kolmapäev, mai 21, 2014

Pullerits: Maailma parim spikker laupäevaseks rattaralliks!

Nüüd ei saa te küll enam süüdistada - alusetult, nagu alati! -, et olen egotsentrist ja arrogant, kes mõtleb ainult enda peale. Näete, mõtlen ikka konkurentide peale ka. Käisin möödunud laupäeval sõitmas Jõgeva rattaralli rada. Ei, mitte kogu rada, vaid seda osa rajast, mida tuleb läbida kolm korda. Ehk teha kolm ringi ümber Kuremaa järve (ühe ringi pikkus ligi 30 km). Siin allpool näitan ja kirjeldan ja annan vihjeid, mis ootab ees siis, kui olete pärast starti sõitnud Jõgevalt umbes tosin kilomeetrit kagusse, Kuremaa poole, ja teete täisnurkse pöörde vasakule. (Kui tahate pilte lähemalt uurida, siis tehke neil klikk, ja kui veelgi lähemalt, siis veel üks klikk. Piltidel nähtava kirjeldus on paigutatud piltide alla [mitte kohale!].)
Nii, siit algab ring ümber Kuremaa järve (jääb pildilt paremale). Kerge laskumisega lähenete Kuremaa alevikule – see asub taamal puude taga.
Kuremaa alevikku sisenedes algab kerge tõus, mis aleviku südames muutub üksjagu järsuks. Kuid see pole pikk. Kui hooga tulla, saab sealt mängeldes üles. Ponnistama ei pea. Heitke enne tõusu algust pilk vasakule: seal asub pargis Kuremaa mõisa peahoone (pildil).
Kui olete Kuremaa aleviku tõusust üles saanud, algab suurte puude vahel pikk ja sirge laskumine, kus kiirus võib vabalt küündida üle 50 km/h. Mäe otsas heitke pilk paremale: näete, seal on üks poolelijäänud kolmekorruselise korterimaja karp (pildil paremal). Sadakond meetrit edasi näete paremal värvikirevat hoonet – see on Kuremaa ujula.
Kui Kuremaa jääb selja taha, hakkab maantee keerama tasapisi, õrnalt tõustes paremale. Seal peab laskma tugevamad mehed ette tempot tegema – ja tõenäoliselt tuult murdma. Sest edasi tuleb ligi 5 km põldude vahel kulgevat teed. Mullusel rattarallil puhus seal vasakult, mis tähendab, et kõvemad väntajad võtsid härrasmehelikult vasakule ja nõrgemad või väsinumad said paremal nende tuulevarju nautida.
Põldudevaheline tee on lauge, puuduvad tõusud ja laskumised.
Nagu näete, pole tee kuigi lai. Kui nõrgematest tahetakse lahti saada, siis võivad tugevamad kasutada taktikat, et nad ei võta teel tuulepoolsesse äärde, vaid hoiavad pigem tee keskele. Siis on raske neile tuulde mahtuda ning igaüks peab suuresti enda eest võitlema.
Kui näete vasakul neid suuri karjalautasid – ja kui ei näe, sest vaatate vaid asfalti, siis ilmselt tunnete lõhna järgi, kui tuul puhub vasakult, et siinkandis käib kõva karjakasvatus –, siis teadke, et Palamuseni jääb umbes kilomeeter. Paremkurvi tagant kulgeb tee õrnalt-õrnalt vastumäge, aga siis, vahetult enne Palamuset, hakkab laskuma. Mullu võtsin seal teise ringi ajal üles kiiruse 55 km/h ja sõitsin grupil veidi eest ära. Palamusele sisenedes muutub asfalt veidi halvemaks: on krobelisemaid kohti, on asfaldilappe.
Kui Palamuse suur ristmik on selja taha jäänud, algab siit, alevikust väljudes kerge, umbes protsendine lauge tõus, mis kestab ligi 700 meetrit. Palamusel on kuues-seitsmes kohas olnud tee kunagi üles kaevatud, mis tähendab, et risti üle tee on pandud uut asfalti, kus ühenduskohad pole kõige siledamad, nii et pisut põrutavad. See on veidi ebamugav, ei hullemat.
Kilomeetri jagu Palamuselt välja saanud, ootab ees suur laskumine avarasse orgu, millele järgneb päris tummine tõus – see paistab taamal. Siin algav laskumine lõpeb kurviga paremale, kuid ärge kartke – sinna saab vabalt siseneda kiirusega üle 50 km/h, kui hoida ilusasti haneritta. Kurvis on küll mõned pikipraod, nendega tasub ettevaatlik olla, kuid närvi ei maksa minna. Eelmisel aastal, ehk mäletate, oli oru põhjas vastikult krobeline ja hüplik asfaldilõik. Nüüd on see kaetud musta värske sileda asfaldiga.
See on nüüd vaade üle õla tagasi orule. Kui hooga tulla ja õigel ajal pedaalidega vunki juurde anda, saab tõusul inertsist päris lihtsalt päris kõrgele välja jõuda. Teil tuleb poolel tõusul, hargemiskohas, hoida paremale (peatee läheb otse Luuale – see foto on tehtud peateelt). Sealt algab ilmselt tõusu kõige raskem ja järsem osa, kuid see pole pikem kui sada meetrit. Ent ärge arvake pärast selle läbimist, et olete tippu jõudnud: just siis, kui tundub, et nii, nüüd olen mäe otsas, näete, kuidas teile vaatab vastu veel umbes kahesajameetrine laugem tõusuosa. Mullusest mäletan, et just seal panid tugevamad gaasi juurde.
Kui olete tõusu tippu jõudnud, olge valmis kiirendamiseks – nii käis see igatahes mullu. Järgneb tempokas laskumine läbi metsa, kus kiirus küünib vabalt 60 km/h-ni. Olge seal ettevaatlik, sest esiteks on asfalt väga krobeline ja teiseks on väga paljudes kohtades keset teed augud. Hoidke silmad lahti, et te aukudesse sisse ei põruta!
Kui metsast välja saate, näete vasakul laia kollast põldu. Vaadake veel kord üle-eelmist pilti: näete, kuidas seal tee läheb korraks orgu ja tõuseb siis nukile? Too on koht, kus saate tagant tuulest välja tulles hästi rünnata. Nagu tegin seda mullu esimesel ringil. Kohe seletan – vaadake järgmist pilti.
Nii kui nuki otsa olete saanud, järgneb hoogne laskumine pöördega vasakule ning sealt edasi katab tuult vasakul laiuv mets. Andke gaasi! Umbes poole kilomeetri kaugusel näete ees taas väikest tõusuküngast – uskuge, ka tollest saate hooga üle. Olete jõudnud Pikkjärvele.
