kolmapäev, november 29, 2017

Pullerits: Spetsialistid, nüüd on teie abi vaja!

Teie õnnetund on saabunud! Läheme teooriast praktikasse. Seega on teil aeg särada.

Esiteks, kuidas saab Katjuša termojaki (80% polüester ja 20% elastene) poripritsmetest täiesti puhtaks? Millist pesuvahendit tuleb kasutada ning mis moodi pesta? Pesumasin neist plekkidest igatahes jäljetult jagu ei saanud.

Teiseks, kas 42 eurot maksev Mavic Yksion maanteeratta rehv on kehvema jooksuga kui Schwalbe Durano S? Kas Mavicu rehvil olev muster annab mingi eelise või vastupidi, kaotab eelise võrreldes Durano S-i absoluutselt sileda rehviga?

Kolmandaks, mis mõju on sõidukiirusele sellel, kui vahetada 23-millimeetrine Durano S 25-millimeetrise Mavic Yksioni vastu? Ja huvi pärast: mis mõte on 28-millimeetristel rehvidel? Ja veel huvi pärast: milline on sõidukiirusele mõju, kui asendada 340-grammine rehv 290-grammisega?

Neljandaks, tehniline probleem. Treki tagumine ketaspidur on hakanud streikima. Kui pidurit tõmmata, siis on tunda, et pidurdus ei ole terav, vaid kergelt «tatine», ja teatud juhtudel võib isegi juhtuda, et pidur üldse ei võta – aga siis jälle töötab justkui korrektselt (näiteks täna hommikul mööda Vallikraavi tänavat laskudes tööle sõites). Seisvas asendis rattal pidurit tõmmates käib umbes 2/3 tõmbe peal taga pidurimehhanismis krõks, misjärel pidur absoluutselt kaob.

Viiendaks, aeg on viimaks Trekile ka porilauad soetada, sest ilm läheb selle nädala prognoosi järgi väga sopaseks. Kas Trekile on universaalseid porilaudu saada ning millised need peaks olema, et esi- ja tagaratta alt võimalikult vähe pritsiks? Poed pakuvad kindlasti igasugust kraami, aga siin on usutavasti mehi, kellel on isiklik kogemus ning just see praktika, nagu öeldakse, on tõe kriteerium.

Usun, et need siin on palju lihtsamad küsimused kui viimatised kümme küsimust Tanel Kangerti kohta. Aga elame, näeme.

Foto 1. Katusha meeskonna sõitja Simon Spilak. Foto autor: Imago Sport / Scanpix
Foto 2: Rattarehvi kollektiivne parandamine 1930. aastatel. Foto autor: Mary Evans Picture Library / Scanpix
Foto 3: Rehvi pumpamine aastal 1939. Foto autor: Mary Evans Picture Library / Scanpix
Foto 4: mehed parandavad jalgratast 1954. aastal Londonis. Foto autor: Mary Evans Picture Library / Scanpix
Kes küsimustele ei oska vastata, võib vaadata videot kohast, kus võib käia jalgsi ja rattaga sõita ei tohi.

18 Kommentaarid:

At 12:14, Anonymous Anonüümne said...

Õues on lumine. Tänavatel pedaalivad ratastel üksikud samuraid. Ja neid ei huvita ei pidurid, kummid ega muu argine pori. Nemad liiguvad. Nad on missioonil punktist A punkti B. Juhul kui pisiasjad häirivad, siis on see selge märk ülepingutamisest. Seega on vaja võtta rahulikumalt, panna soojemalt riidesse, et saaks madalama pulsiga kulgeda ja ikka riskidega võidelda. See ongi sõnum. Nõrkadele on aga rattapoed, kus tehakse kogu teenus 100% ära. Milleks oma pead vaevata?

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

Tuleb jääda oma liistude juurde...
Riideid lase naisel pesta.
Ratas vii AT Sporti.

 
At 13:07, Anonymous MargusM said...

Priit, kas sa oled saamatu või mängid saamatut?
1. võib juhtuda et ei saagi 100% puhtaks kuid suurem pori dushi ja harjaga maha, siis pesumasinasse.
2. Kasuta Googlet! Mina sõidan Conti rehvidega ja väga rahul..
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=208789;menu=1000,4,22,35;mid=0;pgc=0
3. Kasuta Googlet!
4, 5. vii ratas AT sporti. Porikad võta nii lai ja pikk kui kahvli vahele mahub.
6. Ära laia oma Kangerti küsimustega. Nii umbmääraseid küsimusi ongi raske arvata.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Härra Pullerits! Aga suur pilt? Ammu pole te lahkand suuri, globaalseid küsimusi. Või ka üleeestilisi lokaalseid. Sortsid ju ei maga. Nad vaid uinutavad meid.

