teisipäev, märts 03, 2020

Pullerits: Millise õppetunni andis mulle Tanel Kangert – ja teile kõigile ka

Pärast seda, kui olin eelmise nädala lõpus võtnud talvest viimast ehk kolmel päeval järjest suusatamas käinud, ajasin esmaspäeva õhtupoolikul taas ratta välja. Nii kiiresti muutuvad ilmastikutingimused! Sõitsin veidi rohkem kui pooleteise tunniga (1:30.40) 45,5 km pikkuse ringi. Mul ei ole talviseid rattuririideid, seetõttu tõmbasin sõidu ajaks peale tavalised vanad tuules lopendavad dressid, sest ei ole ju mõtet maanteele uusi korralikke dresse reostama minna. Sellest hoolimata saavutasin ihuüksinda sõites keskmiseks kiiruseks 30,1 km/h.

Et liiga kiire, arvestades, et käes on alles märtsi algus?

Sugugi mitte. Kuulakem selle kinnituseks Tanel Kangertit (fotol vasakul), kes on alles nüüd, pika profikarjääri jooksul esimest korda jõudnud seisu, kus juba veebruaris kannatab sõita kõrgetele kohtadele.

Baltic Chain Cycling edastab Kangerti seletuse: «Käesoleva hooaja eel muutsin paljut. Uus treener – ma ei kogunud pelgalt kilomeetreid, vaid reaalselt treenisin. Lõhkusin talviste treeningute osas enda jaoks mitmed dogmad. Talv ei saa olla vaid madala pulsiga kilomeetrite kogumine. Viibisin terve talve Hispaanias Gironas, mis võimaldas kogu aeg rattaga sõita, erialast treeningut teha. Juba praegu tunnen, et see kõik on ära tasunud. Viimasel kümnel aastal olen endale pidevalt sisendanud, et kevadised võidusõidud pole minu jaoks. Kogusin vormi sõit-sõidult. Praegune olukord aga näitab, et ma alles hakkan ennast avastama.»

Niisiis, kas panite tähele: ei ole mõtet madala pulsiga kilomeetreid koguda, vaid tuleb reaalselt treenida!

Mõni pealiskaudne lugeja võib siin hakata vastu väitma – ja selliseid enda arust tarkpäid, kes teavad, kuidas sõitma peab, on Eesti harrastajate seas oi kui palju, nagu on mulle maininud Rein Taaramäe (fotol paremal) -, et meil ei ole siin Girona. Aga ega oluliselt halvem ka ole! Terve jaanuari ja veebruari sai Eestis vabalt rattaga sõita, isegi võidusõidurattaga – vaadake mind, kui ei usu!

Teiseks, väidavad küllap pealiskaudsed tarkpead, et ega amatöörid ja harrastajad saa profilt eeskuju võtta, et nemad peavad ikka baasi laduma. Ma olen seda tüütut juttu kuulnud juba rohkem kui poolteist tosinat aastat, mida on rohkem, kui on kestnud Kangerti profikarjäär. Et ikka baasi tuleb laduda ja mahtu tuleb teha. See on selline jutt, et vägisi jääb mulje, nagu valmistuks enamik harrastajaid vähemalt nädalaseks velotuuriks.

Aga kus on need nädalased velotuurid, mida te sõidate? Parimal juhul teete nädala lõpus ühe kahe- või kahe ja pool tunnise võistluse, paljud ei tee sedagi. Järelikult ei ole mingit aeglast kilomeetrite kogumist vaja. Kui ei usu, vaadake taas mind! Kas ma kogun kilomeetreid? Ei kogu. Kas jõuan mahumeistritega võidu sõita. Jõuan. Vaadake näiteks mulluse hooaja teisest poolest seda võistlust!

Minu soe soovitus: lõpetage ükskord ometi oma tarkusest igal aastal ühe ja selle sama tüütuse tegemine, vaid kuulake viimaks, mida ühel elukutselisel sõitjal teile öelda on ning tehke sellest viimaks oma õiged järeldused!

Foto 1: Eesti jalgratta profitiim Tartu 2024 / BalticChainCycling.com treeningul. Foto autor: Adam Illingworth / Baltic Chain Cycling
Foto 2: Tanel Kangert. Foto autor: EF Pro Cycling / Baltic Chain Cycling
Foto 3: Rein Taaramäe. Foto autor: teamtotaldirectenergie.com / Baltic Chain Cycling

83 Kommentaarid:

At 13:51, Anonymous Anonüümne said...

Vaevalt, et PP trennis pidevalt pulss punases paneb, ehk kogub samamoodi kilomeetreid nagu teised.

Samade pulsside juures on ühel keskime 25, teisel 30km/h.

 
At 14:09, Anonymous Anonüümne said...

Vana hea laul jälle - vaata, vaata, vaata mind. Kui samamoodi treenite nagu Priit, saate ehk ka TRR-l koha seitsmenda saja algusse ja M50 klassis seitsmendasse kümnesse. Tõepoolest, mis on võhmameestel sellele vastu panna?

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

Trennis kaotatud energia hetkel 2000kcal ja 2 korda päevas.Tööl 2000kcal.Energia defitsiit 3000 kcal.Kõik on viimase piiripeal.

 
At 15:43, Anonymous Anonüümne said...

Haanja tuleb, on seal lund?

 
At 16:37, Anonymous Anonüümne said...

Mina teen kõik treeningplaanid, aluseks hr. Pulleritsu blogi. Kas on veel variante?

 
At 17:10, Anonymous Anonüümne said...

