kolmapäev, veebruar 08, 2017

Murelik suusataja: Kas kunstlume tootmine Tartu maratoni rajale käib ikka mõistlikult?

 
Isegi kui mina kõikjale ei jõua, siis inimesed on ikkagi valvel. Ja valvsad. Eile pöördus minu poole viimastel aastatel kõvasti arenenud minuealine suusataja, minust parem ja kõvem, ja oli pehmelt öeldes imestunud, ent otse öeldes pahane, miks kulutab Klubi Tartu Maraton Tartu maratoni rajale vana lasketiiru juures kunstlume tootmiseks kolme suurt ja kallist diiselgeneraatorit (vaata pilte!), samas kui elektrialajaam seisab sealsamas kõrval, ja väitis, et elektriga kunstlume tootmine on kindlasti palju odavam, kui teha seda diisliga, mida kulub sadu liitreid – pealtnägija kinnitusel oli rajameister Assar Kütt eile tankinud sinna nelisada liitrit diislikütust –, ja oli nördinud, miks kulub niiviisi priisates ja mõttetult maratonil osalejate stardiraha.

Nähtu tõestuseks tegi murelik tunnistaja pildid ning läkitas need mulle, lisades lakooniliselt: «Piinlikult naljakas situatsioon ja suusasõprade raha tuuldeloopimine.» Ta ei olnud olukorraga silmnähtavalt rahul. Tuvastatud tegevus, nagu temast aru sain, tundus talle ebaratsionaalne ja arutult kulukas.

Tunnistasin eile pärastlõunal pahasele ja pettunud suusamehele, et mul ei ole kahjuks aega töövälise teemaga tegeleda, aga lubasin, et tõstan küsimuse üles ja annan sellele laiema kõlapinna, mida siin ka teen. Eks siis saavad asjaomased seletada, miks niisugune valik, ja samuti põhjendada, miks diisliga kunstlume tegemine on nende arust mõistlikum ja soodsam kui elektriga.

Fotode autor blogipidajale teada. Fotod avaldatud nende autori loal.

101 Kommentaarid:

At 13:16, Anonymous Anonüümne said...

Kõigepealt tasuks välja uurida, kellelt neid generaatoreid renditakse. Ilmselgelt on tegu rahade kantimisega omadele jopedele.

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Pigem on neid hunnikuid vaja teha ka mujal kui alajaama vahetus läheduses või ei jätku võimsusi-ilmselt kõigis suusakeskustes üürgavad kõik kahurid praegu täisvõimsusel.

 
At 13:44, Anonymous Anonüümne said...

See on pull äri, kus vahel sassis nii aktsiisid kui kütused ja vanaõlijäägid happevannist. Suurte meeste rahamasin.

 
At 13:57, Anonymous Anonüümne said...

Samasugune raha tuulde loopimine nagu TH liikmete luksuliku elu kinni tagumine nende sponsorite poolt. Seal on juba karma oma töö teinud, pole tulemusi ja ei tule ka. Nii juhtubki kui mässata valemängijatega.

 
At 14:08, Anonymous Risto Mehine said...

http://sport.postimees.ee/4006531/must-stsenaarium-loeoeks-koikuma-ka-jaergmise-tartu-maratoni-toimumise?_ga=1.149249983.843130174.1486026330

 
At 14:39, Anonymous Anonüümne said...

See ikka pole nii, et pistad pistiku alajaama ja vool tuleb. Tuleb sõlmida liitumine (ajutine) Eleviga'ga. Elektrilevi kodukas lubab liitumise 1kuuga (seega märtsi keskpaigaks) ja maksab see enamvähem tüüpilise elumaja jaoks 3-4000€ so ca 10 päeva korda 400l. Ma ei tea kui suurt peakaitset vajavad kahurid. Siis saab alles tarbima st sealt algavad kulud ainult tarbitavale elektrile.
Kindlasti leidub siin seltskonnas inimesi kellele on see valdkond tuttav ja kes oskavad täpsemaid kalkulatsioone tutvustada.
Terv.Tom

 
At 14:50, Anonymous Anonüümne said...

Ümberkorraldused:

http://www.postimees.ee/4007655/hanno-tomberg-asus-toeoele-eesti-meediasse?_ga=1.144529724.843130174.1486026330

"AS Eesti Meedia alustas meediaäri konsolideerimist, mille käigus ühendatakse kõik Eesti Meedia Eestis asuvad meediaettevõtted. Sellega seoses lahkuvad Eesti Meediast AS Postimees Grupp juhatuse esimees Peep Kala ning AS Kanal 2 juhatuse esimees Urmas Oru."

 
At 14:53, Anonymous Anonüümne said...

Kas seda kunstlund toodetakse Tartu Maratoni pika raja jaoks või mõne lühema alternatiivi jaoks? Kui pika jaoks, siis tule küll taevas appi! Äkki teeks veel maailma pikima võileiva, Kelk? Läheks jala Tartust Riiga?

 
At 14:58, Anonymous Anonüümne said...

Kelk, kunstlumi on hädaabi ja maratoni ma ei TAHA sõita kunstlumel.

 
At 15:00, Anonymous Anonüümne said...

Aga kui generaatorid ja kütus on sponsorite käest saadud.
Oluline, et sõit toimub.

 
At 15:06, Anonymous Anonüümne said...

https://www.tartumaraton.ee/et/uudised/2017/02/08/

 
At 15:08, Anonymous Anonüümne said...

Mida te targutate? Raha on ju rajatraktori töö arvelt kokku hoitud.

 
At 15:39, Anonymous Anonüümne said...

"Mullu ära jäänud maraton tõi kaasa suure materiaalse kahju ning kui ka tänavu peaks juhtuma kõige halvem, lööb kõikuma järgmise aasta maratoni toimumise tõenäosus."

Tuhandete teenuseta jäänud osalejate pool raha jäeti endale, aga ikka vähe?

 
At 15:51, Anonymous Anonüümne said...

Rahaasjad puust ja punaseks:

https://www.tartumaraton.ee/et/uudised/2015/12/11

 
At 16:05, Anonymous Mati, jooksu- ja rattamees, blogi lugeja aastast 2008 said...

http://sport.delfi.ee/news/tennis/maailm/endine-tippmangija-iga-kumnes-naistennisist-wta-karussellis-on-lesbi?id=77166122

Mida kostate? Kas see poleks teema, mida Arteris käsitleda?

 
At 16:09, Anonymous Anonüümne said...

