esmaspäev, oktoober 01, 2012

Pullerits: Kuidas Taaramäe Taaralinnas kahele tuusale tuule alla tegi?

Kui pühapäeva pärastlõunal oma Trekiga Tähtvere spordiparki jõudsin, küsis Allan Oras, Euroopa eksmeister maastikurataste maratonis üllatusega: «Oi, Priit, kas tuled ka starti?» Pidin teda kurvastama: «Ohh, ei tule. Mis sõitjat siin minust, see rada käib mulle üle jõu.»

Mul oli hoopis teine huvi ja eesmärk. Pühapäeval oli unikaalne võimalus näha sõitmas Rein Taaramäed (fotol ülal paremal) – väikse ringi peal, mitte nii, et näed teda kas ainult stardis või finišis või äärmisel juhul mitmemehelises grupis 20 minuti järel mööda vuhisemas (Tartu GP). Ta osales Tähtvere spordipargis ja dendropargis – seal, kus harjutamist on paljud tarkpead pidanud kohatuks ja kõlbmatuks – 4-kilomeetrisel ringil Tartu lahtistel meistrivõistlustel krossis. Sellise võimaluse Eesti parimat ratturit sõitmas näha võis ainult totaalne ignorant kasutamata jätta. Liiati oli mul vaja Taaramäega arutada üht koostööprojekti.

Juba stardist panid kõvemad mehed hirmsa pauguga minema. Jälgisin algust 850-meetrisel asfaltringil 200 meetri märgis lamedal kõrgendikul – ja Taaramäe ei tulnudki sinna kõige ees. Tuli alles viiendana. Aga seejärel, kui avaring tehtud ja 150 meetrit veel peale sõidetud ehk esimese kilomeetri järel oli ta edu järgnevate ees juba üle poolesaja meetri! Ja konkurendid ei olnud mingid papist poisid: lisaks Orasele, kes lahkus avaringilt alles viiendana, veel Caspar Austa, raudselt Eesti paremaid maastikusõitjaid. Huvitav oli see, et Taaramäe läks asfaldilt maastikule hüppega üle väikse lohu (fotol ülal kirjeldatud kohas teise ringi algul), aga enamik teisi hoidis maaga kindlat ühendust. (Fotode suuremalt vaatamiseks klikkida neile!)

Edasi jälgisin Taaramäe sõitu spordipargi kõrgeima künka tipust. Juba esimese ringi järel oli ta edumaa järgmiste ees vähemalt 200, kui mitte 300 meetrit. Kõrgendikult oli hästi näha, kuidas ta istub ratta seljas justkui valatult (fotol üleval). Ma ei ole küll spetsialist, aga nii hea asendiga teist sõitjat, nagu Taaramäe, ei ole mu silmad Eestis küll kohanud.

Igal ringil tuli läbida ka osa BMXi rajast (fotol üleval). Erinevalt enamikust teistest, kes sõitsid klassikalise MTB-rattaga, sõitis Taaramäe cyclo-crossi rattaga. Ilmselt pole suurte rataste seljas kerge üle BMXi raja küngaste hüpata. Igatahes lätlane, kes tolle raja disainis ja keda seal aastate eest ka usutlemas käisin, näitas oma BMX-rattaga hoopis teistsugust, hoogsamat minekut.

Raja kõige järsemale tõusule oli rajatud kaks takistust, mis nõudsid kõigil ratta seljast maha hüppamist. Peab tunnistama, et Taaramäe tegi seda äärmiselt lennukalt (fotol üleval) ning üleminek pedaalimiselt jooksule läks tohutult sujuvalt. Kolme ringi järel küündis ta edu teisel kohal pedaalinud Austa ees juba peaaegu kahe ja poole minutini.

Ei saa öelda, et Taaramäe liigselt rabelenuks ja suuri riske võtnuks. Kõrgendiku tipus jäi ta seisma, istus sadulasse, kinnitas rattakingad pedaalide külge ja keeras kõrvalt vaadates rahulikult laskumisele (fotol üleval). Laskumisel olid küll vihmavete uuristatud vaod, ent olin nädala keskel neid ise – ja olen maastikul, teadagi, pigem argade killast – proovinud ja võin kinnitada, et polnud nad midagi hullu. Laskumise all tuli keerata BMXi rajale ja seal tegutsesid kõik, mitte ainult Taaramäe, ettevaatlikult. Keegi ei kihutanud täie hooga. Ilmselt sundis sõitjaid pidureid sikutama sopaseks muutunud kallak, mis võinuks väiksemagi vääratuse korral neil külili lüüa.