Me peame mõistma et õppetund on meile kõigile, ka sitakottidele. Papa Pullerits ei pea käima igale lusikaga suhu söötmas. Kes õppetundi ära ei õpi roomab suvel protokollis viimase 5 seas

 
At 17:41, Anonymous Anonüümne said...

oot, mitmes Priit eelmisel sügisel võidusõitude võidusõidul ehk TRM-il oligi? oli ka kole ilm, paras vana dressiga sõita ja uut mitte mustaks teha....

 
At 17:52, Anonymous Anonüümne said...

Pikk jutt lühidalt -lõpeta naeruväärne isetegevus, kasuta abijõude-võta endale treener, soovitavalt endast vanem ja kogenum.

 
At 18:44, Anonymous Anonüümne said...

Trenni tehes toimub areng kui leiad keha ja vaimuga otsese kontakti,lisaks regulaarne toitumine.Vaevalt treener saab midagi aidata kui nende asjadega ei klapi midagi.Üli keeruline on leida peale päeva tööd selline fookus trennile.Ideaalset trenni saavad lubada endale oma aja peremehed.

 
At 19:39, Anonymous Anonüümne said...

1. Milleks on vaja võrreldes Taneliga meil siin märtsiks ennast rattavormi ajada?
2. Tanelil pole tõepoolest vaja põhja laduda, kuna ta seda ladunud 20 aastat. Ja ainuke vaba kuu kus pea igapäev rattal ei käi on oktoober. (muide see kuu kus ratturite hulgas käib rebimine kes millisel weekendil pulmi saaks peetud) Tavaline Eesti juust kes märtsis ratta kuurist välja ajab peab ikka jalad käima saama enne kui paugutama hakkab (veelkord, pole põhjust ennast märtsiks trimmi ajada).
3. vaadake mind? Mis seals vaadata kui kõik trennid ühtemoodi vaid tund aega sõites max. keskmist kiirust taga ajamine? Kui tahad tegelikult ka treenida, Kus on lõigud, kus on sprindid, kus kõrge kadentsi minutid, kus raske raua väänamise minutid, kus 3-5h. kestvad trennid, kus koduküla tõusu vallutamised mida teha 10x järjest?
4. Kõige olulisem küsimus lõpuks. Mis iganes sa teed Priit, milleks sa üldse seda teed? Mis plaanis saavutada?

Huu

 
At 19:42, Anonymous Anonüümne said...

p.s. Kangertile hoiame pöialt et pahad viirused Girot ära ei jätaks ja muidu kõik plaanipäraselt läheks. Mees tõesti heas hoos see aasta olnud, et märtsis juba sõita jaksab.
Usun et eraldistardi rattal ta veel rohkem meid üllatamas on.


Huu

 
At 20:12, Anonymous Anonüümne said...

eilne New York Times kirjutab :

Cycling's governing body the UCI said it could not predict whether this year's Giro d'Italia will go ahead as the country deals with an escalating coronavirus outbreak.

 
At 20:23, Anonymous Anonüümne said...

Paha lugu. Sest kevad ilma Girota on nagu seks ilma seksita. Vanarattameeste tarkus.

 
At 21:02, Anonymous MargusM said...

Njahh, Huu'lt tabav vastulause.

Priit, oskad pakkuda kuidas 8-17 tööl käiv inime saab "treenida nagu mina"?
Pealegi, tark nagu sa oled.. kas sa tead milline on Kanxi treeningplaan, kui pikalt ja intensiivselt treenib? Võib ainult arvata et sa ei treeni ligilähedasegi dünaamikaga. Kanxil hoopis teistsugused ülesanded ja eesmärgid EF1 pundis, selge see et vaja treeninguid muuta, Astanas oli ta siiski abimees ja kedagi tema tulemustele treenimine vist ei kottinud.

 
At 21:25, Blogger Priit Pullerits said...

Kutsusin tüvitekstis vaatama teid ühte mullust võistlust, et teid oma argumentatsioonis veenda, kuid unustasin lingi panemata. Siin see on:

https://www.youtube.com/watch?v=zmlesUNxkJQ

 
At 21:30, Anonymous Anonüümne said...

Tokio olümps jääb ära ja jalkpalli EM. Kui seksi ka ei saa on asjad ikka väga viltu.

 
At 22:19, Anonymous Anonüümne said...

Postimehes oli kirjas et kangertil giro pole plaanis

 
At 22:32, Blogger Priit Pullerits said...

Õige otsus. Sest kaua sa ikka võid seda üht ja sama tuuri muudkui sõita, vaheldust on ka vaja.

 
At 23:19, Anonymous Anonüümne said...

Keegi hurjutas, et olematute suusa km pärast ei tohiks TM toimuda, samas esimeste ratta kilomeetrite kogumisega pange nii palju, kui torust tuleb. Ime, et ei kostnud veel raske raua soovitust.

 
At 23:21, Anonymous Anonüümne said...

Priit tahab ikka endale pähe panna.

 
At 08:03, Blogger Priit Pullerits said...

Hämmastab see, kuidas mõned mehed rebivad mõne mõtte kontekstist välja - kontekst on siin ikka aastatepikkune - ja siis keerutavad selle ümber sellise teooria, mis keerab kõik mõistliku pea peale.

Näiteks Huu kuulutab eespool rõõmsalt, et "Tanelil pole tõepoolest vaja põhja laduda, kuna ta seda ladunud 20 aastat". Mis ongi näide kontekstist välja rebitud mõttekillust. Selle peale küsiks, et kas Huu on eilane või? Ses mõttes, et istus alles eile ratta selga? Siis on enamik mehi sama kaua kui Kangert oma põhja ladunud. Näiteks mina olen "põhja ladunud" selle sajandi algusest saadik, kui Kangert oli alles 13- või 14-aastane pubekas. Sama on teinud enamik teisi normaalseid mehi. Nii et kõigil meil, kes pole just lödipüks ja s**akott, on piisav põhi ammuilma olemas. No kaua võib seda vundamenti muudkui laduda?!! Ükskord oleks aeg hakata ka müüre püsti panema, kas teile ei tundu, ehh?