IK 2015/12/11

"4) Maratoni ärajäämisega seotud rahadest.
Alates 2015. aasta maratonist kehtib reegel, mida varem pole juhendis olnud - juhul kui maraton ära jääb, on võimalik 50% stardimaksu kas tagasi küsida või siis edasi kanda kas järgmise aasta maratonile või mõnele teisele sama aasta meie ürituse osavõtumaksu katteks. See on väga oluline ja korraldajale suure riskiga otsus!
Kui lund ei ole ja maraton ära jääb, peab oluline osa antud maratoni tuludest ja aastaringseks tegevuseks planeeritud tuludest alles jääma, sest me ei saa töötajad koju saata ja neile mitte palka maksta. Muidu ei toimuks järgmist maratoni kindlasti!
Nii suuri asju, nagu on Tartu Maratonid, saab korraldada AINULT püsiva aastaringse kaadri olemasolul, kes kogu selle etenduse ette valmistavad. Ühtegi sellist suurüritust ei saa järjepidevalt teha (ei Eestis ega mujal maailmas) ainult ühekordselt kokkutuleva projektipõhise meeskonnaga. Nii käib see (Üld)Laulupeo korraldamisega Eestis, Vasaloppetiga Rootsis või Pariisi maratoniga Prantsusmaal.
Loodan, et antud ülevaade aitab natuke rohkem mõista, kust tuleb ja kuhu läheb Tartu Maratoni raha ja milline on ilusa fassaadi taha jääv tegelik, väheglamuurne maailm, kus me igapäevaselt toimetame selleks, et Talvine Laulupidu oma uhket hüüdnime jätkuvalt väärikalt kanda võiks.
Olen täiesti nõus, et Tartu Maratonil osalemine on kallim lõbu, kui osaleda näiteks Haanja maratonil, käia teatris, kinos või mõnel väiksemal kontserdil, aga midagi ei ole teha, me peame elus tegema valikuid ja tihti peame loobuma mõnest väiksemast lõbust, et suuremaks ja kallimaks tegevuseks raha üle jääks.
Ma ei saa rääkida kellegi teise eest ja iga inimene peab oma otsused langetama ise, aga seda ma tean, et olles 1983. aastast elanud igal talvel vaid Tartu Maratoni oodates (kuni 1999 aastani osalejana), ei saaks minul sellise otsuse langetamisel kõhklusi olla. Jah, kindlasti mulle meeldiks, et osavõtutasu oleks nii väike kui võimalik, aga kui valik on, kas osaleda Tartu Maratonil tasudes 55eurot või 2 korda mõnel teisel Eesti spordiüritusel, mille osalustasu on keskmiselt ca 20-25eurot, siis loomulikult valiksin ma laulupeo (loe Tartu Maratoni)"

 
At 16:15, Anonymous Anonüümne said...

Suusakultuur on nii alla käinud, et mis laulupidu siin mainida saab. Hea, kui karvupidi kokku ei minda hoopis.

 
At 16:55, Anonymous Anonüümne said...

Sel aastal tuleb "kahepäevane karusell".
Kas kõik suusahundid on sellega nõus?

http://tehnika.postimees.ee/4007997/ilmateadlane-karge-talveilm-on-ajutine-ning-lund-ei-tule?_ga=1.215628050.481712271.1485957873

 
At 17:37, Anonymous Martin said...

Ohhoo, lohhid hakkavad end juba liigutama! Esimestele hakkab juba kohale jõudma, et võivad rahast ilma jääda. Suured lubadused, näitlejad ja meedia üritust müüma - ja klots tasku, nagu kirjutatakse ülal tsiteeritud kirjas.
Hr Pullerits, rahustage seda dolbojoobi! Selleks on teid ju palgatudki. Lumemasinad töötavad, küll tuleb ka taevast juurde, ilmaprognoose on soodne. Varuvariandid on ka olemas. Maraton toimub! Veel on võimalik end kirja panna.

 
At 17:50, Anonymous Anonüümne said...

Mul on siiralt kahju, et Indrek Kelk ja tema meeskond on sattunud selliste süüdistuste ja spekulatsioonide laviini alla. Sõna võtavad inimesed, kes ei tea ega vaevugi välja uurima ürituse korraldusega seonduvat, kes tõenäoliselt ei ole käinud suusatamas välismaratonidel ja ei ole teadvustanud endale Tartu Maratoni rolli Eestis ja kaugemalgi.

Tartu Maraton on ainulaadne ja laia kandepinnaga üritus, millest osavõttu ei peeta tähtsaks vaid suusatajate ringkonnas. Kõik me teame kedagi, kelle jaoks mõte Tartu Maratonil osalemisest on elu positiivselt muutnud, olles esimene samm regulaarsete treeningute või uue elustiilini, uute tutvuste või elamusteni.

Välismaratonidel osalenud kindlasti nõustuvad, et Tartu Maraton on korralduslikult, kvaliteedilt ja ka saadava emotsiooni osas paremate seas, mida näitavad osalejanumbridki. Võrreldagu kasvõi meie naabrite Finlandia hiihto maratoniga, mis igas elemendis alla jääb. Vaadake ükskõik millist maratoni ja hinnake hinna-kvaliteedi suhet. Minule meeldib, et Tartu Maraton on Worldloppeti sarja liige ja siia tulevad välismaised suusaturistid. Suures maailma osaline olemine ei ole odav, kuid toob Eestile kindlasti midagi tagasi.

Korraldajad ei tee seda maratoni endale, vaid kõikidele meile! Ilma ja piiratud eelarve kiuste nähakse vaeva, et lahendusi leida. Kas see on halb? Kas peaks kohe loobuma? Ka lumerohkel talvel, kui osalejatasud kenasti laekuvad, ei peeta paljuks regulaarselt sügisest kevadeni maratonirada sees hoida ja hooldada. Miks peaks korraldaja võtma 100% enda kanda riski maratoni ärajäämise osas? Miks eeldab osa osalejaid, et nemad ei peaks aitama kaasa maratoni jätkusuutlikkusele? Maratoniks treenitakse enamasti mitu kuud, soetatakse varustust, kulutatakse kütust rajale jõudmiseks, mõned käivad tasulistel treeningutelgi jne. Kas maratoni ärajäämisel on mõistlik mõte minna nt treenerilt palka tagasi võtma või suuski poodi tagastama?

Ma ei saa üldse aru, mis on selle blogipostituse mõte. Selle asemel, et näpuga näidata, asjatuid intriige üles kütta või spekuleerida, võiks korraldajatele hoopis oma abi pakkuda. Kui keegi on nii kõva turundaja, projektikirjutaja, kunstlumetootmise ekspert või teab, miks diiselgeneraatorit mitte kasutada, siis palun aidake korraldajat nõu, jõu või rahaga. Otse ühendust võttes, mitte tagaselja õiendades.

 
At 18:25, Anonymous Anonüümne said...

Kelk on kuidagi kurjaks ja jõhkraks muutunud. Tasuks Sõõruka juurde lingam massaaži mineku peale mõelda- lased Urkil käega lahti lüüa ja tuju kohe parem.

 
At 19:46, Anonymous Anonüümne said...

Kirjameestel on madala IQ sündroom. Samasugust huinjamuinjat nagu 17:50 kirjutab kuulsin 33 aastat tagasi padukommarilt. Imestama paneb, et sellised inimesed leiavad leivaandjat ka meie toonases unistuste ühiskonnas. Samas just sellised inimesed olid osalised toonase supi kokku keeramises. Ajalooratas on uuesti algpunktist läbi veerenud. Eks ka riigipea nimi meenutab seda ümargust ringi. Samuti korduvad aastaajad ja ööd ja päevad. Aga noh eks diislilume eksperiment näitab tegelikult ära, et palju maksab kilomeeter maratonirada. Pärast numbrite kokkulöömist saab huvi korral ka kogu tee Elvani lumega katta.

