esmaspäev, veebruar 26, 2007

Pullerits: 50 piir juba paistab

Kui laupäeva lõuna ajal Tartu Lõunakeskuse Silja Spordi kauplusse suusad määrida viisin, küsisid sealsed noored mehed, et kas pärast Tartu maratoni 214. kohta tuleb Tallinna maratonil koht esimese 50 seas. Võtke nüüd rahulikult, ütlesin meestele, seda on ikka liiga palju loota, kuid kohta esisajas ootaks küll.

Tuleb ikka realistiks jääda. Kolmapäevast reedeni tegin kerge puhkelaagri Tuneesias: käisin testimas uuendatud Volkswagen Touaregi. Trenni sain noil päevil teha vaid üks kord pool tundi jõusaalis ülakehale. Enne seda olin esmaspäeval ja teisipäeval, pärast Tartu maratoni, teinud kaks pisut rohkem kui tunnist rahulikku suusasõitu. Ja kuna tagasilend Tuneesiast üle Pariisi ja Stockholmi venis üle mõistuse pikaks, nii et Tartu jõudsin planeeritud poole kolme ajal öösel hoopis kella poole kümneks laupäeva hommikul, mis tähendas ühte magamata ööd, siis ei saanud ju väga uljaid eesmärke seada. Sellest hoolimata tegin laupäeval möödunud nädala tavarütmis ühe toonust ärgitava trenni ka: esmalt viis kerget ringi Tähtvere spordipargi ovaalil, siis viis sprindiringi kergete kiirendustega tõusudel, ja siis taas viis tiiru ovaalil lõdvestuseks otsa. Kokku umbes 14,5 km, aega kulus 1:06.

Tallinna maratoni peakorraldaja Jüri Voodla oli varem rääkinud (ja see läks ka blogisse kirja), et rajal on kohe alguses kolm päris kõva tõusu, millele järgnevad üksjagu järsud ja tähelepanu nõudvad laskumised. Seega, arvestades, et stardinumber oli mul 122, tuli saada grupi 101-200 võimalikult esiotsa, et tõusudel, kus tekivad tropid, mitte mõttetult aega kaotada. Mäletan, kuidas Aivar Rehemaa rääkis mulle enne Torino olümpia 50 km mass-stardist sõitu, et kavatseb alguses hakata hea positsiooni eest võitlema, sest oleks rumal grupi tagaotsa jäädes kohe mitukümmend sekundit ära anda. Too Rehemaa mõtteavaldus on mul siiani hästi meeles.

See, et stardis läheb kitsaks, sai kohe tõendatud, kui paremal tiival mitu meest kolinal vastu piirdeaeda lendasid. Üldiselt mindi siiski viisakalt, keegi väga tõmblema ei hakanud. Ka esimesel tõusul ei tulnud sellist suuskadel ja keppidel tallamist, nagu näiteks Viru maratoni avakilomeetreil. Püüdsin hoida oma vana taktikat: ei ole mõtet tõusudel liiga pressida, vaid need tuleb võtta kergel sammul, ning lisada käiku seal, kus sellest saadav kiirendus tuleb kõige ökonoomsemalt.

Siiski, tunnistan, alustasin, erinevalt Tartu maratonist, üksjagu täiskäigul. Tean, et peakonkurent Art Soonets ei ole kiire startija. Tal kulub vähemalt pool tundi, enne kui ta oma mootori korralikult tööle saab. Mõtlesin, et kasutan selle ära, üritan sõita nii suure vahe sisse, kui vähegi suudan, ja eks siis näis, kaua kestan.

Endalegi ülletuseks nägin, et nihkun pidevalt ettepoole. Ja need, kellest mööda läksin, olid enamasti ikka kahekohalise numbriga mehed. Leidsin, et parima libisemise saab keskmisel, kõige õhema jäljega rajal, sest see oli tõmmatud väga kõvale, kohati vaat et pooljäisele pinnasele, samas kui äärmised rajad olid sügavamas ja värskemas lumes ning seal nii kiiret minekut mu meelest loota polnud.