 
At 08:20, Anonymous MargusM said...

Tõesti hämmastab kontekstist välja rebimine, eriti Priidu poolt.
Et paremini mõista siis mitu kilomeetrit põhja laod? Ässadel on see viiekohalone number..
Ja millised müüriladumised selle aasta plaanis on?

Vastamata on ka küsimus kuidas saab tööinimene treenida nagu sina?

 
At 08:30, Blogger Priit Pullerits said...

MargusM, nagu ma ei oleks tööinimene... Olen. Enamasti lausa kaks tööd, Postimehe tööle ülikooli töö ka lisaks.
Aja planeerimine ja enesedistsipliin on märksõnad! Mis siin keerulist...?

 
At 09:05, Anonymous Anonüümne said...

Mina olen ratast "sõitnud" seitse aastat. Anna andeks, kuid ennast konditsiooni pean iga aasta ikka ja jälle uuesti sõitma, sest kevadel ikka minekut pole. Selleks lihtne test. Kuna sa powermeetrit ei kasuta, ega hakka kasutama siis otsi koduküla suurim mägi ja vaata mis kiiruse ja enestundega sealt ülesse saad (seda tegid ka suured poisid. Ennem Tour de Francet Armstrongile kuulus La Madone mägi testiks, ps. sealt ka nimi Treki maantee mudelitele).
Selleks olengi viimased viis aastat käinud sinu poolt põlatud hispaania laagrites, kus 8.-9. päeva järjest sõitu (650-850km) ja mägesid annab hea motivatsiooni laengu ja ka tunduvalt kergemini kerivad jalad. Tunnista, et ka peale Moabi pikki päevi oli ka kodumaal minek teine.
Seda sama kogesid sa ise suurepäraselt suusaga see aasta , kurat kui ikka ei suusata siis vahet pole mitmes sa olid suusamaratonil kuus aastat tagasi. Veel hullem, sa nimetasid sellises olekus võistlemist enestapuks. Mille poolest ratas erinev on? Ei ole meil harrastajatelt sellist järjepidevust ja igakuiseid mahte et korralik põhi koguaeg võtta oleks.

Aitab Tanelil Giro nühkimisest, teisi radasid vaja? Mis rumalus see nüüd tuli? Tanel Girol startinud seitse korda (lõpteanud viis) tuuri tulemus on viis starti ja viis lõpetamist. Anna andeks aga rohkem GT maailmas võtta pole. Tanel on vastupidiselt Taaramäele (kes parimatel aegadel oli suurepärane nädalaste tuuride mees) GT rattur, kelle vägi reeglina kolmandal raskemal nädalal kohale jõuab. Vuelta on niikui nii rebound neile kel hooajast veel jõudu üle ja kel vigastuste tõttu miskit vahele jäänud. Giro on maailma ilusaim tuur ja vaheldust on seal rohkem kui rubla est, iga aasta uued teed ja rajad. Kuulus Zoncoloani mägi näitena käigus olnud viimase 25 aasta jooksul olnud vaid viis korda.


Huu

 
At 09:28, Anonymous Anonüümne said...

Ratta sõidule on vastu näidustatud terve päev jalapeal seistes tööd. Kes ikka tahab et õhtul jalad käima saaks peaks iga tunni tagant 10 minutise istumis pausi võtma. Üle jäänud ei peaks väga kurtma. Huvitav oleks kuulda mida siis ässad arvavad lihtsurelike tähelepanekutest ja kas neil on ka mingid kirjutamata reeglid mida ei saa eirata.

 
At 09:58, Anonymous Anonüümne said...

Nüüd on küll pilt selge kelle juurde Pullerits peab trenni minema kui tahab suveräänselt atrõõvi minna ja noortele ja vanadele koha kätte näidata.

 
At 10:38, Anonymous Anonüümne said...

Kui vähegi rattaga sõita, siis tasub osta all season weather proof pikad püksid, see 100-120 € kulutus on oma hinda kordades väärt. Vanad dressid jäägu kartulivõtuks.

 
At 10:54, Blogger Priit Pullerits said...

Nii, jälle hakkab varustuspedede jutt! Vaadake eelmine, kuidas omal ajal jooksid mehed sellistes lohvakates dressides, et pane kaks meest sisse ja ikka jääks kolmandale ka veel ruumi, kui viletsad olid jooksuajalatsid, kui ebardlikud naelikud - aga ikka jooksid mehed kõvemaid aegu, kuid nüüdse ultaravarustuse omanikud. Ju siis too vilets ja lotendav varustus, mille vastupanuvõime vastu tuli võidelda, nad sitkeks ja tulemuslikuks tegigi.

 
At 11:50, Anonymous Anonüümne said...

Õige jutt Priit.
kes jookseb suure Volodja Kutsi 70 aastad vanad rekordid üle? Ainult neegrid ja needki doopitud. Balti laevastiku madrus pesi end külma veega ja pani hernesupi pealt maailmareksi.

 
At 12:27, Anonymous Anonüümne said...

Ah et varustuse jutt?
Miks sa Optimaga siis ei sõida, milleks oli vaja maanteratas osta ja parem maastikuratas?

 
At 12:55, Blogger Priit Pullerits said...

