neljapäev, aprill 06, 2023

Pullerits: Põhitingimus auto soetamisel: jalgratas peab mahtuma pakiruumi!

Kui tegime Jaanus Laidveega üksteist aastat tagasi Eesti esimese rattaekspeditsiooni maailma maastikuratturite number üks piirkonda, Moabi Utah’ osariigis, saime stardipaigas, olümpialinnas Salt Lake Citys rendiautoks GMC Terraini (fotol paremal). Olime siis veel oskamatud seiklejad, sest vedasime kumbki kaasa suure kohvri. Kahel järgmisel ekspeditsioonil Moabi, 2016. ja 2019. aasta aprillis, ma enam sooloseiklusele minnes nii palju asju kaasa ei tassinud. Haarasin ühes keskmise suurusega spordikoti, mis jäi pooltühjaks, nii et sain selle võtta lennukisse käsipagasina. Ometi suutsime Laidveega esimesel korral GMC Terraini pakiruumi mahutada lisaks kohvritele ka kaks jalgratast, 29-tolliste jooksudega Trekid. Selleks tuli neil muidugi esijooks alt ära võtta ja sadul ka. Kummagi ratta esikahvel koos leistangiga läks allalastud tagumise istmerea ja esiistmete vahele ning kohvrid rataste vahele. Hoolsalt sättides mahtus kõik ära.

Chrysler Pacificas (fotol vasakul), millega sõitsin Eestis juba enne seda, kui läksin Moabi esmaekspeditsioonile, ratta salongi mahutamise probleemi polnud. Trek ja hiljem Cube mahtus sinna ühes tükis ja ruumi jäi ülegi, et muud kraami samuti kaasa vedada. Aga nüüd, nagu teate, Pacificat enam ei ole. See sai hiljuti tuhande euro eest maha müüdud. Kahju oli sellest loobuda, siiralt.

Juba mullu suvel vaatasin ringi, mille võiks asemele soetada, sest autoparandaja oli öelnud, et veel aasta-kaks ja siis on Pacifica (fotol paremal) omadega õhtal, sest Ameerika autode eripära pidi olema, et need peavad küll kaua vastu, aga kui siis lagunema hakkavad, tuleb lõpp kiiresti. Pacifica sõitis ilusti, kaevata polnud millegi üle, isegi mitte selle üle, et 3,8-liitrine mootor rüüpas maanteel bensiini ligi kümme liitrit saja kilomeetri peale. Aga kui ma sõitsin aastas nagunii vähem kui 10 000 kilomeetrit, polnud see probleem – nii väikse läbisõidu puhul kaalus kilomeetri hinna üles sõidumugavus ja ruumikus.

Juuli lõpus tehtud paaritunnine ülevaade Tartu automüügiplatsidel näitas, et viis-kuus aastat vanade masinate eest küsitakse keskeltläbi 18 000 eurot ning sageli on nende läbisõit peaaegu 200 000 kilomeetrit või isegi üle selle. Jutud kasutatud autode hinna tõusust osutusid tõeseks.

Lõpuks sattusin Ringteel juhuslikult Amservi, kus läksin küsima, kas neil kasutatud autosid ka on pakkuda. Vastus oli, et ei ole. Kui juba seal olin, siis ütlesin, et vaataksin korra ka uusi masinaid. Mul oli üks kindel kriteerium: ei mingit sedaani vms, vaid autol peab olema piisavalt pagasiruumi, et ratas sinna sisse mahuks.

Ma ei hakka siin pikalt te aega enam raiskama. Vaatasin esinduse salongis välja pandud RAV4, istusin korra sisse ka, siis väntasin rattaga koju ja tõin abikaasa Pacificaga kohale, et küsida, mis ta arvab; ta istus korra juhi kohale, ütles, nojah, eks ma ise tean ja otsustan; ja siis vormistasingi tellimuse ära – näiteks valisime punase värvi, mis on küll umbes 250 eurot kallim kui teised värvid, nagu must, hall või valge, kuid see-eest kestab paremini – ning maksin 2000 eurot sisse. Öeldi, et uue aasta veebruaris või pigem märtsis saan kätte. Auto tuleb ju Jaapanist.

