kolmapäev, juuni 03, 2015

Pullerits: Millega lõppes gladiaatorite surmamäng (I. Kelk)?

Tartu rattaralli direktor Indrek Kelk pahandab Klubi Tartu Maraton kodulehel, et «mingi osa meediast püüab Tartu Rattarallist maalida kuvandit, nagu tegu oleks tänapäeva vastega gladiaatorite surmamängust, kust tervelt koju tagasi tulevad üksikud õnnelikud ja osavad». Vaevalt ta räägib meediat silmas pidades minust, kuid sellegipoolest otsustasin tuua selgust, kui gladiaatorlik äsjane rattaralli ikkagi oli.

Alustame elulisest näitest lühikesel rajal enne Aovere tõusu. Seal otsustas üks mees jala pedaali küljest vabastada ning seda sirutada. Aga ta surus jala tagasõitja rattasse ning siis järgnes selline kukkumine, et üks sõitja lendas üle pea ja maandus otse kiivriga asfaldile. Kiiver läks puruks, ratas samuti – aga sõitja jäi vähemalt ellu. Veendusin selles teisipäeval oma silmaga. Kuid terve külg oli tal sinine. Ent vähemalt liikus ta omal jalal.

Kõigil nii hästi ei läinud. Siin on rattaralli meditsiiniteenistuse pealiku Tiit Piiskoppeli statistiline ülevaade, mis juhtus.

Kiirabi viis rattarallilt haiglasse kümme ratturit, neist üheksa rajalt ja ühe finišis võistluskeskusest. Piiskoppeli andmeil viibis noist kümnest kolmapäeva õhtupoolikul jätkuvalt haiglaravil kaks. Üks neist on inimene, kellel on kolijupõhimiku murd, mis oli Piiskoppeli sõnul üldse kõige raskem vigastus seekordsel rattarallil. Tema sõnul oli põhjuseks n-ö isoleeritud kukkumine umbes Tabivere kandis. Teine on ilmselt inimene – tuntud sportlane, kuid mul pole õigust tema nõusolekuta tema nime avaldada, aga minu telefonikõnele ta ei vastanud –, kes murdis rangluu ja roided, millega kaasnes nn kinnine õhkrind.

Rangluumurruga lõppes rattaralli kokku kolmele osalejale, üks rattur murdis reieluu.

Rattarallil oli väljas kaheksa kiirabibrigaadi, kes osutasid abi 19 ratturile. Noist kümme, nagu eespool märgitud, tuli viia haiglasse; üheksa said abi n-ö jooksvalt.

Finišialas pöördus meditsiinipersonali poole 25 ratturit, peamisteks hädadeks haavad ja marrastused. Teeninduspunktides vajas arstiabi 16 sõitjat, kellest kedagi haiglasse ei viidud.

Piiskoppel resümeeris, et seekordne rattaralli ei olnud traumade poolest hullem ega parem kui enamik eelmisi. «Mõistlik aasta,» resümeeris ta. Ühtlasi möönis ta, et sugugi kõik, kes rajal kukkusid ja end veidi veristasid, ei pruukinud medtöötajatelt abi otsida.

Küsisin Piiskoppelilt ka palju poleemikat tekitanud Kuremaa kiire laskumise järgse parempöörde kohta, kus minu Postimehe-kolleegi, sündmuspaigal viibinud Risto Metsa silme all sõitis vähemalt kolm ratturit vastu kiirabiautot, mis oli pargitud pärast ohtlikku kurvi selle välisküljele, kus lebas puu all rohus rajalt välja sõitnud jalgrattur. Piiskoppel möönis, et kiirabi asukoha valik ei olnud perfektne, ent ta lisas, et arvestades kiirabi töö iseloomu, mis nõuab, et auto kaitseks nii haiget kui tegutsevat brigaadi, oli sõiduki paigutus rajal siiski õige. Kiirabiauto seisis seal tema andmeil 15-20 minutit. «Eks ta sai natuke tööd juurde,» sõnas Piiskoppel vastu masinat sõitmisi kommenteerides (ei, ta ei öelnud seda minu hinnangul sugugi irooniliselt).

