pühapäev, september 08, 2019

Pullerits: Kas tõesti jäi eksproff Rene Mandri Ülenurme rattarallil minu selja taha?

Panin enne Ülenurme rattarallit käe Rene Mandri õlale ja laususin Postimehe kolleegile, kultuuriajakirjanik Raimu Hansonile tutvustuseks: «Näe, tema on selle võistluse kõige kõvem mees. Ta on isegi olümpial käinud.» Mandri sai Londoni olümpial grupisõidus 50. koha.

Siis lisasin: «Ma olen ka olümpial käinud.» Ja täpsustasin: «Koguni kaks korda.» Aga see oli väga ammu, Salt Lake Citys ja Torinos.

Kuidas Ülenurme IV rattaralli 39 km sõit toimus, sellest panin oma silme läbi kokku lühikese video. Nagu näete, ei olnud algus üleliia tormakas, mis oli mulle hea, sest suvest traumeeritud ja siiamaani hellad põlved ei lubanud kordagi kiirenduseks sadulast tõusta. Sedasi oli igati sobilik, kui Mandri pärast Ülenurmelt Kurepalu poole keeramist minust ette läks ning eest paar jooksikut kinni püüdis. Grupp sai jälle kokku.

Aga sõit oli liigagi rahulik. Tavaliselt on sel võistlusel esimesed kuus-seitse kilomeetrit kihutatud nii, et hing paelaga kaelas. Nagu videost näete, läksin kahel korral ise ette vedama, et tempot pisutki kõvemana hoida.

Pärast Roiut said neli noort ja üks täismees, hilisem võitja Ragnar Tarmu, vastu- ja siis küljetuules eest kergelt vahe sisse. Mandri läks neid hooga püüdma, haakisin talle sappa. Aga nagu ta ise pärast tunnistas, sai vähese treenituse tõttu jaks enne otsa, kui ta jooksikud kätte sai. Ega tal palju puudu jäänud. Pärast seda kiirendust polnud kellestki vedajat, nagu videos näete, nii et pidin minema ise ette tempot hoidma.

Tagasiteel Roiult Kurepalu ja Ülenurme poole läks peagrupis veidi närviliseks. Roiu kandis kuulsin ja nägin, kuidas ühel mehel oli teisele käega vehkides midagi kurjalt öelda. Kui kolm noort vastutuulelõigul eest ära üritasid sõita, hüüdis keegi mu selja tagant, et mu ees tuult murdnu noile järele tõmbaks ja vahe kinni veaks. See pani mind naerma (mu «mine ise!» on ka videos kuulda), sest oli niigi selge, et ega nood kolm kuskile pääse. Ega pääsenudki.

Seejärel läks peagrupi ette jälle mõneks ajaks Mandri, kuni ta andis mulle käega märku, et ma vedamise üle võtaksin. Mida ma mõistagi ka tegin.

Kurepalult Ülenurme poole sõites oli tunda, et eespool mõned pooleldi üritasid. Tundsin end hästi ja kontrollisin olukorda ning käisin aeg-ajalt ees gruppi spurtijaile järele vedamas. Vasakult küljelt puhunud vastutuule käes moodustus viimaks karusselli kett ning kui tuli minu vahetus, siis tundsin, et võiks kujunevat mugavusrutiini murda ning võtsin peagrupi ees vasakult suuna hoopis paremale – tagamõttega, et eks näis, kuidas taga reageeritakse. Tahtsin mehi «raputada», et nad ei langeks mugavustsooni, et sõit püsiks loominguline ja aktiivne. Ja kohe, nagu videost kuulda saate, tuli karm (pehmelt öeldes) kriitika. Seda, nagu kuulda võite, klaarisime veel mõnda aega hiljemgi.

Aga mul oli niigi rohkem tegemisi käsil kui teistel. Ega ole lihtne sõidu ajal GoPro kaameraga videot teha, seda muudkui käima ja seisma lülitada. Pead kogu aeg kuulama, kui mitu piiksu kaamera teeb (üks piiks –  käima; kolm piiksu – seisma) ja kas see üldse piikse teeb (mõnikord vajutad ja vajutad, aga seisma ei jää ega tööle lähe; kogu sõidust ühte pikka filmi teha ei saa, sest kogemus näitab, et GoPro kaameraga on metsik risk, et kui teed kasvõi ainult kolme-neljaminutilise lõigu, siis see osutub hiljem nn korrumpeerunud failiks, mis ei avane). Kaamera lülitamise tulemuseks oli viimaks see, et rattakompuuter lendas leistangilt minema ja kadus ära – seegi on videos näha. Pärast ostsin Hawaii Expressist 32 euro eest uue kompuutri.

