teisipäev, veebruar 06, 2007

Šmutov: õppetundide õppetund

Nihujaa mul seda vaja oli, mõtlesin, kui olin Tamsalu maratoni lühisõidust läbinud 15 kilomeetrit. Nii ma seal koperdasin – edasi eriti ei liikunud ja pidevalt heitsin pilke üle õla, sest tagant lähenesid ja möödusid arusaamatult kiiresti liikuvad suusatajad, kes kihutasid pikema distantsi finiši suunas.

Kergemaks ka ei läinud ja viimased kaks kilomeetrit möödusid sisuliselt suuskadel kõndides, sest ülakehas polnud enam jõudu ja jalad olid tuimad. Lisaks hakkas poole distantsi peal valutama parem põlv, huvitav, kas mul on samasugune häda nagu Veerpalul.

Igatahes oli väga ebamugav ja midagi sellist ma ausalt öeldes ei oodanud, kuigi päev varem olin Tartu dendropargis viis kilomeetrit läbinud ka umbes 40 minutiga. Seega maratoni lõpuaeg 2:23.29,4 oli isegi täitsa hea, sest dendropargi tempos olnuks tulemus umbes täpselt kolm tundi.

Viimaseks ma ei jäänud, kuid see on sportlashingele vist ainuke lohutus. Õnneks pole kõik väga halvasti. Eesti jalgpallikoondise peatreener Jelle Goes ütles pärast 0:4 hävimist Poolale, et koondis sai küll vastu hambaid, kuid tegemist oli väga hea õppetunniga. Samamoodi võiks öelda minu ja Tamsalu maratoni kohta.

Esiteks peaksin ma tõenäoliselt endale ostma pikemad kepid. Praegu sõidan 155 cm pikkuste keppidega (kasv on 181,5), mis on mõeldud klassika jaoks ja isegi mina sain rajal aru, et pikemad roikad olnuks nii mõneski kohas kasulikumad.

Teiseks – ma sõitsin klassikasuusaga, mis on uisusuusast umbes kümmekond sentimeetrit pikemad. Joonlaua pealt vaadates ei tundu need 10 sentimeetrit küll hirmuäratavad. Kodulehekülgi uurides pole nende kaalul ka erilist vahet. Seega – kas harrastaja puhul on suusa roll olemas või sisuliselt see vahe puudub? Ahjaa, ma igaks juhuks mainin ühte asja veel – mu sidemetel olema kumminupp, mis lubab ka uisku sõita, kuid kas sellel on mingi oluline tähendus, pole ma kindel. Ehk targemad suusahundid teavad ja oskavad nõu anda.

Kolmas õppetund oli joomine – tee seda enne ja pidevalt ka rajal. Sõidu algus oli normaalne, kuid kuskil nelja-viie kilomeetri möödudes hakkas kuidagi väga raskeks minema. Ma ei taibanud kohe ära, kuid natuke hiljem saabus päästev telefonikõne, mistõttu ma jäin korras seisma ja võtsin vöölt ka pudeli. Seal olnud märjuke andis sihukese laksu jõudu, et ma sõitsin 12 kilomeetri märgis olnud toitlustuspunktini peaaegu vaevata. Õppetunniks on samas see, et järgmine kord tuleb kaasa võtta liitrine paun, 0,5-ne sai liiga kiiresti tühjaks.

Söömise osas ei oska ma midagi öelda, sest toitlustuspunktis olnud küpsiseid ja muud taolist ma proovima ei hakanud. Võibolla oleks pidanud.

Neljas avastus oli, et ma ei oska hingata. Selle asemel, et rahulikult kops täis tõmmata, ahmin ma midagi sisse ja puhun sama kiiresti välja. Täiesti mõttetu rabistamine. Kusjuures, täpselt samasuguse tulemuse andis ka koormustest, kus ma isegi maksimumkoormuse juures jätsin kopsumahust 60 protsenti kasutamata.

Ja loomulikult pean ma võtma tehnikatunde, et uisutamisest paremini aru saada. Praegu mässasin ikkagi küllaltki suvaliselt.

