Pullerits: Kuidas mõnus plaan dramaatiliseks kiskus?
Oleks ma teadnud, mis ees ootab, oleksin teinud teistsugused valikud. Eelmise päeva ligi kaheksa tundi rattaga väljas – ajakulu, mis ületab ilmselt isegi palgaliste väntajate päevanormi – andsid hommikul liigestes pisut tunda. Seetõttu oli plaan teha tehniliselt täiesti pretensioonitu rattasõit piki Colorado jõe kallast, et anda kehale võimalus taastuda. Kuid hommikul taevasse laotunud hallid värvid sundisid sellest mõttest loobuma. Et miks? Aga seepärast, et too värvide mäng Colorado jõe äärsetel liinakivimassiividel oleks puuduliku valguse tõttu ära jäänud. Polnud mõtet sinna ilma selle esteetilise võluta sõita.
Kiire olukorra analüüs näitas, et päikse puudumine ei anna arvatavasti nii teravalt tunda Moabist põhjas Sovereigni radade võrgustikus (fotol ülal vasakul; pildil Saltwash Singletrack).
Üksikasjaline Latitude 40° rattaradade kaart ütleb punase soovitusliku kirjaga, et põhja poole sõida mööda Saltwashi rada ning tagasi tule mööda Sovereigni rada.
Algul ligi kilomeeter õrnalt ülesmäge mööda liivasavi-autoteed ja kruusaga kaetud, kuid kuiva voolusängi, aga seejärel, kui algas tõeline rada, läks asi üpris kiiresti käest. Sain aru, et Saltwashi rada on ühtlasi mootorrataste rada (fotol vasakul), ja sellel on kohe oma tähendus ja tagajärjed: rääkimata sellest, et rada oli paljudes kohtades lõhutud, oli see kondimootoriga liikujale paljudes kohtades liiga raske. Mootorratas läheb ju lõrinal üles sealt, kus inimene peab end kas või hingetuks rabelema, aga ikka tulutult. Mõistsin kiiresti, et ees ootab pikk ja pingutav päev.
Seda, et Saltwashi rada on kurnav, kinnitab tõsiasi, et umbes kaheksa kilomeetri peale on tekitatud kuus kohta, kust saab mööda kõrvalradasid pearajalt pageda. Liikumine oli tõesti aeglane ja vaevaline. Enamik ajast tuli turnida üle kivide, nende vahel oli jällegi pehme liiv. Mootorratturid olid tõusud nii pahupidi pööranud, et neist polnud lootustki üles vändata. Mis ei tähenda, et vändata saanuks siis, kui mootorratturid rajal ei käiks. Ei saanuks, sest tõusud on liiga järsud (fotol paremal). Kaardil on üks koht rajast tähistatud koguni DD-ga, mis tähendab eriliselt rasket lõiku. Tõepoolest, seal tuli näha vaeva, et jõuaks ratast üldse üles ajada.
Ei hakka salgama, et vähemalt neljandiku Saltwashi rajast läbisin kahel jalal, mitte kahel rattal.
Tagatipuks lõpeb Saltwashi rada nii järsu laskumisega (fotol vasakul), et seal on silt, mis hoiatab, et laskumine on äärmiselt ohtlik. Kui olin juba nii kaugele jõudnud, tahtsin loomulikult näha, mida see lõik endast kujutab. Läksin sealt, ratas käe kõrval, alla ning nägin kohati kurja vaeva, et lahtisel pinnasel mööda järsku nõlva mitte libisema hakata. Igaüks, kel vähegi aru peas, sealt mingil juhul alla ei sõida. Ja arukaid paistab leiduvat, sest erinevalt Saltwashi raja kõigist muudest kohtadest, kus oli arvutul hulgal jälgi varasemast liiklemisest, polnud tol ekstraohtlikul laskumisel näha, et keegi oleks sealt lähimöödanikus alla söandanud sõita.
Õnneks oli tagasiteekond piki Sovereigni rada palju sõbralikum (fotol paremal), ehkki sealgi leidus paar kohta, kus tuli tõusust ratast üles lükata või laskumistel, kui ees olid liiga kõrged astangud, samuti korraks sadulast ronida. Aga enamjaolt oli siiski tegu allamäge veeremisega, mis samas siiski ei tähenda, et see olnuks puhkus. Pidevalt tuli otsida kivide vahel (kui nüüd targalt öelda) optimaalseimat ja jätkusuutlikumat trajektoori, hoida keha trammis, et raputaval rajal ei väärataks, ning hoida mõistus virge, et jõuaks õigel ajal teha õiged otsused: kas riskida ja sõita järsust kohast alla või säilitada ettevaatus ning pidada hoog kinni.
Igatahes jõudsin ühegi ekstsessita parklasse tagasi. Veidi vähem kui 20 km läbimiseks kulus puhast sõiduaega tervelt kaks ja pool tundi.