Ma mäletan väga hästi oma esimest Tartu rattaralli täispikka sõitu, mille tegin Optimaga. Mäletan, et juba Vana-Kuuste laugel tõusul tõmbasin juba grupil eest ära. Ja enne Kanepit samuti, kõik jäid maha. Ja Otepää-Tartu teel, kuskil kahe maakonna piiril, mäletan, nihkusin grupi ette, öeldes võiduka seljas pressivatele mehepoegadele, kes nägu kõver ja hambad ristis, et näha on, et ega keegi siin grupis eriti tööd teha viitsi.

 
At 13:12, Anonymous Anonüümne said...

Ühest kõvast mehest ei olnud pikalt eilseni kuulda. Eile siis tuli pommuudis, et Chuck Norris tappis corona viiruse. Priidu viimane lause on eriti küüniline, pool Chucki juba🙂

 
At 13:32, Anonymous MargusM said...

..ma olen päris kindel et kui Priit panna Chuck Norrisega võistlusringi siis Priit teeb 1:0 ära!
Teisiti pole siinses blogosfääris võimalik.

 
At 13:38, Anonymous Anonüümne said...

Miks poksiringi? Suusas jooksus ja rattas teeb Pullerits Tšukile kalendriga. Kas veame kihla?

 
At 14:15, Anonymous Anonüümne said...

Mäletan minagi neid Optima lugusid, need olid värvikad reportaašid täna millele minust sinatse blogi lugeja sai.

Viimasele praalingule küll kommentaariks, et ega peale tõusu kiirendust sa niikuinii sellest pundist minema ei sõitnud. Kõva mees pole see kes tõusub vajutab, vaid see kes peale tõusu lausikul jaksab edasi vajutada.
Aga "poisikese" kombed ikka alles, kas Optima või 2019 Tartu Rattaralii (mille tunnistajaks ise samas grupis olin) vaatasin et mida ta teeb? Üksi proovib 50 mehelt eest ära saada, isegi kui kaks -kolm aktivisti kaasa oleks saanud oleks see suht võimatu olnud vastu tuult. Aga eks adrenaliini läheb pisut tarvis.

Huu

 
At 15:16, Anonymous Anonüümne said...

Haanja jääb ka ära. Teen ettepaneku suusablogi nimetada ümber pulleritsu rattablogiks.

 
At 16:34, Anonymous Anonüümne said...

Las ta olla suusabloog. Nagu nostalgia ja vanad ilusad ajad kui poisid panid viuh viuh klassikat. Tüdrukud ka.

 
At 16:55, Anonymous Anonüümne said...

Meil on tipptasemel naistsiklist ja tema pilt ei olegi veel Pulleritsu blogisse jõudnud.

 
At 17:49, Anonymous Anonüümne said...

Jääb arusaamatuks, miks Priit enbiselt Optimaga siis ei sõida. Varustus ju ei sõida?

 
At 19:06, Anonymous Anonüümne said...

Optima lagunes vast ära, aga vanad head marati dressid peavad 30 aastat ja kauemgi vastu kui kulunud kohtadele paigad peale õmmelda.

 
At 10:13, Anonymous Anonüümne said...

Viiruse hirmus mujal imas hulk võistlusi ära jäänus, tea kas TRR enam toimubki?

 
At 10:17, Anonymous MargusM said...

Optima peab ka 30 aastat vastu kui kuluosasid vahetada, ega raam ära kulu!

 
At 10:58, Anonymous Toits Pärnumaalt said...

Kuskil rattafoorumis oli äsja üks ilus "Turist" saadaval, trossid-kõrid uued, veljed särama nühitud jne. Peaks ehk korjanduse tegema ja Pulleritsule uue raudse ratsu kinkima? Sest vanakool ju toimib ja õige mees lihtsat teed ei otsi.
Ei taha mõeldagi, mis TRR-l juhtuma hakkab, kui blogiisand, Turist perse all ja Marat seljas seal lammutama asub...

 
At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

Asjalood väga halvad. Jalgpalli EM jääb ära, Veneetsia piennaal jääb ära (millest on kahju sest avali tussusid ei näe). Nii mõnigi hea ja ilus asi suletakse veel. Pole välistatud et Suusablogi pannakse kinni. Loodame siiski et isa Pulleritsu sõna maksab.

 
At 12:08, Anonymous Anonüümne said...

kahju jah

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Pannakse siis pannakse aga Pullerits ja Huu kahepeale on karmid isakesed kes eriolukorra ehk mingi poolkarantiinitud blogi ikka välja võitlevad.

 
At 13:29, Anonymous Anonüümne said...

Turisti seljas ja Marati vormis Pullrtitsu ei võta ükski viirusetüvi, see on selge.

 
At 15:45, Anonymous Anonüümne said...

Usun et Pullerits teeb kulisside taga nii kõva tööd et suusablogi kinni ei panda.

 
At 16:28, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Mõned siin omistavad liiga palju tähtsust varustusele. Küsimus on , mis on teie eesmärk? Kahtlen, et siin on palju mehi kellel on mõnel tõsisemal rattaspordivõistlusel asja esi kolmikusse või isegi esi kümnesse. Sisuliselt pole vahet, kas olla mingil võistlusel 134, 346. 866 jne. Need kõik on statisti kohad. Kui sõidate oma optimaga TTR il stabiilselt kohtadele teises tuhandes, siis ei aita teid esikümnesse, ka maailma kõige kallim, kergem ja voolujoonelisem ratas. Kehvema rattaga sõites saate te raudselt rohkem koormust, kui need "pehmod" kes eputavad edeva rattaga. Treenides kehvema varustusega saate te rohkem koormust, kulutate rohkem kaloreid, saate tõeliselt tugevateks nii vaimselt ja füüsiliselt. Kõik teie kohad protokollis peegeldavad teie enese füüsilist seisundit ja vaimset tugevust, mitte pole saavutatud tänu kallile "kapitalistlikule rämpsule". Vana hea "Turisti" kasuks räägib veel fakt, et see on ratas, mis kestab isalt pojale ja vanaisalt pojapojale. Teie vaba aeg ja ja kogu aur kulub füüsilise võimekuse parendamisele ja vaimse tasakaalu leidmisele, mitte mööda hoolduseid ja rattapoode joostes või, mis veel hullem sõrmepidi davoti sees urgitsedes.