 
At 20:07, Anonymous Anonüümne said...

Kõva andmine käib. Kiidame heaks, jalad on kõhu alt välja võetud.
Mitu kahurit uhab? Neli või rohkem? Generaatoreid, viis või rohkem?
Hoiame pöialt, et tiikides vesi otsa ei saa, tehnika vastu peab ja külma hoiab.

 
At 20:48, Anonymous Anonüümne said...

Härra Pullerits, kas Teie võistkond teatemaratonil osaleb?

http://sport.postimees.ee/4007853/tartu-maratoni-avaueritused-viiakse-suure-toenaeosusega-haanjasse

 
At 21:00, Anonymous Anonüümne said...

PP ei andesta, maksab kätte ja seda elu lõpuni, see on alles algus.
Peaasi, et uni rahulik.
Ja mis on eesmärk?

 
At 21:11, Anonymous Anonüümne said...

Heh, eh. Priit tegeleb siin mikrourgitsemisega lumes. Täna lugesin Priidu konkurentide värskeid kajastusi Priidu lemmiklaps-paipoisi suurpettustest. Siinkohal tekib küsimus, et kas Priit tegi seda promo suursuli tiitli kandidaadile naivismist või lõi lihtsalt nö omadega punti? Sai ju vaid mõned kuud varem rõõmsalt tuldud puhkuselt Utahi kõrbest. Praegu tundub, et nende sündmuste vahel on seos.

 
At 21:27, Anonymous Anonüümne said...

Priidu ja siin veel mõne sõnavõtja eesmärk on Kelgu kontoora kinni panna, ei muud.
Vat siis on hing rahul.

 
At 21:32, Anonymous Anonüümne said...

Las koerad klähvivad, Kelgu karavan läheb ikka edasi!!

 
At 21:58, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 14:53, seda kunstlund toodetakse 5,2 km TM ringi jaoks, millest ca 3 km on Tehvandi mehed MK-ks juba valmis teinud.

Lp 15:39, siin on mul järgmine samm võtta ühendust Tarbijakaitseametiga ja uurida, kuidas ikka sellega on, et te ostate pileti 63 km maratonile, aga saate sellest kätte vaid 30 km, nagu Kelk on lubanud. Kas sel juhul ei peaks siiski pool summat osalejatele tagastama? Juhin teie tähelepanu sellele, et maraton ju toimub, siin ei ole jutt ärajäämisest ja poole raha tagastamisest järgmise aasta sissemaksuks. Siin on tegu maratoni toimumisega, aga see ei toimu lubatud mahus, vaid pooles mahus, mistõttu peaks poole ju tagasi saama. Loogiline, eks ju? Huvitav, mida Tarbijakaitseamet ütleb? Kas seisab tarbijate ehk maratonil osalejate poolel või asub teenusepakkuja poolele?

Lp 19:46 - diislilumi - see on teil väga tabav väljend! Tasub haarata käibesse.

Lp 20:48, ei, ei osale. Pärast seda, kui Indrek Kelk mulle jõhkralt kallale tuli, ei ole legendaarne meeskond PSJJ isegi mitte pisutki tõsiselt arutanud teatemaratonil osalemist. Liiati, kas teie osaleksite mingil alternatiivsel avatud rajal või pigem Otepää MK-etapi rajal Otepää MK-etapi raames peetaval võistlusel? Siin ei ole valikut, sest valik on ilmselge - Jaak Mae Otepää MK-etapil!

 
At 22:19, Anonymous Anonüümne said...

Hei, kella üheksane mees! Siin sai mu arust juba ammu räägitud, et üks mees, kellel on jäme lumekahur, noris tüli väga vale mehega, kellel on peenike sulg. Aga mis te arvate, kumb on kõvem ja hävitavam relv?

 
At 22:37, Anonymous Anonüümne said...

Kas tööväliste teemadega mitte tegelev elektritehniline spetsialist ja anonüümne, ent kunagi koos Semjonovi ja Veismaniga kunagi Otepää MK-etapi takistamises süüdistatud Kuldar on järgmine nädal avamas MTÜd "Meie Sõidame Ainult Looduslikul Lumel Ja Kunstlumel Ei Vea Alates Tänasest Enam Isegi Lapsekelku"?

 
At 22:38, Anonymous Anonüümne said...

OLULINE TÄIENDUS EELMISELE KOMMENTAARILE! VAATA KOOLONI TAGANT: elektritehniline spetsialist Priit.

KOMMENTEERI ALL!

 
At 22:55, Anonymous Anonüümne said...

Mis kuradi tarbijakaitse!
Tartu Maratoni juhendis on kirjas:
punkt.18.Tulenevalt ebapiisavatest lumeoludest või teistel korraldajatest mitteolenevatel põhjustel (force majeure) võivad korraldajad maratonirada muuta, lühendada või sõidu ära jätta. Näiteks võidakse muuta stardi ja/või finiši asukohta, stardiaega, sõiduviisi, määrata, et sõidetakse mitu ringi vms.

Kui maksid raha, oled nõustunud ürituse juhendiga!!

 
At 23:05, Anonymous Ivo, jurist, Tallinn said...

Ei ole nii lihtne, 22:55. Kelk müüb praegu pileteid, teades, et ta ei saa antud lubadust täita. 63 km ega ka 40 km rada kunstlumega katta on võimatu. Leping, mis on sõlmitud tingumustega, mida ei saa täita, on tühine. Tühise lepinguga saadu tuleb tagastada. Igal Tartu maratoni 2017. a osavõtuõiguse lunastanul on õigus osavõtutasu tagasi saada, täies ulatuses.

 
At 23:06, Anonymous Anonüümne said...

Lp P.Pullerits,toon siin ära meie vestluse tegeliku konteksti,et lugu ei heidaks varju tublidele TM korrldajatele..."murelik suusataja" püstitas küsimuse riigi AS"Elektrilevi"koostöö kohta TM meestega.
P.S.Lasketiiru alajaamas on peakaitse 400A,(lumekahur 25KW,2tk.+pump).

"Tere,Otepääl oleks üks huvitav lugu,mis seotud TM raja pikenduse lumetootmisega...nimelt vana lasketiiru juures töötavad 3 suurt ja kallist elektrigeneraatorit otse Elektrilevi alajaama kõrval???Rajameister A.Kütt oli just diislitankimise juures(400l),Elektrilevi tahtvat "liitumist" ,ei olevat nõus ajutist voolu andma(kilp Tehvandil olemas).Selline olukord ikka ebaõiglane,TM niigi raskustes ja seal igati tublid mehed...!Kas "RIIGI AS" ei saa siis kuidagi vastutulla Eesti talvise laulupeo korraldamisele?"

 
At 23:18, Anonymous Anonüümne said...

Lp.22.37
Lisasin just Pulleritsule saadetud kirja,kus selgelt kirjas minu küsimus ajakirjanikule.
Ära muretse,sõidan rõõmuga ikka kunstumel edasi...koos lastega.
Tervisi,Kuldar

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

Juhend ei saa minna seadusega vastuollu!