Pikkjärvel on huvitavaid kurve ning laugeid tõuse ja laskumisi. Kiirus läheb seal üpris suureks, aga kui riskite, heitke pilk paremale – siis näete sellist veekogu, nagu siin pildil. Pikkjärvelt väljudes tuleb kõigepealt puude vahel pööre vasakule ning siis vähem kui saja meetri pärast pööre paremale. Olge ettevaatlik, et parempöördes teelt välja ei sõidaks ega kedagi välja trügiks. Mullu oli seal kurvis ka lahtisi kive maas, kuulsin vist isegi kellegi rehvi lõhkemist, kuid möödunud laupäeval oli kurv võrdlemisi kivitu.
Kurvi edukalt läbinud, paistab ees ligi kilomeetrine sirge, mis lõpeb umbes kolmesajameetrise tõusuga. Tõusu otsas pöörate paremale. Olge ettevaatlik, sest too pööre on kohati kaetud liiva-tolmukihiga ja ka kivikestega. Sealt edasi järgneb veel ligi kilomeeter lauget tõusu – seda saab rahulikult sadulas sõita, kangutama küll ei pea. Mullusest mäletan, et pildil nähtav tõus oli vägagi salakaval, võttis paljudel hinge välja.
Pildil nähtavast kohast vasakul näete kulgemas Tartu-Jõgeva maantee uut lõiku ning sealt rattaralli rajale juhatavat haruteed. Tähelepanu: enne ristumist haruteega on maas palju peenikest killustiku, mis võib ratta alt ära lüüa, kui olete hooletud või liiga kergekäeliselt vingerdate! Ristmikult, kus tuleb teha väiksel künkal kaks lauget slaalomipööret (üks neist nähtav sel fotol), jätkate otse, Kaarepere suunas.
Asfalt on kergelt krobeline. Mullu oli Kaarepere lõigul mitmeid auke, aga nagu sellelt pildilt näete, on need nüüdseks lapitud. Fotol paistval sirgel saab arendada head kiirust, möödunud laupäeval sõitsin siin vaevata, mõnuga üle 40 km/h.
Kui eelmisel pildil näidatud sirge lõpeb pika kurviga paremale, avaneb teile selline pilt: kitsas metsavaheline tee, tolle lõpus paistmas tõus. Too on lihtne tõus: kui hästi ajatada, saate seal tuulemurdjaid kasutades vaevatult üles, ehk vaid kümmekonnaks vändapöördeks peate sadulast tõusma.
Nii kui olete saanud eelkirjeldatud tõusukesest üles, avaneb koheselt selline laskumine – saate veidi taastuda. Kui on palav ilm – ja ilmateade lubab, et tuleb palavus –, siis hoiduge siin sõitmast mustal pigisel asfaldil, ehkki see on siledam kui pinnakate. (Pigine osa on hästi näha ka järgmisel pildil piki teed.) Eelmisel laupäeval korjasin seal sulanud pigi rehvide külge ja pigi külge omakorda hulga terakesi, mis veeremist takistama hakkasid.
No nii, niipea kui olete teinud eelmisel pildil näidatud pöörde paremale, avaneb teile selline pilt: ees ootab raja kõige raskem tõus. See hakkab tasapisi muudkui ülespoole kerkima. Olge hoiatatud, et foto petab – siin paistab tõus vägagi lauge. Vaadake ees, vasakkurvi paremal küljel teeviita – vaat sealt õige tõus alles algab. Proovisin, kuidas seda sõita. Sain hakkama, kui ees hoidsin ketti suurel hammasrattal ja taga panin suuruselt teisele. Kui eest väiksele panna, kardan, et läheb liiga siblimiseks. Esimesel ringil soovitan kindlasti nii sõita, nagu siin just kirjeldasin. Eks järgmistel kordadel siis otsustate, kui palju jaksu jagub. Teeviida juurest jääb tippu veel ligi 200 meetrit, nii et see on terade sõkaldest eraldamise koht.
Eelkirjeldatud tõus on taas pettev: kui tundub, et kohe-kohe jõuate tippu, siis näete, et ees ootab veel umbes 200 meetrit lauget tõusu. Jah, toda saab ka sadulas võtta, aga uskuge, enamikul on selleks ajaks toss väga väljas. Nii et see on koht, kus need, kellel on jõudu, võiksid korraldada organiseeritud rünnaku, sest järgneb pikk laskumine, kus juhul, kui puhub veel vastutuul, saab üksteise alla ees tempot kruvides mahajääjatega selge vahe sisse tõmmata.
Laskumine Palamusele on tõesti pikk, vaat et kilomeeter. Mullu olid mehed raskeimast tõusust nii läbi, et keegi ei ilmutanud laskumisel initsiatiivi tempot teha. Läksin avaringil ise ette, aga keegi appi ei tulnud. Enamik kasutab seda laskumist hingetõmbamiseks.
Pika laskumise lõpus järgneb umbes 300-meetrine tõus Palamusele. Taas, kui hooga tulla, ei ole see kuigi kontimurdev. Igatahes mullu ei rünnanud seal küll keegi. Paremal mäe otsas, kui teil on jaksu kõrvale vaadata, asub Palamuse vallamaja, nn säästumaja (pildil).
Palamusel järgneb täisnurkne pööre vasakule – ärge seal rabistage, sest tee on kitsas, pööre järsk. Järgneval lõigul läbi aleviku tasub hoida paremale – seal on uus asfalt. Kuid ettevaatust: asfaldisse peitub mitu terava äärega ja libedat kaevukaant.
Kui Palamuse selja taha jäänud, järgneb hästi lauge, ligi kilomeetrine vähem kui protsendiline tõus üle preerialiku lagendiku. Mullu puhus siin tuul paremalt. Mäletan, et teisel ringil jäin halvale positsioonile ja pidin nägema kurja vaeva, et eessõitjate tempos püsida. Seega, positsioonivalik on Jõgeva rattarallil äärmiselt oluline. Sellist lagedat lõiku on veidi rohkem kui 4 km.
Lageda lõigu lõpus hakkab tee keerama tasapisi paremale ja siseneb umbes kilomeetriks metsa vahele. Siin saate arvatavasti veidi hinge tõmmata, kuid viimasel ringil olge valmis, et just siin hakatakse kiirendama, et tagasipöördeks Jõgeva peale saada parim positsioon. Vähemalt mullu nii juhtus.
Sellisel hõredal alleel saabki ring läbitud. Pärast esimest ja teist ringi tuleb jätkata otse, pärast kolmandat ringi aga pöörata väikse mäe all teravalt vasakule – sinna, kust paistab pildil valge auto. Sealt kulgeb ralli rada tagasi Jõgevale, finišisse.

