Pullerits: Mida põnevat näeb seal, kuhu enamik lihtsurelikke eales ei pääse?
Pärast seda, kui oli toodud amuse-bouche – külmsuitsu heeringas ja rääbis – ja kui olin Ultima Thule klaasist ära joonud tervitusjoogi (mustikaliköör miksitud Nicolas Feuillatte Brut Grande Réserve’iga), astus vahekäigus ligi Finnairi juht Pekka Vauramo, pistis käe pihku, tutvustas end ja küsis, kuidas läheb.
Aus vastus olnuks, et olin just mõni aeg tagasi saanud laealuse pakiruumi klapiga põmmdi! vastu pead, kui ülevahekäigunaaber, kes nüüd luges oma kohal südamerahuga ärilehte Financial Times, selle kinni vajutas. Ei teagi, kas oli see enda viga või naabri hoolimatus või Prantsuse lennukikonstruktorite valearvestus, et nad ei osanud Airbusi hiiglaslikke panipaiku projekteerides reisijate pikkusega arvestada.
Õnneks oli valu kiiresti ununenud. Olin kingad jalast lükanud ning lennukis antud Marimekko mummulise mustriga pehmed sussid varvaste otsa tõmmanud ning uurisin menüüd ja veinikaarti, mida siis õhtusöögiks pakutakse. Nõnda vastasin Vauramole, et läheb hästi. Tegelikult läks ka.
Sel oli oma põhjus, miks Soome lennukompanii boss kaasa lendas ja reisijatega juttu sobitas. Tegemist oli Finnairi esimese lennuga Hiinasse Shanghaisse - sellest, mis sai Shanghais, olen juba korduvalt raporteerinud, aga see, kuidas sinna kohale saada, on hoopis omaette lugu -, kus inimesi vedas uue põlvkonna Airbus A350 XWB (fotol ülal paremal). Too kolmetäheline lühend tähendab extra wide body ehk eriti laia kere. Arvude keeles tähendab see ligi kuut meetrit.
Arvestades, et olin sisuliselt katsejänes – ikkagi seda tüüpi lennuki esimene lend Aasiasse –, uurisin Vauramolt, kas meeskond on varem ka siiski tuliuue Airbusiga lennanud. Õhuteekond Helsingist Shanghaisse kestab üle kaheksa tunni, läbi vastuliikuva öö, ja enne, kui silm looja lasta, on ju rahustav teada, et piloodid teavad viimse kui detailini, mis nende kätte on usaldatud.
Olgu ma mureta, lausus Vauramo, nägu naerule kiskudes. Sest meeskond teab väga täpselt, lisas ta, kummas lennuki otsas asub kokpit.
Ta kinnitas, et piloodid on Airbus A350 XWB-ga teinud poolteist kuud Euroopa vahet lühemaid lende.
Viimane aeg on kaks asja üles tunnistada. Esiteks, küllap tuli Vauramo mind tervitama seetõttu, et lendasin äriklassis (vt kõik fotod). Ja teiseks: seda kallist lõbu ei maksnud ma kinni omast taskust, ei maksnud ka tööandja; kulud kattis Finnair. (Kui kulusid üldse oli, sest mõelgem loogiliselt: kui ma võtan kellegi auto peale, et viia ta Tartust Tallinna, kuhu ma sõidan nagunii, siis milline on mu kulu tema peale? Sisuliselt olematu. Seega oli ka Finnairi kulu olematu - eriti arvestades minu vähest kaalu, 71 kilo, ja äraantava pagasi puudumist -, mistõttu on täiesti vale öelda, et Finnair maksis mu reisi kinni. Ei maksud ta endale minu lennutamise sentigi!)
Odav selline mugavuslend muidugi pole. Jaanuari keskel saanuks Helsingi-Shanghai turistiklassi edasi-tagasi pileti 783 euro eest, ent äriklassis maksis sama sõit üle viie korra rohkem ehk 4403 eurot. See on summa, mille eest, tuleb tunnistada, saate lennusõidu, mis ei hakka pikapeale piinama, vaid kujuneb koguni puhkuseks.
