esmaspäev, november 20, 2017

Pullerits: Mis jälje jättis kukkumine Girol Tanel Kangerti ratturikarjäärile?

Mõned vist mõtlevad, et olen siin nädal aega mõnusasti Tanel Kangerti peal (parempoolsel fotol) liugu lasknud. Et räägin edasi, mis ta eelmisel nädalavahetusel rääkis, ja kirjutan kõige lõpuks Postimehe Arterisse ka hittloo. Aga ei ole ainult nii.

Olen ise ka korralikult trenni teinud. Aga palun – siin on viimaste päevade raport! Tehke järele!

N – 1:28.58 – 46,3 km (jahe tuul)
R – 1:24.27 – 42,3 km (märg asfalt) ja siis selle järele 14.14 – 6,1 km (high-risk sõit pimedas linnas tipptunni paiku)
L – 1:56.55 – 57,5 km (tugev kõle tuul)
P – 1:37.12 – 48,8 km (nii kui välja läksin, hakkas tibutama, ja ajapikku sadu üksnes tugevnes, nii et 25 km järel maantee juba ujus, lisaks tõusis tuul, seega sain trenni teises pooles pidevalt jäist vihma näkku, selga, kätele, jalgadele)

Nelja päevaga kokku 6:41.46 ja kilometraaž 201.

Muidugi on see kõik köki-möki võrreldes sellega, et Kangerti-sugused profid (fotol vasakul) sõidavad teinekord ainuüksi ühesainsas trennis viis-kuus tundi. Aga tal ei ole ka muud tööd nagu mul. Igatahes on nonde nelja päeva sõit harrastajate kontekstis väga kõva, sest noil neljal päeval ei näinud ma maanteedel mitte ainsatki teist rattaga treenijat.

Siiski on veel üks asi, mida (vähemasti jutu ärgi usinatele) treenijatele Kangerti jutust meelde peab tuletama ja südamele panema. Sellest olen teile siin juba rääkinud, et ta ei armasta kanda pulsivööd ja oma näitajaid, isegi absoluutset hapniku tarbimise võimet ehk paljuräägitud VO2max-i ta ei tea. Nii et, amatöörid, ärge teie ka oma näitajate ohvriks langege! Aga see pole veel kõik, mis tal on öelda.

Ta ütles, et võttis Girol isegi võimsusanduri ehk powermeetri maha. Ja pange nüüd tähele, arvude kummardajad, miks! Kangert ütles, et tehnoloogilised vahendid tikuvad teinekord teda piirama. Piirama nimelt loomingulist lähenemist. Ja piirama mitte ainult tal, vaid ka Sitsiilia hail, Vincenzo Nibalil, kes on Kangerti sõnul teinud mitu head ja võimsat sõitu tänu sellele, et on igasuguseid näitajaid ja raadio teel antud juhiseid eiranud ning ise midagi välja mõelnud ehk lihtsalt võistluse käigus improviseerinud. Seevastu Chris Froome (fotol ülal vasakul) – nüüd tuleb siseinfot! – vaatab Kangerti sõnul ainult kompuutril kuvatavaid arve ning arvestab nondest lähtudes, mida ta suudab ja kui palju kannatada jaksab, kui on vaja tempot sättida, seda eriti eraldistardist sõidus. Aga pange nüüd, trennihullud, tähele, mida Kangertil on öelda, ja kirjutage see vajadusel oma ratta leistangile, kui meeles ei püsi: «Me oleme teinekord võimelised rohkemaks, kui arvud ütlevad.»

See tõdemus viib meid teise ratturini, kes on siin viimasel nädalal teenimatult vähe tähelepanu saanud. Küsimus Kangertile: mis on lahti Rein Taaramäega (fotol vasakul)?

Kangert ütles seda, mida me teame, et Taaramäel on olnud seletamatud tervisehädad, kuid tema ka lähemalt ei tea. Siiski, nii palju ütles ta end teadvat, et Taaramäe isegi täpselt ei tea, mis lahti; et enesetunne on selline, mis laseb trenni teha, aga kui läheb võistlemiseks, jääb viimasest käigust puudu.

