kolmapäev, detsember 02, 2020

Pullerits: Vaadake, kuidas talve hakul saab maanteerattaga muudkui aga edasi sõita!

LISATUD VÄRSKE RATTAVIDEO!

Idee poolest peaks juba asfalti toksima. Mõned seda teevadki. Kardan, et nad panustavad valele hobusele.

Mina asfalti ei toksi, vaid kasutan asfalti selleks, milleks see on mõeldud. Veeremiseks. Siiski mitte nagu Kakuke.

Ilmaolud soosivad ju jätkuvalt maanteerattaga sõitmist. Seda tuleb kasutada, sest talv jääb küllap jälle vahele (või usute tõesti teisiti?) ja siis on peagi kevad ukse ees - nagu oli kevad pidevalt mullu - ning kes ratast nurka roostetama ei pane, sellel on suve hakuks teiste ees arvestatav edumaa ja eelis.

Niisiis, minu tegevusi maanteerattal:

Laupäeval 43,2 km ajaga 1:28.45
Pühapäeval 43,1 km ajaga 1:28.05
Täna, kolmapäeval 41,4 km ajaga 1:25.12

Pühapäevase sõidu jäädvustasin ka videosse. See on siin! Mõned autod, nagu näete, tegid ohtlikke ettepöördeid. 

Nädalalõpul oli väljas 1-2 plusskraadi, täna oli null. Aga ei olnud libe, üldse ei olnud. Asfalt oli ju kuiv.

Pärast ligi pooleteisetunnist sõitu jahedas tuules tuleb muidugi kuuma duši alla minna. Lasta vett nii palju ja mõnuga, et kuuma oleks luudeni tunda. Siis võib olla kindel, et keha ikka üles soojeneb. Selleks nädalavahetuseks lubab igatahes jälle soojemat ilma. Seega, paneme aga edasi!

Foto 1: Vaade Ihaste sillalt hilissügisesele loodusele Tartu lähistel. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 2. Kes teab, kus see pilt on tehtud? Ja kes teab, miks see koht on mulle eriline ja oluline? Foto autor: Priit Pullerits
Foto 3: Ihaste silla kergliiklustee. Foto autor: Priit Pullerits

36 Kommentaarid:

At 23:49, Anonymous Anonüümne said...

Mu rattal külmus eilsest märjast sõidust miskit kinni ja täna laskumistel istusin nagu kukk õrrel,suuremad käigud sisse ei läinud.Maks kiirus 35.0.
Vorbuse ärapöörangut ma ei julge aluraamiga kasutada,seal on pinnatud ja näeb päris ränk välja.Aga ega seal pole ka midagi erilist näha ,et peaks sealt sõitma.
Mispärast tollel Tallinna mnt lõigul,kus on poolteistmeetrit lai "rattatee",sõidab blogiautor autode alal? Sääraselt talitades valab ainult õli tulle ma arvan.Vaesekesed roolikeerajad ei saa niigi isegi talveperioodil ratturitest närve puhata ja mõni sõidab lausa keset teed.
Aga ütlemata tore on küll juba teist talve jalgrattaga sahistada,ei lund ei midagi.

 
At 23:53, Anonymous Anonüümne said...

Ära nüüd pimedas kah nõnda rattaga hoora. See poolteist tundi sõitu oli siin kandis on pimedas ikkagi eksperimentaalne hängimine, eesmärgiga leida säraka abil vahvaim teekond punktist b punkti a. Seda kõike eeskujuliku valgustatusega ja sihtotstarbega avastada kõige viisakamate autojuhtidega marsruut. See kui sul üks käru nina eest läbi lipsas oli funktsioon ratturi halvast nähtavusest autotulede ja ümbruskonna taustal. Üldiselt tundusid sohvrid Tartu kandis väga ontlikud seal olema kui ratturit ikka nägid. Meil siin tuleb rangelt hoolitseda, et sind märgataks ja mitte jätta miskit autojuhi tähelepanelikkuse hooleks. Vähemalt 1% on selliseid, kellega kohtumisel tuleb valmistuda erimanöövriteks, kes pole "roolis" vaid on kadunud maailma mis paistab ainult fooritule suuruselt.

 
At 07:01, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kui rääkida julmast ettepööramisest, siis tegid seda sina ringil 9:25!

Häbi!

 
At 08:02, Anonymous Anonüümne said...

