esmaspäev, august 10, 2015

Pullerits: Millist vaeva nõudis maanteerattavõistluselt Eesti esimese otseosalusreportaaži tegemine?

ALLPOOL LISATUD ÜLEKANDE LINK!
Laupäeval poolteist tundi enne harrastajate tänavasõidu starti hakkas Postimehe fotograaf Mihkel Maripuu kombineerima ja minu külge kinnitama varustust, millega pidin tegema võistluselt Eesti kõigi aegade esimese otseosalusvideoreportaaži jalgratta maanteesõidult. Olime otsustanud, et GoPro kaamera paneme kiivri külge, sest esiteks annab see parema, võistleja silmade kõrguselt ülevaate, mis rajal toimub, ja teiseks tuleb ülekandepilt sujuvam, kui leistangile kinnitatud kaameraga, sest keha n-ö kustutab osa põrutusi. Probleem oli selles, kuidas kinnitada kaamera rihmadega nii (me ei kasutanud ohutuse nimel kronsteini), et see kiivri küljes püsiks. Tulemus oli see, et rihma tõmbasime mulle tihedalt ümber pea ning kaamera viisima selle otsas kiivri nokale. Tulemus oli aga see, et rihm ja selle vasakpoolne reguleerimisaas vajutasid hirmsalt kõvasti kõrvadele ning kogu kupatus surus nii tugevasti prillidele, et ninajuur hakkas võistluse lõpuks valutama. Aga vähemasti saime kiivri nii kindlalt pähe, et see püsis ilusasti paigas.

Teine probleem oli see, mida teha kahe aku ja ühe saatjaga, mille külge tuli lisaks kinnitada suure mahutavusega nn videopulk. Soovitasin Maripuul need rattasärgi tagataskusse panna, aga ta ütles pärast proovimist, et osa asju jääb taskust niiviisi välja, et ülekandesüsteem võib koost laguneda. Ta soovitas mul panna vööle koti ning agregaadid koti taskutesse. Ometi jäid nad sealtki välja turritama. Maripuu tõmbas need teibiga üksteise külge kinni ning lõpuks tõmbas kogu kotile koos kõigi seadmetega veel paar ringi teipi peale.

Ja selleks, et pilt kaamerast ülekandeseadelisteni jõuaks, tuli kiivri otse ette seatud kaamerast vedada kiivri alt kaks kaablit minu selja taha. Üks neist läks särgi alt, teine särgi pealt.

Viimaks, kui kogu süsteem hakkas pärast pooletunnist pusimist valmima, hakkasin juba kahetsema, et pidin ma küll ilmutama initsiatiivi ja tegema ettepaneku otseülekandeks, sest kogu see kupatus mu peas ja seljas tundus nii suur ja kohmakas - ning lisaks polnud kindel, et see juba esimeste kilomeetritega koost ei lagune - ja kartsin, et võistlus läheb lisaseadmete tõttu aia taha. Aga Maripuu ütles, et ülekanne sai Postimehe veebis välja reklaamitud ning tuleb kõigest hoolimata ära teha. Katsusin jääda rahulikuks ning kahetsust ja kahtlusi alla suruda.

Igatahes siit saate võistlusele veel kord kaasa elada. Kahjuks jätkus videoülekandesüsteemil jõudu kolmeks ja pooleks ringiks. Aga asi seegi - eks seda kõike saigi selleks tehtud, et vaadata, kuidas süsteem toimib ning kus on selle nõrgad kohad.

Nautige siis veel kord laupäevast sõitu läbi osaleja silmade ja kõik on teretulnud andma oma asjatundlikke hinnanguid nii ülekandele kui sõidule endale. Nüüd saate ise näha, mis rajal toimus, ega pea lugema minu nägemust ja interpretatsiooni sellest.
******
A view of the Maze and the Land of Standing Rocks (in the background) from Maze Overlook, Canyonlands National Park, Utah 29. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Tartu harrastajate tänavasõidu start. Paremalt paistab kiivrile kinnitatud kaameraga Priit Pullerits. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix
Fotod 2 ja 3: Priit Pullerits (kiivril kaamera) Tartu harrastajate tänavasõidul Vanemuise tõusul. Fotode autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix
Foto 4: Priit Pulleritsu grupp Tartu harrastajate tänavasõidul Vanemuise tõusul. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix

37 Kommentaarid:

At 17:02, Anonymous Edmund said...