Küsisin Kangertilt (parempoolsel fotol), mis ta arvab, millise psühholoogilise jälje võis talle jätta kevadine kukkumine Girol. Tean ju omast kogemusest, kui murdsin mullu suvel vasaku rangluu ja viis roiet – ilmselt multimurdude rekord Eesti ratturite hulgas ja Eesti maanteedel –, et pärast seda on riskivalmidus vähenenud. (Eks seetõttu saigi reede õhtul tipptunni ajal käidud oma sisemiste deemonitega võitlemas, et neid välja ajada – igatahes ühel hetkel, kui ruumi jäi minu ees pidurdanud auto ja kõnnitee serva ning punase tule vahel vähe, ei löönud ma päris verest välja, kui tagumine ratas vesisel asfaldil blokki läks ning veidi vibama hakkas, kuid ikkagi kitsast pilust läbi suutsin manööverdada; see ei ole sugugi vähetähtis harjutus, sest Kangert kinnitas, et Peter Sagani osavus tuleb just heast rattavalitsemise oskusest; aga mul jääb sellest puudu, sest Jakobi mäest ei söandanud tol õhtul siiski täie lauluga alla kimada, sest vesisel teekattel ning märjaga ei ole mul kuigi selget ülevaadet, kui pikaks võib kujuneda kriitilises olukorras suurel kiirusel pidurdusmaa; ja maanteel veoauto taga tuulekotis kiirendades, nagu laupäeval, hakkad paratamatult pelgama, kui kiirus tõuseb juba oluliselt üle 50 km/h, et mis siis saab, kui... ja lasedki jala sirgu.)

Kangert (fotol vasakul) ei ajanud mulle sugugi vastu, et kukkumine ei jäta mingit jälge. Vastupidi, ta ütles, et kõike võib olla, aga eks seda, mis ta psühholoogia teeb, näitavad järgmise aasta võistlused. Siis lisas, vägagi tähendusrikkalt: «Pärast seda [Giro] laksu teist sellist otsa küll ei taha.»

Mina ka ei taha. Seepärast võtangi rattasõitu ettevaatlikumalt.

Aga just selles, vaadakem tõele näkku, väljendubki kukkumise psühholoogiline ja pärssiv jälg.
*
Kui lõpus läks jutt karmiks ja pessimistlikuks, siis siin kergenduseks video sellest, kuidas ma matkasin Utah' osariigi (maastikuratturite meka Moab asub seal!) sümboli juurde. Kas teate, mis see on?

Foto 1: Tanel Kangert tänavusel Tartu rattamaratonil. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix 
Foto 2: Tanel Kangerti võiduga lõppenud mullune Abu Dhabi velotuur. Tempot teevad tema meeskonnakaaslased Astanast. Foto autor: AFP/Scanpix
Foto 3: Chris Froome MM-võistlustel Norras Bergenis eraldistardist sõidus. Foto autor: Sipa USA / Scanpix 
Foto 4: Rein Taaramäe tänavustel Eesti meistrivõistlustel grupisõidus Lähtel. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Foto 5: Tanel Kangert pärast tänavuse Tartu rattamaratoni lõpetamist. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix
Foto 6: Tanel Kangert (ees) tänavuse Giro d'Italia 14. etapil, päev enne saatuslikku kukkumist. Foto autor: imago sport / Scanpix

46 Kommentaarid:

At 10:58, Anonymous Anonüümne said...

Juttu palju, aga infot vähe.

 
At 11:21, Anonymous Anonüümne said...

PP-le teadmiseks, juhuks kui ta pole tähele pannud: Jakobi mäe laskumisel on kiiruspiirang 40 ja laskumise lõpus Krooksu maja ees 30 km/h

 
At 11:30, Anonymous Anonüümne said...

Videos oli näha eile kümne aastaseks saanud Utahi sõiduki numbrimärgi pilt :) Vaevalt, et Priit sünnipäeva fakti teadis.

 
At 11:36, Anonymous Anonüümne said...

Mis jälje jättis kukkumine karjäärile näeme alles 2018 kevadel.
Taaramäe häda näitab häda - tipud eristuvadki selle poolest et trenni teevad tagasihoidlikult, kuid võistlustel "avanevad". Järelikult ...