Võistluse teist poolt jälgisin dendropargis. Seal oli hea näha, kuidas Taaramäe, kes lõpuks enamikule ringi sisse tegi, tuli piki luha äärt pehmel rajal (ülemisel fotol) peenikestest rehvidest hoolimata palju-palju hoogsamalt kui kõik teised.

Dendropargis tuli võtta kolm tõusu ja sai kolm korda laskuda (fotol üleval). Võistluse vaiksemal hetkel, kui kedagi teist tulemas polnud, proovisin ka ise esimest laskumist ja tõusu. Laskumised olid lõpus vasakpöördega – liiati ei maksa unustada, et öösel ja ka hommikupoolikul oli tihedalt sadanud – ja seetõttu, nägin, et Oras võttis ettevaatuse mõttes vasaku jala pedaali küljest lahti. Minu arust oli seal üksjagu ohtlik, et mitte liialt riskida.

Tõus oli pehmeks ja sopaseks sõidetud. Hoidsin oma testsõidul hästi serva, peaaegu et sissesõitmata heina peale, ja ikka tikkus tagaratas all muudkui tühja libisema. Selge, et eks see oli ka minu süü – ei ole vaja tagumikku sadulast püsti ajada. Vaatasin, kuidas sõitis Taaramäe (fotol üleval): istus kindlalt sadulas ja tuli noist tõusudest justnagu mängeldes üles. Tõele au andes, ega Austa ja Oras ka kõrvalt vaadates end hingetuks pingutanud: kui neid ergutasin, jätkus neil tõusu lõpus aega minuga naerusuiselt isegi paar sõna vahetada. Austa jõudis esineda koguni pika ülestunnistusega, et ta polnud veel viis minutit enne starti kindel, kas ta võistlema tuleb.

Lõpuks olid dendropargi tõusud (fotol üleval) nii pehmeks sõidetud, et nii mõnedki mehed pidid noist üles saamiseks kasutama kondimootorit – selles mõttes, et lükkasid ratast käe kõrval. Veendusin taas, et otsus pealtvaatajaks jääda oli sedapuhku igati õigustatud. Finišis oli näha, et Taaramäe ratas oli palju sopasem kui minu Trek pärast tänavust Tartu rattamaratoni.

Taaramäe võit kujunes lõpuks mäekõrguseks. Paraku ei ole tulemusi kusagilt leida, aga oletan, et Austa teisena kaotas vähemalt neli-viis minutit ja Oras kolmandana viis-kuus minutit. Igatahes oli Taaramäe jõudnud rahulikult jalad puhtaks pesta (fotol üleval) ja peaaegu kõik riidedki vahetada, kui Oras finišisse jõudis. Samas, vähemalt kõrvalt vaadates tundus, et Taaramäe (alumisel fotol keskel) võttis pühapäevast võistlust palju tõsisemalt kui teise koha saanud Austa (vasakul) ja kolmandaks tulnud Oras (paremal).

Taaramäe sõitu vaadates võis iga lihtsurelik aru saada, et maastikurattasõiduga pole küll mõtet tõsiselt tegelda – vähemasti selles mõttes, et võiks sel alal heaks saada. Taaramäe liikumine võrreldes kahe Eesti teise tipuga oli minu meelest lausa ulmeline ja kosmiline. Ja see, mida tegid rajal harrastajaist amatöörid – kes mind löövad kalendriga –, oli teo kombel venimine, kui võrrelda neid Taaramäega.
******
Blue Hills Road, Moab, Utah. 17. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Kõigi fotode autor Priit Pullerits.

60 Kommentaarid:

At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

full disclosure huvides peaks siin olema ka lugu jutulind Taaramäe laupäevastest "vägitegudest" ehk "Kuidas tippvarustusega Taaramäe tšainikutele vastu ei saanud?"

 
At 11:55, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav oleks jah teada, miks Taaramäe Haanja 100´l katketas?

MM

 
At 12:00, Blogger Priit Pullerits said...