Suusad, tundus, et olid taas Silja Spordis tehtud suurepärased. Seekord lasin alla panna LFi, mitte HFi. Esimestest tõusudest, kus paljud panid kääri, läksin valdavalt otse üles, ja libisemine ei jäänud ka konkurentidele alla. Kerge kehakaalu tõttu, mis nüüd on talvel küll jõutreeningu tagajärjel tõusnud varasemalt 68-lt 72-le kilole, olen tavaliselt laskumistel ülejäänuile enamasti alla jäänud. Nüüd küll kellegagi erilist vahet ei märganud.

Umbes 20. kilomeetril, veidi pärast vana, eelmise aasta stardi-finišipaika, 3-4 km enne uut finišit, tuli uuem rajalõik, mille hulka mahtus kõige masendavam koht, mis kulges mööda siledat laia teed, kus puhus kaunis vali tuul. Kõik jäljed olid loperdavad. Ometi sain seal kasutada oma suhtelist trumpi, sammuta paaristõuget, mis eessõitjatele tasapisi muudkui lähemale viis. Loomulikult oli kasu ka Kalmer Trammi õpetatud nipist, mida ta juba sügisest saadik oli mulle õpetanud ja mille tähtsust pidevalt rõhutanud. (Paraku jätan selle nipi edaspidigi saladuseks - ega iga kui viimne pisiasi ka siin blogis avalik pea olema, eriti veel selline, mis edu tagab.)

Erinevalt Tartu maratonist, kus jõin toitlustuspunktides kaks topsi jõujooki, piirdusin Tallinna maratonil ühega. Esiteks oli distants ikkagi 15 km lühem ning teiseks oli näha, et kui jään kauemaks TPsse pidama, sõidavad lähirivaalid kohe eest. Kuid kahes TPs pidin tegema siiski pikema pausi, et rebida numbri tagaküljelt lahti sinna kleepsuga kinnitatud Dexali energiageel ja see endale suhu pigistada. Sellest piisas, et konkurendid kohe mitmekümmend meetrit eest pääsesid. Kuid juhindusin Kalmer Trammi soovitusest, et parem kaotada TPs sekundeid, kui hiljem rajal kurnatusest minuteid. Panin tähele, et pärast energialaengu saamist võtsin ette libisenud mehed mõne aja pärast uuesti kinni.

Teise ringi algul sattusin kahe mehe tuulde, kellest üks oli Anti Arak (nr 30) ja teine Tarmo Mõttus (nr 84). Aga ei istunud mulle nende sabas passimine. Tekkis tunne, nagu oleksin sattunud puhkekodusse. Enda arust suutsin palju kiiremini sõita, nende tuules aga pidin vaid poole jõuga lükkama. Nii kaotan ju asjatult aega, mõtlesin, ja võtsin nende kõrvale. Kuid seal avastasin, et hoolimata suuremast pingutusest ei õnnestu mul sugugi nendest ette sõita. Järelikult ei pea ikkagi paika väited, et jalgratturite grupisõidu taktika ei too suusatamises mingit efekti. Pärast ütles Mõttus, et rabelen rajal ilmaaegu mõttetult palju. Ilmselt on tal õigus, aga mulle ei istu teiste rütmis ja tempos sõitmine kohe kuidagi.

Enne teise ringi esimest TPd sain kätte Aivar Käeseli (nr 46), kuid pisut hiljem lendasin ühes süütus kurvis põmmdi! külili. Õlg ja ribid said täiesti tuntava obaduse. See oli mul esimene kukkumine tänavusel Estoloppetil. Eelmine aasta kukkusin kaks korda, kusjuures Haanja maratonil sõitsin ühel kurvilisel laskumisel nii suure kiirusega hange, et pärast olid isegi kõrvad lund täis.