Aga auto jõudis kohale varem, juba jaanuaris. Ratast pole selle pakiruumi veel toppinud, pole põhjust olnud, aga arvestades, et umbes sama suurde GMC Terraini mahtus kaks maastikuratast ja kaks kohvrit, siis küllap üks ratas mahub kindlasti ära. Rohkem pole vajagi. Hea on see, et mingid euriborid jms ei koti. Mul ükskõik, kas need tõusevad ja kui palju.

Foto 1: Kaks jalgratast GMC Terraini pakiruumis Utah's Mobi lähedal. Foto autor: Jaanus Laidvee
Foto 2: Chrysler Pacifica mullu sügisel Võrumaal. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 3: Chrysler Pacifica lõppenud talvel Võrumaal. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 4: Chrysler Pacifica lõppenud talve lõpus Jõgevamaal. Foto autor: Priit Pullerits
Fotod 5-7: Uus Toyota RAV4 Tartus Amservi esinduses. Fotode autor: Priit Pullerits

83 Kommentaarid:

At 08:40, Anonymous Anonüümne said...

Hübriid? Elekter???

 
At 08:51, Blogger Priit Pullerits said...

Arvestades meie sõite, kus ja kui pikalt, ole hübriid mõttekas, sai järeldatud esinduse esindajaga.
Elektriauto kindlasti mitte - selle kohta olen teinud reporteritööd ning kõik need omavalitsused, kes said omal ajal riigi toel elektriautod, ütlevad, et need ei sobi, kui peab sõitma linnast kaugemale, ja eriti talvel, ning arvestades hinda, siis nad oma raha eest elektriautot ei soeta, vaid kõik on soetanud nende asemele sisepõlemismootoriga autod. See ka minu kindel valik.

 
At 10:30, Anonymous Anonüümne said...

Ilus lugu. Kaua tehtud kaunikene.

 
At 11:15, Anonymous Anonüümne said...

Oli RAV 4 eelmine mudel, olin väga rahul. Nüüd võtsin midagi muud kuna Toyota on omad hinnad lakke kruvinud. Aga kui pappi on -soovitan!

 
At 12:11, Anonymous Anonüümne said...

Aga kuidas jääb Moabiga, kas uus ja äge auto võttis sellel võimalusel kõri täitsa kinni või jäi ikka hingamise ja mustade pantrite tuulutamise ruumi ka suure lombi taga, tuleb see aasta reportaaž punaste kivide maalt?

 
At 12:46, Anonymous Anonüümne said...

Kahju, et mitte-hübriid. Mõtisklen isegi, kas Rav4, xtrail (hübriidid) või Forester e-boxer. Viimane oleks lemmik, aga 2024 alles "päris" hübriid tulemas.

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Mis see kütuse hind teeb , kas tõuseb veel 2 korda, siis on juba hübriid väga tasuv?

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Mainisin enne, et ilmselt Yaris, palju mööda ei pannudki. Jaapanist küll mitte, tehaseid neil Euroopa riikides ju ka.

 
At 14:56, Anonymous Anonüümne said...

Karvane tunne, et ratas ühes tükis sisse ei mahu, vaatamata pildilt aimatavale ruumikusele. Salongis oleks kohe pidanud ratta sisse panema. Las automüüja toimetab ja näitab, pärast käib lapiga sisemuse üle. Nad on kavalad, hakkavad kohe mingit värvi jms tilulilu juttu vestma; no ja kui juba naise tood ka esindusse oma sõna ütlema, siis on tulemus teada...

 
At 15:54, Anonymous Anonüümne said...

Ma oleks tsikli ostnud üldse. Oleks suvel saanud naisi taga ajada.

 
At 16:14, Anonymous Anonüümne said...

Tsikkel sinna kindlasti ei mahu, isegi kui esiratas alt ära võtta. Kokkupandavaid tsikleid vist ei tehta.

 
At 16:21, Anonymous Anonüümne said...

Punane värv kestab paremini, mis see täpsemalt tähendab? Pole sellepeale tulnudki et mõni värv kehvemini vastu peab.

 
At 17:07, Blogger Priit Pullerits said...

Küsimus ei ole pelgalt värvis, vaid selles tehnoloogias või aines või materjalis, mis selle pealekandmisega seotud. Eks siinsed autoeksperdid oska paremini selgitada.

 
At 17:07, Anonymous Anonüümne said...