 
At 14:02, Anonymous Anonüümne said...

Miks need küsimused?

Pesuga oskab naine aidata. Kui ei saa, siis vii keemilisse või kasuta ennem pesu Fairy-t.

Kummide osas pole sul vahet, sest ühe või teise mustri ning materjali eeliseid saab tunda alles vastaval teekattel ning ÕIGE rõhuga sõites. Sina ise kumme ei pumpa ning ilmastiku muutudes kumme/jookse ei vaheta.

Trek - ratta pidurite probleemide põhuseid võib olla mitu - kas üksikuna või sageli kombineerituna. Mingi sinu kirjelduse alusel selgust saada on sama mis telefonivestluses tummale diagnoos panna...

Porilauad (kui tahad häid) lase mehaanikul endale teha, aluseks sobivad nõuka aegsed plekist pikad porilauad.

 
At 14:56, Blogger Priit Pullerits said...

MargusM, no see pole küll mingi vastus, et kasuta Google'it. Tänapäeval teavad kõik kriitikameelega inimesed, et ainult loll kasutab Google'it. Lihtne näide: uurige Google'ist luksumise kohta! Mind see suvel vaevas, lausa kaks päeva jutti, ja siis ka guugeldasin, ja teate, mis sain vastuseks? Oi, te ei taha teada... Vastuseks sain, et luksumine on märk kümnest hädast ja haigusest, sh kõige hullemast, ja sellest võib jagu saada kaheksat moodi - no mitmed neist moodustest küll mingit tulemust ei andnud ja vaevalt nüüd kõik need haigused, mida luksumine pidi viitama, ka mul kallal on.

Teiseks ehk esimesele küsimusele vastuseks: kõige tõhusam on käsipesu. Pesumasin, kuigi uus, paar kuud tagasi ostetud (ei ole tasuta saadud!), suutis poriplekke vaid heledamaks teha. Panin siis kuuma vee kaussi, valasin sinna vedelat pesuvahendit ja hõõrusin vesti käte vahel - peaaegu (sic!) nagu uus! Miks hari on halb? Sest hari on kare ja kisub materjali mikronarmaliseks ehk trööpab seda.

Tundub, et 14.02 räägib teisele küsimusele vastuseks õiget juttu. Tavaharrastajale pole vist tõesti vahet, mis marki rehvid all - või on, praktikud?

Ülejäänud teemadega tuleb veel tegelda - loodetavasti ei jäta te mind hätta.

 
At 15:27, Anonymous Anonüümne said...

Tavakasutajale on rehvide valikuks teada ainult aastaaega ja pinnakatet. Vastavalt sellele muster. Seda nii baigi kui maanteeratta korral.

 
At 15:35, Anonymous MargusM said...

Priit, no järelikult olen mina siis loll? Ega sinusugune tarkpea vist ei tea mis on GNC?
* sõnastan ümber: Kasuta Googlet ja kriitikameelt!

* Kasuta pehme harjasega harja ja ei pea auku sisse nühkima. Käsitsipesu on ka väga hea variant. Vee tempi vaata etiketilt! pakun et 30C.

* piduriprobleemidega mine AT-sse.

Kas nüüd sai parem või õnnestub veel hädaldada?

 
At 15:39, Anonymous MargusM said...

..ja osta Schwalbe Marathonid, nendega saad igalpool sõidetud, sul ju niikuinii vahet pole.. on nii?

 
At 18:09, Anonymous Umm said...

Plekkide vastu kangas aitavad kõige paremini käärid.

 
At 19:13, Blogger Priit Pullerits said...

Hea uudis: Tartu A&T Spordis sain Treki tagapiduri korda. Kuskil oli miski üle viskama hakanud ja polnud korralikult haakunud, nüüd töötab jälle ja saab julgelt sõita. Ka tagarehvi lasin Trekil ära vahetada, sest kahest kohast oli mantel kergelt lõhki ja õhukumm turritas peaaegu välja. Kulu: minimaalne. Töö: kvaliteetne. Tulemus: kliendi rahulolu.

 
At 08:56, Blogger Priit Pullerits said...

Sain eile hilisõhtul sellise teate - te ikka olete ka rahvusvahelises tsiklistide fiidis retsipient, eks?

