neljapäev, veebruar 16, 2023

Pullerits: Mida me Viru ja Bruusi teemal tegelikult teame?

Mis me siis täna hommikuks, pärast seda, kui kergejõustikuliit oli üle Eesti levitanud hägusaid kahtlusi, teame?

Me ei tea sisuliselt mitte midagi. Ja see on kõige hullem. Sest ilma, et fakte teada oleks, ongi kerge kahtlusi õhku loopida ja neid inimeste pähe istutada. Vaatame nüüd rahulikult seni teadaolevaid fakte, ärme laseme end oma ettekujutustest ja emotsioonidest pimestada.

Fakt on see, et me ei tea, mida nägi augustis U20 MMil Calis, kus Mehis Viru õpilane Karmen Bruus võitis kõrgushüppes kuldmedali, Läti esinduse juht Dmitrijs Miļkevičs. Me teame ainult tema hinnangut, et tema arvates oli Viru ja Bruusi omavaheline käitumine kummaline. Mida tähendab siin kummaline? 

Fakt on see, et Eesti koondise peatreener Heiko Väät, kes rõõmustas Viru kõrval Bruusi eduka hüppe üle koos Viruga sama emotsionaalselt, edastas alaliidule seda, mida ta enda sõnul nägi – ja ta nägi seda, et Viru ja Bruus hoidsid Calis teistest pigem eraldi; ja ta lisas, et ta «ei tea, võib-olla ta tahabki võistlusele keskendudes olla omaette»; ja lisas ka, «et võib-olla eelistas Viru niisugust lähenemist, mis mõnelegi võib näida liiga familiaarsena». Mida tähendab familiaarne? (Näiteks minu jaoks on familiaarne, kui tudeng kasutab õppejõu poole pöördudes sõna «sina», sest olen tudengitega hoidnud rangelt teie-suhtlust; mulle tundub familiaarne, kui õppejõud hakkavad tudengeid sinatama.)

Fakt on see, mida ütles Bruus Tartu Postimehele pärast Calis võidetud kuldmedalit, kui küsimus puudutas suhteid Viruga: «Ei, Mehis kindlasti ei ahista mind. See on päris kindel. See on küll laim ja vale.»

Fakt on see, mida Viru ütles advokaadi vahendusel – see, et niisuguste süüdistuste puhul võetakse advokaat, on täiesti tavaline, sest asi ongi juriidiliseks aetud, ja seda juba mullu sügisest: «Ma ei ole kunagi olnud ühegi õpilasega ebasobivates suhetes või neid füüsiliselt väärkohelnud.»

Fakt on see, mida ütles eile Bruus: «Süüdistused minu treeneri vastu on olnud mulle arusaamatud, kuna minu treenerid Kersti ja Mehis Viru on minu suhtes alati olnud lugupidavad ja toetavad ning hoolitsenud minu heaolu eest nii treeningutel kui ka võistlustel.»

Fakt on see, mida ütlesid Bruusi vanemad: «Meil ei ole ühtegi etteheidet Kersti ja Mehis Virule ja oleme väga rahul ja õnnelikud, et meie tütart treenivad nii professionaalsed ja hoolivad treenerid, tänu kellele võistleb Karmen kõrgushüppes maailma parimatega.»

Niisiis, võtame päeva kokku: kergejõustikuliit on toetunud kolmanda osapoole öeldule, kusjuures me ei tea, mis fakte on neil olnud edastada, teame ainult nende hinnanguid ja tõlgendusi; süüdistatav eitab tema vastu esitatud süüdistusi; väidetav ohver ütleb, et mingit ahistamist pole olnud ja süüdistatav treener on tema vastu olnud alati lugupidav ja toetav, ning seda kinnitavad ka väidetava ohvri vanemad.

Lühidalt: seni teadaolev jätab, kui kasutada protsessi käivitanud Miļkevičsi sõnu, kummalise mulje.

Sellises kummalises seisus pole liiast vaadata veel fakte. Üks, kellele kergejõustikuliit Viru vastu süüdistust kokku pannes toetus, on Tõnu Kaukis. Kaukis on Audentese treener (6. kutsetase). Audentese treener on ka Väät (7. kutsetase). Samuti on Audentese treener Andrei Nazarov (6. kutsetase), kolmas kergejõustikutreener, kes Viru (7. kutsetase) kritiseeris.

Mis on veel faktid: Viru on avaldanud üle 125 teadusartikli ning teadus- ja õppetöö kõrvalt Tartu Ülikoolis olnud edukamaid kergejõustikutreenereid Eestis, kui vaadata vaid neid, keda ta on viinud tiitlivõistlustele ja mitmeid neist ka medalile: lisaks Bruusile Kaire Leibak, Mirjam Liimask, Liane Pintsaar, Sirkka-Liisa Kivine, Jaak-Heinrich Jagor, Marielle Kleemeier.

Kummaline, kui pruukida veel kord Miļkevičsi sõna, on ka see – fakt! –, et kergejõustikuliit korraldab pressikonverentsi just siis, kui Viru ei ole hästi kättesaadav: ta on Eestist ära ja sätib tagasiteele koju. Sellises olukorras on väga raske vastata ja end kaitsta, kui oled sündmuste epitsentrist eemal. Miks ei saanud kergejõustikuliit, mis oli asja uurinud umbes pool aastat, oodata oma avaldustega veel päev-kaks?

Ajakirjanikuna pean ma lähtuma paarist lihtsast tõest. Esiteks, ära usu ainult ühe poole juttu, vaid kuula ära – ja kuula põhjalikult, süüvi, mitte ära küsi ainult vastulauset! – ka teise poole jutt. Teiseks, pea silmas, mis võivad olla süüdistava poole varjatud motiivid. Kolmandaks, säilita kriitiline meel, st ära lase end peibutada ühe poole versioonist, ükskõik kui meelikõditav ja sensatsiooniline see ka ei tundu. Neljandaks, ära tekita lisakannatusi, kui sa ei ole veendunud, et faktid seda täielikult toetavad. Viiendaks, see, kui taandad end lihtsalt info vahendaja rolli, on enesepettus: ka infot vahendades, eriti kahjustavat ja kompromiteerivat infot vahendades, pead alati kaaluma, kui tõene see info võib olla; Ameerika ajakirjanduses kehtib kuldaväärt reegel: when in doubt, leave it out. Ehk kui milleski kahtled, ära avalda.

I worked the phone till midnight. See on tõsi. Et saada sotti, mis värk on. Mul on kolme kümnendiga kogunenud suur-suur arv allikaid, aga ka nemad ei teadnud, milles on asja tuum. Infot pole. Seda tasubki meeles pidada: seni meil infot ei ole.

Foto 1: Münchenis kergejõustiku EMil 2022 võistlusnumbri kättesaamisel (vasakult) treener Mehis Viru ning sportlased Gedly Tugi ja Karmen Bruus. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Fotod 2 ja 6: Karmen Bruus Münchenis kergejõustiku EMil kõrgushüppe kvalifikatsioonivõistlusel. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
Foto 3: Karmen Bruus hüppamas kergejõustiku MMil Eugene'is Oregonis finaalis. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 4: Karmen Bruus on saabunud kergejõustiku MMilt Tallinna lennujaama. Pildil emaga. Foto autor: Madis Veltman, Postimees/Scanpix
Foto 5: EKJLi juht Erich Teigamägi annab Münchenis kergejõustiku EMil Karmen Bruusile üle võistlusnumbri. Foto autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix

177 Kommentaarid:

At 10:00, Anonymous Anonüümne said...

Virule on ette heidetud sarnast käitumist 20 aasta jooksul. Priit võiks tutvuda Liimaski (https://sport.delfi.ee/artikkel/51074541/epl-i-arhiivist-mirjam-liimask-ma-ei-suutnud-taluda-kuidas-perekond-viru-mu-elu-kontrollis) ja ka Leibaku (https://sport.ohtuleht.ee/410593/miks-kullatudrukud-liimask-ja-leibak-virudele-selja-poorasid) poolt räägitule. Muster on ilmselt sama ka Bruusi puhul. Ehk siis põhilised etteheited on seotud eraelu piiramise ning üliagressiivse kontrolliga inimese trennivälise elu üle. Liimaskilt olla nõutud ka lepingut, millega Liimask kohustub teatud perioodi jooksul (ala olümpiatsükkel) mitte rasestuma.
Räägitakse, et Viru forseerib noored sportlased üle, kuid tegelikult võib asja taga olla hoopis arusaamine, et sellise kontrolli ja surve all pole võimalik pikka aega elada.

 
At 10:10, Anonymous Anonüümne said...

Rõõm näha, et Eesti ajakirjanduses on kõva katus paigas.

Keegi äkki selgitaks välja ka tõe 5 aastat tagasi avaldatud teemal, et kas sportimine teeb meele rõõmsaks või on selleks ikkagi kokaiin https://sport.delfi.ee/artikkel/84900837/mart-avandi-sportimine-teeb-roomsamaks

Ma arvan, et Avandi on Eestile olulisem kui Viru! No kes peale PP ikka siin Viru teab?

 
At 10:11, Blogger Priit Pullerits said...

Kahju, et Sebastian Coe isa Peter Coe on surnud, saaks ka kellegi muljete põhjal panna püsti kaasuse, et isa kontrollis poja elu liiga palju ja pani peale karmid koormused. Seb Coe on ise ühes intervjuus öelnud, et kuna ta isa ei olnud sportlane, vaid insener, ei kujutanud ta ettegi, mida tähendab nii treenida, nagu ta oma pojal lasi treenida. Näiteks Steve Ovett, Steve Cram, Tom McKean ja Peter Elliott võiks ükskord ometi suu avada! Mida nemad tiitlivõistlustel nägid, ah?

 
At 10:17, Anonymous Anonüümne said...

Priit... keegi ei räägi siin koormustest ja treeningmetoodikast. Räägitakse eraelu ja trennivälise ebatervest kontrollimisest ning piiramisest.

 
At 10:18, Anonymous Anonüümne said...

