Pullerits: Mis saab Tartu rattamaratoni kontrollvõistlusest?
Me ju teame, et tähtsate startide eel tuleb teha kontrollvõistlus. Ega Indrek Kelk paku ilmaaegu nädal enne Tartu rattamaratoni avatud raja sõitu (ja seda tasuta!). Küsimus on, kas sellest on kasu.
Mu mullune kogemus ütleb, suurem on pigem kahju. Sõitsin eelmisel aastal (fotol vasakul) avatud raja läbi 3:20.23ga. Ilma ribadeks pingutamata, osa aega väntasin lausa üksinda, lõpuosa tulin kahe teatemaratonil osalenu mõnusas seltskonnas pooleldi tirri lastes. (Mulluse avatud raja sõidu esimest poolt näete minu videos siin ja teist poolt näete siin.)
Nädala pärast tuli põhivõistlus. Ja tulemus? Aeg 3:19.16. Ehk võisteldes kõigest minut kiiremini kui treeninguks sõites.
Ei tulnud vahe sellest, et põhisõidul olnuks ilm halvem. Või olnuks tervisel midagi viga – ei olnud. Samuti ei tekkinud põhisõidul tehnilisi probleeme. Küll aga juhtus see, et poolel maal kadus energia. Osalt võis häda tulla sellest, et äkki ei söönud Harimäe kandis (fotol paremal) ja selle järel piisavalt. Aga kuna pole kunagi Tartu rattamaratonile sööma läinud ning energiat on sellele vaatamata alati jagunud, pidi põhjus olema muus.
Oletan, et põhjus oli selles, et ma ei taastunud avatud raja sõidust lihtsalt ära. Mistõttu olen vähemasti täna, kolmapäeval, seisukohal, et avatud raja sõidul ma kaasa ei tee.
Aga kontrollstarti on ikkagi vaja. Nüüd on suur küsimus, kas minna laupäeval Rene Mandri korraldatava Tartu Terminali IV Ülenurme rattaralli starti. Loomulikult mitte 94 km sõidu starti, sest see pole Tartu rattamaratoni ja värskust silmas pidades mitte üksnes liiga pikk, vaid ka konkurents on seal professionaalne: Alo Jakin, Rait Ärm, Norman Vahtra, Steven Kalf, Jaan Kirsipuu, Siim Kiskonen, Markus Pajur, Kristo Prangel, Vahur Valvas, Jörgen Matt, Kristjan Oolo, Gerd Kodanik, Joosep Sankmann jne. Seal tuleb kõva sõit ning sinna minek oleks sama vähetulus, et mitte öelda kontraproduktiivne, nagu oleks minna Tartu rattamaratoni avatud raja sõidule.
Aga kavas on ka 39 km sõit, kus seekord, nagu ütles Mandri, ei tule sellist starti nagu eelnevatel kordadel, et noored pääsevad vanadest minut-poolteist varem teele, vaid kõik lähevad rajale koos. Seal on praegu kirjas 28 sõitjat, mulle tuntud nimedest näiteks Jaanus Prükkel, Margus Kelk ja veel üks, kes on palunud, et ma tema nime ei mainiks. Tundub igati normaalne seltskond. Paar noort, kes samuti stati tulevad, aga keda veel kirjas pole, nagu märkis Mandri, tõmbavad, vähemalt minu ootuste kohaselt, nagunii kohe tempo üles, aga eks siis juba näeb, kas jaksan neil tuules püsida või mitte ning mida teised teevad.
Pean arvestama sellega, et ei tohi kaotada külma pead, vaid pean jälgima oma põlvi, et neile liiga ei teeks, sest kui teen, on Tartu rattamaraton kindlasti tuksis. Põlvi on iseenesest jälgida lihtne: ei tohi kordagi sadulast püsti tõusta, sest siis langeb põlvedele liiga suur, kahju tekitav koormus. Aga kas istudes on võimalik ka kiirendustega kaasa minna, on juba iseküsimus. Ja kui jäängi sedasi maha, pole samuti midagi hullu, sest 39 km jõuan igal juhul üksinda läbi sõita.
Kuidas siinsetele spetsialistidele tundub, kas teen Tartu rattamaratoni silmas pidades õige valiku või peaksin ka Ülenurme rattarallist loobuma? Ärge vastust formuleerides jätke tutvumata eelmise kahe nädala jooksul tehtud treeningutega, mille üksikasjalise ülevaate ja kokkuvõtte leiate kohe siit selle sissekande alt!
Foto 1: Mullune Tartu rattamaraton. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 2: Harimäe vaatetorn. Foto autor: Arvo Meeks, Valgamaalane/Scanpix
Foto 3: Alexela bensiinijaam tartus Tähtvere linnaosas eileõhtuse punase taeva taustal. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 4: Tartu tänavuse rulluisumaratoni liidergrupp Kõrveküla kandis. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 5: Tartu tänavuse rulluisumaratoni liidergrupp Jõgeva maantee poolsel ringteel. Foto autor: Priit Pullerits
10 Kommentaarid:
Avatud rada rahuliku tempoga läbi sõitmine küll mingit probleemi ei tohiks valmistada. Nädal aega taastumiseks on küll. Said lihtsalt haamri eelmisel aastal.
Priit, miks sa ei tee nagu rattaralllil? Stardi kõige lõpust ja siis vaata kuhu lõpuks välja jõuad? :D
Võimalus on ka lühika avatud rada sõita.
Ise jätan auto Palule, sealt kulgen rahulikult Otepääle ja tulen pikka rada mööda Palule (60 km) tagasi.
Täna lühem kergem sõit 23,4 km 45.02ga, keskmine kiirus 31,15 km/h, sedagi tänu sellele, et tegin sõidu jooksul 10x300 meetrit täiega.
Marko, TRMil pole tagant alustamisel mõtet, sest seal puudub alguse suur risk ja oht, nagu on TRRil. Pigem on oht tagapoolt alustades, kus igasugused tüübid võivad maastikul olukordi tekitada.
19:46, eks lühemale maale või minna siis, kui pikka tõesti enam sõita ei jõua või kui tervis pikka sõita ei luba.
Mis tähendus rulluisumaratoni piltidel on?
1. Vahelduseks rattapiltidele.
2. Minu tehtud - ainuüksi seepärast kas või.
3. Tulevastele põlvedele näha, et tehti ka muud sporti peale rattaspordi.
Õige. Kus mujalt tulevased põlved ikka Eesti spordiajaloo kohta infot ammutavad kui Pulleritsu blogist.
Loen ja imestan - Priidul on iga ettepaneku kohta kohe vastus, et miks nii ei saa …
Miks sa siis üldse küsid, kui ise niiii tark oled? Anna meile lihtsurelikele see õnnelikuks tegev vastus!
Padre jäta see suusk ja sikkel. Põle raha ja põle kuulsust. Aind vaev ja viletsus. Upita korvpall üles.
Tartus ülbitseb mingi pedebaar. Tartu kui foobne linn ei sobivat sellisena kultuuripealinnaks. Loodame et nii mõnegi spordimehe eneseuhkuse pihta käib selline keberniit.
Kuhu on kadunud vabavõitlus? See puuris kaklemise sport? Mäletate delfi esiküljest oli kolmandik uudiseid paistes nägudega poistest tüdrukutest. Kas meinstriimist põranda alla läinud või üldse ära lõpetatud?
Postita kommentaar
<< Esileht