esmaspäev, mai 18, 2020

Pullerits: Uutmoodi doping rattaspordis!

Rain Vestmann alias Kodanik Männik Hawaii Expressist saatis mulle eelmise töönädala lõpus järgmise nimekirja. Kas teate, millega tegu?

Bianchi Aria E-Road
Colnago E64
Trek Domane+ LT
Pinarello Nytro
Look E-765 Optimum
Focus Paralane 2
Cube Agree Hybrid
Ribble Endurance SL e

Need, kes pakkusid, et tegemist on kõige loomulikuma välimusega elektriliste maanteerataste mudelitega, pakkusid õigesti.

Pöörake tähelepanu sõnadele "kõige loomulikuma välimusega"!

Lugu on nüüd selles, et elektri jõul sõitvad jalgrattad muutuvad järjest sarnasemaks tavaliste jalgratastega, nii et need pole teineteisest enam sugugi kergesti eristatavad. Mis probleeme see kaasa toob, sellest kirjutasin tänase Postimehe spordirubriiki põhjaliku loo. Palun tutvuge enne, kui tulete kommentaariumis "tarka panema"!

Foto 1: Looki rattapoe juhataja ja omanik Martin Jernits 8000-eurose elektrilise võistlusrattaga. Foto autor: Sander Ilvest, Postimees/Scanpix
Foto 2: Elektrilise ratta aku. Foto autor: Sander Ilvest, Postimees/Scanpix

32 Kommentaarid:

At 09:36, Anonymous Anonüümne said...

Ehh, aga kuhu jäi ülevaade rattale sadulatorusse paigaldatava mootori võimekuse ülevaade. Tollega võib vabalt sõita Tour de France rahvasõidu mäeetappi nii, et kõik vaatavad pika pilguga järele ja ei saa midagi aru.

 
At 12:15, Anonymous Anonüümne said...

Ah sa kuradi kurat!

 
At 12:18, Anonymous Anonüümne said...

Olen isegi mõelnud sellest, et panen need kaheksa tonni hakkama ja siis kohalikele külavõistlustele laia lehte mängima... Oi bljääd. Muidugi, oht Maaasikmetsalt vastu hambaid saada on jätkuvalt õhus.

 
At 15:21, Anonymous Anonüümne said...

Kas see särtsupüss on Pulleritsu uus jalgratas?

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

Ei usu. Liiga kallis. Enamikele on taskukohasem 3 kilo raskem isend 2500 eurine maantepüss - https://greatebike.eu/e-bike-leader-fox-runner

 
At 20:05, Anonymous Anonüümne said...

Blogi olulisus Eesti meediamaastikul on kasvanud.
Priidust soovitakse teha nüüd dopingukangelast

https://sport.delfi.ee/news/varia/muu/priit-pullerits-oli-valmis-keelatud-aineid-kasutama-et-sojavaest-paaseda-aga-ma-ei-teadnud-kust-dopingut-saab?id=89897669

 
At 20:14, Anonymous Anonüümne said...

Ohoo, Priit ärkas!
Mujal maailmas peetakse elektrijalgratastele lausa eraldi võistlusarvestust, ei midagi uut.
Mõned näited:
https://www.bicycling.com/racing/a20047657/uec-electric-bike-circuit/
https://www.ucc-sportevent.com/en/tag/electric-bike-race/
https://electricbikeaction.com/are-you-ready-to-race-four-new-e-bike-race-series-in-2018/
jne. jne.

 
At 20:26, Anonymous Kaimar said...

On ainult üks küsimus. Millal hakkab Pullerits elektri rattaga sõitma? Pakun , et hiljemalt paari aasta pärast. On täiesti võimalik, et ta hangib endale elektri ratta ja läheb sellega Hispaaniat avastama

 
At 21:29, Anonymous Anonüümne said...

Mida jama? Priit kindlasti pole mingi dopinguvana nagu need suuskurid meil. Delfi jälle mingi jura kokku keerutanud! Ei usu ilmaski, et Priit oleks pannud keelatud aineid.

 
At 21:59, Anonymous Anonüümne said...

Lõpuks ometi tuli välja,et milline kahepalgeline tüüp see on. Alaveri ja Veerpalu hääletoru sisuliselt ju. Dopingumaffia hääletoru. Kuidas konservatiivid teda sallivad? Reformierakonna mentaliteediga v.a. tõdemus,et tuleb tuisus ja tormis ka trenni minna ja teha mitte kulgeda. Trenni koha pealt on Priidu suhtumine OK kuid see petmise tolereerimine ja tahtmatus Smiguni asja läbi hammustada on küll kole. Pannud oma õige suhtumine ka teadusesse nagu Tustit seda teeb.