Punane värv on kiirem, sellepärast Ferrari ongi punane.

 
At 17:17, Anonymous Anonüümne said...

Euribor ei koti… võtsid fikseeritud intressiga?

 
At 17:42, Blogger Priit Pullerits said...

Ei. Ostsin välja. Milleks nuumata panka ja maksta kokkuvõttes rohkem?

 
At 17:55, Anonymous Anonüümne said...

Eelmise sajandi lõpust on meeles selline asi, et liiter valget Sadolini metallivärvi maksis 105 krooni aga liiter punast oli 180 krooni. Sadoliniga punaseks värvitud auto värv muutus juba pärast ühte aastat matiks samas kui valge läikis veel ka viis aastat hiljem. Kvaliteetsete värvide hinnad aga, mille liitri hinnad algasid 6-7 sajast kroonist ja lõppesid seal paari tuhande juures, värvi toonist ei sõltunud. Aga see oli muidugi ka juba üle 20 aasta tagasi.

 
At 17:57, Anonymous Anonüümne said...

Mis auto sul on?
Punane.

 
At 19:47, Anonymous Anonüümne said...

Olin kindel, et Pulleritsu sugune eetiline ja põhimõttekindel mees soetab, endale oma lojaalsuse näitamiseks ja Ukraina toetuseks kindlasti ZAZ i. See oleks olnud hiilgav võimalus, skeptikutele näidata, et ta on mees, kes ei ole lihtsalt kekutaja ja tühjade sõnade loopija vaid tegude inimene. Poleks, aga uskunud mehe teod ja sõnad sedavõrd lahku lähevad, et selle asemel, et toetada Euroopa Liidu majandust, toetab ta hoopis imperialistliku Jaapanit ja soetab omale riisiraketi!! Ütleme nii, et VAZ i ostmine oleks olnud tiba suurem ämber, aga luurele ikkagi sellise mehega ei läheks. Pärast sellist ämbrit võiks nüüd pikka aega moka teiste kodanike isamaalisuse ja poliitiliste eelistuste kohapealt maas hoida

 
At 20:12, Anonymous Anonüümne said...

19:47, lugege PP postitust tähelepanelikumalt, kas siin ei paista see lugu, kus mees ostab oma naisele kummipaadi, millega ise kalal käia? Uue RAV4 hinnad algavad 32 900.-. Laisalt autosalongis ringi vaadata ja müüjale öelda, ärge euriboriga vaeva nähke, peaasi et ratas pikuti sisse mahuks. Kurat, müts maha! Mitte et tubli ajakirjanik, paljude preemiate laureaat selliselt tegutseda ei võiks. Tunne on, et vanameister ikkagi tillitab kogukonda, aga kuidas, ei ole aru saanud.
***
Putši alal töötasid ETVs Lenk, Kingo, Reitelmann, Raid - selline kamp.

 
At 20:17, Anonymous Anonüümne said...

Tekib küsimus, kust võtab üks tavaline rea ajakirjanik sellise raha või makstakse kallutatud artiklite ja oma hinge maha müümise eest tõesti nii hästi?

 
At 20:21, Anonymous Anonüümne said...

To 20:17 Said igasugu jollerid ja teised sitasüstijad preemiaid ja kohti riigikogus, asi nüüd ühele "õigeid" artikleid kirjutavale kirjatsurale tehtud propakanda eest "riisirakett" anda.

 
At 20:33, Anonymous Anonüümne said...

Kõige suuremad vagatsejad on olnud alati kõige suuremad ketserid.Need kellel tegelikkuses kõige vähem patriotismi on, peavad vajalikuks teistele näpuga näidates neid riigivaenlaseks tembeldada. Kes sõimavad lojaalseid kodanike kõige rohkem putinistideks? Eks ikka endised kommunistid.

 
At 21:04, Anonymous Anonüümne said...

Võtan mütsi maha kui auto soetamise kõrvalt on veel jaksu mustadele pantritele koht kätte näidata, teadagi kus. Siis on totaalne respect.

 
At 21:07, Blogger Priit Pullerits said...

20:12, selle mudeli hind oli koos lisavarustusega kuskil 37 ja poole tuhande kandis, ilma talverehvide ja kaskota, loomulikult.

Ei ole mulle keegi lugude eest mingit lisa maksnud. Kõik regulaarse tööga teenitud ning MTAs korralikult deklareeritud.

