teisipäev, jaanuar 07, 2025

Pullerits: Kes võtab uurida järjekordse ahistamisjuhtumi Eesti spordis?

Nüüd, nagu aru saan, on käes see aeg, kus tuleb Eesti spordis igasugust aastatetagust s*tta välja kaevata, sest see annab tööd nii prokuratuurile kui ajakirjanikele. Kui juba kaevamiseks on läinud, siis kaevame kõik üles, eks? Nagu on asjalood käivitunud näiteks laskesuusatamises, kus, nagu nüüd lugeda oleme saanud, on spordiala juhid USAs eiranud naissportlaste seksuaalset ahistamist aastakümneid (fotol paremal ja all vasakul). Kas tahame, et midagi sellist juhtuks ka Eestis?

Teate ju küll, et ükski ajakirjanik pole parem, kui on tema infoallikad. Mul on informatsiooni selle kohta, mis on juhtunud ühes kauninimelises ööbimispaigas Lõuna-Eestis, kuhu tavatsesid hooaja lõpu järel koguneda ühe maailma suure spordiala igas mõttes tugevad tegijad. Nii et ma ei räägi teile siin mingitest petanque’i maakonna noorteturniiri varumängijatest. Ma räägin tegijatest, kelle nimesid üldsus suurepäraselt teab.

Ja ma ei räägiks seda lugu siin pelgalt sensatsiooni pärast. Vaid räägin sellepärast, et ses loos on seksuaalse ärakasutamise ilmselged tunnused.

Naisi ja vägijooke oli noil üritustel palju. Üks Vene mees, täiesti arvestatav tegija, mitte küll absoluutne tipp, kaanis end nii täis, et kui järgmisel päeval toimus laste üritus, oli ta võistuspaigas ühes kuulsusrikka ala sektoris kõigi nähes ropsinud. Ehk oksendanud. „Eelmine õhtu käis korralik andmine,” sedastas noid sündmusi meenutanu.

Naiste osas, tunnistas allikas, jahmatas teda see, kui palju nägi ta noil üritustel kas suhtes või koguni abielus naisi, kes spordiheerostega millelegi risti ette ei löönud. „Seal käis kohalike abielunaisi piisavalt magatamas,” kirjeldas ta. Nähtu oli talle nii šokeeriv, et pani tema arusaamise inimsuhetest, truudusest ja usaldusest korralikult kõikuma. „Olin ikka pikalt traumeeritud,” ei salanud mu allikas.

Aga kas nood naised said üldse aru, et neid kasutati ju ära?!

Allikas oli nõus rääkima ka ühe detailsema loo. „Üks tore mäng oli selline, et mehed istuvad ümber laua, nii kümmekond või rohkem, laudlina puusadeni. Laua all toimetas üks Eesti nais...[ütles spordiala nime ka]. Mängu eesmärk oli tilli järgi ära arvata, kellega tegu.”

Küsisin, kes too laua all oli. Allikas vastas. Ma ei pidanud kontrollima. Tean seda nime. Enamik selle spordiala jälgijaid kindlasti teavad.

„Sportlased on [...] perverdid,” sõnas allikas.

Kas tollele naisele meeldis see, mida ta tegi? Kas ta sai aru, mida ta tegi? Kas ta sai üldse aru, nagu nüüd Eesti spordi ärakasutamisjuhtumite uurijail tavaks öelda, et teda kasutati ära?

Kui palju veel on Eesti spordis peidus ärakasutamise juhtumeid?

Kas EADSE ja alaliidud ja prokuratuur kavatsevad noid juhtumeid ja siin kirjeldatud juhtumit ka uurida? Kas need spordiajakirjanikud, kes on seni nii innukalt käsitlenud kuuldusi ahistamisjuhtumitest, sööstavad nüüd ka selle loo kallale või teevad näo, et pole midagi kuulnud ega näinud?