Edasi jäi veel vähemalt kolm tundi normaalset päevavalgust. Algul mõtlesin, et sõidan põhja poole Copper Ridge’i piirkonda, kus on mitmeid kergeid rattaradu, kuid nägin sealkandis tumedaid pilvi. Moabi kohal seevastu laius helesinine taevas. Keerasin sinnapoole ning otsustasin sõita rada, mida oleks tahtnud läbida juba Moabi saabumise päeval, kuid autosõit Las Vegasest venis oodatust pikemaks ning õhtuhämarus tuli peale – see on Pipedream, mis kulgeb piki Moab Rimi alaserva (fotol vasakul; pildil on paremal näha kivide alt läbiminevat tunnelit). Youtube’i videotes tundub see üksjagu lihtne.
Aga videopilt, ükskõik kui hea, on salakaval petis. Olen seda märganud ise õhtuti oma GoPro kaameraga tehtud videosid üle vaadates. Näiteks laskumised, mis päriselt võtavad hinge alt õõnsaks, tunduvad videopildis peaaegu tasandikud. Nii osutus ka Pipedream palju raskemaks katsumuseks, kui olin oodanud.
Alustasin selle lõunapoolsest otsast, oma ööbimiskohale lähemal (fotol paremal; all vasakus nurgas minu rendiauto, taamal kõrguvad La Sali mäed). Juba esimese kilomeetriga tekkis kahtlus, kas ma õhtuks selle raja ikka läbi sõita jõuan. Pidevalt, peaegu ainsagi hingetõmbeta, tuli ukerdada kivide otsas ja vahel. Kusjuures manööverdamisruumi pole: vasakul on mäesein ja paremal kallak, kust kohe kindlasti ei tahaks alla kukkuda. Jälle tuli ohutuse nimel paljudes kohtades sadulast ronida. Ja ega seegi alati aidanud. Kahel korral takerdus ratas sedasi, et pidin kiiremas korras selle seljast jalga laskma. Oleks ma rattast vägisi kinni hoidnud, siis ega tea, võib-olla siin praegu ei kirjutaks.
Hinnanguliselt umbes kolme kilomeetri järel läks olukord seevõrra paremaks, et totaalselt kivine rada muutus märksa siledamaks (fotol vasakul). Kuid kohe lisandus uus mure: nii mitmeski kohas kulges rada järsu, pehme pinnasega nõlva serval ega olnud laiem kui 20-30 sentimeetrit. Ja justnagu nimme paistis Moab allpool nagu mingi imetilluke makett. Valetan, kui ütlen, et ei tundnud kõrguse ees üldse hirmu. Pidasin paremaks allapoole mitte vaadata. Kusjuures neis kohtades ei tohi kiirust liiga väikseks ka kärpida, sest mida aeglasemalt liigud, seda raskem on hoida sirget sõidujoont.
Kui viimaks raja läbitud sain, näitas rattakompuuter selle pikkuseks 8,4 km ning kulutatud sõiduajaks tund ja kümme minutit.
Sedasi kujunes päev, mis pidanuks andma rahuliku ja kauni sõidu piki Colorado jõe kõrget kaldapealset, hoopis füüsiliselt ja vaimselt raskeks katsumuseks. Ühtekokku olin rattaga väljas kuus ja veerand tundi – selle aja sisse jäi ka lõunapaus Saltwashi raja ühes kõrgemas punktis, kust avanes vaade mitmevärvilisele liivakivimaastikule (fotol paremal) – ning läbisin selle ajaga ainult 36,5 km. Puhast sõiduaega kogunes neli ja veerand tundi, mis tähendab, et päeva keskmine kiirus jäi tublisti alla 10 km/h. Aga nagu kogenud mehed ütlevad: ega distants tapa, aeg tapab.
Kõigi fotode autor Priit Pullerits, v.a viies, mille tegi rattur Benny.
20 Kommentaarid:
Priit tee endale üks väga lihtne teene.
Rendi endale kasvõi üheks päevaks kergemapoolne fullsuspension ratas.
B-to
Priit, lahedad lood ja mis siin salata, ka kadedaks tegevad.
Tegelikult aga hea vaheldus ja silmaringi laiendamine meiesugustele kontorirottidele.
Pange edasi ja edukat jätku!
Natuke teeb jah kadedaks, aga selle eest on Eestis metsarajad, mida seal kiviklibusel ja tolmusel rajal pole. Värske männiõhk ja samblate vahel jooksvad sinkud on ikka see õige kraam.
Lahti vajaks kirjutamist olukird, miks punnida üle lombi ja tassida kaasa uunikumilaadset sõiduvahendit. Selmet reisida kaks kätt taskus, rentida kohapealt fullsusser pill ja väheke midagi uut ja paremat ka proovuda?!
Mis on sink, ma vist tean, aga mis on sinkud, seda nagu ei tea.
Valgustate meid, 14:41?
singlid...
Ja veel- see Milleri ja muu suurtootjate õllelaadne toode vala maha! Oled Ameerikas, Craftbeer'ide kuningriigis! Natuke tahtmist ning tagasi tulles eristad vbl. IPA- t Pale ale" st ja Porterit laagerõllest;))
Sisukat mekkimist!
Selge, 14:57.
Hr, Pullerits Mis teid vabamüürluses kõige enam kõidab?
10:16 pehmosoovitus? Miks mitte kõvakahvli, plastikust sadula, 0,3l joogipudeli ja fixed geariga? Täislaksnaudingplaks!
