laupäev, juuli 06, 2024

Pullerits: Kuidas katsesõit RMK uusimal matkarajal viis vastiku kohtumiseni vene naisega

Nonii, rattaseiklejad, lubage end juhatada Eesti kõige uuemale RMK matkateele, kuhu RMK, muide, ei soovita rattaga sõitma minna, sest rada on mitmes kohas liiga raske, keeruline ja tehniline. Aga läksin ja tegin sellest video ka, mis on siiski petlik, sest seal ei kajastu kaks kukkumist, mille üle elasin.

Matkarada viib Narvast (fotol vasakul) enamasti piki Narva jõe kallast (fotol ülal paremal) Narva-Jõesuusse ning seal merekalda ääres Sillamäe poole Mummassaare lõkkeplatsini. Enne kui teekonna ette võtate, võtke teadmiseks, et alustasin hommikul kella üheksa ajal ja lõpetasin õhtupoolikul kella veerand seitsme ajal. Kõige krooniks oli ebameeldiv kohtumine juua täis vene näitsikuga, millest allpool.

Esmalt sõitsin rattaga Narva-Jõesuust mööda kergliiklusteed Narvasse Rootsi lõvi mälestusmärgi juurde ning hakkasin sealt mööda Narva jõe äärset tagasi sõitma. Kui Narva promenaad ja sadam selja taha jäävad, algab singel, mis ei ole rattaga sõitmiseks tõesti kõige mõnusam. Palju on kive, juurikaid ja igasugust rohu alla peitunud risu. Ühes kohas, kus eelnevalt tuleb langenud puu alt läbi pugeda, on nii kõrge astang (fotol ülal paremal), et sellist ei näe sageli isegi Moabis (Utah’s).

Mõne kilomeetri möödudes keerab rada järsku kaldalt eemale ning ratast tuleb trepist (fotol vasakul) üles tassida. See on üks kummaline koht, sest esiteks keerab rada üleval järsaku peal ühe elamise hoovi, otse maja akende ja ukse alt läbi, nii et vaata võõra inimese tubadesse sisse, ning läheb siis üle õue – aga kõik on õige, raja tähistus näitab, et rada sealt tõepoolest läheb.

Teise inimese õuest läbi avatud värava välja saanud, ei tule keerata vasakule, mis tundub loogiline, vaid „sukelduda” otse padrikusse, mis, nagu peagi selgub, on vana kalmistu, kus tuleb samuti olla ettevaatlik, et umbrohus kellegi hauaplatsist üle ei sõida. Mida oli aga meeldiv näha: seal, kus veel tunamullu suvel seisis augustini okupantide tank, on nüüd umbrohtunud plats, mis on liiati piiratud betoonkamatega, et keegi seal autoga parkida ei saaks (fotol ülal paremal).

Rada käib kolm korda kergliiklustee ja jõe kalda vahet. Õnneks muutub kaldaäärne ja -pealne tee ajapikku paremini sõidetavaks kui Narva vahetus läheduses, ent mõningaid tehnilisi oskusi eeldab siiski, kas või näiteks sildade ületamine (fotol vasakul). (Pikemalt ja täpsemalt saab matkateest ülevaate minu Postimehe loost „Kontvõõra tundega oma kaunil kodumaal”.)

Umbes poolel maal Narva ja Narva-Jõesuu vahel keerab rada neljaks kilomeetriks vasakule männimetsa alla (fotol paremal), kus on ka mõned liivased kohad, mis nõuavad jõu rakendamist. Seejärel jätkub sõit läbi suure suvilate rajooni, mis on masendav tagaminek vene aega, sest enamik sealseid piirkondi kannab kaardil jätkuvalt vene nimesid. Tänavate nimed on siiski eesti omad. Ainus positiivne asi on see, et sealse väikese poe ees on arteesiakaev, millest saab täita joogipudeleid.

Läbi männimetsa jõudsin tagasi pika, ligi 10-kilomeetrise liivarannaga (fotol vasakul) Narva-Jõesuusse ja kuna kell oli juba üle ühe, tegin kerge lõunasöögi ning küürisin tolmuse higi maha, et oleks veidigi inimlikum tunne. Siis sõitsin edasi Narva jõe suudme äärde, kus keerasin otsa lääne poole.

