Pullerits: Mida teha, kui kahtlete Tartu rattarallile minekus?
Ei tahtnud Triin Kull eelmisel aastal Tartu rattarallile minna. Triin Kull (fotol vasakul keskel nr 886), kolme poja ema, oli siis Tartu ülikooli kliinikumi naistekliiniku arst, tänavusest töötab ta naistearstina Viljandi haiglas. Rattarallile ei tahtnud ta minna sellepärast, et pelgas ühisstardist sõitu. Seal ei tea ju eales, mis juhtuda võib. Aga pikka trenni tahtis samal päeval teha küll. Hea sõber Jannar Tähepõld (vasakpoolsel fotol paremal nr 813) kutsus, et tulgu tema tempogruppi, kus kavandatud sõidukiirus 32–33 kilomeetrit tunnis – seal on küllap ohutu.
Lõpuks, päev enne võistlust, otsustas Kull, et ikkagi osaleb – paljud tuttavad ju startisid –, kuid mitte tempogrupis, vaid koos kõigi tugevamatega. Hiline otsus osaleda läks maksma 80 eurot.Kõrveküla serval kiirendas saateauto auto eest ning kohe pandi tempo peale. Kui Kull pärast pikka, tuultele avatud tõusu Lähtele jõudis, oli ta enda sõnul täiesti punases. Sinna tuli pressida kitsas reas, kus tuulevarju vähe.
«Selge, et algul läheb andmiseks, et saada õigesse punti – teadsin, sest teoorias olen tugev,» ütleb ta muigega. «Kõik andsid minna, mina ka, et saada-jääda endasugustega kokku.»Sealt edasi sai hakata mõistlikumalt sõitma ega pidanud enam pingutama, veri ninast väljas. Kull lõpetas 40-liikmelise grupi keskel, sai kokkuvõttes 311. ja naistest 17. koha. Oma vanuseklassis tuli ta esimeseks, mis tagas koha UCI Gran Fondo MMile Itaalias. Kuna ta polnud mullu mägedes sõitu harjutanud, tundus rohkem kui 3000 tõusumeetriga võistlusel osalemine hullumeelsus. Lõpliku otsuse aitas langetada ka enne võistlust koroonaviirusesse haigustumine.
Tema õppetund: «Just do it!» ehk isegi kui kahtled, võta end kokku, mine starti ja tee ära!
Seda õppetundi ajakirja Ma Olen Jalgrattur värskes numbris minu kirjutatud loos ei ilmunud. Sellepärast, et ei mahtunud ära. Triin Kulli kogemustest rääkivasse lukku minu endanimelises rubriigis «Pullerits tutvustab harrastajate õppetunde» jäid õppetunnid, mis on märksa teravamad. Näiteks see, kuidas ta sattus Vooremäel õnnetusse, mille juhtumise põhjust ta ei mäletagi – see on üks jubedamaid lugusid rattasõidus kukkumisest, mida olen kuulnud. Millest siis veel uues ajakirjas (fotol paremal) juttu?
*Mis tunne oli Madis Mihkelsil Pariis-Roubaix’l?
*Oma hooajast räägivad Tšehhi profitiimi mehed Mihkel Räim ja Gert Kivistik.
*Rene Mandri räägib oma esimestest kuudest Israel – Premier Techi tiimi spordidirektorina
*Ka harrastajad saavad tunda Strade Bianche valgeid teid. Kaks meest jagavad muljeid.
*Eesti ratturid lähevad augustis sõitma Pariisist Bresti ja tagasi.
*Lugu kevadisest rattasõidust Saaremaal ja Muhumaal.*Võistluste korraldajatest pajatavas rubriigis on juttu Allar Tõnissaarest.
*Mida on vaja teha, et lapsed rattaga kooli sõidaks?
*Eesti rikas folkloor on kokku kogutud jalgratastega.
*Mis sõit on FNLD GRVL, Pöörirando ja KõKõva?
*Mina ja jalgratas – räägib mototraieli kaskadöör Keity Meier.
*Mis asi on rattarikas reede?
*Ühe Gravel Grinderi asemel tuleb nüüd kolm.
*Ladies Tour of Estonia ja Tour of Estonia info ühest kohast.