Nazarov on nüüd küll õige mees kellegi peale kaebama.

Ja Liimaski aktiivset armuelu kritiseeris toona teravalt teiste seas ka näiteks Erki Nool. Täpset sõnastust peast enam ei mäleta aga mõte oli umbes selline, et sportlike tulemusi ei saagi tulla, kui treenimise jaoks enam aega ega tähelepanu jätku, vaja ringi tõmmata.

 
At 10:18, Anonymous Anonüümne said...

Fakt on see, et ei Mirjam Liimask ega Kaire Leibak ei saavutanud pärast Virude juurest äraminekut rahvusvahelisel tasemel enam märkimisväärseid tulemusi. Ehk kui kadus pühendumus (mida treenerid aitasid turgutada), langesid iseenesestmõistetavalt ka tulemused. Milles siin treenereid süüdistada?
https://www.esbl.ee/biograafia/Mirjam_Liimask
https://www.esbl.ee/biograafia/Kaire_Leibak

 
At 10:20, Anonymous Anonüümne said...

Fakt on ka see, et Viru on pannud näo järgi TÜ-s naistudengitele hindeid. Nägin eile päris mitut kuvatõmmist, kus endised kehakultuuri tudengid eilsete sündmuste keerises oma mõtteid vahetasid.

Ma ei saa aru, et miks Heiko Väät ei läinud seda ütlema Virule MMi ajal, et te käitute kummaliselt. Miks ta ei kittunud koheselt Teigamäele? Teigamägi öelnuks Virule, et kui nii jätkad, siis saad eluaegse keelu. Siin tundub tõesti, et kõike tehti selja taga. MMi ajal oli Bruus juriidiliselt veel laps, pool aastat hiuljem, täna, on ta juba 18. Kui MMi ajal olnuks Bruus 18 täis, kas see muutnuks midagi?

Kui need asjad nii vanad on, miks siis õiged inimesed ei reageeri õigel ajal. Lihtsalt ei lähe ja ütle Virule, et see käitumine on kummaline ja see võib su treenerikarjäärile kriipsu peale tõmmata. Selja taga saadavad avaldusi ja siis lasevadki pauk ja piraki lahti.

Ma olen päris veendunud, et mõlemad osapooled on valesti käitunud, nii Viru kui ka Kergejõustiku liit.

 
At 10:21, Anonymous Anonüümne said...

Üks tähelepanek veel:
Otsust tehes ja sõnastades kaaluti ilmselt hoolikalt ka võimalikke tagajärgi:
"Virul on tõenäoliselt edasikaebamisõigus. Üks võimalus on EOK arbitraaž. See on juhtumite jaoks, kui sportlasel või treeneril on alaliiduga vaieldavaid küsimusi. On ka erinevad kohtuinstantsid. Nii palju kui tean, on ta kaasanud endale pädevat õigusabi. Tema nimi on Maria Mägi Rohtmets," lisas Teigamägi.
https://sport.err.ee/1608886460/margus-mugu-mehis-viru-ja-karmen-bruusi-omavaheline-kaitumine-tundus-kummalisena

 
At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits õige seisukoht!

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

Kes teab, kas Pullerits on pühapäeval rajal?

Võhmameeste rõõmuks on tibid rajal.
https://play.tv3.ee/news/suusatreener,clip-5218341

 
At 11:57, Anonymous Anonüümne said...

Viru on avaldanud üle 125 teadusartikli! Kui nii siis on asi ju selge, selline inimene ometigi ei saa midagi valesti teha. Veelgi enam ta on ju Aasta Isa. Kas see kõik puutub kuidagi asjasse? Ilmselgelt mitte.

Kuidas manipuleerida - too teemasse sisse juhtumi seisukohalt täiesti ebakohased, kuid inimeste ainult poisiivses valguses näitavad asjad, nimeta need faktideks, mida nad olemuslikult ju ongi, kuid sisulises mõttes ei oma käimasoleva loo mõistmisel mitte mingit väärtust.

Mida Karmen Bruus ise arvab ei ole samuti olulise tähtsusega. Mis on oluline - kas treener on kehtestatud reeglite vastu eksinud.
7. taseme treenerina - mida Pullerits olulise faktina lausa mitmeid kordi välja toob - peaks treener Viru täpselt teadma, et mida eetikakoodeks tal luba ja mida mitte. Treenerikutset taodeldes on ta nõustunud reeglitega, mis organisatsioonis on kokku lepitud.

Pullerits rõhub, et keegi päris täpselt ei tea mis juhtus. Mulle tundub, et Te vist ei kuulanud eilset pressikonverentsi. Kogu juhtumist anti mõistlikus ulatuses avalikkusele vajalik ülevaade.

Mis on põhjendatud küsimus ja mida haktakse edasikaebamise korral uurima, kas kergejõustikuliidu otsus oli asjakohane või mitte. Kas selle uurimise käigus ei tohi delikaatsed eraelulised detailid jõuda avalikkuse ette. Kuigi ootus on. Igaüks tahaks ikka ise lähikaadris 4K resolutsioonis aeglustusega videot näha.

 
At 12:00, Blogger Priit Pullerits said...

Nüüd siis on nii palju selgemaks saanud, et Läti 800 meetri rekordimees nägi, et Viru vaatas Bruusi järjest viis minutit.
Väga ameerikalik lähenemine, et kellegi üksisilmi vaatamine on ahistamine. Tean seda, olen Ameerikas elanud, õppinud, töötanud. Seal on see ahistamine. Lätlasel ongi USA ülikooli taust, kaks hooaega Nebraska ülikoolis. Eks seetõttu talle asi silma jäigi.
See on ameerikalik kultuuriruum ja nende arvamus. Mis on meie kultuuriruumi tavad ja kombed selles osas?

 
At 12:06, Anonymous Anonüümne said...

Aga miks kergejoustiku liit võttis asja üles läbi lätlase ameerikaliku nägemuse? Miks?

 
At 12:07, Anonymous Anonüümne said...

Ameerika kultuuriruum ulatub ka meie maile. Blm ja woke ja teised vahvad narrused meil käibivad.

 
At 12:09, Anonymous Anonüümne said...

Härra Pullerits ameerika saadik Eestis juba 30 aastat, aga käitub nagu idaeurooplane. Kuigi noh, Köniksbergi katedraal ja piiskop asuvad ka idaeuroopas

 
At 12:09, Anonymous Anonüümne said...

No kui mind treener 5 minutit jõllitaks või kui ma oma kasvandikke või naist nii vahiks, siis on tõsine jama.

 
At 12:25, Anonymous Anonüümne said...

Kuskilt käis läbi, et need lätlased juba olevat mingi meite jooksja oma treeninggruppi meelitanud. Nüüd siis võeti sihikule lootustandev hüppaja, kelle peasponsoriks juhtub olema sportlaste suhtes ülimalt helde Red Bull...?

 
At 12:27, Anonymous Anonüümne said...

Uskumatu, 11:57: "Mida Karmen Bruus ise arvab ei ole samuti olulise tähtsusega."!
Tule taevas appi!
Just see ongi olulisim, mida asjaosaline ise arvab. Mida arvavad/eeldavad teised kiibitsejad, on nende igaühe enda asi. See 11:57 kirjutatu on tüüpiline veendumus (mida tahetakse kõigile peale suruda), et kõik inimesed peavad olema üks hall mass ja käituma vaid valitud "tarkade" kohustuslike juhiste järgi!

 
At 12:28, Anonymous Anonüümne said...

Tundub et litakas pani siin ikka kõva mataka. Kellelegi loomulikult valest parteist tegelasele.

 
At 12:42, Anonymous Anonüümne said...

Fakt on see, et kui sa viid nooruki trenni võib ta jalkaväljakul trehvata oma m***ist pilte saatvat või suisa sängi ronivat juhendajat, maadluses võib kohata nilbet juttu ajavat treenerit, kergejõustikus ebaeetilist kontrollifriiki jne. Küsimus ei ole ainult Virus, küsimus on, miks nii palju perverte võib leida treeneriametist.

 
At 12:56, Anonymous Anonüümne said...

12:27, ohver ei pruugi adekvaatselt olukord tajuda. See nõuab sageli kõrvalpilku ja arvamust.
Getulio juhtum näitab seda ilmekalt, alles aastaid hiljem sai treeneri tegu õige ja karmi hinnangu. Kõrgushüppelootuse vanemad räägivad seda, mida nad kuulevad oma lapselt. On olemas mitmeid kaebusi välismaalt ja Eestist, ebaeetiline tegevus on toiminud pika aja jooksul, kaugeltki mitte kõik juhtumid ei saanud dokumenteeritud - 1. polnud otsuse tegemiseks enam vaja ja 2. liiga traumaatilised kunagistele ohvritele.
Lõpeks, pressikonverentsil kõneldi ebaeetiliselt käituva treeneri mustrist!

 
At 13:06, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits: "Nüüd siis on nii palju selgemaks saanud, et Läti 800 meetri rekordimees nägi, et Viru vaatas Bruusi järjest viis minutit."

Tegelikkus: Menetluse käigus koguti materjale ka varasemate perioodide (2005-2022) kohta. Rikkumised toimusid pikema aja jooksul ning mitme sportlase suhtes (sh alaealine).

 
At 13:20, Anonymous Anonüümne said...

Lätlase rekord 800m on 1:43.67, seda esiteks. Teiseks, oma tütardele ta taolisi pikki kiitsakaid prillidega pässe ligi ei luba. Tubli mees too Dmitrijs Miļkevičs!

 
At 13:24, Anonymous Anonüümne said...

Oi kurram kõva rekord. Priit oleks teinud 1.45,9 (arvestame et vana kuiv aeglane tartaan oli 1991) Naglid polnud ka nii haakuvad kui 21.sajandil

 
At 13:33, Anonymous Anonüümne said...

Tartaan oli kehva tõesti aga Priit oleks pidanud Tallinna Tšikini juurde minema. Tartu koolkonnas ei teatud kuidas tasemel 800 joosta. Priit näitas ise klassi ette.

