pühapäev, oktoober 16, 2011

Pullerits: Kuidas Eesti Suusaliit vana kirjaga Delfi abil tuld kõrvale juhib?

Nagu kõigile teada, esines Urmo Soonvald Delfis justkui suure paljastusega, et Otepää MK-etapi korraldaja Alar Arukuusk on saatnud Rahvusvahelisele Suusaliidule (FIS) Eesti Suusaliitu kritiseeriva kirja. Sellega on pealtnäha osavalt loodud foon, nagu oleks just Arukuusk see, kes on saboteerinud Otepää MK-etapi elujõulisust järgmistel aastatel.

Otsisin oma tuhandete nimede ja numbritega allikate märkmikust üles Arukuuse numbri ja helistasin talle pühapäeva õhtul enne kella üheksat, et teha seda, mida Delfi oli tegemata jätnud: uurida temalt endalt, mis on ikkagi kirja tagamaad.

Arukuusk rääkis mulle, et ta saatis Delfis avaldatud kirja FISile juunikuus, kui sai selgeks, et tema juhitav SA Tehvandi Spordikeskus ei ole Eesti Suusaliidu tahtest tulenevalt enam Otepää MK-etapi korraldaja. FISi tehniliste delegaatide visiidini Otepääle oli siis jäänud kõigest nädal. Arukuusk selgitas, et kuna MK-etapi korraldamiseks oli kolmepoolne leping FISi, ESLi ja SA Tehvandi Spordikeskus vahel, siis ühe lepingupoolena oli tema kohus FISi informeerida, et SA Tehvandi Spordikeskus enam Otepää MK-etapi korraldaja pole. Seda Arukuusk oma kirjaga ka tegi. Ta kinnitas, et kiri oli informeeriv, mitte kaebav. Liiati kinnitas Arukuusk mulle, et too kiri ei ole mingi saladus, sest sellest teadsid nii SA Tehvandi Spordikeskus nõukogu liikmed kui ka Eesti Suusaliidu juhatus.

Arukuusk ütles, et saatis kirja FISi murdmaasuusatamise juhile Jürg Capolile, kes oli selle saatnud edasi arupärimiseks ESLile. Kas kirja võis seega saata edasi Delfile keegi ESList, seda Arukuusk ei osanud öelda ega pidanud seda ka oluliseks, sest asjaomastele tegelastele oli tema kirja sisu nagunii teada ja see ei muuda iseenesest mitte midagi. "Kirja sisu ei ole saladus," kinnitas mulle Arukuusk, tuletades meelde, et ta oli öelnud juba juunis, et informeeris FISi Otepää MK-etapi peakorraldaja vahetusest. "Kõik teadsid sellest kirjast, see ei ole nii, et ma olen tahtnud MK-etapile halba." Ta lisas, et tollest ajast saadik ei ole tema enam FISiga kordagi suhelnud.

Arukuusk ütles meie vestluse lõpuks: "See kiri ei saa küll olla ajendiks, et Otepäält MK-etapp ära võetakse. Nii kõva mees ma ka ei ole."

Ent see polnud veel kõik - sest Delfi näitab süüdistava näpuga ka Otepää MK-etapi endise direktori Tiit Peki peale. Ega siis muud midagi kui otsisin märkmikust Peki telefoninumbri (olin talle reedel helistanud, kuid tema ei ole minu eelmise sissekande salaallikas) ja helistasin õhtul kell veerand kümme talle. (Lõppeks olen mina siin ainus, kes reaalset reporteritööd teeb ja inimestega suhtleb, mitte ei ripu ära meilile saadetavaist teatistest ja kirjadest ega koo igasuguseid subjektiivseid, faktipõhituid vandenõuteooriaid.)

Pekk ütles, et tema on Eesti suusarongilt juba ammuilma maha astunud ning tema elu on uutel radadel edasi läinud. "Minu tööd jätkavad inimesed, kes, olen veendunud, saavad selle tööga väga hästi hakkama," lausus ta mulle ja lisas: "Minu isikut ei maksa ületähtsustada."

Kui uurisin, miks tema teed ESLi juhatusega juba 2006. aastal lahku läksid, ütles Pekk, et "need on nii vanad ajad, et ei taha spekuleerida". Ta lausus, et kui ESL soovis teda suvel FISi murdmaakomitees asendada Jaak Maega, siis on ESLil täielik voli seda teha ja tema aktsepteerib seda tahet. Ta lisas, et osales viimati FISi üritusel juuni alguses Sloveenias FISi kalendrikonverentsil. Siis, nagu ajakirjandus on teatanud, oli Otepää nii 2012. kui ka 2013. aasta MK-etapi korraldajate nimekirjas.

Miks Otepää 2013. aasta MK-etappide korraldajate hulgast välja pudenes, seda ei osanud Pekk mulle öelda, sest tema pärast Sloveenia üritust enam FISi struktuurides tegutsenud ei ole. Seega tuleb selle kohta aru pärida neilt, kes tema tööd seal jätkavad ja seal sellega hästi hakkama saavad, nagu Pekk mind veenis. Kui aga ütlesin Pekile, kes oli terve nädalavahetuse meedia leviulatusest eemal viibinud, et Mae on ajakirjandusele öelnud, et ta ei viibinud viimati ruumiski, kus otsustati Otepää MK-etapi esialgne saatus, ei osanud Pekk selle peale midagi kosta. Ja kuidas ta oskakski?

Aga seda ma küll ei tea, mis on Delfi genereeritud pseudoskandaali mõte. Kõmu iga hinna eest? Kriitika- ja kontekstivaba suhtumine infosse? Analüüsivõime puudumine? Enda ärakasutada laskmine?

Küll aga võin teile näidata ja seletada, kuidas Delfi oma infoesitusega suhtumisi kujundab. Juba avalõigus annab Soonvald hinnangu, et Arukuusk on oma kirjas "ühemõtteliselt skeptiline". Edasi kirjutab Soonvald, et Arukuuse kiri on "kõige krooniks", mis tähendab, et just tema kiri pani Otepää etapi kurvale saatusele punkti. Kas tõesti?! Tagatipuks annab Soonvald aktsente, kirjutades, et Arukuusk rõhutas, et uutel korraldajatel pole kogemusi. Kust ta selle välja loeb, et Arukuusk seda rõhutas? Rõhulisi asju öeldakse ikka kirja algul, mitte lõpus, ja tugeva emotsionaalse laenguga, mitte neutraalselt. Aga Soonvald tõlgendab Arukuuse kirja "sügava mure" väljendusena, mitte asjaoludest informeerimisena - kuid millele selline kirja tõlgendus tugineb? Siin on üks hea näide, kuidas Soonvald infot läbi oma subjektiivse filtri serveerib (minu tehtud kaldkiri, et otsustavatele kohtadele tähelepanu juhtida - P.P.): "Sellest on näha, et Peki ja Arukuuse arvamus ei osutunud siiski piisavalt veenvaks, et kohe ära jätta 2012. aasta etapp, mis oli küll Arukuuse-Peki soov, kuid siiski piisavaks, et pingelisest 2013. aasta kalendrist Eesti välja jätta."

Kas näete nüüd, kuidas saab infoga manipuleerida? Paar hinnangulist sõna siia-sinna ja mooramaa mees on jälle oma töö teinud. Õppige tekste lugema, mehed, ja te näete, et teile pakutakse skandaali pähe mittemidagi!
******Scenic Bajada Loop Drive, Tucson Mountain District, Saguaro National Park, Arizona. 3. aprill 2011. Pildistanud Priit Pullerits. (Suuremalt vaatamiseks klikkida pildile.)