 
At 16:44, Anonymous Anonüümne said...

Kägu ajab kägu. Ärge teda uskuge. Sõitsin "Turist"-ga raami vastu vene Ladat täitsa kõveraks. Ei kestnud see aparaat. Läks prügimäele. Fakt. Pole siin pojale või pojapojale miskit pärandada. Pealegi on "Turist" rattarallidel eluohtlik nii sõitjale kui kaassõitjatele. Selle käiguvahetussüsteem ei sobi kaasaegsete panna on vaja meestega ei tea mitmendas sajas koos kulgemiseks. Rääkimata muust kuluvast nipet näpetist. Ratas peab olema kaasaegne ja moodne. Veneaegse taagaga võistlusolukorras kulgedes võib juhtuda teie tervisega parandamatuid probleeme.

 
At 17:19, Anonymous Anonüümne said...

Kägu ajab pada tõepoolest, kes Volvoga korra sõitnud ei taha enam seda Volga tudisevat käigukangi näha. Kuradile oma retro romantikaga. Miks valida ratas kui ratas 5kg raskem ja vajub läbi nagu kevadine soo iga vändavajutusega. Turisti kasuks ei räägi midagi peale kadunud lapsepõlve mälestuste. Masohismiga oma vaimu koinuda tugevdamise eesmärgil on nagu sürreaalne kasvatusmeetod 21. sajandil.
Küsi retro suusameeste käest, kui lahe oli Tartu Suusamaratoni retro suusaga teha, kui oled eelmised 10. aastat korraliku suusaga distantsi läbinud?
Priitu ära kuula, ta võib ju rääkida et tehnika ei loe ja mees sõidab. Kuid oma silma sai ta särama ja parima koha millega praalida rattamaratonil Baruto kõvakahvliga korraliku rattaga. Suuski käib juba ammu valimas Teppani poksiks igaks sõidu ju luemoludeks eraldi.


 
At 20:07, Anonymous Anonüümne said...

Ärge pahandage Käguga. Ta on isake ja tegi veidi nalja.

 
At 20:22, Anonymous Anonüümne said...

Sitakotid ja lõdipüksid on Pulleritsu blogi ära vallutanud. Mõnele mehele tuleb algatuseks meenutada, et jalgratas on sõitmiseks , mitte autode rammimiseks. Kui sa ise puruloll oled, siis ei kesta sul ükski asi. Tegelikult on turist täitsa talutav ratas ja omal ajal oli see ikka hirmkõva vend, kes suutis turisti kummid paari hooajaga läbi sõita. Minulgi on veel turist alles, millega ma kehvema ilmaga sõidan. Vene ilmaga kestab kõige paremini vene ratas!
Tõe huvides pean tunnistama, et aretasin sellele külge accera käiguvahetuse ja viisin hoovad juhtraua külge.
mõned mehed on ja jäävad elulõpuni sitakottideks ja lödipüksteks, sest nad otsivad spordist ainult mugavust. Higi on vaja valada ja hambad ristis panna. Kekutada mingisuguse Rootsistani autoga? Õige mees nagu Pullerits sellise riigi toodangut üldse ei vaata, sest tema ei taha moslemi kultuuri toetada. Tegelikult on üldse raske mõista inimest, kes soetab endale auto asemel mingi raudtee vaguni, mida see volvo kahtlemata on.

 
At 20:31, Anonymous Karl, karm vend said...

Pullerits peab tulema korda looma. Kui selline lödipükslus ja pehmokultuur siin pikalt vohab, siis ei taha varsti normaalne mees ja alfaisane siia enam tulla, sest sedaviisi jätkudes pole kaugel see hetk , kui siin lööb õitsele ka pedekultuur!

 
At 20:37, Anonymous Anonüümne said...

20:22
andke andeks aga te olete idioot.
Volvo on moslemite auto?
Korja aga oma turistilt accerad maha, ära ole sitakott ega lödipüks vaid Mees!

 
At 21:21, Anonymous Anonüümne said...

Tõepoolest rootsi on sisuliselt moslemi riik ja endast lugupidav mees ilmselt sellist autot ei osta. Laguneb kui kurat, väljast suur, seest väike ja lisaks veel selline natuke siuke wannabe auto. Iga punnitajast wannabe tahab endale volvot, umbes sama teema nagu iga vene poolpeeretaja tahab endale bemmi. Mõlemad autod annavad märku piiratud mõtlemisvõimest esinemisvajadusest. Samas sellisele tolale, kes turisti mingi accera käiguvahetusega ära lörtsib, tuleks peksa anda.

 
At 21:34, Anonymous Ants, mehaanik ja suushunt. said...

Auto asjatundjana, tahaks ka söna sekka öelda. Ajad kus volvo oli mingi kvaliteedi ja turvalisuse etalon on möödanik. igapäevaselt autode putitamisega tegeledes võin öelda, et isegi Opel või Skoda on töökindlamad ja vähem lagunevad. Sõidumugavuse kohapealt sõna võtta ei oska, sest ma ise eelistan vähe särtsakamaid autosid.