Foto 1: Triin Kull (keskel) vestlemas enne mulluse Tartu rattaralli starti Kurmo Neemelaga (paremal). Ääres paremal Jannar Tähepõld. Foto autor: Kristjan Teedema, Postimees/Scanpix
Foto 2: Giro d'Italia eilne, neljas etapp, roosas särgis tuuri liider Remco Evenepoel meeskonnast Soudal Quick-Step. Foto autor: ZUMAPRESS.com/Scanpix
Foto 3: Punane Toyota RAV4 saatmas Giro d'Italia eilsel, neljandal etapil prantslast Aurelien Paret-Peintre'd meeskonnast AG2R Citroen. Foto autor: ZUMAPRESS.com/Scanpix
Foto 4: Ajakirja Ma Olen Jalgrattur värske, 37. number. Esikaane pildi edastas ajakirja toimetaja Vahur Kalmre
Foto 5: Giro d'Italia eilne, neljas etapp. Foto autor: ZUMAPRESS.com/Scanpix
36 Kommentaarid:
See on õigesti öeldud et Pullerits peab andma rohkem õppetunde.
Need on Kulli õppetunnid, Priidult null .
Priit peaks nüüd kallaselt küsima kuhu jäi see suur empaatiavõime
Tehisintellekti looming:
Pullerits roolis punase RAV4,
Kuid mõtted lähevad halli Pacificia juurde ma.
Seal soojas toas kaks ratast rõõmsalt puhkavad,
Kuid RAV4 katusel külmakraadid külma tuulega paljastavad.
Pacificia, ustav vana sõber kaasas,
Mahutas endasse kaks ratast, kui võimalus oli saas.
Nüüd nad RAV4 katusel külmunud ja värisedes ootavad,
Kuid Priit teab, et varsti kodutee läbi saab kaotatud.
Nii ta kiirelt RAV4-ga läbi metsade ja teede kihutab,
Samal ajal mõeldes, kui palju Pacificiaga oli seiklusi ja rõõmu jagatud.
RAV4 on kiire, punane ja stiilne,
Kuid Priit mäletab ka Pacificia armastust peene.
Mõttes hoiab ta oma kallist Pacificiat,
Kus kaks ratast soojas toas naeratades paistavad.
Külmakraadid ei suuda kustutada nende säravat hingetuld,
Sest Priit teab, et jalgrattad on tema südames igavesti kullast valgust täis.
Nii Priit jätkab oma teekonda, RAV4 kihutab edasi,
Kuid halli Pacificiat tema süda alati täis kiindumust peab.
Seal on mälestused, armastus ja seikluste lumm,
Kuigi rattad külmetavad, süda rõõmustab ja unistab lumm.
AI pojuke peab veel arenema, lugema vanade eestlaste armastuskirju, Smuuli ja Alliksaare luulet, et midagi Pacifica teemal salmitada.
Võib-olla saab ta RAV4 katuseraami soovitusega paremini hakkama? Vaevalt sedagi.
Aga mida ütleb see "tarkpea" AI peateema, Tartu rattarallile mineku kohta, mille kohta tõstatas mullu küsimuse Triin Kull ja mille kohta tõstatasin ma küsimuse siin eelmises sissekandes kui Tartu Postimehes avaldatud kolumnis seoses UCI otsusega venelased taas võistlema lubada?
Minna või mitte minna?
Kas Tartu rattamaratonile minemine või mitteminemine on isiklik otsus, mida peate ise tegema. Mul ei ole võimalik anda teile konkreetset soovitust selles osas. Siiski võin jagada mõningaid üldisi aspekte, mida kaaluda.
Grupikukkumised on spordiüritustel sageli esinev nähtus. Kuigi need võivad olla ohtlikud, on paljud rattamaratonid võtnud meetmeid, et vähendada kukkumiste riski, nagu paremini märgistatud ohtlikud kohad ja turvameeskondade paigutus raja äärde. Teil võiks olla kasulik uurida eelnevaid aastaid, et näha, kui sageli grupikukkumised aset leiavad konkreetse ürituse ajal. Samuti võiksite kaaluda oma sõiduoskusi ja turvalisusele suunatud ettevalmistusi, näiteks kaitsevarustust, et end võimalike kukkumiste korral kaitsta.