 
At 13:56, Anonymous Anonüümne said...

Naglid ei haakinud küll ja tartaan haises sooja päikese käes, aga noor Pullerits jooksis nagu Seb Coe, väleda sammuga nagu hirv

 
At 16:17, Anonymous Anonüümne said...

See lätlane ahistas siis Viru ka. Vaatas 5 minutit seda, kuidas Viru Pruusi 5 minutit vaatas. Jõhker.

 
At 18:15, Anonymous Anonüümne said...

Tsitaat (https://epl.delfi.ee/artikkel/120144568/paeva-teema-viljar-voog-mehis-viru-juhtumi-puhul-on-veel-palju-mida-avalikkus-ei-tea):

>>>
Kes oskas vaadata, nägi tõde juba möödunud aasta parimate sportlaste hääletusel. Kui rahvalt sai Mehis Viru koos oma abikaasaga treenerite kategoorias teise koha ning spordialaliitude puhul paigutati Virud sootuks esimeseks, siis ajakirjanike seast tuli nulliring, mis tähendas aasta treeneri tiitlit Gerd Kanterile. Kõik sporditoimetused olid selleks hetkeks juba kuid Viru küsimusega tegelenud, teadsid selle tahke, ja ajakirjanikud ei tahtnud, et Eesti spordi suurimat autasu – Kristjanit – võtaks vastu mees, kelle hingel sellised patud.
>>>

Ehk sporditoimetused teadsid juba ammu kõigest ja laialt, ainult PP ei teadnud...

 
At 18:22, Anonymous Anonüümne said...

Oi-oi-oi.
https://www.ekjl.ee/wp-content/uploads/2023/02/EKJL-distsiplinaarkomisjoni-otsus-2023-02-11.pdf

 
At 18:53, Anonymous Anonüümne said...

Ai-ai-ai
komprat on palju

 
At 19:06, Anonymous Anonüümne said...

Kas Priidust on objektiivset hindajat, siiani mitte nagu viitab ka 11.57, sellest on kahju..

 
At 19:07, Anonymous Anonüümne said...

Püha jeesuke!

 
At 19:08, Anonymous Anonüümne said...

https://sport.err.ee/1608888461/viru-endine-opilane-suudistas-treenerit-seksuaalses-ja-vaimses-ahistamises

 
At 19:13, Anonymous Anonüümne said...

Priit. Kui käsi käis ikka korduvalt püksis,.... siis ju case closed. Isegi kui õpilane oli vabatahtlikult nõus ja n 18 vana. Taaralinna mehed seda asja enam kinni ei mätsi.
Võib nüüd ehk teemat vahetada ja teeks selle telefoniga natuke tööd ka TM teemadel. Ilm, määre, taktika,..

 
At 19:57, Anonymous Anonüümne said...

Priit on nüüd matrossovlikult džoti ees. Kas tõesti on Tartus nii kõva ringkäendus paigas, et ilma eneseohverduseta pole võimalik seal tegutseda ja ülikooli käärkambrid ongi kurja juur? Olen pettunud, et lugupeetud ajakirjanik on radikaliseerunult kallutatud.

 
At 20:32, Anonymous Anonüümne said...

Mis selles ameerikamaa kultuuriruumis siis paha on? Mulle küll meeldivad 2 ameerika kultuuritegelast - Jim Beam ja Jack Daniel’s

 
At 20:43, Anonymous Anonüümne said...

Hea kommentaar, 11:57. Minagi ei saanud aru, miks tuua välja Viru teaduspublikatsioonide arv ning edukate kergejõustikuõpilaste loetelu. Paraku see ei õigusta ju midagi.

Siiski väga tänuväärne lahtikirjutus Priidult. Pressikonverentsi ajastamine jätab Priidu info põhjal tõesti kuidagi inetu mulje. Elementaarne, et kahtluse alla sattunu võiks saada ennast kohe avalikkuse ees kaitsta.

Samas tundub imelik ka see, et Viru ei tunnista ainsatki eksimust, kahetist käitumist vmt. Küllap vähemalt aimates, et ajakirjandus teemaga juba tegeleb, võinuks ta ju ise teha juba sügisel ajakirjandusele mingi avalduse omapoolsete selgitustega (kas või sellest, et ei saa kahtlustustest aru). Aga noh, veebikommentaatori raudne loogika ja uurimisaluse inimese psüühika ilmselt ei kõneta üksteist väga hästi :), st keegi meist ei tea, kui otsustavalt oleks ise sarnases jamas olles käitunud.

Tunduks ka parem, kui avalikkus ei saa teada rohkem kui hädavajalik. Mina nt ei taha teada häirivaid ja intiimseid üksikasju. Osalised osalisteks; eksinu peaks ise vastutuse võtma (kui ta tõesti eksis). Märgiline on see lugu sellepärast, et näitab, et treenerite-poolset võimalikku ebaeetlist käitumist märgatakse ühiskonnas aina rohkem ning jamad (kui neid esineb) tulevad sagedamini välja. Lisaks, et kaebuse esitamine on normaalne, mõistlik ning sellel on mõtet, kuna igal juhul tõstatub vähemalt mingi arutelu treenerieetika teemadel. Trennis käivate laste vanematel on seda küllap julgustav teada.

 
At 20:57, Anonymous Anonüümne said...

Treener pedofiilide stammväljend juhendatavatele teismelistele piigadele on, et heade tulemuste saavutamiseks tuleb süütus kaotada ja regulaarselt süvatupelihaseid stimuleerida, et tekiks ekstraimpulspauer soorituse teostamisel. Avanevad täiendavad närvikanalid, mis on vajalik võidu saavutamiseks. Looulikult leitakse sellise suunava jutuga ülles sobivad kandidaadi kellele saa stimuleerimisel abikätt pakkuda.

 
At 20:59, Anonymous alfaisaste marssal said...

Olen sunnitud sekkuma. Selles loos on palju väga halbu ja inetuid asju.

Esiteks see, et on avalikkuse ette tiritud inimese intiimelu. Seda liiati ühepoolselt. Kui kaks inimest on vahekorras ja nad on seda mõlemapoolse nõusolekuga (kusjuures meil puudub vähimgi viide sellele, et tegemist oleks sunni või vägistamisega, samuti puudub viide, et üks pool oleks alaealine), siis ei ole see kellegi kolmanda ega kõrvalise asi. Väga näotu on naissportlasel sellist asja, mida ta ilmselt kunagi ise vabatahtlikult tegi (veelkord, puudub viide, et tegemist olnuks sunniga), teistele rääkida, isegi kui ta seda kahetseb (paljud kahetsevad juhuvahekordi!), ja sama näotu on see panna kergejõustikuliidul avalikku protokolli. Häbi, EKJL! Mis inkvisitsioon see on?! Õigemini, see ongi keskaegne inkvisitsioon.

Teiseks see, et kui teeme avalikuks aruteluteemaks treeneri ja sportlase (miks tema on anonüümne? vanasti oli hea tava, et anonüümseid süüdistusi ei tiražeerita! Häbi, EKJL!!!) intimmelu ja vahekorrad, siis võiks juba ette võtta kõik vähegi nimekad meie avalikus sfääris, alates poliitikutest ja ettevõtjatest. Nõiajaht alaku! Tulge nüüd lagedale kõik need, kes on kuulsate inimestega vahekorda sattunud! Alustame kõigi kohta uurimisi!

Haige ühiskond meil! Kuidas me küll siia oleme langenud?

 
At 21:24, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Kiidan alfaisaste marssali kommentaari (20.59). Hr Pullerits võiks selle pisut kohendatud kujul suisa postimehes avaldada. Vägisi hakkab tunduma, et meesterahvana on naiste treener olemine üks krdi raske ja tänamatu töö. Ka laste treener on raske olla maailmas, kus igal sammul otsitakse seksismi ja pedofiiliat. Kõige suuremad kisajad ja näpuga näitajad on enamasti ise kõige suuremad perverdid ja kiimakotid. Näiteks Nazarov võiks oma moka kohe kindlasti ,selle kohapealt koomamale tõmmata. Tegelikult tüdruk on hetkel 18 aastane ja isegi kui on midagi intiimsemat olnud, mis krt see teiste asi on. Tüdruk ja tema vanemad ei kaeba, see on kõige olulisem. Katsuge leida tänapäeval mõni 15 aastane tüdruk, kes oleks veel süütu. ON tavaline , et 12-13 aastaselt on päris paljudel tüdrukutel juba sisuliselt täiskasvanud naise keha. Eks see varane küpsemine probleeme tekita. Kusjuures tegelikult ajab mõni 15-16 aastane laps arukamat ja küpsemat juttu, kui teine 20-25 aastane, mis on taas tõestus, et vanus on vaid üks number

 
At 21:26, Anonymous Anonüümne said...

On veel üks aspekt sportlase-treeneri suhtes, mida pole antud juhtumiga seoses käsitletud - see on sportlase huvid eelkõige.
Praegu on treenerite Virude vist hetke andekaim/kõrgetasemelisem sportlane (ei ole 15-aastane laps) koos oma lähedastega avalikult kinnitanud, et ei saa aru süüdistustest oma treeneri vastu. On loomulik, et taoline afääritaoliselt korraldatud tegevus võib sportlase psüühiliselt tasakaalust välja viia. Kui nüüd alanud hooajal peaksid Bruusi tulemused möödunudaastastele alla jääma, on täielik alus arvata, et oma roll on selles räpakatel otsustajatel, kes ei ole üldse arvestanud sportlase huvidega.
Aga eks aeg näitab.

 
At 21:32, Anonymous Anonüümne said...

Paraku mis on alfaisasele tavaline intiimelu, on treenerile kutse-eetika rikkumine. EKJL kutse-eetika jämeda rikkumise fikseeris ja võttis vastu otsuse, et Viru on treeneritööks sobimatu. Küll aga võib eraisik Viru täisealiste naistega osaliste vabal tahtel mööda Tartut ringi tõmmata - see eetika kotib vähe.