Piiskoppel läbis Kuremaa kurvi Tallinna-Tartu GP-sõidu ajal ja kinnitas, et kurv oli tähistatud igati adekvaatselt. Aga kui rattur enne ohtlikku kurvi hoiatustele ei reageeri, märkis ta, siis ei ole sinna midagi parata. Sellest kurvist rääkisin pikalt ja põhjalikult ka kahes blogi sissekandes enne rattarallit ning panin selle kohta üles fotosid. Kahjuks on osa inimesi nii ignorantsed, et lähevad rattarallit sõitma ilma minu blogi lugemata ning end rajaoludega kurssi viimata.
******
Jaanus Laidvee checking on foot the grade and surface of a steep road in the beginning of Flint Trail leading to the Maze, Canyonlands National Park, Utah. 29. aprill 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Ratturid tõusevad pärast ohtlikku kurvi Kuremaal jalule. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix
Foto 2: Kiirabitöötaja hakkab Kuremaal ohtlikus kurvis kukkunule abi andma. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix
Foto 3: Kiirabibrigaad Kuremaa kurvis tööhoos. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix
Foto 4: Rajalt väljasõit Kuremaa laskumise järgses kurvis. Foto autor: Kalev Saar, Postimees/Scanpix

46 Kommentaarid:

At 18:55, Anonymous Anonüümne said...

Kujutlege nüüd Venemaa loodearmee tankirünnakut pärast tihedat suurtükituld, mille meie vaprad jalaväelased männipuu taha varjudes vastu võtavad. Kas jätkub meil musklis kiirabitöötajaid kes haavatute keresid kanderaamile tõstavad?

 
At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

mitte männipuu, vaid pajupõõsa taha ...

 
At 20:38, Anonymous Anonüümne said...

Uudishimulikud saavad katkestajate nimekirja lugeda:

http://www.championchip.ee/ftp/liveresults/2015/150531_142km/

 
At 21:39, Anonymous Martin said...

Yer in alpha game, man - yer got to play the alpha game!
If yer sore loser, yer go home weeping, don't ride bike, if loser!

 
At 23:15, Anonymous Anonüümne said...

Boring as shit

 
At 00:00, Anonymous Anonüümne said...

Katkestajate nimekirjas oli ainult 2 tippsportlase nime. Aga need võivad olla ka nimekaimud. Üks talisportlane, teine veesportlane!

 
At 00:08, Anonymous Martin said...

19 + 25 + 16 ... see on mitu rühma.
Suured on Eesti meeste kaotused, ainuüksi rännakul...
Mis siis veel saaks, kui Pihkva dessantväelaste komandör sinna "Kuremaa kiire laskumise järgse parempöörde" kohta ühe
"Pechenegi" valmis laseb panna?

 
At 06:57, Anonymous Anonüümne said...

to Martin 00.08 -
Mis on selle kommentaari mõte? Näidata, et oled kuulnud ühe kuulipilduja tüübi nime?

Rattaralli ja rännaku võrdlemine on - nagu venelasel kombeks öelda - sõrme ja tilli võrdlemine.
Sinu loogikat kasutades võiks väita, et pihkvalased Kuremaale ei jõuagi, sest joovad ennast juba Luua poe taga täis. Ja Rattaralli läheb edasi ...

 
At 09:25, Anonymous Martin, semiootik, Kalamaja, Tallinn, Estonia said...

Austatud 6:57,
mõte on selles, et hr Pullerits teeb väga tänuväärset tööd, alustades diskussiooni Eesti inimkaotustest Tartu Rattarallil. Tehes seda faktipõhiselt, nagu ajaloolane Pärtel ütleks - metodoloogiliselt. See on ju täiesti läbiuurimata teema, nendest kaotustest - mis nagu näeme, ei ole - Eesti rahvaarvu arvestades - väikesed, lihtsalt ei ole juletud rääkida.
Laiapõhjalisem diskussioon Tartu Rattaralli, aga ka teiste taoliste surmasõitude kohast ja vajalikkusest Eesti ühiskonnas, on väga vajalik ja teretulnud. Kahjuks suur meedia ei ole olnud valmis seda teemat käsitlema. Ürituste korraldajad on olulised reklaamiandjad, neile ebamugavad teemad seetõttu meediale on "valge laik".
Kas Eesti vajab Pamplona härjajooksu taolist asja? Hispaanias on see OK, aga meil? Geopoliitiline dimensioon ei ole siin liiast.
Tartlased võiksid ehk algatada koranduse tagasihoidliku mälestustahvli paigaldamiseks, sinna kust Tartu Rattaralli osalejad teele saadeti.
P.S. Petšenegi kuulipilduja on Vikipeedia andmeil võimas relv. Panin selle illustratiivsel eesmärgil, et mõtet Teile paremini kohale tuua.

