teisipäev, august 17, 2010

Pullerits: Kust leida arenguks uut impulssi?

Ma ei peaks järgnevast valju häälega rääkima, sest see ei tule mulle kasuks. Aga samas, töötades infobisnises, ei tunne ma moraalset õigustust järgnevat infot kinni hoida. Mis siis, et konkurendid sellest minu vastu kasu võivad lõigata.

Nimelt sain vihje, et Suusavennad plaanivad sügisel, kuuldavasti septembris-oktoobris läbi viia kaks suusalaagrit. Mitte tippudele, vaid kõigile huvilistele. Ja need pole sellised laagrid, et teeme hullupööra trenni ja oleme novembriks surmväsinud. Suusavendadel on kahe laagriga kavas selgeks õpetada nii klassika- kui uisutehnika ja avada veel mitmeid saladusi, mis puudutavad nii suusatamist kui sporti üldse.

Sain teada, et Suusavennad oleks valmis isegi minusuguse gruppidest hoiduja ehk üksiku hundi kampa võtma. Sest andkem tõele au: ega tehnika on üks väheseid aspekte, mille lihvimise arvelt on minu vanuse ja treenituse ja olemasoleva varustuse juures pisutki lootust tulemust parandada. "Äkki saaks su krobelisest tehnikast lõpuks asja ka," avaldas Jaak Teppan.

Kes tuleb veel Suusavendade juurde kampa tehnikat lihvima?

Seni olen teinud teistsugust trenni. Millist, olen tundnud rivaalide kasvavat huvi. Ma ei kavatsegi midagi salajas hoida. Lõpetasin suvepuhkuse 29. nädalal, ligi nelja nädala jooksul tegin vaid ühe rattasõidu. Edasi läks nii:

28. nädal (R-P) treeningaega 3:47, rattakilomeetreid 115,5
29. nädal (5 trenni) treeningaega 7:06, rattakilomeetreid 237
30. nädal (4 trenni) treeningaega 4:46, rattakilomeetreid 148,4
31. nädal (6 trenni) treeningaega 5:58, rattakilomeetreid 156,2, jooksu 16 km
32. nädal (7 trenni) treeningaega 7:40, rattakilomeetreid 158, jooksu 35 km
******Tõrvanina rand, Hiiumaa. 12. juuli 2010. Pildistanud Priit Pullerits.

Foto 1: Rullsuusatajad harjutamas Valgevenes Raubitši spordibaasis. Foto autor: RIA Novosti / TopFoto / Scanpix
Foto 2: Suusavendade suusalaagri kutse. Kutse koostaja: Suusavennad

18 Kommentaarid:

At 11:22, Anonymous Anonüümne said...

Kas rattatreeningud on 19.09. toimuva TRM pärast enamuses või "mugavusest"?
Kui jah kas siis põikad maastikule ka?

Priit

 
At 12:51, Blogger Priit Pullerits said...

Mugavusest, ikka mugavusest. Selleks hakkasingi lisaks jooksma, et kui kaua ma selle mugavustrenniga ennast ikka petan.

 
At 13:19, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen skeptiline. Ma olen Teppani trennis käinud pool aastat. Ma olen tema kõrgeausust isegi ühe korra näinud. Tõttöelda mulle tundub, et sellest minu sportilik saavutusvõime ei tõusnud

 
At 14:57, Anonymous Anonüümne said...

Eelkirjutaga päri. Kahjuks on "suusahullud -vennad"jms.äriprojekt. Tasu on ülikallis ,paraku trenni teed ikka omasuguste kambaga(lihtsalt lõbu pärast)ja kui tahad tulemust pead ise põhja laduma.

 
At 09:03, Anonymous Anonüümne said...

Mismõttes see tasu "ülikallis" on? 500 eek kuus ju? Enamasti läheb sport ikka kallimaks.

 
At 09:49, Blogger Priit Pullerits said...

