pühapäev, mai 26, 2019

Pullerits: Kuidas ma rattakommentaator Huuga Tartu rattarallit sõitsin

Plaan A lendas vastu taevast juba Nõos.

Sinnani toimis kõik õlitatult. Enne starti juhuslikult Kalevi tänavalt leitud kahe kaaslase ja stardikoridoris meiega liitunud veel kahe mehega alustasime Tartu rattarallit tagareast – siiski enne tempogruppe, et mitte nende taha kinni jääda –, vältimaks esimeste kilomeetrite närvilisust ja arutuid tõmblemisi. Ilusasti hanereas möödusime Riia tänava vasakus servas sadadest ja sadadest osalejatest.

Kuna saime tempo tegemisel abiväge mustas-kollases Zanussi vormis meestelt, suutsime Elva poole vändates mööduda ka esimestest paarikümneliikmelistest gruppidest. Sappa haakijaid sealt eriti ei tulnud.

Plaan A oli teha väikse meeskonnaga oma sõitu ja hoiduda massidest, kus alati luurab oht, et varem või hiljem tekitab keegi asfaldile külakuhja. Esimene seesugune pauk, mida nägin, juhtus juba Külitsel, kui sõidetud oli vaevalt seitse kilomeetrit. (See kukkumine jäi mul ka videosse.)

Enne Nõod püüdsime kinni no-ma-ei-tea-kui-suure grupi. Ikka väga suure. Seal ratturite parves side kaaslastega veidi katkes – ja läinud nad olidki. Piisas sellest, et paar juhuslikku meest tulid vahele ja kaaslased said minuga vahe sisse. Jäin teiste taha kinni.

Korra pärast Nõod püüdsin sidet taastada, aga kõva vastutuul ütles: ära üritagi.

Niisiis tuli käiku lasta plaan B. Ainult täielik amatöör läheb sõitma ilma, et tal oleks varuplaan.

Olin sattunud ühte punti silmaga hinnates rohkem kui saja sõitjaga. Kui sa pole vähemasti poolproff, pole mõtet katsetadagi, et äkki rebid nendest lahti. Ja kui rebidki, siis külje- ja vastutuules mitte kauemaks kui kilomeetriks-kaheks. Seega võtsin rahumeeli sisse koha grupi lõpus (fotol ülal paremal heledas vormis kõige taga), hoides vahetult enda ees kulgejatega mõnemeetrist turvavahet.

Otepääle lähenedes hakkasin plaan B-d ette valmistama. Kiirendasin kõige viimaselt positsioonilt umbes 20-.30. kohale. Et jõuda Otepää-Pikajärve vaheliseks lõiguks heale rünnakupositsioonile. Seal algavad ju pikad tõusud.

Aga ei tohi kohe esimesel tõusul kõike välja panna. Padruneid peab mitmeks pauguks jätkuma. Kavalam on jälgida, mida teised suudavad. Pilt sai kiirelt selgeks: enamikul läks lootusetult raskeks.

See tähendas, et tuleb tööle hakata. Koos paari mehega kruvisime tempot ning grupp lagunes ribadeks. Utsitasin teisi, et lähme nüüd, saame ballastist lahti. Liiati, mida väikem grupp, seda ohutum sõita. Tegin kõige ees paar pikka vahetust, et kiirust ülal hoida. Sest varitses oht, et kui keegi ees jala sirgu laseb, võib grupp laskumistel massiga uuesti järele tulla.

Ent Tartu rattaralli eripära on see, et kui vanad kaaslased maha raputad, saad peagi uued. Nood tulevad nimelt eestpoolt selg ees vastu. Ja tulidki. Esimese mõnekümneliikmelise grupi püüdsime koos paari aktiivsema sõitjaga kinni Valgjärvel ning teise sama suure mõned kilomeetrid pärast Savernat. Ühtekokku sai meid üle poolesaja.

Aga head ja arukad kaaslased sain. Kõik hoidsid oma trajektoori, keegi ei vänderdanud ega sõelunud siia-sinna.

Ent sõit muutus pikapeale liigagi rahulikuks, passiivseks.