 
At 10:52, Anonymous Anonüümne said...

http://uueduudised.ee/juri-kukk-avalik-kiri-eesti-vabariigi-peaministrile/

 
At 11:05, Anonymous Anonüümne said...

Lugupeetud semoiootik Martin

Inimkaotused, surmasõit,härjajooks, mälestustahvel..?
Millest Te räägite?
Täielikku jama ajate.

 
At 11:28, Anonymous Manitoba Ants said...

Semiootik Martin toob meie diskussiooni sisse geopoliitilise dimensiooni. See on suurepärane. Kui, kui, kui kõik see vägi, kõik see võimsate musklis kehade ja kõrge hapnikutarbimise võimega meeste ja naiste malev läheks üles Toompea mäe peale nõudma valitsuselt riigi põhiseaduse ja muude eluliste seaduste täitmist? Selline "Pamplona härgade" pealetung oleks ikka midagi muud kui mõne kõhna pensionäri vaikne protest? Mida ütleks Taavi R. kui vabariigi parimad tsiklistid, jooksjad, suusatajad, triatlonistid, orienteerujad, rogaini tšempionid korraga tema ukse taga kobistaksid? Jahedaks võtaks küll? Teine asi oleks Ansip. Temasugune lihases turjaga spordimees juba kartma ei lööks. Võtaks vabalt 8 meest üksi ette. Palja käsi.

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

Arvan, et Kelgu pahameel ei ole põhjendatud. Arusaadavalt on ta mures, et kui liiga palju õnnetustest ja vigastustest räägitakse, siis järgmistel aastatel osad ei julge enam tulla. Vähem osalejaid, vähem raha. Aga pigem on juba praegu arvestataval hulgal rattureid, kes seal turvalisuse pärast ei osale. Kui rohkem tegeldaks selgitustööga a la "mis küll võib mõtetute lolluste pärast juhtuda", siis on ka lootus, et tulevikus olukord parandab (kasvõi grupis pendeldaja kutsutakse kaaslaste poolt korrale) ning sellega seoses ei oleks sellel enam CrashRace maine nagu praegu. Usun, et enamik jamasid juhtub kogemuste puudusest - paljudel ei ole grupisõidu kogemusi, käiakse kord aastas rattarallil, aga see ei ole piisav. Üksi trenni teha või sajakesi grupis on ikka suur vahe, peab teistega ja arvestama.

V.

 
At 11:51, Anonymous Anonüümne said...

http://uueduudised.ee/juri-kukk-avalik-kiri-eesti-vabariigi-peaministrile/

Väga hea kiri. Paljundage edasi, ametlik meedia siinkohal ju vaikib

 
At 12:01, Anonymous M. said...

"Eespool langes mehi nagu kuulipildujast niidetud"
"Teeääred olid täis pikali mehi ja kägardunud rattaid, nagu oleks ründelennuk piki maanteed valangu andnud"

Kui see oli pilt, mida ajakirjanik nägi, siis pole tähtis, kas kuulipilduja füüsiliselt oli või mitte.

 
At 12:10, Anonymous Kaarel, blogirott said...

Me tulistame, aga väga mööda. Postimees komandeeris ajakirjanik Mariel Gregori Hispaaniasse Jane Salumäed intervjueerima. Mai lõpus. Samal ajal käis tükk maad lähemal, Põhja-Itaalias Giro võidusõit. Isegi üks eesti sportlane higistas seal. Aga ju siis arvab Postimees, et ROI (return on investment) on igati tema tasku.

 
At 12:25, Blogger Priit Pullerits said...