Tal oli keti umbes 19. km-l vahele tõmmanud ja siis olla kett puruks läinud, kui seda sealt kätte oli üritanud saada. Rõhutan: see ei ole ametlik info, aga on võrdlemisi tõelähedane. Igatahes oli tehnikaprobleem.

 
At 12:26, Anonymous Anonüümne said...

Haanja 100 tubli korraldaja dr. Holden nimetab kõiki sõitjaid,kellel kõikvõimalikke remonditarbeid ja varuosi sõidul kaasas pole, lammasteks. (veloclubbers´i foorumist)

 
At 12:55, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, mis possa peal ta see hetk oli? Võib spekuleerida kas Taaramäe oleks Loole vastu saanud.

MM

 
At 13:09, Anonymous Anonüümne said...

Nagu Loo ka ETV intervjuus ütleb, sai ta juba Jõeäär'st ja Taaramäest mööda mudasel lõigul:
http://sport.err.ee/jalgrattasport/50a52064-1294-43d6-9173-70c5d6bcc66b

Ning siin ka fototõestus Loo tuleb ca 2min enne kui Taaramäe, kui vaadata piltide "full details" infot. (Sellest pildist järgmistel piltidel siis Jõeäär ja Taaramäe)
https://picasaweb.google.com/brg.lebo/Haanja100?authkey=Gv1sRgCNax16ji-qK7jgE#5794059433449166930

 
At 13:36, Blogger Priit Pullerits said...

Kuulge, härrased, ega Taaramäe ole ju maastikurattur, nagu on Loo. Ta on ikka maanteesõitja. Ja kes rattasõitu teinud, see teab, et need pole sugugi üks ja seesama ala. Eriti arvestades Haanja 100 raja tehnilisust. Ma olen ka sõitnud Tartu rattarallil viimased kaks aastat pingevabalt teises grupis, aga rattamaratonil, kui palju ka vaeva ei näe või ei pinguta, oli tänavu tegu juba esimese 800 sisse jäämisega.

 
At 13:43, Anonymous Anonüümne said...

Et see lause, siis ikkagi ei kehti?
Priit Pullerits: "Taaramäe sõitu vaadates võis iga lihtsurelik aru saada, et maastikurattasõiduga pole küll mõtet tõsiselt tegelda – vähemasti selles mõttes, et võiks sel alal heaks saada. "

 
At 14:15, Blogger Madis said...

Ja ega Taaralinna dendrotiir pole ka Haanja küngastik :-P
Ju siis Vaderil jäi H100-l purakas välja laskmata ja Taaralinnas oli hea võimalus seda teha.

 
At 14:57, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, mida te ohite siin mingi Haanja 100 sõidust. Saage aru, et Taaramäe on Tour de France 11 mees, ja vot see on saavutus, mida annab alles järgi teha.

Aga noh, mõni arvabki, et kõige tähtsamad on ikka Eesti sõidud. Minu meelest on tore, et Taaramäe viitsib neil osaleda.



PS! Taaramäe on 2005. aasta Haanja 100 neljas mees, kuuludes siis alles juuniorite klassi.

 
At 14:58, Anonymous Anonüümne said...

Taaramäe peabki kohalikke tsainikuid loputama! Go Vader

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

Laupäeval võitis Kambja krossi Austa. Niiet, kes keda loputab?

 
At 17:00, Blogger Priit Pullerits said...

...õige, aga Austa võitis seepärast, et kilomeeter enne lõppu oli Taaramäel jooksnud esirattal liimitav kumm maha ning Austa sai siis mööda. Kirja läheb ja jääb muidugi, et Austa võitis Taaramäed, siin pole midagi vaielda.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

...õige, aga Austa võitis seepärast, et kilomeeter enne lõppu oli Taaramäel jooksnud esirattal liimitav kumm maha ning Austa sai siis mööda

Õnn soosib tugevaid!

Vader on igal juhul tegija, teda ei pea üle promoma Priit :-)

 
At 17:21, Anonymous Anonüümne said...

Taaramäe EI OLE Tour de France 11. mees.

Taaramäe on Touri 36. mees, kaotusega ligi poolteist tundi.

 
At 18:36, Anonymous Anonüümne said...

Taaramäe oli 2011 12. kohal TdF-l.

Huvitav, et nt. Loo ei kasutagi randmepuhkaja-sarvi

 
At 20:53, Blogger Tauno said...