Foto 1: Alar Arukuusk paneb 2010. aasta Otepää MK-etapil käed külge, et asjad sujuksid. Foto autor: Raigo Pajula, Postimees/Scanpix
Foto 2: Tiit Pekk 2008. aasta Otepää MK-etapil. Foto autor: Aldo Luud, Õhtuleht/Scanpix

73 Kommentaarid:

At 21:45, Anonymous Anonüümne said...

Suusaliidul on igal juhul sitaämber peas.

 
At 23:03, Anonymous Anonüümne said...

Tänan, Priit!
Kirjutasin eelmise loo kommentaaris, et võiksite Tartu Ülikoolis õpetada kuidas uurivat ajakirjandust teha. Ja ülioperatiivselt, meeldiva üllatusena, ilmuski õppetund Teie blogis - ajakirjanikele, lugejatele, meile kõigile!

 
At 23:20, Anonymous Anonüümne said...

Neidsamu aktsente kasutab blogi autor oma tekstides usinalt. Kahtlemata ilma nendeta oleksid tekstid igavad ja kuivad. Kasvõi see sama kanne on siin heaks näiteks. Vaiki mõned kohad maha (kahtlused kompetentsi osas), rõhuta midagi muud (kuiv fakt korraldaja muutumisest) ja muutubki kogu aura temaatika ümber. Tehnika sama, tulemus teine. Nii seda halli massi läbi aja kirjanduse lüpstaksegi andes ajakirjanikele vahel tissi imeda.

 
At 23:21, Anonymous Anonüümne said...

Postituses on üks täheviga, mis võib teksti mõtet moonutada.

Priit Pullerits, analüüsige ja kirjeldage lisaks, kuidas suhtekorraldajate juhitud suusaliit infovõitlust peab. Kuidas jõuab teleekraanile rahva poolt armastatud Jaak Mae, et veenda vaatajaid, et "FIS ei maksa kätte" või kuidas Alaver pakub Delfis retsepte, kuidas Eesti kui suusamaa hiilgus taastada või kuidas paljudele teada vana Arukuuse kiri õigel hetkel komprana Soonvaldini jõuab.

ESL on initsiatiivi oma vigade ja rumaluse tõttu loovutanud ja ei suuda enam ette mitut käiku näha. Mängu räpaseks ajamine peletab rahastajad eemale.

 
At 23:25, Anonymous Anonüümne said...

See on veidi naljakas, et inimesed võtavad tõsiselt Delfi uudiseid. Peale Jurtšenko ei ole seal spordiosakonnas kedagi, kes asjale pihta saaks. Soonvald? Elasin varemalt Kadriorus tema lähedal. Sain aru küll, miks teda Õhtulehe peatoimetajaks ei edutatud.

 
At 23:39, Anonymous Anonüümne said...

"Õppige tekste lugema, mehed, ja te näete, et teile pakutakse skandaali pähe mittemidagi!"
Kuldsed sõnad, kuldsed sõnad.

 
At 23:39, Anonymous Anonüümne said...

23:21, Teie mõtet edasi mõeldes tundub mulle nüüd, et see Alaveri neli "põhjust" ja kolm "retsepti" (artikkel Delfis) tõesti pidi vist sündima suhtekorraldaja abiga.
Intervjueeritav (Alaver) tavaliselt ei mõtle nii süstemaatiliselt; ega vala ka ajakirjanik saadud teavet sellisesse vormi. Seal pidi Kubits & Partnerid vms suhtekorraldusfirma asja korraldamas olema. Mis on - nagu Pullerits tabavalt ütleb - näide sellest, kuidas (nõrka) meediat ära kasutatakse.

 
At 23:46, Anonymous Anonüümne said...

> Tehnika sama, tulemus teine.

Jah, see tuleb siis, tehnikat järele ahvida üritatakse. Näiteks sõidetakse klassikat nagu profid - ülipika sammuga ja keppe tagant üles lennutades.
Pulleritsu aktsendid on hoopis teise kvaliteediga loogilises kudemes.

 
At 23:55, Anonymous Anonüümne said...

Mida aeg edasi, seda enam meenuvad Lennart Mere kuldsed sönad: Tule taevas appi!
Kogu seda tragikoomilist suurte poiste liivakastimänge on suht ajaraiskamine hakata kommenteerima....Äkki leidub hoopis keegi sirgeseljaline tegelane, kes algataks erakorralise üldkogu kokkukutsumise, et vana seltskond vallandada ning uuelt, puhtalt lehelt sisuliselt nullist alustada, muidugi juhul kui enam kui poolesajale liikmesklubile üldse reaalselt suusaliidu käekäik korda läheb. Avalikkuse meelepaha ja meedia surve vaevalt neid "kangeid" mehi kohalt kangutab. Kui kusagil kabineti sügavustes teen-mis-heaks-arvan juhtimisstiiliga juhtkond vöib rahus oma uusi salaplaane sepistada, siis reaalsuses veel alles jäänud sportlased on küll pandud suht piinlikku olukorda. Elame , näeme mis siis edasi saama hakkab.
Maamees

 
At 23:57, Anonymous Anonüümne said...

Alljärgnev kirjutis on vastus Priidu eelmise sissekande järelkajades esitatud infole, aga kuna Priit jõudis vahepeal maha saada uue tekstiga, siis lisan selle siia, teema täpselt sama.

Peip, kahjuks Teie nina seekord eksib ja ühestki tellimusest ei saa me siin rääkida. Olen lihtsalt endale südamelähedase ala pärast mures ja viimaseid arenguid on olnud küllaltki ebameeldiv jälgida.
Mina lähtun pildi kokkupanemisel faktidest ja mis vähemalt sama tähtis, lisaks nende esitamisele moonutamata kujul. Õhtul on siia aga lisandunud sissekandeid, mis paraku nimetatud tõekspidamistega ei hiilga ja palju on niisama lahmimist, aga käime teadaoleva info veelkord üle.

Ma ei tea, kas täna Delfis esitatud kuupäevad on kõik tõesed, aga kuna neid pole keegi ümber lükanud, siis lähtume sellest. Ja vaevalt Soonvald neid ise välja mõtlema hakkas.

Esiteks.
Soonvald kirjutab: „4. juunil saatis Jürgen Capol FISist Eesti Suusaliidu peasekretär Jüri Järvele e-maili, kus avaldas muret MK korraldaja võimaliku muutumise kohta. Info, et MKl on uus korraldaja ja et MK uus korraldaja ei pruugi tööga hakkama saada pärines Sloveenias kohal olnud Pekilit. /--/ 17. juunil saatis Alar Arukuusk Jürg Capolile ise kirja, kus ta väljendas sügavat muret Otepää MK etapi korraldajate suutlikuses etapp läbi viia.“

Juhin tähelepanu kuupäevadele. Arukuusk saatis FIS-le oma kirja vähemalt 2 nädalat pärast seda, kui FIS oli MK korraldaja muutusest teadlik.
Seega Peip, ei päde Teie väide, et „Ju oli sellist kirja siis vaja, sest nähtavasti jättis ESL juhtkond FIS -i teavitamata MK korraldajate väljavahetamisest, või vaikis (varjas?) teadlikult.“
FIS oli juba ammu enne Arukuuse kirja ühenduses ESL-ga korraldaja küsimuses ja muudatustest teadlik ning tegemist ei olnud täiendava olulise informatsiooniga, mille saatmist antud ametipost oleks eeldanud.