Kahjuks puudus Tallinna maratonil ülevaade, mitmendal kohal parajasti sõidad. Üks mees pakkus, et olen umbes 80., tunnistades siiski, et see pakkumine on võetud taevast. Teine mees hüüdis, et Art Soonets on minust kümme minutit maas. Seda ei tahtnud ma hästi uskuda. Seda oleks liiga palju. Äkki kavatseb ta mind uinutada: väites, et Soonets on kaugel maas, küllap lasen seepeale tempo alla ja pearivaal jõuab nii kergemini järele, käis kahtlustav mõte läbi pea.

Teisel ringil oli näha, kuidas mäed hakkavad mehi küpsetama. Juba pikal avatõusul jäi üks minu ees sõitnu sama hästi kui seisma - hakkas astuma. Hoidsin oma joont: rahulikult, kergel sammul üles, mitte tormata. Anti Arak tõmbas igatahes vähemalt 20-meetrise vahe sisse. Aga mu taktika, nagu öeldud, oli töötada tugevalt paaristõukelõikudel. Ja ehkki minek ei olnud enam nii kerge ja lennukas nagu avaringil - Tallinna maratoni rajal, kus tuleb sõita kaks 24 km ringi, on hea võrrelda, kuidas jaksad teisel ringil võrreldes esimesega tööd teha -, polnud ärakukkumist ka tunda. Kuigi, tuleb möönda, et neil pikkadel tõusudel, mis eelnevad vanale finišipaigale, läks siiski üksjagu raskeks: selg ja jalad jäid kangeks. Kuid ega ees- ja järelsõitjad ka oluliselt kiiremini liikunud.

Vanas finišipaigas jäi Anti Arak kauemaks jooma ja pääsesin tal eest. Tarmo Mõttus oli omakorda minust paarkümmend meetrit ees. (Ega ma siis teadnud, et see on Mõttus, Soonetsi hea sõber; minu jaoks oli ta lihtsalt nr 84.) Üritasin talle järele saada, aga kuidagi ei õnnestunud. Ka paaristõukelõikudel mitte. Umbes 3 km enne finišit sain esimese info oma koha kohta, kui üks mees raja ääres hüüdis: "Oled viiekümnes, kaks on taga!" 50. koht tegi heameelt, aga nood kaks taganttulijat tegid murelikuks. Selge see, et nad püüavad mind iga hinna eest kätte saada.

Enne sain ühel viimastest tõusudest kätte Argo Maasikmäe (nr 62). Siis jõudsid ka jälitajad, Mart Kajari (nr 105) ja Heikko Eist (nr 15), mulle kandadele. Aga mööda nad ei tormanud. Umbes kaks kilomeetrit surusin neil ees, et mitte positsiooni loovutada. Sest kartsin, et kui nad mööda lähevad, siis lähevad nii võimsalt, et jään kohe maha. Minu taga mõjusid nad aga taganttorkijaina, kannustajaina.

500 meetrit enne lõppu tegid nad otsustava lükke: lendsid mõlemad mööda. Võtsin neile sappa, ehkki tundsin, et finišiheitluses minust neile vastast pole. Nende minek oli silmanähtavalt võimsam, nad olid karmi otsustavust täis. 200 meetrit enne lõppu said nad minust otsustavalt lahti ning edestasid omavahel paremust klaarides mind lõpuks kuue sekundiga.

Sellest hoolimata oli mul meel hea: Art Soonets sai lõpuks alistatud. Igaks juhuks küsisin siiski finišis suusaõppejõud Kaarel Zilmerilt, kui kaugel Soonets võiks olla. Ta ütles, et Soonetsi minek oli raske, sest tema kehamassi arvestades pole Tallinna maratoni tõusud talle kontimööda. Seejärel küsisin Zilmerilt, et kas mul nüüd tekkis lootus Vancouverisse jõuda. Jah-sõna ta ei öelnud, aga ega too ei-sõna tal ka kergelt ja kiiruga üle huulte tulnud. Küsisin veel mitmeidki samalaadseid, et mitte öelda absurdsevõitu asju, mille kohta Zilmer ütles, et eks sellised jutud ole andeksantavad, sest pärast edukat maratoni on nii mitmedki mehed igasugust juttu suust välja ajanud - see olevat loomulik.

