Pullerits: Kuidas ma leidsin rattaga sõites koha, mida pole isegi kaartidel märgitud?
LISATUD VIDEO!
Reede õhtupoolikul siis Ülenurme rattaralli, endine proff Rene Mandri ka stardis. Samuti Danel Schvalbe, kellega viimasel kahel Elva rattamaratonil maid jagatud. Ja arst Priit Kasenõmm, kellest rattaajakirja kunagi loo kirjutasin. Õnneks mitte väga palju sõitjaid, mis tähendab, et igaüks peab peamiselt ikkagi enda eest võitlema, ei saa loota suures grupis priiküüdile.
Kuidas valmistusin?
Ent see ei tähenda, et mul poleks rattasõiduga seoses rääkida midagi uut ja seninägematut.Nagu informeeritud avalikkus hästi teab, sõitsin juulis Hiiumaal kruusateid, mille vilju maitsesin möödunud laupäeval Elva lähistel. Üks sõit viis ootamatult paika, mille kohta pole isegi kaartidel midagi märgitud.
Hiiumaa keskel, Pihla-Kaibaldi looduskaitseala edelanurgas nelja kruusatee ristumispaigas keerasin põhja poole. Seal oli pärani väravail silt, et võõrastel avaneval territooriumil viibimine keelatud (või umbes midagi sellist, sest märkasin seda vaid silmanurgast ega süüvinud), aga Eestimaal ei ole ma ometi võõras, vaid oma inimene, ja kellele ma seal rattaga sõites ikka kahju teen. Seda enam, et mu ees avanenud tee oli kõige kõige laiem, mida ma Hiiumaal üldse näinud. See andis ikka magistraali mõõdud välja – vaadake videos, kui ei usu!Ega see kiirtee siiski olnud. Kunagi oli sel ilmselt korralik asfaldikate, mis nüüdseks on kulunud ja purunenud. Ometi olid mitmed lõigud, kus sai veereda heal kõval pinnasel. Umbes pooleteise kilomeetri järel muutus tee kitsamaks, ent asfalt paranes, ja tegi kerge s-kurvi, misjärel avanes silme ees meeletult suur lage väli, keset mida seisis kõrge valvetorn ning selle all veneaegne veoauto (fotol ülal vasakul ja kõige alumisel vasakpoolsel fotol) ning pisut eemal kaks päevinäinud linttraktorit (fotol all paremal).
Tunne oli, nagu oleksin jõudnud salajasele polügoonile.Keset soid ja rabasid asuvale polügoonile, mis on kunagi lagedaks pommitatud, aga nüüd suurte masinate ja laiade sahkadega ühtlaselt tasaseks lükatud. Selline mulje võis jääda (ülalt teisel fotol, vasakul).
Üllataval kombel oli seal kaks ristkülikukujulist täisnurksete pööretega ja noolsirgete lõikudega teed. Täitsa hea kõvakattega (ülalt kolmandal fotol, paremal), arvestades, millisesse olematusse paika olin sattunud.Tegin seal kaks suurt «ringi». Nägin kauguses ka paari masinat töötamas, aga muidu ei hingelistki. Üksjagu kummaline paik, kuhu näiteks õhtupimedas sattumine võiks tekitada õõvastavat ärevust.
Nagu juba mainisin, siis jäädvustasin selle koha ka videosse. Eks uurige järele, millega tegu! Sest oma silm on ikkagi kuningas. Ega keegi teist nagunii sinna sattunud ole, ja vaevalt satub ka – sest milleks? Eriti, kui kaartidel puudub selle koha kohta igasugune märge.
Foto 1: Suvine õhtupoolik Tartu kohal. Foto autor: Priit Pullerits
Fotod 2-6: Loodus, teed ja tehnika Hiiumaa keskel. Fotode autor: Priit Pullerits
23 Kommentaarid:
Eriti, kui kaartidel puudub selle koha kohta igasugune märge.
Maa-amet kaardil täiesti olemas. Ortofotol isegi tsisternauto ja traktorid identifitseeritavad. See kui sina neid kaardilt otsida ei oska, ei tähenda, et teised seda ei suudaks.
Lisaks veel, et samasugune objekt on ka Tartu lähedal Kõrveküla külje all
Ain, ma tean, leidsin ise ka internetis spetskaarte nt maardlate kohta, kus see koht on märgitud. Aga räägin ikka laiatarbekaartidest, turistikaartidest. Otsisin Kärdlas Hiiumaa infopunktis kokku kõik kaardid ja ühelgi neist polnud seda kohta mainitud ega märgitud. Kuigi tegu ju suure alaga, nagu näed! Aga märkimata nagu salajane sõjaväeobjekt.
Niipalju siis eraomandist, liiklusmärkidest.
Google Maps ja Regio teedeatlas on laiatarbekaart/turistikaart - info olemas.
Google Maps ei reageeri mingile kohanimele Pihla turbamaardla ega näita seda ka siis, kui seda sealt otsida - just veendusin.