Mis puudutab Ukraina sõja tõttu Venemaa sportlaste keelamist võistlustel, siis rahvusvaheline spordikogukond ja konkreetne ürituse korraldaja peavad selle otsuse tegema. Mina ei ole võimeline teile ütlema, milline on Tartu rattamaratoni konkreetne poliitika seoses Venemaa sportlastega. Soovitan teil uurida ürituse ametlikku veebisaiti, teada saada nende poliitika ja suhtumine antud teemasse ning seejärel otsustada vastavalt oma isiklikele veendumustele ja eetilistele põhimõtetele.
Lõpuks, kui otsustate osaleda Tartu rattamaratonil või mõnel muul sarnasel üritusel, siis olge alati teadlik oma ohutusest ja järgige korraldajate juhiseid. Hoolitsege enda ja teiste osalejate eest ning nautige oma rattasõitu!
Kahjuks näeme haledaid suusblogi kaaperdamise katseid üha enam ja enam. Ainud kes siin ülbitseda tohivad on Padre ja Kägu.
Kägu ei tohi, aga ülbitseb, rsk!
Kägu pole selleks mandaati saanud.
Pole jah, aga Kägu on lihtsalt nii ülb mees.
Ülbitsemiseks ei tohi keegi mandaati saada!
Mandaat võetakse tuleb lihtsalt kõva ja ülb mees olla. TRM il esimese saja sees ja nato testis 500 punkti. Kägu pani 10km krossi 30.42 siin pole küsimust
Smuuli ja Alliksaare stiilis ümberkirjutatud luuletus:
Pullerits, punase RAV4 roolimõrsjas,
Mõtted rändavad halli Pacificia poole maas.
Toas soojas kaks ratast puhkust naudivad,
Aga RAV4 katus külma talvetuulte embuses nad avastavad.
Pacificia, ustav sõber läbi aastate,
Rattapaari enda sisse võttis, kui aeg andis tahte.
Nüüd nad RAV4 külmas katusel värisedes kannatavad,
Kuid Priit teab, et kodutee lõpp varsti saabub, mis kõik kannatused annab.
Nii ta RAV4-ga läbi metsade ja teede rühib,
Meenutades Pacificiaga kogetud rõõmusid ja seiklusi, mis südant rüüpab.
RAV4 on kärme, punane ja silmapaistev,
Kuid Pacificia peen armastus Priidu südames on alati püsiv.
Mõtetes hoiab ta oma kalli Pacificiat,
Kus kaks ratast soojas toas naeratavad, täis eluvigurit.
Külmakraadid ei suuda kustutada nende sisemist leeki,
Sest Priit teab, rattad on tema südames - kullana hiilgav, igavesti teeki.
Nii Priit oma teekonda jätkab, RAV4 kiirelt edasi viib,
Aga hall Pacificia on alati tema südames, kus armastus ja kiindumus liib.
Seal on mälestused, armastus ja seikluse hurm,
Kuigi rattad külmetavad, süda rõõmustab, unistab - lummav on see tund.
Mis pagana motiiv on "külmetavad rattad"?! Kas too ChatLGBT või ChatGPT püüab spordimeestelt pisarat kiskuda sellega, et autosalongis on 2 rattakesel kuiv ja soe, aga RAV4 katusel halb ja külm. Jõle naiivne. Tundub, AI-l spordiblogisse küll asja pole. Saagu aru, mis on ratas ja rattasõit.
Mehed,kas te trenni ka teete või peategi niisama mokalaata?
Pullerits peakski seletama miks suusablogis mokalaata peetakse.
AI-le sõbralik soovitus, lugegu (või vaadaku kui võimet on) läbi rattasõitu defineeriva filmi stsenaarium Küljetuul - rahvaste spartakiaadi kadalipp, rattameeste psühholoogia, naised ja ka multikultuurne armuliin. Paarissõit, meeskonnasõit, grupisõit. Seal on ka meie paljude rattaid putitanud hr Kirsiaed.
Ja võib-olla saab siis too juhmard aru, mida tähendab "Rauda meil jätkub, peaasi et mehi oleks."
Mulle tundub et Chat GPT proovib siin kommentaariumis obstruktsiooni teha!
Chat Gpt ülbab rohkem kui Kägu ja Soonets kokku. Pullerits peab uue blogi tegema salajases võrgus.