Teiseks.
Peip: „3. Teatab [Alar Arukuusk]oma murest uute korraldajate kompetentsuse osas.“
Priit: „Ta [Alar Arukuusk] ei ütle, et uued korraldajad on halvad ja ei vääri üritust korraldama - ta ei ütle seda.“
Lisaks märgib Peip: „Oma postitustes toote kontekstist välja ühe kõige vähemolulise osa AA kirjast,...“ See oli osa, kus AA selgelt viitab uute korraldajate kompetentsi puudusele.

Vastupidi Peip, see viimane osa oli kõige olulisem osa sellest kirjast ja kõik eelnev oli puhas pinnavirvendus ning kirjale nn keha tegemine.
Ma ei saa olla nõus Priidu ja Peibu ülaltoodud interpretatsioonidega AA kirjast, kuna see on püüd asja ilustada ehk kasutades veelkord Peibu sõnu: „millede tegelik eesmärk paistab olevat tähelepanu kõrvalejuhtimine oluliselt.“

Milline oli AA kirja toon ja mida ta tegelikult öelda tahtis, oli see, et uued ei tea korraldamisest midagi ja üldse on tegu suure jamaga: „/--/ as to our knowledge people behind the ESA do not have necessary experience in organizing international events.“
Ehk, Priit ja Peip, selles kirjas väidetakse just väga kindlas kõneviisis (mitte ei avaldata muret või ollakse ebakindlad) seda, mida ka üks kommentaator eelnevalt välja tõi, et kui endine peakorraldaja viitab selgelt uute korraldajate ebakompetentsusele, siis pole see muud kui kutse umbusaldamisele...

Pange nüüd ennast FISi ametnike olukorda. Kui niigi on ühe riigiga jama piisavalt, AV saaga, lisaks vastastikused mittemõistmised ja süüdistused, muudatused MK-etapi korraldamises (kõik see loomulikult ei aita kaasa ettappide korraldamisele tulevikus, kuid vaevalt ainult nendel asjaoludel oleks etapp ära võetud, vähemalt mulle ei tundu see loogiline).
Kui aga siia juurde lisada veel ühe kõrgel kohal oleva mehe poolt oludest kallutatud pildi edastamine Euroopas ja teise mehe samasugune stiil Eestist, siis loomulikult viskab ühel hetkel FISi ametnikel üle ja astutakse vaikselt eemale öeldes, sry, aga vb pillute mõnda aega pori ainult omavahel. Seda enam, et korraldada soovijaid, ka ilma jamadeta, on hetkel piisavalt.
Jätkub...
Jaanus

 
At 23:59, Anonymous Anonüümne said...

Seega mehed, kui teil on konkreetseid fakte, mis ülalkirjeldatud olukorda täiendavad või ümber lükkavad, siis kuulan huviga, kui aga mitte, siis sarnaselt varasemale fakte moonutavale tekstile pole mõtet aega kulutada.

Priit, ka Su uus kirjutis ei lisanud midagi sisulist, vaid esitab ühe seotud osapoole endale sobilikku teemakäsitlust ja osalt ka seda, milles sa nii innukalt Soonvaldi süüdistad.
Aga teine pool, kas Sa ka neile helistasid?
Jaanus

 
At 00:07, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus, kas vana vimm Arukuusega sunnib tõesti pühapäeva õhtul tuhendeid tähemärke toksima? Las igaüks jäägu oma liistude juurde - mõni peab sööklat, mõni oskab suusatada ja mõni tegeleb ajakirjandusega.

 
At 00:13, Anonymous Anonüümne said...

Aga huvitav mis vimm se PP-l on, mis sunnib säärast jama produtseerima? Mingi müstiline pime viha suusaliidu vastu...see ületab juba igasuguse terve mõistuse piirid.

 
At 00:45, Anonymous Anonüümne said...

Lugupeetud Jaanus!
Arukuusk oleks võinud kirjutada, kuidas ESL juhtkond tahtis oma favoriite (=Jaak Maed) Tehvandile soojale kohale pukki seada, kuidas ESL rahaahneks muutus jne. Oleks võinud, aga ei kirjutatud. Mistõttu temast etapi põhjalaskja kuvandi konstrueerimine Urmo Soonvaldi artiklis ei tugine faktidele. Arvestades ESL valederida, Jaak Mae pukkiupitamise stiili ja õhkkonda ESL-is oli Arukuusel täielik õigus selgelt välja öelda oma kahtlus uute MK etapi korraldajate kompetentsuses. See mida Arukuusk ütles, ei ole põhjus, vaid tagajärg. Põhjus on ikka ESL juhtkonnas.

 
At 00:54, Anonymous Anonüümne said...

Meie Liidul kriimud silmad
omadega metsas, probleemide otsas
kutsus suusamehi pugema.

Kes ei mõistnud pugeda
see sai tukast sugeda.

Kes see puges, aru sai
sellele nad tegid pai.

Eesti rahva au ja uhkus
vajaks hääd restarti, puhkust.
Küll siis Kalev koju jõuab,
uut suusanägu looma,
kalleid võite koju tooma!

Rivo

 
At 01:03, Anonymous Anonüümne said...

Milleks minna nii lühinägelikult isiklikuks. Miskipärast arvan, et Priidu jaoks on see pöhimötteline küsimus, et nii ikka asju ei aeta. Kahjuks selline sahmerdamise stiil on tänapäeva Eesti siseelus nii tüüpiline. Koheselt meenub kuis varasuvisel ajal tassiti ilmselgelt kandikul kätte kodulinna tänavapuhastuse leping senistele tegijatele. Ainuke häda, et möne väikse vangerdusega kaotab linn 5 aastaga 1,6 mlj eurot ehk ca 25 mlj krooni. Möisa köis, olgugi et rahva raha eest valmistatud, las lohiseb....
Teatud seltskondlikud grupeeringud loovad oma tegevusvaldkonnas endale sobilike reeglitega impeeriume, arvestamata avlikku arvamust, avalikku huvi, veel vähem Eesti rahvuslikku mainet, juhtides seda oma äranägemise järgi, pöhimöttega oma nahk on ikka ihule ligemal jne, jne...Küsiks, et kas sellist Eestit tahetigi 20 aastat tagasi. Kas varsti jöuame samale tasemele kui slaavlaste nägemus kaasaegsest tsiviliseeritud ühiskonnast- kes ringist väljas, see vanglas. Sellest lähtuvalt tuleb vöimust seni kinni hoida kui suudad, vahendeid valimata. Minnes tagasi alguse juurde, siis pöhimöteliselt tulevad sellised lood köik päevavalgele tirida, et sellistel tegelinskitel tiibu kärpida, uutele üritajatele möista anda, et tee mis sa teed, tappa saad nagunii.

Maamees

 
At 07:00, Anonymous Anonüümne said...

Huvitav ja professionaalne viis ESL-il veenda Arukuuske lepingut sõlmima... Ootan huviga, kuidas MK korraldaja Jaak Mae saavutab nüüd kokkuleppe Tehvandiga talvise võistluse korraldamiseks, ESL-ile tuleb Jaagul nende "ettevalmistustööde" eest nüüd küll väga tänulik olla.

 
At 09:04, Blogger Priit Pullerits said...

Jaanus (23:57) ja ilmselt veel mõned ESLi pooldajad - heidate ette, et Arukuusk kirjutas, et uutel korraldajatel puudub kogemus. Ma ei saa aru, milles on teie probleem - mis siin valesti on? See, mis Arukuusk kirjutab, on tõsi mis tõsi: Jaak Mael ega Vahur Leemetsal ei ole sedasorti suurürituse, nagu seda on MK-etapp, korraldamise kogemust. Kõik on ju õige! Heita ette, et Arukuusk rääkis tõde - ma mitte kuidagi ei saa teie loogikast aru...