Nibali on the Shark of Messina. Nagu PP on the Shark of Tartu, mitte the Shark of Luunja.

 
At 12:40, Anonymous Anonüümne said...

1. Miks ei olnud teisi rattureid näha? Priit sa ei ole proff et pead igasugu pasa ilmaga oma kilomeetrid täis saama. Vaata aknast välja ja otsusta selle järgi sügis-talvel oma päevased treening meetodid. Pehmo?
Ei ole, terve mõistus pigem. Vihmas trenni tehes saab sita emotsiooni, riided mis vajavad pesemist ja ratta mis vajab kindlasti pärast seda korralikku pesu. Vihmas võistlus on teine asi.
2. Räägid et kui vastikud on elektroonika seadmed. Et Kangert oleks võimalikult nagu sina. Nu ei ole. Poolik tõde taas. Unustad mainida kuis trenne enam mees ilma powermeetrita teha ei oskagi. Ja ka Froomest poolik tõde. Jah ei meeldi mullegi selle mehe stiil , nina tablool. Kuid temaltki lennanud ilma korralduseta spontaanseid rünnakuid. Nibali ja Contadori vastu ta selles küll ei saa.
3. Rattavalitsemine aitab vältida kukkumisi. No rõõm et me lõuks ka selleni tagasi jõuame. Asi mida teil vaja kõvasti harjutada. Lähte MTB noorte ja matkasõit rääkis enda eest.

Huu

 
At 14:41, Anonymous Anonüümne said...

Ajakirjanik võiks ju teada, et raturitel on november korraline puhkuse kuu. Ei see ei ole selline puhkus, et sõidetakse 15km kaugusele torti sööma. See ongi rattavaba aeg. Mõned sõltlased teevad nädalas väikse tirpi aga tõelised mehed alustavad hooaega jalgsimatkadega või fättil metsavahel luiteid mööda kündmisega. Aga olgu, teame, et Priidul on komme lolli mängida. Üritab saavutada manipuleeritud kommentaare. Eks vaatame, mis ta siis järgmiseks kokku kribab.

 
At 14:55, Anonymous Anonüümne said...

Rattavalitsemise õppimiseks ja enesetunde taastamiseks osalege sügiskrossidel, see annab oluliselt rohkem kui Jakobi mäel autode vahel hullu panemine. Lisaks on see esimene kordades turvalisem. Pole ju TU-l neid õppejõudusid nii jalaga segada midagi (ajakirjanikega on nagu on). Mis saab üliõpilastest kui nende armastatud õppejõud end julguseproovi eesmärgil kusagil ribadeka sõidab.
Terv.Tom

 
At 15:32, Anonymous Anonüümne said...

14:55 on täiesti valedel järeldustel. Lääne-Venemaal on PP sarnaseid jalaga segada ja nad küsivad hoopis vähem raha õpetamise eest. Tänases lehes tõestab Mait Metsapalu, et Tartlastel on täpselt samasugsed geenid kui Moskvast 2 tunni Gorail rongisõidu kaugusel asuva Tveri elanikel. Kusjuures tallinlaste geenid on tartlaste omadest kardinaalselt erinevad. Tallinnas on pigem moes skandinaavialik otsekohesus, Tartus aga idalik keerutamine.

 
At 16:20, Anonymous Anonüümne said...

"High-risk" = "liiklusseadust eirates"?

 
At 17:52, Anonymous Anonüümne said...

Kõvemal tsiklistil on tavaliselt rohkem kui üks nickname: The Shark of Estonia, Il Professore, El Padre, The Emperor, The Giant, The King.

 
At 18:21, Anonymous Anonüümne said...

Moabi Vallutaja

 
At 19:22, Anonymous Anonüümne said...

Mr High Risk

 
At 19:44, Anonymous Anonüümne said...

Valga Jokker

 
At 20:04, Anonymous Anonüümne said...

The King of Livonia, The Prince of Lituania.

 
At 22:27, Anonymous Jesper said...