Täna hommikul kell 9:25 üritati mind Tartus jakobi mäe all taas pikali lüüa. Üritajaks oli hall Opel Meriva 879 AXH, mis keeras paarkümmend meetrit enne minu ristmikule jõudmist julmalt ette. Mida, kurat, sellised juhid küll mõtlevad? Jalgrattur on seesugustele puhas õhk. Pidurdasin ja sain pidama. Aga oleks pidanud kõrvale sõitma ja talle jalaga mööda külge äsama. See mõlk, mis sellest jäänuk oleks, olnuks nagunii väiksem kui see, mille ma tekitanuks, kui ma poleks pidama saanud.

 
At 10:25, Anonymous Anonüümne said...

Sinu viha on mõistetav, kuid jalaga autode peksmine ei ole lahendus. Selline käitumine sünnitab uut viha ning algataks autojuhtide ja ratturite vahel sõja, milles kaotajaks jäävad nõrgemad st ratturid. Kujuta ette, mis saab, kui ka autojuhid hakkavad rammima rattureid, kes liikluseeskirju rikuvad. Mõistlik oleks sellised probleemid tsiviliseeritud inimese kombel lahendada. Sa oleksid võinud sellele autole kõrvale sõita ja talle tema manöövri ohtlikkust selgitada. Tihti ei saagi juhid enda manöövrite ohtlikkusest aru, eriti kui nad ise rattaga ei liikle.

 
At 10:49, Blogger Priit Pullerits said...

Nõus, et viha sünnitab uut viha ja see pole lahendus.
Aga kuidas ma saan linnas sõitva auto juhile selgitada tema manöövri ohtlikkust? Ma ei jõudnud sellele neetud Opel Merivale järelegi.

 
At 10:54, Anonymous Anonüümne said...

Autonumbrit tead, politsei liiklusliini numbri suudad ka inimesena/ajakirjanikuna välja uurida - äkki on isegi sellest abi, väga küll loota ei tasu.

 
At 11:00, Anonymous Anonüümne said...

Lahenduseks ei ole ka nendega kääbikutega rääkimine, sest nad ei saa jutust aru. Neil lihtsalt pole ajumaht nii suur, et teiste liiklejatega arvestada, eriti ratturitega. Neil jääb veel õigust ülegi. Ja seda "hirmsat segavat ratast" näevadki nad kõige lähemalt liikluses, sest omad seosed neil selle väntadega asjaga heal juhul lapsepõlvest.
Eile sain ise kuulda Ringteel Jalaka tänava kandis rekka signaali. Samas sõitsin ise nii asfaldi servas kui seal veel sai ja seal ka tee natuke laiem ja vastu ka kedagi ei tulnud. Julgesin talle ka kätt vibutada. Bussipargi juures auto peatus ja siis mõtlesin, et nüüd riivasin tema au nii palju, aga seekord oli tal endaga muud tegemist. Julgesin küsida, et "Ei mahu ära või?" ja vastuseks sain midagi, aga ei viitsinud end selle kuulamisega vaevata.
Samas kui näete lähenemas Tuuliku Reiside sinist bussi, mis seisab tihti Rimi juures, siis on ka targem kohe kruusale hästi lähedale hoida.
Ses suhtes ongi suure grupiga ja kaasasõitva bussiga ohutum ja mugavam sõita maanteel.

 
At 11:18, Anonymous Anonüümne said...

Vaatan, et üks nädal 6 trenni ja siis järgmine nädal 7 trenni. Eeldades, et sa ikka mitu korda päevas trenni ei tee, siis tahaks uurida, et kas mõni puhkepäev rohkem ikka ei peaks olema?

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

11:18, mis ajast peab mugavusest puhkama???

 
At 11:58, Blogger Priit Pullerits said...

Puhkus? Kui ma teen kaks tundi trenni, siis jääb ööpäevas ju üle veel 22 tundi, mille ajal ma ei tee trenni. Sellest 22st 7-8 magan ning lisaks olen veel 7-8 tundi tööl istuvas seisus. Puhkust on liigagi palju, kas pole?