Kas midagi olulist jäi märkimata?
******
Sand Flats Recreation Area, Moab, Utah, 24. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Kõigi Jõgeva rattaralli raja piltide autor: Priit Pullerits. Pildistatud 17. mai pärastlõunal 2014.

83 Kommentaarid:

At 17:43, Blogger Indrek Sarapuu said...

Kuidas on lood Pikkjärvel teega selles mõtte, et eelmisel aastal oli seal üsna liivane-prahine see kurviline osa. Sammalhabeme masinaklassi rahvas suutis ärevaid hetki tekitada.

 
At 18:06, Blogger Priit Pullerits said...

Jah, oli seal küll nii, nagu kirjeldate, Indrek. Seekord ei mäleta, et midagi ärevusttekitavat oleks silma jäänud.

 
At 18:19, Blogger Priit Pullerits said...

No nii, jalgpalli- ja rattasõbrad, nüüd on lood algatuseks nii, et Tour de France jõuab ka sel suvel täismahus ETV ekraanile. Asi otsustatud.
http://sport.postimees.ee/2801408/tour-de-france-jouab-taismahus-eesti-televaatajateni

 
At 19:36, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kui Sina osutud valituks ERR-i sporditoimetuse juhiks, kas siis jõuavad ETV ekraanile ka hüsteerilise eide mängud?

 
At 20:13, Anonymous Anonüümne said...

Priit, kui Sina osutud valituks ERR-i sporditoimetuse juhiks - kas siis on jalgpalliga kööga?

r.

 
At 21:42, Anonymous Anonüümne said...

Olge nüüd, PP ei osutunud valituks. Mul on outside infot.

 
At 21:44, Blogger Priit Pullerits said...

Hallo, eelmised, äkki märkasite, et teema on juba uus - Jõgeva rattaralli. ERR on eilne teema, see ei huvita enam kedagi. Aga kui küsisite, siis vastused on vastavalt ei ja jah. Ent eks teised otsusta.

 
At 22:44, Anonymous Karvajalg Harku Vallast said...

Täna kolmapäevakult koju sõites, miks ei olnud Priitu Filtri eraldistardis näha? Oleks võinud ennast enne Jõgevat ikka kapsaks sõita!

 
At 23:31, Anonymous Risto said...

Mina olen selle raja ka varem mõned korrad läbi sõitnud aga kes pole ja plaanib minna, siis maestro nõuandeid tasub kuulda võtta küll. Omavahel öeldes, Priit on 1-2 rattarallit sõitvast pühapäevasportlasest tibake tõsisema jalaga rattavend. Ehk siis juba seda Kuremaa küla keskel asuvat väikest järsku põntsu ei tasu tegelikult alahinnata. Kuremaale järgnev paine ümber järve on justkui siledal maal aga ratas edasi ei liigu. Ju siis ikka kerkib. Sööb energiat korralikult. Palamusele järgneva usjale laskumise tagant paistvaks tõusuks tuleb kesise jalaga valida kohe enda tempo. Kõvematega koos vajutades jõuab järsemast osast üles küll, aga et tõus kurvi tagant ootamatult jätkub, mõjub see mingil hetkel nagu Palamuse Tootsi-Kiire lugudest tuntud 'Lati Pac'. Pikkjärvele kulgemine on mõnus aga jah, asfalt pole just parim. Pikkjärve ristmikuni tõus polegi nii ropp kui sellele vahetult järgnev laugem tõus uue raudteeviaduktini. Mingil hetkel tuleb kuskilt arusaamatust kohast ka tuul. Kuni Kaarepere-Palamuse vahelise vooreni on sõit kukepea aga vot sellest voorest end üles ajada...kohalikud võtavad seal kohe ratta käekõrvale. No tegelikult punnib igamees end sealt lõppeks ka maha tulemata üles aga kiiremad lihtsalt lähevad, midagi pole teha. Palamusele laskumine on maiuspala. Tõmbab pea selgeks ja kindlasti jääb mahti ka lonks juua võtta. Paunverest edasi lauge tõus on hea jalaga märkamatu. Aga minu jaoks, kellele see on üldse esimene treening enne Tartu rattarallit, vastutuulega kindlasti tunnetatav. Edasi Jõgeva ristmikuni on kergelt allamäge ja võib jääda mulje, et jõud on tagasi tulnud. See tunne läheb aga mööda kui hakata järve äärest kerget tõusu Jõgeva poole pedaalima. Järgneb taastav metsavahe ja siis veel üks laugem tõus, mis tegelikult pole üldse hull. Seejärel finišikaar juba sisuliselt paistab. Jõgeva raudteeviaduktile jääb ehk jõudu ka kann sadulalt kergitada ja natuke spurtida.

 
At 23:32, Anonymous Anonüümne said...

Ei maksa meelt heita. Pulleritsule on saatus ette valmistamas olulist rolli.
Venemaa tõuseb, Ameerika vajub. Hiina tugevneb, Jaapan taandub. Anglo-sakside maailmavalitsuse aeg saab ümber.
Ees seisavad suured ümberkorraldused geopoliitilisel areenil. Eesti ei jää nendest puutumata. Need muutused on juba alanud. Selles olukorras on äärmiselt tähtis, et rahvuslikult mõtlevad eesti mehed säilitavad kaine, kriitilise meele. Aga samuti kehalise valmisoleku.