 
At 21:50, Anonymous Anonüümne said...

20:59 ja 21:24 (ise olen 20:43), treeneril võib ju samal ajal olla veel teisigi õpilasi, sh alaealisi. Seetõttu on oht, et treener käitub sobimatult ka mõnega nende hulgast, või ka mõne tulevase õpilasega.

Selles mõttes tundub ainuõige, et avalikkust teavitatakse, kui spordikoolides on mõne treeneri osas tõsiseltvõetavaid sedalaadi kahtlusi.

Kuigi EKJLi poolt olnuks tõesti õiglane teha pressikonverents koos MVga.

 
At 21:58, Anonymous Anonüümne said...

Mina igatahes kiidan kogukonda, Priitu kiidan ka. Aus mees.

 
At 21:59, Anonymous Anonüümne said...

MV ja EKJL ühispressika järele puudub vähim vajadus. MV tehku pressikaid palju tahes, võtku kampa kaitsev advokaat ja koolivend ning andku aga minna ja väljendagu oma seisukohti.

 
At 23:48, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

21:32 EKJL Võttis vastu otsuse, aga mille põhjal? Küla juttude. Hiljuti jõudime me sinna, et inimene pidi hakkama tõestama, et ta on terve ja isegi sellest enam ei piisanud, nüüd siis tulevad mingid plikad palju aastaid hiljem rääkima, kuidas neid seksuaalselt ära kasutati. Selliste argumentide ja õigussüsteemiga saab igast ühest meist teha vägistaja

 
At 01:00, Anonymous Anonüümne said...

Tundub et Kägu ja Marssal viiksid oma tütred rõõmuga süva tupelihaste trenni, kõik püha eesmärgi nimel! Kujutan ette kuidas veenavad oma tütred siin kommenteeritud viisil ära ja saadavad trenni tagasi, vbl viib lausa isiklikult kohale. "Vait ja edasi t(r)eenida!"
Teiseks, tundub et siinsed konservatiivid on ikka padu liberaalid seksi teemadel, vaata ja imesta! Paistab olema täiesti normaalne et vanusevahe on üle 3x (see on samaväärne kui paneks oma tütart, noorimad tütart). Kui see on siin uus normaalsus siis rõve küll.

 
At 01:10, Anonymous Anonüümne said...

Kägu valmistab kahjuks pettumuse. Küla jutud ongi need kõige õigemad jutud. Vana ei suutnud isegi välismaal ennast eemale hoida et täiesti võõrad märkasid kabistamist. Kurat isiklik õpilane kõik võimalused salaja toimetada aga jääb pildile. (mitte et ma seda õigustaksin - tee aga ära jää vahele). Pidi ikka suur ahnus taadil olema.

 
At 01:52, Anonymous Anonüümne said...

Ütleks nii, et siin pole isegi mitte suitsu enam, vaid terve maja on lausleekides ja samal ajal arutada, et kas ikka midagi oli või ei olnud, on hilja. Küsimus on hetkel juba kui tõsised olid tema teod treenitavate suhtes. Preili B käitumine näitab samuti, et tegemist võib olla ohvriseisundis oleva inimesega, kui muidu käitub normaalselt aga Viru juuresolekul sulgub endasse. Ja ükski treener ei ole oma treenitavaga nii lähedased, et temaga päev läbi aega veeta ja kingitusi teha. Kui ikka mitmed tema treenitavad näitavad ta peale näpuga, kui mitmed treenerid ja lapsevanemad on näinud ebasobivat käitumist siis imelik rääkida siin, et kas ikka midagi oli...

 
At 09:01, Anonymous Anonüümne said...

45 (endise) õpilase toetuskiri:
https://sport.delfi.ee/artikkel/120144766/opilased-avaldasid-mehis-virule-toetust-me-ei-ole-nainud-et-ta-kedagi-ahistaks-vaarkohtleks-voi-alavaaristaks#dalviimanetop

 
At 09:33, Anonymous Anonüümne said...

No vaat, 45:3 on praegune seis:

https://sport.delfi.ee/artikkel/120144766/opilased-avaldasid-mehis-virule-toetust-me-ei-ole-nainud-et-ta-kedagi-ahistaks-vaarkohtleks-voi-alavaaristaks#dalviimanetop

Ja eilsest lisaks veel see:

https://sport.postimees.ee/7714457/viru-hoolealune-kaitseb-treenerit-mehis-on-heasudamlik-ja-lahke-ega-teeks-kellelegi-liiga

Nii et 46:3.

 
At 09:34, Anonymous Anonüümne said...

Kas see, et 46 ei ahistatud tähendab seda, et 3 ahistamisele tuleb läbi sõrmede vaadata?

 
At 09:34, Anonymous Anonüümne said...

Loodetavasti Pr. Viru ka toetab oma meest pressikonverentsil, et kaitsta teda alusetute seksuaalsüüdistuste eest ja kinnitab et kõik treeneri/treenitava vahel oli vabatahtlik

 
At 09:41, Anonymous Anonüümne said...

46 treenitut. Uskumatu, et millele inimesed allkirju annavad. Iga allkirja juurde peaks käima ka isiklik meenutus treenerist oma sõnadega, siis oleks sellel allkirjal ka mingi mõte. Praegu on tegemist statistilise numbriga. Nüüd küsime, et palju on üldse Virul õpilasi olnud ja miks need ülejäänud alla ei kirjutanud?

 
At 09:47, Anonymous alfaisaste marssal said...

Nimesid vaatasid, 09:41??? Seal on Jagor, seal on Bruus, seal on Pintsaar, veel mitmed kergejõustikuhuvilistele hästi tuntud ja Eestis edukad nimed. Avaldus on väga selge ja jõuline, lugesid ikka?

Sinu küsimusele, et kui palju on Virul olnud õpilasi ja miks teised alla ei kirjutanud, küsin vastu, et miks keegi teine peale anonüümse kolme, erinevalt 45st oma nime all toetanust, ei ole Viru vastu süüdistust esitanud, ahh??!

 
At 09:59, Anonymous Anonüümne said...

Oh issake. Ega Mehis Viru siis üliinimene pole, et suudab kõiki samaaegselt ahistada. Ajal kui ühte õnnelikku ahistatakse saavad teised vabalt trenni edasi teha.

 
At 10:06, Anonymous Anonüümne said...

Veel parema skooriga pätte on, ei maksa erutuda. Kui küsimus on väärkohtlemises, siis need "vähesed" loevad. Muidugi ei ole kaebuse esitajad anonüümsed, need on teada neile, kes süüdistusi uurisid. Küll ka eidelik huvi saab rahuldatud ja avalikkus saab ajakirjanduse vahendusel teada A, B ja C nime. Alfaisane saab juba nüüd välja sõeluma asuda, kes väärkoheldud olid - tõmba 46 nime kogulistist maha.

 
At 11:22, Anonymous Anonüümne said...

8 noormeest on allkirja andnud. Huvitav. Kas kuskil oli süüdistus ka nendega mehkeldamisest või viitab see hoopis veel avastamata kaasustele?

 
At 11:30, Anonymous Anonüümne said...

Teab keegi millal on oodata Viru pressiüritust. Kas tuleb sama hästi läbikomponeeritud nagu oli legendaarne Veerpalu oma? Potentsiaali ju oleks. Sobiv foon toetusavalduste näol on loodud. Asja fookus on liigutatud faktidelt pigem uskumise küsimusele ja emotsionaalsele tasandile ning kui juba oled saanud inimesed ühte versiooni uskuma, siis seisavad nad sinu taga lõpuni.

 
At 11:30, Anonymous Anonüümne said...

Miks Jagorit silitada kui tüdrikuid on?

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Kogu see värk on müstiline. Miks ikkagi tuldi selle teemaga sellisel kujul lagedale. Miks Viru tuli avalikult üles puua? Hakkas ju Bruusi teemast pihta, uurimine selgitaski ju välja, et Bruus ja ta vanemad on olukorraga rahul. Teinud siis Virule ultimaatium. Treeni Bruusi edasi, aga kedagi teist ei või enam võtta, kui sa sellega nõus pole, siis teeme avaliku poomise sulle.

Viru jääb ju nüüd kõikidest rahadest ilma ka. Bruus sai ju MMil 7nda koha. Bruus võiks nüüd öelda, et lõpetab karjääri, kui Viru tema treener olla ei saa. Tšikk on tänaseks ju 18. Pool aastat tagasi oli ju 17. Krt, täiskasvanuks ei saada ju üleöö. Juriidiliselt muidugi saadakse. Isegi kui Viru vaatas Bruusi veidi kauem, siis see pole küll see põhjus, miks peab inimese avalikult üles pooma. See eiu C, kas ta oli siis alaealine kui Viru temaga magas? Kui nii, siis on asi tõsisem. Kui ei, siis milles probleem. 2 näidet. Nazarov treenis ja magatas Baltat ju. Veel teinegi näide. Täiskasvanud treener magatas alaealist. Teate kes? Kelly Sildaru treener Mihkel Ustav, ta oli 22 ja Kelly oli veel 17, kui Ustav ta treeneriks määrati. Ustav vaatas ju samamoodi Kellyt - meelalt.

Seniste argumentide pealt avalik poomine, see on karm. Priit peab ajakirjanduses korra majja lööma. Neiu C saab olla kas Liimask, Leibak või Kivine. Pintsaar ju oli teises paadis. Leibak vaevalt ütleb oma kutile Rene Teppanile, et ma Viruga sängis olin. Ega siin väga palju uurida pole. See magamise teema ju puhtalt sõna-sõna vastu.

Ja mis häda sel Heiko Väätil oli, et ei suutnud Calis Virule öelda, et ära jama mees, sul tulevad sellest jamad. Vihkan, kui inimesed selja taga asju ajavad.

Ma pole küll Viru poolt, aga kuidas need teised asju on ajanud, see on väga inetu. Ja nende andmete põhjal ei väärinud Viru küll avalikku poomist.

 
At 13:51, Anonymous Anonüümne said...