Foto 1: Naised USA laskesuusatamise seksuaalse ahistamise skandaali keskmes. Vasakult: Joan Wilder, Grace Boutot ja Joanne Reid. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 2: USA endine laskesuusataja Grace Boutot, enda sõnul seksuaalse ahistamise ohver, oma kodus Bostonis mullu sügisel. Foto autor: AP/Scanpix
Foto 3: USA rannavalveakadeemia (
Coast Guard Academy) esimese klassi kadett Kyra Holmstrup annab tunnistust seksuaalse ahistamise teemal USA Senati uurimiskomitee ees Washingtonis 12. detsembril 2023. aastal. Foto autor: Reuters/Scanpix

32 Kommentaarid:

At 13:59, Anonymous Anonüümne said...

Seda oligi vaja tõestada, spordis tegelikult pole seksuaalset ärakasutamist. Kõik on kõigega päri ja veel enamgi. Pole mõtet EADSE-d tolle pärast tülitada.

 
At 14:17, Anonymous Anonüümne said...

Endised kergejõustiku tüdrukud (Nüüdseks noored treenerid ) käisid välislaagris igal õhtul erinevate meessportlastega asju ajamas. Kes keda ära kasutas?! 😄

 
At 14:47, Anonymous Anonüümne said...

See oli ikka "vinge" piiga, kes tundis mehi tilli järgi

 
At 16:02, Anonymous Anonüümne said...

No kui Priit leiab, et nende lauaaluste tillimängudega on toimunud seksuaalne ärakasutamine või muu kuritegu, siis peaks sellest ju õiguskaitseorganitele teada anda. Muidu tundub see rohkem olevat "märter" Viru kaitsmine vanas heas Edgari stiilis : "aga vaadake, mis teised teevad!"

 
At 17:03, Anonymous Anonüümne said...

Kuidas meie Harvey elab? Käib seina ääres ei muidu piilumas?

 
At 18:05, Blogger Kristiina Allekõrs said...

Nimeta vähemalt spordiala julge mehena..

 
At 18:16, Anonymous Anonüümne said...

Kas tegemist oli treenitavatega, alaealistega? Kui ei, siis vahet ei ole.

 
At 18:22, Anonymous Anonüümne said...

Prooviks nüüd korra jõud ühendada ja vaadata, kas selle mõistukõne piisaval loksutamisel midagi sõelale jääb. Kauninimeline koht Lõuna-Eestis... Ilmselt siis mitte Tehvandi, Haanja, Kääriku jma. Kui poleks kauninimeline, siis konteksti arvestades oleks olnud kindlalt Litsmetsa. Mida aga arvata Pühajärvest või Kurgjärvest?

 
At 19:08, Anonymous Anonüümne said...

Greete motell. Tean neid asju.

 
At 19:11, Anonymous Anonüümne said...

Kepi kuju järgi omaniku tuvastamine on loogiline suusatajate puhul. Laskesuusatajad suudavad omaniku üks ühele relva järgi tuvastada, asi siis see asja järgi paika panna on. Jääks nagu selle lühivaliku juurde. Teiste alade puhul peaks olema tegu nats imelikega. Tegelikult motosportlased võiks kah nagu kvalifitseeruda. Igatahes peab alal olema palju pappi, et nõnda lõbutseda.

 
At 22:10, Anonymous Anonüümne said...

Kergeraksuga tegemist.

 
At 22:20, Anonymous Anonüümne said...

Arusaadav, keda sa selle teosega kaitsta üritad. Aga kui see olukord jääb sulle veidike arusaamatuks, paneme asja kooli konteksti. Tegu on tunnustatud meesõpetajaga, kes tikub seksuaalselt ligi 7-8. klassi tüdrukutele, keda ta on võibolla juba algkoolist saati õpetanud. Tüdrukud ei julge keelduda, kuna kardavad karistust, või siis lubab õpetaja tunnis rohkem tähelepanu anda, eratunde, mille tagajärjel saab põhikooli lõpus paremaid eksamitulemusi. Lisaks tegu on targa mehega ja ta teab väga hästi kui mõjutatavad ja kohati isoleeritud on sellises eas tüdrukud. Ja siis selle mehe kaitsja hakkab oma uhkes blogis rääkima, kuidas tal on allikaid kuidas ka üliõpilased alkoholi joovad, pidutsevad ning seejärel erinevaid perversusi teevad ja mitte ainult omavahel vaid ka õppejõududega, et äkki peaks neid ka ikkagi uurima. Sa kas ei saa aru nende olukordade erinevusest või pead neid samaväärseks ja ma ei tea kumb hullem on.