Priit ja PM, väga korralik ülekanne!
Tehnilise poole pealt pole midagi ette heita, pildi ja heli kvaliteet nagu vaataks TdF.
Esimene ring oli kõige põnevam, mis on ka mõistetav, kuna mehed veel koos ja pidevalt juhtub midagi. Hiljem kui juba hajumine oli toimunud ja ring ka selge, oli põnevust tiba vähem (kaua sa ühte tõusu ikka saad kaasakiskuvalt kommentaarida:), kuid lõpuni kannatas vaadata ilma pingutamiseta.

Parandaks veel nii palju, et ülekandesüsteemil jätkus otseülekandes jõudu (akude suutlikkus siis eeldatavalt) 4 koma midagi ringiks (Jakobi mäe kandis vist kuskil lõppes), SD-kaart on aga seal 3,5 peal täis saanud.

Hea töö ja hea koht! Ootame järgmisi ülekandeid.
Miks mitte näiteks Tartu Maraton?

 
At 19:24, Anonymous Anonüümne said...

Tuleb ette, imemist on ja ümber toru võimlemist, kuid pauguni ikka ei jõua, st. viimast, otsustavat ringi lives näha polnud. Arusaadav, see oli kontserni bläkk (kurat, Hollandis maksusid optimeerima on küll mihklid, aga kordki mehele tipp-topp riistad kätte anda ei saa). Ühes ei nõustu – põrutage teinekord korralik v-,p- või t-täheline sõna eetrisse, see kallutab nii mõnegi noore teie poolele, tõsi M.-i taoliste pärast, kes pole suutelised Tartu ülikooli sisse saama, pole mõtet pungestada. „Haljaava“ on okei, kõlab omamehelikult. See tuleb vist ka teie kodusest olukorrast. Siiski, isikupäraseim oli too blogi-PP reipad ergutused rahvasportlane-PP-le a la ruttu-ruttu-ruttu, läks-läks-läks või midagi sinnakanti – need olid asjakohased ja meeleolukad. Kokkuvõtvalt: üritus väärib kordamist!

 
At 19:53, Anonymous Anonüümne said...

Loomulikult ei juhtu midagi hullu, kui kaamera on peas ja ei kuku. Aga kui kukud? Päästaks, kui kaamera kinnitada kiivrile lagipähe painduva kepi/antenni otsa.

 
At 23:29, Anonymous H ja K said...

ah mis see kaamera puule ikka teeb.

 
At 00:13, Anonymous Anonüümne said...

Eriti tore video ja huvitav oleks edaspidigi näha pilti just antud tasemega sportlaste seas. Priidu tulemus samuti ikka hea, tugev ajakirjanik tuleb öelda.

 
At 00:43, Anonymous Anonüümne said...

Nojah, huvitav osa sai stardist 5 minutiga läbi. Aga üldiselt 5+(5-st) kogu sousti eest.

 
At 09:30, Anonymous Anonüümne said...

Vaadates Priidu vóimsaid trenniaegu ja kiiruseid oleks pisut paremat tulemust oodanud. Minu arvates tegi Priit avaringil mitu olulist viga.

1. Ei kasutanud ära oma suurepärast stardipositsiooni ja juba esimese minutiga pudenes läbi pundi.
2. Esimesel ringil ei sóitnud sa kordagi kellegi tuules.kuni hetkeni kui olid grupist maha jäänud. Igal hetkel kus vähegi vóimalik oli sinu ja eessóitja vahel mitme meetrine vahe sees.
3. Kui mehed sust enne esimes tóusu vasakult ja paremalt mööda panid ei läinud tuulde. Need mehed said esimesse punti järgi.
4. Peale esimest tóusu ja järgneval laskumisel kui oli näha et vahed on sees, aga veel väikesed ei olnud sinus agressiivsust et yritada järgi minna.
5. Kui maleklubi vormis mees eest ära vahetas siis jätsid sina oma eessóitjaga suure vahe sisse ja maleklubi vormis mees pidi uuesti tööd tegema, et sinu rumalus ära lappida.