Neli-viis kilomeetrit enne lõppu läks passimiseks. See ei olnud mulle meeltmööda. Kui algas viimane pikk lauge tõus, mis viib Ülenurmele, liikusin peagrupi peas paremale ning kiirendasin sealt. Kaks noort tulid järele, hiljem veel üks täismees ka, aga üllataval kombel rohkem mitte. Paraku rauges noortel tõusu viimases osas jaks ning mis hullem veel: jäin nende taha ja teeserva vahele «karpi». Muidu oleks saanud sealt veel sõitu rohkemgi elavdada. (Seegi on kõik videos näha.)

Kui lõpuni jäi veidi rohkem kui kilomeeter, oli olukord üllatuslikult endiselt selline, et mõtlesin ja imestasin, kas keegi ei kavatsegi tagant tulla ja kiirust üles tõmmata. Kuni viimaks tuli rünnak vastassuunavööndist, vasakult. Siis läks korraks kihutamiseks. Kuna tunnistan ausalt, et lõpu eel selline tõmblemine tekitab mul kergeid hirmujudinaid, siis võtsin rahulikult sisse koha, mis teistest üle jäi. Tartu rattarallil olen lõpu eel hunnikusse lennanud, ei taha enam seda korrata.

Lõpusirgel jätsin selja taha Jaan Kirsipuu, kes tuli ära pikalt, 94 km sõidult ja liitus Kurepalus 39 km võistlusel osalejatega. Paraku valisin, nagu videost näete, vasakus servas valed mehed, kelle tuulde võtta, mistõttu kaotan nende sabas kiirust, selle asemel et minna paremal kaasa Mandri tuules. Ometi peab videolt uurima, kuidas ja kunas ma Mandrist lõpu eel mööda sain, sest protokollis on ta minust kolm kohta tagapool. (Ta ütles, et sai krambi.) Lõpetasin sama ajaga, mis peagrupi ees kuuenda ja seitsmenda koha saanud Martin Anier Taaramäe klubist ja Jaan Krela. Jooksikud, kes jagasid omavahel neli esimest kohta, lõpetasid 1.38 eespool.

Üllatavalt hästi läks see sõit. Heameel on eelkõige sellest, et hoolimata traumeeritud põlvedest, ainult istuvast sõiduasendist ning võistluse ajal videoreportaaži tegemisest suutsin ka peagrupi peas initsiatiivi näidata ning sõitu nii mitmelgi korral elavdada.

Video sisukamaks jälgmiseks on küllap soovitav vaadata tulemuste protokolli, kus on ka kirjas, kes sõitis millise numbriga.

Foto 1: Ülenurme rattaralli 94 km sõidul osalejad keeramas stardisirgelt vasakule. Foto autor: Priit Pullerits
Foto 2: Nõupidamine enne starti Ülenurmel. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 3: Ülenurme rattaralli 39 km sõidul osalejad stardi ootel. Foto autor: Priit Pullerits
Fotod 4 ja 5: Ülenurme rattaralli 94 km sõidul osalejad statimas. Fotode autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 6: Ülenurme rattaralli peakorraldaja Rene Mandri. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 7: Rein Kirsipuu (paremal) võistlejatega enne Ülenurme rattaralli algust. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 8: Jaan Kirsipuu (keskel esiplaanil) starimas Ülenurme rattaralli 94 km sõidule. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix
Foto 9: Jaan Kirsipuu (paremal) arutamas midagi enne Ülenurme rattaralli starti. Foto autor: Sille Annuk, Postimees/Scanpix

47 Kommentaarid:

At 13:47, Anonymous Anonüümne said...

Videost jäi mulje, et noored, kes sust mööda läksid ja rohkem enam ei jaksanud, sõitsid sult lihtsalt eest ära.
Kes see oli, kes ei jaksanud? Kas need, kes eest sõitsid või see, kes maha jäi?

 
At 13:53, Anonymous Anonüümne said...

No räägi nagu pelleri seinale, et vaheta romu kaamera ära uue vastu. Ennast ka see nökerdamine ära ei tüüta. Kaamerat tuleb sõidu jooksul näppida 2 korda. Stardis esimene kord ja finišis teine kord. Lihtne. Ega sa operaator ei ole kes kogu aeg kaadreid otsib.

