Pullerits: Kuidas ma jäin Pruudi juures tormi kätte?
Täna hommikul sain hea õppetunni, miks ei maksa kiirtoidukohtadesse üleolevalt suhtuda. Mõtlesin, et sööks vahelduseks hommikul ka mujal kui McDonald’sis või Burger Kingis. Kuna mulle maitsevad pannkoogid, läksin peatänava ääres Pancake Hausi. Kõik vähegi läbilöögisoovlikud kohad asuvadki Moabis Main Streeti peal. Küsisin seal hiinlannast kohanäitajalt, kui kaua läheb, kuni mulle midagi ette tuuakse. Ta ütles, et 15 minutit. Tegin selle peale imestunud näo. Ta lisas, et no võib-olla kümme. Siis tuli ettekandja, kellele esitasin sama küsimuse. Tema vastus: 15 minutit.
Aga ma ei tulnud Moabi selleks, et kulutada hommikul kallist ja ilusat aega mingi toiduportsjoni ootamisele. Sõitsin paar kvartalit tagasi, läksin Burger Kingi ning minutiga oli ultimate platter koos väikse kohviga käes. Las restoranides ja kohvikutes tapavad aega need, kel elus sisukamaid plaane pole, näiteks kas või sõita rattaga alla Bull Runi rada pidi (fotol ülal vasakul).
Kavas oli sõita Canyonlandsi rahvusparki viivat teed pidi Gemini Bridgesi kruusateeni, kuhu on mu elamispaigast 30 miili, ning võtta seal ette järjekordne radade võrgustik – Magnificent 7 (fotol paremal võrgustiku infotahvel ning Getaway raja algus). See on samuti viimaste aastate lisandus Moabi maastikurattaradade süsteemi, kuuldavasti selleks, et ratturid ei peaks koos autodega mööda tolmuteed Gemini looduslike sildadeni sõitma. Moabis ikka jalgratturite eest hoolitsetakse.
Kui oleks tahtmist olnud, oleks mööda allamäge kulgevat Bull Runi rada saanud kiire ja adrenaliiniküllase sõidu kanjoni serva lähedal. Aga ei olnud selleks tahtmist. Sest eesmärk ei ole kihutada, vaid vastupidi – võtta asja mõnuga. Eesmärk on loodust nautida (fotol vasakul). Kui eesmärk oleks kihutada või rattasõidu tehnilisi oskusi lihvida, võiks valida mõne Moabile lähema raja ning sõita seal varahommikust hilisõhtuni.
Laias laastus ei ole siinsetel rattaradadel ju suurt vahet. Need kõik sisaldavad tugeva pinnasega ja liivaseid lõike, kive ja slickrocki, astanguid ja pragusid, loomulikult tõuse ja laskumisi ja kurve (fotol paremal ratturid Hispaaniast). Mis aga radasid eristab, on just loodus nende ümber. Näiteks Bull Run kulgeb piki Bulli kanjoni põhjaserva; sellelt keerab kõrvalharu lõunasse ja viib Gemini sildade juurde. Great Escape pakub vaateid Two Tortoise Rockile ja taamal laiuvale Behind the Rocks piirkonnale, mis on looduslike uuringute ala ning kuhu keegi minna ei tohi. Little Canyoni rada, nagu selle nimigi ütleb, viib Väiksesse kanjonisse. Seal sattusin liivasele kanjonipõhjale, kuid suutsin sellest läbi vändata, mis siis, et tuul, mis hommikust peale oli tugev, muutus üha valjemaks.
Ja kui Väiksest kanjonist välja sain ning keerasin põhja poole Gemini Bridges Roadile, läks ilm täitsa maruks. Olin liivakiviseinte vahel avaral liivasel tasandikul. Tuul keerutas liiva mõnuga. Puhuti nii, et tolmupilvest ei olnud võimalik läbigi näha. Sellegipoolest otsustasin tuulest läbi murda, vändata liivasel teel Gooney Bird Rocki ehk Albatrossi kivini (fotol vasakul), mille taha, nagu mäletasin nelja aasta tagusest käigust koos Jaanus Laidveega, jääb väga kaunis, nimetu harukanjon. Selle väljapaistvaim moodustis on kanjoni lõpus vasakut kätt kõrguv sihvakas sammas nimega The Bride, Pruut (alumisel fotol vasakul).