51. koht, mis küll täna hommikul oli protokollis parandatud 52. kohaks, oli otse öeldes üle ootuste hea. Eelmine aasta olin sealsamas 153., aeg 2:41.46,4, aga siis oli võistlusmaa 42 km. Nüüd kulus 48 km läbimiseks 2:41.07,6 - ehk teisisõnu: sõitsin sama ajaga 6 km rohkem. Kaotust võitnud Raul Ollele tuli pisut üle poole tunni - 31.46,8.

Jõudsin pärast Zilmeriga ja Mõttusega vestlemist minna telki ja jope selga ajada ning suusad uuesti alla panna, et sõita Soonetsile vastu. See jäi siiski ära: olin just naasnud suuskadel finišialasse, kui Soonets tuligi. Minu üllatuseks - ja see pole siin mõeldud ülbitsemisena - liiga kähku: kümmet minutit me vahe nüüd küll polnud. Kas tõesti on Soonets teinud taas kõva lõpu?

Pigem tegi ta kõva alguse - selles mõttes, et ta number oli üleni verepritsmeid täis. Ta oli kogu nädala sõitnud autoga töö asjus mööda Lätit ja Leedut, enda arvepidamise järgi 2000 km, ning olnud korralikult magamata, treenimisest rääkimata, mistõttu ta väitel oli vererõhk liiga üleval ning algul lõigi ninast vere jooksma. Tema andmeil oli ta kaotus esimese ringi lõpuks mulle siiski mitte kümme, vaid kuus minutit. Teisel ringil tuli kaotust üle minuti juurde: ta jäi minust maha 7.18. Aeg 2:48.25,0 andis talle Roman Kattai järel 77. koha, mis on tema kõigi aegade parim tulemus Estoloppetil.

Müts maha Soonetsi ees: kui ta oleks ka sama palju ja järjepidevalt ja teaduslikult treeninud nagu mina Kalmer Trammi juhendamisel, siis ma ei usu, et talle vastu saaksin. Teisalt aga on näha, et järjepidevast ja teaduslikust treenimisest asjatundja näpunäidete järgi tõuseb siiski kasu. Ei tahaks uskuda, et mu edasiminek mullusega võrreldes on seletatav üksnes hallide tuhandekrooniste Fischerite vahetamisega Fischer RCSide vastu, pehmete Exeli keppide vahetamisega jäikade One Way keppide vastu ning Alpina saabaste vahetamisega Madshusi kombisaabaste vastu. Või on?

Foto 1: Priit Pullerits eelmise nädala keskel Tuneesia pealinna Tunise lähistel taamal paistva Vahemere ääres. Foto autor: Tõnu Ojala, Tehnikamaailm
Foto 2: Priit Pullerits kolme araablase vahel Tunise lähistel turistilõksude ehk suveniirikauplustega tänaval. Foto autor: Tõnu Ojala, Tehnikamaailm
Foto 3. Priit Pullerits Art Soonetsi Toyota najal Tallinna maratoniks suuski valmis seadmas. Foto autor: Art Soonets, Scanpix
Foto 4. Art Soonets (paremal) õnnitleb Tallinna maratoni finišis Priit Pulleritsu. Foto autor: Kaarel Zilmer
Foto 5. Priit Pullerits pärast Tallinna maratoni kadunud jõuvarusid taastamas. Foto autor: Art Soonets, Scanpix

23 Kommentaarid:

At 12:59, Anonymous Anonüümne said...

no vähemalt pildi peal on Arti numbrimärk silmipimestavalt puhas ja valge

 
At 13:17, Blogger Unknown said...

