poja vahel saatuslik mõttevahetus. See spekulatsioon on aga pelk illustratsioon võimalikele reaalsetele päästikolukordadele, kust aadrilaskmise otsused võivad tulla. Ja tõesti loodan ning usun, et Luna Lembergi käe all (või sellest hoolimata) saab ise vaimult karastatuks, et midagi säärast temaga ei juhtuks.

m-le: jah, liikumine värskes õhus maa-või metsatööd tehes on ehk olulisem ja kaasajal tõesti väärtuslikum järgnevale põlvele edasi anda. Ise harvesteerivat metsatööd küll heaks ei kiida, aga see hoopis teine teema. Liikumine ise on elu märk - sport selle mõtte edasikandmisel ehk pole tõesti kaasajal parim vahend. Olukorras, kus autoga trenni viidav laps pärast uuesti nutitelefoni taha küürdub, on vaja teadvustada nii liikumist kui mitte-utilitaarset (uitamine, hulkumine, jalutamine) elamispraktikat kui ka töötegemise loomulikku tausta (maatööd või siis lihtsalt kodulähedases poes ilma autota käimine ja täis kilekottidega tagasi jalutamine igapäevaselt).


 
At 16:28, Anonymous Anonüümne said...

Senjöör Snaperski räägib meid surnuks. Aga on õige nii õige jutt igal juhul. Sport on heaoluühiskonna saavutus. Homne euroopa ei tingimata suuda tippsporti enam ülal pidada, kui kaob laiade masside huvi ja jaks tsirkust jälgida.

 
At 16:43, Anonymous Anonüümne said...

Väheharitud ja tagaotsa spordisõbrana tahaks suurte senjööride, eeskätt Priit Padre käest küsida et KELLE KÄES ON HETKEL TRUMBID?

 
At 16:47, Anonymous Anonüümne said...

Piret oli Mati katsejänes.

 
At 17:00, Anonymous Anonüümne said...

KOMMENTAARITETA. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2036608653054159&set=pcb.2036609009720790&type=3&theater

 
At 17:25, Anonymous Anonüümne said...

Mati käes.

 
At 17:43, Anonymous Anonüümne said...

Mees näitab sõbrale madu: "tahad näha, ma panen selle ussi laulma?"

"Ah, ära aja jama, maod ei oska laulda" vastab sõber.

Mees võtab siis kaika ja hakkab madu peksma. Madu teeb ainult "ššššššššš..."

Mees peksab muudkui edasi- "laula, raisk!", madu ainult sisiseb.

Peks jätkub seni, kuni mao suust kostub "ššššššššš-šal-lal-lal-laa!"

Mitte, et ma midagi vihjata tahaksin, vaid lihtsalt...

 
At 17:54, Anonymous Anonüümne said...

Räägi nüüd ausalt välja millele sa vihjata tahad.

 
At 18:34, Anonymous Anonüümne said...

Eelmisel nädalal Norras oli lihtne - kui norrakad eestlaste ja dopingu kohta pärides ülbeks muutusid, siis tuli huulepulka küsida. Kohe oli vaikus majas. Nägu muutus küll ebasõbralikuks.

 
At 18:53, Anonymous Anonüümne said...

Tubli mees. Norskidele rõngas ninna. Need olid toredad päevad kui AV Holmenkollenis 50km sarvikuid pizduleitas.

 
At 20:51, Anonymous Anonüümne said...

Kui PP omal ajal õige treeneri kätte oleks sattunud räägiks me täna 1.46,9 ja kõigi aegade top kolmest. Poisikesed!

 
At 22:19, Anonymous Anonüümne said...

Väga huvitav Pealtnägija oli täna. Pani mõtlema. Väga huvitav Esimene stuudio ka. Pani samuti mõtlema. Üks asi, mida avalikult siiani ei ole arutatud puudutab sportlaste antidopinguagentuuri jaoks täidetavat asukoha määramise tabelit. Kas need tabelid on konfidentsiaalsed ja kes sellele ligipääsu omavad? Kas treener kontrollib või vähemalt tahtmise korral saab kontrollida, et sportlane seda ikka täidab? Seal tabelis peab olema tunniajalise täpsusega kirjas sportlase asukoht. Kui tahta inkognito kiirelt Saksamaal käia, siis tuleks see tabelisse kirja ju panna. Muidu võib tekkida jama dopinguküttidega kui sind kodus pole. Mida arvate?

T

 
At 22:50, Blogger Priit Pullerits said...

Pealtnägija ja Esimene stuudio huvitavad??? Nii suurt müratekitamist annab rahvusringhäälingult ikka oodata!