Aga tuul oli muutunud lausa pööraseks ning tekitas kõrgete liivakiviseinte vahel mässeldes lausa liivatormi. Siiski keerasin nimetusse harukanjonisse, mille põhjapoolse serva all asuvad ääretult kaunid telkimiskohad, et Pruudi juures ära käia. See teekond kestis liivasel rajal kergelt ülesmäge peaaegu kilomeetri. Liivas on niigi raske sõita, aga kui tuul püüab sind väntsutada, muudab see kulgemise eriti vaevaliseks. Lisaks muretsesin, ega liivatorm mu fotoaparaadile halba tee. GoPro kaamera peitsin kiivri pealt juba tükk aega varem ära seljakotti.
Pidin silmi hoidma aeg-ajalt hästi vidukil, et tuul neid liiva täis ei peksaks (fotol paremal hele liivapilv kanjonis, kus asub The Bride). Olin hommikul ilmaprognoosist vaadanud, et Moabis lubas tugevat tuult, aga kui tuule kiiruse ühikuks on mph ehk miili tunnis, siis, tunnistan, ei vaevunud pakutud arvu sisusse süüvima, sest ega see nagunii suurt ütle. Aga nüüd pidin tõdema, et nii tugevat liivatormi polnud elus varem tunda saanudki.
Kuid ligi 20 km tuli tagasi auto juurde vändata. Ja seda mite ainult ülesmäge, vaid ka vastu tuult. Esimene eesmärk oli liivaselt tasandikult minema saada. Selleks tuli aga üles vändata kruusatee järsust mäest, mis pelgalt suure kalde tõttu on teeninud kaartidel tähise D, difficult ehk raske (fotol vasakul järsu mäe alumine osa). Olin tasandikule tulles näinud, kuidas üks neljarattaveoga kastiga veok sealt sugugi naljalt üles ei pressinud, mootor möirgas kõvasti ja rattadki tegid all kohati tühipöördeid. Panin sisse kõige kergema käigu, mis mu Trekil leidub, ning võtsin eesmärgi, et pean suutma üles vändata.
Raske see oli, aga hakkama sain. Paaril korral ei jäänud palju puudu, et oleks pidanud jala maha toetama.
Kui auto juurde tagasi jõudsin, ei olnud kell veel viiski. Seega asusin õhtupooliku sisustamise kallale. Tagasitee Moabi viis mööda Navajo Rocki radade võrgustikust (fotol vasakul), kus paar päeva tagasi jäi kaks rada sõitmata. Otsustasin, et sõidan läbi paljutõotava nimega raja Ramblin’ ning jätan teise, raskema raja Rocky Tops mõneks järgmiseks korraks.
Aga tollest sõidust ei saanud asja. Istusin küll sadulasse ja asusin teele ning väntasin tõusude-langustega liivakivipinnasel maha pool kilomeetritki, aga seejärel leidsin, et targem on ots ringi keerata. Ei, asi ei olnud selles, et hakanuks tuule käes külm. Asi oli palju proosalisem: päike paistis selja tagant ning ma ei näinud sellises valguses üle heleda liivakivi juhatavaid helepunaseid jutte. Sellises olukorras on mõistlikum karta eksimist, kui pärast kahetseda.
Kokku viibisin rattaga väljas veidi üle kuue ja poole tunni. Selle ajaga läbisin 41 km, puhast sõiduaega tuli pisut alla nelja ja veerand tunni. Sedasi jõudsin õhtul rahulikult poeski käia ja toidutagavarasid täiendada. Nii vara, kella seitsmeks, polnud ma juba tükk aega oma majakesse õhtule jõudnud.
Kõigi fotode autor Priit Pullerits.
13 Kommentaarid:
Nii et Ameerika kuulub ka meile, et peaksime seda käsitlema planeedi osana?
Kollase kiivriga hispaanlasel on küll miski veider 26'' või 27'' ratas.