...Kõva sõit hr.Pullerits, ei ole midagi öelda!
Kuna ise polnud varem Tallinna maratonil osalenud ja treenituski mitte kõige parem, siis tegin eile eksperimendi. Läksin stardikoridoris kõige lõppu ja alustasin viimaselt kohalt. Et vaadata, kuidas on kitsal rajal alguskilomeetreil pusida.
Eks tagapool ole asjalood pisut teised kui eesotsas sõites. Esimestel tõusudel siis kogu mass vaikselt astus...ja esimesel pikemal, kurviga lõppenud laskumisel see juhtus. Alguses kuulsin selja tagant sõimu "kuradi siga raisk, pane juurde"(aga kus sa paned kui rada ees inimesi täis).Kohe seejärel pani mees mulle küljelt sisse ning lendasime mõlemad metsa. Püsti ajades pidasin härrale manitseva loengu ja sõit sai jätkuda, kuna varustus jäi õnneks terveks. Valdavalt oli seltskond ikka viisakas, vabandati kui kogemata kepile astuti vms.
Ümberringi oli siiski nii kukkumisi, murtud keppe kui suusaklambreid.
Hiljem, finishijärgses saunas maratonihundid rääkisid, et õige crashimaraton on ikka Tamsalu. Seal olla laskumistel mehi olnud kui loogu...

 
At 13:28, Anonymous Anonüümne said...

No, noo, sa alahindad RCS-i. Vahe on ca 5-10 minutit. Pehme ja jäiga kepi vahelt võib ka 5 minutit teha. Normaalne saabas, mis ei kaota energiat talla kõverdamisele annab veel mitu minutit. Parem motivatsioon, eesmärgi seadmine ja vormi ajastamine teevad ülejäänu. Parem võta nüüd oma vana varustus ja mine tee testring ning sa näed, et ma ei aja jama.

 
At 13:29, Blogger Priit Pullerits said...

Nõus, et Tamsalu on crashimaraton. Minu meelest on seal nii hullud ja ajuvabad ehk jäljeta ja libedad ja lainelised ja kurvilised laskumised, et ilma slaalomiettevalmistuseta võib lausa kreepsu saada. panin enamikul neist sahka ja ka siis oli hirm sees, et ei tea, mis juhtub.

 
At 13:53, Anonymous Anonüümne said...

Kui mitte lähtuda emotsioonidest, vaid loogikast ja numbritest, siis polnud Priidu sõit üllatus. Juba Tartu maratoni vaheaegasid vaadates oli näha, et ta liikus (peale alguse probleeme) samas tempos 150 piires sõitjatega. Arvestades selle aasta päris tugevat koosseisu võis eeldada, et see peaks vastama Estoloppeti maratonil kohale 50 piires, mis osutuski tõeseks. Sama võib tuvastada ka mitmete teiste tulemusi võrreldes. Kuid näha on, et mõtestatud treening toob tulemust ja vahe on vähenenud iga korraga... Kas Priidul on plaanis ka jooksu- ja rattaüritustel end proovile panna? Et stiimulit oleks, siis võiks järmisena võtta nt eesmärgi Tartu Neliküritusel kümne hulka tulla.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Hea Priit. Kas Soonetsi suur kaotus ei või ka selles kinni olla, et tema selle talve eesmärk tuleb sellel nädalavahetus ehk siis Vasaloppetil ja sestap võttis ta olnud võistlus märksa rahulikumalt?

 
At 14:49, Blogger Priit Pullerits said...

Hindrek, ma ei tea, kui palju mõjutas Soonetsi sõitu eesootav Vasaloppet, aga pärast Tallinna maratoni ta seda õigustusena küll ei maininud.
Üle-eelmisele: jooksuüritustel tahaks küll kaasa lüüa, jooks on mul seni olnud omast arust tugevam ala, kuid nüüd paistab, et suusatulemused lähevad jooksuresultaatidest paremaks. Eks suusatamine vist sobigi vanas eas paremini kui jooksmine - jooks on liiga kiire. Rattasõit aga ei ole absoluutselt minu ala, mistõttu neliküritusel, kus rattavõistlused moodustavad 50 protsenti, ei ole mul suuri šansse.

 
At 15:32, Anonymous Anonüümne said...