Ja 00:13, kes te kirjutate, et ma produtseerin jama ja mind ajendab müstiline pime viha suusaliidu vastu, mis ületab juba igasuguse terve mõistuse piirid - ma ei saa aru, millest te räägite? Ma olen siin esitanud fakte. Nagu mitmed on õigesti märkinud, näiteks Maamees (01:03), on siin küsimus põhimõtteline: nii nagu ESL asju ajab, asju tegelikult normaalses riigis ei aeta. Miks te tulete siia niiviisi lahmima? Loodetavasti näete ise ka, kuidas teie lahmimine siinse diskussiooni "ansamblist" välja langeb ning te saate loodetavasti aru, et selliste avaldustega näitate iseenda rumalust, mitte ei pane kedagi arvama, et mina olen rumal ja jama kirjutaja. Soovitan teil rahuneda ja asju kaine pilguga vaadata.

 
At 09:11, Anonymous Anonüümne said...

"Jaak Mael ega Vahur Leemetsal ei ole sedasorti suurürituse, nagu seda on MK-etapp, korraldamise kogemust."

Kas Arukuusel oli 12 aastat tagasi see kogemus olemas?

 
At 09:22, Blogger Priit Pullerits said...

...kas 12 aastat tagasi polnud mitte nii, et Otepää korraldas tolle etapi kellegi (Venemaa?) asemel? Oli 12 aastat tagasi, kuidas oli, aga nüüd käivad asjad nii, nagu seletas mulle Tiit Pekk, et kõigepealt tuleb end tõestada väiksemat masti võistluste korraldamisega (kontinentaalkarikas), ja seda ka siis, kui korraldaja vahetub - Pekk tõi näiteks Tšehhi Libereci etapi korraldaja vahetuse, kus uued tulijad pidid ka altpoolt alustama. Ja kui Rogla sai lõpuks MK-etapi, eelnes sellele samuti enesetõestus väiksemate võistluste läbiviimisega. Sellised on faktid.

 
At 09:42, Anonymous Anonüümne said...

Võibolla aitab sellest keerutamisest. Ka mulle on ESL täiesti tülgastav, kuid Arukuuse/Peki käitumist pole võimalik õigustada. Kui tüübid täiesti selgelt kuulutavad FIS-is, et uued korraldajd on ebakompetentsed, siis on see šaboteerimine. Arukuuse asi oli teavitada Fis-i uutest korraldajatest, mitte aga hakata oma subjektiivset hinnangut neile andma. Kui pärast Maed saab etapp endle tulevikus taas uue korraldaja, kas siis Mael on ka õigus väita FIS-ile, et uued mehed on küündimatud.

 
At 09:45, Anonymous Anonüümne said...

Kevadel kirjutab AA FIS-ile kirja ("mänguauto-kaebusega", nagu keegi kirjutas), TP räägib midagi (mida, seda teab Delfi) FISi koosolekul. Otepää etapp püsib MK kalendris. Sügisel käivad neli eestlast FISi konverentsil. Pärast seda Otepääd enam kalendris ei ole... Mõelge, Sherlockid.

 
At 09:50, Anonymous Anonüümne said...

09:42 ja mitmed teised

Ärge tehke seda viga, et vaatate asju isikute vahelise madistamisena või kellegi kättemaksuna. Sellele mõtterajale püüabki ESL ja suhtekorraldusfirma teid juhtida.

Hinnake asju põhimõttelistena. Näiteks Mae asumine MK korraldajaks. Küsimuse ei ole tublis olümpiasangaris või tema sobivuses, vaid Alaveri põhimõttelises signaalis kõikidele oma koostööpartneritele:

"Mängu juhin mina. Tehke tööd nagu oskate ja suudate, aga mina otsustan, millal teid välja vahetan. Sest mul on minu jaoks olulised põhjused."

 
At 10:06, Anonymous Anonüümne said...

Tehvandi is very concerned about the current situation and worried about the possible level of organization of the event as to our knowledge people behind the ESA do not have necessary experience in organizing international events.

no minu arvates küll see väga muuseas ei ole kirjutatud...

 
At 10:18, Blogger Priit Pullerits said...

09:42 ja teised: vaatame vastavat lõiku Arukuuse kirjast:

Tehvandi is very concerned about the current situation and worried about the possible level of organization of the event as to our knowledge people behind the ESA do not have necessary experience in organizing international events.

Siit näeme, et AS Tehvandi Spordikeskus on väga mures/puudutatud kujunenud situatsiooni pärast, kus korraldaja on vahetunud (nagu näha, on mure osutunud õigustatuks - P.P.) - "väga mures" käib situatsiooni kohta, rõhutan, ja situatsioonis on mitu osapoolt, sh AS Tehvandi Spordikeskus. Arukuusk kirjutab, et on mures võimaliku organisatsioonilise taseme poolest - rõhutan, et lihtsalt mures (mitte vähga mures) ja et võimaliku (sic!) taseme poolest. Pange tähele: Arukuusk ei ütle, et taset ei ole ega tule. Ja lõpuks ütleb ta, et AS Tehvandi Spordikeskus teada pole uutel korraldajatel rahvusvahelise võistluse läbiviimiseks piisavaid kogemusi - rõhutan, et ta viitab, et see on pelgalt tema ja tema SA hinnang ega ole fakt, ja ta ei ütle, et ei ole mingisuguseid kogemusi, vaid et ei ole piisavaid kogemusi - mis on ju faktiliselt täiesti õige, nii et see "meie teada" pole iseenesest vajalikki.

Veel kord, lugege teksti ja õppige seda analüüsima. Kõige suurem viga, nagu aru olen saanud, on see, et inimesed loevad tekstidest välja seda, mida seal ei ole ja mida nad millegipärast kujutavad ette, et seal on. Näiteks mu hiljutine sissekanne, kus rääkisin nädalasest haiglas viibimisest - paljud lugesid sellest välja, et olen trauma saanud, kuigi ma ei olnud kuidagi sellele vihjanudki. Samamoodi loetakse Arukuuse kirjast välja tont teab mis ähvardusi ja pealekaebamist.

 
At 10:23, Anonymous Anonüümne said...

Kes on Jaanus?

 
At 10:30, Anonymous Anonüümne said...

Kas Jaanus on ESL juhatuse esimees Jaanus Pulles?

 
At 10:33, Anonymous Anonüümne said...

Jah, ega siin asi ei ole ju aususes või ebaausususes. Point on selles, et mitte keegi ju ei küsinud AA käest, et kas uus tiim on kogenud. Või küsis?
See etapp on ikkagi Eesti asi, ma julgen väita ja kõik isiklikud motiivid võiks siin suurema pildi taustal tahaplaanile hoida ja kindlustada, et see etapp ikka siin toimuks.

 
At 10:34, Anonymous Anonüümne said...

ESL on valinud vale taktika. Ei suuda näha Arukuuse kirjas mingi "tandemi" (kus on siin see tandem?) "süstemaatilist vastutöötamist Eesti huvidele". Pigem on siin soov kohalt kangutada Arukuusk, ja mugav on siia juurde lisada ka Pekk. Saatsime mõned inimesed pikalt, nüüd on mugav kõigis oma hädades neid süüdistada. Asutus, kelle oma juhatuse liikmed suvel meediale konfidentsiaalseid meile saatsid, võiks olla ise tsipa tagasihoidlikum.

 
At 10:42, Anonymous Anonüümne said...

Jaanus on kahe näoga tegelane (ajaloost)

 
At 11:21, Anonymous Anonüümne said...