 
At 10:22, Anonymous Anonüümne said...

Seda panin minagi tähele, et esimesel ringil kasutas Priit väga vähe tuulessõitu. Praegult oli selline kindla peale algus. Väga hullu ei julenud panna. Samas, kui oleks esimesed 2 tõusu "sajaga" võtnud ja tähe tänaval suure grupi tuulde pääsenud, kes teab, mis siis saanuks. Ja kui polekski jaksanud, siis on alati võimalus tagumisse punti kukkuda. Vaevalt lõppkoht sellest väga muutunud oleks, kui alguses rohkem riskinud oleks. Tundub, et sellel rajal on vaja kuni tähe tänavani alguses hullu panna ja siis saada punti "puhkama". Olin ise Jakobi tõusul vaatamas, 3 ringi alguses oli 2 grupi ja ja Priidu grupi vahe 4 minutit, vahepeal kedagi polnud. See tasemevahe vb oli tõesti Priidu jaoks natukene liig. Aga esimene grupp oli ka päris selline priske, äkki saanuks seal tuules sõita, saanuks sama pingutusega kiiremini edasi. Mulle tundus, et Priidu punt sõitis koguaeg hanereas või siis äärmisel juhu paarikaupa. U-23 mehed olid koguaeg üle tee laiali. Muidugi, nende grupp oli ka oluliselt suurem. Eks spetsialistid tea, mis see kiiruse vahe olla võib. Kui amatöörid sõidavad väikeses grupis ja veavad korrapäratult või kui amatöörid satuvad tugevasse gruppi ja "loksuvad" grupis.

Kokkuvõttes usun siiski, et konkreetselt sellel võistlusel oleks esimene suur grupp olnud Priidu jaoks liig. Targalt sõites suutnuks teine grupp sama energiakuluga sõita iga ring ca minut kiiremini.

Mina usun, et samade füüsiliste võimete juures oli Priit võimeline läbima selle raja kuni 5 minutit kiiremini. Trenni polegi vaja nii palju rügada, eriti Priidu vanuses, rohkem vaja võistelda ja kogemusi hankida. Priidule meeldivad ju lühikesed intensiivsed trennid. Selle trenni pealt peaks suutma küll esimesed 5-10 minutit täiega panna. Võistlustel harjutad grupissõitu ja siis ongi lõpuaeg alati 5-10 minutit parem.

Mis Priit ise oma sõidust arvab?


 
At 10:58, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh, lp 09.30 ja 10.22. Olen teie kirjutatuga igati nõus. Väga asjalik tähelepanu juhtimine vigadele ja puudustele. Tõepoolest, alguses olin ettevaatlik. seda on näha, et kui teised ajasid tagumiku sadulast püsti, siis mina mitte. Hoidsin hästi sirget trajektoori, säästlikku tempot, sest ilmselt kogemuste vähesusest on kartus gaas põhja panna - et kiirus läheb liiga suureks ja ohtlikuks. Seda märkasin isegi, et kogu aeg sõideti mööda. Teisalt, ja seda just ja alles teiseks, hoidsin ka varu, et suudaks tõusudest teistega võrdselt üles minna. Tõepoolest, veski tänaval oleks pidanud tagumiku taas püsti ajama ja kümmekond tugevamat vändapööret tegema, aga taandusin seal n-ö mugavustsooni ja seal kärises vahe eriti jõudsalt. Taas, kogemuste vähesus - ei tea, kuidaa terav alguspingutus sellisel rajal mõjub. Kui tõusude lõpuks sain aru, et need võtavad kõvasti hingeldama, järeldasin, et tuleb hakata rohkem ökonoomitama, st ka mitte liialt ees tempot tegema. Lasin teadlikult endast mehi ette, seda rääkisin ka ülekande ajal. Teisel ringil Tähe sirgel korra vaatasin, et mehed ei taha eriti pingutada, ja tegin sellise poolpiduse väikse atrõõvi, et teisi katsetada, aga sain siis aru, et selline õrritamine on mõttetu, sest ka näiteks Turu tänaval tõmmati 3. ringi ajal väga kõvasti ning tuli hoida jõudu ka sellisteks kiiremateks lõikudeks. Ei tea, kas hakkasin pärast avaringi liiga palju peaga sõitma ehk mõtlema, ja kui mõtled, siis paratamatult ikka alahoidlikkuse suunas. Pärast meeste käest küsisin, et miks me grupis paljud väga tööd ei tahtnud teha, ja siis mõni mees ütles, et nii mõnedki ei olevat nende hinnangul nii treenitud ja kõvad nagu mina... No ma ei tea, see vast on niisama kompliment, endale tundus, et teised ka proovisid üha rohkem ökonoomitada.