Seniste argumentidega avalikkuse ees on ajakirjandus ja Kergejõustoiku Liit teinud küll omal püksid täis. Vastulause oli päris jõuline. Kuidas saab avalikkuse ette tulla, kui 100% tõendeid või siis neid ei tooda avalikkuse ette.

Kui ma oleks ajakirjanik, siis ma küsiks Teigamäelt, et kas suvel Calis nähtu põhjal keegi Virule mainis, et ära enam nii tee, muidu on su karjäär läbi. Kõik meelega vaikisid, lasid turteltuvidel edasi olla, et saaks aga rohkem tõendeid koguda ja siis mees avalikkuse ees maha lasta? Siin pidi olema teatud osapooltel SUUR soov lihtsalt koguda tõendeid ja siis teha avalik poomine.

Peale Cali sündmuseid pidanuks rääkima Bruusiga, tema vanematega. Isegi kui nende jaoks oli kõik ok ja ok polnud see lätlase jaoks ja Eesti treeneri jaoks, siis tulnuks Virule seda näkku öelda ja teha suuline hoiatus.

Keegi reaalselt tahtis mehe elutöö ära rikkuda.

Kui Viru ongi pätt, siis tuleb enne avalikkuse juurde tulemist tõendada, et ta seda päriselt ka on. Täna on ajakirjandus püksid täis teinud.

Ajakirjanikud andsid Virule ju 0 häält aasta treeneri valimisel, rahvas ja alaliidud 3+2. Kergejõustiku liit andis Virule 1 punni. Isegi, Kanter sai 2. Miks siis Kergejõustiku liit selle ühegi andis??? Kui nüüd ühehäälselt ütlesid, et Viru ei vääri seda ametitki enam. Kergejõustiku Liidul olid selleks hetkeks ju kõik faktid teada. Nüüd jaanuaris oli ju puhtalt vormistamine. Või siis jaanuaris ilmus see magataja välja? Ja mis sealgi imelikku, kui tegu täiskasvanud inimesega. Nazarov ja Ustav ju sama teinud oma treenitavatega nagu eelnevalt mainisin.

Miks Kersti Viru arvamusi pole ajakirjanduses? Ma pole isegi lugenud, et Kersti Viru ei soovi kommentaare anda vmt. See Eesti ajakirjandus pole küll ajakirjandus.

 
At 14:01, Anonymous Anonüümne said...

Peremees, kas suusablogiga ongi kõik?

Alutaguse jäi vahele ja Suure Mõõduvõtu eel on fookus mujal.

 
At 14:07, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits löögu kord majja. Välismaal juba räägivad ja näitavad näpuga.

 
At 14:09, Anonymous Anonüümne said...

On olemas kannatanute tunnistused ja spetsialistide hinnagud käitumismustrile. See tähendab, on olemas otsesed ja kaudsed tõendid. Kannatanuid on rohkemgi kui A, B ja C. Enamaks puudus uurijate vajadus, et treener ebaeetilise käitumise tõttu maha võtta.
Kas on alust arvata, et kogutud tõendid on fabritseeritud? Mis need võiks olla? Kas omaaegsete kaunitarsportlaste kibestumus katkenud sportlastee tõttu?
Kuulge, PP on terve loenguruum täiskasvanud kaunitare täis, kas see oleks tõesti okei kui õppejõud tudengeid magataks, kuigi armasus on pime. Vastupidi, PP ju kirjutab, et hoiab teadlikult õppejõuna distantsi, ka pöördumisel eelistab kasutada "teie" sinatamise asemel. Vaat see on eeskuju näitav õppejõu (ka treeneri) läbimõeldud hoiak.

 
At 14:16, Anonymous Anonüümne said...

Sõna sõna vastu. "On olemas kannatanute tunnistused ja spetsialistide hinnagud käitumismustrile. " - Teigamägi & Co on spetsialistid?

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

14:09 See ei olegi OK. Aga see pole ka otseselt kuritegu ja selle teo eest ei peaks avalikku poomist tegema. Magatamine ju ok. Nazarov tegi ju sama. Olles ise samamoodi kordi vanem härra kui ta õpilane.

Kui Balta teema meediasse jõudis ja kahtlustati paarina, siis oli Balta 20 aastane.
https://sport.ohtuleht.ee/221708/balta-ja-nazarov-me-jataks-eraelu-endale-

Nazarovi eksnaine Remigija Nazarovienė oli ju ka Balta treener. Kui 20 aastaselt olid Balta ja Nazarov juba suhtes, siis treenima hakkas Nazarov Baltat ju varem.

Mehis Viru, Kersti Viru, Bruus.

Nazarov, Nazaroviene, Balta

Suhteliselt 1:1 olukord ju.


Ja nüüd Nazarov ise kitub :)

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

14:16, kuula tähelepanelikult Remo Perli sõnavõttu EKJL pressikal.

 
At 14:25, Anonymous Anonüümne said...

Väljavõte õpetajate lehest

Esimesel aastal olid mu treenerid Juhan Toimet ja Jaan Pelmas, alates 11. klassist Andrei Nazarov. https://opleht.ee/2016/10/ksenija-baltakoik-sai-alguse-nissi-kooli-spordiringist/

11. klassis ei olnud Balta küll 18 aastane, aga juba siis Nazarov treenis teda.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Oi kuidas pannakse Kergejõustiku Liidule ja ajakirjandusele puid alla... https://sport.ohtuleht.ee/1080062/karmen-bruus-loobub-eesti-sisemeistrivoistlustest

 
At 15:01, Anonymous Anonüümne said...

Ajakirjanduslikud lahmimised on viimastel aastatel kohutavad. Alates politsei töömaile kuuluma pidavatest sotsiaalmeedias levitatavate hoiatuste avaldamisest kuni ennast absoluutselt mittekontrollida suutava Johannes Trallani. Mingit soliidset neutraalset joont hoida ei suudeta. Enne kirjutamist kirjutise tagajärgi analüüsida ei suudeta.
Milles asi? Kas massikõrgharidusest tingitud kaadri kvaliteedi langus?

P

 
At 15:30, Blogger Priit Pullerits said...

13:27 lõhkab pommi! Peab uurima, kas oli nii, et Ustav 22 ja Sildaru 17. Kui jah, siis on skandaal. Meil ei ole ju vanuselist diskrimineerimist, ega ju? Et 22aastane võib vaadata 17aastast, aga temast vanem ei või!

13:51 ka toob välja tugevad väited ja argumendid.

Ja Bruus paneb ka hästi EKJLi pihta:
EKJLi distsiplinaarotsuse avalikustamises on mu arvates näha sportlaste ebavõrdset kohtlemist, sest kolme sportlase andmed on anonüümsed, aga minu oma mitte. Ehk siis need sportlased, kes annavad treeneri karistamiseks vajalikke ütlusi väärivad kaitset, aga kuna mul treenerile midagi ette heita pole, siis minu kohta võib justkui kõike avaldada.

I love this game!

PS, 15:01: Mingit soliidset neutraalset joont hoida ei suudeta.
Tohoh?! Mina küll suudan ju.

 
At 15:35, Anonymous Anonüümne said...

Misasja? Bruus väidab et tema pole anonüümne ja temale heidetakse ette? Mida siis Bruusile ette heidetakse? Et tema ei räägi treeneri vastu? See pole mingi etteheide see on tõdemus. Mis etteheiteid on tehtud Bruusile?

 
At 16:16, Anonymous Anonüümne said...

https://leht.postimees.ee/6870704/kelly-sildarut-hakkab-juhendama-tema-poiss-sober

Uudis ilmus 13. jaanuar, Kelly sai 18 17. veebruar.

2020 jaanuaris ilmus veel teinegi uudis Kellyst, kus juba pealkirjas oli, et tema treener Ustav...

https://sport.delfi.ee/artikkel/88745735/delfi-aspenis-kelly-sildaru-treener-mihkel-ustav-tegime-ara-koik-mida-tahtsime

Treener oli ju alaealisega suhtes, see siis eetiline?

 
At 16:19, Anonymous Anonüümne said...

Kelly oli perseündmuste tõttu raskes seisus ja täiskasvanud Ustav nägi võimalust olukorra kasutamiseks ja siis meelitas nii alaealise endaga voodisse? Kuna Kelly oli habras, siis andis ta end Ustavile ja ütleb tänaseni, et kõik on ok. Bruusi ja Viru puhul ju sama teema. Alaealisena oli Bruus treeneriga võistlustel, mõlemad treenerid vaatasid meelalt alaealist alluvat ja võib-olla isegi kallistasid. Täiskasvanust peast mõlemad naised endiselt kinnitavad, et neil on hea treener. Et siis...

 
At 16:48, Anonymous Anonüümne said...

Kelly on äss, tal on Red Bulli rahad taga, ta võib oma treeneriks nimetada, keda soovib, kasvõi peika.

 
At 16:49, Blogger Priit Pullerits said...

Aga nüüd secret meetingule.
Keegi ei tohi seda näha.

 
At 17:16, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond ootab raportit Pullerits.

 
At 17:21, Anonymous Anonüümne said...

Sildaru ja Ustav olid juba suhtes, kui Ustav tema treeneriks hakkas. Ustav ei kasutanud ära treeneri ja õpilase vahelist sõltuvussuhet, et Sildarule ligi saada.

 
At 17:30, Anonymous Anonüümne said...

Tartu Kalevi ringkäendus juba vabiseb, edasi tuleb sama huvitav lugu. Kuidas reageerib skandaalile ülikooli spordidispanser. Kas nood löövad ka vedelaks. Oi, seda skandaali oli vaja!

 
At 17:41, Anonymous Anonüümne said...

Väga hea, et see asi sai avalikkuse ette toodud, ei ole asendamatuid treenereid nagu ka asendamatuid ajakirjanikke mitte.

 
At 17:47, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu ei asenda kes siis lugusid kirjutab?