Teades kõiki kodanikke ,kellest viimastes kirjutistes juttu,väidan täiesti kindlalt ,et hr. Arukuus on puhtalt omakasu peal väljas olev tüüp. Kõik kes siin üritavad (ka PP!) Arukuusest jätta muljet ,et ta lihtsalt teavitas jne. on täiesti valel teel .Sõbrad täpselt nii oligi ,et kui Arukuuselt võeti tohutu rahapirukas(mis võimaldas vennikesel mõnuleda rahas terve aasta,korraldades 1 nädalavahetuse võistluse) ,teeb ta kõik et ürituse ülevõtjaid mustata.Sest nagu te juba arusaate ,nihverdati SA Tehvandi riigi raha eest just kui muuseas tema ettevõtteks kes täna renti küsib. Minu soovitus ESL-le ! Kui asi on niikuinii nn. "pekkis" ja käib mudaloopimine, tuleks erilise auditi alla võtta SA Tehvandi rahastamine ja selle sattumine nõndavõrd erakätesse.
Nime ei pane...

 
At 11:28, Anonymous Anonüümne said...

11:21 on tüüpiline kõige targem teadjamees.

 
At 11:35, Anonymous Anonüümne said...

"inimesed loevad tekstidest välja seda, mida seal ei ole ja mida nad millegipärast kujutavad ette, et seal on..."
Jällegi kuldsed sõnad. Käib ka elukutseliste lugejate-kirjutajate kohta.

 
At 12:10, Anonymous Anonüümne said...

SA Tehvandi Spordikeskuse juhatajal on õigus ja kohustus välja selgitada spordikeskuse teenuseid kasutada tahtvate ürituste korraldajate võimekus. Kahel põhjusel: 1) spordikeskuse mainet ei saa lasta täis teha; 2) spordikeskust tahavad kasutada paljud; kes tahab keskust endale reserveerida, peab ürituse ka välja vedama. Kiri oli reserveeritud ja igati korrektne. Leian, et Arukuusel oli kohustus sellist kirja kirjutada. Ei saa aru mille alusel ESL ja ESL siinsed apologeedid teda peaaegu et riigireetmises süüdistavad.

 
At 12:26, Blogger Tauno said...

"Kas näete nüüd, kuidas saab infoga manipuleerida? Paar hinnangulist sõna siia-sinna ja mooramaa mees on jälle oma töö teinud."
Et siis kivi visaku eimesena see, kes ise patust puhas. Kas on olemas ka mingi faktiline põhi selleks, et panna sõna suusaliit blogi postituse pealkirja?
Kui ei, siis on siin tegemist täpselt samasuguse manipuleerimisega nagu Priit ise hukka mõistab.

Aga selles mõttes nõus, et Delfis avaldatud "pommuudis" on BS, tühjast välja imetud pseuoprobleem.

 
At 12:54, Anonymous Anonüümne said...

Eesti spordi näol on mädapaise, mis vajab tõsist ravi. Ent arsti asemel kutsuti kohale kosmeetik Liive, kes on üritanud paiset rohke puudriga katta.

Paistetus on vahepeal laienenud ning katmine on muutunud keerukaks. Kui aga keegi kõrvalseisjatest (nt doktor Pullerits või doktor Arukuusk) paiset pisut torgib ja sealt mäda pritsib, ütlevad mõned, et nemad selle mäda tekitasidki.

Millal saab avalikkusele, spordijuhtidele, klubidele selgeks, et mäda on vaja välja lasta ning asuda põletikku ravima?

 
At 13:30, Anonymous Anonüümne said...

Minu arust ridade vahelt sealt välja loebki, et ollakse mures, kas korraldusega hakkama saadakse uue korraldaja käe all. See oleks umbes nii et lahkuv pangajuht kirjutaks klientidele avaliku kirja, et vaadake mina lahkun ja ma olen natuke mures kas uus juht saab hakkama teie rahade teenindamisega. (pole ju hirmus, ma olen natuke mures, natuke mures on ju nii vähe). Sellisel tasemel lahkutakse teistmoodi, need kirjutamata reeglid, aga ju osad on liiga madala tasemega.
Mis selles Arukuuses nii erilist on, et keegi ei saa hakkama selle tööga? Ta on tavaline juht, ei midagi erilist, oma hea ürituse on ta saanud ainult ja ainult tänu 3le inimesele Smigun-Veerpalu-Mae, kes on võimaldanud selle, et see üritus on selliseks kasvanud. Kui üks neist nüüd tahab oma loodud töö vilju edasi teha nähakse selles hirmsat tonti, nii et tuleb hakata kohe susserdama ja ära panema. Piinlik peaks kodanikel Pekil ja Arukuusel olema.
Emeri

 
At 13:58, Anonymous Anonüümne said...

Et Otepää MK on Mae loodud töö vili? Issanda loomaaed on tõepoolest kirju.

 
At 14:19, Anonymous Anonüümne said...

Emeri, kas mina korraldasin Tartu Suusamaratoni ja et Lennart Meri oli erudeeritud president, ka see on tegelikult Eesti rahva teene. Võiksin veel mitmed oma saavutused ette lugeda, ma olen elus väga palju korda saatnud.

 
At 14:23, Anonymous Anonüümne said...

Väike sõbralik täpsustus, et pole Tartu Suusamaratoni, on Tartu Maraton, mida küll Priit armastab kirjutada väikse tähega.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Suur hulk pealtvaatajaid ja meedia = sponsorid ja raha = võrdub hea üritus või keegi arvab teisiti. Aastast-aastasse tuli seda raha rohkem ja see võimaldaski järjest paremat üritust. Rahvas tuli vaatama Maed, Veeraplu, Smiguni mitte Arukuuske.
E.

 
At 14:29, Anonymous Anonüümne said...

Ega see Emeri postitus ei olegi väga vale tee? Ehk on tõesti probleem selles, et kuskil on mees ja mõtteviis, kes täpselt nii arvabki, et Eesti suusaelu ongi ainult tema teene? Tahan vahetan head tööd teinud inimesed välja jne. Mehed, rohkem austust.

 
At 14:37, Anonymous Anonüümne said...

Emeri,
lahkuva pangajuhi analoogia ei sobi, sest Arukuusk oli (ja on) SA Tehvandi juhina ametis. Kust võtate nagu oleks Arukuusk "endine"? ESL suhtekorraldus on teil pea täitsa sassi ajanud vist.

 
At 14:39, Anonymous Anonüümne said...

Või peaksid Mae, Veerpalu ja Shmigun tänama hoopis rahvast, suusafunktsionäre, igasugu korraldajaid, treenereid, sponsoreid, ETV-d, Saku õllejoojaid, Swedi laenukliente jne? Ilmselt kõik peavad kõiki tänama, täna vist teema rohkem selles, et paar väga head meest visati sellest haprast ja tundlikust mudelist üle parda.

 
At 15:14, Anonymous Anonüümne said...

hakkab üks aiaaugu jutt pihta, Arukuusk ongi SA Tehvandi juht ja on seda minuarust siiani ja edasi ka, kuid SA Tehvandi ei ole enam peakorraldaja Otepää Mk-l.
Igal asjal on omanik ja antud asja omanikuks on FIS kes on volitanud edasi Eesti suusaliitu kelle valitseda on see üritus. Kui ei saada lepingutingimustes teise osapoolega ühele lainele siis ongi leping läbi, kogu lugu, siis teine pool ei pea ennast väljendama ja muret tundma niimoodi, et üritusega on sitasti, samas ise ta teeb allhanget sellele üritusele (kas nad arvavad et ei saa hakkma nüüd?), ja minu arust ei olegi varianti, et keegi teine saaks teha allhanget, sest siis ei saaks ju Tehvandil etappi teha.
http://sport.postimees.ee/478060/raha-ajas-otepaa-mk-etapi-korraldajad-ja-suusaliidu-tulli/
E.