 
At 23:53, Anonymous Anonüümne said...

Ma tean üht harrastajat meest Tabasalust,
lapsepõlves harrastas ta maadlust.
Nüüd aga ratast.
See aitab maha võtta kaalust.
Heal meelel vabaneks ka kodulaenust.

Ma tean üht noormees Tallinna lähedalt Harkust.
Sest kes ei tunneks Kenneth Marcust.
Nimega, mis otse Jöteborist,
ta MTBga sõidab läbi porist.
Oh, Jumal, anna eestlastele tarkust!

 
At 08:06, Anonymous Viktor, sbornaja kamanda said...

Selle blogi suuri väärtusi on asjaolu et siin leidub mehi nagu 23:32, ehk
hiilgavaid strateege, taktikuid ja sõnaseppasid. Meie juhiks sel teel uude maailmapoliitilisse situatsiooni on Priit Pullerits, julgemaid ja sihikindlamaid mehi Läänemere regioonis.

 
At 08:09, Blogger Indrek Sarapuu said...

Mul veel tuli selline mõte eelmise aasta sõidust meelde. Lubatakse palavat ilma, joogipunktide külastajad peaksid arvestama, et vähemalt eelmisel aastal joogipunktist käigupealt juua ei saanud, mingi kunn keelas seal jookide ulatamise ära. Päris pull oli. Vihast rohetavaid nägusi pundis jagus. Jagasin oma jooki laiali. Ei tea kuhu see TP kraam kõik pärast maha kallati :P

 
At 08:20, Anonymous Anonüümne said...

NB karvjalad, ärge kartke asfaldiauke ja -pragusi, pange otse läbi! Keegi ei taha teie slaalomi tulemusena crashi panna!

 
At 09:12, Anonymous Anonüümne said...

Rivo võitis, huvitav mitmendaks Priit jäi, Lembitule ikka tegi ära?

 
At 09:20, Anonymous Anonüümne said...

Otse loomulikult. Lödipüksid Allikmaa, Jõesaar ja nendesugused ei saanud ometi enda hulka valida julget, sportlikku, isamaalist meest.

 
At 09:37, Anonymous Anonüümne said...

Letour.fr kodulehe teamide listis hetkel Reinu nime pole. Tanel ja Gert seal kirjas. Ja manager Jaan.

 
At 09:46, Anonymous Anonüümne said...

Seda ennustan minagi et Cofidise kehkenpükse TdF-ile ei kutsuta.
Küll aga Postimehe kommides oli õhinal juttu kuidas eesti mehed Rein ja Tanel hakkavad suvel uhama.
Rein uhas enda jao Türgis ära ja meie supermehel jääbki aega rohkem blogida.

 
At 10:07, Anonymous Anonüümne said...

ERR-i konkursi võitis oodatult kõige sitkem rattamees kandidaatide hulgast.
Seega rahu maa peal;))

 
At 10:28, Blogger Priit Pullerits said...

Teadsin tulemust juba eile pärastlõunast saadik, selle kohta postitasin ka eelmise sissekande kommentaaridesse info - sealt saate seda kontrollida. Alati ei õnnestu kõike võita. Ei ole õnnestunud Nibalil ega Taaramäel, Northugil ega Veerpalul, Björgenil ega Kowalczykul, igasugustest Keinodest ja Kiruidest rääkimata. See aasta tuleb kuidagi liiga palju neid esikolmikukohti, näiteks Eesti parimate ajakirjanduslugude konkursil olin samuti teine või kolmas, paar päeva tagasi TÜs tudengite seas korraldatud instituudi lemmikõppejõudude valimisel jäi esikohast puudu ainult üksainus hääl. Nii või naa, fakt on see, et parimad võidavad.

 
At 10:31, Anonymous Anonüümne said...

"...püüame jõudumööda suurendada spordipublitsistika ja analüüside mahtu," ütles Rivo saarna oma plaanide kohta. See ju puhtalt Pulleritsu pealt maha pandud! Priit rääkis sellest juba nädala algul, kui temalt meedias kommentaare paluti. Hmm, pole ilus teise mehe ideid enda kontole kirjutada, mees!

 
At 10:33, Anonymous Anonüümne said...

Siin bloogis oled konkurentsitult parim. Ning kuulsus levib üle Eesti.

 
At 10:57, Anonymous Anonüümne said...

09.37 - ja mis siis, et Reinu nime pole World Ports Classicu stardilistis? Ei tundu nagunii temale sobiv tuur olevat - puha siledal ja lagedal maal.
Taavi

 
At 11:14, Anonymous Sander Maasing said...

Vastus Indrek Sarapuule ja kõigile teistele:

Mis puutub jootmispunkti, siis taolisel rahvaspordiüritusel tekitab see kahju rohkem kui kasu.
1. Hoo pealt väikese plastiktopsiga jooki ulatades lendab nii kui nii kõik maha
2. Kuna paljud osalejad pole kogenud võidusõitjad ei tea nad seda, et joogipunktis tuleb hoida vasakule kui ise juua ei taha (segaduse vähendamiseks paremas ääres, kus jootmine toimub), sest vastasel juhul on jootjale otsa sõitmine kerge tulema.

Olen ratturina sõitnud aastaid ja näinud korduvalt pealt, kuidas jootjale otsa sõidetakse, sest vähem kogenud ratturid ei oska situatsiooni läbi näha.

Korraldajana oleme võtnud seisukoha, et joogipunkt on ennekõike asjaarmastajate jaoks, kes ei pelga korraks peatuda ja mõnikümmend sekundit aega kaotada.

Kui oled sõitmas tulemuse peale ja mitte mingil juhul seisma ei taha jääda, kuid juua on siiski vaja, tuleb leida oma inimene, kes rajaääres pudeliga jootmist teeb.

Sellega garanteerid, et ise ei jäägi jooginälga ning kaasratturite ja toitlustuspunkti inimeste tervis ei saa kannatada.

 
At 11:41, Anonymous Sander Maasing said...

Võib-olla mu eelmise postituse alguses jäi mulje, et meil joogipunkti üldse polegi, siis nii see ei ole.

