Pullerits: Kuidas Tour de France jäi laulupeole konkurentsitult alla
Mul on tavainimese sportlikud võimed, ei enamat, aga tantsu- või lauluoskus on kõvasti alla keskmise. Seetõttu on vale süüdistada mind järgnevat silmas pidades erapoolikuses.
Proovisin pühapäeva pärastlõunal vaadata Tour de France’i meeskonnasõitu (fotol paremal). Keskmised kiirused olid muidugi muljetavaldavad, üle 55 km/h, eriti võrreldes mu enda hommikupoolse sõiduga, kui läbisin, küll ihuüksinda, 58 km keskmise kiirusega 33,9 km/h. Kiirused olid TdF-il nii suured, et enamik meeskondi kaotas veidi rohkem kui kahe tosina kilomeetri vältel kaks-kolm meest. Vaatasin seda kihutamist 15-20 minutit, kuni sain lõplikult aru (lõplikult!), et sel vaatamisel pole mõtet.
Emotsiooni, elamust ei saanud. Võrreldes laulupeoga oli Tour de France tuim ja igav. (Võrdluseks: kui keegi tuleks vaatama, kuidas käib minu töö ehk kuidas valmivad lood, siis see poleks igavus ruudus, vaid oleks igavus lausa kuubis.)
Mida me nägime? Nägime välismaiseid meeskondi võidu sõitmas, nende seas ka kaks Eesti ratturit. Isegi kui nad sekkunuks esikolmiku konkurentsi, ei usu, et see oleks eriliselt vaimustanud, sest meie mehed kaovad sinna välismaistesse meeskondadesse lihtsalt ära. See on ka põhjus, miks on raske, isegi võimatu vaimustuda, kui mõni meie võrkpallur pääseb kuskil välismaa liigas oma meeskonnaga medalikohale. See on lihtsalt hetkeline statistika, ei suurt enamat.
Lühidalt: võrreldes laulupeo pakutavate tunnetega ei pakkunud Tour de France’i ülekanne mingeid tundeid. Sest laulupidu on lihtsalt nii võimas! (Ja kui keegi hakkab siin pruukima väidet, et laulupidu ja Tour de France’i ei saa võrrelda, siis... saab küll! Näete, ma just parajasti teen seda. Ja teiseks: need toimusid eile samal ajal, nii et võrdlus ja valik emma-kumma kasuks oli paratamatu.)
Pole mõtet siin laulupidu kirjeldada, kõik nägid seda isegi. Kui Tour de France on globalistlik kommerts, siis laulupidu on ainult meie oma, meie Eesti asi, mille kohta peadirigent Peeter Perens ütles mulle laupäevase Arteri intervjuus tabavalt, et see on eesti rahva südametunnistus, et see ei ole toode, et see on üritus, mida teeme iseendale ja mida on vaja meile iseendale ning kuhu välismaalased võivad tulla vaatama, mida me teeme, aga sisuliselt neil siia mitte mingit asja ei ole. Kes on vähegi südame ja hingega eestlane, mitte nagu Jürgen Ligi, kelle kommentaaridest võisin aru saada, et tema ei armasta eestlust ja sinimustvalget Eestit, siis teda ei saa laulupidu jätta ükskõikseks. Laulupidu puudutab seda imetabast, teistele nähtamatut ja arusaamatut hingekeelt meis, kes me oleme eestlased. See teebki laulupeo meile ülevaks ja ülimaks.
Tour de France, kogu lugupidamise juures Rein Taaramäe ja Tanel Kangerti vastu, pole muud kui rattagladiaatorite võitlus üleilmsel areenil, kus võime neile küll kaasa elada – küllap elamegi –, aga kus nende tulemusest, kui nad just ei võida, ei sõltu mitte midagi. Ei, ma absoluutselt ei alaväärista seda, mida nad suudavad ja mida nad teevad – võrrelge esimeses lõigus mainitud keskmisi kiirusi! –, aga nad ei suuda pakkuda, tegelikult mitte keegi Eestis ja eestlastest ei suuda pakkuda, mida me kõik pakkusime laulupeol iseendale ja kõigile teistele.
Laulupidu oli eestluse võimas, puhas, meeliülendav triumf ja manifestatsioon – just see, mida me lolliks minevas ja rahvuslikkust, meie peamist alustala ja ühisnimetajat, meie ühist vereringet alla suruvas maailmas praegu kõige rohkem vajame. Et enda olemasolu tunnetada ja kinnistada ja üheskoos homsesse edasi minna. Eestlastena. Nüüd ja igavesti. Et ei leiaks kõlapinda sellised arvamused, nagu esitas keegi Mikk Pärnits pärast noorte laulu- ja tantsupidu kaks aastat tagasi kultuurilehes Sirp: "Laulupidu on saanud vabaduse nõrkuseks, autoritaarse mõttemaailma tööriistaks, et panna eestlased valima eestimeelsuse kasuks."