Kristiina Allekõrs

 
At 23:33, Anonymous Anonüümne said...

Priit areneb päris kiiresti. Alles nädal tagasi kirjutas siinsamas ühes postituses, et elektriratas mingit eelist ei anna, sest sõidab ainult max 25 km/h, on tõusudel liiga rasked jne. Siis anti talle mõista, et ega ta elektriratastest midagi ei jaga. Nüüd tunnistab ausalt, et ka tõsistel panijatel on oma kondiauruga vokiga isegi tsillivaid tsikke raske püüda, kui viimased korraliku elektrirattaga sõidavad.

 
At 00:23, Anonymous Anonüümne said...

Siis peab tingimata el ratta hankima kui tsikid tsillivad. Kondiauruga oled eelmise millenia tinosaurus. Ei ole tsäänsi rodeot saada.

 
At 09:58, Anonymous Anonüümne said...

Halloo, sihuke värdjurakas käib raami külge ja kiidetakse takka, et "oo, nii sarnane tavarattale, üldse ei saa aru, et elektriratas"
Kas rattatrennis on silmanägemine ära kadunud?

Kui tahate näha, kuidas ilusalt, korralikult sellist tööd tehakse, vaadake näiteks seda ratast (pole küll võistlusratas, aga seda enam):
https://amplerbikes.com/en/e-bikes/stellar

mp

 
At 10:07, Anonymous Anonüümne said...

Kuule mp! Ütle, et miks peab elektrirattaga kruisija pongestama nina lenksul? Selleks puudub ju vajadus aga ampleri tüübid ei saa sest aru. Pikad juhtmed nohh :D

 
At 10:42, Anonymous Anonüümne said...

Seda Ampleri tüübid tõesti aru ei saa, aga selle Priidu postitusel oleva Look'i ratta valmistajad ei ole vist tavalist sportratast ja oma e-käkki kõrvuti vaadanud.
Meenutab elektriauto algusaegasid (https://fbkfinanzwirtschaft.files.wordpress.com/2017/07/electric-car.png)

mp

 
At 10:52, Blogger Priit Pullerits said...

Rahu! Otsisin Eestist võidusõiduratast, mis on lähim sellele, mis loos kirjeldan, ei tahtnud juurde panna mingit välismaa agentuuri pilti, vaid ikka Eestis tehtud pilti, ja parim, mille leidsin, oli see Look. Seepärast ongi see pilt. Kui vaatate mu sissekande alguses Kodanik Männiku koostatud nimekirja, siis sealt leiate kindlasti mudeli, mis rahuldab teie kõrget nõudlikkust maksimaalselt peidetud mootorite järele.

 
At 11:02, Anonymous Anonüümne said...

Priit, millal sa viimati silmaarsti külastasid? On aeg. Arst ootab. Lase endale paremad prillid teha. See Männikese list on porr. Ei ole seal seda, mida väidad. On head erattad. Aga mootori mittemärkamiseks pead ikka väga uduse silmaga olema.

 
At 11:22, Blogger Priit Pullerits said...

Silmaarstil käisin eelmise nädala neljapäeval. Võrreldes varasemaga nägemises muutusi polnud.

 
At 13:18, Anonymous MargusM said...

Ahah, silmanägemine ikka sama kehv, äkki sööd siis rohkem porgandeid.

Kuid teemasse ka, mp kirjutab tõtt, Ampleri poisid teevad head tööd nende puhul tõesti ei märkagi et elektrikas..
Kuid Priidu puhul tavaline ajakirjanduslik haltuura, valdkonda endale selgeks ei tee, astub paari kauplusse sisse ja müügimehe nuts teenitud. Ma ise eeldaks siiski et ajakirjanik ise ka teab millest kirjutab.

 
At 13:33, Anonymous Anonüümne said...

Margus peaks oma velossipeedi sadula üle vaatama, praegune lahendus teeb ta anusele kindlasti kurja. Selline pidev butthurt vingumine ja inisemine kahjustab juba tervet ühiskonda.

 
At 14:31, Anonymous Anonüümne said...

Jah, väga nõus eelmisega. Kui MargusM-i nime näen, siis kohe tean, et mingi ving ja irin tuleb. Pole selles kunagi eksinud. Priit juhtis hiljuti õigustatult tema tähelepanu sellele, et mürgitagu ennast, kui tahab oma suhtumisega, aga jätku teised oma mängust välja. Ma polegi nii negatiivset inimest näinud nagu tema.