Algul tuli rammida läbi rannaliiva – uskumatu, aga see osa osutus täiesti sõidetavaks, ehkki vaeva näha tuli –, misjärel sain nautida 1,25 kilomeetri pikkust laudteed (fotol paremal), mis kohati, nagu ka videost näete, pakub sõiduelamust nagu ameerika raudtee

Seejärel, kui laudtee lõpeb, algab metsaalune singel, mis võimaldab samuti kiiret ja põnevat sõitu. Kuni sealkandis, kus algab nudistide rand, suundub rada rohkem metsa sügavusse. Seal kukub tempo alla, sest sisuliselt on tegemist ürgmetsaga (fotol vasakul), kus rada õieti polegi. Tuleb jälgida valge-kollast-valget tähistust puudel.

Ürgmetsalõik pole õnneks kuigi pikk, vast poolteist kilomeetrit, siis tuleb matkatee rannale tagasi. Seal, tunnistan, kadus järg käest. Nimelt: kus keerab rada rannalt uuesti metsa alla? Sellest seiklusest kirjutan taas pikemalt oma leheloos. Siin aga kokkuvõtvalt: jätkake piki kivist rannaäärt, kuni jõuate klindi ehk järsakuni (fotol ülal paremal ja all vasakul), ning jätkake ka sealt. Kui ületate Udria oja merre suubumise koha, jätkake ka sealt piki merekallast. Veidi enam kui poole kilomeetri pärast, kui märkate suurel hallil kivil tuttavat rajatähituse märki, tuleb silt, mis juhatab tagasi metsa alla.

Kuid olge seal samuti tähelepanelik: ärge minge singlit mööda üles, vaid umbes kümmekond meetrit pärast seda, kui olete suundunud metsa alla, keerab vaevu märgatav rada paremale. Sinna peate minema! Kuid olge hoiatatud: see on raja kõige vastikum osa. (Fotol all paremal rannas hästi sõidetav osa.)

Kohe algul peate tõstma ratast vöökõrguselt üle mitme langenud puu. Pinnast te peaaegu ei näe, sest metsik rohi on kõrge. Aga rajal on peidus kivid, augud, langenud puud ja igasugu muu värk, mis ühes kohas kukutaski mind külili, nii et lõin põlve ära. Esimene kord kukkusin Narva-Jõesuu lähistel singlil, kui otsustasin sõita üle langenud männi, ent pedaal jäi kuskile kinni ning lendasin õlg ja pea ees maha. Õnneks maandusin pehmele samblale, aga põrutada sain ikkagi.

Nood viimased kolm kilomeetrit enne Mummassaare lõkkekohta on tõesti ebameeldivad. Metsa all oli liikuda nii hull, et otsustasin keerata randa – äkki saan seal paremini edasi. Ei saanud. Rand on enamasti väikeste kividega ja pehme liivaga, mistõttu ainuüksi sadulas liikuma saamine on seal peaaegu võimatu. (Fotol ülal vasakul Utria dessandi maabumiskoha mälestuskivi Udria oja merre suubumise kohat idas.)

Päris hea meel oli, kui viimaks, kella viie ajal lõpp-punkti jõudsin. Sõitsin mööda Tallinna-Narva maanteed tagasi ning tegin veel tiiru Narva-Jõesuu lähedastes männimetsades, et saada paremaid videokaadreid. Kokku väntasin päeva jooksul 84,8 kilomeetrit ning veetsin sõites/liikudes viis ja kolmveerand tundi. (Fotol ülal paremal vana supelvanker Narva-Jõesuu rannas; alla vasakul matka marsruut Strava rakenduses.)

Kui õhtul sööma läksin, tuigerdas restorani terrassile ka umbes kahekümnedate keskpaika jääva vanusega heledapäine ja ümara näoga venelanna. Sellest, kuidas ta sõi ära võõras lauas teise inimese supi, on leheloos pikemalt juttu. Nagu ka sellest, kuidas ta minu lauda prantsates ja kuidas ma ta sealt minema lõin. Lehelugejaid säästsin aga kirjeldusest, kuidas ta seejärel läks sealsamas kõrval parklasse ning kadus mõneks ajaks ühe uhke valge auto ette. Kui ta sealt välja astus, oli ta vaevalt oma püksikud üles tõmmanud ning kiskus kleiti, mis hoidis talle niigi tihedalt ümber ihu ja ulatus napilt üle taguotsa, vöökohalt allapoole tagasi. Russki mir...

Käinud ära Narva-Jõesuus, kuulmata seal peaaegu üldse eesti keelt, teen üleskutse: mehed, võtke oma ratas, naine ja lapsed ning võtame Narva-Jõesuu tagasi!