Kui ma olen tööandja ja võtan 22:55 venna tööle ja ütlen, et töötad ilma puhkuseta terve aasta. Sa oled nõus ja kirjutad alla. Aga kui tarbiakaitse selle avastab, siis teeb ikka tööandjale ata-ata.

Ei ole päris nii, et kui alla kirjutad, siis on kohe teenusepakkuja õige mees.

Uurimist vääriv punkt kohe kindlasti. Kuidagi tuleb ju Kelgule 1:0 ära teha :)

 
At 23:37, Anonymous Martin, tudeng, Linnar Priimägi seminar said...

23:06,Holden on ka tubli mees. Anname Holdenile tasuta elektrit?
Laulupidu ei peeta talvel. Laulupidu peetakse suvel. Talvel peetakse suusamaratoni. Kui lund on. Kunstlumetootmine maratoni võimalikuks ei tee, ökoloogiliselt kahjulik, puhas raharaiskamine. Kuhu see lumi muide läheb? Sotsialismiaja inimesena panete muidugi ette, et "riik" selle kõik kinni maksaks. Ärgake üles, me ei ela enam ENSVs. Kui Kelk on raskustes, siis sellele on lihtne lahendus. Muutku tegevust. Hakaku lõunalaagreid korraldama, Gran Fondo-sit, mida iganes. Kui selleks mõistust ei jätku, mingu Juhansonile sulaseks. Riik ei pea ilma soojakskütmise totrust kinni ja peale maksma. (Aga seda diislipõletamine globaalse soojenemise kaudu on.)

 
At 23:43, Blogger Priit Pullerits said...

Ma ei ole jurist. Ma tunnen juriste. Ja kui asjad anda juristide kätte, ei või eales aimata, mis asjast saab. Seda esiteks.

Teiseks on meil terve hulk Euroopa Liidu direktiive, mis kaitsevad tarbijat oi kui kõvasti. Need tuleb üles otsida ja rakendada. EL on väga tarbija huvide kaitsele pühendunud, nii et ma ei imestaks, kui kõik need punktid, mis on TM juhendisse kirjutatud, osutuvad õigustühiseks. Sa võib ju sinna tingimustesse endale kirjutada, et sul on korraldajana see või teine õigus, kuid pange tähele üht: juhend ei ütle ega saagi öelda, kas see, mis tingimustest on tuletatud, on ka seaduslik ja tarbija huve ELi kontekstis õiglaselt arvestav! Praegu, nagu jurist Ivo märkis, korraldab Indrek Kelk üritust, kus ta teab, et 63 km sõitu ta orgunnida ei suuda, aga ikkagi müüb sinna piletit hinnaga, nagu pakuks ta täisteenust ehk 63 km. Mitte ei usu, et see on juriidiliselt vettpidav. Niisiis kõik, kes end nüüd kirja panevad, peaks saama hoopis 50 protsenti alet, sest distants, just see, mida müüakse, on poole lühem kui algselt juhendis väljakuulutatud.

Lisaks, kas ei ole mitte nii, et tarbijail peab olema ELis õigus teenusest loobuda ja mingi osa raha tagasi saada, kui ta leiab mingil hetkel, et ta teenust, maratoni, mida talle on müüdud, siiski tarbida ei taha? Minu teada on sellised asjad ELis väga jõuliselt kaitstud, et inimeste rahaga ei saaks lihtsalt plehku panna ja tarbijal oleks õigus igasugustest kohustustest taanduda, eriti veel tingimustes, kus ta pole teenust üldse tarbinudki.

Juristid, andke tuld, teie etteaste!

 
At 23:48, Anonymous Martin said...

...lisaks veel seda, et kas Kelk vee eest ka maksab? Keskkonnatasu maksab? Lumekahurite rent? Lume kohalevedu? Laotamine? Kiire arvutus näitab, et 40 km katmine kunstlumega maksab suurusjärgus 400 000 €. 400 000 eurot! Aga kui see raha 4000 osavõtja vahel ära jagada, siis saamegi osalustasu 2X tõus - just sinna Ain-Alar Juhansoni dream-piletihinna alla (ca 200 €). Keskkonnatasuga koos, usun, et 230 €.

 
At 23:53, Anonymous Anonüümne said...

Pealtnägija või Nils Niitra võiks uurida Eestis seda kunstlume tootmist, tundub, et siin on palju hämarat ja seaduse ning tasude hallis tsoonis laveerimist.
Martin, Kelk ei tee 40 km rada, tema mure on oma 2 km lõik valmis saada, kus siis maratonilased saavad edasi-tagasi kütta, enne kui iga korra järel Tehvandi 3,2 km ringile siirduvad.

 
At 23:57, Anonymous M. said...

Muide, nendest lumekahuritest, kui kaadriga võtta, Postimehe fotograafid kindlasti saavad sellega hakkama, saab nii kaadrisse võtta, nagu SADAKS LUND. Kutsuge veel I.Kelk suusamütsiga ette, nii hakkabki maratonitunne tulema. 8)
Juba tuleval teisipäeval asuvad Tanel Kangert ja Rein Taaramäe Omaanis rataste selga!

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Poes toote ostmisega ju imelihtne. Ostan omale mingi vigase asja, siis see parandatakse ära või antakse uus asemele, kui uut anda pole, siis pakutakse alternatiiviks teine asi. Kui sellega tarbija nõus pole, siis makstakse raha tagasi.

Priit, parem uuri, millised teiste maailmakuulsate maratonide juendid välja näevad. President käis just Soomes maratonil. Kas seal samasugune juhend? Et kui lund pole, siis sõidavad 5 km ja maksavad ikka sama raha? Oleks siis nii, et sul on valida, kas sõidad 5 km või siis saad raha tagasi. Valikut reaalselt ju pole. Kelk peaks äkki lisama osalustasule kindlustusmakse. Kui 10 euri eest end ära kindlustad, siis jääb osalustasu alles. Kui ostan suurele staadionikontserdile pileti ja üritus jääb ära, sest lihtsalt oli näiteks suur torm. Kas siis imen ka näppu ? ma ei usu seda eriti. Kui üritust ei toimu lubatud kujul, siis täisulatuses raha ka maksma ei peaks. See on ju loogika algtõde.

Kelgul on kindlasti omad tõed :)

 
At 00:03, Anonymous Martin said...

Tehvandi MK rada? Selle hirmsa mis ta oligi - Püksisääre laskumisega. Pensionäridele, töömeestele, kanuusikutajatele, pohmellis tudengitele? Tingimustes on kirjas, et osalemine omal riisikol? My God...

 
At 00:04, Blogger Priit Pullerits said...

Aga kui te olete TM toimumisse usu kaotanud või ei taha sõita 5 km ringi 6 korda ja lähete 2,5 nädalat enne starti KTM kontorisse ja esitate avalduse loobumiseks, siis mis seadusega saab KTM teile öelda, et nad teile raha tagasi ei maksa? Ah?

 
At 00:30, Anonymous Martin said...

TdF 2016 Etappe 19 Albertville - Saint-Gervais Mont Blanc 7:40 Tanel Kangert (Ast) !

 
At 00:36, Anonymous Anonüümne said...