 
At 14:54, Anonymous Anonüümne said...

Ampleri poisid võiksid Pulleritsu testsõitjaks värvata.

 
At 15:07, Anonymous Anonüümne said...

Margus on normaalne jorss. Ma tean teda, mõnus mees.

 
At 19:38, Anonymous Anonüümne said...

Margusel pole viga midagi. Priit suudab igal normaalsel inimesel juhtmed sassi ja harja punaseks ajada.
Et siis see lugu teeb temast elektrirataste spetsialisti ja teistel ei soovita pärast sellist Põhjalikku lugu tarka panna!?
Ei aita siin ka see, et lugu tasuline on.
Oleks sa palju lõõbitud ja parastatud Cyclingnews lugeja, oleks Priit ka see info olnud teil 1,5-2 aastat tagasi käes.

Huu

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

Ooh, Priit saab praegu tv-s feimi. Varsti viskab nina üles ja kärbib otsustavalt blogiartiklite ja oma kommentaaride mahtu. Ega jumal ei saa pööbliga miskis blogis ometi samastuda. Sellest jamast koidab vast kateedrijuhataja koht. Äärmisel juhul on soolas miski ministri amet.

 
At 20:56, Anonymous Anonüümne said...

Võtame spordi ja ajakirjanduse. Mõlemad on selle blogi tüviteemad. Tänases ajakirjanduses kajastatakse sporti poliitilisest vaatenurgast. Eesmärk on medalid üritustelt, mille puhul poliitikud saaksid õnnestumisel särada. See on ajakirjanduse lõukoerastamine. His masters voice. Eestlast ei morjenda politrukkide sära. Huvitab spordi mõte. Sport on olnud ajslooliselt vaba aja veetmise võimalus, meelelahutuslik kehakultuur. Selle ala on kaaperdanud ajakirjanduse abil aga poliitikud ja ärimehed ning promovad ainult neile kasu toovaid seisukohti ostetud suhtekorralduse toel. Jättes võltsmulje nagu nende seisukohad on tähtsad ja lähevad inimestele korda. Ajakirjandusel aga puuduvad ajud spordi vikerkaare kogu spektri näitamiseks ja piirdutakse ainult ettesöödetud lilla varjundiga kajastamisega. See on probleem. Sellele pole ka siiani disainitud toimivat lahendust.

 
At 21:17, Anonymous Anonüümne said...

Eesti spordiajakirjanikud on kari diletante. Näide: "Mehed ei nuta", meite spordiajakirjanduse lipulaev. Kolm meest, teemade ring on ralli, korvpall ja jalgpall, just sellises järjekorras. Üksi kolmest mehest peale Martinsoni ühtegi muud teemat ei päde. (Martinson vaatab vahest öösiti NFL-i, see annab talle õiguse sel teemal aeg-ajalt jaburusi suust välja ajada.)

 
At 22:12, Anonymous Anonüümne said...

Keegi teab, et palju lipulaeval jälgijaid on, kas kõik kossu, vuti ja ralli tugitoolifännid?

 
At 23:59, Anonymous Anonüümne said...

"Mehed ei nuta" see ju puhas meelelahutus, miks sellest tõsiselt rääkida?

 
At 00:15, Anonymous Anonüümne said...

Kui ma peaksin kuulama saadet "mehed ei nuta" algusest lõpuni, oleksin kaks aastat vihane nagu Margus . Sellist lollust ja populistlikku spordipläga, mis sealt tuleb ajab ropendama.
Olümpia on ülim, korvpall on parim, eesti on rallirahvas jne. Andke andeks!

 
At 11:13, Anonymous Anonüümne said...

Mul on viha üle läinud, lõpetasin selle saasta kuulamise kümme aastat tagasi. Elu on palju lihtsam, kui seda viha triot ei kuule.

 
At 13:19, Anonymous Anonüümne said...

See on ju juba niivana teema, et ammu on ära olnud ka ametlikud skandaalid, kuidas rattaproffe on elektrimootori kasutamises kahtlustatud või lausa võistlustelt mahagi võetud (oli mingi naine maastikuratta EM-il). Tipptase on kümmneid tuhandeid eurosid maksvad elektromagnet jooksud, millel pole võimalik ka käeshoides esmapilgul vahet teha. Ilmselt väliselt erineb ainult kaal võrreldes orginaaliga.

 

Postita kommentaar

<< Esileht