Paar head asja on siiski ka, näiteks nii eile kui ka täna tunnen ma end täiesti inimesena ehk liigun ja funktsioneerin küllaltki normaalselt. Eile käed küll õlgade juurest veidi tuikasid, kuid väga hullu polnud. Tavaliselt on karmi treeningu järel alati saabunud paar päeva valu, kuid seekord olen pääsenud.

Lisaks olen lõpetanud unistamise, mistõttu on eesmärgid veidi muutunud – kuue tunniga ma Tartu maratoni tõenäoliselt oma oskuste ja treenituse pealt ei läbi, mistõttu oleks mõistlikum see distants tänavu lihtsalt läbida ja märk kirja saada. Küll järgmisel aastal annab juba tulemust jahtida. Lisaks on Tartu maratoni puhul sümpaatne see, et kui võrrelda klassika ja uisustiilis liikumist, tundub mulle klassika veidi sobivam.

Kuid nüüd Viru maratonile, pikka ma seal ei sõida, kuid lühikest proovin küll uuesti. Eks näis, kas nädalaga on võimalik midagi parandada.

16 Kommentaarid:

At 08:36, Anonymous Anonüümne said...

Eelviimane lõik on hea, sama mäte tekkis mul siis kui lugesin seda 6 tunni eesmärki sisaldavad kirjutust. Klassika sobib arvatavasti kõigile paremini kes uisku ei oska sõita. Ning sellise mõttearenduse ees peaks olema pigem nahujaa, mitte niehujaa

 
At 10:32, Anonymous Anonüümne said...

Toitlustuspunktides söömine on vajalik! Sool ja rosinad pole seal ilmaasjata - sool väljahigistatu asendajaks ja rosinad energialaksuks.

 
At 11:15, Anonymous Anonüümne said...

Uisu- ja klassikasuusa vahe on siiki ka muus kui ainult pikkuses. Uisusuusa paine on oluliselt suurem ja see on palju suurem mõjutaja kui see, et suusk veidi vale pikkusega on.

 
At 18:44, Anonymous Anonüümne said...

IMHO,kui su peaeesmärk on ikkagi Tartu SUUSAmaraton siis on suht mõttetu raisata terve treeningpäev(+ilmselt mõni päev ka peale seda) Virus UISUtamisele! Talv on olnud lühike,sestap iga SUUSAtatud kilomeeter on suure väärtusega.

 
At 20:41, Anonymous Anonüümne said...

Nii armas. Mina olen mõnu-mõttes-suusataja (et vahiks loodust ja suuskadega saab paremini edasi, kusjuures vahel libiseb paremini, vahel halvemini - so what?) ja vahva, kui kirjutab keegi, kes kah niiväga 'distantsimees' ei ole :) (Et kõik viimase peal, suusad-kepid ja millimeetrise täpsusega määrdeala). Kusjuures, tuleb tunnistada, et kui kõik klapib (õige varustus ja määre), siis saab vähemate kannatustega küll.

 
At 23:39, Blogger Unknown said...

ootan päris huviga sinu TM järelkommentaare. ise pole väga ammu suusatanud ja näen nüüd vett ja vilet, et kuidagi nende väheste lumenädalatega enamvähem läbijavormi saavutada. Seejuures sporti pidevalt teinud. Sul aga veel aega ülegi uisuvõistluste jaoks ning loodad veel alla 6h sõita. Hämmastav...

 
At 16:34, Anonymous Anonüümne said...

Väga lõbus lugemine. Teise amatööri äratundmisrõõm.
Samas ma ikka tõsiselt imestan nende üle, kes viitsivad 6 tundi ühte jutti suusatada. Terve päev nagu muud ei tee kui ainult suusatad. Peab ikka tahtmine ja kannatus olema. Veikko Täär vist tahtvat kevade poole koguni 15 tundi suusatada. Einoh. Edu teile! :)

 
At 16:21, Anonymous Anonüümne said...

