Pullerits: Mida lubab loota rattaettevalmistus?
Kui ma viie nädalaga ei suutnud jõuda arvestatavasse jooksuvormi, siis mis lootus võiks mul olla jõuda kolme nädalaga rattavormi?
Kuna ma oma jooksuvormi prognoosida ei osanud, siis oleks veel mõttetum hakata pakkuma, mida ma sadulas võiksin suuta. Aga targad mehed - ja neist siin ju puudu ei tule - oskavad kindlasti välja peilida, mida senitehtu põhjal arvata võiks.
Eelmisel nädalal väntasin kokku 269 km. Neist kaks olid grupitreeningud, vastavalt 60 ja 70 km. Aega kulus ratta seljas kokku 8:26. Pühapäeval tegin 40 km pikkuse ringi, aega läks pisut üle tunni ja 12 minuti. Sõitsin nii, et ikka enam-vähem keriksin, eest hoidsin ketti kogu aeg väiksemal hammasrattal, ei allunud kiusatusele minna üle raskema käiguga pressimisele. Jälgisin, et hingamine oleks normaalne: selleks kasutasin endaga valjusti rääkimise moodust. Keskmiseks kiiruseks sain 33,1 km/h.
Üle-eelmisel, esimesel rattasõidunädalal läbisin158 km. Aega kulus selleks 5:31. Kui teha väiksed arvutused, siis selgub, et ülemöödunud nädalal oli keskmine treeningkiirus 28,7 km/h, eelmisel nädalal aga 31,9 km/h (ärge unustage siinjuures arvestamast kahte grupitreeningut). Nendest näitajatest ei maksa mingit erilist imet järeldada, sest ega ma sõida enam ketsidega ja naise Optimaga nagu seni, vaid võidusõidurattaga. Ja selle peal, clipless pedaalid (sai see termin nüüd õigesti kirja?) jala all, on liikumine hoopis midagi muud kui päevinäinud ning laiade krobeliste rehvidega maastikuratta sadulas. Tegemist on suuresti mugavusspordiga, võiks öelda. Kui ainult tagumiku alt veresooned liiga kinni ei sooniks, nii et mõnikord tikuvad varbad koguni ära surema. Ja kui grupis sõites ei peaks väikestviisi hirmu tundma, eriti, kui grupp liiga tihedaks läheb.
Igatahes võib öelda, et tasapisi hakkab rattasõit hästi jooksva rattaga isegi huvitav tunduma. Sest, mis seal salata, rattasõit on ikka kerge ala, vähemasti kui võrrelda suusatamise ja eriti jooksmisega. Ja mõnusaks teeb selle veel tõsiasi, et siin ei ole ees mingeid treeningplaane, mida hambad ristis peab täitma, ega ajalis-kohalisi sihte, mille täitmata jätmise puhul näpuga näitajaist puudu ei tule. Nii aga ei oska ma paraku ka prognoosida, millega Tartu rattaralli lõppeda võib. Kas keegi julgeb oma pakkumise teha?
******Emerald Pools, Zion National Park, Utah. 24. juuni 2008. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)
Foto 1: Jalgrattur San Franciscos Golden Gate'i silla taustal. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 2: Naisrattur Rumeenia pealinnas Bukarestis. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 3: Jalgrattur päevalillepõllu keskel Jeruusalemma lähistel. Foto autor: Reuters/Scanpix
42 Kommentaarid:
ASI EI OLE JULGUSES, ASI ON SELLES, ET MIS TÄHTSUST SELLEL KOHAL ON JA KEDA SEE PEAKS, PEALE SINU ENDA, HUVITAMA?
To 21:32
Miks sa karjud?
Esimene on vene koolkonnast, sellepärast karjubki.
Mis siin ikka pakkuda. Ilmselt lõpetame ühes pundis, kui teepeal miskit viltu ei vea.
75kg
Kui ainult tagumiku alt veresooned liiga kinni ei sooniks, nii et mõnikord tikuvad varbad koguni ära surema.
..aa nüüd saan aru küll miks varbad surisevad, see võib tõesti istumisest(veresoonte kinni presimisest) tingitud olla.