Muide. Haanja100 on võitnud ka selline maantee korüfee nagu Kirsipuu Jaan (2008 aastal). Niiet kui mootor on kõva, siis saavad ka asfaldi spetsid Haanja100-l edukalt hakkama. Heas vormis Taaramäel peaksid olema kõik võimalused võidu peale minna.

 
At 22:30, Anonymous Anonüümne said...

Priit, teine pilt on ju tabamus otse kümnesse. Au ja kiitus!

 
At 22:36, Anonymous Anonüümne said...

No ja ega viies ka alla jää. Peab jälle kiitma fotograafi!

 
At 08:00, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, õhtune pildivaataja!

18:36 - mina ka ei kasuta sarvi.

 
At 10:13, Anonymous Anonüümne said...

Mulle ikka ei anna rahu Priidu põlve jama. Omal oli ka hooaja alguses valu põlves, kuid ajapikku see kadus - samuti diagnoositi liigese kulumine, kuid aitas jõuharjutuste tegemine. Priit kas sina erialale omast jõutreeningut kasutad?

 
At 11:17, Anonymous Anonüümne said...

Võibolla aitaks põlvejama puhul lihtsalt tugijala vahetamine jooksusammul. Mitte enam hop-hopp, vaid hopp-hop.

Sest mulle tundub, et joostes ei asetse keha täiesti tasakaalus, alati kandub ühele poolele raskust enam, kui teisele kehapoolele ehk siis põlvele.

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

jätkan..
s.t., et haigema jalaga teed kiire tõuke ja tervel jalal toimub pikem peatus, kui enne oli vastupidi.

 
At 11:25, Blogger Priit Pullerits said...

Põlv on ikka kehv tõesti, isegi põlveõndlas käivad teinekord mingid raksud läbi. Milliseid jõuharjutusi peaks tegema?

 
At 11:26, Anonymous Anonüümne said...

Kui asi on ühes põlves siis võib ka karata teise jala peal. Juba 20000 aastat tagasi ajasid ühejalgsed Austraalia aborigeenid nõnda känguruid taga ja kurnasid viimased nii välja, et pärast sai neid lihtsalt kerge rusikahoobiga pähe uimaseks lüüa. Vot need olid alles võitleja hingega vastupidavuse etalonid, mitte aga sellised, et kui väike valu kuskil, siis ainult arvuti taga saabki veel istuda.

 
At 12:26, Blogger Andres said...

Mul oli ka kunagi põlv jooksmisest pool aastat nii haige, et ei saanud käiagi õieti. Käisin Eesti parimate spordiarstide juures ravimas - mitte midagi ei aidanud. Lõpuks soovitas üks alternatiivmeditsiini arst konkreetset harjutust selle põlvevalu kohta, mis mul oli. Selleks oli kükid varvastele toetudes. Hakkasin seda kasutama pidevalt ja põlv on peale seda 19 aastat terve olnud.

 
At 13:22, Anonymous Anonüümne said...

Priit,
aastaid tagasi (kui olin sinu vanune), keelasid arstid mul jooksmise põlvede pärast ...

Nagu alati, istub meis väike kurat, kes ei taha nii kergelt alla anda. Poolteist aastat tegelesin ainult rattasõiduga ja hakkasin tegema erinevaid pliomeetrilisi harjutusi süvalihaste ning jalgade tugevdamiseks (nüüd lähevad põlved hellaks ainult siis, kui paar nädalat ei ole jõusaali külastanud). NB! Sageli on jooksjate üheks probleemi põhjuseks just spetsiifise treening tõttu kujunenud eesmiste ja tagumiste jalalihaste ebasümmeetria.Peale seda otsustasin uuesti jooksma hakata - võtsin aluseks Pose tehnika ja "kujundasin" seda endale veelgi madalamaks ja rulluvamaks/lohisevamaks. Mõnda aega treenimist ja 50-ndal sünniaastal jooksin elu esimese maratoni. Aga erinevalt paljudest teistes, ei olnud mul põlvede pärast vaja liikuda treppidel selg ees ...
Lähen 1. Tartu Linnamaratoni starti ka sel nädalal!

Tartu mees

 
At 13:52, Anonymous Anonüümne said...