TEL AVIV, 29 November 2017 – British cycling star and current Tour de France champion, Chris Froome has confirmed that he will compete at the 2018 Giro d’Italia, which begins with 3 stages in Israel. In doing so, Froome will look to make history and become only the third cyclist ever to hold all 3 ‘Grand Tour’ titles at once – The Giro d’Italia, Tour de France and Vuelta a Espana.
Froome’s announcement came as part of the official unveiling of the 21 stages of the 2018 Giro d’Italia this afternoon in Milan. 176 of the world’s top cyclists will begin the race with 3 stages in Israel, before a further 18 days of racing across Italy, culminating in a finish in Rome.
Commencing on May 4, the race will begin against the backdrop of Jerusalem’s Old City. Over the following two days, the competitors will ride from the North of Israel to the tip of the Red Sea, taking in breathtaking views from start to finish.
Competitors will continue the race over 18 stages in Italy, finishing on 27 May. The 2018 race will end in historic Rome, rather than its usual end point in Milan. Beginning in Jerusalem and ending in Rome, the 2018 Giro will carry a strong message of peace and coexistence, with its journey representing the ability of sport to build bridges between people, religions and nations.
Today’s announcement, which outlined the approximately 3,500 kilometre route, was broadcast across the world and was attended by past Giro d’Italia winners Vincenzo Nibali, Alberto Contador and 2017 champion Tom Dumoulin.
Honorary President of ‘Big Start Israel’ Sylvan Adams, who is the driving force behind the development of Israeli cycling and bringing the Giro to Israel, said: “The Giro d’Italia has 100 years of tradition. But the 101st edition in May 2018 will make history, as it begins in Israel, the first time that a Grand Tour will race outside of Europe. Tracing a path, both physical and symbolic, from Jerusalem to Rome, next year’s Giro will exemplify brotherhood between cultures and religions, expressing peace and coexistence through the universal language of sportsmanship.
“The ‘Big Start’ in Israel will see the world’s very best cyclists competing not only against the backdrop of Jerusalem’s ancient streets and Tel Aviv’s inviting beaches, but also within Jewish, Muslim and Christian mixed neighbourhoods and communities living peacefully side by side, the reality that we experience in Israel in our daily lives.”The ‘Big Start’ in Israel will be the first time that any of cycling’s 3 ‘Grand Tour’ races - The Giro d’Italia, the Tour de France and the Vuelta a Espana - has been held outside Europe. The ‘Big Start’ will comprise 3 stages of the Giro d’Italia:
· Day One will see riders begin the race against the backdrop of Jerusalem’s iconic Old City on a 10km time-trial tour of the city.
· Day Two will begin in Haifa, then passing through historic Acre and Caesarea, before riders head to the finish line on Tel Aviv’s beachside promenade, totalling 167km.
· Day Three begins in Beer Sheva and takes in southern Israel’s most dramatic scenery including the breathtaking Ramon Crater, finishing at the Red Sea resort of Eilat, totalling 229km.
The ‘Big Start’ of the 2018 Giro d'Italia is unprecedented in size, as a logistical event in Israel. It is expected to attract thousands of tourists, while hundreds of millions of viewers worldwide will follow the three days of live broadcasts from Israel.

 
At 10:18, Anonymous Anonüümne said...

Vaat kus uudis Priidule!

Meie ullikesed lugesime Delfist juba pühapäeval lugu sellest, et Mihkel Räim ja tema klubi lähevad Girole etapivõite püüdma...

 
At 05:24, Blogger Yaro Gabriel said...

air jordan 12
converse shoes
jordan retro
nike air zoom pegasus 32
michael kors outlet
gucci belts for men
longchamp bags
air jordan
moncler
adidas ultra boost 3.0

 
At 07:59, Blogger Lilyh Gibsonc said...

polo ralph lauren
snapbacks wholesale
nike trainers shoes
oakley sunglasses wholesale
ugg outlet
san diego chargers jerseys
pandora jewelry
coach outlet
titans jersey
nike outlet

 
At 15:26, Anonymous Anonüümne said...

Lugemist rehvilaiuse teemal: http://road.cc/content/feature/182519-trend-spotting-why-you-need-switch-wider-tyres
Ja kuulamist: https://cyclingtips.com/2016/08/cyclingtips-podcast-episode-9-rethinking-road-bike-tire-sizes-and-pressures/

Nendest lugudest läbi käivaid märksõnasid kasutades leiab Googlest veel kõvasti materjali. Minu uus maantekas tuleb juba originaalis 32mm rehvidega - vot siis kuhu on asjad juba jõudnud.

 
At 04:03, Blogger Yaro Gabriel said...

moncler jackets
adidas gazelle sale
yeezy boost 350 v2
michael kors outlet
nike shoes
adidas stan smith
nike roshe one
nike kyrie 3
golden goose sneakers
michael kors outlet

 
At 06:41, Blogger Stjsrty Xtjsrty said...

zzzzz2018.6.12
pandora charms
coach factory outlet
louboutin shoes
coach factory outlet
mbt shoes outlet
ralph lauren outlet
michael kors uk
kate spade outlet
fitflops sale
true religion jeans

 

Postita kommentaar

<< Esileht