Mõnu ja mugavus algab sellest, mis on kauakestval õhureisil A ja O – istekohast. See on äriklassis pööratud sõidu suunas väikse nurga alla, sest nii saab tekitada rohkem ruumi: jalgu ei pea suruma eesistuja pingi alla, vaid need saab sirutada sellest mööda. Kokku on ühes reas vaid neli kohta: kummagi akna all üks (fotol vasakul), keskel kaks. Istmed on seatud nii, et oleks võimalikult palju privaatsust. Ma ei näe oma naabrit kogu reisi ajal kordagi, sest oleme üksteisest eraldatud paksu «seinaga».
Teleriekraan, mis nupuvajutusega sulle võimalikult lähedale nina ette liigub (fotol paremal), on märgatavalt suurem kui sülearvuteil. Heli ei tule tillukestest kõrvaklappidest, nagu turistiklassis, vaid korralikest mürasummutavatest Bose kõrvaklappidest.
Iga lennusõidu olulisim osa pole siiski meelelahutusprogrammi valiku suurus, vaid see, mida pakutakse süüa-juua. Äriklassi õhtusöök on mitmekäiguline ja selle on koostanud Helsingi Savoy restorani peakokk Kari Aihinen. Eelroaks on soolaliha marineeritud peedi ja soolakurgiga. Pearoogi on menüüs kolm, mille hulgast valin hautatud põhjapõdra antrekoodi artišoki püree ja astelpaju kastmega (fotol all vasakul). Kui olen selle pintslisse pistnud, astub ligi Aihinen, kes avalennu Shanghaisse kaasa teeb, ning küsib, pakkudes kohvi, kuidas põdraliha maitses.
«Väga hea oli,» vastan siiralt. «Hästi pehme.»
Enne magustoidu serveerimist lauale, mis on kaetud lumivalge laudlinaga, asetab stjuardess mu ette taldriku Soome juustuvalikuga. Uurib, kas soovin juurde Portugali portveini. Ei, aitäh, sest olen juba maitsnud Uus-Meremaa valget Villa Maria Sauvignon Blanci (2014) ja Hispaania punast Imperial Reserva Riojat (2010).
Punkti paneb suurele söömaajale õunakook kaneelivahu ja sooja karamellikastmega.
Seejärel ei jää üle muud, kui vajutada nupule ning tõdeda, kuidas iste sõidab sujuvalt horisontaalasendisse, voodiks (fotol vasakul). Aeg on magama heita. Stjuardess toob Marimekko roheliste mummudega pehme teki. Sirutan oma 187 cm täies pikkuses välja ning täheldan, et ruumi jääb äsjaloodud voodis paar sentimeetrit veel ülegi.
Enne kui uneriiki keeran, ulatan stjuardessile hommikuse tellimuse: palun mind üles ajada poolteist tundi enne maandumist ning serveerida hiina hommikueine.
Ka kolm tundi, mis normaalses asendis magada saab, annab kohale jõudes parem enesetunde kui turistiklassi toolil kas või viis-kuus tundi tukkumine.
*
Eks näis, kuhu viib järgmine lennureis. Sellest loodetavasti peagi.
******
San Rafael River at San Rafael Swell, Utah, 2. mai 2012. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)
Fotodel Finnairi uue põlvkonna Airbus A350 XWB. Fotode 1-4 ning 6 ja 7 autor Priit Pullerits; fotode 5 ja 8 autor Finnair
Foto 9: Situation update: peatuspaik Göteborgi eeslinnas. Foto autor 26. märtsil Priit Pullerits
35 Kommentaarid:
1) Mis ajalehte luges Pulleritsu naaber?
2) Hr Pullerits loobud Portugali veinist, sest oli juba joonud .... ja .... veini. Nimetage need riigid.
3) Finnairi uue lennuliini sihtkohaks oli milline Aasia linn?
4) Hr Pullerits, 187/71, mahtus iste horisontaalasendis pikali: a) parajasti; b) paar cm jäi ülegi; c) ei mahtunud ära; d) istet ei saanud horisontaalasendisse lasta.
Tegin ära selle testi http://en.what-character-are-you.com/d/en/5881/result/36481.html ja sain teada, et olen maailma 4% taibukamate hulgas:
Passed! Congratulations, you almost knew all the answers! You belong to the best 4% of the population. Your geography knowledge proves your great interest in the world and with this, you manage to impress many people around you. You go through life with eyes wide open and that is why you see things that other people miss out on. You are a step ahead of the average. You can be really proud of yourself.
See peab ikka puruloll olema, kes sel testil ei saa sama tulemust. Ja sellesse lennukisse saab ka igaüks, kel tahtmist kulutada.