 
At 11:05, Anonymous Anonüümne said...

Järgmine katsetus sellega, äkki Postimees teeb koostööd mingi tehnoloogiasektoriga:
https://livestream.com/producer/glass

 
At 13:39, Anonymous Anonüümne said...

Eks see reportaaži tegemine võistlustulemust ikka mõjutas, eriti sõnaline kommenteerimine. Kui ka mitte muud, siis alateadvuses oli kindlasti kogu aeg meeles, et kohustused on lisaks iseendale ka laiema vaatajateringi ees.

Aga mälukaardi täis- ja aku tühjakssaamine oli küll nadi. Oleks saanud süsteemi eelnevalt testida, näiteks panna ta päevaks toimetuse siseruumi melu salvestama. See oleks andnud seadme tegelikust võimekusest parema pildi kui tootja kiidusõnad karbi peal.

Ja ilmselt tuleks seadme kinnitamine ja paigutamine paremini läbi mõelda. Vahetult enne starti kiiruga väljamõeldud häkk praegu küll enam-vähem töötas, aga optimaalne ta ilmselt ei olnud.

Muidu aga jõudu!

 
At 19:06, Anonymous Anonüümne said...

Selline formaat sobiks ka Tour of Estoniale. Harrastajad saaks päev enne rattarallit oma adrenaliini laksu kätte ja pühapäevaks jalad soojaks.

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Priidu pundist enamik sõitis eraldistarti. Vahepeal panevad mõned üksikult järsku eest punuma. Mis eesmärgiga jääb arusaamatuks. Et nagu pundi ees tööd ei tee, aga üksi küll. Kogu punt hakkab punujale järele uhama. Kui vend kätte saadakse laseb too jala sirgu. Veidi aega uhatakse edasi, siis lasevad kõik jala sirgu.
Priit sõidab pidevalt ette 4-5 possale, räägib kõvasti kuidas ta ei plaani tööd teha. Kurdab vähese tuulevarju üle hoides samal ajal korrektset pikivahet, nagu autoga sõites.
Mida ma öelda tahan, et Priidu punt imiteerib liidergruppi, sõidetakse oma pundi võistlust. Muuseas sama lollus toimub ka Tartu rattarallil. Sellepärast kõik jäävadki finishis enamvähem samale kohale kus nad on ka esimeses vaheajapunktis.
Teet

 
At 23:40, Anonymous Anonüümne said...

Teet, tõsi ta oli!
Ühe korra tekkis juba karuselli lootus, aga lagunes seegi 3-4 vahetuse järel.
Paraku jah, maantee elementi oli seal vähe! Üksiküritamine, mis eesmärgil, jääb arusaamatuks!

 
At 23:56, Anonymous Anonüümne said...

Ma ka vaatasin, et tuules sõitmist ei osatud selles pundis, kus PP oli, küll eriti. Aga need äraminemise katsed - keskeakriis. Vanamehed mõtlevad, et on kõvad Cancallarad ja proovivad vajutada, samas kui reaalsuses on pikema tempotegemise max võimekus tunduvalt alla 40 km/h.
Et eest ära saada tuleks ikka jõuda päris pikalt samasugust tempot teha, kui grupi vedajad. Paraku on need äraminekuüritajad need, kes gruppi vedada ei jõua ning tuules istudes omale illusioone loovad, kui kerge sõita on ning vot kus oleks õige nüüd panna ja näidata teistele kui kõva mees ollakse. Aga kui tuult tuntakse, siis vaata et grupist maha ei jää :D:D:D

 
At 09:36, Blogger Priit Pullerits said...