Ma olen igasuguse ülereguleerimise vastu, aga arvestades, et kukkumisi oli siiski piisavalt palju, kas ei võiks korraldajad koostada kümnest punnktist koosnevat juhist, mille igaüks enne numbri kätte saamist peab koha peal läbi lugema ja allkirjastama, et ta on kursis, et grupis ei tehta järske liigutusi, ei räägita teistega juttu, ei vahita kõrvale, antakse enne manöövrit käega selgelt märku jne. Kui igaüks on sellele alla kirjutanud, siis allkiri selles mõttes ikka midagi loeb, et inimene on isiklikult kinnitanud oma kohustust grupis mõistlikult käituda - siis vast päris hullu ei panda.

Teine võimalus, eelmisele lisaks, mitte asenduseks: väljastada eri värvi seljanumbrid. Näiteks roheline neile, kes on algajad ehk kellel ei ole viimasest kahest aastast ette näidata vähemalt kolme maanteesõiduvõistluse kogemust; punane neile, kellel ei ole üldse viimasest kahest aastast mingit maanteesõidukogemust (see teha kindlaks protokollide alusel); kollane neile, kellel on viimasest kahest aastast 4-6 kogemust; ja valge neile, kes on kogenud sõitjad. Muidugi võib teha ka musta numbri neile, kes on varem mingi suure külakuhja tekitanud.

Minu meelest konstruktiivsed ettepanekud ja sugugi mitte raskesti teostatavad.

 
At 12:44, Anonymous Jalmer, blogirott ja kaasteeline said...

Väga hea muusikaga promovideo (3 min) Šveitsi tuurist. Taaramäe on kuuldavasti vormi tõusnud. Loodame siis et ta salve enne Prantsuse Tuuri päris tühjaks ei pauguta. Vanemad kogenumad tsiklistid nagu PP, Pärtel, Laidvee peaksid teda manitsema tagasihoidlikkusele.


 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Jah, Priit, ja prosecco-mehed kandku numbrit tähisega "o" (rahvakeeli oinas; mis tolle ametlikum tähendus oligi?).

 
At 13:42, Blogger Priit Pullerits said...

Olen vahetanud Indrek Kelguga mõtteid eelpool esitatud ettepanekute üle, mul pole õigust avaldada seda kirja, mis tema mulle saatis - aga Indrek on teretulnud seda siia kopeerima, kui soovib -, aga mul on õigus siin avaldada enda kiri, mille talle vastu saatsin. Siin on vastatud mõnele tema küsimusele ja vastuväitele. Niisiis, mu kiri:

Nägin niivõrd-kuivõrd kolme kukkumist.
Esimene oli grupikäna enne Äksit, millest kirjutasin ka PMi loo algul - see oli tõesti hirmus ragin minust umbes 20-25 m eespool, mehi oli kõvasti hunnikus, isegi mootorrattur lendas pikali. Sain õnneks mööda laveerida.
Teine oli kukkumise tagajärg: enne Kaarepere viadukti lebas rattur bussipeatuse taskus maas ega liigutanudki, kiirabi jõudis just tema juurde, kui mööda sõitsin.
Kolmas oli Palamuse-järgsel tõusul minust paremal selja taga, seda ei näinud ka, aga kuulsin kõmakat.
Kolleeg Risto Mets oli Kuremaa kurvis ja seal oli vähemalt kolm meest põrutanud vastu kiirabiautot, lisaks oli hulk mehi pannud lihtsalt külje maha.

Jah, juhendi-hoiatuse allkirjastamine numbri väljastamise ajal jääks kindlasti suures saginas mitme silma vahele, teisalt, kui seda hoiatust ja korralikult sõitmise kohustust allkirjastada registreerides, siis sealt jääb enamikul rattarallini mitu kuud või lausa nädalat ning selle aja peale läheb inimestel meelest ära, mida nad üldse allkirjastasid. Võib-olla aitaks ka see, kui koos stardimaterjalidega väljastada hoiatav leht, kus on peal mingi kukkumise pilt, mis sunnib vaatama - neid fotosid on PM arhiivis küllaga, küll Soonets annab neid hea meelega - ja siis seal juures kümme käsku, mida ei tohi teha. Mind ärritasid TRRil kõige rohkem need mehed, kes kukkusid grupis juttu ajama, nagu oleks tegu mingi matkaga. Aga ei olnud, keskmine oli lõpuks me grupis ligi 40. Kurat, sõitku, aga ärgu mölisegu! Youtube'is on ju üks hea video, kuidas tühisest jutuajamisest üks mees süütus olukorras käblat paneb.