Kõigi fotode autor Priit Pullerits.

See, et te oma kukkumisi ei jäta ülevaatevideosse, on viga. Jah, kukkumine põhjustab valu, näitab rattavalitsemist, olukorra lahendamist jms. Rattamees kukub ikka, pahatahtlikele pakub see rõõmu, kogukonnale kurvastust ja analüüsimist väärt materjali, aga mõlemale ka ehedust. Kukkumine on ju jäädvustatud, sest seade on lenksul, eks? Noh, kukkudes ja paugu saades paned krõbedad sõnad teele ja teed sissesaanud litaka tõttu häälitsusi - toimeta neid piiratud ulatuses. Aitäh sellegipoolest rajatutvustuse eest! Head taastumist!

Tore, et sulnis Debora sai ka lõpuks oma EM võimaluse.

Jalgpall on sõja aseaine. Sublimatsioon. Kes kellele kotti paneb. Eile telekast nägi hollandi mansa oli hirmuäratav must hõim. Lasta naised sinna vahele kommenteerima pole õige asi. Istugu kodus. Soonets Pullerits ja patrioodid võtku ohjad enda kätte.

10:28 jah ja kõigile litakas kes ära teeninud.

Profülaktilises mõttes tuleb litakaid jagada ka neile, kes seda veel teeninud ei ole. Keegi ei tohi jääda puutumata!

21:25, ei ole nii, et ma kukkumised välja lõikaks. Ega mul kaamera kogu aeg tööta, siis oleks varsti aku tühi ja mälukaart täis. Panen kaamera tööle siis, kui eespool paistab, et tuleb huvitavam ja iseloomulikum koht. Mis puudutab kukkumise võimalikku analüüsi, siis ega leistangilt filmitu selles mingit selgust lüll loo. Selgust saab ainult see, kes ise parajasti ratta seljas oli. Mu leheloos on ka kirjas, miks ma kukkusin, sealt saate täpsema pildi.

TdFi kõige huvitavamad kohad on kobarkukkumised. Nendest näidatakse enim kordusi, kui just finiš välja jätta. Kui on ikka maokas, siis elavnevad ka Eurospordi kommentaatorid, muidu kõneldakse kohalikust kulinaariast. Tuleb mõelda lahenduste peale, mis kestaksid ja oleksid vajadusel lihtsasti sisselülitavad. Kui kaamera on lenksul, siis üle nipli käies saab väga head kaadrid, olgugi, et kõik ei ole selgelt nähtav ega arusaadavgi. Tasub proovida.

See "venelanna" oli kindlasti ukraina prostituut (neid terve Eesti täis), poliitkorrektsuse huvides tuleb kirjutada nagu Pullerits. Muidu täitsa kena lugemine.

Kas see on su õde et sa Priidust paremini tead?

At 20:12, Anonymous Kägu, kehakultuurlane said...

Pigem oli see Priidu tuttav tütarlaps ikka sealne kohalik tibla. Ukrainast pärit tüdrukud tegutsevad rohkem suurlinnades, kus on parem turg. Ida poole nad ei roni, sest kohalike venelastega nad läbi ei saa

Raske ongi neil ukridel ja vantidel vahet teha , sest käituvad nad üsna sarnaselt. Pullerits oleks pidanud passi küsima, siis oleks asi selge olnud.

Kägu jutt on muidu loogiline, aga ta unustab, et praegu on meil maasika hooaeg. Kes on meil maasika korjajad? Loomulikult ukrainlased. Tüdruk oli peale tööd lisateenistuse peal väljas ja üritas Pulleritsu rajalt maha võtta.

Mis vahet seal on, et kas venelane või ukr!Ühed tiblad mõlemad.

Kohalik venelane oli, sain teistest selgelt aru. Nii et ärge tühja targutage. Ukrainlased on teistsuguste näojoontega.

19:15 ajab tüüpilist putini trolli iba. Kui keegi siin mingi sigadusega hakkama saab, siis oli see "kindlasti" ukrainlane. Fakt on see, enamus siinseid kurjategijaid ja litse olid nii enne kui pärast 2022a venelased.

Pullerits hoiab rinnet ja teie sitakotid aidake teda.

Pullerits hoiab ise koos mõne üksiku ustava võitlejaga. Sitakotte pole vaja.

Härra Pullerits te futbolist ei ole me teame. Aga kossumees ikka? Professor Kullam oli Tartu mees?