Lõpuks ometi on siin tekkinud ka asjakohane ja asjalik diskussioon. Aitäh kõigile, kes on sõna sekka öelnud ja võistlust kommenteerinud.

23.40 - mingisugusest koostööst ei saa sellel tasemel juttu tulla enne, kui keegi ei haara otsustavalt liidrirolli. Ja sellist meest meie grupis ei olnud. Ma võinuks selleks hakata, aga mul oli muid ülesandeid kuhjaga. Liidriroll tähendab seda, et liidriks hakanu - ei pea olema kõige tugevam sõitja! - annab teistele, vähemalt neljale-viiele korraldused kätte, mida ja kuidas tehakse ning jälgib, et kokkulepitust kinni peetakse. Loota, et iseenesest, n-ö stiihiliselt kujuneb mingi organiseeritud koostöö, on asjatu. Rääkima peab, korraldusi peab andma. ja seda meest, kes seda teinuks, me grupis ei olnud. Lisaks oli seal vähemalt üks, kui mitte kaks venelast, ja nonde kaasamine koostöösse oleks kujunenud veelgi keerulisemaks.

 
At 10:23, Anonymous Anonüümne said...

Seda enam tuleks treeningutel just tähelepanu pöörata lõigutreeningutele. Midagi pole teha, tuleb need esimesed 10-15 minutit marulises tempos vastu pidada, siis pääseb hiljem ka sellisesse gruppi, kus leidub ka selliseid mehi, kes grupis kenasti tööd teha mõistavad. Visuaalselt tundus mulle küll, et Priidu ees olev punt hoidis natukene rohkem kokku. Arvestades seda, kui korrapäratult Priidu grupis tööd tehti, siis usun, et Priit suutnuks istuda ära seal esimeses suures grupis. Aga kõigepealt tuleb sinna esimesse gruppi pääseda.

Mõni spetsialist võiks avaldada arvamust, mitu km/h kiiremini suudab sportlane sõita kui pääseb korrapäratust grupist korrapärasesse gruppi. Kui see vahe tuleb 3-4km/h, siis suutnuks Priit esimese grupi tempot kannatada. Eraldistardi ja grupisõidu vahe peaks olema ju vähemalt 5 km/h :).

 
At 11:27, Anonymous Anonüümne said...

Tsainikute grupis pole vahet, kas tehakse tööd või ei. Luuserid ollakse enivei. Kui ikka pegrupi tempo käib ülejõu, siis võetaksegi seda sõitu kui ühistreeningut kus mõned üritavad ĺõikudega omal pulssi üles saada. Veider on see, et mehed ei oska ise esimeselt possalt tahapoole kobida. Nii see karusell ju käibki, et esimene vajub pundi taha ja siis vajub ka järgmine jne. Pole seal midagi kamandada vaja.

 
At 11:40, Blogger Priit Pullerits said...

Esimeselt possalt kõige taha vajuda on ohtlik, sest ei või ju teada, äkki mõni laseb eespoole vahe sisse ja ongi grupike pooleks. Lisaks peab tänavasõidul arvestama pööretega, kus alati grupp laguneb, ja hakata siis jälle sealt tagant ette spurtima - see nõuab ettepoole hoidmist ega luba kõige taha nihkuda.

 
At 12:30, Anonymous Anonüümne said...

Priit, selleks, et oma tegelikke grupisõidu võimeid teada saada, selleks peaksid organiseerima ühe meeskonna sõidu. Sul ju tutvuseid igal pool. Komplekteerid omale unistuste tiimi. Kangert, Taaramäe, Mandri jne. Kokku koos sinuga 9 nägu, nagu ka Tour´il. Nad õpetavad sind sõitma ja siis sõidate selle sinu kurikuulsa ringi läbi, kus su rekord üksinda sõites on 35-36 km/h. Ja siis saadki teada, mitu km/h kiiremini suudaksid sõita, kui su ümber on profid. See oleks ju huvitav eksperiment, kas pole?