 
At 15:18, Anonymous Anonüümne said...

Märgade kõrvatagustega noored jorsid ei suuda ajakirjanduslikku tekstigi kokku panna... Panevad suhtekorraldajate tekstidele oma nimed alla ja veebi üles.
Kes kvaliteetajakirjandust otsib, tasub vaadata Priit Pulleritsu blogist!

 
At 15:23, Anonymous Anonüümne said...

Emeri,
tänan seletuse eest, kuid kas SA Tehvandi vajab ESLi või vajab hoopis ESL SA Tehvandit?
Ja äris üldse, kui eestlane tegi sommile allhanget ja somm saatis eestlase p..sse, kas eesti firmal pole õigust otse lõpptellija jutule minna? On ju küll. Ja minnaksegi.

 
At 15:47, Anonymous Anonüümne said...

Ja kas õpetajal läheb vaja kooli või koolil õpetajat ja kas kana oli ennem või oli muna ennem, ma ei saa ju kõike ka teada :), sa anonüümne mõtles ise ka natuke.
Kõik sõltub kuidas on asi määratletud lepingutega, võimalik, et et ei saa vahendajat persse saata. Kui FIS on nii mõelnud ja teinud et vahelüli on alati rahvuslik alaliit, ju siis nii on. Ma siin mingi aeg tagasi leidsin väga soodsa rattaraamipakkumise Uk netipoest, silmad läksid suureks käed värisesid, ja mulle öeldi et ei saa sest seda tohivad nad müüa ainult selles riigis, sest neil on tootjaga sellised lepingud ja sama on ka saksa netipoodidega, vot nii.

 
At 16:17, Anonymous Anonüümne said...

Artiklist: "2012. aasta etapi toimumise otsus tuli tegelikult alles pärast seda, kui FISi tehnilised delegaadid Otepääl kohal käisid, Jaak Mae ja teiste korraldajatega kohtusid ning hoolimata Peki-Arukuuse hoiatusest otsustasid 2012. aasta etapi ikkagi Otepääl korraldada."

Siit järeldub, et 2013 on uutel korraldajatel juba korralduskogemus olemas ja FIS-sil selge pilt, kas nad suudavad MK-d korraldada. Järelikult ei saa 2013. korraldamise Eestile mitteandmine olla kuidagi seotud sellega, mida Arukuusk ja Pekk tegid või tegemata jätsid. Kuidas on siit võimalik midagi muud järeldada? Näiteks seda: "Sellest on näha, et Peki ja Arukuuse arvamus ei osutunud siiski piisavalt veenvaks, et kohe ära jätta 2012. aasta etapp, mis oli küll Arukuuse-Peki soov, kuid siiski piisavaks, et pingelisest 2013 aasta kalendrist Eesti välja jätta."
Soonvald ei järelda loogiliselt!
T

 
At 16:20, Anonymous Ants said...

SA Tehvandi on ju Otepää valla, Suusaliidu ja riigi poolt asutatud. Kuidas julgeb koer ikka peremehe jalga kintsud lüüa? On see julgus või on Arukuusel nõukogus Otepää ja riigi esindajate toetus suurem kui Suusaliidu vastasseis? Suusaliit oleks pidanud ikka Arukuuse kohe tagasi kutsumise ära korraldama kiirelt, kui usalduskriis nii suureks paisus.
Arukuusk on teinud suure töö keskuse rajamise juhtimisel ja võistuste korraldamisel, kuid pigem kaldun "kibestumise" teooriat toetama ja hirmu oma kuninga koha kaotamisest, Ilmselt varsti ta ikka tõmmatakse maha ka sihtasutuse juhi kohalt, asendamatuid inimesi ei ole olemas. Kui kodulehte uurida siis sihtasutus on kasvanud täielikuks monstrumiks, Arukuuse enda palk 600 000+ eek, Nõukogu liikmetele lisaks kõigile 25 000+ eek. 8 juhtivtöötajat. Tuleb sama saatus, mis Saku suurhallil. Pankrot.
Arukuusk ja Alaver on tegelikult samasuguselt käitunud ja sarnases olukorras. Mõlemad on ehitanud viieteistkümne aastaga kuningriigi üles ja nüüd esimeses tugevamas kriisis tunnevad ennast ohustatuna ja kapselduvad ja kaotavad mainet ja lõpuks kukuvad, et viie-kümne aasta pärast uuesti tõusta.

 
At 16:44, Anonymous Anonüümne said...

ESL on Arukuuse kirja lekitamisega õukonnatruu Delfi-Soonvaldi kätte saavutanud põhilise - tegeldakse Arukuusega, aga mitte peamisega, miks FIS Eestit otse rahakoti (ja ka ego) pihta lõi. St suusaliidu endaga, Alaveriga ja Veerpalu dopinguga. Loetagu viisakast ja sõnu valivast FISi vastusest välja mida iganes, selge on, et FIS ei taha midagi kuulda raha ja võistluse korraldamise andmisest riiki, kus tarvitatakse dopingut ja kus dopingutreener on endiselt koondise peatreener. Aga õnnestunud PR-manööver on arutlejad pannud oma pahameele Arukuuse vastu suunama. Punktivõit ESLile, paraku.

 
At 16:52, Anonymous Anonüümne said...

Punktivõit siis mängus ESL ja pealiskaudne lugeja? Kas selline mäng on nüüd ESL-i üheks põhikirjaliseks tegevusalaks. Aga kas võit ka mängus ESL ja sponsor, ESL ja FIS või ESL ja lihtsalt mõtlev inimene jne.? Kahtlen sügavalt. Kahju on tehtud. Juba see on läbikukkumine.

 
At 17:42, Anonymous Anonüümne said...

Jüri Järv on täna Delfis juba halenaljaks:
-Tiit Pekile võis jääda mulje;
-Tiit Pekk teatas arvatavasti Capolile;
-Seega võis Pekk Capolit eelnevalt informeerida.

Nende Järve peas sündinud mõttekonstruktsioonide alusel väidab ta, et Pekk algatas skandaali.

Isegi kui Pekk tõesti teatas, et planeeritakse kohalikku korraldajat vahetada, siis tagantjärele hinnates rääkis ta ju õigest asjast.

Ei taha öelda, et Arukuusk ja Pekk on inglid, omad hädad neilgi, aga Alaver peab MK etapi kaotuse küll ainult oma kontosse kirjutama, sest ei osanud adekvaatselt kõiki korraldaja vahetusega seotud riske hinnata.

Alaver 0 : Kurvad Suusasõbrad 3

 
At 17:54, Anonymous Anonüümne said...

Hr Priit te tegite hr Pekki'ga intervjuu, aga ei küsinud seda ainukest ja ühte küsimust- Kas te hr Pekk ütlesite FIS juhtidele seal Sloveenias et olete väga mures uute korraldajate pärast korraldamisvõime jms osas?- mida oleks pidanud küsima, vaevalt te nii rumal olete, see intervjuu oli teadlikult nii kirjutatud.

 
At 17:58, Anonymous Anonüümne said...