Aga tagumise ATV seljas ongi ju täiesti elus naine.
Tuultest ja vetest uhutud liivakivikaljudest ketramine hakkab juba tõsiselt ära tüütama.
Kuidas saab iseenesest huvitavast paigast nii igavalt ja üksluiselt kirjutada?
Nagu nõukogudeaegses anektoodis: kolm nädalat Kislovodskit.
Helges ei jääks kunagi Tormi kätte, Helges on isegi vanuigi tugevam kui Tormi.
10:25, ja teid tabas tormi asemel luulepuhang?
Ütleme siis nii, et arenguruumi veel on.
08:22, need on neil kindlalt mingid siit renditud rattad, näha on, et hästi uued ja värvilised, ja kui nad siia tulid kaheks päevaks, siis ega nad hakanud Hispaaniast rattaid kaasa vedama.
08:40 - jah, on küll. Ja kujutage ette, siin on isegi maastikuratastel naisi. Kui eile Getaway rada pidi tagasi sõitsin, siis kolm naist olid teinud rajal peatuse. Ja kui Ramblin' rajalt naasesin, tulid Rocky Topsilt kaks kutti ja kaks neiut, kõik alla 30, tõstsid rattad oma trucki peale nii et esiratas vaatas üle kasti ääre ja oli viltu, ja said ka hakkama.
Siit näeb ka asjakohast videomaterjali:
Priit Pulleritsu reisikirjad - reis.postimees.ee
Suusahooaja tipp on lähedal! Nädalavahetusel saab telekast soome meistrivõistlusi maratonis vaadata ja ise soenduseks Alutagusel korraliku litri panna!
Telekava on teil juba kõigil, panen siia olulise:
---
Alutaguse Puhke-ja Spordikeskuse Viimase mehe sõit
---
Aeg: 09.04.2016
Toimumiskoht: Ida-Virumaa, Pannjärve, Alutaguse puhke- ja spordikeskus
VÕISTLUSE FORMAAT JA TEHNIKA
Võistlus toimub 500 meetrisel kunstlume ringil ja vabatehnikas. Kolmanda ringi lõpus viimasel kohal olev võistleja elimineeritakse ja edaspidi igal teisel ringil viimane suusataja langeb välja. Kolm viimast osalejat finisherivad koos. Ringiga kaotajad eemaldatakse rajalt!
Võistlusrajal on suusakrossielemendid. Võistlusrada on võistluse ajal suletud!
NB! Väljalangemise süsteem võib muutuda seoses osalejate arvuga.
M ja N 14 – s. 2002. ja varem sündinud
M ja N 18 - s. 2001. – 1998. a
M ja N – s. 1997. - 1971. a
M ja N 45+ – s. 1970 ja varem sündinud
VÕISTLUSE AJAKAVA
10.00 Kohapeal avatud sekretariaat
11.00 Startite algus
14:00 Orienteeruv autasutamise algus (tulenevalt võistlejate arvust võib muutuda)
Regamine avo.sambla@gmail.com kuni 08.04.2016 kell 23:59ni, kohapeal kuni 10:45ni! €5/suusapaar
cartier outlet
snow boots
coach outlet
gucci outlet
north face jackets
christian louboutin outlet
michael kors handbags
coach outlet
ugg outlet
oakley sunglasses
20170214lck
oklahoma city thunder jerseys
adidas nmd runner
omega watches for sale
michael kors uk
asics shoes
cheap jordan shoes
hollister clothing
houston texans jerseys
bengals jersey
michael kors outlet
2017.3.29
michael kors handbags
pandora charms
huarache shoes
cheap jordans
hermes belt
retro jordans
air jordan 11
nike dunk low
nike huarache
vans shoes
ralph lauren outlet
converse shoes
nike factory store
washington redskins jerseys
air max 90
michael kors handbags
cincinnati bengals jerseys
coach outlet
christian louboutin shoes
ralph lauren polo
jinyi921
christian louboutin
north face
ray ban sunglasses
moncler outlet
canada goose outlet
christian louboutin outlet
air max 90
ralph lauren
off white clothing
clarks shoes
Postita kommentaar
<< Esileht