Kas selle vastu midagi aitab ka?
Arvan et aeroobne põhi on Sul all hea ja juba palju varem enne võistlust oled pilli jalgadevahele saanud - selle pealt võib loota ka paremat esinemist. See aga ei tähenda kindlalt koha parandamist aga võiksid küll paremas hoos olla.
Ma ei ole rattasõidus eriti kodus aga tundub et suuremas grupis sõites võid koha saada +/-50kohta.
Siis nagu kohtadest rääkida ei ole väga olulinegi kas 200 või 300
Pigem keskenduks välja sõidetud ajale(keskmisele kiirusele).
2009 koht 324 kiirus 38km/h
keskmine kiirus 40km/h(6 min kiiremini) oleks andnud koha 185. Kas nüüd paugutad 40 ära?
Nelikürituse arvestuses tõused 15 hulka!
Kas saad Ivar Ivanovist mööda?
Aeg pole PP jaoks ju oluline, nii et kohaks pakuks 280. PP lõpetab suures grupis sabas, ei usu, et ta seal eesotsas-keskel lõpetab (ees lõpetamiseks pole jalga, keskel ei julge olla (ma ise ka ei julgeks)).
Kõik sõltub, kui kiiresti alustad. Missugusse gruppi suudad(julged) ennast pressida. Pärast Pangodit ei ole raske grupis püsida.
"Ja mõnusaks teeb selle veel tõsiasi, et siin ei ole ees mingeid treeningplaane, mida hambad ristis peab täitma, ega ajalis-kohalisi sihte, mille täitmata jätmise puhul näpuga näitajaist puudu ei tule."
Hallooo, nii käibki tervisesport, mida on mõnus teha.
Aga üldiselt, praegu on juba hilja, aga TRM ettealmistust silmas pidades soovitan ikka vahepeal 3-4 tunniseid rahulikke otsi ka teha.
P
Mulle meeldis üks kommentaar jooksu kohta: viie nädala möödudes alles tekib tunne, et nüüd võiks trenni tegema hakata! Me ju enamuses nelikürituses osalejad, kust need lisanädalad nö õige trenni tegemiseks võetakse? Ainus võimalus nädalaid ja kuid trenni teha on suusk ja sügisene maastikusõit. Jooks ja maantee lihtsalt tuleb ratstaratsta ära teha.
11:57 "kust need lisanädalad nö õige trenni tegemiseks võetakse?"
Aastas on 52 nädalat, millest enamus saab joosta ja rattaga sõita, suusatada jne.
Ei saa olla nii piiratud nagu PP, et ühel ja samal nädalal on välistatud erinevad liikumisviisid ja seda aastaringselt. Suusatreeningute vahel on võimalik joosta ja jooksutreeningute vahel rattaga sõita, suusatada jne. Rahvasportlasele on mitmekülgsus treeningul kasulik, mitte kahjulik.
Jätke ometi see hala ja hakake mõtlema.
21:42
Ei karju, Caps Lock jäi sisse.
Loe mõtet ja argumenteeri sellega.
ma ei ole küll eriti kogenud rattur, aga minu meelest on nii. kui varbad ära surevad või on muu mure jalalabadega, siis on pigem valed jalanõud või papud liiga tihkelt jala ümber.
aga rattaettevalmistus lubab loota lõpetamist esimese poole sees :P
Selles osas, mis normaalsel asendil rattasadulas on, ei ole tegelikult varbaid varustavaid veresooni ega närve, nii et täpi variant on tõenäolisem.
Uue ratta efekt ei ole võistluse ajaks loodetavasti veel lõppenud. Järelikult võib oodata head aega.
Priit, ainuke soovitus Sulle võistlusele kaasa.