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Pullerits jahub oma kirjutistes pidevalt mingisugusest "leistangist". Mina olen kogu elu teadnud, et jalgrattal on "lenkstang" Küsisin hiljuti ühe filoloogi käest selles vallas nõu ja tema vastas, et need mõlemad on rohkem sellised kõnekeelsed väljendid ja "lenkstang" on ilmselt tulnud meile germaani keeltest (sks keeles lenker), aga pudrulõugsed ja hambutud talumatsid, ei suutnud kõiki tähti välja öelda ning nii tekkis vähem tuntud "leistang" Veel mainis ta, et haritud ja eesti keelt valdavad inimesed kutsuvad seda "värkstükki" loomulikult "juhtrauaks"

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

Ei tahaks küll kriitiline olla, oli ilus päev, kuid korraldus oli nõrk, sest:

Tulemuste fikseerimisega on probleeme. Kuidas on võimalik ajaga 01:01:38 ja 01:08:34 saada kehvem koht kui ajaga 01:08:38 finiseerides ? Lõpuprotokollist on näha et 60-st startijast katkestas 11 ehk 18 %. Kes on jalgrattaspordiga tuttav teab, et nii lühikesel ja kerge reljeefiga võistlusel ei ole sedavõrd suur katkestajate protsent reaalne.

Sportos.eu kommentaaride kohaselt ei suutnud korraldaja tagada osalejate ohutust, olgu teiste ajadega kuidas on, aga kui see on tõsi mis välja toodud siis see on küll kurjast!
Toitlustamisega tehti (ka minu tähelepanek) osalejatele "külma". Lubadus, mille eest raha võeti jäeti täitmata.

 
At 14:46, Anonymous Anonüümne said...

Ülenurme rattaralli?!! Pole kuulnudki ! Imelik, et Pullerits ei suutnud sellise hõreda konkurentsiga võistlust võita ja veel selliste treeningkiiruste pealt, mida ta meile kogu aeg ette laulab. Siiralt imestan sellepärast, et tõelised mehed ja alfaisased osalesid täna selle külavõistlusekese asemel rahvusvahelisel tipptasemega suurvõistlusel ja võtsid mõõtu maailma parimatega, mitte alavormis endiste tippsportlastega. Keda kotib mingi Ülenurme rattamaraton,samal ajal kui pealinnas toimub päris maraton

 
At 14:49, Anonymous Anonüümne said...

To 14 :46 Pullerits ei jaksa maratoni läbi joosta ( pole kunagi jaksanud), Aga kekutada ju ikka tahaks. Eks ta lootsiski pisikesele hiirte pidupäevale, kui kassid kodust ära on

 
At 15:19, Anonymous Anonüümne said...

Vaatan, et mõned kodanikud siin ei saa partei poliitikast ikka üldse aru! Raiuge siis omale pähe: Suurvõistlused on need kus osaleb Pullerits ja ülejäänud on mitte mainimist väärivad külavõistlused. Samuti on ainult need tõelised spordialad, mida hetkel harrastab Pullerits.

 
At 16:32, Anonymous Anonüümne said...

Milleks või kellele panna juhendisse asju mida ei täideta?

https://www.sportos.eu/ee/et/tartu-terminali-iv-ulenurme-haaslava-rattaralli/kommentaarid/

 
At 16:34, Anonymous Anonüümne said...

Selle postituse tõlge:
"Vaadake kõik kui kõva mees olen" :D

 
At 17:00, Anonymous Anonüümne said...

Tänane avatud raja algus Tehvandil oli teisipidi, ehk kitsaste pöörete ja liivase lakumisega lasketiiru tagant, kus seisupealt pandi küljed maha.
Kas TRM-i algus saab sama?

 
At 17:42, Anonymous Anonüümne said...

Priit võiksid mussooni ka videodele taustaks tiksuma panna. Annab emotsiooni juurdegi kiirest sõidust. Kiire sõit paistis tänase vueltaga võrreldes. Hea et ühes tükis lõpetati ja raja väliselt arvete klaarimiseks ei läinud. Kiirete sõitudega on arusaamatused lihtsad tekkima.

 
At 18:01, Blogger Priit Pullerits said...

Peagrupi keskmine kiirus tuli 38,15 km/h, atrõõvist läinud esiviisiku keskmine kiirus oli 39,2 km/h.

 
At 18:09, Anonymous Anonüümne said...

Hr Pullerits, te oleks pidanud siis sutsukese juurde panema. miks te ei sõitnud nagu trennis, kus te üksi pidevalt üle 40 km/h sõidate? Haige põlv segas või?