Hr Pullerits,
kas Te siis ei tea, et sellised internetitestid on lollide püüdmiseks?
Muide, kas Pekka Vauramo on see soomlane, kes käib teie blogis kommenteerimas?
Latt on ilmselt suht madal sellel testil. Kah passed! Pani mõtlema küll:)
Pühad tõid mind Tähtvere ringrajale. Klassikasuuskadel 19.3km/h, ei pidanud higigi voolama tõmbama, kui juba tuulutama hakkas ja töömõtted nagu sittuvad kassid maha jäid. Head olud teil siin.
Pulleritsu eelmäng Ameerikasse lennule.
Priidu lause “Seega oli ka Finnairi kulu olematu...” tuletab meelde vestlust taksos.
Mees: “Kui palju maksab sõit Sauele?”
Taksojuht: “25 eurot.”
Mees: “Aga kui ma naise ka kaasa võtan, kui palju siis sõit maksab?”
Taksojuht: “Ikka 25 eurot.”
Mees naisele: “ No ma ju ütlesin sulle, et sa ei maksa midagi” – väärtus on null nagu Priidulgi!
Bose klapid anti kingituseks kaasa?
Kui Ameerikasse lähete, saaksite mõne pagulase endaga tasuta kaasa võtta, viite sinna ja lasete seal lahti.
Vana jutt ju. Kas selle avaldamine on miski tööõnnetus? Tööandja põlgas ära ja andis avaldamisõigused vabaks. Räägi Priit, et kuis selline kvakitatiivne hüpe võimalik on, et Chicagosse lennates pärast lendu äriklassis olid nagu kudenud kass kuid Shanghais paari tunni tukkumise järel nigu väle rebane? Te vist ajate käesolevas loos paksult villast?
Priit, pääseb küll nii mõnigi lihtsurelik, täitsa tavaline neljakümmnendate keskpaigas Eesti mees, sinu mõistes suusatamises luuser, sest sõidan TM esituhande piirimaile ja mõnel Estolopetil sinna teise saja lõppu.
Lendan täitsa enda ja oma äripartnerite raha eest AY koodiga 100+ lendu aastas. Teenitud punktide eest vean lapsi Soome esimese lume laagrisse ja võistlustele.
Seda kommentaari kirjutan ühe Aasia miljonilinna 5* hotelli Club Lounchist, kuhu jõudmiseks lendasin kõigepealt FA Õhubussiga ja siis siseriikliku B741, mis kandis ca. 1,5 x rohkem reisijaid, kui see kontinentide vaheline FA lend. Viie päeva pärst jälle kõik see päripäeva.
Kui sa arvad, et see on mingi "lõbu ja luksus", millest tavaline Eesti mees peaks unistama ja kadestama, siis eksid. See on rutiin ja vahel ka piin. Kadestada tasub neid, kes saavad pikal nädalavehetusel Lõuna-Eesti kuplite vahel veel viimaseid suusamõnusid nautida ):
Mis selle kirjutise mõte on?
Kass, siga, jne - loom oma pesa ei reosta. No so in Pullerits blog.
Vahest ehk avardada lihtsurelike silmaringi, 14:37?
Kui väidetavalt maailma 4% nutikamate inimeste hulka kuuluva Pulleritsu lagi on toimetaja koht ajalehes ja lennuki 1. või äriklassi lubamine esimest korda viiekümnese mehe nii pöördesse ajab, olen meelsasti nõus " lihtrahvas" olema.
( Ehk siis ostan oma soovitud klassiga piletid ise ja ei pea kellelegi p....e pugema;)
Too laineri laiendatud teenindusalas pagasiriiuli sulgemisklapiga piki pead saamine läheb Pekkale veel kalliks maksma, ma ütlen.
Kui saaks vaid roogade juurde käivate kvaliteetveinide maitse- ja lõhnabukette ning värvust rohkem iseloomustada, olemust avada, siis suusatamisest ei sooviks siin enam silpigi lugeda – nõnda oivaline sai see sissekanne.
Blogikangelane Ränkeli tuules teine, peremeest ja blogipoega polnud.
http://www.antrotsenter.ee/tulemused/2016vhmsuusamaraton
Spordiminister oli täna maratonil.
Ai-ai-ai, 17:54, Vahur sai nii napi kaotuse. Oleks ise ka Eestis olnud, oleks ka võinud kohale minna, aga pidin keskpäeval ära sõitma. Nüüd olen otsaga juba svenssonite maal, aga siiski mitte kauaks.