 
At 21:46, Anonymous Anonüümne said...

Milleks see Volvo teil nüüd hammaste vahel on, volga kõrval oleks võinud tuua näitena Mercedes, Toyota, Iveco..ikka oleksite leidnud mille kallal iriseda. Millepärast see automark sitt on.
Asi pole ju üldse sellest, iga see sitt (moslemi, türklase või hindu oma) on kindlasti Volgast parem et pointi kohale viia.

 
At 21:50, Anonymous Anonüümne said...

Rootsi oma sama palju moslemi riik, kui Eesti on venemaa oma. Ei , siiski korrektuur tegelikult lasue viimane pool on tõele palju lähemal.
P.s. minu teada ostsid hiinlased Volvo ära, täpsem oleks öelda hiina käkk

 
At 22:41, Anonymous Anonüümne said...

Giro on aastast aastasse väga vaheldusrikas.

 
At 22:42, Anonymous Anonüümne said...

Esimese rr põrutasin läbi 80-ndate alul ukrainaga,Väike kott 3-e õllega lenksu küljes.Enne seda ostsin Dünamost taha väikese hammaka,päris raske oli,kuskil rebase-liiva kandis tõusul hüppasin korra maha ka...............siiis ostsin Turisti-4käigulise,siiamaani alles.Võtsin ta lahti,keskjooksu ja koonused lasin treipingis üle ja ette konstrueerisin 56-se hammaka———-sellele pillile oli juba kõva jalga vaja,ainult Padre sugused vennad jõuavad seda taltsutada. Aga nüüdisajal alla duraissividinate eriti ei tunnista.

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole ülikooli hingekirjas sellise nimega töömeest. Kas sarnane leping kui koristusfirmadel, kes porivaipu vahetavad seal?

 
At 23:20, Anonymous Kägu said...

Mul on natuke piinlik lugeda, et olen justkui algatanud siin pisikese sõja. Paljud teist on kahjuks kinni jäänud liialt detailidesse ja minu jutu mõte on kaduma läinud. Tahtsin lihtsalt öelda, et mulle tundub, et tasemel , kus ei heidelda olümpia medalite nimel, on hakatud naeruväärselt palju rõhku panema varustusele. Eks iga mees muidugi sõidab sellise varustusega mida ta ise enesejaoks kõige õigemaks peab. Lihtsalt meeleheitlik püüdlus kompenseerida oma olematut taset ja kehva treenitust varustusega, millega võidetakse suurvõistlusi, mõjub sama koomilisena, kui keskealise mehe püüdlus varjata oma väikest riista ja õllekõhtu suure ja uhke autoga. Tegelikult on mugavus sama , mis õpitud abitus. Vanasti said inimesed rõõmu liikumisest ja pingutusest sõites vene turistiga ( mis kohe kindlasti ei ole kehva ja ebamugav liiklusvahend nagu paljud noored ette tahavad kujutada) ja punktist A punkti B liiguti Volgadega sisuliselt sama kiiresti nagu praegu kaasaegsete autodega. Inimesed olid rõõmsad ja rahul ja hädise olemisega noori ja 9 ndat kuud rasedaid mehi oli oluliselt vähem. Kunagi noore mehena tahtsin oma vanaonule soojavee boileri panna. Mees oli kes veel 80 aastaselt nii heas vormis, et oleks nii mõnelegi praegusele 40-50 aastasele mehele koha kätte näidanud, vastas mulle, et temale pole seda vaja, et inimene ei tohi ennast liiga ära hellitada. Ma ei kutsu kedagi ülesse, et hakkame liiklema vanade vene rataste ja volgadega, lihtsalt ärge muutuge naeruväärseteks varustuse "pededeks".

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Kummaline, et nõuka aja autode viletsusest rääkides toodi näiteks just Volga, mida sai endale lubada vaid nomenklatuur. Tavainimene oli õnnelik kui kasutatud mossegi kätte sai, sigullist rääkimata.

 
At 00:31, Anonymous Anonüümne said...

Mis see Volga nüüd ikka nii vilets oli. Pikka otsa oli teisega ju päris mugav sõita, hea rahulik auto. Kunagi kõlbas direktoritele ja kolhoosiesimeestele, aga nüüdsed noored ja lödipüksistunud vanemad mehed kirtsutavad nina. Mille poolest need tänapäeva tulesid ja vilesid täis autod nüüd ikka nii eriti paremad on. Lagunevad 5 korda kiiremini ainult. Muidugi, mitte ainult vene autod vaid ka kõik lääne autod sealjuures isegi see "kurikuulus" Volvo olid valmistatud nii et, nad kõik kestsid kauem kui keskmine kreemitort. Tänapäeva pehmoks koolitatud karboone ja nutiseadmeid hindav noor, ei mõista sellest midagi arvata. Nagu ta suuda aru saada, et üks korralik duralumiiniumist raamiga ratas kaalub need igasugu sitanikerdised, mida tänapäeval jalgrattaks kutsutakse igakell üle. Ärme räägime ainult nendest mõnedest sadadest grammidest ja täiesti tätsusetutest sekundidest mida te tänu nendele võidata. Räägime töökindlusest ja turvalisusest. Mitte kedagi peale teie eneste absoluutselt ei koti, kas saate rahvaspordiüritusel 128 või 211 koha. Nende elegantsete lagunevate sitanikerdistega on teid lihtsalt muudetud süsteemi orjaks. Hooldused! pidevalt uued jupid! Pidevalt uued rattad. Hale kuulata kuidas täismees kekutab nagu beib, et ostis omale uue ratta. Teised uurivad, et see eelmine ju sul täitsa uus, et mis sellel siis viga on. Ei olegi midagi viga, lihtsalt uus on 380 grammi kergem!! Krt käi sital ära mees enne sõitu ja saad sama tulemuse. Kujutage ette sellist ratast, mis maksis oluliselt rohkem kui mõni aasta vana keskklassi sõiduauto oli vaja selleks, et hakata TTR il sõitma 300 ümber kohtadele. Kloun mitte ,mees!