Okei, must number ja süüdlaste sõelumine - see oli mul rohkem musta huumorina mõeldud. Aga tegelikult teeb ikka vahet küll, kui kogenud mehed sinuga koos sõidavad ja kas võid neid usaldada. Mäletan, kui kunagi käisin Šoti- ja Iirimaal, siis oli seal ikka väga imelik sõita teisel pool teed ja ristmikel olin segaduses ja tekitasin liikluses segaseid olukordi - siis mõtlesin, et oleks ikka hea küll, kui saaks oma auto tagaaknale panna sildi, et I'm a fucking foreigner - I can't drive here very well. See olnuks mu enda ohutuse nimel hea. Sama ka rattarallil - kui ikka näed, et sul on mingi punase või rohelise numbriga mehed ümber, siis tead nende vähest kogemust arvestada. Lahendus võiks olla see, et registreerimisel, mis on nagunii, oletan, valdavalt elektrooniline, peab igaüks lisama registreerides viimasest kahest hooajast lingitud tulemused maanteevõistluselt (või Sportose arhiivist) - Codeborne kindlasti aitaks selle rakenduse juurde progeda?

Ära saa minust valesti aru, nagu oleks ma mingi verejanuline ajakirjanik, kes kukkumiste pinnalt skandaali otsib. Annan endale lihtsalt aru, et tegelikult ei taha keegi ju kukkuda, tean, et enamik kardab seda võistlust sisimas, aga selleks, et mõistust pähe panna ja ettevaatlikkusele kutsuda, tulebki inimesi teinekord hirmutada. Näiteks, oleks inimesed lugenud enne TRRi mu blogis põhjalikku ja piltidega varustatud rajakirjeldust, oleks nad ehk paremini olnud valmis Kuremaa kurviks - aga ei, ikka peab sinna hurraaga sööstma, mis siis, et hoiatajad olid väljas. Kõik mu mõtted ja ettepanekud korraldajatele on kantud sellest, et TRRist saaks võimalikult ohutu ja veretu võistluse, ja see juhtub siis, kui inimesed ikka paremini ohte teadvustavad, mitte ei lähe sinna liiguljalt ja nahaalselt starti, et anname nüüd tuld.

 
At 14:16, Anonymous Anonüümne said...

Sõitjatelt allkirjade võtmine ei aita kukkumisi ära hoida, sest kukkumiste ärahoidmine ei sõltu niivõrd inimeste teadlikkusest kui oskustest. Kuid oskusi ei ole võimalik suurendada ohu teadvustamisega, vaid ainult harjutamisega. Selleks tuleb rohkem grupis võidu sõita. Kuid ka see ei välista kukkumisi, sest ka kogenud sõitjad kukuvad. See Äksi kukkumine toimus ju grupi ees, kus olid kogenud sõitjad. Kokkuvõtteks tuleb öelda, et kukkumised on rattasporti sisse programmeeritud. Kui kardad kukkuda, pole mõtet grupisõidu võistlustel osaleda. Muide, teinekord tekivad kukkumised ka hirmust, kui reageeritakse üle ja väristatakse end pikali.

 
At 14:21, Anonymous Anonüümne said...

Näe semiootik Martin kimab Kalamaja kitsastel kurvilistel teedel (+ Vanalinna cobbles) ja pole veel kordagi kukkunud. On kelle käest õppida.

 
At 15:00, Anonymous Rüdiger, blogirott (ja kaasteeline) said...

Vist nõustute kõik, et tsiklismus on õilis (valge inimese) sport.
Seega peab teda kajastama, kajastama artiklite, lugude, uudiste, olgu või vodevillide vormis. Paljus taandub see tänases kapitalistlikus ühiskonnas ka nö. reklaamiks. Aga mis teha, mis teha. Aga saab ka paremini teha. Tooks näiteks tsiklistide koorekihi kohta käivad uudised. Koos Taaramäega Tenerifel treeninud Nibali võttis kaalust alla. Spordipartner.ee portaalis ilmunud lugu kopeeriti edasi Delfi ja Postimehesse. Spordipartner ise on võtnud info hiljuti välismeedias ilmunust. Saame teada mitu kilo kehakaalu ja mitu meetrit tõusu tegi Taaramäe tiimikaaslane. Statistikutele kahtlemata väärt info. (Lühike info Taaramäe laagrist ilmus ka otse, mehe FB vahendusel, aga seal ei olnud märgitud, et laager just Tenerifel toimus).
Kas me oleme väärt rohkemat? Ei tea. Võib-olla siiski? Eriti kui arvestada fakti, et puhtjuhuslikult kuulub täna sinna tsiklistide eliiti 2 eesti meest.
Mida arvab asjast suusablogi semiootikute/kultuuriteoreetikute/meediaspetsialistide löögirühm - Martin, Pärtel, Priit "El Padre" Pullerits?