Ikka elusa ja tervena üle finishijoone veeremist. Kõik muu on vähem oluline, sest sa ei teeni leiba rattaspordiga! Nimetus "rattaralli", hakkab iga aastaga järjest rohkem oma nime õigustama! 38km/h keskmist sõita pole probleem, mis sisuliselt tähendab ka kohati kiirust 45-50 km/h, ga selle kiiruse pealt hakkabki juhtuma. Ennem Otepääd, sõidavad tagumised tugevad esimesed keskmikud kinni, tekib 300 mehest koosnev ratturite hiigelarmee. Kes selle grupiga koos suudab lõpuni sõita, seda vaevab terve järgmise nädala kangekaelsus, kõõrdsilmsus, tagant tulevate häälte kuulmine, ja pidurdusrefleksist tingitud sõrmenukkide kehvveresus:)
Ja kui veel vihma peaks sadama!?
Kuulge masohisdid, kas see asi fan ei peaks olema?
Lp 16:17.
Nii see on, nagu kirjutate. Väga realistlik.
Kuidas küll tagada see, et gruppides asjad hulluks ei läheks? Me peaks paar päeva enne rallit panema siin ühiselt kõik pead kokku ja mõtlema, mis küll ette võtta, et kirgi ohjeldada ja lollusi ära hoida. Kui igas pundis leidub ka 20 sõitja kohta üks korravalvur, siis see oleks vist juba midagigi...
Mida teha, mida teha - vaadake Priidu poolt promotud California velotuuri Eurospordist või internetist. Ja vaadake mitte 1 või 5 minutit, vaadake vähemalt 60 minutit. Tehke üks virtuaalne treening pildikasti taga ja elu muutub selgemaks, kuidas tegelikult sõidetakse. Ärge proovige isetegevust teha, lugege mõni grupisõidu artikkel läbi ja vaadake siis uuesti seda videot. Nii nüüd saate juba pihta, mis grupis tegelikult toimub ja kuidas on normaalne kulgeda. Teiste üle vihaselt targutamine tähendab tavaliselt seda, et kaotad tähelapanu ja lood ise ohtlikke probleeme ning tekitad täiendavaid pingeid lisaks olemasolevatele.
16:17 on kirjanik mis kirjanik :) otse elu tuiksoonde!
Priit
algse püstitet küsimuse jätan kommenteerimata ent järgmist pean rajajulgestuse pealikuna, kui tahan et asi ohutum oleks, kommenteerima:
PP: "mis küll ette võtta, et kirgi ohjeldada ja lollusi ära hoida."
Soovitused:
1. Vaade sõidu ajal eessõitja ette, mitte kramplikult eessõitja tagaratast. (suudad kohe kaasas olla kiirenduste ja pidurdustega)
2. Kui grupis pole korrapidajat(korraldaja seda ju ei mmäära), siis tuleb selleks ise hakata. Eesmärgiks võiks olla kiiresti (kõige kiirem on võimalikult ühtlane kiirus) ja ohutult ning sujuvalt finishisse jõudmine.
3. Grupis, olles mingi aja sõitnud, tunned ära kes siiberdab/poogeldab, kes on koba ja kes jagab natukese. Soovitused oleksid: katsu suhelda nendega kes jagavad, ehk suudavad grupi ühtse eesmärgi (tervena ja võimalikult kiiresti finishisse jõudmine) nimel tööle sundida.
Kobade taga sõites hoia lisa 10 cm varuks.
Siiberdajate/poogeldajate vastu ei aita Sinu sõidukogemuse juures muu kui jäta suurem turvatsoon (ei aita kui keegi otsustab grupist vasakult paremale või vastupidi läbi draivida) üldiselt peaks Sinu taseme juures grupis vanemaid rattureid olema, katsu üles leida ja organiseerida tegevus selliselt et eesmärgid (misiganes need siis poleks täitmisele läheksid).
Terv Peip
P.S. Mina ei julgeks selles grupis sõita kus Sina Priit e. võide end juba Fear Factory võitjaks pidada.
Olles mõned korrad rattarallit sõitnud, jääb mulle siinne jutt täiesti arusaamatuks. See grupisõit pole mingi raketiteadus. Ühest korrast grupis viibimisest piisab, et aru saada, mis toimub ja selgeks saada, kuidas käituda. Vahet pole, kas see üks kord on võistlustel või treeningus. Priidu probleem on ilmselt selles, et ta ei oska rattaga sõita, seetõttu on ta ohtlik nii endale kui teistele. Võibolla on tal vara sellel üritusel osaleda, peaks enne rattasõitu õppima. Aga kus sa sellega, vaja kellegile ära panna.