Ja värav oli täiesti valla, nii et sõitsin takistusteta sisse - veenduge videos, kui ei usu. Mul ei olnud mingeid halbu kavatsusi, seepärast ei tunne ka mingit süüd, et seal ära käisin.
Lahtine värav või uks, keelavad sildid, paha ei taha teha, aga lähen käin ikka. Nõrk jää...
Hiiumaad (misiganes piirkonda) avastama minnes ei otsi sa ju kaardilt suvalisi nimesid. Võtad kaardi ja otsid paikasid, mis äge välja näeb. Hiiumaa sat pilt ja Kaibaldi vahib sulle kohe vastu. Igasugu rabad ja sood ning endised/praegused maardlad samuti. Selle asemel et minna Saksa turisti kombel nt Viru rabasse, vali kaardilt mõni ehedam raba välja ja mine seda avastama. Sa ei lähe ju ometi Moabis sinna, kuhu sind juhatab turismipunktis saadud kaart, mis ütleb ilmselt nt Arches siin ja Canyonlands seal, mõni trailhead või view point kah.
Priit, turistikaart on mõõtkavas 1:150 000 kuni 1:200 000, seal ju vaid mõned suuremad teed peal, sellega ei ole ratta seljas midagi peale hakata. Kärdla leiab ilma kaardita kah üles.
Ain, Hiiumaal jätkub tavalisest turistikaardist, mille saab Kärdla infopunktist tasuta, täitsa küll.
Turbaraba on kinnine tootmisala- miks see peaks olema turismikaartile kantud?
Priidu Haanja 100 taktikaline plaan. Versioon 14.
1. Korralik soendus koos kõikvõimalike kuumutavate ja jahutavate kreemidega.
2. Alguse rolleriraja asfaldil hoog ülesse, et konkurendid ära ehmatada ja nad ennast kinni tõmbaks teda jäitades ennem kui võistlus alatagi jõuab.
3. Kui mets hakkab võtta rahulikult, milleks riskida kukkumisega?
4. 6-7h. kruusal mis 5km enne lõppu ja 3km u. pikk kergelt allamäge. Nüüd läheb sõiduks. Kõik saavad karistatud ja suhkamit.
5. Enne finishi kurvi saunade juures pärast Kubija spaa tagant välja hüppamist peab olema ees. Et viimane ka ära hammustada. Sprindisirge on raske seal murul. Kergelt ülesse mäge.
RMK Hiiumaa tavaturisti matkajuhises on selle kaevanduse teed jämeda asfaltee joonega peal. https://f8.pmo.ee/1xx-wSIgcxsSVjArVMEz9-w7z7g=/1370x820/smart/nginx/o/2016/12/23/6200039t1h591c.jpg postimehe kunstnike tehtud lehel pole tõesti neid teid. Eks kirjamees viitabki oma lehe fantaasiaviljadele. Valetamine ja vassimine on igasuguse süsteemi a ja o. Eks vaja ju ikka ka siin miski jamaga jutt käima saada. Muidu ei huvita ju see turbamaardla kedagi peale videograafi enda.
Pommuudis!
Priit lubas rattaga sõitmise lõpetada.
Nii ta ise Ülenurmes ütles
Oi kurja, millest selline avaldus?
Kes ta hooratud ratta omale saab? Äkki tuleb oksjon ja ratta hind muutub ulmeliseks.
kes see hundi juttu usub?
Ähvardas mees aastaid tagasi ka suuski põletama hakata. Trennib nendega siiani.
Poosetab niisama. Mis ta siis tegema hakkab?
Joosta ei saa, suusatada valus, ujuda ei viitsi.
Ei tea mis siis nii jubedat juhtus, et kohe ratast nurka tahab visata? Vaatasin, et Priidu sõidust video juba juutuubis olemas. Pikali ta igatahes ei kukkunud, mis võiks ehk hetkeemotsiooni nii valulikult mõjutada. Või tuli suur pettumus sellest, et sedapuhku pandi talle endale enne finišit ära?
5 kilos pandi võimas maailmarekord ja kohalik meedia kirjutab Kiltsi lennuvälja kiirenduse võistlusest? Doktor Pullerits peaks eepilise litaka panema niiet murumütsikeste maa väriseb nagu kusejuga tuules. Nii armetult amatöörlikuks ei saa seda asja lasta.
Ei tea mis see Taaramäe uus klubi Circus-Wanty Goberti endast kujutab? see blogi on parem kui google
Kui arvestada et pro conti tasemel Total Direct on 5-s ja Wanty on 2 siis juskui norm diil. Kõik oleneb mis võistlusgraafikut talle pakuti, väidetavalt on tal vabadus paugutada, seda ta ju otsibki.
Võhmamehed peaks orgunnima rahumarsi meie kommunistidest valitsuse vastu. Täna.
Kas blogija paneb pausi võistlemisele või treenimisele. Tegelikult ta lihtsalt paugutab ja ei treeni. Seega võib arvata, et nüüdseks on rattahooaeg läbi, kuigi TRM on alles tulemas.
Ei tule TRMi. Seda ka ütles blogija . Koroona.
Aa no siis kõik selge. Hooaeg läbi.
Postita kommentaar
<< Esileht