Plaani C koostasin enne Voorepalu, kui lõpuni jäi 40 kilomeetrit. Seal tuleb ridamisi tõuse, kus otsustasin gruppi elavdada. Ja venitada. Et ehk saab massi vähemaks. Sest enamikul, nagu selgus, olid jalad selleks ajaks kas liiga rasked või liiga pehmed. Üllatavalt kergelt sain kõigist mööda. Isegi punnima ei pidanud. Voorepalu mäefiniši võtsin oma grupist esimese või teisena (raske on täpselt öelda, sest püüdsin kinni eestpoolt üksikuid või paarikaupa sõitjaid).

Aga laskumistel tuldi siiski hooga järele.

Mis edutult, see uuesti. Tartu- ja Põlvamaa piiril kerkival tõusul üritasin taas. Võtsin grupist vasakule, keskjoone ligi, ajasin tagumiku sadulast ja spurtisin kõige ette. Kolm-neli meest tulid tuules kaasa. Juba tundus, et saime vahe sisse. Püüdsime kinni ka eespool liikunud väikse grupi. Ärgitasin sealt mehi kaasa tulema, kuid nad ei paistnud kuigi motiveeritud. Nii veeresid äsja selja taha jäetud sõitjad meile peagi uuesti selga.

Viimane võimalus midagi ette võtta avanes lennundusmuuseumi ja Lange motokeskuse vahelisel kaheosalisel tõusul. Võtsin selle alla jõudes koha grupi peas, viiendal-kuuendal positsioonil, heal rünnakukohal, ning kui tõus algas, püüdsin kiirelt kerides rivi pikaks tõmmata. Pikaks selle sain, aga riismeid paraku ei tekkinud. Eks taganttuul toetas tagant tulijaid. Ka kaks konkurenti, kes kiirendasid veidi enne tõusu ning said ülejäänute ees paarikümnemeetrise edumaa, ei jõudnud lõpuks kusagile. Grupp sõi nad paari minuti pärast lamedal teelõigul ikkagi ära.

Aardlapalu lõik pakkus siiski veel ühe võimaluse. Seal võtsid kõik tugevas küljetuules paremale rivvi. Seal oli lootus, et ehk tekib kuskil vahe. Aga ees polnud piisavalt agressiivseid vedajaid. Võtsin ise liidrirolli üle, tõstsin vahepeal soiku kippuva kiiruse üle 33 km/h. Ent oleksin äärepealt oma aktiivsuse ohvriks langenud. Aardlapalu tõusu eel said minult vahetuse üle võtnud kümmekond meest hea hoo üles ning pääsesid äärepealt putku. Kuid viimaks ei leidunud nende hulgas ohvrimeelset ega ka koostöövalmidust, nii et tõusu alguseks püüdsin nad kinni.

Edasi oli selge, et tuleb grupifiniš.

Kuna kolm aastat tagasi kaks kilomeetrit enne lõpujoont ligi kümne mehega kukkusin, otsustasin ilma vähimagi kõhkluseta, et ei hakka Turu tänaval ära rikkuma seda, mis 120 kilomeetrit oli läinud ühegi järsu pidurdamiseta. Valisin rahumeeli turvalise koha teistest eemal, grupi pera peal, ning tulime kõrvuti Huuga, blogis tuntuks saanud rattakommentaatoriga, oma grupi viimaste hulgas üle lõpujoone.

Oli meeleolukamaid ja turvalisimaid rattarallisid, mida olen sõitnud. Diplomil ütles, et sain 604. Koha ajaga 3:25.49. (Oma kella järgi sõitsin 3:23.54 – seega  võtab ligi kaks minutit, enne kui tagaotsast liikvele saad.)

Ja tähelepanu! Nagu piltidelt näete, oli mul leistangil ka GoPro kaamera. Tegin sõidust filmilõike, uue nädala algul monteerin need kokku ja panen vaatamiseks välja. Siis saate kõike, millest siin kirjutasin, oma silmaga näha - ja kes teab, äkki näete ennastki aktsioonis!

Fotod 1-3, 6 ja 9: Tartu rattaralli kõige ohtlikum, kruusane kurv Elva piiril. Fotode autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 4: Priit Pullerits (paremal) oma grupi tagaotsas pärast kruusase kurvi läbimist Elva piiril. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 5: Sulev Kraam (tagaplaanil) sea kostüümis. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Fotod 7 ja 8: Tehnika on sõitjaid alt vedanud või on nad sattunud õnnetusse. Fotode autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Foto 10: Priit Pullerits lõpetab Tartu rattaralli. Foto autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix
Fotod 11 ja 12: Priit Pullerits pärast Tartu rattaralli lõpetamist. Leia fotol nr 11 õlu! Fotode autor: Margus Ansu, Postimees/Scanpix

47 Kommentaarid:

At 19:19, Anonymous Anonüümne said...