Pole hullu, eile võitis Leedut Eesti täna Puerto Rico. Juhtub. Läti kaotus on mõru - millal too jobu, NBA meister Porzingis mängis Läti eest? Jah, on vigastatud. Jälle!
Rahvusmeeskonna eest mängimine kas vigastatuna või tervena näitab mehe olemust.

Vaata see on taseme vahe. Mitu korda on leedu usat võitnud. Vähemalt 3 kui mitte 4. Eesti pole USA-ga isegi mänginud ja ei ole näha et kunagi juhtuks.

Läti pani eelmine aasta mm il 5 koha ilma Porzingiseta. Koss on meeskonna mäng

Antetokounmpo näitas meeskonnamängu, tasuks Kreeka pääs olümpiaturniirile.

Võika ajalugu teada. Eesti on isegi USA korvpallikoondist võitnud 88:82 54 aastat tagasi.

Oli jah. See oli mingi üliõpilaskoondis 1972. Edasi Müncheni olümpiale läks sellest vaid üks mees, Irving.

USA tegi esimese õige koondise alles
1992 Barcelona olümpiaks. 1987 mängis mingi Cleveland Cavaliers NSVL koondise vastu. Või Boston Celtics. Lätlane on NBA meister tehke järgi.

Pullerits viskas poole väljaku pealt sopsti korvi. Ma ise nägin.

Kui Pulleritsul põlv ei valutaks ta paneks donki nagu vana doncic.

Kui ma oleks olnud omal ajal vuntsidega ja villadressis pallimängude treener, siis ma oleks Pulleritsu püüdnud jooksmise juurest ära meelitada võrkpalli. Ma ei tea küll PP hüppevõimet, kuid pikkust, sihvakust ja särakat on mehe sees ka vanuigi. Jalgpall on välistatud - ei hakanuks ta asja eest test taga murul püherdama. Kossus oleks vaja panna juba keha, käsipallist rääkimata - sinna nagu ei passiks. Aga blokk, planeeriv serv, hanitus? Eks ole. Klaveritundides oleks lubanud käia.

Õhtut!

Jake Bugg - Lighting Bolt live at T in the Park 2014

Spordiajakirjanik nagu noorem Tiisler peab oskama välismaiseid nimesid õigesti hääldada.
Kuidas hääldab staariseisuses mees Wimbledoni tenniseturniiri, aga ka jalgpallureid Wijnaldumit või van Dijki. Rääkimata laskesuusatajate nimedest, mille kompetents näib olevat Tiisleril kõvem kui Lauri Leesil. Kuulake, kuidas tegelikult Emilien Jacquelini nimi kõlab. Tippige nimed sisse ja kuulake.

Olümpia jalkaturniir ei huvita kedagi. Käredaim sportmäng olümpsidel on korvpall. Eesti sinna patsutama ei pääse kellele kaasa elada? Usale mitte, Austraalia Brasiilia alati kõvad, aga naašisid seal sees pole. Saksamaa ja Prantsusmaa neegri satsidele? Kah mitte. Soome moslemite neegrite mansaga nagu ei kliki kokku miskipärast, ei ole meie "suguvennad". Kellele siis? Ikka Kaslauskasele ja Gedraitisele, valgetele leedu poistele. Enden keskarmee spordiklubi mängija ütleb et hea et ei pääsenud. No ma ei tea

Pulleritsu rattasõitudes on põnevust. Olümpia kossuturniiril seda ei ole. See on võhmameeste ametlik põhiliin tulevasteks nädalateks.

Õiged mehed teevad sporti 24/7, hommikul õhtul igal ajal

Õiged mehed. Sporti peab tegema emotsiooniga.

10:02
Soome kossukoondis ei jõudnud ju ka olümpiale. Aga Endenil on õigus, et Pizdauskased on liiga ülbed ja kulub vahel väike keretäis neile ära. Eesti käest said ju ka hiljuti peksa, mis neil seal olümpialgi paremini oleks läinud.

Ei jõudnud jah aga soome oli toodud üldise näitena. Pisdauskased on selline sats et Eestile kaotavad, aga olümpial panevad nagu vedur. Eelmisel olümpial jõudsid veerandfinaali.
Kujuta ette kui Eesti koondis mängiks olümpial alagrupist edasi ja langeks alles Aafrika koondise alla põrmu. Meie meedia plahvataks suurest õnne joovastusest.