*
Aga huvitav, kuhu te paigutate igavuse ja põnevuse skaalal Langenud Rahusõduri rattasõidu, kus panen juba esimese paarisaja meetri järel nii julmalt, et lendan peaaegu üle leistangi?
Foto 1: Rein Taaramäe meeskond Total Direct Energie Tour de France’i pühapäevases meeskonnasõidus. Foto autor: GodingImages / PA Images / Scanpix
Foto 2-6: Laulupidu, eestluse manifestatsioon. Fotode autor: Mihkel Maripuu, Postimees/Scanpix
36 Kommentaarid:
Õige jutt ja valik pühapäevaks. Tuuri sündmusteni on aega veel küll ja pealegi toimub see iga aasta. P.s. õige rattamees vaatabki rohkem Girot.
Ilus korralik jutt. Miks seda Ligit pidi E... erakondlikul viisil eestlaste hulgast välja viskama ja sildistama?
Huu
https://www.youtube.com/watch?v=AKn6wZtBRzg Aidus on parem. Video kvaliteet on muidugi Priidul üle keskmise. 1:1
Lp Huu, meil läks Ligiga eile vaidluseks ja tema jutust koorus vähemasti mulle selline järeldus.
Ma ütlesin: On Pärnits koos oma mõttekaaslastega (vihkavad Eestit kui rahvusriiki) ja on teised, keda näeme laulupeol - ja neid on enamus, kes armastavad eestlust ja sinimustvalget Eestit!
Ligi vastas: Oh jumal! Mul pole siis üldse kohta. Ja sina oled koos purulollidega.
Ma tõdesin: Jah, kui sa eestlust ja sinimustvalget Eesti ei armasta, siis tõesti pole kohta. Aga kas mina olen selles süüdi või, et sa ei armasta?
Ligi: Ainult sina oled võimeline armastama, mis teha.
Ei maksa alahinnata nende inimeste hulka, kes tahaksid lähedalt näha, et mis toimub Padre peas, kui kabinetivaikuses valmivad surematud lood, kus võrreldakse laulupidu ja jalgrattavõistlust. Suurmeistrit kõrvalt jälgides on võimalik palju õppida ja tulevaseks eluks tarkust koguda.
Kuuldavasti olla tauntsupeol kõvemad tantsijad üle 100 km ära tantsinud, seevastu eilse lauluetapi pikkuseks oli 8 tundi. See on kaugelt kõvem tulemus, kui siledate säärtega rattapoistel Prantsusmaal. Nii et tuleb Pulleritsuga nõustuda ja kuulutada üldvõitjaks laulu- ja tantsupidu.
Huu kui sa vähegi oleksid eluga kursis, siis tealsid, et seltsimees Ligi ISE viskab end eestlaste hulgast välja. Juba pikki aastaid. Mõistad mees ISE ISE ISE
Mis selle võrdluse mõte oli?
Näidata, et saab kõiki asju omavahel võrrelda, hoolimata nende erinevast olemusest?
Saab näiteks käbi võrrelda mehe "liikmega" - mõlemad piklikud, noorelt vinsked ja vanast peast sellised pehmed ning tohletanud. Mõlemaid saab mitmesugustesse aukudesse torgata …
Mõte võinuks ju olla arukale inimesele oneti arusaadav: et kui palju siinne spordikogukond ka rattasõidust ja Tourist ei pea, meie oma laulupidu on sellest ikkagi ägedam ja pakub võimsamat elamust.
No aga see on ju siililegi selge. Või sa arvad, et need sind siin lugevad ratturid on tühmakad, kellele sellist asja on vaja puust ja punaseks tegema hakata. Et sina tead ikka kõige paremini , mis mis on?
Kui vanakuri inimestele tarkust&nutti jagas, siis olid väga paljud ratturid trennis. Samas on võrdlus tdf-ga kohane. Nagu pole laulupeol võimalik jälgida laule vaid kooride melu, nii ka tuuril pole võimalik jälgida enamikul rattureid vaid karavanitsirkuse kulgemist. Mingi üldine vaade, mis ei seleta seda, et miks rahvas üritusest ekstaasi läheb ja igal juhul kohale ilmub.
See on hästi ära märgitud et kui mõistust jagati olid tsiklistid trennis. Meie õnneks oli Huul ja Padrel puhkepäev.