Kui ESL oli kõige-kõige über-popim alaliit, mis me siis nägime? Augustikuust alates kaadreid Ramsaus liuglevatest Eesti suusatajatest, MK-etapi korraldajate töökoosolekutest, sponsorlepingute sõlmimisest, välismaa suusatajate treenimisest (eee, jah, khm...) Tehvandil, suusastaarid lastega koos treenimas jne. Minu laps tahtis ka saada Jaak Maeks (muide, just Maeks) ja läks kaks aastat tagasi suusatrenni. Aga mis nüüd siis hakkas? ESL, kus on Ramsau-kaadrid jms, miks on täiesti loobutud positiivse rõhutamisest ja selle asemel tegeletakse savisaarlike võtetega? Mainitud isik vastab ka alati igale ebameeldivale küsimusele stiilis "Aga Ansip..." - no ja kas Savisaar on popp?! Mind ei huvita mitte see, et teil on mingi Arukuuse kiri! Sest ma ei tahaks, oi kuidas ei tahaks teada, et Arukuusel on omakorda mingi ESLi kiri, võib-olla on FISil ka mingi ESLi kiri jne. Mind huvitab, mida TEIE teete! Andke ometi märku, et midagi head on ka! Või ei olegi? Kas see ongi ESLi panus suusatamise arengusse?
P.S. Võtan lapse vist varsti suusatrennist ära, sest korvpallipoisid juba mõnitavad.

 
At 18:08, Anonymous Anonüümne said...

Kas see kiri on vana või mitte, see ei puutu asjasse. Fakt on see, et seda kirja ei olnud varem keegi avalikustanud...samas on see kindlasti väga oluline detail antud loos. Seega ma küll ei näe põhjust DELFIt sõimata kirja avaldamise pärast.

 
At 18:17, Anonymous Anonüümne said...

Paistab, et Jörg Capolil oli õigus, kui ta ütles, et AV dopinguasi ei puuduta Otepää MK etapiga korraldamisega seonduvat. Liigset viisakust ei tasu tema sõnadest või mõtetest otsida.

Pigem saab nüüdsete asjaolude ja kirjavahetuse põhjal selgeks, et ta ütles eelnevalt hoiatades, et ESL, ärge ilma minu kui sisulise otsustajaga nõu pidamata niisugust korraldaja välja vahetamise otsust tehke. Niimoodi need asjad ei käi.

Alaver ja ESL-i juhatus ei pidanud seda hoiatust millekski ja nüüd on viljad käes. Ja jälle on kõik teised süüdi.

 
At 18:28, Anonymous Anonüümne said...

Jagan Jaanuse ja mõnede teiste seisukohti. Sobilik oleks alustada nüüd väljendiga "olen mures", aga tühjagi, ESL vassimine ja valetamine on kenasti välja toodud, nüüd veel too teine, Arukuuse punt, on auku kukkumas, see on vaid suusasaaga hea lahenduse tubliks eelduseks. Priit, hoia toda viimastel aegadel sümpaatset neutraalset, arutlevat, ja tõe eest väljas hoiakut, ära lange poolte valiku paratamatuse lõksu. Jõudu!

 
At 20:05, Anonymous Anonüümne said...

Aga tõesti, hr Pullerits, kui Pekk oli nõus Teiega rääkima, ehk saate ta veelkord nõusse. Teil paistab olevat võimet inimesi rääkima panna. Ja ehk on võimalik siis juba ka Capoli käest aru pärida, sest kõik niidid näivad tema juurde kokku jooksvat.

 
At 20:14, Anonymous Anonüümne said...

to 17:58
Kõige-kõige über-popimast alaliidust on kahjuks saanud rahvuslik häbiplekk. Kogu hea maine mis suusatamisele aastatega loodi, hävitati sisuliselt poole aastaga. Ja hävitamine jätkub siiani.
Kuidas see positiivsuse rõhutamine ja hea näitamine praegu välja peaks nägema? MA Etv-s Ramsau laagrit kajastamas või? :)
G.

 
At 21:25, Anonymous Anonüümne said...

Tuleb kiiresti ESL üldkogu kokku kutsuda, end dopinguga ja valetamisega määrinud juhtkond maha võtta. Pekk kindlasti juhatusse. Ainult nii saaks veel midagi päästa.
Kui see lähemal ajal ei toimu, siis
võib Eesti suusatamisele vähemalt 5-10 aastaks kriipsu peale tõmmata.

 
At 21:53, Anonymous Anonüümne said...

Küsimusi Mati Alaverile

1. Kas koondises lastakse dopinguga vana viisi edasi? Kui ei, siis kuidas, millega kavatsetakse tulemusi saavutada?

2. Kas kohast kinnihoidmise põhjuseks on hirm, et peab edaspidi sahamehena leiba teenima? Kuuldavasti olete investeerinud kinnisvarasse jms, siis ei saa ju seda hirmu olla.

 
At 22:28, Anonymous Anonüümne said...

20:05, Peki käest võiks ju uuesti küsida aga ta on tark, ta ei mäleta. Capol jällegi ei sobi eriti , ta räägib ju sama mis MA. No mida teha?

 
At 23:03, Anonymous Anonüümne said...

FIS ei jaga mitte kuidagi AA välja mõeldut muret JM ja co käpartlikusest sellist üritust edukalt läbi viia. Kuidas muidu andis FIS selleks talveks dabroo üritus läbi viia.
Soovitan kontrollige 11:21 poolt välja toodud väiteid, enne kui AA taevani kiidate.
Eks 2013 otsust mõjutavad natuke kõik need negatiivsed lood, aga kõige rohkem ikka see, et meil pole oma lobi tegijat seal koha peal ja siin pole suusatajaid.
Tundub, et PP on omad asjad US klaarida.

 
At 00:59, Anonymous Anonüümne said...

Hilisöhtut!

Ühest kommentaarist jäid kummitama paar rida juba päris lasteni jöudvast suurte meeste tegude möjust, siis on vist viimane aeg ESL juhtkonnal peeglisse vaadata ja tösiselt iseendaga aru pidada oma tegude üle. Lapsed küll täiskasvanute lolluste pärast kannatama ei peaks, veelvähem loobuma oma lemmikutest.
Lugedes nüüd hr. Järve vastuseid küsimustele, ei oska muud öelda, et jah takkajärgi on hea pöhjusi leida. Aga kui on aeg korrektselt asju ajada, siis pole ühtki meest. Iseenesest nagu midagi valesti ei tehagi, ainuke, et köik on segi kui pudru-kapsa,vales järjekorras, valel ajal. Ahjaa, see pöhjus, miks tahetakse korraldus oma vastutusele vötta(raha jääks ESL-le suusatamise arendamiseks ja toetuseks), on tiba koomiline, meenutades keskerakondlikus stiilis eelarveaukude lappimist pigem.
Kui pangandusega juba paralleeli tömmati, siis peakorraldaja vahetus antud situatsioonis on justkui soomustatud rahaautojuhi üleöö tegevdirektoriks saamise lugu: raha näinud, panka näiud, mis tost siis nii keeruline juhti on....Egas ei kahtlegi , et hr.Mae hakkama ei saa, küll ta saab, Eesti mehed kanged mehed ju, omal ajal hr.Arukuuski sai praktiliselt tühja koha pealt, ainult et vahepeal on latt liiga körgele seatud ja ülesanne raske suhteliselt. Hr. Arukuuse murest siin kesksuvel on ka möistetavalt arusaadav- aastatega nähtud vaev vöib möne pisiasjaga täiega pöhja minna. Ja eks see eestlastele kombekohane tekkinud situatsioon nöuab rahvuslikku reageeringut igastahes. Kui aastaid oled ühe seltskonnaga ühest kausist putru helpinud söbralikult, siis nüüd ühel päeval ootamatult enam kausi manu ei lasta, lusikatki ei taheta anda. Hoopis kott pähe, jalaga p...sse ja üle parda ning eks ikka reageering tuleb selline, et kui kuidagi lahti rabeled, üritad veel seda paati niipalju kriipida, et koos löplikult pöhja minna.
Kunas see viimsepäeva kohus toimub? Huviga ootaks kas mehed siis peavad söna kui senine otsus jöusse jääb. Arvestades hetke seisu suusamaastikul, Eesti majanduse ja maailmamajanduse tulevikuprognoose, euro ebastabiilsust, arvatavasi viimast korda toimuvat mk etappi Otepääl jne, jne, siis tundub, et kevadeks jääb köledale tühjale lumisele väljale üksik kriiskav mees: reeturid, miks te mind hülgasite....
Maamees

 
At 01:11, Anonymous Anonüümne said...