Korraldajate poolt tagatakse matkasõidul üks ja põhisõidul kolm toitlustuspunkti.
Toitlustuspunktid asuvad vastavalt 33,5 km ning 63,4 km ja 93,3 km Palamusel.
Võistlejate jootmine rajal toimub ainult paremalt poolt tee servas või saateautost vastavalt Eesti Jalgratturite Liidu võistlusreglemendile.

Küll, aga jah, korraldajapoolsest joogipunktist joogi kätte saamiseks tuleb korraks peatuda

 
At 11:42, Anonymous Angervaks Paul said...

http://www.ohtuleht.ee/580701/galerii-kalevlased-suutasid-voidupeol-tiitlisigarid

Kas räägime ikka veel kuidas sport on noorsoo kasvatamise oluline osa jms. ülevaid sõnu ja suurt paatost spordi osast rahvuskultuuris?

Tahaks kuulda Cramo juhtkonna käest et mis värk on?

ERR teema on lõpetatud, aga siiski peaks ETV-st kui MTÜ-st kommertspordi eemale hoidma. Saavad kõva palka, tegelevad amoraalsustega (kokkuleppemängud), näitavad halba eeskuju, ja siis peaks ETV neile tasuta reklaami tegema?

 
At 11:47, Anonymous Angervaks Paul said...

Tossutanud terviseks, aga seda oleks tulnud teha meedia silma alt väljas. Aga ju oli kihk edvistada suur.

 
At 13:59, Anonymous Jonsson said...

Priit oleks võinud ERR-i pomoks saada. Ma oleks siis kah sigari teinud. Kallist konjakit ka peale valanud.

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

Loodame, et laupäeval, siis see võit ära tuleb

 
At 14:51, Anonymous Anonüümne said...

Kindel võidumees on ikka Priit. Isegi kui ta esimesena üle joone ei tule. Vaimne ja moraalne üleolek tavalistest tsiklistidest ja isegi proffidest. Lähen ka Jõgeval starti ning loodan näha kõvasid mehi.

 
At 14:59, Anonymous Anonüümne said...

Võit? Kas laubal valitasse jälle eeärärri meha?

 
At 15:15, Anonymous Anonüümne said...

Laupäeval, peale Jõgeva rattaralli lõppu on see ajalooline päev kus Priit tunnistab avalikult oma kaotust.

 
At 16:04, Anonymous Anonüümne said...

Mis kaotust? Ikka võitu, seda saab defineerida mitmeti - võit oma eelmise aasta tulemuse üle; võit mõne või paljude kaasvõistlejate üle, kellele eelmisel aastal kaotatud jne. Kõik puha tõlgendamise küsimus.
Kaotuse tunnistamiseks puudub põhjus.

I.A.

 
At 16:44, Anonymous Anonüümne said...

No veel ei ole kaotus kirjas - uue ERR toimetaja osaluse kohta me ju ei tea, kas ta üldse Jõgevale tuleb - aga see tuulessõit polegi ju oluline. Põhiline on minna kohale eraldistarti, kõige parem kui mõnel põhjaranniku etapil! Alles seal saab igasuguste toimetajate paigutused õigesti protokolli!

 
At 20:32, Blogger Priit Pullerits said...

Tänases Tartu Velo Klubi trennis (algul 15 paari ehk 30 sõitjat) paluti edasi öelda järgmist:

1. et kolmikvõidu said Pelotoni Klubi mehed;
2. üks mees palus, et ma ei kirjutaks, et... - ja ma ei kirjutagi;
3. teine mees mainis ka, et ma ei paneks blogisse kõike, mis ta rääkis - ja ma ei panegi;
4. omalt poolt lisan, et 60 km sõideti Põlva mnt-l edasi-tagasi keskmisega 35,6 km/h (ilmselt Pelotoni meeste teene, nemad seal ees rohkem väntasid) ja oli tunda, kuidas kõik end tagasi hoiavad;
5. käisin ka tagasiteel koos Paul Lõiviga korra eest läbi, vedasime Liivalt tõusust üles 30 km/h, ei pidanud tagumikkugi kergitama, siis vedasime rohkem kui 40-ga ja hoidsime ikka end tagasi, kuni Lõivil ei pidanud närv vastu ja ta näitas veidi võimu;
6. mõned mehed tegid lõpu eel kiiremat sõitu ka, ma loobusin, nagu ka lõpuspurdist.

 
At 21:29, Anonymous Sadulamees Erki said...

õige mehed,
pange täiega

 
At 22:13, Anonymous Kaarel, tsiklist ja lobimees said...

Meil on tase juba nii kõva et peaks ehk profi meeskonna looma? Oma poistest ja veitsa abi lätist ja leedust. seal ka tasemel tsiklistid. Aga edasi? Pole küllalt rikast firmat kes oma tiiva alla võtaks? Näib nii jah, ning rootsi pankadel on pohlad. Üle üldse peaks vahest natsionaliseerimist harrastama ja puugid rahva ehk riigi omaks tegema. Aga Postimees? Kadastik vana kooner nüüd küll pappi ei tähi välja käia.

 
At 00:27, Anonymous Anonüümne said...

Kas 20:32 PP kommentaaris on ortograafia mõistes kõik korrektne? Mõned aastad tagasi kehtinud reeglite järgi on selles vähemalt kuus viga. Küsin lihtsalt huvist õige eesti keele vastu.

Kalju

 
At 00:41, Anonymous Anonüümne said...

Venemaa president Putin olevat kuuldavasti Amuuri ääres kaks tiigrit paljaste kätega taigasse lasknud. Sevastoopolis sõites aga mängis seal hokit.
Kõhe tunne tuleb peale.

 
At 07:33, Anonymous Anonüümne said...

Gospodin Putin on tegija mees.

 
At 07:39, Anonymous Anonüümne said...

Kalju, tähenärija.
Putin ei ole Geiroopa lödipüks.
Millised on teiste keskmised? Kuidagi vaikseks jäädi.......

 
At 08:11, Anonymous Anonüümne said...