Ärge siin väga õhake, Pulleritsu lemmikmaa toob platsile Curry, Tatumi, Davise, Duranti, Jamesi jt.

Staaridest ei saa alati parimat meeskonda. Pullerits teab küll.

Considered to be the number one urban sport in the world, 3X3 basketball has its roots in street basketball—a creative variation of the indoor game with a less formal structure.

Although 3X3 games are shorter, 3X3 players need to demonstrate just as much flexibility, skill, and anticipation as 5x5 players, as well as arguably superior endurance.

Superior endurance.
Näib et sobib Pulleritsule ja võhmameestele küll.

Panen mõned kammertoonid paika.

3x3 korvpall on igav. Kui vaatate, näete ise, et sisuliselt tugevate amatööride kombinatsioonivaene pusserdamine.

Mis me Leedust räägime - isegi Donciciga tugevdatud Sloveenia sai haleda paki ega pääsenud olümpiale.

Olümpia jalgpalliturniiri peetakse vist ainult sellepärast, et jalgpall oleks ka olümpial esindatud. Äkki peaks Pohlak panustama sellele, et aidata Eesti jalgpallis hoopis olümpiale? (Ähh, ei pääse Eesti koondis sealgi olümpiapaku lähedalegi.)

Jah, rattasõit on põnevam, eriti kui seda ise teha, kui on olümpia korvpalliturniir. Kas või sellepärast, et olümpia korvpalliturniirile ei saa mitte kunagi (ei saanud seekord isegi Donciciga Sloveenia), aga rattaga sõida, kus ja palju tahad, kas või Ameerikas - keegi ei tee mingit ahistavat kvalifikatsioonisõela, kes pääseb Moabi radadele ja kes mitte. Või peaks tegema?

Teema pole niisama amatöörid kuskil Rapla keskplatsil vaid olümpia. Läti ja leedu on 3x3 kossus meeste poolel esindatud, naiste vist ei ole. Kujutlege kui Eesti meeskond oleks Pariisi olümpial. Meedia ainult sellest laulaks kui tohutult kõvad me oleme. Kui tippmeeskondi näidatakse siis on ambaalid peal ja mängivad vihaselt. Kui ikka olümpia medal saadaval siis amatööridel ei lasta seda koju viia. Võitlema peab.

3x3 koss on siin juba lahatud. Ükskõik mis mehed (naised) kuidas mängivad, on tegu jamaga.

Väikeriigil on iga medal tähtis olgu või rulatamises. Tokyos sai soome 1 pronksi naiste poksis. Läti kulla 3x3 kossus, Eesti naiskonna vehklemises ja vaene Valgevene naiste 4-paadi sõudmises.
Ülbe soome sai vastu tatti, väiksemad riigid panevad võistkonna ala (Eesti pidi võitma vehklemise suurriike Itaaliat Venemaad Hiinat), soome ise nurgataguse medali.

Spordil ja spordil on vahe. Kelly Sildarust pidi kõigi aegade olümplane saama vähemalt 4 kulda pidi Eestile koju tooma. Nojah medal on medal aga ilusam on 50km suusatamises onju. Võhmamehed teavad küll. Lätlased uuesti kossus saavad siis on neil pidu. Leedukad ja serblased panevad ka jubeda tempoga. Otse tšainikusse.

Pullerits on kunn Pulleritsuga ei ülbuse.

Kuidas Pullerits hindab uue ERRi USA korrespondendi töö algust? Mäletame Raua ja Rohemäe läbipõlemist, kuigi tegu kenade inimestega. Raske saada üksi tuumale pihta. Laura Kalami uudisnuppe on küll kena vaadata - naine õitseb ja orienteerub infodžunglis.

Priit paneb siin jälle omast arust pallimängualasid paika 😂 -- alles paar päeva tagasi pani Priit (Postimehe vanemtoimetaja ja Tartu Ülikooli õppejõud) paika Hispaania jalgpallureid, kes mängu alguses hümni ei laulnud... Ega sellise egoga mehel nagu Priit Pullerits pole teadmisi ja silmaringi vaja, piisab vaid omaenese tarkusest ja suurest egost...😆

At 00:30, Anonymous MargusM said...

Eks ta ole, Priit oskab hümni laulmise järgi öelda kes finaali saab.. seekord siis Hispaania. Ma ei imestaks kui ta varsti Postimehes tarot kaarte või horoskoope koostama hakkaks..

Priit kes homme võidab, pakun et inglastel on hümn paremini peas.. : )