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

17.21 kommentaari edasi arendades võib hoopis olla nii, et Ustav kasutas siiski Kellyt ära ja pani papale puid alla kui tibi käis kurtmas et eraelu üldse pole.. seega sai papast lahti ja tema kohale asuda ning tibi silmis ka kangelane (lisaks ka tänulikud skoorimised garanteeritud).

 
At 18:19, Anonymous Anonüümne said...

17:49 Eks igaüks mõtleb enda rikutuse tasemel.

 
At 18:59, Anonymous Anonüümne said...

Kui Pullerits koosolekult tagasi tuleb saate kõik litaka

 
At 19:20, Anonymous Anonüümne said...

18:59 pole kahtlustki

 
At 19:48, Anonymous Anonüümne said...

14:28
Väga kiiresti tuli variseridele "töövõit" kätte!
Tühja sellest noorest sportlasest ja tema soovidest/tulemustest. Suurtel "tarkadel" on oma asi ajada.

21:26

 
At 20:43, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, meeting sai läbi. Läks terve õhtu. Kolm tundi.

Aga nüüd peate küll Jaanus Laidveed meelitama ja survestama, et ta pühapäevasest suusasõidust reportaaži koostaks.

 
At 20:52, Anonymous Anonüümne said...

Mäh, mingite Kerstide-Karmenite-Mehistega tehakse siin hallivarjusuitsu! Põhiküss peaks olema, et miks Pullerits pole liikunud koos ea ja tervisega üle 31km masinaklassis!? Laidvee võib ju ka kirjutada, aga meil on vaja vanameistri enda kontidega kogetu kohta postitusi!

 
At 21:23, Anonymous Anonüümne said...

Laidvee on laiskvorst ja oma maine maha mämginud vana peer. Las noored sporditüdrukud kirjutavad lugusid, palju erutavam.

 
At 22:50, Anonymous Anonüümne said...

Lolliks läksid või? Laidvee on tegija.

 
At 22:50, Anonymous Anonüümne said...

Kilba.
Kellega käis Pullerits salajasel kohtumisel?
a) Karis
b) Kelk
c) Viru
d) keegi teine

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

Ikka d nagu Debbie, ega Priit ju orientatsiooni pole muutnud. Natuke üllatas et 3 tundi läks, on see nüüd hea või halb märk...

 
At 23:53, Anonymous Anonüümne said...

Pole oluline kaua läks, peaasi, et asi sai aetud. Aga kas sai aetud? Vanemas eas juhtub tihti, et ei jõua finišisse ja vahel ei jõua startigi. Juba pikki kuid pole Pullerits enam ühtegi korda ei stardis ega finišis skoorinud. Kõik lootused on seekord tõesti Laidvee peal. Loodame, et paneb valusa litaka.

 
At 00:33, Anonymous Anonüümne said...

Mis mind antud juhtumi puhul kõige enam vapustab, et Karmen Bruusile, kes oma treenerile mitte midagi ette ei heitnud, ei tagatud anonüümsust nagu seksuaalse väärkohtlemise üle kaebavatele endistele treenitavatele A, B,C-le. Ajakirjandus tõlgendab juhtunut omasoodu ja osad inimesed eeldavad, et ka Karmen Bruusi puhul peaks tegu olema seksuaalse väärkohtlemisega, aga ta kannatab n.ö. Stochholmi sündroomi all ja vaikib. Ausõna enam lollimini ei anna teha! Mis seal iganes oli või ei olnud, on Bruusil samasugune õigus anonüümseks jääda, kui A, B, C! Ei taha kaevata, siis nimi ja pilt ajalehte.

 
At 01:22, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas oleks KB anonüümsus võimalik olnud?

 
At 05:58, Anonymous Anonüümne said...

Kui M. Viru ei oleks öösiti K. Bruusi trukkimas ja üleval hoidmas käinud, siis kas Calist oleks tulnud parem või halvem tulemus? Ehk kas kokkuvõttes Eesti sport selle loo tõttu kaotas või võitis?

 
At 06:47, Anonymous Anonüümne said...

Ka Viru oli öösel ~3 tundi ära olnud, huvitav, kas siin hakkab miski "3tunni klubi" muster välja joonistuma?

 
At 07:30, Anonymous Anonüümne said...

Mul sama mõte, 00:30. Kui küsimus oli treeneri ebasobiva käitumise uurimises, pidanuks EKJL hoidma ka KB nime anonüümsena. Muidugi oleks ajakirjandus võinud nime välja uurida (väga tõenäoliselt) ja ka avaldada (võib-olla) -- aga sel juhul oleks avaldamisest/mitteavaldamine jäänud puhtalt ajakirjanduseetika küsimuseks. Liigse, üht osalist potentsiaalselt kahjustava avalikustamise eest kandnuks vastutust meediatoimetused; praegu vastutab mu meelst EKJL.

EKJLi põhjendused KB nime avalikustamise osas on vajalikud kindlasti.

 
At 08:49, Anonymous Anonüümne said...

Kas võhmameeste rõõmuks on Debbie homseks suusaralliks komandeeritud?

 
At 09:15, Anonymous Anonüümne said...

Keegi võiks protsessi juhtida kui Priidul aega pole.

 
At 09:28, Anonymous Anonüümne said...

PP sai just erivolitused ja -ülesande. Kannatust, asjad hakkavad hargnema õigepea.

 
At 10:02, Anonymous Anonüümne said...

Tooge Debbie välja!

 
At 10:24, Anonymous Anonüümne said...

Minu suurim küsimus antud asja puhul on hoopis see, et miks üks (peaaegu täisealisega) juhtum suure kelle külge tõmmatakse ja teine (kaks korda noorematega ja selgelt pedofiilne) juhtum riiklikul tasemel maha vaikitakse ???
Kindlasti pole siin mingit seost Parteilise kuuluvusega !

 
At 10:32, Anonymous Anonüümne said...

Kui siinsed kommentaatorid moodustavad ka rahvaspordiürituste osalejaskonna, siis on mul küll heameel nendel üritustel mitte osaleda.

 
At 10:37, Anonymous Anonüümne said...

Lauri Vahtre on oma blogis ka sel teemal sõna võtnud
https://laurivahtre.ee/tsensuurivabalt-16-02-2023/

 
At 10:54, Anonymous Anonüümne said...

10:37 Väga mõistlik ja eluterve arvamus Lauri Vahtrelt.

 
At 11:42, Anonymous Anonüümne said...

Vahtre paneb tihti haledalt ämbrisse.

 
At 11:44, Anonymous Anonüümne said...

Pedofiilid ronivad kivi alt välja. Mujal maailmas peavad kõik spordiga tegelevad esindajad kirjutama alati enne võistlust alla deklaratsioonile, et alaealisi ei väärkohelda ega seksuaalselt ei mõjutata. Eestis on siin veel metsik ürgaeg. Saan aru, et ka Priit on nonde kambas kes heameelega esindajana sellist allkirja ei anna. Võta siis kinni, kas meie majakas tuulelipp on sattunud kohalikku turbulentsi või peidab siin varjus midagi suuremat.

 
At 11:49, Anonymous Anonüümne said...

Autoriteedid on Pullerits ja Kägu, las nemad ütlevad.

 
At 12:18, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits on neutraalsel positsioonil.

 
At 12:23, Anonymous Anonüümne said...

Väga hea siis saab litakaid panna vasakule ja paremale mõlema seina korruptantidele

 
At 14:08, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, 12:18, püüan tõesti hoida neutraalset keskjoont, muidu kaldud kraavi.

09:28, erivolitusi ja -ülesannet ei ole, aga seda saan kinnitada, et asjad ei ole nii, nagu neid paista on tahetud lasta.
Mina olen õigluse poolt. Selleks et õiglus võidutseks, ei saa nii, et üks pool suunab asja massiivselt oma tahtmist mööda. Asjadest tuleb luua kõigekülgne pilt, kus välja tuleb tuua ka need asjaolud, mida mõni pool ei ole tahtnud paista lasta. Selles näengi ajakirjanikuna oma rolli: et oleks tervikpilt, mitte selline moondepilt, mille mõned on tekitanud.

Küll ma asun protsesse selgemini juhtima, 09:15, seni elame nädalavahetuse rahulikult üle, sõitke oma maraton kenasti ära, kuigi ilm ei soosi, aga see-eest saategi erilise elamuse, ning uuest nädalast asume tegutsema ja võtame asja korralikult käsile.

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

Njaah, vanaks hakkab Priit jääma, tervis ei pea enam spordile vastu.

 
At 15:14, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu sõber peab olema siis lähevad asjad hästi

 
At 16:23, Anonymous Anonüümne said...

Ma tahtsin olla aga sõjaväes pole käinud ameerikas pole käinud maratoni pole sõitnud, võhma on vähe prantsuse keelt ei oska olen lihtne mees Põlva maakonnast ja sõbraks eliit mehed mind ei võta.
Jaagup

 
At 17:25, Anonymous Anonüümne said...

Jaagup Pullerits ka ei oska. Võid taga vene keeles rääkida - hände hoch

 
At 17:43, Anonymous Anonüümne said...

Jaagup, natuke sporti oled vast kooli ajal ikka teinud, nt käsipalli? Padre sõbraks ongi raske saada, ega Soonetsilgi kõik ladusalt läind. Aga kogukonda oled teretulnud! Siin on seinast seina kutte, mõned tidrikud kah. Sõbralik rahvas.

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond on sõbralik aga võhma peab olema ja paaristõuke rammu. Luftimehi ei aksepteeri.

 
At 20:28, Anonymous Anonüümne said...

Ma tean ühte Võhma meest. Töötab traktori peal ja lahke sell kallab klaasi täis kui külla lähed

 
At 11:19, Anonymous Anonüümne said...

Süstin oma treenitavatele lastele topingut ja pärast lähen sõitma maratooni. Aga treener, kes vaatab oma hoolealust tervelt viis minutit, saab eluaegse spordis tegutsemise keelu.

 
At 12:51, Anonymous Anonüümne said...

Väga tabav võrdlus. Maailmas on asjad paigast ära.

 
At 12:53, Anonymous Anonüümne said...