Kükid varvastele toetudes? Põlve tagumise osa hädaga võib aidata, aga samas võib sellega kergelt ka põlve esiosa tuksi keerata, pärast ei saa rattagagi normaalselt sõita. Seega ettevaatust.

 
At 14:16, Anonymous Anonüümne said...

Konkreetsed harjutused määrab ortopeed - mina käisin Dr.Gunnar Männiku juures.

 
At 17:36, Anonymous Anonüümne said...

Kas tavalisele maantekale saab ka cicloka jooksud alla kruvida või on seal mingid eraldi nüansid? Cicloca raam on sama mis maantekal?
Teet

 
At 17:44, Anonymous Anonüümne said...

Priit!
Kui esimest asfaldiringi tähelepanelikult jälgisid siis pidid märkama, et Reinu taktika oligi oma klubi poiste vedamisel võimalikult julm algus korraldada. Need Reinu klubi poisid olid peale seda litrit nii läbi, et lõpetasid võistluse tagumises pooles. Nende ülesanne oli täidetud ja sponsor võidule lähemale aidatud.

 
At 18:07, Anonymous lehtsabaH said...

Teet,

jooksumõõt (700) on sama mnt ja cc rattal kuid cc rehvid on laiemad ja suurema mustriga. CC ratta geomeetria on samuti teine , kõrgem keskjooks, esi- ja tagakahvlis on rohkem ruumi jäetud pori jaoks, erinevad on ka pidurid (cc rattal nö A-tüüpi) . Eks detaile on veelgi.

 
At 19:50, Blogger Priit Pullerits said...

Täna, teisip. õhtul oli lahe sõit. Kaks meest tuligi Velo Klubi trenni kl 18.15. Tegime Steve Astokiga (ta oli MTBga) üksteise alla vedades, algul 1 km, siis 0,5 km, Kärevere ja Kärkna ringi, kokku 42,5 km mul uksest ukseni, 1:12.15ga, mis annab keskmiseks 35,3 km/h. Nii kiiret trenni on tänavu Velo Klubiga olnud vaid korra, kui lõpus läks kihutamiseks ja keskmine tuli 36,7 km/h. Lahe oli kahekesi uhada, koostöö oli kokku lepitud ja toimis.

 
At 21:06, Anonymous Anonüümne said...

Priit kas sa trahvi ei karda saada selle eest, et hämaras ilma tuledeta maanteel uhad?

Ragnar

 
At 21:09, Anonymous Anonüümne said...

Muuseas linna piirilt Luunja poole on 2,5 km uut kergliiklusteed tehtud. Ideaalne rullitamiseks, sest pikalt on lauget tõusu ja vähe rahvast.
Teet

PS! Kumba soovitaksite valida krossisõiduks kas cc või 29"?

 
At 09:54, Blogger Timmu Doe said...

Autor on selle kommentaari eemaldanud.

 
At 09:57, Anonymous Anonüümne said...

See uus kergliiklustee on otsast otsani (Prismast Luunja ristini) isegi 3 km pikk, vähemalt minu gps-i järgi, ning kui õigesti nägin, siis alates eilsest vist isegi valgustatud. Rullsuusatamiseks/-uisutamiseks seega tõesti igati paslik koht.

A.

 
At 14:46, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav, kas leidub blogi, kus oleks rohkem kommentaare kustutatud kui siin.

 
At 15:09, Anonymous Anonüümne said...

PS! Kumba soovitaksite valida krossisõiduks kas cc või 29"?

Krossisõiduks on mõeldud krossisõidu ratas!

 
At 17:22, Anonymous Anonüümne said...

Ongi nii vää? Taaramäe tegi krossisõiduks mittesobiliku rattaga krossimeestele pähe?

Teet

 
At 17:39, Anonymous Anonüümne said...

Eino karmid mehed on siin blogis. Kohe kui vähegi võimalus avaneb, pannakse ka sarvede vahele! No tubli hästi...

 
At 18:08, Blogger Madis said...

Teet, Taaramäe sõitis siiski krossikaga. Mitte segi ajada maastikuratast ja rattakrossi ratast. Lehtsaba juba mainis osasid elemente neil rattakrossikatel.

 
At 18:33, Anonymous Anonüümne said...

klge, kus eestis science in sport tooteid müüakse. Ma mingeid reklaame olen näinud ,aga tootja lehel pole neil eesti ega lähivälismaa esindajate kohta mitte mingit märget.