 
At 18:16, Blogger Priit Pullerits said...

Vale! Trennis sõidan 31-33ga, vaid üksikuid lõike teen rohkem kui 40ga.

 
At 18:49, Anonymous Anonüümne said...

Teete Priidule liiga, ka grupis sellise kiirusega 39 km sõita nagu Priit seda tegi on kõva sõna - vähesed teist suudavad seda ning kes millise võistluse valib ja mida ta sellest oma blogis (oma tuba oma luba) kirjutab ei tohiks küll kellelegi pinnuks silmas olla.

 
At 19:23, Anonymous Anonüümne said...

Ei saa ka aru miks Pullerits ennast selle katkise kaameraga piinab? Võistlustel grupis sõites pole kuigi mõistlik mingite kõrvalistega vidinatega jebimine. Lisaks kompuutri kaotamisele võib selline tegevus kehvemal juhul lausa ebatervislikult mõjuda. Mees pole ju nii vaene või peaks tõesti korjanduse organiseerima?

 
At 19:38, Anonymous Anonüümne said...

Toetab eelmist.Võiks öelda et sellises 38kmh keskmist ongi kõige ohtlikum sõita. Mõni vähem kogenum heal päeval suudab ka hoida kiirust aga kardab grupis sõitu sellisel kiirusel. Hirm teadagi ei sobi selle ala juurde. Läheb veel aastaid kui linnulennult hakkab selliste gruppide sõidustiil sama ilus paistma mis tippudel.

 
At 20:01, Anonymous Anonüümne said...

Liiga palju karusellitamist on neis gruppides mis ei anna erilist energia võitu. Sama mis prügikast köögis ühest kohast teise ja tagasi tõstmine. Lust on vaadata sellist rongi mis liigub kiirelt ühtlaselt,vaat et iga mehe vändapööre ühes taktis. Sellises grupis tekkib selline vaib nagu oleks tegu igiliikurist sõjamasinaga nii seest kui eemalt vaadates.

 
At 20:39, Blogger Priit Pullerits said...

Lp 19:38, kui videot vaatate, siis seal Ülenurme rattarallil ei olnud midagi ohtlikku. No olgu, kui finisitõusu vaatate, siis küllap näete, et sain paremalt konkurendilt müksu, mis lõi tempo maha ja seepärast eesmised lõpus, nagu näete, eest vajusidki, aga see oli ka ainus müks, muud ei olnud midagi ohtlikku kogu sõidu jooksul. Asi selles, et võistlejate arv oli optimaalne, lõpuks ei jäänud peagruppi 20 meestki. On teine asi, kui grupis on üle saja sõitja...

Lp 20:01, neil võistlustel on mehed eri eesmärkidega, seepärast ei maksa mingit masinavärki loota. Selleks peaks olema tiimid. Minu huvi on aga näiteks just vastupidine: et võimelikke tiime lõhkuda, tekitada ebastandardseid olukordi, kiirendada kohtades, mis pole loogilised, tõmmata järsku, nii et keegi ei oota, ja tõusul, kus teised pigem luuslanki tahaks lüüa. Nii palju kui osalejaid, nii palju eesmärke, mistõttu õlitatud tööd ei maksagi loota. Vaadake videos kohta 6-7 km enne finišit, kus karussellis teen ootamatu liikumise hoopis paremale ja milline närveldamine ja kisa sellele järgneb.

 
At 20:48, Anonymous Anonüümne said...

Ma olen siiani arvanud, et PP võistleb ikka spordimeete võistlustel. Siin videos on enamus ikka õlle mehed. Vähemalt välimuse järgi on pigem selle seltskonna vääriline.

 
At 21:13, Anonymous Anonüümne said...

Kui Eesti rattaliikumisest tehtaks kokkuvõttev film siis Priit oleks selles kurjami rollis. Ma saan aru reaalses elus ei saa neid asju kergelt muuta, aga ilus oleks. Kestvus ala otseses ja sügavamas mõttes tähendabki kestmist. Jõuda ühes tükis lõpuni. Jõu vahekorra paneb paika suuresti palju kellegi energia varusi sees on. Grupp laguneb niiehk naa laiali.Jah see ei ole nii põnev aga oluliselt turvalisem. Pealegi on suure grupi kukkumine kõige fataalsem, ettearvamatum, vigastused invaliidistumiseni välja. Selles risus võib nii mõnigi pedaal eksida silmadesse, ja edasine elu on teadagi mis. Natuke hirmu jutte.