 
At 13:35, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, see oleks tõesti huvitav eksperiment. Usun, et kui kõik kaheksa minu heaks töötaksid, siis sel ringil, kus on ainult üks tõus, Jakobi mägi, ja kus pole tempot tapvaid järske pöördeid, võiks küll pretendeerida heades oludes keskmisele kiirusele 45-47 km/h kanti. Sellist kiirust need ässad ju ikka suudaks hoida? Mulle jääks ju vaid tuules püsimise vaev. Kui kaks paari mind eest kataksid, peaks ju sellega hakka msaama? Hanereas küll vaevalt.

 
At 13:57, Anonymous Martin, tudeng said...

Mehed, te peaksite tõepoolest hr Pulleritsu eeskuju kuulda võtma ja trenni kiirust oluliselt suurendama. Olete muidu nagu pehmed kotid.

 
At 15:11, Anonymous Isafiguur Roobert said...

M., õpi luuletusi ja kirjuta kirjandeid edasi, mida tead sina rattasõidust või üldse spordist. Tark nooruk jääks ikka oma ridade juurde.
Ma saan aru, et kõditab ja sooviks ka ennast rohkem mehena (alfana) tunda, aga selleni jõudmine ei käi läbi targutamise, vaid ainult läbi raske töö ja reaalse pingutamise. Sul aga, nagu aru võib saada, need kvalitatiivsed näitajad ju puuduvad.
Kindlasti on peagi tulemas järgmine luuleõhtu või käsitöölaat, seal saad toredasti aega viita ja nii vahvaid nalju visata, et on kohe! Kõik oigavad mõnust.

 
At 15:34, Anonymous Anonüümne said...

Hooaja lõpus peaksid saama küll selle eksperimendi teoks teha. Kui kõiki esimese järgu staari starti ei saa, siis pole ka hullu, kümmekond kõvat meest ikka leiad. Taaramäe tuleb sügisel nii kui nii Tartusse. Saad ühe huvitava loo Postimehesse kirjutada, staaridega intervjuud jms. See aeg ja tulemus saaksid tulevikus vähemalt sama kuulsaks nagu sinu 800m jooksu aeg :)

 
At 16:00, Blogger Priit Pullerits said...

...Ja kui õnnestuks sellest sõidust veel otseülekanne teha - kas see, mehed, suudaks konkureerida meie spordipildis teiste üritustega? Mõelda vaid, kõik kohalikud ässad oma uhkes vormis tegemas kellavärgina tööd, aeg võiks joosta ekraani nurgas, kõik saaksid jälgida ja oleks asjast reaalajas ülevaade. Aga katsu sa need mehed kokku saada, katsu sa nad üleüldse nõusse saada, ja katsu saada kõigile sobiv päev ja sel päeval soodne ilm... Taaramäed ma tean, Mandrit veelgi paremini, aga Kangertiga pole elus kordagi suhelnud, Jõeäärega samuti mitte. Niisiis, mehed, head agenti ja mänedžeri on vaja, kui hakkan ise end kümne probleemi vahel killustama, võin küll saada Dream teami kokku, aga kui siis ise sadulasse istun, ei tule seal rohkem kui 38-39 km/h...

 
At 16:55, Anonymous Anonüümne said...

Google prillid kahjuks ei sobi aku eluea tõttu.

Avoiding these more intensive features, I found my Google Glass battery to last between three and five hours depending on how many hands-free photos I was taking in that time span. Recording a video wiped the battery out in less than an hour after continuously shooting.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

Suurema aku peaks saama ju tasku panna?

 
At 19:39, Anonymous Anonüümne said...

Üks töölähetus 14.-17. augustil Norramaale Arcitc Race of Norway'le ja saad nautida kõvade meeste - Vaderi, Kanksi ja Jõeääre - pelotoni.

 
At 19:57, Anonymous Anonüümne said...

sry, 13.-16.08.

 
At 21:40, Anonymous Martin, Tallinn said...

Hr Pullerits, kas teate kes on Andres Mutli?

 
At 07:34, Anonymous Anonüümne said...

Andres Mutli oli eesti talupoeg, sündinud u 1752. Ta oli abielus Anno Mutliga (sündinud 1760) ning neil oli kaks last, Jüri ja Mari.

http://www.geni.com/people/Andres-Mutli/6000000008615430522

 
At 11:20, Anonymous Anonüümne said...