Chat GP leiab salajase võrgu üles ja tuleb paneb litaka ära.
Mõned asjad on blogis pühad (loe, robot, tähelepanelikult!):
blogiauto: Pacifica. RAV4 peab veel ennast tõestama. Kui paneb raami rattaid täis peale, siis vaatame.
blogiratas: Padre naise Optima.
blogisuusad: punased Atomicud, nendega on sõidetud ka Pulleritsu ovaali asfaldil. Auguga Fischerid kõlavad mu meelset amoraalselt.
Meil on ka blogipoeg.
See pole lõplik loetelu.
Jaa, blogipoeg on Raio Piiroja. Ei tea, kuidas tal spordis läheb? Sportose andmebaas tal tänavu ühtki võistlustulemust ei näita, isegi Tartu maratonil mitte.
Padre naise Optima = Madre Optima?
Postimees Sport annab teada, et USA ülikoolikorvpalluritest kaksikõed tahavad näidata noorematele tüdrukutele, et miljoneid ei saa teenida ainult spordiga, vaid ka Instagramis tuharate paljastamisega.
Kas PM Sport tahab saata noortele tüdrukutele sõnumi, et tippu jõudmise asemel on mõistlikum eksponeerida Instagramis tagumikku?
90ndatel veel tehti ikka spordiajakirjandust ja sõideti Volvodega. Veebiajakirjandus tõi Risto Mehise vaimu ja spordikülgede kõlbelise allakäigu.
Mehine on tegelikult hea mees.
Aga parem mees on Ville, kes pani ühe ebaeetilise treeneri paika. Ponnistust jätkus aastateks, aga kaasus sai klaariks. Kiitus Villele!
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120185040/selgus-majas-lapsevanem-kes-viskas-ohku-kusimuse-treenerist-kui-pedofiilist-sai-kohtus-lopliku-voidu
Postimees sport on jah kohati pornuhh. Ka meile pühas autospordi teemas pamevad alamat
No Risto Mehise passinimi on ju tegelt Peep P.
Nii vist oli. Siia vabariigi juhtivasse spordiblogisse poetab M. aeg-ajalt samuti meeliülendavaid pilte, ja need on valdavalt tipp-topp olnud (kui rannavollest tuleb liiga palju, siis on teada), vastupidiselt Kägule, kes paneb siia kas hoiatuseks või imetlemiseks spordinaiste pilte, kelle püksis võib vabalt midagi muud olla.
Malvina kostüüm oli arvatavasti Slava Zaitsevi viimane hitt, mille meie Alika selga sai.
Kägu naljad on nii mõnegi tõsise võhmamehe teisele poole tänavat võpatanud. Nagu Kaja peenelt infotunnis Varrole vihjas- "kelle teenistuses te olete?"
Alika on jahe. Pullerits võiks intiimse intervjuu teha ja esimeseks Blogisse välja panna. Võhmamehed oleks tänulikud.
Molodets, Alika!
Kui nüüd Priit kiiresti jaole jõuab anname paljugi andeks. Kogukonna huvidega mitte arvestamise ja ülbitsemuse.
Pullerits las ülbitseb. Ta on selle raske tööga ära teeninud.
Kui veel ülbitseda, siis miks ei või sobiva rattahoidikuga, vastavalt PP lahendusele uuel RAV4-l, lisada Smuuli bareljeefile vahetusse lähedusse QR koodi asemel bareljeefist 2 korda suurema loomavaguni kujulise veerevate ratastega kineetilise tahvli, kus kirjas selgelt, et ta oli eestlaste küüditaja? Milline õiglustunne takistab sellist ühemõttelist tahvlit lisamast. Seal võiks juures olla ka kaasaegne bling bling - päikesepatareidel toimivad vilkuvad tuled ja muss nagu Viljandi Joala skulptuuril, kus vaheldumisi lastakse nõukapatriootlike laulukesi ja Smuuli luulet ning jutukesi. Lihtsalt tuleb parkida mõni sobiv traktor kasvõi vastasolevale krundile mäe otsa kartulivagude juurde. Pole vaja pikka protsessi, tuleb lihtsalt ära teha. Isegi linna ega riigi ega kirjanike luba ei ole vaja selleks.
Postita kommentaar
<< Esileht