22:22 vedas jah
Selline uljas, kompromissitu , radikaalne isamaalisus on ohtlik ja rumal. Isamaalus millega ähvardatakse, hoobeldakse, sildistatakse, õigustatakse.
Samuti kahtlustan et magasite maha hr. Ligi sarkasmi.
Taaramäe pidas täna esimese tervavate põksude päeva vastu. Tubli. Ma tõesti loodan et ta paneb mu sõnu sööma.
Huu
Õige isamaaline inimene ei vahi laulupidu telekast vaid läheb kohale ja lõugab ise ka laulda. Mis see koorilaul ikka muud on kui keskpäraste lauljate võimalus ennast koos transsi laulda. Tõeline laulu mees ei vaja enda kõrvale karja kaasa jorisejaid vaid särab laval üksi.
Olen ka üllatunud, et Pullerits sellise asja vaatumise peale aega raiskab. Eks see ole taas üks märk pehmostumisest, nagu need pede sensibiilsed filmidki. Tõelised mehed tegid samal ajal trenni või vaatasid tipptasemel tennist.
Ja törts lauluõli ei te ka paha.
Vaat see on nüüd uus tase, et meie nädalavahetusel nähtud uljas ja kompromissitu isamaalisus on ohtlik, nagu kirjutab Huu! Selle peale annab lausa tulla!
Huvitav, keda küll ohustasid need kümned tuhanded inimesed, kes lehvitasid väsimatult Eesti rahvuslippu, laulsid südamest isamaalisi laule ja poetasid selle sekka pisaraidki??? Kas ohustasid lätlasi? Äkki soomlasi?? Või koguni venelasi???
Selle kohta küsitakse, kas oli väga valus, kui euroajupesutellis vastu pead kukkus.
Tsiteerin laulupeo peadirigenti Peeter Perensit, kellelt küsisin nimme selle lolluse kohta, mille Huu siin välja toob, et ta saaks sellisele lollusele vastata.
Pullerits: Euroopas selliseid tugevaid rahvuslikkuse väljendusi, nagu on meie laulu- ja tantsupidu, vist väga heaks ei kiideta, sest selle juurest tõmmatakse kiiresti ühendusjoon natsionalismini ja vaat et veel hullemate ismideni. Kuidas meie laulu- ja tantsupidu, eestluse manifestatsioon, sobib nüüdis-Euroopasse?
Perens: Me ei peaks liiga palju küsima, mis on n-ö sobiv või viisakas, vaid peame ise vaatama peeglisse, kes me oleme, kust me tuleme ja miks me ühte või teist pidu peame ja kuidas me üldse saaks kedagi ohustada sellega, kui oma rahvust kalliks peame.
Vaat, mis juhtub, kui mitte suhelda algallikatega, vaid piirduda oma väikses peakolus loodud absurdsete mõttekonstruktsioonidega.
Sama käib Taaramäe teema kohta. Huu: Taaramäe pidas täna esimese teravate põksude päeva vastu. Tubli. Ma tõesti loodan et ta paneb mu sõnu sööma.
No mida juttui?? Ma loodan... Otseallikaga tuleb suhelda, et saada teada: "Vahel mõnel heal päeval olen tõesti väga tugev, aga sellist stabiilsust mul küll ei ole, nagu vanasti oli," ütles mulle Taaramäe.
See üksainus lause ligi kahetunnisest jutuajamisest ütleb kõik, ei ole vaja oma peaga hakata jälle mingeid lootusi hellitama ja õhulosse ehitama, end seejuures veel eksperdina presenteerides.
Perensi jutt on pehme pläma. Jutuke iseenda kõvatamiseks ja iseendale. Huvitav keda ta meietab? Mida rääkisid meie KaKa ja KeKa Brüsselis meie kohta? Kas sama juttu mis Perens et me ei ohusta kedagi ja me tantsime laulame iseendale otsides oma juuri? Mitte sinnapoolegi. Anu Tali hoiatas keda natsionalismi õuduste eest? Aga MEID, eesti rahvast hoiatas!
Asi on selles, et me ei saa vaid iseennast vaadata ning peame kahjuks mõtlema mismoodi Euroagenda meid näeb ja vaatab.
Kas Priit on ka endale kaabu ostnud? Ohoo...
Uuriv ajakirjandus ei tohiks võtta kontekstist ühte lauset ja selle ümber lugu teha. Huu-l on sellele järgnev lause - "... Isamaalus millega ähvardatakse, hoobeldakse, sildistatakse, õigustatakse...", mis on tegelikult õige.
Selline isamaalisus on ju puhas nõuka olukord, kus patriotismi (või selle puudumise) sildistamisega võis inimese elu ära rikkuda. Mõned tegid sellega karjääri.