Esiteks puhuti suureks hemoglobiini tase kui ei tea mis imeasi. Mulle helistas seepeale endine Eesti tippjooksja - eks ta ise siin kirjutab, kui soovib -, kes ka ei suutnud ära imestada, kuidas siis ei teata, et hemoglobiini taset saab hõlpsasti tõsta, kui kaks kuud rauapreparaate võtta. Lihtne ju! PN aga rääkis sellest kui mingist mustast vandenõust.

Edasi: Tralla rääkis, tsiteerides kurat teab keda, et astmaravim parandab mingit võimet 30%. Ta ei teadnud ise ka, millest ta räägib. Ilmselt viitas EPLi Bernadski intervjuule. Bernadski ka ei tea, mis jahu ta suust välja ajab. Üks ei tea ja teine muudkui võimendab - tase! Teate, umbluumehed ERRis, küsige mu venna käest, kes on Rootsi parimaid astmaarste, ta võib teile pikalt ja põhjalikult rääkida nendest astma rohtudest ja nende mõjust, saate ka äkki valgustust. Mina olen sellest küllaga rääkinud ja kirjutanud, siin ka, et nende rohtude mõju on minimaalne, kui üldse - aga lausa 30%!!! No andke minna! Selline vastutustundetu jama levitamine - vaat see tuleb muuta kriminaliseeritavaks!

 
At 23:02, Anonymous Anonüümne said...

Saite nüüd, sitakotid! Padre on öelnud.

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

Kui astmarohtude mõju on "minimaalne, kui üldse" siis miks enamus on leilis Norra astmaatikute peale? OK. kümnendiksekundite mängus on ka minimaalne eelis eelis.

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Hambutu, väga hambutu on Eesti ajakirjandus, masendav. Sellised teemad on üleval, mida näiteks usas oleks selliseks pirukaks küpsetatud et vähe pole.

 
At 23:59, Anonymous Anonüümne said...

Ah ära plära oma vennaga.

Abstract
The present study examined whether oral short-term administration of salbutamol (Sal) modifies performance and selected hormonal and metabolic variables during submaximal exercise. Eight recreational male athletes completed two cycling trials at 80–85% peak O2 consumption until exhaustion after either gelatin placebo (Pla) or oral Sal (12 mg/day for 3 wk) treatment, according to a double-blind and randomized protocol. Blood samples were collected at rest, after 5, 10, and 15 min, and at exhaustion to determine growth hormone (GH), cortisol, testosterone, triiodothyronine (T3), C peptide, free fatty acid (FFA), blood glucose, lactate, and blood urea values. Time of cycling was significantly increased after chronic Sal intake (Sal: 30.5 ± 3.1 vs. Pla: 23.7 ± 1.6 min, P < 0.05).

 
At 00:12, Anonymous Anonüümne said...

23:59 - Rainer sina vä?

 
At 01:11, Anonymous Anonüümne said...

Pealtnägija ja Esimene stuudio olid puhas haltuura ja ajaraiskamine ja vanade avaldatud teemade kordus ja halb kordus.
Tundub, et pole ajakirjaniku, kes pole dopingust meil jutustanud, aga kodutöö on tegemata, natuke hakkab juba piinlik ka.

 
At 01:55, Anonymous Anonüümne said...

Priit proovimas kaaperdada dopinguskandaali enda omaks. Pärast maha magatud starti.

 
At 06:57, Anonymous Anonüümne said...

Ja mis olid tulemused, 23:59? Mis olid testi tulemused??? Miks te sellest ei räägi? Või peate abstrakti viimast lauset tulemuseks??? Time was significantly increased!!! Et aeg läks sitemaks???

 
At 07:29, Anonymous Anonüümne said...

Õppige keeli, sellest on kasu 6:57.

 
At 07:35, Anonymous Anonüümne said...

Ekspressi mõlemad lood olid head. Pealtnägija oli vaadatav, Esimeses stuudios pidanuks külaliseks olema keegi teine.

Postimehe vanemtoimetaja poolt midagi neile ette heita näib kummaline. Endal oli mees - Andres Vaher - Seefeldis kohapeal olemas, aga kohe alguses jäi Postimees lisaväärtuse pakkumises teistest maha.

Ja siis tuled viimases lootuses blogisse, kust peaks leidma "intrigeerivaid teemasid Eesti spordi tagatubadest". Saad teada, et väidetavalt mängib vanemtoimetaja Mati Karlovitšiga kirimalet.

 
At 08:08, Anonymous Anonüümne said...

Hemoglobiini taset saab suhteliselt hõlpsasti muuta ka erinevaid treeninguvahendeid kasutades, neid kombineerides. Kõikumised 130-170 vahel on aga ilmselgelt suured, mis pole erinevaid vahendeid kasutades eriti tõenäolised.