 
At 21:08, Blogger Priit Pullerits said...

On, ikka on, 21:04. Küsimus on ainult selles, kas mõni mees seekord kampa ka lööb.

 
At 21:42, Anonymous Anonüümne said...

Ma arvan et 7tuh eest oleks oma Pacificu saanud nii korda et vurab vähemalt 10 aastat veel suht murevabalt. Siis jääb muidugi küsimus, et mis selle ülejäänud 30k peale hakata..

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Uus auto, kuhu jalgratast pakkida, jalgrattaremont - kõlab nagu Moabi ikkagi ei tule.

 
At 21:56, Anonymous Anonüümne said...

Asutuse auto ei saa kah olla, mis asutus autod liisingusse võtmata jätaks. Kasko tuli ikka peale?

 
At 22:28, Blogger Priit Pullerits said...

Ei ole mingi asutuse ega firma auto. Mina neid trikke ei tee, et firmaauto ja siis käin isiklikke asju ajamas, nt maratonidel ja rallidel. See ikka täitsa isiklik masin, erasõiduk. Ise omanik.
Kasko tuli jah juurde osta. See on mingi 500 eurot aastas.

 
At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

17.57 - Naistele läheb peale ainult Ferrari punane. Ülejäänude kohta öeldakse, et ise tead ja edaspidi viisakalt, et ise soovisid. Hiljem aga ütleb naine autost juttu tehes lihtsalt, et muidu hea masin aga punane.

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

Priidul on siis börsil mängides hästi läinud kui auto sullis välja osteti.

 
At 11:59, Anonymous Anonüümne said...

Ka Stradivariuse müügist võis kena kopikas kukkuda...

 
At 12:01, Blogger Priit Pullerits said...

Ma ei mängi börsil. Sest tavainimene kaotab seal kokkuvõttes alati, kui isegi suured ja targad institutsionaalsed investorid kannavad pidevalt kaotusi. Tavainimesel ei maksa pidada end neist targemaks. Korra või kaks võib jopastada, aga siis tuleb suur luud ja pühib need võidud rentslisse.

Parem punane RAV4 kogu täiega enda käes kui punane Ferrari pangalaenuga soetatud. Tartu, Tähtvere

 
At 12:06, Anonymous Anonüümne said...

@14.56
Mul õnnestus ratas ilma esiratast alt ära võtmata ka Seat Ibizasse mahutada, nii et RAV4 ei tohiks küll probleeme olla:)

 
At 13:07, Anonymous MargusM said...

Priit suutis üllatada, oleks oodanud ameerika autot (uuem Pacific). Tutikas auto on pigem emotsionaalne kui ratsionaalne ost. Selge see et nüüd ei pea tükk aega auto remondi pärast pead valutama. Sama kui Optimaga- kui korda teha sõidab veel kümnendi muretult kuid lihtsam on uus osta.

 
At 15:05, Anonymous Anonüümne said...

Punane iludus. Tartu naised läksid kohe ärevile. Vara veel Padret maha kanda.

 
At 15:11, Anonymous Anonüümne said...

Ei saa nõustuda, et vana mudel väärib putitamist. Auto pole ammu enam tald põhjas liikumiseks. Eelkõige loeb sujuvus, pehmus, mugavus, ohutus, tähelepanu langust kompenseerivad lisad. Olete ju tihti märganud, et ratta seljas olete eeskujulikult märgatav aga ristmikul autojuht ei anna teed ja peatab süüdimatult masina otse rattatee ees, et rattur ega jalakäija ei saaks enne teed ületada kui autojuhil tekib minuti pärast võimalus tee vabastada. Sellistele tähelepanu kaotanud tüüpidele aitab ainult auto kus juhitakse konkreetselt tähelepanu, et ta segab liiklust. Selliseid lisasid ei saa vanale putitatud kärule. Sellised lisad on ikka uute masinate privileeg. Soovid olla hea inimene aga mitte mats, siis tuleb tihedas liikluses eelistada kaasaegseid liikumisvahendeid. Kuigi Priidu autol selline lisa vist puudub, siiski on ta õigel teel ja näitab vanamasinatega majakana teed, et auto soetamisel tuleb keskenduda uutele mudelitele.