Priit kummardab mitmeid kordi Putini poole, kuid nüüd ihaleb tagasi Stalini aega???
Kuidas Padre kommenteerib meie ajakirjanike järjekordset lollust, kui ühe artikliga tehti maasikakasvatajatele karuteene ning konkreetselt ühel talul löödi jalad alt? Analüüsi teinud labori vanemteadur selgitas televisioonis, et nemad pole mürgistest marjadest midagi öelnud, vaid mõõtsid ainete sisaldust ja nende piirväärtus jäi lubatud normi piiridesse!
Kui Priit peab ajakirjanike jura normaalseks, siis tuleb tal tunnistada ka ennast dopingupatuseks, sest tema veres on kogu aeg hormoone (pole oluline, et lubatud piires).
Kommentaar oleks oluline, sest ega põllumajandusele noa selga löömine ei ole vähem tõsine kui näiteks laulupeo ideoloogiline ründamine.
Arvan et Huu ei pidanud silmas vaid laulupidu. Aga Huust ei saa tõesti aru. Kes kus millal isamaalisusega hooples ja ähvardas? Ähvardas keda? Seda suurt kelle ees kogu lääs upakil on? Kas ta ei mõista, et see "hooplemine" on nõrk kohalik protest globalismi vastu? Tõsi on see et väljaspoole peab pidama madalat joont, sest liitlased ja liitlasblokid opereerivad sel erilisel ülerahvuselisel tasandil, mis kardab põhimõtteliselt etnosepõhiseid ilminguid.
Aga jah Huu. Või radikaalne isamaalisus on ohtlik? Väikerahvas eestlased peavad olema väga radikaalsed selles kohas, selles ajas. Või kuidas sa suurrahva naabrina ja lisaks veel globalistlikus rändes oma rahvuse säilitad? Islandi luksemburgi jt euro pisiriikidega ei saa võrrelda. Meie poliitiline, geograafiline, demograafiline olukord on unikaalne. Vaid lätlastega saab võrrelda.
Huu võiks lahkelt lähemalt seletada seda radikaalne isamaalisus on ohtlik. Siis lõpeks see lõpmatu moka kõbin.
Just, 10:28, kes kus isamaalisusega hooples ja ähvardas! Huu-l on lause, nagu viitab 10:18 - "... Isamaalus millega ähvardatakse, hoobeldakse, sildistatakse, õigustatakse..."
Oleks hea, kui Huu näitaks meile kõigile, kus laulu- ja tantsupeol isamaalisusega ähvardati jne!
Kuidas Padre kommenteerib meie ajakirjanike järjekordset lollust, kui ühe artikliga tehti maasikakasvatajatele karuteene ning konkreetselt ühel talul löödi jalad alt? (10:18)
Nägin seda teemat kommenteerivat lõiku "Ringvaates", kus ekspert seletas, et nende mürkide minigsugusekski minimaalseks toimiseks inimorganismis peaks inimene sööma ära kümme kilo maasikaid. Näidake mulle sellist inimest!
See, mida Maaleht tegi, oli ilge sigadus - järjekordne näide, kuidas ajakirjandus jahib sensatsiooni, ükskõik mis hinnaga. Jäle. Too talu võiks Maalehe kohtusse anda ja saamata tulu koos mainekahjustuse hüvitusega sisse nõuda. See on minu seisukoht.
Igati nõus 10:28 teises lõigus väljendatud seisukohaga. Iga väikerahvas peab olema palju, palju rahvuslikum, isamaalisem, isegi natsionalistlikum kui suurrahvas, sest muidu väikerahvas püsima ei jää. See on ju kõigile teada, miks suurte poiste kambas peab just väikemees kõige kõvem rusikatega vehkija olema.
Radikaalne isamaalisus - iseloomustaksin veel sõnadega egoistlik ja kitsarinnalisus. Reaalsus on ju see, et kõik me soovime siin elada head elu ja hästi teineteisesse suhtuda. Ei ole mingit mõtet inimese aedikutesse toppida, paljudel on siiski iseseisev mõtlemisvõime olemas. Tuleb ise elada ja lasta Teistelgi elada. Kui ei tee Teistele seda, mida ei soovi, et endale tehtaks, peaks üldjoontes kõik sujuma, nii inimeste kui rahvaste vahelises suhtluses. Järgides neid põhimõtteid ei tähenda, et minus puuduks isamaalisus ja austus oma riigi ning rahva vastu.
Täna on kordaläinud päev, saate ennast mite ainult Huu, vaid ka Lobjaka peale välja elada.))