Möödunud neljapäeval ründas mind Tartu lähedal Ilmatsalu teel luukpäraga uuem Volkswagen, hallikaspruun. Sõitsin parempoolsest servast umbes meetri kaugusel, nagu ju võib, ja siis tuli selja tagant too Volkswagen hirmsa hooga, kindlalt üle lubatud piirkiiruse 90 km/h, ja kui mulle ligidale jõudis, siis lasi järsku signaali ja sõitis minu arust minust nii lähedalt mööda, kui vaid sai. Olin nii ehmunud, et ei jõudnud numbritki märgata. Ja eks tal kiirus oli ka suur, et numbrit lugeda jõudnuks.

Küsimus: kuidas ma seesugusele juhile tema väära käitumist seletama peaksin?

Ja küsimus kaks: kui ma liikluspolitseile sellest juhtumist teatan, siis kuidas ma tõestan, et mind peaaegu alla üritati ajada?

 
At 12:56, Anonymous Anonüümne said...

Vaadates su plaani, siis möödunud neljapäev oleks võinud just olla puhkepäev, seega teoreetiliselt sa ei oleks seda VW-d näinudki, lihtsalt tõenäosusteooria oli see mis sind kokku viis VWga, sest kui teha 7st päevast 7se trenni siis võib juhutda kõiksugu asju, mis ei juhtu kui teed 6el päeval 7sest trenni.
Aga politseile pole sul miskit tõestada, eriti kui üksi oled.
Juhile on seda eriti keeruline teatada, oleks veel linnas olnud, siis oleks foori all äkki järgi jõudnud - jalaga peeglisse on hea variant, siis hakkab mõtlema.

 
At 13:18, Anonymous Anonüümne said...

Jalaga peeglisse variandi puhul hakkab selline juht rattureid veel rohkem vihkama. Ja tõenäoliselt valab ta siis oma viha järgmise ratturi peale välja. Prooviks esialgu siiski politsei abiga selliseid tüüpe korrale kutsuda. Isegi, kui politsei ei saa neid karistada, kui rikkumist pole võimalik tõendada (kui aga on rohkem kui üks rattur, on ka tunnistaja olemas), siis annab politsei sellisele juhile teada, et ta käitus valesti.

 
At 13:58, Anonymous Anonüümne said...

MA ei saa aru, kas Priit ei omagi juhilube ja ei tea, et mootorsõidukid peavad sõitma põlevate tuledega!? Ka kondimootor on mootor (nali :) Igatahes keegi labaselt ettekeerab siis on võimsa tule omamisest abi ka päeval. Tuli nõuab autojuhi tähelepanu just niikauaks, et ta suudaks otsustada, et ratas on ka liiklusvahend ning vastavalt LE-le tuleb sellele teed anda kui ta peateel on. Sama jutt ka tagumise tule suhtes. Piisavalt võimas ja soovitavalt vilkuv tagatuli on võtmeks sellele, et sind hästi varakult märgatakse ja autojuht jõuab teha mõistliku manöövri ilma tõmblemata. Ise olen katseeksituse meetodil täheldanud olulist vahet juhul kui oma sõite sõiduteel teen. Juhul kui jään kergliiklusteede võrku siis ma muidugi ei hakka tuledega jändama.

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

paarkümmend meetrit enne minu ristmikule jõudmist

Kiiruse juures 30kmh ja alla peaks see olema piisav vahemaa et reageerida- ms igasugu mõlkimiste puhul peaksid sina kahjud tasuma.
Või lased endiselt valesti valitud sõidukiirusega läbi torutööde ja üle kadukeste kontide:

http://www.tartupostimees.ee/?id=301329

 
At 13:48, Anonymous Anonüümne said...

Jaak Teppan räägib treenimisest ja motivatsioonist ??? Õu mai gaad.

 

Postita kommentaar

<< Esileht