ps. Šmiguni kõva konkurent sai jälle emaks
ps. Vassiljevi endine koduklubi sai trahvi

 
At 15:03, Anonymous Anonüümne said...

14.16 - eelmine aasta tekkis siin näidatud videolingis peagrupis kukkumine seetõttu, et üks mees lükati eessõitjate tegevuse tõttu kruusale. Seega probleemi põhjustaja pääseb tavaliselt terve nahaga, kannatavad need, kes eeldavad eessõitjatelt korrektset spordimehelikku käitumist ja ettearvatavat liikumistrajektoori mis ei too kaasa probleeme. Invaliidistumise risk on ikka neil, kes peavad hakkama tegema ootamatuid korrigeerivaid operatsioone ajudeta sõitja taga. Kukkumise kartusega pole siin miskit pistmist. muide PP-l oli mõni aasta tagasi k a hea selle teemaline jutt - http://sport.postimees.ee/452058/rattarallil-ootab-asfalt-oma-ohvreid

 
At 17:05, Anonymous Anonüümne said...

Oh, PP on seda eelmise aasta kukkumist kah napilt ümberjutustanud - http://suusk.blogspot.com/2014/06/pullerits-kas-rattaralli-on-liiga-ohtlik.html

 
At 17:10, Anonymous Fagott, blogirott said...

Tudeng Martinil on õigus kui toob sisse geopoliitilise dimensiooni. Mis mõtet on meil higistada grupisõidu ohutuse alasel baaskursusel, kui meie homne päev ripub juuksekarva otsas.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/vene-foderatsiooninoukogu-spiiker-palus-liikmetel-valmis-olla-erakorraliseks-istungiks?id=71631359

 
At 17:15, Anonymous Anonüümne said...

Hirmu ralli ees tuntakse enne starti, peale stardipauku ei karda enam keegi. Kõige rohkem kukkumisi on ikkagi eespool sõitvate ratturite hulgas, mis tähendab, et mitte kogemused ei muuda sõitu turvalisemaks vaid hoopis valitud sõidukiirus. Tuttavad kes Sepa turu juures rattarallit vaatasid rääkisid, et peagrupp sõitis normaalst järelt, aga sellest järgmine suur india punt tuli koos suure vandumise, tüli ja kisaga. Ehk siis sõidu turvalisuse määrab eelkõige kõrge egolaksuga isendite konsentratsioon pundis, mida vähem neid on, seda turvalisem.
Teet

 
At 18:02, Anonymous Anonüümne said...

Väga õige. Homseid tegemisi ära viska ülehomse varna. /Saarnakõrve/

 
At 18:38, Anonymous Martin said...

Venemaa Föderatsiooninöukogu vöib iga hetk kokku tulla, et läbi vaadata praegu Moskvasse sõitvaEesti delegatsiooni taotlus, mille eesotsas on demokraatlikult meelestatud ajaloolane Pärtel.

 
At 18:49, Anonymous Anonüümne said...

Ära jama Martin. Pärtel enne sureb kui läheb reeturlikule kokkuleppele pimeduse jõududega.

 
At 19:05, Anonymous M. said...

Austatud 18:49,
ka mina tahaks uskuda, et võiks öelda "Martin, mis jampsi sa ajad?"
Kahjuks Eesti lähiajalugu pakub näiteid vastupidisest. Selling out to enemy ei ole eestlastele võõras nähtus. Hoolimata mõnede ajaloolaste üritustest eestlasi "valgematena" näidata.

 
At 20:47, Anonymous Anonüümne said...