 
At 19:32, Anonymous Anonüümne said...

Madis ütles...

Teet, Taaramäe sõitis siiski krossikaga. Mitte segi ajada maastikuratast ja rattakrossi ratast. Lehtsaba juba mainis osasid elemente neil rattakrossikatel.

Aga Madis, mis asi see cc siis on, mida Teet oma küsimuses mainib

klge, kus eestis science in sport tooteid müüakse. Ma mingeid reklaame olen näinud ,aga tootja lehel pole neil eesti ega lähivälismaa esindajate kohta mitte mingit märget.

SIS asju olen Rademaris näinud.

Ain

 
At 19:49, Anonymous Anonüümne said...

Laupäeval linnajooksul on need tooted kindlasti müügil.

 
At 21:18, Blogger Madis said...

Rattakrossi ratas (cc) võiks ju ometigi olla sobilik krossi sõitmiseks? Ja sellisega Vader ka sõitis. Või milles siin küsimus ongi?

Taaramäe tegi krossisõiduks mittesobiliku rattaga...

 
At 21:27, Anonymous Anonüümne said...

Ok kas cc on krossisõidu ratas?
Kas 29" maastikuratas on krossisõidu ratas?
Kui nad seda on, siis kumba eelistaksite ja soovitaksite?
Teet

 
At 22:14, Anonymous Anonüümne said...

sõida ja ära mölise.

 
At 22:41, Anonymous lehtsabaH said...

Teet, millisel maastikul, kui kiiresti ja mis eesmärgiga sa sõita soovid? Milline su rattasõidu taust on? Kui annad natuke rohkem taustainfot, siis saad ka asjalikumaid soovitusi.

Ja kuigi siin on kirev lugejaskond, siis ilmselt asjalikumaid vastuseid võid saada velo.clubbers.ee foorumist.

 
At 22:59, Anonymous Anonüümne said...

"... sõida ja ära mölise..."

Anonüüm 22:14 ütles kõik ära, pikk jutt - sitt jutt.

 
At 08:14, Blogger Priit Pullerits said...

SiS tooteid saab Ain-Alar Juhansonilt.

Ja ausalt öeldes, mis vahe seal on, kuidas mingit ratast nimetatakse? Näiteks Optima, millega ma tööl käin. On see maastikusõiduratas? Justkui oleks, aga pole amorte, jupid on odavad, ees- ja tagarattal on ümarad porilauad peal, sarvi pole - nende tunnuste järgi oleks nagu pigem ei tea mis, aga ma olen sellega sõitnud nii Tartu rattamaratoni kui rattarallit - ometi pole see mingi maanteeratas, see on fakt, ja ega ta õige MTB mõõtu ka välja anna - aga ta liigub siiski (ja vaevalt klassifitseerub see oma 21 käiguga ka argiseks linnasõidurattaks). Ja Tartu rattarallil, kui sain selle seljas mõni aasta tagasi ca 700. koha, sõitsin oma grupil paar korda eest ära, kuigi seal olid enamikus palju paremate ratastega tüübid, isegi võidukatega...

 
At 13:05, Anonymous Anonüümne said...

Põlveprobleemidest - olen küll alles 26 aastane(samas selline "suurema kondiga", 184cm/91kg. Minu põlvedele mõjub üllatuslikult hästi tavapärased täiskükid(tean, targemad mehed räägivad, et täiskükki ei tohiks üldse teha, lõhub põlvi jne). Samas teeb see vist minul lihase niivõrd palju tugevamaks, et see aitab ka põlve toe(s)tada.

Heiki

 
At 17:10, Anonymous Anonüümne said...

Krossirattal peab olema amort. Selge. Vaadates neid rattaid, millega Eestis maratone võidetakse selgub, et amorti polegi.

Teet

PS! Need kes sõidu ajal möliseda ei suuda on juba punases.

 
At 08:50, Anonymous Anonüümne said...

cc tähendabki cyclocross ratast.
29" (vähemalt sellises kõnepruugis) või siis lihtsalt "niner" on siiski maastikuratas. Võimalik, et eesti tingimustes oleks cc optimaalseim, sest mägedega on meil vähe pistmist. Samas - minu jaoks on niner "unistuste ratas" ja ma ei saa aru milleks 26'seid üldse tehti.
PS - Priit, pane Pahvile mõistus pähe, mis sa sest *pallist tümitad ainult ;) - http://arvamus.postimees.ee/995018/peep-pahv-barbaarne-rahvas/


AndresP

 
At 12:36, Anonymous Anonüümne said...