Aitäh! Ilus ja asjalik ülevaade!

 
At 20:09, Anonymous Anonüümne said...

Ja ongi Huu päriselt olemas))

 
At 20:09, Anonymous Anonüümne said...

Seda lollust on raske kommenteerida. Priit peab grupi vedamiseks seda, kui tema grupp ta maha raputab ja uus grupp tagant tema seljataha tekib. Sa oled lihtsalt tühikargaja ja sõidad nii, kuidas juhtub, ilma mingi plaanita. Ja pärast mõtled sõidule loo välja ja räägid maad ja ilmad koku.

 
At 20:13, Anonymous Anonüümne said...

Ma sellest tagant startimise ideest küll aru ei saa.
Kui on spordivõistlus, siis tuleb võistelda - minna starti kui stardipauk on antud.
Põhjendatakse asja ohutusega, no ei saa aru, kui keegi (või mingi grupp)peab end selliseks "raketiks" et sõidaks aeglasemad Riia tänaval siruli, siis peaks ju enamasti loomulik (varem väljateenitud) stardikoht aeglastest märksa eespool olema.

Mis veel ohutusse puutub, siis startisin ise ka täitsa lõpust, ei jäänud "vabat vett" ootama ja Riia tänaval oli ruumi laialt ja asi ohutu.
Ohtlikuks läks asi siis kui pärast Nõot hakkasid need tempogrupid kitsal teel aeglasematest mööda pressima, just nimel pressima - ruumi oli nii vähe et varem startinud pressiti tee paremasse äärde. Mõned (õigel ajal startinud) tahtsid tempogrupiga kaasa minna, aga kuidas sa lähed kui oled parasjagu valel pool teed (paremal pool)? Vastus: Ohtliku manöövriga.

Oleks minu teha, siis lõpetaks selle tempogrupi jama ära või teeks vähemal nii et nad on kohustatud starima 2 tundi hiljem, nii on möödumiste korral õigel ajal startinute rivi juba pikk ja kitsas - ohutuses võidavad mõlemad. Või startige tund aega varem kui te sellised "raketid" olete.

 
At 21:14, Anonymous Anonüümne said...

Huu on kunn.

 
At 21:26, Anonymous Anonüümne said...

Ja oleks PP-le peaaegu pähe teinud.

 
At 21:44, Anonymous Anonüümne said...

Tempogrupid ja mis iganes grupid sellisel kujul ei toimi. Trügitakse vahele, lootes kergemalt edasi liikuda, sest jääb ju hinge kriipima, kui naabrimees on 680 kohal ja mina 753 näiteks.

 
At 22:01, Anonymous Anonüümne said...

Kuigi Huu on homo ja padusots ning pisut selgrootu, tundub ta üldjoontes siiski tubli mees olema. Päris lödipüksist või sitakotist poleks herr Pullerits niipalju kirjutanud

 
At 22:27, Anonymous Anonüümne said...

Priit võib varsti blogi kommentaatorite kokkutuleku teha.

 
At 23:08, Anonymous Anonüümne said...

Parem kui mitte. Huu võtab pesapallikurika ühes ja maksab kätte.

 
At 01:40, Anonymous Anonüümne said...

Miskit on nn. õiges narratiivis mäda, et nii nõrk tulemus?

 
At 10:13, Anonymous Anonüümne said...

Kus kokkutulek tuleb? Kas Tartus või Tallinnas?

 
At 10:28, Anonymous Anonüümne said...

"Foto 5: Sulev Kraam (tagaplaanil) koera kostüümis." - vale pilt või ongi Priidu koerad roosad ja kärsaga?

 
At 10:29, Anonymous Anonüümne said...