1.Maratoni jaoks vajaminev lumi võib poole päevaga maha sadada.
2.Pole veel mingit otsust tehtud.
3.Milleks see haige paanika, jääb mulje nagu TM oleks kohustuslik ja pealesurutud üritus.
4.PP vinsklemist on lõbus vaadata))

 
At 00:41, Anonymous MargusM said...

PP, lugedes seda teile saadetud kirja teemapüstitust siis häbi teil olgu! Väga ebameeldiv teist alatu trikiga teema tagurpidi pöörata ja saab jälle Kelku halvustada. Nagu ülevalpool pikalt kirjutatud- kui näete võimalust siis aidake mitte ärge tegelege ärapanemisega! Paistab et Elektrilevi lootis kergelt teenida liitumistasu näol.

 
At 00:51, Blogger Siin said...

Priit ähvardab taas juristide ja kohtuga. Ameerikalik nüri mentaliteet. "Mulle on ette nähtud tasuta Tartu maraton. Nõuan lumepuudusel oma saamata lõbu eest valuraha." Jokk! Tõesta et mul selleks õigust pole..tunnen juriste ja kaeban EL edasi kuigi ma EL oma olemuselt vihkan.
Jälestan sellist "poluverniku tüüpi" liba natsionaal sotsialismi.
Mina tänan oma tervet talupoja mõistust et odavus voorus TM suusasõidule regamata jätsin. Pole sõitu Otepäalt Elvasse ei osale alternatiivsetel tiirutamistel, kuigi hindan korraldajate pingutusi.
PS regasin ennast täna "alfaisaste verepulma"...ütle veel Priit et sunkirjutisyel polnud kahjustavat mõju.

 
At 01:27, Anonymous Anonüümne said...

Raja osas pole otsuseid tehtud, pealegi pole Priit ennast registreerinud, aga hageda ja urgitsema on mees number üks. Mis õigusi Te taga ajate?

 
At 02:19, Anonymous Hjalmar said...

Mina kui diiselvolkari esindaja ütlen, keeldun suusatamast elektrienergiaga toodetud lumel!

 
At 08:46, Anonymous Ivo, jurist, Tallinn said...

Soovitan kindlasti avaldus sisse anda. Tagantjärele väga raske taodelda. Seda saate teha ka kirjalikult.
Mul on nüüd hommikupoolikul istung, pean veel proksist läbi käima ja Ringkonnakohtunikuga on lantš.
Pärast lõunat panen siia avalduse tüüpteksti üles. Saate kõik kasutada.

 
At 08:59, Anonymous Anonüümne said...

Finlandia Hiihto oli paar aastat tagasi täitsa toimiva korraldusega. Kusjuures rahval on enne starti kasutada terve suur maja v hall, saad normaalses wc-s käia, finišis on saun.
Trassil on teeninduspunkte rohkemgi kui TM-l. Lõpupoole läks punkte tihedamaks. Start ja finiš on samas kohas.
Soovitan küll, kellel suusanälg on. Natukese põhja pool tundub lumega vähe stabiilsem olema, kuigi nemadki vist toetasid kunstlumega.

 
At 09:05, Blogger Andres P said...

Kohe näha, et lund pole.
Mehed ei saa suusatada ja aju on ebeterveid aineid (tm) ;) täis ja siis lööb välja vana viga - eestlase parim suutäis on teine eestlane. Tundub, et selle aastane Soomelik kaamos on eriti sügavalt ajju puurinud. Mitmed tuttavad on kurtnud, kuidas muidu mõistlikud koostööpartnerid on nagu hulluks läinud. Anonüümikud muudkui kaebavad igale poole ja ähvardavad maksuameti, tarbijakaitse, Euroopa Liidu ja Putiniga/Trumpiga (vastavalt fantaasiale).

Ei saa eitada, et väljast vaadates võiks KTM ajaga rohkem kaasas käia, kuid ilmselgelt ei tea siin pooled mis ja kuidas toimivad teised maailma WL suusasõidud. Võta või itaallaste uhkus Marcialonga. Seal pole lund ollagi. Kus need vaesed suusatajad treenivad? Kogu rada (tervikuna) tehakse valmis pooleks nädalaks (mõned lõigud ainult sõidu ajaks), see aasta täielikult kunstlumest. Lainestart. 7000 kohta müüakse täis loetud hetkedega (okay, palju müüakse juba ette turismifirmadele). Meeletu rahaline tugi Itaalia riigi ja turismiameti poolt.
Tänavune Finlandia hiihto - osavalt haarati kampa "Soome 100" teema. Lumega oli samuti kehvad lood, mitte küll nii hullud nagu siin, kuid klassikamaratoni pidamiseks siiski ebapiisav. Staadioni lähemad rajad olid kaetud MM lumetegemise kaasmõjuga, kaugemale veeti kunstlund ja vabatahtlikud kühveldasid raja äärest kohale. Kogukonnad olid kaasatud ja tundus et nad on uhked ja rõõmsad. Sõideti ringidel, nii et läbides ringe korduvalt oli klassikajälg praktiliselt olematu.
Ei teki mingit mõtetki, et kaebaks kuhugi.

Üks asi mida võiks kuidagi paindlikumaks teha on see viimane kinnitus - kas (ja millises mahus ) sõit toimub. Imesid juhtub , näiteks eelmise aasta ootamatu lumi. Mitme variandi tööshoidmine ei ole korraldajale kergem ja keegi neist ei taha minna kergema vastupanu teed.

Vaadake parem terviseradade kommentaare ja laske sapp metsavahel välja.

 
At 09:21, Anonymous Anonüümne said...

Kas isegi pärast maratoni läbimist saaks raha tagasi, kui ei meeldinud?

 
At 09:31, Anonymous Anonüümne said...

Keskkonna saastamist saab tasakaalustada vältides igapäevaseid diislisõite. Käies tööl ja linnas jala või jalgrattaga (nagu Pullerits).

 
At 10:58, Anonymous Anonüümne said...

Ivo, palun pange tüüptekst kiiresti üles, aeg jookseb, ilma pädeva juriidilise toeta siin muidu midagi välja ei tule!

 
At 11:02, Anonymous Anonüümne said...

Ma pole veel nii rumalat "juristi" kohanud, kui see eespool sõnavõtnu on. Mine aga ja väida kohtus/tarbijakaitseametis/euroopa komisjonis, et sul on õigus osalustasu täies ulatuses tagasi saada, kui maraton ära jääb. Kas naeravad sind välja või saadavad hullumajja, mis sa ise arvad ?

 
At 11:07, Anonymous Anonüümne said...

Ja Pullerits võiks siiski teada, et alajaam pole miski suvaline "pistik", kuhu sa juhtme seina pistad. Enne pead sa ikkagi omale kuhugi kilbi paigaldama, Elektrileviga liituma ja omale kilpi kaabli vedama, kust siis alles oma tööstusvoolu kätte saad. Ja kõik need kulutused on diislist kordades kallimad.

 
At 11:33, Anonymous Anonüümne said...

Okei mehed, aga kas riigihange voolu saamiseks üldse korraldati? Pakkumised võeti? Miks eelistati diislimehi elektrimeestele? Siin ei ole tööd vist ainult tarbijakaitsele, vaid äkki lausa kapole?