Pagan mehed, selle pärast ma Padre suusablogi külastangi, et tõeliste võhmameeste arvamusi lugeda, puhas kuld need kommentaarid, nii hoida.
Omalt poolt küsiks Mr High Risk'ilt, kui need numbrid midagi ei anna, miks siis te, härra Pullerits, neid kilometraaži ja ajakulu numbreid niivõrd tähtsustate, tühipaljad arvud lihtsalt ju?

 
At 22:29, Anonymous Anonüümne said...

Teede Hirm, Kiirtee Hävitaja, Road Fighter, Tänavate Sära, Metsatee Särakas.

 
At 08:48, Blogger Priit Pullerits said...

Vastan ka, eile oli kiire.

10.58 - kui kõik taandada ainult infole, siis ei ole tekstiloomel üldse elus mõtet, mis kokkuvõttes viiks elu vaesustumiseni. Kas te seda tahate? Mina mitte.

11.21 - piiranguid on tõesti palju. Nagu Kangert ütles: liiklus on tehtud Euroopas liiga turvaliseks, aga ratturitele sellega ebaturvaliseks. Teisisõnu: normaalne oleks, kui Jakobist saaks 50+ alla tulla ega peaks pidureid krigistama.

11:36 - miks kordate oma tarkusena seda, mis Kangert niigi öelnud?

12.40 - 1. Just kehvades oludes karastub iseloom ja sportlik natuur. 2. Sama mis 11.36-le - kordate seda, mida Kangert öelnud. 3. Kes tahab tõesti ratast valitsema õppida, peab minema Moabi, mingi Lähte siin küll ei aita.

14.41 - miks peab tegema nii, nagu enamik. Mu intervjuud Tambet Teesaluga laupäeval lugesite? Ta ütles, et teadlased on nagu lambakari, lähevad sinna, kus keegi ees käinud. Tuleb välja, et enamik rattureid on samuti lambakari - teeb nii, nagu keegi ees teinud; loomingulist mõtlemist ja iseseisvust mitte mingisugust. Lambad sellised...

Aitäh hoolitsemast, Tom, aga mõnikord peab ikka riske ka võtma - ikka arukuse piires.

 
At 09:33, Anonymous Anonüümne said...

Lenksu Päike, Vända Kunn!

 
At 09:58, Anonymous Anonüümne said...

Lähte Külitaja

 
At 13:37, Anonymous MargusM said...

Priit, tundub et kommenteerid uisapäisa:
Kui Jakobi mäest 50+ alla tulla siis kuidas peaks autod pidama saama enne Krooksu olevat jalakäijate teeületuskohta? ..nüüd kujuta lisaks veel ette et Oru tn. keerab auto ka ette ja jääb poolpõiki vöötraja ette. niiet head 50+ kimamist väike rullnokk! (lisaks,kiirusepiirangud on seal igati õigustatud sest Kesklinna kool on kohe sealsamas nurgapeal!! Linnaliiklus ei ole mingi improviseerimise koht!)

Rattavalitsemist õpitakse pigem cyclokrossis ja Lähte radadel ning Moabis käiakse oma oskuste vilju nautimas, mitte vastupidi.. see viis hoopis mõtteni et ehk oskad kirjeldada millest jäi Moabi radadel "õppides" puudu et Lähtel ilma virisemata hakkama saada?

Kui sul on vajadus kõike omamoodi teha siis palun väga sõida ainult kehva suusailmaga, päikeselised päevad las jääda minusugustele karvajalgadele : ) veel paremini aitab eristuda see kui trennid tagurpidi istudes, kindlasti teenid sellega mõne aplausi. Võibolla pakub isegi Monako tsirkus sulle püsikohaga tööd ja me saame Arterist lugeda milline talent meie seast on kerkinud. Lammas selline..

 
At 13:37, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, mehe, nüüd kõigil pea tööle!
EPL on täna avaldanud Eesti 20 mõjukaima ettevõtja ja tippjuhi pingerea, mida juhib Postimehe suuromanik Margus Linnamäe - rõõm tõdeda.
Aga arvake ära, kes on top-20-s need mehed, kellega olen pikki vestlusi maha pidanud. Neid mehi on seal topis kaheksa (ja Linnamäe nende hulka ei kuulu).