Cyclocrossi ratas on mnt lenksu ja käiguvahetusega, aga karvaste kummide ja teistsuguste piduritega (cantilever või ketas) ratas. Raami geomeetria ka muidugi teine. See on mõeldud sellistele sõitudele, kus on nii asflati kui maastikku, aga mitte liiga tehnilisi elemente (a la juurikad, kivid), küll aga võib olla tehistakistusi. Nimetagem seda siis krossisõiduks. Maastikuratas (olgu ta 29" või 26") on maastiku lenksu ja juppidega, laiade kummidega ja amordiga ratas.
Maastikurattaga on hea sõita XCO ja XCM formaate. Esimene siis suht lühikestel ringidel tehnilisel rajal, teine pikemal distantsil, üldiselt ühel ringil ja varieeruva tehnilisuse astmega sõit.
Tartu rada oli pigem lähedane krossile kui XCO'le, seetõttu tegi taaramäe ilmselt hea rattavaliku. Samas näiteks Tallinna kolmapäevakute rajad ja Keava sügiskrossi rada on sellised, kus tsüklokrossi ratas kindlasti eelist ei anna, mugavam ja kiirem on ikka MTB'ga sõita.

Tõeliselt hästi CX rattale sobivaid võistlusi on Eestis üsna vähe, seega selle omamine mõistlik siis, kui ratas tõesti väga meeldib või sul on juba MTB olemas ja tahad valikuvõimalusi laiendada. Ainukeseks rattaks eesti MTB võistlustele ei soovitaks vaenlasele ka - randmed ja selg võiks ikka vanadusepõlves toimida veel.

 
At 21:25, Blogger dr Holden said...

Sihuke nägi välja Vaderi ratta kett peale H100 katkestamist: http://blog.paf.com/ratta-rambo/files/2012/10/Kett2.jpg

Niiet siinkohal teatan, et mina ei saa nimetada Taaramäed lambaks, kuigi Pullerits mulle helistades üritas seda väita. Sihukese keti puhul aitaks ainult uus kett, aga seda juba kaasa ei vea.....

 
At 12:57, Blogger Priit Pullerits said...

Mida värki, dr Holden?!!! Mis sõnu sa mulle suhu paned, mees?!

 
At 02:34, Blogger oakleyses said...

tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches

 
At 02:49, Blogger oakleyses said...

bottega veneta, giuseppe zanotti, mac cosmetics, nike air max, north face outlet, longchamp, lululemon, soccer jerseys, mont blanc, new balance, celine handbags, baseball bats, oakley, ralph lauren, babyliss, louboutin, valentino shoes, insanity workout, vans shoes, nike trainers, iphone 6 cases, asics running shoes, reebok shoes, mcm handbags, beats by dre, ferragamo shoes, chi flat iron, hollister, jimmy choo shoes, nike huarache, wedding dresses, nfl jerseys, instyler, p90x workout, ghd, north face outlet, herve leger, abercrombie and fitch, iphone 6s cases, iphone 6s plus cases, iphone cases, hollister, soccer shoes, ipad cases, birkin bag, nike roshe, s5 cases, iphone 6 plus cases, timberland boots, iphone 5s cases

 
At 02:54, Blogger oakleyses said...

louis vuitton, converse, canada goose outlet, michael kors outlet, michael kors handbags, pandora jewelry, moncler, hollister, ray ban, sac louis vuitton pas cher, moncler, lancel, ugg boots uk, bottes ugg, doke gabbana outlet, moncler, coach outlet, montre pas cher, louis vuitton, moncler outlet, canada goose, louis vuitton, moncler, michael kors outlet online, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, karen millen, juicy couture outlet, toms shoes, wedding dresses, converse outlet, canada goose, moncler, vans, marc jacobs, links of london, hollister, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, ugg,uggs,uggs canada, nike air max, swarovski, canada goose, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, swarovski crystal, supra shoes, canada goose, pandora charms, barbour jackets

 

Postita kommentaar

<< Esileht