 
At 09:28, Anonymous Anonüümne said...

Mnjah, vanemtoimetaja frustratsioon on muutumas keeleliselt vägagi solvavaks, näis, kas kellegi taluvuspiire ka ületavaks.. Kas eelmäng pikale ja "kõike ärarääkivale" intervjuule, mis peseb puhtaks nii mõnegi asjaosalise?

 
At 09:35, Blogger Lauri said...

Hemoglobiin ikka kõigub aasta läbi päris suurtes piirides. Mul endal on näidud olnud erinevatel aegadel 140-179, ehk viimasega poleks starti lubatud suusavõistlustel.

 
At 10:21, Anonymous Anonüümne said...

Libe kala vingerdab välja.
https://sport.postimees.ee/6539281/poltoranini-treener-ta-valetas-politseile-et-vanglast-paaseda?_ga=2.16083569.696196166.1551946683-844925330.1527085735

 
At 10:37, Anonymous Anonüümne said...

Ei tea, kas noor Veerpalu hakkab nüüd ka sama jura ajama, et valetas politseile? Kuidagi kahtlane taktika, Pilvelt oodanuks ikka enamat. Samas ka vanema Veerpalu eelmises dopingukeisis kasutati erinevaid tööversioone: alguses räägiti pikaajalisest treeningust, mingil ajal süüdistati odavaid vene toidulisandeid ja lõpuks lasti süüdistus põhja komakohtadega.

 
At 11:10, Blogger AinK said...

Mulle helistas seepeale endine Eesti tippjooksja - eks ta ise siin kirjutab, kui soovib -, kes ka ei suutnud ära imestada, kuidas siis ei teata, et hemoglobiini taset saab hõlpsasti tõsta, kui kaks kuud rauapreparaate võtta.

O santa simplicitas! See väide kehtib vaid tingimustes, et organismis on raua puudus, manustatav raua kogus on piisav ning suukaudsel manustamisel ei esine raua imendumise häireid. Kui organismi rauavarud on piisavad ning organismi raua taaskasutus ei ole häirunud, siis ei ole lisa raua manustamisel mingit efekti, riskite vaid raua liigkoormusega. Liigne raud ladestub eelkõige maksa ja südamelihasesse ning tema sealt kättesaamine ei ole lihtne.

Ja mingite hb väärtuste võrdlemine ilma konkreetse analüüsi võtmise päeva asjaolusid (treeningmahud, kõrgmäestik, alpimaja aga ka EPO, veredoping) teadmata on ka jama. Lisaks hb väärtusele peab vaatama ka retikulotsüütide (punaliblede noorvormid) hulka ning hb ja ret dünaamikat ajas. Ei ole kursis kuidas seda nn verepassi tänasel päeval kasutatakse, aga vähemalt mõned aastat tagasi kasutati nende andmete analüüsimiseks Bayesi teoreemi (sündmuse toimumise tõenäosust, eeldusel, et sündmus on kuidagi seotud eelnevalt toimunud sündmustega - Bayesi teoreem arvutab tingimuslikku tõenäosuse) e siis arvutati välja piirvahemik, kuhu pidid konkreetsed mõõdetud tulemused mahtuma, kui ei mahtunud, siis oli jama majas.

 
At 11:16, Blogger AinK said...

Mõned viited:
https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/17807/6/jhse_Vol_VI_N_II_205-217.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6258961/pdf/fphys-09-01638.pdf

 
At 12:00, Anonymous Anonüümne said...

Enne matipoegasid olid esimesteks katsejänesteks matitütred.

 
At 13:26, Anonymous Anonüümne said...

Järgmise aasta Suure Mõõduvõtu stardis on vist kõik see mees endiste proffide varustusega. Nii hästi elame siis...