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

PP valge mustaks keeramine (23:06 postitus) näitab, et selle mehe kirjutatud lood võiks kõik uues valguses ette võtta, veel parem üldse lugemata jätta. See Kelgu tümitamine, et sa ise võib-olla arugi saad, pöörab su enda poole ja vastu tagasi. Vabandage, kui ma nüüd Postimehe otsekorralduse tühistan ja kui võimalik kirjutan selgitusse põhjuseks, et mõni ajakirjanik on läinud inimlikus plaanis üle piiri.

 
At 11:48, Anonymous Anonüümne said...

Oletan, et seda tehti veekogu asukoha tõttu.

 
At 11:53, Anonymous Anonüümne said...

Ma ka ei saa aru rajameistri viginast, et liitumist ei saa. Enam ei ole tegu kolhoosiajaga, kus varastati elektrit posti otsast. Liitumine on A&O! Näiteks ei pruugi selles alajaamas olla vaba võimsust piisavalt ja võib ju juhtuda, et pärast kahurite tööle panemist kaob kodudes elektriküte tagant ära (noh majad lähevad pimedaks). Eks elektrimehed teavad täpselt, mis võimalused seal on. Seega, kui küsitakse liitumise eest raha, siis on tegu ausa värgiga ja viriseda, et energeetikud ei toeta on ülekohtune. Alati on võimalus ju Tehvandi poiste elektrikapist elektrit laenata kui neil vaba võimsust on. Ütleme nii, et jah diislilumi on kallis, kuid vigisemine tähendab, et TSM kontoril pole grammigi ettenägemise võimet ja reageeritakse alles siis kui hilja.

 
At 12:05, Anonymous Anonüümne said...

IK ja PP võitlus on äge. Nende omavahelises duellis, ütles IK, et Pulleritsul on suur mõju avaliku arvamusele, mis on ka tõsi. Kui IK seda teooriat teadis, miks ta siis sellise käigu tegi, et PP maratonilt sellisel kujul välja jätta? Selge on see, et asi pole rahas, vaid põhimõttes. Kas tõesti IK ei näinud ette ja mõtlebki nii vähe ette, et peale sellist käiku ta saab vaid ise peksa. PP jaoks on see maraton vaid üks võistlus ja mõni artikkel aasta jooksul. IK-le on see põhimõtteliselt ju terve elu. Sealt tema palk ju tuleb. PP palk ja töö ei kannata sellises võitluses küll üldse. IK on lihtsalt rumal ?

 
At 12:23, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu "mõjuvõim" piirdub tema blogiga, väljaspool antud blogi ei tea kelgu ja pulleritsu vastasseisust eriti mitte keegi. Ja vaevalt, et kedagi huvitabki. Vaimselt haige inimese (Priit) ja jäärapäise inimese (Indrek) vaheline kemplus kõigest.

 
At 12:25, Anonymous Anonüümne said...

Nii see on nagu 12.05 ütleb. Äärmiselt rumal samm IK-lt. Ta on niigi surve all, et kas maraton toimub või mitte. Kui ei peaks toimuma sellisena nagu paljud loodavad (lühem distants, tulemust ei saa jne), siis on niigi paljud tema peale vihased, ükskõik kas seal on IK süüd või mitte. Aga tekitada endale ise juurde veel üks avalik probleem on lolluse tipp. See saab olla ainult kas väiklus või nürimeelne jäärapäisus. Järelemõtlematus igal juhul.

 
At 12:29, Anonymous Anonüümne said...

"väljaspool antud blogi ei tea kelgu ja pulleritsu vastasseisust eriti mitte keegi"
Ei peagi teadma. Oluline on see, et teavad need, kellele see korda läheb. Nemad on kõik siin. Või kui võrdlus tuua: sul ei ole vajagi, et kõik teavad, et müüd volvosid. Oluline on see, et sellest teaks need, kellel on huvi ja võimalust volvosid osta. Mõistad?

 
At 12:40, Anonymous Ivo, jurist said...

TEKST:

"Mina, Eesti Vabariigi kodanik ...... käesolevaga palun mulle tagastada Tartu maratoni 2017. a osavõtutasu summas ... €. Ühtlasi tühistan meievahelise Võlaõiguslepingu, kuna Teie ei ole võimeline seda täitma (täismahus suusamaratoni ... <63 km/ 30 km> ... lepingukohaselt läbi viima).

Minu esindajaks on Advokaadibüroo Boehringer & Ingelheim, Roosikrantsi Ärikeskus, Tallinn, advokaat Ivo Oberschneider.

A/a nt .... ....





Kasutage! Ühtlasi olen valmis esindama teie huve. Soodustasu harrastussportlastele 50 €/h.

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

Mina maksin Tartu Maratoni 63 km eest. Miks? Sest tahan sõita seda rada. Igasugu muud rajad ja kunstlumest alternatiivid mind ei huvita. Kui lund ei ole, siis ei ole. Maksan ja jätan selle raha rõõmuga neile, et TM toimumist järgmisel aastal toetada. Või ülejärgmisel. Sendiveeretajaid ja "mulonõigussaada-mehi" olen ma alati jälestanud.

 
At 12:50, Anonymous Anonüümne said...

Minu mõte on see, et kõige õigem oleks jätta nii nagu on. Kui sõlmid kindlustuse 10 euri (näiteks). Siis saad kogu raha tagasi, kui korraldaja ei suuda üritust sellisel kujul läbi viia nagu algselt reklaamitud. Kui kindlustatud ei ole, siis jäädki poolest rahast ilma. See oleks ju ka täiesti variant. Ei?

 
At 12:59, Anonymous Anonüümne said...

Eksid, 12:23. Sellest tülist tegi alles äsja ka Eesti Ekspress küllaltki sisuka loo ja siirded pole kaugeltki ainult sinna. Delfi levitas seda edasi, raadiod rääkisid jne.
Tänaseks teab kindlasti enamus spordiharrastajate seltskonnast, et Kelgul Pulleritsuga kana kitkuda on.
Ja kes ei tea, need ei tea ka muust elust suurt midagi, sest ei jälgi elementaarsematki infovoogu, millele tuginedes mingigu adekvaatsem maailmatunnetus üldse tekkida saaks.

Hoopis huvitavam on aga küsimus, kaua Kelk suuski, millel parasjagu sõidab, ise järjest puruks murrab?

Et kas õige suusamees on see, kes tunneb mõnu sujuva libisemisega suusatamisest või oma suuskade vihaga põlvedel puruks löömisest...

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

12:46
Kuidas see järgmine ja ülejärgmine maraton saavad tulla, kui su raha pannakse diislilume sisse huugama?
See on sama, kui tellid e-poest Electrolux pesumasina ja müüa saadab sulle nt Riga või muu tavalise pesumasina, näh on ju pesumasin!

 
At 13:36, Anonymous Anonüümne said...

13:28
PP-suguste pärast, kes kisavad, et nemad peavad oma makstud raha eest suusatada saama, seda diislilund ju tehaksegi. Kui seda arusaamatut kisa ja loodusega võitlemist ei oleks, siis jääks raha ka järgmise ja ülejärgmise talve tarvis.