Õnnitlused eduka Tallinna maratoni tulemuse puhul! Loodan, et said ise ka sellest niipalju innustust, et jätkad vähemteadlike, kuid seepärast veel mitte vähem motiveeritud :), suusasõprade teavitamist õigetest nippidest ning võtetest, millega suusatamises on võimalik paremat tulemust saavutada ning pilt taskust väljas hoida. Eriti kasulikud on minu meelest treeningplaanid ja -soovitused, mille abil ennast süsteemselt konkreetsete eesmärkide saavutamiseks ette valmistada. Libedat suuska soovides.

Ahjaa, kohtasin ise ka Tallinna maratonil ühte tõelist entusiasti, kes ostis kohapealt lühikese distantsi numbri (kuna rohkem polnud raha kaasas) ning sõitis visalt läbi pika distantsi. Numbri ostis aga sellepärast, ilma selleta oleks joogipunktis häbi olnud juua küsida. Tema number oli 858. Vot see oli mees! Kristjan

 
At 17:27, Anonymous Anonüümne said...

RCS annab kindlasti palju juurde, eriti kui paine sobiv on, samas saabaste ja keppide minutid nii suured vist ikka ei ole.

 
At 22:05, Anonymous Anonüümne said...

Priit, slaalomiettevalmistus veidi aitab, kuid ei tee imet. Tänapäeva carving-suusk töötab pööretel hoopis teistmoodi kui murdmaasuusk. Mäesuuska pööratakse kantidel ja sahatamist ei kasutata. Mida vähem lund pööretel lendab, seda puhtam pööre. Mäesuusatamises vist kasutati vanasti mõningast sahatamist pöörde algfaasis, kuid siis ei tuntud nn. "paraboolsuuski". Tasakaalutunnetuse jms saab tõesti mäel kätte, kuid olles ise veidi mäge sõitnud tunduvad murdmaasuusad laskumistel ikka kole imelikud ja kipakad, instinktiivse kantimise järgi ei tule mingit pööret :-)

Kuid murdmaatehnika osas salatsemine pole ilus. Kui tead midagi kasulikku, siis miks mitte jagada seda teistega. Meil kõigil pole ei aega ega võimalust kuulata Eesti naiste B suusakkoondise treeneri näpunäiteid. Nii me õpimegi valesti.

 
At 09:24, Anonymous Anonüümne said...

"Kuid murdmaatehnika osas salatsemine pole ilus. " - ei saa ju saladusi avaldada, äkki järgmine kord on saab keegi tänu sellele mööda ja kus selle häni ots, kui TM lõpetada 52. koha asemel 60.-ndana ...

 
At 09:39, Anonymous Anonüümne said...

Toetan ka arvamust, et hr. Pullerits võiks avaldada oma treeningplaanid ja suusanipid. Enamus harrastajaid harjutab ikka oma käejärgi ja igasugused uued mõtted tuleksid kasuks. Samas keegi ei saaks su treeningplaani niikuinii 1:1 üle võtta, kuna inimesed on ju erinevad.

Ära hoia oma teadmisi vaka all vaid aita ka teisi harrastajaid!

 
At 14:08, Anonymous Anonüümne said...

Samal põhjusel ei osale ka mina Tartu neliküritusel. Kuigi pean tunnistama, et hirmsasti tahaks. Juba aastaid, aga kahjuks on ratas mulle vaid treeningvahend.

Kidra

 
At 14:32, Anonymous Anonüümne said...

Olen samuti kahe käe ja jalaga avalikustamise poolt. Arvestades murdmaasuusatamise olematut populaarsust maailma mastaabis (mis ei takista sel olemast minu lemmikala) on samavõrd olematu ka kättesaadav abimaterjal treeningmetoodika osas, seda nii internetis kui kirjanduse näol. Seda erinevalt nt jooksmisest ja rattasõidust. Seetõttu võiks selle imeväikese osa harrastajate üksmeelsus olla suurem, sest muidu sureb ala välja ning siis pole enam ka kohti, kus oma tehnilisi oskusi ja võimeid realiseerida. Iseasi, kui hr Kalmer Tramm ei ole huvitatud sellest, et tema teadmised rahvamassidesse jõuaks, kuid julgen selles kahelda, sest tippude ja harrastajate hulga vahel on teatavasti reeglina lineaarne seos. KONKURENT.