Vahest tasus siis keegi kallitest konkurentidest?
Et käbeda käega ajakirjanikuhärra oleks mõnda aega põllult eemal ja nii jaguks paremaid palasid ka aeglasema ehk mitte nii kabeda olemisega tintla (mister Presidendi määratlus - toim) esindajatele.
Ses mõttes klassikaline win-win olukord.
Nüüd siis pihtas, põhjas?
16.19, ei ole pihtas, aga seni pakutud variantidest kõige lootustandvam, kuigi lootus veel kaugel. Ma siiski enne miskit ei avalda, kui Äripäeva nuuskivmeeskond eesotsas pärjatud, järelikult võimeka Piret Reiljaniga ei näita, milleks nad suutelised on, et preemiad ei ole saadud ettesöödetud materjali nämmutades, vaid ise ka midagi suudetakse kivi alt päevavalgele tirida.
Jah, B-to, Master, seda on teisedki soovitanud. Aga. Kes teab, kui korra proovin, siis ei taha oma ratta enam istudagi ja mis siis saab, sest FSi mul osta plaanis pole, mis sellega Eestis teha, kui seal teeb tulemust TRMil totaalkõvaga, nagu isegi tead ju!
Eelnev vastus ka 14:54-le. Ja FSi rent on ikka üksjagu kallis, hea sõiduk algab ligi 60 dollarist päev, nüüd korrutage see minu päevade arvuga siin... (Kui see mõnele odav tundub, siis küsin, miks te ise siin ei ole, miks ise Moabi ei lenda ja tule ja siin aega ei veeda.) Ja kui FS triigib asjad siledaks, mis on siis üldse asja mõte, kui sõidad siin maastikul nagu mööda asfalti. Siis mine pigem maantekaga asfaldile sõitma.
Aitäh, Lauri!
14.41 - oi, mees, siin on ka metsaradasid nii et tapab, lähed ülespoole La Sali mägedesse, mis mu piltidel sageli taustaks, ja seal on sellised rajad, et... ainult et praegu veel lume all.
15:03 - no mis ma oskan kosta. Teate, ausalt, mul kama kaks, kuidas see õlu maitseb, aga päeva lõpuks ühe väikse Milleri ikka võib lasta, kuid ma ei tulnud siia siiski beer tourile.
Ühtlasi tänan kõiki lugejaid ja tagasiside andjaid! Aga nüüd: vaatan uksest välja, päikse käes punanae Moab Rim paistab kui kiviga visata, auto ootab nina ees, et mees, mis molutad, löö hääled sisse, hakkama minema. Jah, hakkame.
Hr Pullerits, aga vabamüürlus? Ma ei tee saladust, et soovin vabamüürlusega liituda ja mul soovitati selles küsimuses just nimelt Teie poole pöörduda
Kes? Kus? Millal?
Kas spordiblogi peremehe lennutas Moabi?
A. Pildikompanii
B. Ülikool
C. Juubelikingitus sõpradelt
D. Mitte ükski eespool olevatest
Kas Pullerits sel aastal aprilli ei tee?
JIANBIN0704
adidas wings
iphone case uk
coach outlet
ralph lauren uk
ray ban sunglasses
christian louboutin online
air max 90
louis vuitton pas cher
fitflop clearance
links of london
beats by dr dre
jordan shoes 2015
calvin klein underwear
prada outlet online
beats by dre
swarovski crystal
replica watches
coach outlet
ray-ban sunglasses
ferragamo shoes
michael kors handbags
ralph lauren polo shirts
futbol baratas
fitflops sale
michael kors handbags
juicy couture tracksuit
lululemon outlet
asics
kate spade handbags
air max 2015
longchamp outlet online
tiffany and co
polo ralph lauren
ferragamo shoes
cheap jordan shoes
birkenstock sandals
los angeles lakers jerseys
chicago bears jerseys
tiffany and co outlet
true religion jeans
ray bans
toms outlet
oakland raiders jerseys
tiffany jewelry
michael kors uk
omega watches sale
polo ralph lauren
cheap ugg boots
pandora outlet
nike shoes
cleveland cavaliers jerseys
michael kors handbags
nike huarache
cheap nfl jerseys
20170803
coach outlet online
nike huarache
polo ralph lauren
coach outlet store
polo ralph lauren
cheap snapbacks
ugg outlet
michael kors outlet
oakley sunglasses wholesale
true religion jeans
L'étude et nike air jordan beige la procédure de votre œil comprend une pléthore nike air jordan pas cher livraison gratuite de certaines zones à spécialiser. Avec une chaussures indoor nike free trainer 5.0 lame à double tranchant de air jordan 3 femme blanc 7 , il était utile pour nike air jordan 1 retro high og laser bg pousser et couper. Le Air Max running new balance femme pas cher Quarter et Air Max Pure Game sont adidas zx 500 prix également des chaussures de basket-ball Nike basket nike air max 90 pour homme qui offrent les meilleurs critères air jordan 1 retro de performance générale que Nike est célèbre asics femme running pour.
Postita kommentaar
<< Esileht