Veerpalu tuleb peagrupis, kas tuleb poodium ära?

 
At 14:20, Anonymous Anonüümne said...

Mis seal viie minuti vaatamise juures veel oli?

 
At 15:46, Anonymous Anonüümne said...

Kas Laidvee on jäänud ka neiukese vaatama? Kus on reportaads?

 
At 16:07, Anonymous Anonüümne said...

AV läks maratoni lihtsalt läbima, treening vanameistri sõnul on iga päev väljas käia. Õppige sitakotid!

 
At 17:16, Anonymous Anonüümne said...

Nii on, tegi terve raja paaristõukeid ühe kepiga..

 
At 17:28, Anonymous Anonüümne said...

Sel ajal kui Soonets oli kord majas. Reportaadsid ilmusid õigel ajal ja kuulujutte ei kommitud.

 
At 18:02, Anonymous Anonüümne said...

Nii kaua kui Andrus Veerpalul lastakse suusavõistlustel osaleda, pole lootust, et Eesti suusatamine porist tõuseb. Veerpalult eneselt täna miskit enesekriitikat ja südametunnistust loota on ilmselgelt paljuvõitu aga kahju, et ka Tartu Maratoni ja Estoloppeti sarja korraldajail puuduvad nii munad kui selgroog selge seisukoha võtmiseks. Suusaliidul puudub samuti igasugune soov ala mainet päästa.

Meenutuseks:
2011.a. kevadtalvel andis Andrus Veerpalu positiivse dopinguproovi ja FIS määras selle eest talle võistluskeelu. 2013.a. kevadel CAS (Rahvusvaheline Spordiarbitraažikohus) tühistas võistluskeelu, kuna WADA testis (WADA isoform hGH test) arvestati kasvuhormooni piirmäärasid valesti ja esines protseduurilisi vigu. Sellest hoolimata kinnitas Spordiarbitraažikohus, et "paljud tegurid" "kaldusid viitama" Veerpalu kasvuhormooni-manustamisele.

2019. aasta 27. veebruaril korraldas Austria kriminaalpolitsei suusaalade MM-i võistluslinnas Seefeldis dopinguga seotud läbiotsimise, mille käigus peeti kinni Andreas Veerpalu. Kokku vahistati Seefeldis viis sportlast, sealhulgas teine eestlane Karel Tammjärv ja kasahh Aleksei Poltaranin. Andreas Veerpalu ja Tammjärv vabanesid vahi alt 28. veebruaril, olles tunnistanud seotust dopinguga. Poltaranin vabanes vahi alt järgmisel päeval, ülekuulamisel tunnistas ta veredopingu tarvitamist. Poltoranini tiimiga olid sel ajal seotud nii Andrus Veerpalu kui Veerpalu endine treener Mati Alaver. Intervjuus ERR-le tunnistas Mati Alaver Eesti suusatajatele "dopingudoktori" kontaktide edastamist.
Andrus Veerpalu põgnes Seefeldis Kanal2 ajakirjanike eest, Andreas Veerpalu nimel esines hiljem lühikese avaldusega tema ema.
Ei Andrusel ega tema pojal Andreasel pole peale juhtumit jätkunud mehisust esineda ühegi selgituse ega vabandusega. Samuti ei jätkunud Andrusel ja Andreasel ning ka Mati Alaveril julgust ja mehisust minna kohale Austriasse Seefeldi MM dopingujuhtumiga seotud kohtuistungile.
Ning nüüd sõidab Andrus Veerpalu kui õige mees suusaradadel ning arvab, et nii peabki olema. Masendav. Kunagised kullad ja rahvuskangelase oreool on kaetud paksu dopinguporiga...
Me ei tohi inimest tema pattude eest elu lõpuni nuhelda kuid mõistmine ja andestamine peab algama asjaosaliste eneste kahetsusest.

 
At 18:21, Anonymous Anonüümne said...

Siin tuleb jälle mängu tuua neutraalne ajakirjanik ja tema meedium - blogi. Reportaaž võiks tulla hoopis Suure Mõõduvõtu 4. mehelt, kuigi ka 58. koha saajat tuleb hea sõidu eest tunnustada! Reportaažile eelneks või järgneks puhtsüdamlik kahetsus.

Sest meil ei ole ju enam sellist mõistvat ja samastuvat spordiajakirjanikku, kui oli Kuuse Lemps. Temaga soovisid spordimehed avalalt kõnelda, mis muidugi ei tähendanud, et kõik ka avalikuks sai. ...ja kuidas Lemps oleks täna rõõmustanud meie Justyna Kowalczyku tulemuse üle! Ohh!

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

18:02 Teate, jätke Veerpalu rahule. olge vait, sööge suurtes kogustes grillvorsti ja jooge odavat õlut peale, saavutage kehakaal 150+, aga ärge seletage.

 
At 18:31, Anonymous Anonüümne said...

Soonetsi ajal oli talv pikem ja lund rohkem. Korralik baas oli ka all.

 
At 19:08, Anonymous Anonüümne said...

Märt Avandi mängis reklaamis pakutud rolli. Ja sa läksid selle õnge ? Hästi mängis siis ju.

 
At 19:41, Anonymous Anonüümne said...

Soonets on Austrias, laseb suuskadega mäest alla.

 
At 19:45, Anonymous Anonüümne said...

Oh sa pergel, ajal mil rahvas püksirihma koomale tõmbab Soonets lõbutseb välismaal, vaata aga vaata, tüdrukud ja kokteilid otse mäkke

 
At 19:46, Anonymous Anonüümne said...

18.31 kas te olete "usume Andrus Veerpalu" spordiseltsist?

 
At 20:43, Anonymous Anonüümne said...

Soonets tagasi tuleb vaatame mis tal enda õigustuseks öelda on.

 
At 21:50, Anonymous Anonüümne said...

https://youtu.be/Uh9DfnDD9wE

 
At 01:08, Anonymous Anonüümne said...

Kas ERR on Soonetsi firma pildi kasutamisega üle piiri läinud?

https://sport.err.ee/1608890597/hasti-alustanud-tomingas-sai-uhisstardist-soidus-20-koha#lg=1&slide=0

 
At 07:08, Anonymous Anonüümne said...

Võtke Padrest eeskuju. Tema kannatab Tartus külma ja märga koos oma rahvaga. Ei käi välismaal tüdrukutega kekutamas.

 
At 07:08, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav pool ajakirjandusel on see, et ühelt poolt heidetakse ette kuidas mees vaatab spordinaist 5 minutit. Teisalt tehakse uudis, et tulge vaadake seksuaalselt objektiviseeritud spordinaist. https://kroonika.delfi.ee/artikkel/120145720/kaunis-foto-kelly-sildaru-jagas-ulimalt-seksikat-jaadvustust Kas ei peaks tõstma küsimust selle ajakirjaniku eetikast, keelama tal edaspidi artiklite kirjutamise, rääkimata kõikide meeste karistamist töölt vallandamisega, kes seda pilti vaatavad? P.S Igaks juhuks mainin, et tegu on minu poolt irooniaga, sest ilmselt on ka mingi seltskond, kes seda ka päriselt nii võtavad.

 
At 07:54, Anonymous Anonüümne said...

Ebaõnnestunud katse pisendada ja normaliseerida Viru juhtumit võrdlusesse sobimatu näite läbi. Püüdke, 07:08, järgmine kord paremini.

 
At 07:59, Anonymous Anonüümne said...

Väga hea võrdlus, mr 7:8. Tõesti, siin toimub ju sportlase seksualiseerimine ja vojerismi õhutamine. See ei ole koht irooniaks, siin on mõtlemise koht.

 
At 08:04, Blogger Priit Pullerits said...

Mul on hea meel teatada, et pärast pingelisi läbirääkimisi on Jaanus Laidvee soostunud avaldama kogu tõe, mis nipiga suutis mees, kes mullu saavutas alles 220. koha ning on seni enamasti lõpetanud teise saja keskel, sõita ühtäkki esimese saja keskele. Nagu siin öeldakse: kogukond ootab vastuseid!

 
At 08:39, Anonymous Anonüümne said...

Kogukond lausa vabiseb ootuse ärevuses.

 
At 08:40, Anonymous Anonüümne said...

7:8 on missioonil

 
At 10:18, Anonymous Anonüümne said...

Mina võtan iga päev Padrest eeskuju.

 
At 11:08, Anonymous Anonüümne said...

Tartu Maraton 2023
63 km
lõpetajad: 2178 suusatajat
katkestajad: 159
ei startinud: 242

31 km
lõpetajad: 751 suusatajat
katkestajad: 46
ei startinud: 110

kõik kokku: 3486

 
At 11:54, Anonymous Anonüümne said...

11:08 Sa võtsid tuju kohe nulli 6 tunni meestel. Selliste oludega pole mõtet sellist lippadi loppadi rada sõita. Kui ikka 4 tunniga läbida ei suuda, siis tuleb enne kõvasti põhja laduda, et normaalset rada nautida saaks. 6 tundi oli tänavu treenitute ja mitte treenitute piir. Raja olusid arvestades oleks võinud suht külmalt ilma treenimata rajale minna. Siis oleks ainult lihased valusad aga oleks läbinud teekonna vast hullemal juhul 7 tunniga ja stardiks järgmine aasta törtsu uutest osalejatest eespool. Tegelikult on tänasega selge, et sellise rajakvaliteediga on mõtet ainult lühikesel rajal. Pikk rada on ikka väga hea ettevalmistusega härgadele nagu Laidvee. Nemad saavad kaifi kogu raha eest. Ülejäänud maksavad sellel osalemise eest kõvasti üle. Põhimõtteliselt loed oma kulud normaalse inimesena kokku ja saad, et Avandi oleks sama raha eest 3 päeva kaifis olnud, samas lihtinimesele jääb tunda rõõmu 6 tunnisest sadomaso maratonist, avastades oma taluvuse piire. Siit tekib küsimus, et kui rada on lai ja lihtrahval on sõidetav ainult üks rada, siis kas on raske panna rajameistril lumesajuga mootorsaane panna veel rada ülesõitma jäljelohistiga, et tekiks üks libisev rada juurde. Need ülejäänud on mis tehniliselt on maha tõmmatud on ju värsket lund nii täis tuisanud, et seal ei libise kellegil ja neid saavad kasutada ainult üksikud härjad teistest möödumiseks. Eriti hull on lugu laskumistel, kus libiseb ainult seal kus on lumi ära sahatatud ja mujal sõidad nagu nõrga auruveduriga mäest alla, kus laskumisel peab paremini kui tõusu ajal. No ega Kelgule ette öelda ei saa, mida ta teeb, eks ta ise tark, aga ürituse populaarsusele teeb see ainult karuteene, kui rada kas ei ole või ei libise. Mõningane innovatsioon on siinkohal teretulnud. Muidu on nii, et enne pole mõtet seda katsumust ette võtta kui tase eestlaste esisaja piirimaal on.