 
At 22:33, Anonymous Anonüümne said...

Vanasti nimetati selliseid litsideks, nüüd ohvriteks. Palju õnne!

 
At 23:03, Anonymous Anonüümne said...

Ohver on ohver, ka 22-aastane ja pealekauba ei saa ta nagunii aru, et teda ära kasutatakse. Uurija Perli on seda korduvalt seletanud. Kümme meest on kasutaud naissportlast ära. Vanasti nimetati seda grupiviisiliseks. See on serious stuff, man.

 
At 01:21, Anonymous Anonüümne said...

Mida see blogiomanik toodab juba poolteist aastat? Järjekordne ebareaalne jura, mees manipuleerib konteksti ja kangutab tähelepanu põhiteemalt kõrvale. Täielik pläust, sada protsenti. Lasteaia tase. Ausalt öelda on raske ette kujutada, mis paganama asju ta elu jooksul koos selle viruga ajanud on (või kui palju võlgu jäänud on), et ennast ja enda tõsiseltvõetavust sellisel kombel hävitab. Mingi tartu masohhismi teema? Kaotatud kihlvedu?! Vanus?! Kindlasti peab siin olema mingi muu teema taustal kui ainult kooliaegne sõprus lapsepõlves, ja vabatahtlik ajakirjanduslik laibastumine selle nimel. Eeldades, et ufod ja kõikvõimalikud meditsiinilised diagnoosid võib välja jätta. Väga Kurb.

 
At 01:32, Anonymous Anonüümne said...

Unista edasi Krissuke, laua alla tuleb ka kvalifitseeruda.

 
At 08:02, Anonymous Anonüümne said...

See on lihtsalt kibestumus. Tean ühte ajakirjaniku kes tihti suusakoondisega koos oli, kuid visati sealt inforuumist välja. Peale seda oli palju sappi ja kibestumist. Teate kindlasti palju kibestunud vanainimesi, kuid noortena olid nad ju toredad ja lõbusad. Ometi on nad lõpuks vanaduses sellised nagu on.

 
At 08:18, Anonymous Anonüümne said...

Priit laiendab teemat ja õigesti teeb! Kuulge, asi ei ole ainult ühes Virus või ükskõik kelles teises, siin on tegemist mustriga, nagu EADSE on Viru asjus mõiste lendu lasknud. Nüüd hakkabki tänu Priidu tegevusele välja kooruma muster. Ei, Viru ei ole mingi üksikjuhtum! Siin on tegemist süsteemsete ärakasutamistega Eesti spordis. Ma saan aru, et paljud ei taha, et need lood välja tuleksid, sest on ise neis osalised või teevad vaikimisi katet nois lugudes peaosas olnud tuntud tegelastele, püüdes siin näidata Priidu tegevust kui mingit irdumist ja sildistades seda kibestumise ja muu sellisega. Tegelikult on see, mis ta teeb, vajalik, sest spordi Augeisase tallid vajavad puhastamist. Ma pigem küsiks, miks kutselistest spordiajakirjanikest pole siin asja, miks nad ripuvad nagu imikud prokuratuuri nisa otsas ja ise midagi esile ei too, vaid tiražeerivad kriitikavabalt proksi ühepoolset vaadet? Väga nõrk.

 
At 09:56, Anonymous Anonüümne said...

Mis juhtus kauninimelises paigas? 1. Üks Vene mees kaanis end täis ja olla oksendanud. 2. Naised (abielus?) ja mehed (vallalised?) olid vahekorras. 3. Üks naine ronis laua alla ja nägi sel paljaid tille.

Kõiges selles on tavalist rumalust ja labasust, kuid toodud kirjelduse põhjal lubamatut seksuaalset ärakasutamist ei paista. Vähemalt õiguslikus vaates mitte. Või milles täpsemalt lubamatu seksuaalne ärakasutamine nendes näidetes seisneb?