 
At 15:32, Anonymous MargusM said...

Minu arust on need lisad enamusel olemas, need on silmad ja aju!
Huvitav on et täpselt see eelpool kirjeldatud juhtum oli mul eile : ) Pidurdasin ja ootasin kannatlikult, juht tegi kõik et mitte seda tähele panna, päris koomiline oli : D

 
At 16:35, Anonymous Anonüümne said...

MargusM, need lisad on puudulikud kuna alluvad egoismile. Vaja on, et see lisa juhib ajule tähelepanu nagu lahtise turvavöö puhul prääksudes nii, et seda ei saa vaigistada. Siis alles taltutakse.

 
At 18:27, Anonymous Anonüümne said...

See on hea uudis, et autoostust vahendeid üle jäi ja Moabi reportaaz tuleb. Kahjuks on lennupiletite hinnad laes. Muidu lööks äkki isegi kampa.

 
At 19:59, Anonymous Anonüümne said...

Kas uut autot on üldse mõtet soetada, kui läbisõit on 500 km kuus, see on16 km päevas. Jalgrattaga saab need sõidud tehtud ja lihtsam on kiirrendist võtta vajalik sõiduvahend. Auto kulub rahaliselt 2 korda rohkem kui benssu õgib.

 
At 20:25, Blogger Priit Pullerits said...

Mitte 500 km kuus, vaid 420 km kahe ja poole kuuga. Kuhu kiiret?!

Lennupiletite hinnad, 18:27, on vaid üks ja sugugi mitte suurim väljaminek selle lõbu eest.

 
At 21:29, Anonymous Anonüümne said...

Kõik õige, Priit aga kiikasin müügis oleva auto ajalugu ja tuleb välja, et aegajalt tuleb suvisel ajal ette ka mõned pikemad bensu kulutamise otsad. 420 km puhul tekib küsimus, et mis see nii pakiline reis on, milleks peab uhiuut autot tarvitama? Talvel küüt lõunapiirile?

 
At 09:56, Blogger Priit Pullerits said...

Täna selline pühadelugu ootamatu ohoo-efektiga:

https://www.postimees.ee/7749328/taust-pilk-kuulsa-vaimuliku-ellu-toi-ilmsiks-ullatuse

Ja teine lugu sellest, keda me välja anname ja keda mitte:

https://leht.postimees.ee/7749390/solmkusimus-kelle-jatab-eesti-valja-andmata

 
At 10:01, Blogger Priit Pullerits said...

Muide, mu kuulus Chrysler Pacifica, mille hiljuti 1000 euro eest ära müüsin, on nüüd omakorda müügis, hind on muidugi vahepeal tõusnud 799 euro võrra:

https://www.auto24.ee/soidukid/3843798

Näeb hea välja, kas pole nii?

 
At 12:36, Anonymous Anonüümne said...

No näed, auto vajas natuke hoolt ja väärtus tõusis kohe 80%
Elektriliselt kokkuklapitavaid istmeid pole mainitud, kas meid on petetud?

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

Väärtus tõusis dramaatiliselt mitte putitamise tõttu, vaid Pacifica juurde käiva loo tõttu - selle omanik on olnud kuulus žurnalist, kes liigub peaasjalikult kahel rattal ja autot on väga hoitud. Pruugitud on vaid erijuhtudel Võru- ja Setumaale sõitudeks ning pühapäeviti perega kirikus käimiseks ja kõik see muu šallallaa...
Kui automaksu ei tuleks, ostaks või ise ära.

 
At 13:50, Anonymous Anonüümne said...

Pacifica oli kodus ootamas kui peremees Arizonas navaaho rahvaga tutvust tegi. See õilis rahvas tuli pasifika ookeanist kuivale maale. Enne elasid nad teisel planeedil.

 
At 20:15, Anonymous Anonüümne said...

Ka neid toredaid lugusid müügikuulutuse juures ei näe, kas meid on jälle petetud.. : )

 
At 20:48, Anonymous Anonüümne said...

158 kW Pacifica, mehed, müüakse enne automaksu, mis arvatavasti looduse säästmise eesmärgil kehtestatakse, maha. Kas pole hiilgav ajastus? Siseinfo? Aga kogukond kobab pimeduses.

 
At 21:06, Anonymous Anonüümne said...