Aga kas ei peaks (Lobjaka peale välja elama)?
Kas Eesti rahvas on nii vedel et isegi oma nälkjaid peab tolereerima mõne "arvamuste paljususe" sildi all? Miks on Lobjaka mõttetus Postimehe arvamusportaalis?
11:20 saksa olematud jõuluturud on betoonist tõkete taga. Poolas seevastu elu õitseb. Vahe on milles? Radikaalses isamaalisuses.
Kui räägid egoismist ja kitsarinnalisusest, siis pea silmas et avatud maailmas on Eestisugune pisiriik väikese peetri rollis. Ehk seda egoismi ja kitsarinnalisust harrastatakse (väliskapital ja diplomaatia) hoopis meie suhtes.
"Kui ei tee Teistele seda, mida ei soovi, et endale tehtaks, peaks üldjoontes kõik sujuma, nii inimeste kui rahvaste vahelises suhtluses."
See on soovmõtlemine, elu on paraku teine, eriti kui me n-ö sundkorras rahvusvahelistume.
Saksa teatud rahvad on kodustatud kuid neile on vist see kenake "ära tee teistele paha" ära unustatud. Naised kes õhtuses vahetuses ööbivad töö juures põrandal kuna ei julge tänavat ja transporti kasutada. Aga "üldjoontes sujub" neil hästi.
Minu selge poolehoid kuulub 12:29 ja 13:20 väljendatud elutervele skepsisele. Sellega on siin jõujooned selgelt maha tõmmatud ja igaüks saab valida, kas ta asub joonest vasakule või paremale. Vasakul on liberastid ja tolerastid ja antirahvuslased ja... Lobjakas!
11:20 uuesti. Poolehoiu taotlemine ongi neile, kel iseseisev mõttetee kulgeb tupikusse, minul see ambitsioon puudub. Isamaalisus on hea, kuid radikaalse Isamaalisuse tulemid on eelmisest sajandist hästi teada, milleni see viib. Täna ajaratas kipub korduma. Kui ei ole radikaalne, egoistlik või kitsarinnaline, ei tähenda, et elatakse silmad kinni ning naiivsus võtab võimust. Äärmused ei ole head ning viivad sageli vankri kraavi.
Mingi iva 16:04 ja Lobjaka jutus on. Ilmselt mindi 150 juubeli tähistamisega üle võlli. Rahuneme nüüd maha ja ootame, et kust kohast meile laks ära pannakse. Oluline on siiski, et paljud istusid vagusi kodus ja jõllitasid tv-d. Tänaseks on see kõik möödanik. Praegu huvitab meid, et mis saab edasi. Kus võistlusel näeb blogiperemeest, see on oluline. Vaevalt, et ta läheb võistlusele, kuhu saavad peale ainult valged eestlased. Sellega on kõik öeldud. Ta on muganduja kui mitte äraandja.
16:04 on mingi ajupestud soroskooli kasvandik. Huvitav millele ta vihjab selle "möödund sajandi tulemitega"? Saksamaale väi? Kui Eestile, siis sitakott mis võimalus oli Eestil iseseisvus säilitada, kui Stalin pool euroopat endale võttis? Tüüp nimetab rahvuslasi äärmuseks? Jah õige ilma saksa vene rootsi kintsu kaapimiseta ei tule eesti mitte toime.
Leidub ikka idioote siin blogis.
Raske on aru saada väikeriik ja väikerahvas ei või radikaalset rahvuslust harrastada? Kui nwo kõrvale jätta, siis kellel midagi selle vastu peaks olema?
Pullikakki ajate mehed suust välja. Kahju et antropoloog semiootik ja kultuurifilosoof Pärtel P blogiveergudel ei käi. Ta oleks ütelnud mis on mis ja kas Eesti Vabariik järgmise dekaadi päikesevalgust näeb.
Ettevaatust, ajaloolased on pärast Anti Selarti suurejoonelist Eesti ajaloo ümberkirjutamist, kus kirjutati välja Eesti muistne vabadusvõitlus, kõik kahtlaselt äraandvatel positsioonidel, nii et ärge usaldage teadlasi, isegi professoreid mitte, sest selle kraadi ja tunnistuse annab neile euroideoloogiast ja -ajupesust läbi imbunud rahvusvaheline komisjon, vaid uskude ikkagi eesti talupoja tarkust, eestlase kainet meelt ja mõistust ning oma sisetunnet.
Padre on ka antropoloog, filosoof ja pedagoog. Kuidas me teda ei usaldada ei saa? Ikka usaldame.
Palju möla ei millegist, kus on tdf etapi kokkuvõte?
Postita kommentaar
<< Esileht