 
At 01:36, Anonymous Anonüümne said...


Hobidele ja sealt saadud heale emotsioonile pole kunagi patt kulutad ja selleks on vaja head varustust ja kui vaja, siis tuleb ka gramme taga ajada.

Aga mida ma teenitud rahaga siis teen, ostan veel suurema auto või maja või võtan teispoolsusesse kaasa? Naljatilgad, mönuga tuleb vötta, mitte siin hädaldad.





 
At 07:06, Anonymous Anonüümne said...

Mis sest volvost volgast? Kes teist lödipükstest automehhaanik on? Kus on vaim ja mehemeel? Tänases telfis Herem paneb sellist progressiivsest möga et anna abi. Hakka arvama et eelmine kõhukas pätsike oli rohkem mees.

 
At 07:38, Blogger Priit Pullerits said...

Vaatasin ka Heremi juttu kaitseväe-nimelise pioneerilaagri kohta, et varsti võib sinna minna pikkade juustega... Allakäik on alanud. Sellised mooduvennad teeb vene dessantnik näpuotsaga auklikuks. Tean, olen käinud ja näinud. Aga Herem mitte, liiga noor. Seepärast ajabki sellist haiget juttu.

 
At 07:41, Blogger Priit Pullerits said...

Ja mis kuradi identiteet kaitseväes?! Kaitseväes ei ole mingit identiteeti peale selle, et oled sõdur, ei mölise ja täidad käsku ja kui ei, lähed tribunali alla. Mis järgmiseks kaitseväkke? Äkki katsetaks demokraatiaga?...

 
At 07:46, Blogger Priit Pullerits said...

Viiks kaitseväkke ka tänapäevased väärtused, nagu avatus, läbipaistvus, kaasamine? Muidugi, lahe ju! Cool, ütleks sajad pehmonoored. ...Ma just rääkisin eilses loengus muu seas noortele, kuidas tänapäeva ühiskond, eeskätt kõrgkoolid, ennekõike läänes, tegelevad tegelikult vasakpoolse ajuloputusega. Nüüd on see siis otsapidi ka kaitseväkke jõudnud. Kurb. (D. Trump)

 
At 07:49, Anonymous Anonüümne said...

Ei ole ju noor.
Poja kiitleb et pääseb 4 aasta pärast pensile. Raisk ei ole enam Borodino lahingute aeg kus ohvitserid kaevikus elasid ja oma tervise tuksi panid. Mis kuradi pärast kabinetiametnik kui ta juhtub KVs teenima läheb noorelt pensile?

 
At 08:03, Anonymous Anonüümne said...

Kirjutan rasvaselt alla kõigele mis kolonel Pullerits kirjutab. Nii on raisk. KV juht ikka täielik suss et laseb endast sellise ilaprogressiivse Naistelehe jutu teha. Meie põlgus!

 
At 08:26, Anonymous Anonüümne said...

Jahhhhh võta 1 ja viska 2-st eesotsas heremiga..........DMB-80.

 
At 08:33, Anonymous Anonüümne said...

Juba aegu tagasi kirjutas EPL et Heremi lõputöö on metsavendluse ajalugu. Kas meil on infosõda või ei ole? Igal juhul on! Eesti suguse piiririigi tipp ohvitserid ei saa olla arheoloogid, antiigi uurijad jms mõnu harrastajad, vaid ehk ikka moodsa sõja spetsid? Kas läheme koduloolase folkloristi või Moabi vallutaja, Köniksbergi kunni, Tartu Hai käe all sõtta?

 
At 09:02, Anonymous Anonüümne said...

Mina tahan selle käe all minna kes kogu Baltikumi ja pool Poolat põlvili paneb.

 
At 09:21, Anonymous Anonüümne said...

Loen ja imestan...
Priit, kellel puudub igasugune arusaamine tänapäevasest sõjategevusest ning mäletab hädapärast midagi udust nõuka aegsest rakendidusest, võtab sõna riigikaitse teemal. Mõtleb nagu Lenin, et ka köögitüdrukust võib saada minister ning temasugune juhiks riigikaitset... Kaitse Jumal Eestit selliste eest!
Ennem kritiseerimist võiks teha AJAKIRJANDUSLIKU UURIMUSE teemal, et kuidas Kaitseväes elu toimub . Läheks näiteks eksperimendi korras nädalaks noorsõduritega koos (sama varustusega)metsalaagrisse ja teeks noorsõduri rännaku. Tegelikult ei saa, sest tal tervis p...es ja reaalset koormust ei kannata. (rattasõit on 40 km ja 35kg seljakotiga jalgsirännaku kõrval köki-möki)

Priit peab ennast tegijaks, kuid Rattamaratonile pelgas minna, kuid samas pika raja lõpetas 122 naist, keskmise vanusega 39 ja 45 temast vanemat meest. Kes on siin pehmo?
Rattarallil jäi "kõva mees" tahapoole 15-st naisest - järelikult EDEV pehmo.

See arvamus, et sõdur ei tohiks mõelda ja täidab ainult käsku, sobis Nõka sõjaväkke ja praegu Venemaale, sest seal pole inimhingel väärtus - puhas hakkliha. Seda Priit nõukogude armees oligi.

 
At 10:11, Anonymous Anonüümne said...