Vastupidi- Läänemets ütles, et mida vanem tõld, seda odavam maks.

 
At 21:43, Anonymous Anonüümne said...

PP hea sõber Raudsaar kirjutab automaksu keerulistest valikutest. Klassiviha ei tasu samuti kütta, ehk et maksustame rohkem kallimate autode omanikke. PP uus auto on kallis, aga kas ta on ka luksus? Pigem mitte. CO2 saaste vaid 160g/km. Legendaarne Pacifica põrutas mööda maanteid nii et pööris bensupaagis, ameeriklased näitavad auto saastele ja ökonoomsusele trääsa.

https://elu24.postimees.ee/7749571/mart-raudsaar-autorattad-ragisevad-automaks-tuleb

 
At 23:02, Anonymous Anonüümne said...

Kiirmüük ja uue ost näitab, et maks pannakse peale letist uut autot ostes. Kõik kes liisivad, saavad ka oma suraka kätte. No muud varianti siin ei ole kui ajakirjanike seas üldse mingit tarka infot levib.

 
At 23:11, Anonymous Anonüümne said...

RAV4 kaal 1510 kg.

Olgu keerutamata öeldud: olukord on kriitiline. Võta end kätte, Pullerits! Muidu kannab Eesti sind maha.

Tõelise mehe testi üht olulisemat kriteeriumi me mäletame ju kõik: "Sa sõidad suure, rohkem kui poolteist tonni kaaluva ruumika autoga, kus su pere saab end lahedalt ja turvaliselt tunda, mitte nagu silgud pütis, nagu Euroopa ja Aasia käblikautodes.

Kogukonnal on viimane aeg Padrega üks tõsine jutuajamine maha pidada, enne kui RAV4 viimased 10 kg on kadunud ning kunagisest kõigi meeste iidolist ja naiste salajasest õhkamisobjektist on saanud puhtatõuline pehmo. Peene triibuga ülikond on vahetatud koerakarvadest kampsuni, väljaveninud põlvedega dressipükste vastu ning jalgratta asemel on pakiruumi laotud kaks kotti idanema läinud talvekartulit.

 
At 23:52, Anonymous Anonüümne said...

Siis pani Padre kümppi! Auto müügimaksust pääses, mis on ühekordne maks ja saastetasu hakkab tasuma müntides, mis, kui kehtestatakse, on iga-aastane maks. Ma ütlesin, et selles tehingus on mingi konks.

 
At 09:15, Anonymous Anonüümne said...

Kõiges on konks. Kuhu tüdrukute treeningmetoodikad jäid? Doktor Kriisk tõestas et noored kümpimehed murdsid lõunalaagris naisi järelikult seksetamine tulemuste nimel on õige tegem

 
At 12:43, Anonymous Anonüümne said...

Kümnevõistlus omandab uue tähenduse : )

 
At 19:44, Anonymous Anonüümne said...

Tõesti sooviks, et nüüd tuleks aus võrdlus RAV4 vs Pacifica. Kas punane masin kannatab ausalt kõva mehe kriteeriumi välja või tuleb lihtsalt aastatega nentida, et lävendid lähevad pehmomaks.

 
At 20:11, Blogger Priit Pullerits said...

Huvitav, et nüüd on tekkinud Pacifica hindajaid! Kui sellega sõitsin, oli üleolevaid palju. Nüüd tean, miks. Kadedusest. Sest miks muidu on Pacificat nüüd kiitma hakatud, kui mul seda enam ei ole! Muide, omal ajal oli Pacifica ka professor P. Piirimäel. See ongi spordimeestele paremaid valikuid.

RAV4 suur eelis on väiksem kütusekulu. Täna sõitsin linnast maale ja maalt linna, kulu oli 5,9 ja 5,6 l saja peale. Pacifica 3,8-ne mootor neelas maanteel ligi kümme. Aga arvestades mu väikest aastast läbisõitu - kui Pacifica 2011 ostsin, oli sel ees 135 000, ja kui müüsin tänavu, siis 224 000 -, pole sellest lugu, sest enamik mehi, kes sõidab aastas 25 kuni 30 tuhat, kulutab ju isegi käblikauotga kütusele aastas rohkem, kui mul kulus Pacificale.

 
At 21:13, Anonymous Anonüümne said...