Naljakas on see, et ühest küljest nõuab ta kiivrit, teisalt võtab rallil osalemisega põhjendamatut riski.
Nagu mootorratturid ütlevad, kui ei oska, ära sõida, kui sõidad, ära mõlise.
Siin on nüüd eelnevalt kaks täiesti erinevat lähenemist, ja nendega tuleb meil kõigil paraku arvestada. Esmalt Peip, kes püüab abiks olla ja annab heatahtlikult nõu ja õpetusi. Aitäh! Ja siis tema järel kommenteerinu, kes paneb kohe lätaki, et olen mõttetu mees ja oht ühiskonnale ja parem, kui mind üldse ei eksisteeriks. Oi, kuidas sellised kärkijad hästi mõjuvad. Mul läks kohe tunne oluliselt "julgemaks".
Kui ma nüüd ka tagasihoidlikult miskit öelda tohin, siis ehk arvestate enne kärkimist pisut seda, et ma 1) annan endale aru, et olen algaja, ja seepärast olen hoidnud senistes grupitreeningutes oma kohta tunnetades madalat profiili, kus esmaeesmärk on endale ja teistele mitte probleeme tekitada; 2) olen kolmes grupitrennis kaasa teinud, et grupisõidu kogemust saada, ja pean ütlema, et kõik Tartu Veloklubi liikmed on suhtunud väga sõbralikult ja mõistvalt ja toetavalt ja abivalmilt, eilegi jagasid mitmed mehed lahkelt nõu ja õpetusi - millegipärast nemad ei pidanud vajalikuks mulle käratada, et kuule, mees, tõmba uttu; 3) ega ma nüüd päris esimest aastat ka ratta seljas istu: olen ikkagi pikal rallil kolm korda juba kaasa teinud, neist kaks viimast korda võidusõidurattal, nii et mõned kogemused juba siiski on - aga loomulikult mitte piisavalt; ja 4) arvan, et kui minusugusele öelda, et ma ei tohiks rattarallile üldse tulla, siis varasemaid tulemusi arvestades ütleks vastu nii, et 300 meest pääseb starti ja ülejäänud kobigu minema - see ei ole üritus nendele.
Eks minge siis ja sõitke oma 300 mehega!
Talvel ei lubanud Priit sõna võtta, kui suusamaratonil esimese 100 seas pole. Või kahesaja seas või 45 aastat pidi vana olema. Vahet pole, kummalised kriteeriumid igatahes olid. Nüüd halab ise. Mõttetu mees on Pullerits :)
Peip ajab lolli möla. Ise veel vastutab turvalisuse eest... Näha kohe, et pole ammu grupisõitu ammu teinud. Fear Factor, my ass - no on turvamehel alles väljendid. Mis ta siin möliseb? Nn organisaatoritega grupid ei ole efektiivsemad.Need orgunnijad tegelevad ainult eneserahuldamisega teistele pinda käimisega. Küll aga organiseerunud tugevamad mehed saavad grupist plehku panna küll. Tra, pühapäev, pidupäev ja siis tuleb mingi turva promoma, et hakake grupis teiste kallal mölisema ja irisema. Sel mehel on ajud ikka päris siledaks lihvitud oma orgunnitööga. Juhinduks ikka baigmeeste väljendist - kui sõidad, ära mölise ja kõigil on parem, kuivem, rõõmsam olemine! Probleemid ekivad tavaliselt ikka siis, kui sõitjad äraväsima hakkavad ja grupis keerulisemad situatsioonid tekivad. Ei aita siin miski. Igal suurel velotuuril on ka profide seas kukkumine igapäevane asi. Sellepärast ongi proffidel jalad raseeritud, et halbade asjaolude kokkulangemisel sidemed karvade külge ei kleepuks ning sellega paranemisel lisaprobleeme ei tekitaks. Fear factory my ass...