Ahhilkad-põlved-küünarnukid-randmed.. ei tea kas loetelu sai ikka täielik?.. aga üks mees aina väntab ja väntab ja vaatab ainult kõrvalt kuidas isiklik keha degenereerub.
Tulevased võistlused tulevad või mitte- nüüd on pool aastat aega liha luudele kasvatada, välijõusaalid on (veel) avatud. Et ei jääks teinekord võrdluses Ukraina maasikakorjajatega jänni :)

 
At 09:53, Anonymous Anonüümne said...

Foto nr 1, nagu oleks peremees Moabis.

 
At 10:00, Anonymous Anonüümne said...

Kas videos ajaribalt 9:40 näitab Pullerits käemärke bemari juhile?

 
At 10:11, Anonymous Anonüümne said...

Õõvastav!
Selliselt jätkates varem või hiljem see mats tuleb.

Linna tihedaima liiklusega sõlmed EI OLE trennitegemise koht.

 
At 10:34, Anonymous Anonüümne said...

Priit pane nüüd ratas ära.
Kuhu see Priit kadus kes väitis et liiga palju ühte ala tehes nüristub ja kulutub mõnu sellest alast ära?
Kõnni, jookse, uju vms. kuniks ka törts lund tuleb.

Huu

 
At 10:46, Anonymous Anonüümne said...

Huu, kas Pullerits sinu käest andeks palus?

 
At 12:56, Anonymous Anonüümne said...

Kas Pullerits ei treenigi Suureks Mõõduvõtuks?

---
Aeg on kirja panna:
https://www.tartumaraton.ee/et/yritused/suusamaraton/2021/maraton/osalejad/

 
At 13:19, Anonymous Anonüümne said...

Miks sa sõidad isegi siis autode sõidurajal kui tee servas on valge joone taga ca 1,5m asfalteeritud ja muid takistavaid tegureid ka ei paista? Mingi tõestamise vajadus?

 
At 14:40, Blogger Kaur said...

Saab, aga kas ka peaks?
Või miks peaks?

Metsas on väga palju soojem ja ohutum.
Võta maastikuratas ja avasta oma koduümbruse väiksemaid radu, ära käi autosid trollimas.

 
At 15:37, Anonymous Anonüümne said...

TSM-le nimi kirja, Kelk annab garantii!

https://www.tartumaraton.ee/et/uudised/2020/12/03/

 
At 00:10, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen see esimese kommi postitaja. Hullult tahaks teada ikka miks hr. Pullerits ei sõitnud Tln maanteel 1,5m laiusel rattateel vaid kasutas sõidukitele määratud teeosa.
Ja vahepeal tuli selline küsimus et miks mul kõige hullemini pöial ja suurvarvas ära külmuvad?
No pöidla puhul võib veel tuletada,et käte asend surub vere kinni või midagi aga suur varvas?
Lõika või maha raibe...

 
At 00:34, Blogger Kaur said...

Anon, ju on sul suur varvas vastu jalatsit. Pane teine, avaram jalats ja proovi siis.

Pikema sõidu jaoks pane üldse matkasaabas jalga. Neil on enamasti ruumi liiaga (mõeldud paksu sokiga kandmiseks). Ma ei näe mingit põhjust, miks peaks talvel rattakingaga / klipiga sõitma.

 
At 09:57, Anonymous Anonüümne said...

Tähtvere kandi tuntuim reeglitele vilistav jalgrattur on jõudnud ka mujale oma rullnoklust tutvustama. Videot juhuslikult mõned korrad klikkides sattusin ca 3'le situatsioonile, kus rattur konkreetselt vea tegi ja liiklusseadust rikkus, lisaks mitmed üldise viisakuse teemad. Kogu videot ei vaadanud, kas autojuhtide eksimustele saaks viited?

 
At 12:58, Blogger Priit Pullerits said...

Küsite, miks ma ei sõida teepeenral või maanteelt kõrval.
Vastan:
Kas te siis ei ole kogenud, milline risk on kalduda telgjoonest paremale, kus võib sõit üle väikeste kivide ja klaasikildude, mis teevad rehvile üks-null.
Ma jälgin alati aktiivselt liiklust, kõrvad on kogu aeg suunatud taha, ja nii kui kuulen tagant autot lähenemas, võtan kohe ära paremale.
Kergliiklusteel kujutavad ohtu teised liiklejad, kui sõidad ise kiirusega 32-43 km/h.
Ja neile, kellele meeldib otsida liikluseksimusi: pange endale kaamera leistangile, pange video üles ja siis laske meil kõigil seda samuti analüüsida!