Loost ei ilmne, et tegemist olnuks alaealistega ega treener-õpilase rolliga või vägivaldsete situatsioonidega. See, et täiskasvanud ning mitte sõltuvussuhtes olevad inimesed joovad, kepivad ja elavad patuelu on äärmisel juhul taunitav, kuid mitte karistusseadustiku tähenduses mainimist või uurimist väärt. Erinevalt kurikuulsa kergejõustikutreeneri juhtumist.

 
At 11:31, Anonymous Anonüümne said...

Kõlab nagu svingerite klubi. Juhul kui Augeiase tallide puhastamiseks läheb siis võtaks ette ka need muud svingerite klubid, et palju on seal ärakasutamist ja sõltuvussuhteid. Kuna Priit teema üles tõstatas, siis pakub selline porduelu nüanss elavat huvi. Mis toimub Eestis ja kas see kõik on ikka legaalne või lihtsalt näib jokk.

 
At 12:05, Anonymous Anonüümne said...

Me ei ole seda sportlast (kergejõustiklane?) seal laua all ju küsitlenud. Me ei tea, mis ta ütleks, kui nüüd küsitleks. Väga võimalik ja isegi usutav, et nüüd näeb ta selles kõiges enda seksuaalset ärakasutamist, sest kahtlemata said mehed teatava naudingu sellest, mida nendega tehti. Samuti ei tea me asjaolusid, mille tõttu naine laua alla kupatati. Ei saa üldsegi välistada, et talle lubati midagi selle eest. Pigem on see väga tõenõoline, et mingi sõltuvussuhe seal oli. Sest milline naine end niiviisi kümne mehe ees alandaks? See polnud mingi intiimne üks ühele olukord. Saan täiesti aru, miks omal ajal grupiviisilise eest anti rohkem. Kuidas nüüd?

 
At 12:34, Anonymous Anonüümne said...

Sa ei suutnud juhtumite vahel tegelikult ühtegi sisulist erinevust välja tuua.

Ei ole Viru juhtumis teadaolevalt ühtegi seksuaalselt ärakasutatud alaealist. Viru puhul käib jutt seksuaalsest vahekorrast täiskasvanud treenitavatega, kes ei olnud sellele sõnaselgelt vastu. Viru kahjuks räägib see, et ta on treener. Treener omab väidetavalt sellist mõjuvõimu, et treenitavatel puudub sõnaõigus, kui treener põlvitada palub. Kas me peaks võtma ette kõik tööalased armusuhted, kus ülemus ja alluv on vahekorras? Omab ju ülemus mõjuvõimu. Kusjuures vahest suurematki, kui üks treener. Milles seisnes Viru mõjuvõim, kui nii mitmedki treenitavad treenerit vahetasid? Kas siis järsku mõjuvõim lahtus niivõrd, et ta ei suutnud neid isegi enam trennis hoida? Kas mehed, kes peret ülal peavad, järelikult väärkohtlevad oma kaaslast, kui nendega ühte õhtul heidavad?

Viru juhtumis on üks sage väide olnud see, et ohver ei pruugi aru saada, et teda on väärkoheldud. Selle arusaamani jõudmine võib väidetavalt võtta kuni kümme aastat. Ometigi meil vägistajad jalutavad, sest ei pole piisavalt ei olnud või lähevad riigi eestkoste alla, sest ei on olnud piisavalt ei. Kas siis kannatanute jah saab üldse olla jah nii, et seda ei saaks tõlgendada eina? Või kas kannatanu ei saaks olla ei nii, et seda ei saaks tõlgendada jahina? Puhtalt õiguslike algete pinnalt hakkame me sellisel juhul väärkohtlemise mõistet painutama vastavalt vajadusele või sättele, mis loob üksnes õiguslikku ebaselgust ja muudab mitmed juhtumid jaburaks.

 
At 14:08, Anonymous Anonüümne said...