Mis Mutli, kas te olete päris soojaks läinud!
Muide, ja meil on juba anno Domini 2015, olete ehk märgand?

 
At 04:16, Blogger oakleyses said...

burberry, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, louis vuitton, burberry outlet online, michael kors outlet, uggs on sale, ugg boots, louis vuitton outlet, nike air max, michael kors, prada outlet, ray ban sunglasses, louboutin outlet, ray ban sunglasses, polo ralph lauren outlet, gucci outlet, nike air max, oakley sunglasses, cheap oakley sunglasses, nike free, louis vuitton, replica watches, longchamp outlet, ugg boots, chanel handbags, ugg boots, oakley sunglasses, tiffany jewelry, longchamp, jordan shoes, polo ralph lauren outlet, replica watches, michael kors outlet, michael kors outlet, louboutin shoes, kate spade outlet, oakley sunglasses, prada handbags, louboutin, ugg boots, christian louboutin outlet, longchamp outlet, nike outlet, louis vuitton outlet, michael kors outlet

 
At 04:18, Blogger oakleyses said...

air jordan pas cher, kate spade handbags, coach outlet, nike roshe, nike air max, abercrombie and fitch, hermes, north face, louboutin pas cher, sac longchamp, true religion jeans, longchamp pas cher, oakley pas cher, nike air max, ray ban uk, sac guess, hollister, nike free run uk, hogan, true religion jeans, ray ban pas cher, nike free, timberland, michael kors, nike roshe run, lacoste pas cher, new balance pas cher, lululemon, michael kors, mulberry, vanessa bruno, nike blazer, coach outlet, michael kors, hollister pas cher, vans pas cher, burberry, coach factory outlet, true religion jeans, ralph lauren pas cher, tn pas cher, air force, ralph lauren uk, north face, coach purses, converse pas cher, michael kors, nike air max, air max, true religion outlet

 
At 04:20, Blogger oakleyses said...

iphone 5s cases, abercrombie and fitch, giuseppe zanotti, ralph lauren, iphone 6s plus cases, wedding dresses, nfl jerseys, soccer jerseys, valentino shoes, asics running shoes, iphone 6s cases, herve leger, hollister, new balance, timberland boots, beats by dre, lululemon, ipad cases, reebok shoes, s5 cases, babyliss, mcm handbags, iphone 6 plus cases, oakley, mont blanc, iphone 6 cases, iphone cases, soccer shoes, north face outlet, ferragamo shoes, nike huarache, jimmy choo shoes, nike trainers, p90x workout, birkin bag, baseball bats, louboutin, hollister, vans shoes, instyler, longchamp, insanity workout, mac cosmetics, celine handbags, ghd, nike air max, bottega veneta, nike roshe, north face outlet, chi flat iron

 
At 04:25, Blogger oakleyses said...

juicy couture outlet, doke gabbana outlet, nike air max, wedding dresses, pandora charms, bottes ugg, karen millen, moncler, gucci, montre pas cher, ugg,uggs,uggs canada, swarovski crystal, canada goose uk, swarovski, pandora jewelry, toms shoes, vans, hollister, supra shoes, canada goose outlet, michael kors handbags, louis vuitton, ray ban, louis vuitton, hollister, moncler, pandora jewelry, ugg boots uk, converse outlet, ugg pas cher, louis vuitton, moncler, canada goose, canada goose outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, moncler, canada goose, coach outlet, moncler, michael kors outlet online, canada goose, links of london, barbour, moncler outlet, marc jacobs, michael kors outlet, thomas sabo, pandora charms, lancel, sac louis vuitton pas cher

 
At 02:42, Blogger Unknown said...

cheap nike shoes
adidas outlet
soccer jerseys wholesale
michael kors handbags
mulberry outlet store
prada outlet
cheap nba jerseys
ralph lauren uk
swarovski crystal
oakley sunglasses wholesale
chanel handbags outlet
ralph lauren outlet
cheap jordan shoes
canada goose coats
toms outlet store
puma outlet
north face outlet store
ugg boots
black friday deals
ugg outlet
1205minko

 

Postita kommentaar

<< Esileht