Stardini veel neli päeva aega, aga mõni mees on juba nii adrenaliini täis, et tuleb ja sõimab kõiki valimatult. Ja selliste meri-põlvini-tüüpidega peab pühapäeval koos sõitma... No kui peab, siis peab, aga nood võiks endale külge panna sildi, et "my ass" vms, mis aitaks neid ära tunda, et siis juba kaugelt teaks, kelle vastu erilist respekti peaks ilmutama, sest ega nemad seda teiste vastu küll näi näitavat.
Ma tuleks heameelega starti neid "my ass" kleepse jagama, kuid paraku perekondlik üritus ees :-)
9:17 Priit, sõnum ei olnud, et ära rallit sõida. Sõnum on, et ära hädalda ja ära tekita paanikat.
Ilus tore pühapäev tuleb, millest tasub rõõmu tunda.
Kus 09:17 mees ütles, et "PP on oht ühiskonnale ja parem, kui teda üldse ei eksisteeriks"? Kas sellist tõlgendust saab teha ainult staarajakirjanik, kellele anonüümsed kommentaatorid aboluutselt korda ei lähe?
ohhoo
LP. hr/pr/prl kl 10:56
Kõigepealt suur tänu oma mõttete edastamise eest (mina pole pahane kui Sinu mõtted minu omadega ei ühti)
Mõned tähelepanekud Sinu kriitika osas:
1.maantesõidu kilomeetreid on minul sel kevadel koos 3100, lisaks veel midagi varakevadest MTB-ga. Maantee gruisõidu võistlusstarte 3 kogukilometraazhiga ca 260 km. lisaks üks kriteerium.
2.Kui Sul on ebameeldivaid kogemusi brigadiridega grupis, ma ei saa sinna parata - jobusid on igal pool ja ei välista et ka mina võin tüütu jobu olla mõnel võidusõidul (oluline on. et teaksid - võidusõidu ajal antud soovitused/korraldused antakse edasi kõrgendatud häälel ja väga järsus kõneviisis! sellepärast et paremini kuulda oleks ja paremini kohale jõuaks. Mõtle järele - ehk on Sinu solvumine ka ainult valesti mõistmine?.
Samas kui mina ees tööd teen ja keegi taga haljaavat laseb, ega ma ikka ütlemata jäta ka. Halvemal juhul järgneb nn. seljakoti raputamine ja ola' haljaavat enam pole.
3. Tsitaat: "Tra, pühapäev, pidupäev ja siis tuleb mingi turva promoma, et hakake grupis teiste kallal mölisema ja irisema. Sel mehel on ajud ikka päris siledaks lihvitud oma orgunnitööga"
Vastus: orgunnitöö ikka vabatahtliku töö, leiba teenin ikka mujal, turvatöötaja pole kohe kindlasti.
Minu soovitused on suunatud ikka sellele et võimalikult paljud inimesed ilma kukkumata SUUREPÄRASE elamuse saaksid ühisest rattasõidust.
4.Fear Factory - kasutasin isikliku hinnanguna, kui tugevam olla ja esimeses pundis püsida - siis ohud väiksamad.
olen isiklikult näinud kuidas järjekindlalt, aastast aastasse, finisheeritakse mingisaja kohale (rattasõidus hinnatakse võitjat ja seda millise grupiga finishisse tulid) ja pannakse maoli 200 m enne finishit (tavaliselt on nendel gruppidel kukkumised ka Tarbuse ees, Vangla kurvis, raudteel ja ka silla all)
Kui Sa lugupeetud anonüümne kl 10:56 omad teistsuguseid arvamusi - ootan ja kui sisukad, olen kindlasti valmis revideerima oma suhtumist.
terv
Peip
No Peip, pagadii!
Mind su km ei koti. Vähe! See küll ei tähenda, et mul km-d rohkem on, kuid see ei anna sulle õigust süüdimatult lolle ja kuulekaid inimesi grupis mölisema õhutada. See, et sa ennast välja elad oma süüdimatu mölaga sõidu ajal on puhtalt sinu vene armee koolkonnast tulnud isiklik probleem.