Voodis olevad võimuvertikaalid tuleb lammutada. Kodusesse magamistuppa loodud inimpüramiidid tasandada. Aeg on saata reporterid välja ning piltnikud kaasa anda. Vaid nii saame kõik koos vaadata fotosid ja lugeda juurde asjakohast teksti lauaaluse ning voodipealse ilma kohta.

 
At 14:48, Anonymous Anonüümne said...

Mis toimus mitmevõistlejate grupis? Seal oli isaline ka endine teatud boss, kes ise meisterdas ühele tudengile isegi õppejõuna lapse. Selles grupis olid täiega mõnusad saunad. Kes kellega ja kus, polnud oluline.Nii mitmedki paarid said seal segatud ja vahetatud.Kogu see seltskond on hetkel kuuekümnendates. Siinkohal tervitusi ka jooksuseltskonnale, kes vahetasid" teatepulki" 😁

 
At 16:04, Anonymous Anonüümne said...

Millal hakatakse Eestis levitatavatel täiskasvanute kanalitel kajastama kohalikke teatepulgastaaride elu ja olu. Igasuguseid võõramaalasi näeb lõputult aga nende puhul on alati kahtlus, et need pingutatud naeratusega modellid kes hoiavad käes või jalge vahel kottidega teatepulka, on manipuleeritud sõltuvuslikes suhetes. Tahaks näha kohalikke naturaalse naeratusega oma toimetamist nautivaid mitte teesklevaid isendeid kaamera ees väikese kuumaksu eest. Seda teemat peaks pushima. Kohalikele kaunitaridele võiks tööd ja leiba pakkuda nii, et nad saaksid vabalt ise otsustada, kas tegevus meile meeldib või mitte.

 
At 17:06, Anonymous Anonüümne said...

Paides olla olnud üks naine kes suksutas päälinna mehi hää raha eest. Kord juhtunud ka kohalik punti. Poes olla siis häbi olnu. Paide teataja kõneles nii.
https://jarvateataja.postimees.ee/7836343/paide-prostituut-mul-on-kogu-aeg-habi

 
At 17:41, Anonymous sotside sabarakk said...

Siin on küsimus selles, kuidas laua alla saadetud naine olukorda hindab. Arvatavasti tollal noorena oli ta sellega isegi nõus, sest ilmselt tehti midagi sellist ülemeeliku peo käigus. Kas ta jõi ise end purju või soodustasid mehed tema purju jootmist? Seega peame vaatama rohkemat kui üksnes laua all tegutsemise akti. Aga kui nüüd ajakirjanik talle helistaks ja paluks seda tillide uurimist meenutada, siis oleks tal suure tõenäosusega kohutav häbi, et selline asi on välja tulnud (ja ta eitaks kõike). Pole võimatu, et ta küsiks endalt, kuidas ta küll omal ajal sellise asjaga nõus sai olla ja ennast ära kasutada lasi. See viib omakorda küsimuseni, kas akti laua all hinnata läbi naise tookordse või praeguse vaatenurga. Tollal võis ta asja üle naerda, nüüd aga leida, et need mehed, kes teda selleni viisid ja ära kasutasid, tuleks kinni panna.

 
At 18:35, Anonymous Anonüümne said...

👍

 
At 19:02, Anonymous Anonüümne said...

https://sport.err.ee/1609563010/prokuratuur-esitas-mehis-virule-suudistuse

 
At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

Oleme kursis, ei ole vaja seda linki siia söögi alla ja söögi peale toppida. Teadjamad on ka kursis, et see süüdistus on nõrk ja sisu seal pole. Aga punnitatud on kõvasti, et asi ikka kohtuni viia, seepärast pidi selle asja ikka nui neljaks edasi saatma. Iseasi, mis sellest kohtus saab, kus enam ei piisa lihtsalt ühepoolsest süüdistusest, vaid sõna saab ka süüdistatav koos oma kaitsjatega. Siis muutub pilt mitmekülgsemaks.

 
At 21:54, Anonymous Anonüümne said...

Kas tegemist oli endise tõkkejooksjaga?

 
At 21:58, Anonymous Anonüümne said...

19:19 Kui sisu ei olevat, no mida siis ärrituda!

 

Postita kommentaar

<< Esileht