Aeg oleks härra Pulleritsul siin taas 75% kommentaaridest tiliiti panna. Sõnavabadus ei tähenda kakimise vabadust.

 
At 21:48, Anonymous I.Kelk said...

Priit, minu poolest võid meie tänase mõttevahetuse siia blogisse kopeerida küll. Asjalikumat auditooriumi sellele diskussioonile on raske leida. Nii palju teema jätkuks veel, et mina ei harva, et hirmutamisega inimesi ettevaatlikusele saab sundida. Kõiige ohtlikum on just hirmust krampis rattur, kelle higiste kätte vahel hakkab ratas tegema imeliikke liikumisi.. Pingevaba aga samas tähelepanelik - see on olek, milline peaks üks õige rattur olema. Värvika verepulmana Rattarallit kujutades hirmutame me ära põhjusta eemale just mõistlikud ja alalhoidlikud rattasõbrad. Samas hullud kamikadzed saavad sellest ainult hogu ja tunnetavad ennast veel suremate kangelastena. Kahjuks kipub ka selle blogi autor olema üks nendest kes värvikate lahingukirjelduste läbi heroiseerib oma saavutust sellest lahingust võitjana ( tervena) tagasitulemist. Heroiseerima peaksime distantsi läbimist,mis on paljudel juhtudeL siiski tõsine väljakutse, sealt eluga tagasitulemist.

 
At 22:13, Anonymous Anonüümne said...

Blogiomanik heroiseerib tuulessõitmist.

 
At 23:04, Anonymous Mariina , aeroobika ja fitnessi neiu said...

Mehed kes te päevast päeva oma kubet vastu ratta sadulat nühite ja teineteisel tagumiku vahite!! Kas te naisterahva rahuldamisega ka hakkama saaks, või olete kõik impotendid ja homod?. Mul oli kunagi üks rattahull kutt, sellel tekkisid igatahes probleemid. Nüüd vaatan ainult suusatajaid ja jooksjaid. Need on õiged mehed oskavad ja jaksavad voodis nii mõndagi teha.

 
At 23:21, Anonymous Raimo, tsiklismi evangelist said...

Mariina, meil niigi rasked päevad ja nüüd sina sellise jutuga. Kas veidi pehmemalt ei saanud?

 
At 00:00, Anonymous Mrtn, Tallinn said...

Hea Mariina,
naised huvitavad Pulleritsu blogi kubemepükstes kangelasi samapalju kui puud ja postid maantee ääres - neile üritatakse mitte otsa sõita.
Aga proovige Eestisse varsti saabuvaid pagulasmehi. Eelduste kohaselt te ei pea pettuma.

 
At 00:16, Anonymous Anonüümne said...

Eks ta õigem ole, jah, enne starti allkirjastada deklaratsioon "olen maru rahulik ja kannan higiste käte neutraliseerimiseks rattakindaid".

 
At 08:32, Anonymous Anonüümne said...

Jess Kelk ajab tublit juttu. Just heroiseerida tuleb neid kes suudavad rännaku läbida. Eriti väärivad heroiseerimist need kes läbivad rännaku ilma eelneva treeninguta. St esimest korda panevad kevadel ratta tagumiku alla TRR stardis. Võiks kohe olla selline stardigrupp - ilma numbrita - numbri asemel tekst - panen mõnuga (Mariina oleks raudselt rahul). Ja loomulikult mitte mingi lühike maa vaid ikka pikk maa. Kontrollajaks neile rahulikult 8 tundi, et keegi ei peaks pingutama hakkama ja kõlliga rajale. Ainuke tingimus on, et ratas peab kvalifitseeruma jalgrattaks aga mitte tõukerattaks ega käruks ega rulluisuks. Sinna juurde käib ka pedagoogilise ettevalmistuse saanud väntajate poolne juhendamine ning sõbralik õpetus, et kuidas pundiga kiiremini edasi saab ja kaela ei murra nagu viimasel rattarallil juhtus.