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

23:49 südame rahustuseks ei juhtu midagi hullu kui alu raam külmaga ära murdub.Endal murdus eelmine talv tagumise hargi alumised harad lahti.Sai Valgjärve-Saverna laskumine veel ära võetud selliselt.Uus keevitus ja sõit jätkub.Keevitaja pakkus et 500 km siis tuled uuesti.Läheb vast 3s tuhat juba.Mackaivari teip peab kaasas olema talvel, et sõit kojuni saaks tehtud.

 
At 13:33, Anonymous MargusM said...

Priit, kuidagi nõrk põhjendus on see et teised rikuvad kaa vms. Küsiti miks sina rikud.

No ja tulede teema, ei saa aru miks selle, ühe odavaima ohutusmeetme, vastu sõdid? Näe natuke laiemat vaadet kui oma ninaesine.

Rattasõidus on talvehooaeg, võta rahulikumalt ja sõida aeroobses. Nagu ülalpool öeldi mine metsateedele või kruusale. Chill!

 
At 14:58, Anonymous Anonüümne said...

Priit ei sõdi, ta vaikib maha ja usub nagu kuskil Serbias patriarhid uskusid, et koroona haige suudlemisel päästab haigusest kõige vägevam. Ma seda viimast ei alahindaks aga siiski kui mõtled toda autojuhti, kes Priidul nina eest läbi lipsas, et miks ta nii tegi siis võib-olla ei olnudki nahaal ja oligi ontlik juht kuid lihtsalt ei märganud. Oleks asjaolud kehvemini kokku langenud ja Priidu tähelepanu oleks tol hetkel olnud näiteks maas lebaval pampri või auto rehvi alt paiskuval kivi tükil, siis võib-olla olekski tal rehv puruks sõidetud. Autojuht oleks põgenenud ja poleks ka kellegilt purunenud rehvi raha sisse nõuda, sest Liikluskindlustusfond korvab kahju ainult juhul kui süüdlast kätte ei saada ja kahju on üle 150€ ning kannatanul on traumapunktis registreeritavad vigastused.

 
At 16:21, Blogger Priit Pullerits said...

Liiga palju kujutate asju ette, ütlen ma teile.

 
At 16:37, Anonymous Anonüümne said...

Unista Priit edasi, näited ikka elust enesest, ei ole väljamõeldisi ega ettekujutusi. On lihtsalt aeg kui kõik juhtub. Ju siis sul veab, kaitsemansa on kogu aeg rakkes. Aga ükskord ka neil on miski teema ja siis juhtubki.

 
At 17:39, Anonymous Praktik said...

"Küsiti miks sina rikud."

Tuleb meelde see lugu, kus üks loll oskab rohkem küsida, kui anonüümikud lora ajada. Ja tõmbab veel teisi juurde.

Luhamaa ääres ei ole rattateed, sellepärast on jalgratasõidukite juhtidel asja sõidutee serva. Lihtne. Ja tee servas olevale eraldusribale pole asja, kui see on graniiti, sodi ja isegi rehviprahti täis. Elementaarne ohutus.

Sõna "kergliiklustee" importija oli tore müügimeeskond, enamik KOVe ja valijaid on sööda alla neelanud, sellist jama toodetakse kahjuks täie hooga edasi.

 
At 19:38, Anonymous Anonüümne said...

1:08-1:10 -- sõitsid lihtsalt paremalt tulnud autodele ette, jäid keset teed seisma/sõitma? Mis edasi juhtus 1:10 juures vahelt välja lõigatud sekundite jooksul? Rattur sai autojuhtidelt peksa?

2:01 - väga ebameeldivad on sellised trügimised olukorras, kus sa veel midagi sellega ei võida. Musta auto poolt kerge paremale nihkumine ja hopsti - kannatajaks on muidugi rattur, eks ta ise tea, eksole. Seaduse silmis on üldse mitmed paremalt möödumised veidi kaheldavad.

4:21 - ka rattur peab jalakäijale teed andmed. Väga matslik ja ohtlik käitumine.

4:36 - mis siin toimus? Keelatud ja arusaamatu reavahetus, autole ettesõit? Jälle on magusad sekundid välja lõigatud. Rattur sai autojuhtidelt peksa?

9:27 - sõitsid vasakult tulnud autole lihtsalt ette? Vist mitte seekord, videot ei kärbitud.

Läbiv teema - põhjendamatult sõiduraja vasakus servas kulgemine. Seda eriti pööretel ja ringteel, jalgrattur sõidab nagu rekkamees (nt 4:05, 10:07 & 10:18 (lenks käib juba kõrvalrajal ära)).

Läbiv teema - suunda tuleks ka nagu näidata.

Autojuhtide ohtlikud olukorrad olid siis vist 3:08, 3:15.