Kütuse kulu vahe 4l/100 km ehk 7€ s.o. 700€ aastas. Mehed 700 saab pileti Moabi. Müsteerium on lahendatud, Pacifica sõi lihtsalt lennupileti raha ära ja tõeline mees ei saanud õieti enam puhata.

 
At 22:11, Anonymous Anonüümne said...

Selge siis, Priit on nüüd spordimeeste ridadest välja astunud.
Käblikautoga on hea linnas sipsida kuid see on ka kõik. Millest tuli kütusekulu vahe 0,3 l, see on ~5%, paljuvõitu.

 
At 23:07, Anonymous Anonüümne said...

Arvatavasti ühe otsa sõitis naine, teise PP. PP on raskema jalaga.
Kas ratas oli kaasas?

 
At 09:56, Anonymous Anonüümne said...

Ratas ja joogid on ilmselt kogu aeg autos. Mõlemal otsal, nii sinna kui tagasi. Mahub ju.

 
At 10:04, Anonymous Anonüümne said...

Kas jookide jaoks ikka külmik on autos? Palaval suvepäeval on väga kosutav ratta vahetamise pausil külma jooki võtta. Muidugi kui sellist lisa ei ole, võib alati spetsialistid telefoni teel kutsuda.

 
At 11:29, Anonymous Anonüümne said...

Varro tuli riigikokku volkari Sharaniga. Nõrk võrreldes Pulleritsuga. Üks valib suure pere jaoks päevinäinud panni, teine ratta transportimiseks üle linna punase iluduse. Küll Varro kuluhüvitiste eest Pulleritsule peagi konkurentsi pakub.

 
At 11:41, Anonymous Anonüümne said...

Kas tartu rahvas juba vaatab pinevil silmaga kus punane Rav4 sõidab?

 
At 11:46, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu eriline punane jääb lihtsalt silma. Pulleritsul paistab punasega olema üldse eriline side - sviiter on samuti punane. Enesekindla, julge ja irriteeriva persooni valik.

 
At 11:57, Anonymous Anonüümne said...

Kas punane tojoota tuleb Jakobi mäest alla 55ga ja sõidab ringteedel teistele ette nagu kaherattaline maantepüss teeb?

 
At 12:01, Anonymous Anonüümne said...

Sveiki!
Minu viimatine autoost mõned aastad tagasi baseerus samal põhikriteeriumil ratta mahutavuse osas.
Minimaalse massi nõue ka tagatud:)
Kui ameeriklastel kõlbab Toyotaga sõita, sobib ka meil. Detroidi pilte ei taha küll näha.
Nael kummi!

 
At 15:27, Anonymous Anonüümne said...

Pacifica oli ikka võimas loom. Autoriteet.

 
At 18:26, Anonymous Anonüümne said...

Jakobi mägi on PP-le olnud samuti oluline koht, sealt ta on tulnud kiiresti alla kahtlemata rattaga (kord pani mu eest viuhh! eest läbi, kui autoga ristmikul Baeri tänavalt parempööret tegin, huhh, hea, et märkasin!), autoga viisakamalt arvatavalt, aga ta on ju ka seal jooksujalu üles-alla pannud, kui jalad veel lubasid, nii et tema 2. stadka.
Kui ta ratturina ka punast või lillat või roosat või ükskõik mis erksat värvi jopet kannaks, siis võiks suuremat kiirust ehk tolereeridagi, aga mees sõitis viimati täismustas kui tont mööda - viirastus liikluses.

 
At 21:40, Anonymous Anonüümne said...

Geniaalne idee rohepöörajatele!

"The New York Times" avaldas 2022 mais loo selle kohta, et esimest korda ajaloos olla tehtud põhjalikum uuring relvade tootmise ja omamise kohta USA-s. Ning mida üllatust - tootmismahud on võrreldes 2000.-nda aastaga suurenenud 3 korda, saavutades oma tipu viimase paari aasta jooksul. Lisaks on duubeldunud ka importrelvade sissevedu riiki.