Pekki tundvad inimesed teavad, et mees on võimeline Eesti suusatamise huvides FISi ees oma pea pakule panema (nt Torino määrdetelgi lugu käis lehtedestki läbi). Et selline mees oma isikliku solvumise elaks välja Eesti suusatajate peal, võttes neilt võimaluse kodupubliku ees võistelda - see on mõeldamatu. Aga suusaliidus arvatakse, et kui mees kõrvale lükati, küllap ta siis käib ja saboteerib, sest meie teeks ju küll nii.

 
At 06:54, Anonymous Anonüümne said...

Arukuusk on keerulises olukorras-FIS on andnud ametlikult teada,et Otepääl toimub 2012 etapp ja see annab lepingu sölmimiseks hea trumbi suusaliidule. Arukuusk PEAB lepingu sölmima, aga üldisel ton käes hetk,mille eest on hoiatatud-projektipöhine tegutsemine viib selleni,et kuidas suuri objekte,mis toetusega ehitatud,üleval pidada...

 
At 07:30, Anonymous Anonüümne said...

et aru saada,mille üle lahing käib,siis Tehvandi 2010 aastaaruandest selgub,et MK korraldamise kasum oli 1,1M EEK.

 
At 07:49, Anonymous Anonüümne said...

Tere,
mitte ei saa aru millega siin tegeletakse. Üks kõne Capolile ja asi ju selge.

Sven

 
At 08:34, Anonymous Anonüümne said...

Kui Pekk oleks tõesti nii mõjuvõimas ja nii väiklane, nagu ESL arvab, siis tema avalik kottimine Eesti meedias on tõesti parim viis saada Otepää MK etapp kalendrisse tagasi...

 
At 09:15, Anonymous Anonüümne said...

Selles häda ongi, et FIS teab Pekki kui ausat töömeest, kes ilmselt ei ole saanud sentigi selle eest, mida ta teinud on. Parandage kui tema töö FIS-is on olnud palgaline. Ta on olnud kolleeg nii Capolile jne. Ilmselt on need mehed käinud koos paljust kõntsast läbi ning usaldavad üksteist. Huvitav kust peaks tulema sellistes oludes FIS-i toetus praegusele ESL-le? Miks peaks FIS arvama, et just ESL ajab õiget asja. Tuleks uurida, miks vana kaardivägi hoiab nii tugevalt oma kohast kinni. Miks kardetakse lahkuda? Küll varsti hakkab keegi neist rääkima ja siis saab valus olema.

 
At 10:59, Anonymous Anonüümne said...

Maamees eelnevale.

Miks-miks? Pöhjus on arvatavasti lihtne. Kuna tänapäevasele "valgele mehele" on jäänud ainult üks jumal, mille nimeks on raha, mille nimel ollakse valmis valetama, petma, varastama, sahkerdama, reetma, kui vaja ka tapma... Töenäoliselt ei tahaks keegi eriti lihtsalt loobuda seni kasutada olnud hüvedest, vöib olla on vaja varjata senist majanduslikke tegemisi. Egas ESL suurest aastaeelarvest eriti muud teagi avalikkus kui vaid üht üldist numbrit, mis on kord nii vöi naa. Kas läbi aastate ongi riigi ja toetajate raha päris sihtotstarbeliselt kasutatud? Seepärast peabki hoidma viimse päevani kohast kinni,et uued tulijad vanades asjades sorima ei hakkaks, vaikselt ilma "suure kisa ja kärata" ala varjusurma lasta ja siis minekut.

 
At 20:08, Blogger Unknown said...

افضل شركة تنظيف مسابح بالرياض
ارخص شركة تنظيف مسابح بالرياض
تنظيف مسابح بالرياض
تنظيف مسابح
نظافة مسابح
شركة تنظيف مسابح بالرياض
شركة تنظيف المسبح
السلام عليكم عملائنا الكرام مما لا شك فيه ان كلنا نعلم اهميه برك السباحه والمسابح فى حياتنا لما لها من اهميه كبيره جدا فى حياتنا اليوميه خاصه فى فصل
الصيف تعد المسابح من افضل وسائل الترفيه في وقتنا المعاصر حيث ان الاطفال والكبار وكل الناس يستمتعون بالمسبح عندما يكون الجو حار لى يخفضو من درجه حراره الجسم والاسمتاع
بالحياه هناك انواع كثيره جدا واشكال متنوعه من المسابح اصبحت فى بيوتنا بكثره خاصه هذه الايام واصبحت منتشره جدا فكل منا يعلم اهميتها ومن ثم ذالك يجب
علينا الاعتناء بالمسابح والحفاظ عليها من اى شوائب او جراثيم لان الشخص عندما يقوم بالنزول في المسبح فأن
مسام الجلد تتفتح وبالتالى عند وجود اى شوائب او جراثيم فسوف تقوم بأختراق مسام الجلد وتسبيب الكثير من الامراض التي لم نشعر بها إلا علي المدي البعيد لذالك
يجب علينا جميعا الاعتناء بالمسابح للحفاظ على صحتنا وصحه اولادنا من اي امراض ولكي يستمتعوو بصحه
جيده كانت المسابح فى قديم الزمان غير منتشره كما فى وقتنا المعاصر وذالك بسبب الخوف من الفيروسات التى كانت منتشره والخوف من البلهارسيا........الخ
اما في وقتنا الحاضر لم يعد منزل لا يحتوى علي مسبح الا قليل جدا اصبحت المسابح منتشره
جدا فى الفلل والاماكن التى يوجد فيها درجات حراره عاليه للتلطيف من درجه حراره الجو والاستمتاع ب الجو اوصيكم جمعيا الحفاظ علي صحتكم
من كل سوء وشر _ كل ما عليكم احبتي الكرام ان تتواصلو مع شركتنا شركه زين لتنظيف المسابح حيث ان شركتنا تعد من افضل
الشركات المصنفه فى تنظيف المسابح تواصلو معانا للتخلص من اى شوائب او بكتريا داخل المسبح كما ان شركتنا تمتلك افضل واحدث وسائل التنظيف وافضل المكينه والعماله الماهره المدربه هناك بعض الاشياء التى تقوم بها شركتنا اثناء التنظيف اولا
تقوم شركتنا بتفريغ المياه من المسبح
ثانيا
نقوم بوضع بعض المواد الكماويه الأمنه على صحتنا وصحه اطفالنا
ثالثا
نقوم بتنظيف البقع التي توجد فى جدران المسبح
رابعا
نقوم بوضع بعض وسائل التنظف على مواسير الصرف للتخلص من اى رواسب
خامسا
نقوم برش المسبح بماده جاليه للتخلص من الاشياء المترسبه على حواف المسبح
هناك امر اخر تقدمه شركتنا لعملائنا الكرام وهو عرض خصومات هائله فى فصل الصيف وضمان تنظيف المسبح
وايضا هناك بعض الاشياء يجب علينا تجنبها من اجل الحفاظ على المسبح نظيف وأمن من اي شوائب وهى
1_عدم ترك اوراق الشجر تغرق فى المسبح وتترسب
2_عدم ترك مياه المسبح مده طويله بدون تغير
3_عند الصرف نقوم بوضع ماده منظفه لتعقيم المسبح

 

Postita kommentaar

<< Esileht