 
At 13:58, Anonymous Anonüümne said...

Ainult, et diislilund hakati tegema enne kisamist.

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Näete, EE ajakirjanikud on kiiresti uudise teinud.

- - -
Tartu maratoni toimumine kahtluse all. Pettunud suusatajad nõuavad raha tagasi

Worldloppeti sarja kuuluva 44. Tartu suusamaratoni toimumine 26. veebruaril on tänavuse heitliku ilma tõttu muutunud küsitavaks. Päevad lähevad, aga ilmataat ei ole käesoleval talvel heldust ilmutanud.
Nüüd on suusasõprade seas tekkinud rahulolematuid, kes küsivad, miks maraton, mis juba möödunud aastal lumepuudusel (võib ka öelda, et ebaõnnestunult ajastatud ärajätmiseotsuse tõttu - lumi tuli lõpuks siiski maha ja maratoni oleks saanud ära pidada) ära jäi, nüüd taas suusasõpradele pettumuse valmistab.
Aktiivsemad on hakanud osavõtutasu tagasi nõudma. Pettunud harrastussportlaste huve on asunud kaitsma Bertelsmann & Ingelheim Partners advokaadibüroo. Küsisime büroo vandeadvokaat Ivo Oberschneiderilt, kas harrastajatel on lootust raha tagasi saada?
Ivo Oberschneider, adv-büroo Bertelsmann & Ingelheim: "Tõesti, Tartu maratonile on registreerunud üle 4000 suusahuvilise. Kahjuks on ilm selline nagu ta on. Püsivat lumikatet moodustunud ei ei ole. Ilmaprognoos näitab plusskraade. Selge, et maratoni käesoleval aastal läbi viia ei saa. Harrastajate huvid vajavad kaitset."
EE: "Maratoni juhendis on punkt, et vääratamatu jõud korral osavõtutasu tagastamisele ei kuulu."
Ivo Oberschneider: "Tõesti, selline säte on. Küsimus on, kas korraldaja Indrek Kelk oleks saanud ette näha võiu mingeid meetmeid võtta, et ebameeldiva olukorra tekkimist vältida. Maratoni toimumatajäämine on praeguseks selge. Samas on registreerimine avatud. Need, kes täna registreerivad, võivad olla kindlad, et jäävad suusasõiduta. Järelikult ei tegutse üks lepingupool heas usus. Sellised lepingud on tühised ja ebaõiglaselt saadu kuulub tagastamisele."
EE: "Indrek Kelk väidab, et lumevaest talve ei saanud ette näha. Pealegi on ta tööle pannud 4-5 lumekahurit, mis Otepääl praegu ööpäev läbi kunstlund toodavad."
Ivo Oberschneider: "Vääramatu jõud on see, kui Venemaa otsustab meid oma alla heita. Siis ei saa tõesti midagi teha. Seda juhtub kord 50 aasta jooksul. Lumevaene talv aga pole meie soojenevas kliimas midagi erakordset. Vääramatu jõu argument ei päde. Lumekahurid aga on midagi kargikultuse või näitemängu laadi."
EE: "Kelk ütleb, et tal on varuvariant. Sõidetakse Tehvandi rajal 5-6 ringi"
Ivo Oberschneider: "Harrastussuusatajate suunamine Otepää MK raja järskudele nõlvadele? Püksisääre laskumine pole Harimägi. Kas tahame harrastajate verepulma?"

 
At 14:15, Anonymous Anonüümne said...

13:58
Eksid. See kisa käib juba mitu aastat. Viimasel ajal st diislilume ajastul lihtsalt veidi kõvemini.

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Kuule raibe, hr Oberschneider, kas 50 eurot tunnihinnaks niigi solgutatud harrastajate käest palju küsida pole?

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

Vaatan, et nooradvokaat Ivo Oberschneider on päris krapsakas "rahva õigluse eest võitleja".
Rammust teenistust siis! :D

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

Kas niipalju vahtu on vaja selleks et nädalavahetusel Alutagusel toimuvat jama tahaplaanile sundida?

 
At 14:22, Anonymous Anonüümne said...

Kas advokaadibüroo pani TRMi tegutsema? Muidu oleks raske Tehvandi ring pühapäevasuusatajatele pähe määritud.

 
At 14:23, Anonymous Ivo, jurist said...

Austatud 14:17, see on meie firma taseme kohta "kommiraha". Meie teenuste hinnad Tallinnas algavad 200 €/h, algdeposiit 5 000 €. 4000 suusataja huvid on meile südamelähedased, sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena kaitseme teie huve praktiliselt pro bono e tasuta.

 
At 14:31, Anonymous Anonüümne said...

Oi, ma ei oleks nii tagasihoidlik, hr Ivo!
Tegelikult on ju nii, et teie büroo maksab ikka spordisõpradele omast taskust ja tublisti peale. Kusjuures sellise suuremeelsuse eest - 4000'le inimesele pealemaksmine - võib teid isegi järgmise aasta veebruaris teenetemärk oodata.

 
At 14:32, Anonymous Anonüümne said...

Millisest jamast jutt, 14:21?

 
At 14:59, Anonymous Anonüümne said...

to 14:32
Suusamaratoni asemel tehakse mingi muu ala maraton.
Juristile oleks see lihtne ja raudkindel võit.

 
At 14:59, Anonymous A7K said...

Diisliga kunstlume tegemine on ilmselt ainuvõimalik variant. Kui hakata ajama asja, et saada toide Elektrilevi alajaamast, siis kogu see protseduur - alates tehniliste tingimuste saamisest ja kilbi paigaldamisest ning lõpetades arvesti paigaldamise ja pingestamisega kestab minimaalselt paar nädalat ja selle peale poleks Tartu Maratoni korraldajad kuidagi minna saanud - ennem saabub kuupäev 26.02 kui elekter Elektrilevi alajaamast.

Tegelen praegu ise mitme ajutise ühenduse saamisega Elektrilevi alajaamadest - seega peaks hinnang protseduuri kestvusele olema adekvaatne, pigem isegi optimistlik.

 
At 15:21, Anonymous Anonüümne said...

Te, Ivo, vist ei adu asja tõsidust, "kommiraha" asemel näete surnud eesli kõrvu, kui 5000 sportlikku talvist laulupeolist Roosikrantsi tänavale tuleb. Viimast hanukat tähistasite, mees.

 
At 15:58, Blogger Priit Pullerits said...

A7K - teie kirjeldus elust e-Eestis on kainestav. Meil pidi olema ju nii digitaalne ja paberivaba ja arvutiseeritud ja e-eesrindlik ja innovaatiline riik, aga nüüd te kirjeldate meile mingit suurt firmat, kelle tegevuse aeglus ja kohmakus pärineb dinosauruste ajast. Selleks, et voolu saada, on vaja nädalate või koguni kuude kaupa jeblada - no see ei ole küll mingile e-riigile, kus kõik käib enam ammu mitte isegi enam veebilehtede, vaid telefoniäppide kaudu ühe-kahe liigutusega, kohane. Kuidas härrased Elektrilevist või kust iganes oma tehnoloogilise suutlikkuse paleoliitikumi-aegsust seletavad, huvitav?