Teadmine - valgus.
Mitteteadmine - pimedus.
Sain ühe meie prominentse endise poliitiku monumentaalsest koguteosest "Impeeriumi vastulöök" teada, et Gruusia sõjal oli hoopis teised põhjused, kui meie seni arvasime. Nimelt sai Puutin teada, et Shaakasvilil on pikem. Ja mitte ainult pikem, vaid ka jämedam. See ehk polekski veel naiste lemmiku vastu sõjani viinud, aga siis hakkas Shaakasvili ligi ajama Merkelile. Sai küll korvi, aga see oli viimne piisk, mis sundis Puutinit kättemaksurajale astuma.
Patrioot - kas sinul on ikka piisavalt väike, et naaberriigi presidenti mitte provotseerida?

 
At 08:33, Anonymous Anonüümne said...

8:11
päris tore lasteaed siin kommimas

 
At 09:26, Anonymous Anonüümne said...

Mis saab meie juuli kuust? Kas Taaramäe saab oma mansaga TdF peale? Või on see asi lahtine viimase hetkeni? Suure maailma uudiseid andke. Eesti keeles ju ei ole midagi. Cyclismo itaalia keelseid foorumeid ei viisti lugeda.

 
At 09:33, Anonymous Kalju said...

Ainuke normaalne foorum lääne pool Moskvat on siin. Suusa ja ratta blogi scanpixi piltidega. Kui on õige aeg, saad siit kõik teada mida teadma peab.

 
At 09:37, Anonymous Anonüümne said...

09:26, jah Cofidis saab ka sel aastal TdF-il sõita.

Praeguse seisuga võistlusele minejad:
http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2014-Startlist

 
At 09:43, Anonymous Anonüümne said...

No tore, aitüma. Kohe rahulikum tunne. Peaasi et mõni hull seal kohe tempot tegema ei hakkaks. Muidu on jälle nii et Rein kohmitseb kuskil joogi pudelitega kui eesotsas atrõõvi tegema hakkavad. Siis on kõigil meestel lõõrid kinni ja sitt mälestus lörriläinud päevast.

 
At 09:54, Anonymous Anonüümne said...

Mul näiteks on iga päev kibe mälestus lörriläinud päevast, sest mansasse mind ei võetud. Tartu veloklubi mehed ütlesid otse ära et mine harjuta veel natuke. Ma sain kohe aru et nad mind oma kamandasse ei taha ega hooli.

 
At 11:13, Anonymous Anonüümne said...

Kas tõesti juhtus nii nagu 9:54 kirjutab? Oleksite võinud ikka vennikesele võimaluse anda. Kõigile ei ole musklis kintsu ja tsiklisti kartmatut südant antud.

 
At 11:27, Blogger Priit Pullerits said...

Näha on, et enne homset käib hirmus passimine, vee ja kaartide segamine.

Mis saab otsustavaks? Kuidas sõita?

Esimesel ringil tuleb vaadata, mis meestega koos oled. Kes on tegija, kes kulgeb niisama kaasa. Hea testikoht on Palamuse järgsel tõusul, aga eriti enne Kaarepere poolt Palamusele liginemist. Seal näeb, kes kõõksuma hakkab. Hullu ei tasu veel panna, sest 1) ilm tuleb kuum ja kaks pikka ringi on veel ees ning 2) nagu tark mees eile seletas, siis 70-80 km jõuab iga harrastaja sõita, kuid 100 km - see on juba distants, mis teri sõkaldest eraldab.

Teisel ringil võib juba vaadata, kuidas reageeritakse. Kui jõudu jagub, siis võib püüda konkurente küpsetada. Homme on see eriti võimalik, sest paljud ei talu kuuma; kes talub, see võib teistel sõidu väga kurnavaks muuta.

Kolmandal ringil, kui veel koomas pole, ei maksa rünnata Palamuse järgsel tõusul, sest seal läheb grupp ilmselt pikaks ketiks niikuinii ja ei teki tiimiefekti. Ilmselt saab grupp enne Pikkjärvet ja Kaareperet taas ilusasti kokku. Ja vaat, kui siis veel jalgades särtsu, võib viimasel tõusul enne Palamuset midagi juba orgunnida. Oluline on esimeste hulgas seal üles saada, ja siis, kui metsavahe lõpeb ning järgneb veel 200 meetrit lauget tõusu, tuleb ilusasti organiseerida koostöötav väike grupp, kes hakkab üksteise alla karusselli tegema - kui selline mansa seal minema saab ja säilitab koostöömeele, siis tõenäoliselt pääseb ta minema ja veab Jõgevani välja, kui viimased tosin kilomeetrit just räiget vastutuult ei anta.

Jah, see on kõik teooria. Praktika võib kujuneda hoopis teiseks. Aga mingi plaan peab ju olema. Liiati usun, et mu plaanis on palju kasulikku iva. Hoidke minu ligi! Kuulake korraldusi! Ärge tarbetult tõmmelge!

 
At 11:47, Anonymous Paavel said...

Hea plaan. Katsun selle järgi talitada, kuigi vaevalt minust viimaseks ringiks karusellimeest on. Ma rohkem jooksu- ja suusamees, aga tsiklismus on ka suurepärane tegevus. Tugevatele meestele homseks palju jõudu. Kui ikka vähegi jaksu, minge atrõõvi.

 
At 12:09, Anonymous Anonüümne said...

See on hea et tsiklismuse õilis sport Eestis au sees on ja edasi areneb. Ehk peetakse tulevikus meeles mehi kes ohvrimeelselt asja juures seisid.

 
At 13:01, Anonymous Anonüümne said...

Kõik on õige, mehed. Viimaks on mätas kuiv ja saab sahinal peenikese kummiga asfalti lõigata. Kõik on hgästi, spioonid said ka kätte. Riik toimib ja suvi tulemas, mida veel hing ihkab?

 
At 13:17, Anonymous Anonüümne said...

Tubli, Priit. Samal ajal teised vennad tegutsevad hoopis teisel rindel: https://saptk.ee/protest/web/et

 
At 13:27, Anonymous Anonüümne said...

Hei 13:17
Mis mõtet on sellel homorindel kui Eesti peagi taas Estonskaja oblast on? Ah? Sul relv on? Kaitseliidus figureerid? Vähemalt ühe spiooni kinni nabisid? Mees, võta vastutus!

 
At 13:40, Anonymous Anonüümne said...