14:37- silmaringi laiendada.
16:30 - valmistan teile vist pettumuse, see pole minu spetsialiteet.
15:41 - olge mõnuga, mina pean lihtrahvast lugu.
13:07 - kõva mees, raha põleb. Nii jätkata!
09:21, ei ole vana jutt! Täitsa uus ja originaalne.
08:51, ei.
Braavo maestro. Ma tõmbaks siin paralleeli Postimehe interneti artiklite päevatasu. Et kui blogilugejad saaksid blogis viidatud linkidele tasuta sissepääsu, see Postimehe kulu ju ei suurendaks, küll saaks Pulleritsu blogi kõvasti reklaami.
Välek.
2015/16 hooaja kõige tähelepanuväärsem seik - Harku Karvajalg oli vormi ära timminud, aga PPga ühelegi arvestatavale stardile kumbki koos ei ilmunud - küll oli üks puudu, küll teine.
Aeg järgmiseks hooajaks kihlvedusid tegema hakata. Mina pakun, et Priit jätab Lemeksi etapid jälle nende lennufirmade rahade pärast sõitmata ja Karvajalg paneb Alutagusel või Elvas termojaki püksi ära.
Kas kompradoorliku poliitika- ja majanduseliidi mouthpiece Pullerits otsustas Rootsi kolida sellepärast, et Eestis pole enam ohutu? Võib nuga saada. Tartus. Paides. Igal pool. Eriti Pulleritsu taoline lihtinimene.
Edasised kirjutised siis svenssonite juurest?
Lugedes Pulleritsu loeme lakei mõtteid.
laiendus: ütled Pullerits, mõtled lakei.
Laienduse kitsendus: tehtud - mõeldud ehk käidud - poetud.
Situation update pilt on Sämjovägen 19
Furulund, Västra Götaland County 17 km raudteejaamast mööda tasuta sic! teelõiku - PP Teedul külas.
Kuulge koolivaheaeg käsil, ärge jälitage koolipapasid.
Pilt 3 postituse juurest - klientidel on ligipääs konkurentide tööarvutite ekraanidele, näide äriinfo luuramisest ja salvestamisest Finnairi pardal?
https://eilahutusele.wordpress.com/
HAKAKEM ABIELUE TOETAMA UUESTI!
ei pervesustele!
https://eilahutusele.wordpress.com/
HAKAKEM JA ABIELUE TOETAMA UUESTI!
ei pervesustele!
Õige mees võtab apartemendi hotellis ega koorma sugulasi kostiliseks tikkumisega. Tasemega hotelle peaks Göteborgis leiduma.
jah, blogipostituse sisu on aktuaalne peatse tuludeklatsiooni esitamise kohustuse valguses. TuMS § 49 sätestab kingituste, annetuste ja vastuvõtukulude maksustamise. Kingituste ja annetuste maksustamisel ei maksustata tegija kulu, vaid saaja tulu, seega võib maksukohustus tekkida ilma, et selleks kulutusi oleks tehtud.
Ajalooline päev, 28.03.2016. Esimesed 7 pagulast, Iraagist, Jeemenist jm on maale tulnud. Pullerits on maalt lahkunud. Sääred teinud.
Putket teinud.
Teadete järgi Pulleritsu asukoht Rootsis, Lõuna-Rootsis, Göteborg.
Kui ta sealt pole (Ameerikasse?) edasi rännanud.
Argpüksilik käitumine. You're coward, mr Pullerits.
Närvid ei pidanud vastu? Saate Eestile kasulikum olla eksiilis?
Nagu Lennart Meri 1991. a Helsinkis (ja Savisaar Toompea lossis).
Pöördelised sündmused on selle poolest head, et toovad iga mehe või vennikese tõelise palge väga kirkalt nähtavale.
23:46,
"Suuskade määrimisele on kulunud 145 eurot. Selle summa sisse läheb ka neljaks maratoniks suuskade ettevalmistamine, kokku 110 eurot."
Blogis latrav Pullerits seab oma semu Vahur Teppani löögi alla.
"P.Pullerits, s-de ettevalmistamine, 145.- Tasutud sularahas"
Kassaraamat (On selline asi Teppani MTÜ-l üldse olemas?), kanded pearaamatus. EMTA tuleb ja kontrollib!
Postita kommentaar
<< Esileht