Ajuvaba juttu ajate mehed. Vanamehed ei sobi rindele. Nende koht on koti peal. Nad on alati kõigist targemad ja seetõttu suurepärased vaenlase heaks tegutsevad infosõdurid ja -ohvitserid. Noorsõdureid ja väljale minevaid noori mehi tuleb selliste eest kaitsta täieliku raadiolevi vaikusega, et vanakeste demoraliseeriv möla ei risustaks ullikeste maailmapilti. Ainult siis on lootust, et keegi suudab vastu hakata. Vanakesed võivad igasugust jura suust välja ajama hakata. Nad võivad muutuda põlevate silmadega prohvetiteks ja annaks kõige vägevam, et noorem generatsioon seda kuuldes hulluks ei lähe. Aga just noorsõdurite hulluks ajamine ongi moodsa infosõja mõte. Muudad vaenlase tegutsemisvõimetuks ja võtad nende positsioonid veretult ära.

 
At 11:19, Anonymous Toits Pärnumaalt said...

00:31 ja 9:21 panid hea puraka, tänud!
9:21-le täienduseks, et Herem ise pole kindlasti mingi papist vend- isegi temaga korduvalt koos maratonirajal trehvanud. Aga sellest maratoniteemast tahab Pullerits muidugi veel vähem arvata kui Eesti Kaitseväest.

 
At 11:26, Anonymous Anonüümne said...

Kui Herem pole papist vend siis mis põhjusel laseb Kiisleril end intervjueerida ja sellise euroliberaalse pasa lehte panna? Pole.tähtis mitu maratoni mees jookseb vaid maine KV st ja Eestist. See on nüüd täiega alla lastud. Vaadake kuidas tiblad naeravad oma veebis.

Nagu keegi mainis hakkab siinsest blogist pedekultuuri kamber tekkima

 
At 13:39, Anonymous Anonüümne said...

40 km 35kg seljakotiga??? Kõvad mehed tõesti. Eelmise sajandi lõpus tehti sellist nalja Kuperjanovis peale kahenädalast teenistust. Reameherännak oli 90 km seljas kogu varustus, mis kaitseväe poolt noorsõdurile väljastatud ehk siis ca. 60 kg, millele paar aastat varem lisati veel kaks tankimiini, 10 kg tükk.

Tollane pataljoni ülem, suur jalgsirännakute fänn, major Hoppe armastas ikka peale järjekordset jalutuskäiku pidada motivatsioonilisi kõnesi- "Mäletan, kui olin ise veel kompanii ülem, olime jalgsirännakul ja üks sõdur nutab, tema ei jõua. Võtan talt ühe tankimiini enda kanda. Sõdur ikka nutab. Võtan ka teise miini. Sõdur ikka nutab. Vaja lihvida!" Vihjeks- distantsiks oli tollal 120 km., targemad leotasid frentši käiseid nuuskpiiritusega. Kui pilt hakkas eest ära kaduma, oli värskendus kohe käepärast võtta.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Näete siis. 120km. Aga pedepropaganda tungib peale.

 
At 13:57, Anonymous Anonüümne said...

Mis kuradi nuuskpiiritus,Venes +30 ja gaasimask peas koguaeg.

 
At 14:11, Anonymous Anonüümne said...

Kes siin ilgub Rootsi kui moslemimaa, teemal ja ajavad Pulleritsu kombel rahvuspatriootlikku juttu, võiks ise peeglisse vaadata.
Eesti islamiseerub, aafrikaniseerub, hinduiseerub praegu kiiremas tempos kui Rootsi. Kes on süüdi? Tean üht Tallinna edukat ettevõtjat, kes on sõnades samasugune patrioot nagu Pullerits ... aga talle kuuluva restorani köök on mustasid ja pruune täis. Milles seisneb sarnaste meeste "edukus"? Enesesalgamises? Häbi mahasurumises olete edukad või? Raha ei haise? Paha hakkab. Või võtame näiteks meie Tartu alma materi - rahvusülikooli. Ülikool oma olemuselt on vähem kinnisvara või ... raamatud, pigem on ülikool inimesed, nagu Pullerits, kes määravad, missuguseks kujuneb meie tulevik - noored. Aga mida me näeme, Tartus, rahvusülikoolis nende inimeste poolt. Avatud uste poliitikat, Eesti keele allakäiku, iseenda mahasalgamist. Meeletu islamimaade, Aafrika, India migratsioonipumbad olete tööle pannud ja annate sellele pidevalt pöördeid juurde, te "rahvusülikooli" nn. patrioodid - enesesalgamise meistrid. Eesti keele, kultuuri ja kogu meie eksistentsi alustalade õõnestamine ei käi meil enam mõnda aega enam ainult Tartu Ülikooli ja Bolt-Woltide kaudu, ei, võõrad kombed, keeled, isegi nahavärvid on end sealt edasi, vähkkasvaja kombel, oma metastaasid ajanud kõikjale muljalegi Eesti ellu - lasteaedadesse, koolidesse, kaubandusse, tootmisesse, logistikasse, isegi meie ajudesse, kus see peremehe kontrolli alt väljunuma enesetsensuuri ja enesesalgamisega ametis on. Aeg-ajalt saab peremeesorganismi aju küll selgelt aru et miskui on ikka väga valesti, mis väljendub mõne asjaosalise poolt näiteks rahvuspatriootliku "karjatusena" Eesti suurimas päevalehes, kuid olukorda kontrolli alla sellest ei saa, see justkui ei olegi enam meie võimuses. Kui nii, muretult, edasi laseme, siis peremeesorganism hukkub.

 

Postita kommentaar

<< Esileht