Käisin , nägin.
Endalegi ootamatult sattusin Tartu Rattaralli nautimise asemel taas kihutama. Kaks korda pääsesin napilt kukkumisest enda ligiduses. Esimesel korral jäin äkkpidurdusega kukkujate taha seisma, adrekas üleval et kindlana tundunud asfaldi matsust pääsesin ja grupp sai minema. Püüa siis neid vastu tuult kui alustuseks on rauad kõik paremal. Õnneks oli taga ka teami auto, kes vedas mu nagu tuuri mehe tagasi gruppi. Tänud, uhke kogemus ka saadud.
Ühel hetkel näen. Kurat Pullerits grupis. Natuke aega istus ja ootas ja hakkas siis mäslema seal ees.
Tõusuks veel mul jalga oli ja ega ka muretsenud, ega 2-3 kesi. 50 eest minema enam poleks saanud.
Kahtlemata kõva sõit Priidult tagant tulla ja siis veel ja veel proovida. Moab töötas, maanteele minul sellist jalga vastu panna pole. Nisama ei vahtinud minagi. Päeva keskmiseks kiiruseks tui 36,2km/h. Metsas singlitel ja juurikatel oleks see jõudude vahe vast väiksem kui maanteel. Lõivu ja muudest gruppidest polnud seekord haisugi.
Iga aasta vestlus endaga peale rallit. Kas järgmine aasta üldse on mõtet tulla ja kui tuleme siis teeme ju rahulikult eks?
Rattaralli on ikka õudne. Inimesed sõidavad paremini, Laskumiste hulle on vähemaks jäänud. Piisab ju vaid ühest kes su päeva perse keeraks.


Huu

 
At 10:41, Anonymous Säinas, taluperemees ja eestlane said...

Julgen kinnitada, et vähemalt 90% ulatuses on padre Pulleritsu jutt õige. Ülejäänu on igale ajakirjanduslikule tekstile vajalik ilukirjanduslik liialdus, mille abil tehaksegi kuivadest faktidest lugemisväärne lugu. Seda peent kunsti lugupeetud blogiperemees valdab. Jalgrattaga sõitmise kunsti valdamiseks on vaja siiski kilomeetreid koguda. Ilma ei saa. Muidu juhtub, et distantsi teiseks pooleks on jalg tühi ja oledki sunnitud grupis loksuma ning äraminekukatsetele saab vaid mõtetes kaasa elada.

Gigantse uurimistöö tulemusena ja tuginedes põhjalikule intervjuule otseallikaga võib öelda, et karvajala kohta polnud Priidu sõit paha, kestis ära ning paar korda käis grupi eestki läbi. Pikajärve lõigu osa mõjutas isegi grupi suurust. Osa ballastist heideti üle parda. Oma väike roll selles äramärkmist väärivas saavutuses oli ka austatud PP. Kuid sealt edasi oli juba distantsi teine pool ning treenitus sai määravaks ja plaan C elluviimine jättis soovida. Grupis olnu kinnitusel nemad paraku plaan Cst osa ei saanud. Pinnavirvendust hetkeks oli. Kuid see on mõistetav. Kui ikka paarituhandet kilomeetrit all pole, siis on keeruline tõsisemat aktsiooni korraldada.

 
At 10:52, Anonymous Anonüümne said...

Naudime nüüd hetke rahulikult sõitja videomaterjalist, kus Pullerits spurdib pärast heledat laksu mille põhjustas mees, kes eessõitja rattasse vajumise asemel vajutas pidurit ja käis üle kaela.

Ja mida Priit üldse nikerdab seal videoga? Topi üles täis värk. Seejärel on aega lühike kokkuvõte asjast teha. Rahvas ootab videot rohkem kui juttu! See on ajakriitiline materjal. Keda see enam õhtul või homme huvitab kui kiiremad mehed on kõik ette näidanud, mis rajal toimus. ERR tegi veebiülekande peagrupist ja jooksikutest onlines. Pardakaamera videotega ei saa nii pikalt muneda!

 
At 12:39, Anonymous Anonüümne said...

Milleks teile udused värisevad kohisevad videod? Huu kirjutab sulaselges eesti keeles, et Pullerits tegi paar väikest petekat ning tõmbas elegantselt grupi ribadeks.

 
At 12:41, Anonymous Anonüümne said...

Staabi mehed valetavad. Neil on tähtis, et kahuriliha õiges paigas oleks. Keda kotib 600+ koha peal grupi käristamine?