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Mis sinna Moabi ronida kui rattaga sõita ei oska. Õpi ennem Lähtes sõitmine selgeks kui Moabi ronid. Ja klippidega.
Maastikurattaga sõites kehtib veider reegel et senikaua kui klipp kinni oled sa olukorra ja ratta üle peremees. Tee jalg lahti, siis oled pidepunktita tola.
Kui jala lahti võtad siis selleks et seljast maha hüpata.

Küündiatust näitab se et klippidega ei saa tõuse metsas sõita, sest kui hoog otsa saab, siis kukun külili. Tule taevas appi!

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Postimees onlain on küll vabariigi õnnetuim onlain meedia. Kontrollitud kommenteerimine, ülimalt kollased teemad, tahtlikult vigased pealkirjad et inimesi ligi tõmmata. Magedad, müügi-innust juhitud tekstid. Näiteks täna nimetatakse Postimehes Johaugi suusakuningannaks? Eile oli Björgenist artikkel - samuti tituleeritakse suusakuningannaks. Delfi näiteks on ses osas normaalne. Ei mingit kuningannatamist.
Postimehe häbiplekk on see "Mammi teavitab" rubriik (Ene Pajula). Kellele ta oma jutukesi kirjutab? Lastele?
On ka head. Ivan Makarovi arvamused ja Arteris Priit "The Thunderbolt" Pulleritsu persoonilood.

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Kuhu sa kukud siis, kui hoog otsa saab?

 
At 15:33, Blogger Priit Pullerits said...

Aitäh 14:17-le heade sõnade eest, need on meie kurjal ajal suur defitsiit.

Aga asju peab kurjalt õiendama nende meestega, kes siin Moabi kohta midagi kobiseda julgevad.

Jätke meelde: Moabi rattaradade kohta tohivad peale minu Eesti Vabariigis sõna võtta vaid kolm meest. Need on Jaanus Laidvee, Silver Eensaar ja Rain Eensaar. Ülejäänud on Moabi, vähemasti ratta seljast, näinud täpselt sama palju, nagu oma kõrvataguseid. Nii on.

Nii, aga lähme veel kurjemaks. Ja sellepärast, et kui te ei ole Moabis käinud - minu videote vaatamine ei asenda seal ise kohal käimist! -, siis ei maksa targutama tulla. Ma toon ühe näite.

Hymasa rajal - te ju teate kõik suurepäraselt, mis rajaga tegu, eks, sest siin olete kõik kõvad mehed Moabi kohta sõna võtma! - tulin teises pooles, pisut enne, kui tõus viib Jackson Hole'i servale, alla üle suurte kivide, võtsin tempo hästi vaikseks, et riske maandada - ja vaat mis juhtus! Lähtel te seda ei õpi, ka mujal mitte, seal pole selliseid kohti. Juhtus nii, et väga vaiksel kiirusel kindlat trajektoori otsides, sisuliselt seistes, kaldusin ühtäkki paremale (ärge unustage, et tegemist oli laskumisega üle suurte kivide). Aga seal ei olnud ootamas mingi Lähte must muld ega sammal. Seal oli kivilt vähemalt pool meetrit alla pinnaseni - ja too pinnas oli slickrock. Te ikka teate, mis on slickrock? Juba vaatasin, et nüüd on asi pekkis, maandun pool meetrit alla õlaga kolksti kivipinnasele. Teadagi, mis sellele suure tõenäosusega järgneb. Ja mis te arvate, kas õhtul oleks seal kuskilt abi olnud? Oh ei. Aga suutsin, kui juba kaldusin rattaga paremale, mingi ime läbi nii ratta pealt maha hüpata, et sain maanduda alla isegi kahele jalale! Ratas tuli mulle muidugi kolinal mõni kümnendik hiljem järele, aga see oli tühi asi. Olin püsti jäänud! Ja terveks jäänud! Aga oleks jalad klippidega kinni olnud... ma parem ei mõtle sellele, mis siis oleks juhtunud.

Teine lugu. Sõitsin Moab Brandsi radade võrgustikus (te ju teate, kus see asub, eks!) Circle O rajal (seda ka ju teate, eks? See on hästi ilus, eriti pärast vihma.). Seal sõitsid lisaks minule ka üks mees ja naine ja neil olid klipid. Ja teate, mis juhtus? See mees, sugugi mitte kollanokk, lendas kahes kohas külili. Ütles, et klipp-pedaalide tõttu - lihtsalt niitis libedal slickrockil (vt kivi nimetus - kui kõnekas!) ratta alt.