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Eilne Pealtnägija oli ikka piinlikult käpardlik, lausa kahju Kärmasest. Ei ole vaja midagi nii kiiresti eetrisse paisata, tehke ikka natuke eeltööd ka. PP postituse juurde tagasi tulles, siis küllap ERR mõtles omajagu, enne kui Sääritsa saatis. Jah, miinused olid teada (uusi küsimusi ei oska formuleerida), samas ainuke võimalus mingigi kommentaar saada. Alaver siiski nõukogude kasvatusega, naisterahvast pikalt saata ei ole kombeks. Mingitel Pahvidel, Martinsonidel ja muudel ahvidel ju ei ole lootustki mingit selgitust saada, kuidas nad sellest ise aru ei saa. Kadunud Lembitu muidu oleks võibolla ainuke, kellele Alaver midagi oleks rääkinud, Lembitu kasvatus jällegi oli selline, et ta ei oleks küsinud küsimusi, mille vastuseid ta kuulda ei oleks tahtnud.
Ükspäev mingi artikli juures Alaveri pilti vaadates tekkis mõttelõng, et mees on hämmeldunud. Kasvanud/õppinud ju sel ajal, kui külma sõja ajal kõik oli lubatud, et vastastele ära panna. Sportlaste edu oli kõige parem ärapanemise viis. Ehk teda ongi kasvatatud nii, et tulemus ükskõik mis hinna eest. Vanadel aegadel ju isegi suusaliidu presidendid, sponsorid ja muud riigiisad soosisid seda. Nüüd järsku saab kõigi poolt pähe, et nii on teinud. Venemaal ju jätkuvalt saaks praeguse tegevuse eest auraha kommentaariga, et teised kiusavad. Ehk siis mees käitus nii nagu teda on õpetatud, aga nüüd küsitakse selgitusi, et miks sa nii teed. Ega ei olegi ju midagi tarka vastu öelda.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Kas TH treener on osutunuks tankistiks, kes midagi ei teadnud?

 
At 14:33, Anonymous Anonüümne said...

13:27: siis küllap ERR mõtles omajagu, enne kui Sääritsa saatis

Selgeltnägijate konkursil nii arutledes kaugele ei jõua.
Säärits oli Tartus Miss Valentinel ja ERRi ainus võimalus üldse. Mõtlemisruumi polnud seal pisematki.

 
At 14:55, Anonymous Anonüümne said...

to 14:33, hea point, võtan omaks, selgeltnägijate finaali ei proovi. Aga jätkuvalt - isegi kui nad oleks mõelnud :), ega keegi teine ei oleks niipaljutki saanud kätte. Mis teha, see on hetke ERRi seis.

 
At 15:30, Anonymous Anonüümne said...

Millal Pullerits Mati Karlovitšiga intervjuu teeb?

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

Mina olen aga seda meelt et Pullerits peab Mati K käest andeks paluma. Kogu rahva nimel.

 
At 15:51, Anonymous Anonüümne said...

13:54
Sellepärast ongi kõik ülejäänud tegelased kuulsad, mitte TH treener.

 
At 16:22, Anonymous Anonüümne said...

Kelle käest Aleksei võimeka füsioloogi telefoni numbri sai?
Kas Pullerits teab?

 
At 18:24, Anonymous Anonüümne said...

Isand Pullerits osatab 22:50 Pealtnägija ja Esimese stuudio kehva ajakirjanduse pihta. Õigusega, kahtlemata. Samas põhimõtteliselt kriitika kehtib Isand Pulleritsu kohta samaviisi, sest ka tema kirjutab oma artiklid samas stiilis, näiteks et libisevat ja mitte libisevat suuska eristab see, et tema hea tuttav endine sportlane on ühe välja valinud (mitte et mille poolest üks suusk tegelikult teisest erineb). Isand Pullerits, ole kuri, aga tee siis ise paremini, väga tunnustaks. MM

 
At 05:36, Anonymous Anonüümne said...

Ja saatan õpetab sind parem inimene olema? Huumor kuubis.

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Mees esines naise nime alt, äratas kahtlust ja tuli teha ajule check.

 
At 02:27, Blogger Timothy Kober said...

Kas teil on vaja laenu? Siin on võimalus rahalises olukorras olevatele inimestele ja neile, kes soovivad oma elus rahalist tõusu, anname laenu väga mõistliku intressimääraga, anname välja igasuguse laenu võla laenu, ärilaenu, meditsiinilaenu, eluasemelaenu, üliõpilast laenu jne, et aidata rahval finantskriisist. Ettevõtte nimi: PLUTO CREDIT FINANCE HOME. Võta meiega ühendust juba täna
Rahalise abi e-post: plutocreditfinancier@gmail.com
Mida: +18474539904

 
At 05:56, Blogger Pernille Kjellerup said...

Tere kõigile, ma olen täna väga põnevil. Nägin kommentaare inimestelt, kes olid juba laenu saanud Sabinhelps@gmail.com ja siis otsustasin nende soovituste põhjal registreeruda. Paar tundi tagasi kinnitasin kokku 10 000 eurot, mida olin oma pangakontolt küsinud. See on tõesti suurepärane uudis ja ma soovitan kõigil, kes vajavad tõelist laenu, esitada taotlus e -posti teel: sabinhelps@gmail.com või whatsapp tema telefonil +79267494861.

 

Postita kommentaar

<< Esileht