Kokku on Ühendriikides ringluses umbes 400 miljonit! relva. 2018 aasta andmetega oli kogu maailmas 1 miljard tulirelva, millest väidetavalt 85% on eraisikute kätes (?), vaid 13% (!!) sõjaväelaste käsutuses ja 2% õiguskaitseorganite omanduses. Nüüdseks on aga tõenäoliselt see number vähemalt kahekordistunud (arvestades USA eelnevalt ära toodud statistikat). Seega iga nelja inimese kohta tuleb maailmas miinimum 1 tulirelv ning kui lisada sinna laskemoon ja muud pudi-padi, oleks rohekokkuhoiuks imeliselt lihtne ja labane võimalus - lõpetagem relvade tootmine!

Õhku jääb aga küsimus: "Miks ei ole sellist uuringut tehtud teistes riikides? Lihtsalt, et avada natuke silmi hullunud pöörajatel."

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Meie relvad on 29-tollised veerevad. Jakobi mäelt hoidke alt!

 
At 04:35, Anonymous Anonüümne said...

Must, valge, punane on baasvarustus.

Kings of Leon Camarost:

https://www.youtube.com/watch?v=HIzpobRqKYM

 
At 10:16, Anonymous Anonüümne said...

Praegu on tark Pacifica museaaliks osta. Tulevikus kui tehakse PP muuseum, siis oleks see koos Optima ja Trekiga väga hinnaline eksponaat. Punane riisikäru vaevalt sinna maani vastu peab.

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

Jää hakkab sulama https://sport.delfi.ee/artikkel/120171084/bolsunov-norra-tippsuusataja-ootab-mind-voistlustele-tagasi

 
At 12:59, Blogger Unknown said...

Pullerits oleks võinud oma pacifica ukraina vabadusvõitlejatele kinkida. Oleks vähemalt mingi reaalne tegu ja ohver oma suurte sõnade kinnituseks.

 
At 13:11, Anonymous Anonüümne said...

Nagu näha on Priit kiire ostuga juba Pacifica müügiraha tagasi teeninud. Aga aastamaks tuleb ka tal maksta ja mitte vähe.

"Kaks aastat tagasi oli Eestis müüduim sõiduk bensiinimootoriga Toyota RAV4, mille CO2 näitaja on 128 g/km. Arenguseire Keskuse pakutud maksumudelit kasutades tuleks sellise sõiduki registreerimisel tuleks tasuda 2216 eurot. Diiselmootoriga autol lisandub 1938 eurot. Iga-aastane automaks oleks 68 eurot. Sõites aastas 20 000 kilomeetrit, millest 14 000 km maanteel ja 6000 km näiteks Tallinnas (sh 1000 km tipptunnil) on läbisõidupõhise maksu suurus 398 eurot aastas. Kui sõita 20 000 km ainult maapiirkonnas, kujuneb aastaseks maksuks 136 eurot."

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120171052/pakutud-automaksuidee-autoomanik-maksaks-paartuhat-eurot-auto-ostmisel-paarsada-eurot-iga-aasta

 
At 13:29, Anonymous Anonüümne said...

Tumedad pilved kogunevad värske RAV4 omaniku kohale. "Autovargad on välja mõelnud uue ja üpris loomingulise viisi, kuidas autosid varastada. Seda nimetatakse esitulede häkkimiseks, kuid nagu Ken Tindell Canis Automotive Labs'ist oma ulatuslikus ja tehnilises blogipostituses kirjeldab, on see veidi keerulisem. Selle uue meetodi avastas üks Londoni küberturvalisuse uurija pärast tema sõiduki Toyota RAV4 vargust." https://forte.delfi.ee/artikkel/120171042/enneolematu-vargus-autosid-arandatakse-esitulede-abil

Oleks pidanud ikka rohkem turul enne ringi vaatama. Võib-olla on targem isegi vana Pacifica tagasi osta ja korda teha.

 
At 13:38, Anonymous Anonüümne said...

Tagasi jah. Pacifica on maskuliinne auto.

 
At 14:40, Anonymous Anonüümne said...

Kasko on peal, nagu Padre informeeris. St kurikaelad saaksid pahateo järel professionaalsed jälitajad kraesse ja lisaks läheb kogukond sumisema ja liikvele. Pätile oleks see väga hapu juhtum.

 
At 23:11, Anonymous Anonüümne said...

Vastupidi, kogukond vaatab käed taskus pealt ja põhjus lihtne- oleks pidanud Pacificu kõigepealt kogukonnale pakkuma. Kuidas badre kogukonnale nii kogukond talle!

 

Postita kommentaar

<< Esileht