Kolmas lugu. Olin Long Branchi rajal, mis ei ole long ehk pikk, ainult miil, aga kuramuse komplitseeritud. Õhtu lähenes ja olin ärevil, sest sealt pidin jõudma veel Deadman's Ridge'i (nb nimele!) rajale, ja igal pool on rõhutatud, et Deadman's Ridge ei ole koht, kuhu keegi tahaks pimedas jääda. Niisiis pidin riskima, et valges parklasse tagasi jõuda, ja imestasin ise ka, et mis jubedatest kohtadest ma alla sõidan. Igatahes oli hea, et mul olid ketsid jalas, sest mitmes kriitilises kohas tuli jalg järsku maha toetada, sest muidu niitnuks ratta alt, ja jõudsin seda teha, sest jalg ei olnud kinni.

Ja tagatipuks on Moabis mitu rada, nt Saltwash (olete seda proovinud?), kus tuleb julgelt neljandik ajast ratast käe kõrval lükata, sest isegi mootorrattad ei sõida neist tõusudest üles. Seal oleksite oma rattakingadega kividel püsti hädas.

Aga loomulikult leidub siin nüüd ikkagi terve hulk mehi, kes kohe hakkavad demonstreerima, kui targad nad Moabi asjus on - seal kordagi käimata. Mina selliseid mehi ei usu. Ei soovita teistel ka uskuda. Sest nad ei tea kohe üldse, millest nad räägivad.

 
At 15:48, Anonymous Anonüümne said...

Kas mere- või maamiil?

 
At 15:53, Blogger Priit Pullerits said...

No see küsimus näitab taset! Täiesti küündimatut taset! Millal veel arvestatakse maismaal meremiile?? Tuleb välja, et siin mõni tarkpea ei tea sedagi, kus ja millisel pinnasel Moab üldse asub.

 
At 16:47, Anonymous Anonüümne said...

Tüüpiline Postimees. Kui millestki muust kirjutada ei ole siis kordame üle selle millest mitu korda kirjutatud. Eriti tähtis ralliaasta 2017 sündmus oli see et Östbergile näidati tissi ja Tänakule paljastati meheau. Ooo sport sa oled rahvaste ühendaja!

https://m.postimees.ee/section/3337/4317041

 
At 18:02, Anonymous MargusM said...

Priit, on põnev lugeda kuidas sa M-is kivilt kivile hüppasid kuid jääb selgusetuks millest seljuhul Lähtel vajaka jäi? Polnud seal nii suuri kive ega Saltwashi..
Osaliselt nõus olen Priiduga selles et osad rajad on ilma klipita parem läbida kuid tõenäoliselt on max20% radasid sellised, ülejäänud ikka klipiga.

 
At 18:19, Anonymous Anonüümne said...

See doktori härraga tehtud juht oli väga õpetlik. Kuid kahjuks puudus sellel igasugune seos kuu ajase puhkamisega, mida iga enesest lugupidav ja oma vormi eest hoolitsev rattur hädavajalikuks peab. Väga lühinägelik on promoda, et need kes ennast surnuks ei tööta/treeni on lambad!

 
At 20:08, Blogger Priit Pullerits said...

Mis toimub?!? Saku tennisemängu eel Eesti hümn!! Kas Eesti koondis mängib kellegi vastu??

 
At 20:28, Anonymous Anonüümne said...

Kas Moabis on jalgrattaga sõitnud vaid neli eestlast? Julgen sügavalt kahelda, aga nimesid ei nimeta, kuna ei tea, kas siinses blogis nende avaldamine ilma allkirjastatud loata on sobiv.

 
At 20:46, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, ainult neli. Pärtel Piirimäe käis seal vaid paar päeva on beaten paths matkamas

 
At 21:11, Anonymous Anonüümne said...

Pidasin silmas seda, et sinu andmed ei pruugi olla kuigi täpsed.