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/kindralstaabi-ulem-venemaal-tuleb-nato-joudude-tugevdamisele-oma-piiride-aares-vastata.d?id=68735767

asssa kus venelastel on noor armeekindral. Tundub vanem kui Paet ja Terras, kuid meie meeste kõhukest ja rasvapolstrit ei paista olema. Aga mine tea, kuna tal liitlasi ei ole, ju siis on lödipüks.

 
At 13:44, Anonymous Anonüümne said...

> Hoidke minu ligi! Kuulake korraldusi!

Pullerits arvab, et nüüd on õige aeg end grupis maksma panna. Autoriteediks saada ja korraldusi hakata jagama - selleks on siiski vaja midagi enamat.

 
At 13:46, Anonymous Anonüümne said...

Kas oodatav Tour of Estonia on ainult proffidele, või saavad seal ka karvajalad startida?

 
At 13:48, Anonymous Anonüümne said...

13:44 valesti arvad.
Pullerits on autoriteet iga kell. Ida pool Berliini ja lääne pool Moskvat. Lödipükstel paluks mitte sõna võtta.

 
At 13:54, Anonymous Anonüümne said...

Pealkirjas on eksitus vist. Mina olen kogu aeg aru saanud, et Jõgeva rattaralli on 25. mail, pühapäeval. Kõik suured üritused peetakse pühapäeviti.

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Priit, ära nüüd üle ka erutu, muidu on jälle nii nagu nii mõnelgi eelneval korral on olnud, et pilt juba enne starti tasku läheb.

aink, ratast ei sõida, seega lödipüks

 
At 14:20, Anonymous Anonüümne said...

Tõele silma vaadates, ega peale Ants Laaneotsa teisi väljapaistvaid sõjaväelisi juhitalente, klassikalises mõttes andekaid väejuhte, meil näha ei ole.
Mis on ka loogiline, Laaneots on Impeeriumi prestiižikates sõjakoolides ja -akadeemiates väljaõppe saanud mees.
Inimlikus plaanis on kahju, et Laaneotsa karjäär pooleli jäi. Admiral Nahhimov (juut Nahimson), armeenlane Suvorov, grusiin Bagration - Impeeriumi sõjaväes võis vaatamata rahvuslikule taustale võimete olemasolul teha kõrgelennulist karjääri. Veel praegugi: Andris Liepa määrati Kremli balleti kunstiliseks juhiks.
See-eest on meil nüüd euroopalikud kergliiklusteed, ilusad vaiksed rongid, selverid, selveri jooksud, samasooliste partnerlusseadus jpm. Eestimaa on korda tehtud, muru ja teeäärsed pügatud. Impeerium aga laguneb. Tehased roostetavad, teed on auke täis, rahvas käib kõvasti alla.

 
At 14:30, Anonymous Anonüümne said...

Kas Ants meil mitte üle hinnatud ei ole? Tema kogemus oli tankimanöövrid etioopias. Seal ruumi kaardi peal ringe joonistada. Eesti territoriumil suurt sõda ei tule. Sest tankiga merre pole mõtet sõita. Omad mehed sahkerdatakse Toompeal pukki ja asi ants. Nagu siiani tehtud.
Oodatav partisanisõda oleks rohkem kohalike omavaheline jagelemine. Ida-Virumaa ja Tallinn jäävad igal juhul venelaste kamandada.
Oled ehk kuulnud seda:
"Jeruzalim ne naš gorod, Tallin naš gorod"

 
At 14:35, Anonymous Entel Tentel said...

Prohvetlikud sõnad siinsamas blogis:
Anglo-sakside maailmavalitsuse aeg saab ümber. Ees seisavad suured ümberkorraldused geopoliitilisel areenil. Eesti ei jää nendest puutumata. Need muutused on juba alanud.

Just. Eesti mehed saavad taas mõnusa võimaluse verd valada. Tõenäoliselt jälle võõras mundris. Sest me nii väikesed ja mõttetud. Või arvate et THI ja Terras viivad meid võitlusse?

 
At 14:37, Anonymous Anonüümne said...

Ja sellepärast tulekski tegeleda oma kaitsevõime arendamisega, mitte võtta vastu mingeid lillekeste seadusi või muud pahna.

 
At 14:44, Blogger Priit Pullerits said...

Oot-oot mehed, teeme kõigepealt selle homse Jõgeva rattaralli läbi, siis vaatame, mis järgmiste võitlustega saab. Iga asi ikka omal ajal ja õiges järjekorras. Ei maksa kohe suurde lahingusse kibeleda.

Ain, jah, olen püüdnud ikka meele kaine ja rahuliku hoida, et tõepoolest pilt liiga vara tasku ei läheks. Täna õhtupoolikul lähen veel A&T Sporti ratast sättima, kes tahab, tulgu ka sinna, peame taktikalist plaani ja sõjanõu.

 
At 14:54, Anonymous Anonüümne said...

Kaitsevõime oluline komponent on ka see, et rahvuslikult mõtlevad, terved ja oma füüsise eest hoolt kandvad Eesti mehed - kõige erinevamatelt elualadelt - saavad üksteisega vabalt mõtteid vahetada. Seda, mida ühistel rattasõitudel räägitakse, ei ole suuteline fikseerima keegi peale maanteetuule.
Ka ajakirjanik Pullerits on andnud lubaduse (vt ülal), et meeste vahel räägitu jääb omavahele.

 
At 15:01, Blogger Indrek Sarapuu said...

Kannan ette: ATspordis käidud, kiiruseandurit neil ei olnud. Ostsin paki geeli, mida ma sel hooajal loodetavasti sarnaselt eelmisele ei kasuta. Kõik sõidud puhtal Värska veel. Sponsoriks nad mulle veel hakanud ei ole.
Taktika ja plaan on blogipidajale mitte rohkem alla jääda kui mullu, siis oli kaotust igavikuline pool tundi! Kuidas blogiperemehele tundub, kas õnnestub?

 
At 15:36, Anonymous Anonüümne said...

Ja kõik, mida spordipood suutis uksest sisseastunud superkliendile maha müüa on... pakk geeli?
Kõige ilusamal rattasõidu ajal. Päev enne hooaja tähtsaimat starti, kui isegi PP sugused suvalistes dressides sõitjad üritavad varustusele veel viimast lihvi anda.
Eh, eestlane ei oska müüa.

 
At 15:44, Anonymous Anonüümne said...