Tõenäoliselt alustasid enda jaoks liiga kiiresti, sellest ka järsk väsimine ja veepuudus. 63 km sõida end rahulikult soojaks ja siis edasi ühtlaselt vastavalt enesetundele. Üleliigseid rajavahetusi tasuks vältida, sest tavaliselt need palju võitu ei anna aga väsitavad. Kui 6h asemel 7 või 8 tuleb, siis tõenäoliselt kohtud rajal ja raja ümber paljude toredate inimestega, keda ees kihutav Pullerits ei jõua märgata.

 
At 02:54, Blogger 柯云 said...

2016-02-27keyun
michael kors outlet
chanel outlet
nfl jerseys
louis vuitton outlet
michael kors outlet
oakley store
gucci handbags
cheap tods
michael kors outlet
ebron james shoes 13
abercrombie and fitch
michael kors outlet online
michael kors outlet clearance
mont blanc mountain
canada goose outlet
polo outlet
ugg boots
abercrombie & fitch
sunglasses oakley
beats by dr dre
tods outlet store
michael kors outlet online
mulberry uk
michael kors outlet online
coach factory
louis vuitton purses
true religion jeans
ray bans
michael kors outlet
coach factory outlet online
michael kors outlet
ugg for cheap
true religion
p90x
ugg outlet store
louis vuitton outlet stores
ugg outlet
louis vuitton bags
nfl jerseys wholesale
michael kors outlet

 
At 08:52, Blogger 柯云 said...

2016-03-18keyun
air force 1
coach factorty outlet
michael kors uk
air max 95
louis vuitton outlet
canada goose jackets
celine handbags
nba jerseys
oakley vault
ray ban wayfarer
ray ban outlet
louboutin
true religion jeans
michael kors handbags
mont blanc pens
timberland outlet
michael kors outlet
insanity workout
louis vuitton outlet
ugg outlet
louis vuitton outlet
jordan 3
louis vuitton outlet
rolex submariner
louis vuitton
true religion outlet
kobe 9
prada handbags
replica watches
cheap jordan shoes
ray ban sunglasses
kobe 11
oakley sunglasses
coach outlet
jordan 13
oakkey sunglasses
nike roshe runs
louis vuitton bags
oakley outlet

 
At 03:39, Blogger Unknown said...

fitflops shoes
yeezy boost 350
nike huarache
michael kors
ferragamo outlet
michael kors outlet online
tods outlet
canada goose jackets
cheap snapbacks
oakley sunglasses
chanyuan12.29

 
At 06:51, Blogger Unknown said...

www0803


ralph lauren outlet
christian louboutin sale
jordan shoes
moncler online outlet
nike shoes for men
kate spade outlet
cheap jordan shoes
ralph lauren uk
ugg boots
adidas ultra boost

 
At 05:07, Blogger jeje said...

air jordan custom basketball jerseys La tige de air jordan 5 olympic milieu de pied de TPU fournit le support de midfoot. avis nike tn chaussures.com Le pire point est qu'il est vraiment très nike air revolution sky hi compensée noire pas cher facile de réduire. Le site Web doit être correctement empilé air jordan france boutique avec des photos de Nike Shox R3-R4, basket nike air presto 2017 ils doivent généralement être soigneusement disposés pour s'assurer que adidas zx flux sneakers basses homme l'acheteur ne trouve pas difficile de trouver sa paire choisie.

 
At 10:49, Blogger Unknown said...

www1020

ugg boots
christian louboutin outlet
red bottom shoes
fidget spinner
moncler outlet
ugg boots clearance
ralph lauren polo
ralph lauren polo
ugg outlet
basketballl shoes

 
At 03:24, Anonymous Obat Sariawan tak kunjung Sembuh said...

It is great to have visited your website. Thanks for sharing useful information. And also visit my website about health. God willing it will be useful too

Penanganan Penyakit Rakitis pada Anak
De Lemon Jus Ekstrak Lemon

 
At 07:43, Blogger Dramacool Tvs said...

Dramacool is a free platform, but it’s completely safe to stream videos on this platform. It is not unsafe like other torrent platforms.
You can watch Korean drama shows on Dramacool with English subtitles. Advertisements on this site don’t harm your device,
but it’s better to use antivirus software and VPN to keep your device safe from several cyber threats.
asianloadtv.com

 

Postita kommentaar

<< Esileht