 
At 21:17, Anonymous Anonüümne said...

Na selle naiste mängu ümber löödi lokku täiega. Iga päev oli meedias üleskutsuv artiklike kus epiteetidega poldud kitsi - supermatš, tippkohtumine .... Pole siis ime et korraldajad üle soolasid ja hümni kukkusid mängima. Nii tüüpiline Eestile. Kas oli kunagi enne vutikohtumist selline tsirkus kus Pohlak, THI ja Eveliina käisid platsil mängijaid kätlemas. Meie omad arvasid et tegemist jõle kõva tseremooniaga, vaene vastasvõistkond oleks imestusest ümber kukkunud.

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Kangert on öelnud sõnad mida olen paljudel kordadel vestlustes oma rahvasportlastest kamraadidega kasutanud: kui kuskilt midagi ei valuta, siis pole õige spordimees

 
At 22:01, Blogger Priit Pullerits said...

21.11, on küll mu andmed õiged. Keegi pole esitanud kuskil veenvaid tõendeid, et on Moabis rattaga sõitnud.

21.17, kas siis president KK ei käinudki tennisiste kätlemas??

 
At 22:39, Anonymous Anonüümne said...

Eks see presidendi ja hümniga liialdamine kuulub kompotti. Olgugi mõlemad saja hulgas aga ei ole seda maailma taset, ei ole. Vaevalt teine ešelon.

 
At 00:43, Anonymous Anonüümne said...

Moab this..Moab that.
Tee ennem Reiu enduro ring ära jalga maha panemata, siis vaata alles Moabi suunas. Profaan selline.
Või küsi Loolt, Sulev Lipult nõu kuidas droppe (mis suuremad kui 50cm) ilma lolli mängimata klippidega sõidetakse.
Ma arvan et nad suudavad sulle ka 10 min. jooksul õpetada kuidas klippe kiirelt kinni ja lahti teha nii et kummuli ei kukuks .

 
At 08:52, Blogger Priit Pullerits said...

...kadedus on see. Arusaadav. Oskused on ilmselt head, aga pead neid kasutama kuskil Reiul. (Reiul?? Mis on Reiu...?) Teeb ju meele kibedaks? Muidugi teeb. Samal ajal kui teine mees, kel kahtlemata sama palju oskusi ei ole, käib maailma maastikuratturite mekas Moabis, milles ise võid ainult und näha. Ajab ju närvi? Ajab.

 
At 09:06, Anonymous Anonüümne said...

Ega kõik ei pea vajalikuks sulle esitada mingeid tõendeid, seal saab käia ka ilma seda Pulleritsuga kooskõlastamata.
Sõnastame ümber - sinu tutvusringkonnas on kolm inimest, kes on Moabis rattaga sõitnud. Kõiki eestlasi sai ei tea ja ei peagi teadma.

 
At 09:28, Anonymous Anonüümne said...

Aga seni kui keegi vastupidist ei tõenda, et tema on ka Moabi mekas käinud, jääb PP-le õigus ja Moabi ainsa kunni aupaiste. Nii on.

 
At 22:41, Anonymous Anonüümne said...

Ei Priit ei aja närvi. Mul rahalisi vahendeid igal kevadel hispaania rannikul uusi mägesid avastama minna. Puha oma raha eest.
Suck that!
Reius ja Narvas tehnilisemad rajad millel sõitnud eestis. Suck that!

 
At 08:11, Blogger Lilyh Gibsonc said...

ralph lauren outlet
giants jersey
nike blazer pas cher
discount oakley sunglasses
ralph lauren outlet
nike shoes
nike blazer
burberry outlet
polo outlet
polo ralph lauren

 
At 04:02, Blogger Yaro Gabriel said...

calvin klein underwear
ultra boost
lacoste outlet
paul george shoes
air force ones
moncler sale
golden goose
cheap nba jerseys
links of london
adidas nmd

 
At 06:08, Blogger raybanoutlet001 said...

kate spade outlet online
canada goose jackets
snapbacks wholesale
canada goose jackets
pandora
ferragamo shoes
pandora
canada goose outlet
ferragamo outlet
air huarache
zzzzz2018.5.19

 

Postita kommentaar

<< Esileht