Ise arvan, et kui inimene on ikka kaela ära murdnud, siis seda fakti ei peaks ralli huvides maha vaikima, vaid õpetliku murena rahvale kommunikeerima Kelgu kulu ja kirjadega. Samuti peab Kelk isiklikult hea seisma aga mitte pea põõsas passima millal paanika valge kampsuniga esinedes üle läheb, et kaela murdnule võimaldataks Eesti tipptasemel taastusravi, mis võimaldab inimesel normaalse elu juurde tagasi siirduda. Seda rauda ei peaks nüüd PP üksinda taguma. Sandistaval rattarallil puudub ilma ülla Eestit edasiviiva eesmärgita igasugune mõte. Ainult mammona ja Kelgule palgamaksmise pärast pole seda küll mõtet teha.

 
At 09:00, Anonymous Mrtn said...

Hr Pullerits, kas see, kui hirmkalli Scotti, Fiziku või Pintarello maanteepüssi ostnud tubli eesti mees - juhatuse liige, advokaat, ministeeriumiametnik, projektijuht, edukas müügimees jne - on Rattarallil (või pärast seda haiglas) või kolmetunnises trennis ürituseks "põhja alla" tegemas, samal ajal pagulasmees, kellel ratast pole, on eesti mehe naisega voodis - kas see pilt ei vääriks peavoolumeedias teemana üles tõstmist ja käsitlemist? Räägite ehk sellest oma ülemustega.

 
At 11:52, Anonymous Tiit Piiskoppel said...

Anonüümne 08.32...

Palun tehke endale selgeks, et inimese tervislikku seisundit puudutav info kuulub delikaatsete isikuandmete hulka ja sellise teabega ümberkäimisel peab olema väga ettevaatlik.
Palun ärge lahmige!

Kui on vastupandamatu soov kommenteerida, siis võiks käituda nii, et peale kommentaari valmiskirjutamist lugeda kommentaar kolm korda rahulikult üle ja kui ka peale seda kirjutatu normaalne tundub, siis võib saatmis nuppu vajutada.

 
At 16:51, Anonymous Anonüümne said...

https://www.facebook.com/KuremaaKulaselts/photos/pb.492103317483847.-2207520000.1433430265./1083687171658789/?type=1&theater

https://www.facebook.com/KuremaaKulaselts/photos/pb.492103317483847.-2207520000.1433430265./1083687211658785/?type=1&theater

 
At 17:34, Anonymous Anonüümne said...

Selle ülima delikaatsuse tagajärg on see, et napakad on autoroolis ning iga hull võib sulle tööle tulla.

Teet

 
At 20:19, Anonymous 8.32 said...

Tere Tiit,

Kas keegi tõesti murdis rallil kaela? Rääkisin sellest ûldises tähenduses. Vat siis, mis tegelikult välja tuli. Tänud info eest! Olge head ja suunake siis kannatanu
tipptasemel rehabilitatsiooni mitte keskpärasele hooldusele.

 
At 04:42, Blogger Unknown said...

20151126xiaodaige
ugg outlet uk
cheap nike shoes
discount oakley sunglasses
nobis jacket
mizuno running shoes
cyber monday 2015
miami heat
tiffany and co
north face outlet
tory burch outlet online
oakland raiders
lebron shoes
michael kors handbags outlet
timberland shoes
michael kors factory online
new orleans saints
prada sneakers
michael kors handbags
moncler outlet
vans shoes
adidas outlet
arizona cardinals
fred perry polo shirts
chanel outlet store
cheap oakley sunglasses
calvin klein outlet
karen millen uk
tiffany and co
mlb jerseys
michael kors uk
oakley outlet store
coach handbags outlet
winter coats
ed hardy clothing
the north face outlet

 
At 08:49, Blogger 柯云 said...

2016-03-18keyun
true religion jeans outlet
air jordan pas cher
uggs for women
instyler max
louis vuitton
beats solo
jordans for sale
true religion outlet
ralph lauren outlet
ray ban
michael kors outlet
nike huarache
hollister clothing
giuseppe zanotti
christian louboutin outlet
louis vuitton handbags
louis vuitton outlet
coach factory outlet
ray ban outlet
canada goose jackets
louis vuitton
ray ban sunglasses
ray ban sunglasses
louis vuitton purses
gucci shoes
coach factory
uggs on sale
louis vuitton bags
fitflops sale clearance
louis vuitton handbags
ugg slippers
vans shoes sale
michael kors outlet online
michael kors handbags
cheap jerseys
ray ban sunglasses
abercrombie outlet
oakley sunglasses cheap
ray bans

 

Postita kommentaar

<< Esileht