Seda, mida ühistel rattasõitudel räägitakse, ei ole suuteline fikseerima keegi peale maanteetuule.

ära ole nii naiivne. Kust sa tead kas mõnel "kamraadil" pole teabeameti meeste poolt kaasa sokutatud "takjas" kombinesooni vahel?

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

Kehaliselt on eesti mehed juba tublid (vt. Kevadtormi vaimustavaid järelhüüdeid!) aga vaimselt endiselt lödipüksid (vt. viimane piiirileping ja THI maotu Poola visiit).

 
At 16:12, Anonymous Anonüümne said...

Ole nüüd, 15:44. Selleks ongi liibuvad kostüümid. Lohvaka riietusega vaadatakse aga kohe kahtlustavalt ja selliseid gruppi ei võeta.
Käesoleva blogikirjutise fotosid vaadates tekib aga küll kahtlus, kas Pullerits liiga indu pole läinud ja hoopis vaenlasele spikrit pole koostanud. Teed ja läbisõidud, ka metsavahelised, täpselt ära kirjeldatud, koos legendiga või kuidas see vene keeles ongi. Teed on tühjad, kutsuvad!

 
At 16:21, Anonymous Anonüümne said...

Aga jah. Eelmise riigikorra ajal oleks selliste fotode eest (<100km riigipiirist) saanud karmilt karistatud. Täna aga näed on meil läänelikud vabadused ja tee mida hing ihkab.

 
At 16:26, Anonymous Anonüümne said...

Internetis olete mehed kiitlema. Pärast loed lehest et võitis ikka mõni lätlane, setu või venelane. Või sakslane. Eesti meestel sai julgus otsa.

 
At 16:31, Anonymous Anonüümne said...

Tere all on nüüd Jõgeva küngastest kaugelt, palju kõrgemalt mööda ja üksjagu vananenud jutt :)

4,5 aastat hiljem tabasin ühe hea Grossglockner tsikli peakaamera video kus 8'11" koha peal on Priidu tehtud foto võttepaik kenasti näha http://youtu.be/8MHJPTDpGII?t=8m11s

Priidu Grossglockneri pildiga blogi jutt on siin -http://suusk.blogspot.com/2009/11/pullerits-kuhu-kadus-mu-olumpiavoit.html

 
At 16:40, Anonymous Anonüümne said...

Eestlane ei osak müüa?
Omal moel toimib kõik.. või mis arvate?
Peale sissejuhatava võõrkeelse lause, et vene uusrikas helistab eestlasele, on edaspidi vene keele oskajale kõik aru saadav:

http://www.youtube.com/watch?v=yv_zBaqziqI

 
At 16:45, Anonymous Anonüümne said...

Lugu oli hoopis nii kuidas Pino ja Kivirähk TÜ-s inglise keele tunnis pidid tegema dialoogi Doktor Pasto ja Farmer Fredi vahel.

Pino: Hallo Doctor Pasto!
Kivirähk: Hallo Fred!
Pino: Do you speak russia?
Kivirähk: Kontešno!

edasi jätkus dialoog vene keeles
vaat nii peab eestluse eest võitlema. Kõigi võtetega.

 
At 19:57, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav millisel kohal Priit võiks nende 250 ratturi hulgas olla? Tema legendaarse südikuse ja võitlusvaimu juures.
Paul Lõiv on päris kõrgel kohal.

 
At 19:59, Anonymous Anonüümne said...

Mukunga on taas Eestis
http://www.tiidrek.ee/2014/05/jooksuvoistlus-eesti-vs-keenia.html

 
At 00:15, Anonymous ROI33 said...

16:40 andis väga hea Eesti narratiivi mille võiks Kultuurkapitali abil monetariseerida.

 
At 06:12, Anonymous Anonüümne said...

Rist ja viletsus vaeses Eestis.Kirikupapi ja Pulleritsu abita ei ole ju sellel rahval tõepoolest elu ja oluga hakkama saamisel miskit lootust.Ajuraasuke on ju lihtrahval(kahjuks paljus haritlastelgi...) na ahtake et ilma sääraste teejuhtideta ei püsiks see lambakari ju kuidagi rajal.Mis me küll ilma Pulleritsu
Priidu ja tema maagiliste nägemusteta peale hakkaksime ? Ajakirjanikust kirikupapp?, kes on otsustanud avada inimeste silmi ja juhtida neid õigele teele...? Meie aja LENIN...?
...ja Te ei teagi mis tegelikult toimub...? Aga Priit Pullerits teab ja oskab !Kurb.

 
At 03:42, Blogger oakleyses said...

tiffany and co, christian louboutin outlet, longchamp, oakley sunglasses, michael kors outlet, michael kors outlet, replica watches, nike air max, michael kors outlet, louis vuitton, michael kors outlet, prada outlet, cheap oakley sunglasses, oakley sunglasses, gucci outlet, prada handbags, michael kors, polo ralph lauren outlet, kate spade outlet, ugg boots, ray ban sunglasses, ugg boots, jordan shoes, ugg boots, nike outlet, burberry outlet online, longchamp outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, michael kors outlet, louis vuitton, tory burch outlet, ugg boots, louis vuitton, louboutin, nike air max, louboutin outlet, chanel handbags, longchamp outlet, louboutin shoes, burberry, tiffany jewelry, nike free, uggs on sale, oakley sunglasses, replica watches

 
At 03:52, Blogger oakleyses said...

louis vuitton, converse, canada goose outlet, michael kors outlet, michael kors handbags, pandora jewelry, moncler, hollister, ray ban, sac louis vuitton pas cher, moncler, lancel, ugg boots uk, bottes ugg, doke gabbana outlet, moncler, coach outlet, montre pas cher, louis vuitton, moncler outlet, canada goose, louis vuitton, moncler, michael kors outlet online, doudoune canada goose, thomas sabo, moncler, karen millen, juicy couture outlet, toms shoes, wedding dresses, converse outlet, canada goose, moncler, vans, marc jacobs, links of london, hollister, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, ugg,uggs,uggs canada, nike air max, swarovski, canada goose, pandora charms, ugg,ugg australia,ugg italia, swarovski crystal, supra shoes, canada goose, pandora charms, barbour jackets

 

Postita kommentaar

<< Esileht