 
At 22:22, Anonymous Anonüümne said...

Lgp 20:48 Eespool juba oli ju juttu, et spordimehed olid Tallinna maratonil.

 
At 22:41, Anonymous Anonüümne said...

Vaatasin.
Kiire, närviline, palju möla. Mina jään ikka resideeruma metsa.
Meeldiv oli vaadata kuidas vanad ässad lõpus jalad sirgu lasid ja hullusel minna lasid. Ja kuidas Mandri mõnuga domestique rollis oli ja ennast tühjaks sõitis jooksikuid püüdes.
Priit ikka pongestas et mõni kohtki parandada.

Kurve peame harjutama. Peale kurvi jääb alati 15m vahe sisse, mille kinnisõitmiseks kulub asjatu energia.
Samuti ees peale vahetuse lõppu, kui gruppi kukume jäävad pikalt liiga suured vahed eelnevaga sisse, et tagant tulijad peavad need kähku kinni nõeluma möödudes ennem kaarega Priidust. Või siis peab ise Priit korraks 100w juurde panema et see vahe kinni sõita.

Tihti sõidu "elavdamine" toimub enda lõbustamise nimel. Tagant pundis istudes vaatad, et kuhu ta nüüd üksi küll vastu tuult litsuma hakkab. Pole kuskile minna ja lõpuni neetult palju et üksi sellist punti eemal hoiaks isegi kui paar abilist peaks saama.

Nu vorm ju igati hea. Tahaks siis Tartus rattamaratonil näha alla 3h aega.

Huu

 
At 23:17, Anonymous Anonüümne said...

Aga see oli ikka väga valus vaadata, kuidas Priit valele poole
vahetas ja oleks peaaegu kaasvõistlejad pikali tõmmanud.

 
At 00:17, Anonymous Anonüümne said...

Võistlemise ja spordi võlu tulenebki sellest et toimub midagi ootamatut, ettenägematut. Ise tulebki action-it teha, ka siis kui see kellegile ei meeldi või nagu Priidu videost näha oli, keegi karjuma hakkab. Tehes kõike "metoodiliselt õieti" on tulemus võibolla parem, kuid see on igav, emotsioon jääb saamata.

 
At 08:00, Blogger Priit Pullerits said...

Nõus, 00:17. Kui meenutada, mis sellest sõidust mälestuse jättis ja emotsiooni andis, siis ikka see, mida ise tegid ja ette võtsid, mitte see, et näe, istusin ilusasti grupis või ketis ja tulin peagrupiga rahulikult lõpuni.

Lp Huu, tähelepanekud suuresti õiged. Kurvide teemas tuletan meelde, et ei saanud sadulast tõusta ja püsti kiirendada, seepärast need vahed tekkisidki, olin sellega arvestanud, ent nagu näete, tõmbasin vahed alati kinni.

Jah, Huu, lõbustamine on ka see, et kui lähed üksi teisel pool teed küljekaga või vastutuult eest, siis on huvitav vaadata - ja kui vaadata ei söanda, siis ette kujutada -, mida teised nüüd tagapool teevad. Paaril korral, kui üle õla kiikasin, nägin, et sain pisukese vahe sisse. Loomulikult teadsin, et ega ma kuskile eest lähe, aga ikka oli huvitav, mitte lihtsalt niisama rongis kulgeda.

 
At 12:40, Anonymous Anonüümne said...

Tuleb minna Huu õpilaseks. Tema on mees kes allhoovusi mõistab ja teab kuidas puuduvad 125W vajalikul hetkel välja võluda.

 
At 17:47, Blogger Priit Pullerits said...

Hea meelega kuulaks ka nende nägemust, kes Ülenurmel kaasa sõitsid, sest nemad nägid kõrvalt ja tagant, mitte ei targutaks siin puusalt.

 
At 18:49, Anonymous Anonüümne said...

Täna on taas Pulleritsu ja tema andunud jüngrite õnnepäev. Eesti kohtub jalgpallimurul Hollandiga. Kuna mäng toimub Eestis, siis on võimalus otse Alecog areenile oma meelsust avaldama.
PS. suure tõenäolsusega Eesti kaotab, nii et pärast saab kõvasti parastada ka ja neid "idioote" mõnitada, kes kaasa elasid.

 
At 20:17, Anonymous Anonüümne said...

See peab küll sulamasohhist olema, kes täna jalkat vaatab.

 
At 20:30, Anonymous Anonüümne arvamusliider said...

Teeme panuseid ka. Kas tuleb rekord?
Tuleb!
0:9.
Kes lööb üle?