Kergliiklusteede mittekasutamisest ei hakka enam targutama, vähemalt 1/3 antud teekonnast oli koralikud/laiad pooltühjad kergliiklusteed olemas.

Kui varem teadsin PM rattariietes ratturit vältida ainult Jakobi mäe kandis (rattaga autost paremalt mööda kimamine, samal ajal PM riietega isegi paremat autopeeglit nühkides, sest muidu poleks mahtunud; jalakäijana sebral olles 2x õnnestunud vältida - Krooksu juures ja Jakobi/Laia nurgal, ühel korral panid refleksid isegi tagasi hüppama sebra peal), siis nüüd teab igas olukorras seisma jääda ja ratturil mööduda lasta.

 
At 22:33, Anonymous Anonüümne said...

No vaat siis, saite lõpuks oma õppetunni kätte, et teie annate Padrele teed, mitte vastupidi. Kuidas selle taipamine teil nii kaua aega võttis?

 
At 22:51, Anonymous Anonüümne said...

Aga tegelikult on jalakäijad ettearvamatud. Nad võivad vabalt kottpimedas teele astuda ja sama vabalt tagurpidi tagasi astuda. Kunagi ei tea mida pühad lehmad teevad. Ja ega seadus ei kohusta ratturit hankima laternat mis tumedate tontide kavatsusi kehskeele kaudu selgitaks. On lihtsalt miski tontlik figuur, mis hõljub teeääres äraarvamtus suunas, anna siis sellistele teed.

 
At 07:52, Anonymous Anonüümne said...

Kurat,raiuge omale pealuu sisse,et Padrele tuleb teed anda igas olukorras ja esimesena tervitada———sichail———on selge sitakotid.

 
At 09:26, Anonymous Anonüümne said...

07:52 täpselt minu arvamus. Nii on ja nii jääb.

 
At 11:10, Anonymous Anonüümne said...

"... 9:27 - sõitsid vasakult tulnud autole lihtsalt ette? Vist mitte seekord, videot ei kärbitud..." - söitis.
Sellel ringil on Tartu poolt tulles kaks rada, kus vasakpoolne läheb ringile ja parempoolne pöörab Ihaste suunas. Kahe vahel on kolmnurkne saar. Auto tuleb teistpoolt saart vasakul real, seega sõidab just ringile!
https://www.google.ee/maps/@58.3721406,26.799747,3a,75y,355.37h,76.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk8EizOD_Qvo0IZKYuRZn3A!2e0!7i13312!8i6656

 
At 12:37, Anonymous Anonüümne said...

1:08 - vasakpööre üle pidevjoone parempöördeks ettenähtud reast.

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

Siin on palju väikse m-ga mehi. Ainult nemad suudavad nii pedantselt ja nokkivalt süüvida sellesse, mis neisse ei puutu. Teate, mida suured mehed, nagu Priit, selle teie jutu peale ütlevad? Nagu suur Urmas Ott kellegi Remsujevi kohta, mäletate? Et s***n ja k***n selliste peale. Nii et palju õnne, täislastud mehikesed!

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

4:37- Aardla ringile vales sõidureas, valitud rea järgi pidanuksid liikuma edasi Aardla tänavale.

 
At 14:27, Anonymous Anonüümne said...

to 13:01 -
Miks me ei või nokkida, kui Priit kirub autojuhte ja ise kus.b lõdvalt liikluseeskirjadele?
Täpselt sama, kuidas ta pahandab, et maanteel grupis mõned mehed ei taha vedada ning siis uhkusega kirjutab, kuidas ta mtb sõidus sätib ennast singlil teiste ette ja sellega takistab teiste, osavamate, sõitu.

Ülbus saab ükskord tasutud. Mõni aasta tagasi oli Valgas hoiatuskelluke, näha on, et ei õppinud...

 
At 18:36, Anonymous Anonüümne said...

Täname kollektiivselt härra 7.52, kes kogu selle sitakottide mölina siin ühe lausega maha surus ja neil roojased suumulgud kinni toppis. Vaat selliste meestega tehakse resistaansi. Tõsiselt, ilma irooniata.

 
At 20:59, Anonymous Anonüümne said...

Jah just, kui Padre ise aadet reetma kipub siis tublid mehed hoiavad resistaansi monoliiti kõva ja tihkena

 
At 22:57, Anonymous Anonüümne said...

20:59 aga kes monoliiti kange hoiavad kui Pullerits lulli laseb ja mõnusat seltskondlikku elu elab?

 

Postita kommentaar

<< Esileht