Mulle pole kunagi võistlustel ühegi mölisejaga mingit probleemi olnud, küll on kellegi kallal mölisejatel olnud probleeme grupis kulgemisega. Ainus sitt kontakt sinusugusega oli palju aastaid tagasi miskil grupitreeningul, kus ma soliidse paari meetrise vahega oma baigiga grupi taga tuult murdsin ja see käis sinusugusele 30 km/h grupis tolgendajale närvidele. Võib-olla olidki sina! Stiil oli tal täpselt selline mis sa siin mulised ja võin kinnitada, et treeningul pole põhjust kindlasti karjuda käskivas kõneviisis. Seda teevad nõukakooli jopskid.
Mis puudutab võistlusi, siis ikka juhtub probleeme ja inimesed saavad alati ka normaalselt suheldes nendest probleemidest jagu. Minu praktika kinnitab seda väidet. Pühapäeva mille eest on veel korralik papp välja käidud ei ole sul mõtet hakata oma suhtlemisprobleemidest tulenevate igandlike õpetustega funni tundvatel ratturitel tuju rikkuma hakata. Mõtle järgi, mida sa oma grupis karjumise ja mölisemisega saavutanud oled! Mitu arvestatavat võitu oled tänu sellele teeninud vähemalt seenioride seas? Ja kas on see kõik seda kärkimist väärt. Pea meeles rattaralli on popp sellepärast, et see on funn üritus. Keegi 100+ numbritega ei lähe seda üritust võitma, vaid ikka tundma funni. Kõige mõttetumad seeniorrahvasportlased ongi need, kes piitsutavad nii, et terve tee silme eest must ja siis elavad tavapäraste võistlussituatsioonide puhul oma kohutavat pettumust valjult välja. Pinguta vähem ja märka rohkem ning sa ei satu lolli situatsiooni.
Muide 250+ koha peal sõites ei oma enamus sõitjaid grupisõidu oskust. Seal ei lasta tihti isegi grupi vedajat, kes liigub esimeselt positsioonilt vabatahtlikult ära enam gruppi vahele. Kõik tegelevad oma postsiooni pärast võitlusega. Järgmine "vedaja" aga sõidab pahatihti külma rahuga fun tempos 5-10km enne kui kustub ja järgmine ette saab. Sihukeses grupis pole suurt mõtet orgunnida, see ongi selline fun värk kus grupi restruktrueerimine toimub alles tõusudel ja sealjuures keegi ei morjenda ennast nende pärast, kes "haljaavat" lasevad. Sellise koha peal sõites pole see ju tähtis!
Tavaline on see, et kui 10 km on sõidetud, siis on kiirabi juba esimese 200 mehe seas maokat pannud seltsimehe teelt kokku kogunud ja tohterdama asunud. Võta nüüd näpust, miks tugevamate ja eriti suure kilometraaziga sõitjate seas sellised asjad juhtuvad. Seleta kui julged! Minu näited profiveloduuride kukkumistest ignoreerid sa täiega, arg mees oled, kuigi vene koolist, lihtsalt kõva demagoog. Minu point on siin see, et kui PP lollusi räägib siis on see andestatav aga kui endale korraldaja tiitlit võttev muliseja lausjama ajab, siis see on sügavalt taunitav ja selle vastu peab sõna võtma.
Sorry kui minu arvamus sulle Peip hinge läheb, aga see on rahvasport ja siin on ikka erilisem spetsiifika ja siia ei saa tuua üle padugladiaatorite mentaliteeti!
10:56
lp. hr/pr)prl 10:56
23:46
Minu soovitus oli ja on - inimesed grupis sõitke ühise eesmärgi nimel (Priidu grupis - kiire ja ohutu kulgemine)
Minu hinnangul ei ole inimesed lollid ja kuulekad, kui nad mõistlikke soovitusi kuulavad. Üleüldse on inimesed targad ilusad ja head - seda usun ma tõepoolest!
Paar aastat tagasi olin puusavigastusega audis, niiet polnud mina.
Misasi on vene armee koolkonnast tulnud viga?
Ei soovita ka minagi muud kui normaalset suhtlemis ühise eesmärgi nimel (ka loodetavasti suurepärase pühapäeva nautimine)
Nõukakooli jopskid - mis teha sealt oleme me tulnud. Huvitav on, et meie nn nõukakooli jopskid oleme olulisemalt stabiilsema närvisüsteemiga kui Teie lugupeetud kellele vastan.