 
At 12:51, Blogger Priit Pullerits said...

Karm lugu Tartu maratonilt:

https://tartu.postimees.ee/7716247/keset-tartu-maratoni-prantsatas-suusarajale-suur-mand-uks-osaleja-paases-napilt#_ga=2.221105439.620625931.1676872494-1730916258.1668707597

 
At 13:41, Anonymous Anonüümne said...

Mitte ühtegi puud ei tohi metsast maha lõigata selle pärast, et äkki keegi Andrus suusatab kord aastas metsa serval mööda teed! Hoidku edaspidigi silmad ja kõrvad lahti ja kõik on ok.

 
At 14:31, Anonymous Anonüümne said...

Peremees, millal eilne reportaaz ilmub?
Kas täna või peame homseni kannatama?

 
At 15:04, Anonymous Anonüümne said...

Kannatamine on suusatajal veres ja teeb ta veelgi tugevamaks.
Pole mõtet hullult kibeleda, ilmub siis kui ilmub.

 
At 17:46, Blogger Priit Pullerits said...

Ma ei hoia Laidvee kätt, et millal ta valmis saab, samuti puudb mul mõjuvõim tema survestamiseks.
Loodame, et väga hea tulemus maratonirajal tiivustab teda sellest ka teistele kirjutama.
Mul oli täna tunni ja 21 minuti pikkune intervjuu, kus tuli küsida ilmselt karmimaid küsimusi, mida kelleltki kunagi ajakirjanikuna küsinud olen.

 
At 17:51, Anonymous Anonüümne said...

Laidvee mängib kogukonna närvidel. Ei ole ilus nii.

 
At 18:34, Anonymous Anonüümne said...

Kellega oli intervjuu kui riiklik saladus pole?

 
At 18:45, Anonymous Anonüümne said...

Las härra Laidvee, kes pani maratonil korraliku litaka, toibub ja tähistab head sõitu. Kogugu ülevaateks ideid ja tsitaate. Pulleritsul on riiklikult tähtsad teemad vaja vedada. Aga mehed, miks Soonets seanahka veab? Taolistel ootehetkedel, kus pidevalt klikid suusablogi, kas nüüd juba tuli, võiks Soonets maast ja ilmast kõnelda. /pahandades/ Kus on Soonetsi panus blogi käekäiku? Pangu või paljaste naiste pilte siia!

 
At 19:28, Anonymous Anonüümne said...

Õige, Soonets peaks õla alla panema blogi ja rahva jaoks rasketel hetkedel. Koos sammume võidule.

 
At 20:41, Anonymous Anonüümne said...

KB soovib EMil võistelda. Tubli tüdruk! Tulemusel pole hetkel tähtsust. Hea oleks võistlussooritusele keskenduda nii palju kui võimalik, et mitte hajususest näiteks vigastus saada või muu küsimus. Rutiin on kriisis hää abinõu.

 
At 20:53, Anonymous Anonüümne said...

Rutiini peab hoidma naiste teatejooks 2021 MM il. https://m.youtube.com/watch?v=be0gXFTjXsI

 
At 21:20, Anonymous Anonüümne said...

Soonets on kogukonna usaldust kaotamas. Laidvee on muutunud laiskvorstiks. Ainult Pullerits üksi hoiab rinnet.

 
At 22:21, Anonymous Anonüümne said...

Vaat selline suusatamise tase on saavutatud. Mõned mehed nõuavad tõega Kelgult ürituse riskiplaani, seda küll puuga pähe saamise võimaluse kontekstis.

https://www.youtube.com/watch?v=Xk93wFzvG9c

 
At 07:39, Anonymous Anonüümne said...

Laidvee hea tulemust saab võrrelda Tuuli Tomingase hea tulemusega. Olid nad ju sarnases olukorras, rasked olud, aga mõlemad panid suusaga täkkesse ja teised nii palju täkkesse ei pannud. Lihtsates määrimisoludes ei saaks neist kumbki edaspidi nii head kohta. Pilvedesse ei tasu tõusta. Selge on see, et keegi neilt neid kohti ära ei võta ja need auga välja teenitud. Aga ei saa ka nii suhtuda, et eilne tulemus on tänane norm. Kui see tulnuks tavaoludes, siis...

Tuuli konkurendid sõitnuks sama hea suusaga pea minut kiiremini, siis olnuks ka koht 20, mitte 6. TMil enamustel ju suusad pakkisid. Laidveel ilmselgelt mitte. Kohe varsti saame targemaks.

 
At 08:29, Anonymous Anonüümne said...

Tähtis on saabuvas Laidvee jutus see kuidas ta sai suusa tööle nii, et ei pakkinud. Kes tegi, kuidas tegi, kas iga kogukonna liige saab nõnda ise hakkama või tuleb pöörduda PP promotud määrdemeistrite poole. Ühesõnaga, et kas saame oma tarkusega edaspidi sarnastes oludes hakkama või oleme lollid kellel peavadki pakid kaasas olema?

 
At 12:00, Anonymous Anonüümne said...

miks kadus sportlaste tervis? Eesti kergejõustiku huvides pole, et MV metoodikat üldse päevavalgele jõuaks, sest siis ei tule keegi enam trenni

 
At 13:11, Anonymous Anonüümne said...

Priit, lähtud oma jutus loogikast, et mida sa ei tea, seda ei ole olnud. Paraku mitteteadmine ei välista võimalust, et ikkagi oli. Kui meil on vähe teadmisi, siis saame toetuda tõenäosusele. Kui tõenäoline on, et kui midagi ei juhtunud, st. ilma põhjuseta teeb riigiga seotud ( riigi rahastatud) organisatsioon otsuse, mis rikub inimese elu? Kui see nii oleks, siis oleks tegu inimõiguste rikkumisega. Kui võimalik see meie tänases riigis on?
Tiit

 
At 16:33, Anonymous Anonüümne said...

Delfi tänastes saadetes MEN ja Vilja Küsib oli Pullerits ära märgitud oma kontekstis.

Pullerits lööb MVga kergejõustikuliidule teravalt vastu:

https://sport.postimees.ee/7717548/kergejoustikuliit-ohutas-alaealist-karmen-bruusi-alkoholi-tarvitama

 
At 19:37, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole mingi skandaal. Need noored mõnda aega paar olnud või nii. Kas selline suhtesoleva paari treeneri-sportlase suhe on kuidagi taunitav?

 
At 21:38, Anonymous Anonüümne said...

Vaata, jube tore, kui 17aastane sportlane ja 59aastane treener leiavad armastuse ja elavad pühas abielus õnnelikult koos elu lõpuni. Paraku on mainitud kõrgushüppaja treenerile treeninggrupist leitud "elu armastus" nr 14 ja kodus on tal abikaasa Kersti. Ja selline muster on tõesti taunitav. Seega otsus, et Mehis ei tohi enam treenida, on okei. AGA pole mitte mingit probleemi tema ja 17aastase sportlase armastusloo jätkumiseks. Ja ükski seadus ei keela ka kolmekesi koos elada.

 
At 22:16, Anonymous Anonüümne said...

Ka Kersti oli kord kõrgushüppaja. Vanus ei ole määrav.

 
At 16:23, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav mis Viru karistus siis oleks olnud kui kergejõustiku liidu juhtkonnal oleks õnnestunud Bruusile alkohol kurku valada, ta täis joota?

 
At 17:24, Anonymous Anonüümne said...

P. Pullerits on siin selgelt valinud poole. Polegi seda P.Pulleritsu puhul täheldanud. Tundus nagu viimane päris sõltumatu ajakirjanik. Kahjuks seekord läks latialt läbi ja valmistas suure pettumuse.

 
At 22:07, Anonymous Anonüümne said...

Viimane info on, et Pullerits helistas Väädile ja uuris, kas too ei tahaks võtta avaldust Mehis Viru kohta tagasi. Kummaline, et üks ajakirjanik nii käitub. Seda võiks pigem oodata advokaatidelt.

 
At 23:36, Anonymous Anonüümne said...

Ei saa aru, milles probleem. Täiesti normaalne, et küsida, kas tahad võtta avaldust tagasi? Sest kui näiteks tahab, aga ajakirjanik seda ei küsi, saab allikas süüdistada, et keegi pole talt seda küsinud. Nüüd siis vähemasti küsiti. Ajakirjanik peabki küsima igasuguseid asju, sest kes ei küsi, ei saa ka vastust.

 
At 06:58, Anonymous Anonüümne said...

https://sport.delfi.ee/artikkel/120147418/kommentaar-palun-arge-tehke-mehis-virust-martrit-ja-lopetage-valetamine

Täiesti nõus. Samuti nõus Mehed ei nuta saates räägituda. Kahju, et PP ei suuda näha suuremat pilti.

 
At 09:20, Anonymous Anonüümne said...

MV pole alaealisi treenitavaid

 
At 09:27, Anonymous Anonüümne said...

Nazarov kabistas 15a Baltat ja Väät teeb seda jätkuvalt oma õpilastega ja masheerib neid mõnuga

 

Postita kommentaar

<< Esileht