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, mis te jurate?
Kui ei meeldi KTM korraldatud üritused, siis ärge registreerige ja virisege! Minge sõitke mujal ja olge õnnelikud. Vasaloppet, Etappe de Tour jne. ...

Kuuldes, et Priit ei osale TM-l ja ilmselt jääb ära ka Rattarallilt, otsustasin neile kiiresti registreerida. Ei-ei, asi pole kohas, sest sõidan nagunii tagumise poole keskel. Lihtsalt tundub, et seltskond saab olema sõbralikum ja vähem virisev.

 
At 16:22, Anonymous Anonüümne said...

Ei noh Priit, mida küsimust? Oled kordagi peakaitsme elektrikorki näinud? Vaata seal on peal numbrite kombinatsioon. Olulisem neist on voolutugevus. See aga sõltub tarbijast ja teistest tarbijatest. Seda ei saa muuta interneti teel. See on füüsiline vasest ja plastist jublakas, mida saab muuta ainult kvalifitseeritud paberitega spetsialist. See millest A7K räägib on aga veel hullem. Tal pole seda jublakat isegi kuskil olemas. Ta tahab miski kasti panna kuhugi porilompi. Seega tuleb asjaajamise käigus tagada ka see, et kui ta seda teeb, siis inimesed surema ei hakkaks selle pärast. See on hulk bürokraatiat ja inseneriteadust. Tõsi, kui kõik paberid on korras, siis mehed panevad asjad paika paari päevaga. Kahjuks on selle paberimajanduse sujuvamaks tegemise asemel otsustanud su paipoiss raisata energeetikute aega ja meilt kogutud raha, kõrbetes. Pealegi ärme unusta ära, et Tartu Maratonil pole Tehvandil oma territooriumi. Neil pole oma maalappi, kuhu midagi õiguslikult üles saab panna. Ivo seletab, mis tagajärjed on võõrale maalapile omavoliliselt paigaldiste panemisel. Ta saaks selle pealt kõvasti teenida. Lihtsalt alajaamast aga elektrit tänapäeval kellegile ei anta. JA ammugi ei anta TM meestele õigust alajaama sisenemiseks ja klemmide ühendamiseks. Ah, mis siin humanitaariga seletada. Vaata parem oma kodus korke ja mõtle kui tore, et arvuti toimib ning tv töötab ja triikraud silub. On sul miskit tegemata jäänud elektri pärast?

 
At 16:22, Anonymous Anonüümne said...

Ei tule siit teemat, Pullerits. Hoidke elektrist eemale.

 
At 16:42, Anonymous Humanitarius sovieticus said...

Milline pettumus! Kuldar seletas nagu kulda, et mida värki, pange elektri alajaam tööle ja lumi tuleb. Ja siis kui Priit asja veidi laiemalt vaatama hakkas, siis olid harakad parvena kallal, et mis sa seletad, asi pole nii lihtne, kuigi see oli ju hoopis Kuldar, kes ütles, et pistik seina ja lumi tuleb. Ma ei saa muhvigi enam aru! Vahetaks äkki teemat?

 
At 14:25, Blogger Unknown said...

nike air force 1
true religion jeans
michael kors outlet
louboutin shoes uk
nike roshe run
adidas stan smith
af1
skechers outlet
skechers outlet store
lacoste outlet

 
At 10:06, Blogger raybanoutlet001 said...

michael kors outlet
browns jerseys
nike outlet store
instyler max
giants jersey
gucci outlet
replica watches
michael kors handbags
michael kors handbags
michael kors handbags
2017.3.29

 
At 05:47, Blogger Unknown said...

adidas tubular UK
kobe 11
longchamp bags
patriots jerseys
adidas superstar
adidas neo online shop
longchamp
vibram fivefingers
yeezy boost
kyrie 3

 
At 06:22, Blogger raybanoutlet001 said...

ralph lauren outlet
christian louboutin shoes
nike outlet
fitflops
michael kors uk
nhl jerseys
ugg boots
rolex replica
louboutin shoes
ugg outlet
2017.8.26

 
At 11:12, Blogger raybanoutlet001 said...

cheap oakley sunglasses
polo ralph lauren
oakley sunglasses wholesale
michael kors bags
cheap jordans
snapbacks wholesale
nike factory store
jordan shoes
nike huarache
cheap ray bans

 
At 04:41, Blogger Unknown said...

curry 4
kate spade outlet
cheap jordans
nmd r1
adidas yeezy boost
gucci belts
balenciaga sneakers
hermes birkin
ultra boost
adidas yeezy boost

 
At 10:26, Blogger raybanoutlet001 said...

christian louboutin shoes
golden state warriors
ecco sandals
coach factory outlet
mlb jerseys
coach factory outlet
san diego chargers jerseys
bears jerseys
colts jerseys
redskins jerseys

 
At 04:31, Blogger adidas nmd said...

jets jersey
ugg outlet
nike air huarache
cleveland browns jerseys
pandora outlet
kate spade outlet
coach outlet
nike huarache
coach factory outlet
coach outlet online

 
At 10:54, Anonymous Anonüümne said...

TESTISTAMINE KUIDAS MINU LAENU SAAN JURIIDILISEST ALLIKAST (loancreditinstitutions00@gmail.com)

Tere, ma olen nime järgi proua Judy ja ma elan Jordaanias Russeifa linnas. Ma olen nii palju õnne ja rõõmu täis, tahaksin rääkida Jumala headusest minu elus, pärast nii mitu kuud proovimist saada laenu Internetis ja oli pettus, nii et mul tekkis meeleheitlikult võimalus saada laenu seaduslikult laenuandjalt Internetis, siis näen sõbra kommentaari nimega Tracie Rush ja rääkisin sellest legitiimsest laenufirmast, kus ta sai oma laenu kiirelt ja hõlpsalt, ilma stressita , nii et ta tutvustas mind hr Elijah-nimelise mehega, kes kontrollib firmat nimega Loan Credit Institutions, ja seepärast palusin madalat 2% intressimääraga laenusummat (90 000,00 USD), nii et laen kiideti heaks ja deponeeriti oma pangakontole, mille abil ma suutsin oma ettevõtte käivitamiseks ja arvete tasumiseks laenu saada, seega soovitan kõigil, kes on huvitatud kiire ja lihtsa laenu saamisest, võtke palun nendega ühendust e-posti teel :( loancreditinstitutions00@gmail.com) VÕI WhatsApp: +393510483991 saate mis tahes vajalikku laenu d täna,
tänan teid, kui lugesite minu elu suurimaid tunnistusi.

 
At 17:19, Blogger WB said...

HOIATUS PETTURITE EEST! Kaotasin petturitele 5550,00 eurot, enne kui mu sõber siin Facebookis tutvustas mind asjatundlikule laenuandjale (proua Elena Nino). Nüüd võin teenida 72 000,00 eurot, kui olete huvitatud, võtke temaga ühendust selle e-posti teel: elenanino0007@gmail.com

 

Postita kommentaar

<< Esileht