250+ väide näitab et möödunud aastal Sa ei sõitnud. esimene grupp oli prekt sama suur. lisaks ... Vaata, protokollid on olemas.
FUN on ka minu arust peamine!
Kahjuks pole kõik osalejad sama meelt ja võistlevad kollid ninast valjas, aga samas on see ju nende õigus.
Minu praktika kinnitab et meie Velo klubi teisip. ja neljap. treeningutele tuleb väga palju muidusööjaid kes sel ajal kui me organiseerime mingit treeningharjutust leiavad et nüüd on nende hetk, võõrastena klubi treeningul, juga juhtima hakata. mis teha oleme üritanud ikka leebelt selgitada, ent tihtipeale on Teil kullakesed hapnik juba viimasepeal ja jutust aru ei saa - siis tulebki käratada.
julgen kinnitada et esimesel 10 km -l juhtus esimes grupis kukkumine 2006 v 2007, täpselt ei mäleta.
Esimesed pole ka ju võrdsete võimetega, nii üritavadki nooremad maksku mis maksab ettepoole trügida et küljetuulega paremal possal olla - sealt ka kukkumised. Teel on ka autosid mis teepervel, ka sinna alla sõidetakse, eriti eesotsas, kuna kõik võitlevad possa eest.
tsitaat: Minu näited profiveloduuride kukkumistest ignoreerid sa täiega, arg mees oled, kuigi vene koolist, lihtsalt kõva demagoog. Minu point on siin see, et kui PP lollusi räägib siis on see andestatav aga kui endale korraldaja tiitlit võttev muliseja lausjama ajab, siis see on sügavalt taunitav ja selle vastu peab sõna võtma.
Vastus: loomulikult kukutakse ka proffide hulgas aga nemad teevad ju oma palgatööd e. peavadki pos.-de eest võitlema jne. ja seal teatavasti armu ei anta.
Kus on Priit lollusi kirjutanud ja kus kohas olen mina lausjama ajanud, mis sügavalt taunitav. rääkimata demagoogiast?
Kulla oponent - mul küsimus - kui Sa oma nime ei julge oma mõtetele (mis minumeelest pole üleüldse üdini rumalad) alla panna siis ole kallis, ütle vähemalt oma vanus.
terv ja
Päikest
Peip
Vaata Peip, ma ei topi oma nime ega vanust ega sugu ilmaasjata kuhugi interneedusesse üles, sest mul ei ole seda vaja. See ei tee mu elu kuidagi paremaks, säravamaks, mõnusamaks, päikselisemaks ;) Mina promon, et saage pühapäeval hästi üksteisega läbi ja ärge mõnitage nõrgemaid ning oskamatumaid, küll nad arenevad. Sõitke nii, et te eelnimetatutele nende vigade tõttu otsa ei lenda ja keskenduge ikkagi sõidule aga mitte targutamisele. Sellest on tõsiselt abi. Peibu jutust on oluline see, et kui ebastabiilseid vendi märkad siis mine kas gruppi vedama või hoia piisavat vahet, et jõuaksid piisavalt reageerida.
PS. Ma pole seni ühegi spordialaga ennast tõsisemalt vigastanud vaatamata kümnete aastate pikkusele staazile. Mõned liigutamist vähe häirivad marrastused - naha lihvimised on siiski ette tulnud. Kas see on õnn või oskus? Kindlasti natuke õnne, kuid palju rohkem ikka oskust.
Ole terve Peip!
10:56
Kui 10:56-l on nii üllad eesmärgid, nagu ta kirjutab, siis miks ta peab seda nii pealehüppavas kõnepruugis edastama. Praegu on resümee selline, et Peip on säilitanud rahu ja väärikuse ja lugupidamise, aga teie, 10:56, räägite siin nagu mingi voorimees. Minu arvates ei ole see ilus ega aita kaasa kommunikatsiooni mõistlikule kulgemisele.