 
At 20:58, Anonymous Anonüümne said...

Kuuldavasti formeerub Terminali rallil sõitjate poolt avaldus tarbijakaitsesse. Kui Priit juhuslikult maksis osalustasu, siis võib ka liituda.

 
At 21:08, Blogger Priit Pullerits said...

Minge nüüd oma tarbijakaitsega! Kas see, et suppi ei saanud, on nii suur traagika? Selle pärast käitegi sõitmas, et pärast suppi süüa? Seal oli kohe kõrval soodsate hindadega söögikoht, kui kõht tühjaks jäi. Minu meelest on hea, kui üldse leidub neid, kes tahavad võistlusi korraldada, seda riski ja vaeva võtta - aitäh sellistele kõigile! Mulle see võistlus meeldis. Maksin ka stardimaksu, aga mingi avaldusega küll ei ühine. Nalja teete või? Vaadake videot, kui lahe sõit oli!
Või peaksin teie meelest kaebama nende peale, kes mind sõimasid? Seni kui lööma ei minda, tuleb ka sõim alla neelata, sest omast arust oli sõnavõtjail ju õiguski, selle eest ei saa neid ju ometi hakata kohtusse või kuskile t-kaitsesse kaebama.

 
At 21:34, Anonymous Enn said...

Pole vaja korraldajaid, kes panevad finishi kinni enne kui kõik kontrollaja sees sõitjad lõpetanud on. Võib-olla ongi korraldajad PP blogis liiga palju käinud. Siit saab meistriklassi õppuse, kuidas käigu pealt seisukohti muuta.

 
At 21:43, Anonymous Anonüümne said...

Jalka hakkab. Priit pliiatsi ja paberiga ka jalgpalli vaatamas, et mõnuga homme jalgpalli ajalehes ja blogis põrmustada.

 
At 21:47, Anonymous Anonüümne said...

Mitu minutit esimeseni läheb?
3, ei 2.

 
At 21:53, Anonymous Anonüümne said...

Saate näha et Padrel on taas õigus. Kuningas jalgpall külvab häbi Eesti rahva ülle. Oleme endised suuskurid ja tänased maanteeratta ässad.

 
At 22:11, Anonymous Anonüümne said...

Oi me oleme paljut vahepal olnud.
Vigursuuskurid, kettaheitjad, 10 võistlejad, vehklejad, rallimehed.

Kõike seda niikaua kuniks taas häbi hakkab. Oleme ikka tohmanid küll!

 
At 22:12, Blogger Priit Pullerits said...

Igav mäng ja ala. 1:0 tehti nagu muuseas veerand tunniga ära. Palli valdamine 20:80 Eesti kahjuks. Ma ei saa aru, mida seal vaadata küll on. Täiesti ebahuvitav asi. Vaatan Eurospordist pigem Inglismaa velotuuri, seal viisik atrõõvis 2.07ga.

 
At 22:18, Anonymous Anonüümne said...

Padre mängu ei vaata, aga väga täpselt teab. Õppige, sitakotid!

 
At 22:45, Blogger Priit Pullerits said...

See on huvitavam, kas Briti tuuril saadakse jooksikud kätte. 7,5 km lõpuni, üle 2 minuti edust järel 50 sekundit. Põnev!

 
At 23:31, Anonymous Anonüümne said...

Mõned päevad tagasi oli telekast velotuuri vaatamise vastu argumente küll ja veel:
Miks teha teiste elust oma elu sisu???
Mis kasu sest vahtimisest on? Kuidas see mind inimesena arendab? Parem spordin ise või loen.

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Priit kes siis Vuelta (super lahe aasta käimas) mutta tagumise järel Briti velotuuri jõllab?
Mis teil viga on? :)

Huu

 
At 07:12, Blogger Priit Pullerits said...

Jalgpall... Siin pole isegi midagi kommenteerida. Tuli see, mis tulema pidi.

 
At 08:54, Anonymous Anonüümne said...

Kas blogipoeg on pühapäeval TRM stardis?
Kes kuulsatest veel lisaks Pulleritsule stardis on?

 
At 09:19, Anonymous Anonüümne said...

Kes Pulleritsu blogis jalgpallist räägib peab üldse kõigepealt vabandust paluma. Pulleritsu käest ja kõigi teiste käest.

 
At 09:47, Anonymous Anonüümne said...

Priit peaks siis juba kaks korda vabandust paluma iseenda ja teiste käest.

 

Postita kommentaar

<< Esileht