 
At 23:13, Anonymous Anonüümne said...

Jälgisin seda nippi ca 15 km Priidu sabas,õppisin selgeks ja kasutades saadud kogemust tegin vahe sisse ;-)

 
At 00:35, Anonymous Anonüümne said...

äkki võib see kurikuuls nipp olla see, et iga paaristõuke ajal libistatakse/ lükatakse üks suusk vähe ettepoole?!?!?!

 
At 13:45, Anonymous Anonüümne said...

Pulleritsu edu Tallinna Maratonil seisnes superkompensatsioonis!!!

See on nüüd selline pull asi mida Pullerits võiks koos taustajõududega blogis avada rohkem.

 
At 16:37, Blogger Priit Pullerits said...

Superkompensatsioon?
Mis see veel on?
Kuulnud olen, aga täpselt ei tea.

 
At 21:34, Anonymous Anonüümne said...

Uuri Pullerits, uuri! Kui ei tea, siis küsi Trammi käest.

 
At 10:48, Anonymous Anonüümne said...

Superkompensatsioon - ilmselt mõeldakse seda treeningu-taastumise-treeningu tsüklit, mille käigus inimese kehaline võimekus tõuseb. Nagu kiiguga - kui õigel ajal hoogu annad, amplituud kasvab. Kui valel ajal - kahaneb. Nii et Kalmer Tramm andis Priidule õigeid juhiseid ja tulemused olid kohe näha!

 
At 05:27, Blogger oakleyses said...

oakley sunglasses, tiffany and co, prada outlet, louboutin shoes, michael kors outlet, ray ban sunglasses, gucci outlet, christian louboutin outlet, longchamp outlet, tory burch outlet, replica watches, nike free, michael kors outlet, cheap oakley sunglasses, ray ban sunglasses, prada handbags, tiffany jewelry, longchamp, michael kors outlet, louis vuitton outlet, ugg boots, ugg boots, louis vuitton, burberry, uggs on sale, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton, burberry outlet online, michael kors outlet, louboutin outlet, nike outlet, louboutin, louis vuitton, jordan shoes, michael kors outlet, oakley sunglasses, ray ban sunglasses, replica watches, ugg boots, nike air max, louis vuitton outlet, michael kors, nike air max, polo ralph lauren outlet, chanel handbags

 
At 05:29, Blogger oakleyses said...

abercrombie and fitch, mulberry, ray ban pas cher, hollister, air force, nike air max, air jordan pas cher, nike blazer, nike air max, vans pas cher, hermes, michael kors, true religion jeans, lacoste pas cher, louboutin pas cher, converse pas cher, coach outlet, north face, air max, ray ban uk, coach outlet, longchamp pas cher, tn pas cher, true religion jeans, ralph lauren uk, lululemon, timberland, true religion outlet, nike free run uk, vanessa bruno, michael kors, sac longchamp, hollister pas cher, north face, ralph lauren pas cher, new balance pas cher, nike roshe run, coach purses, hogan, coach factory outlet, nike free, kate spade handbags, nike roshe, nike air max, sac guess, michael kors, true religion jeans, michael kors, burberry, oakley pas cher

 
At 05:32, Blogger oakleyses said...

mac cosmetics, mcm handbags, wedding dresses, beats by dre, birkin bag, vans, asics running shoes, north face outlet, p90x workout, new balance, mont blanc, ray ban, hollister, bottega veneta, babyliss, nike huarache, vans shoes, nike trainers, louboutin, baseball bats, jimmy choo shoes, north face outlet, hollister, giuseppe zanotti, nike roshe, nike air max, celine handbags, nike air max, chi flat iron, insanity workout, reebok shoes, converse, gucci, converse outlet, timberland boots, soccer shoes, iphone 6 cases, lululemon, soccer jerseys, abercrombie and fitch, instyler, herve leger, longchamp, valentino shoes, hollister, ferragamo shoes, nfl jerseys, ghd, oakley, ralph lauren

 

Postita kommentaar

<< Esileht