Kui kohalik "ment" lubab anonüümset suhtlust ja sõnapeksu, jääb asi ka sellele tasandile. Seda enam, et ka artiklite toon pole just teab mis tolerantne ja probleeme siluv. Probleemide tekitamine on ja jääb lumepalli käivitamiseks!
Sa Priit oled ikka naljahammas. Peip promob oma "väärika" kihutustööga rajal voorimehe kombel räuskamist ja kui keegi teda selle eest internetis korrale manitseb samasuguses stiilis nagu ta ise rajal olles LIVES tavatseb kasutada siis sõimab "tipp sildikleepsutaja" PP selle mehe automaatselt "voorimeheks"! WAY2GO
Su viimane sõnavõtt siin oli väga lahe ja intrigeeriv Priit, 12 points!
Kas Peip´i vastased sõnavõtud jäänuks olemata, kui kirjutajaks olnuks mees nimega Teip? Kas Peip ja Pärtel on PP´ga semmimise pärast sildi külge saanud?
01.10 kirjutas: "Mina promon, et saage pühapäeval hästi üksteisega läbi ja ärge mõnitage nõrgemaid ning oskamatumaid, küll nad arenevad. Sõitke nii, et te eelnimetatutele nende vigade tõttu otsa ei lenda ja keskenduge ikkagi sõidule aga mitte targutamisele. Sellest on tõsiselt abi. Peibu jutust on oluline see, et kui ebastabiilseid vendi märkad siis mine kas gruppi vedama või hoia piisavat vahet, et jõuaksid piisavalt reageerida"
Kas parem on see kui mitu inimest väriseb ühe õnnetu, kes grupis teadmatusest lollusi teeb, pärast kui et keegi toda hirmukülvajat õpetab, riskides samas, et õpetatu võib solvuda?
Sõidu ajal peavad korraldused olema lühikesed ja selged, sest viisaka jutu korral nagu, vabandage, et tülitan,kas Te oleksite nii lahke..., võib külakuhi tekkida enne kui jutuga nö tuumani jõutakse.
Tavaliselt on grupis üks närvihaige,kes pool tundi targutab enne kui ta kahtlasest elemendist kaugemale taipab ujuda. Sealjuures segab ta oma targutamisega kogu see aeg teisi ja provotseerib ühe oskamatu tõttu ise külakuhja. Pahatihti on kuhjas alati süütud kaasratturid ja see oskamatu ning targutaja pääsevad terve nahaga. Sealjuures jääb pool süüd alati targutamisega tegelejale. Kui ikka närv vänderdajaid näha ei kannata, siis ei maksa rahvarallile ronida ja tuleb piirduda litsenseeritud võidusõitudega!
Olen näinud külakuhjade tekkimist kellegi sõiduvea (vänderdamine, vale pidurdamine vms)pärast, seda, et kellelgi on õnnestunud inimesed grupisõidus "pikali rääkida", kuulen esimest korda.
Just see rääkija oma tähelepanematusega suudab oma käitumisega ülereageerida ja sõidabki pundi külili. Mis sa targutad, sa oled kah pundis paadunud pastor? Olen küll näinud kuidas pärast pikka mölisemist kellelgi tähelepanu hajub ja sõiduvea teeb. Kõik ülejäänu on juba tagajärg. Põhjus aga on targutaja paadunud mölapidamatuses.
Fastidious аnsωers in return of thіs question with firm argumentѕ and
explainіng all about that.
Here is my homеpage: Online Payday Loans No Fax
My weblog ; Online Payday Loan
Нi! I just ωanted to aѕk if you ever have any problеms ωith hаckers?
My last blog (wordpreѕs) ωаs hаcked and
I еnded up lоsing many months of haгԁ work
due to nο bасκup. Dο you
have anу mеthoԁѕ to prevent hackеrѕ?
Here is my web site Online Payday oan
Here is my web site Online Payday oan
michael kors outlet
michael kors outlet
los angeles lakers jerseys
michael kors outlet
ed hardy
cheap nba jerseys
supra shoes sale
replica rolex
bears jerseys
atlanta falcons jersey
20170317
Postita kommentaar
<< Esileht