 
At 13:59, Anonymous Anonüümne said...

Lugupeetud 12:41

Kui teid ei huvita 600+ kohal grupi käristamine, siis äkki tutvustate ja näitate ette, kuidas te seda elegantsemalt eesotsas teete?!


Lugupidamisega
Rein Valdmaa

 
At 14:14, Anonymous Anonüümne said...

Mehed, kas teie nürid ninad magusat lõhna tunnevad? Tuleb suvi, tuleb kokkutulek. Loodetavasti ka Njuša tuleb käima. Jurjev olevat talle siiski kopitanud provintsi lõhnast hoolimata päris hea mulje jätnud.

 
At 14:28, Anonymous Anonüümne said...

Rein, hea küsimus. Otseülekandes oli seda kenasti näha. Kahjuks ei ole see järelvaatamisena enam nähtav. Äkki kuskile pannakse veel miskit nautimiseks üles.

 
At 15:45, Anonymous Anonüümne said...

Mis seal ikka, eks Padre katsetab erinevaid variante, on teine nii eest, kui tagant proovinud.
Sõidu teeb ohtlikuks mass ja vähene sõidukogemus, ning distantsiga kuhjuv väsimus. Omast kogemusest tean, et mida grupp tahapoole, seda ebastabiilsem see on. Nagu eile kohtadele 200-300, oli Katlamaja juures vaja enne lõppu kellelgi trügima hakata ja mitme võistleja päev perse keerata. Õnneks olime kümmekond meetrit tagapool ja saime kenasti mööda. Eile sai 20x täis ja "Saadiku tiitel" käes! Ahjaa, selles pundis pandi vähemalt 5x maokas, pole paha või mis!

Joel

 
At 19:54, Anonymous Anonüümne said...

Ma arvan endiselt et Padre tõmbas Moabis üle, tuli koju, kompenseeris, lebas loorberitel, lasi mootoril lõdvestusrežiimil ringi käia, TRM tuli nädal liiga vara ette, nutikalt võeti Huu seltsi ja mängiti rahvale spektaakel etendus 70% surverõhu tasemel. Hundid söönud lambad terved. Keskmist näppu kõigile.

 
At 20:45, Anonymous Anonüümne said...

Kas see keskmine näpp ka video pealt näha saab?

 
At 20:49, Anonymous MargusM said...

Ma ei arva et Priit üle tõmbas, pigem jättis kasutamata siinsed võimalused võistlusel teravust koguda. Tunnised treeningud on ka liiga lühikesed eriti kui need kaootilisel viisil ette võetakse. Potentsiaali tundub et oli rohkem kui ma arvasin.. võiks poole suveni tegusid teha.

 
At 20:52, Blogger Unknown said...

Kas oskab keegi öelda, mis ajaga tulid kõige kiirem tempogrupp? 29-30 grupp oli graafikust ikka tublisti ees

 
At 22:07, Blogger Priit Pullerits said...

Homme loodan teile videokokkuvõtte ka välja pakkuda. Loodan.

 
At 22:44, Anonymous Anonüümne said...

Kas näeme Huu selga või seda kuidas mees luuseritele keskmist näppu viibutab?

 
At 00:58, Anonymous Anonüümne said...

Joel kui ikka 200-300 grupis 5 x risu pannakse on see liiga kole statistiline number.
Mina olin isegi üllatunud kui inimlikult 500-600 grupis käituti ja ka lõpp/finish sõideti küll kasvavavas tempos, kuid keegi tõmblema ei hakanudki.

Huu

 
At 06:30, Anonymous Anonüümne said...

Mina nägin 200-300 grupis kukkumisi 4 korda, millest kahel korral mehed vedelema ei jäänud, vaid võeti rattad ja pandi kohe edasi. Mehed jäid maha katlamaja juures ja Vastse-Kuustes kui Põlva teelt ära keerati.
Grupi peas tegi tööd mu klubikaaslasest sõber kelle koht on muidu peagrupis, aga kes kukkus Elva lähedal peale ohtlikku kruusakurvi (Kelk isiklikult vilistas seal tee ääres) teiste süü läbi.

 
At 07:57, Blogger Priit Pullerits said...

Ma nägin ühte kukkumist, 7. km-l Külitse kandis, see jäi ka videosse, mille täna üles panen. Annan siis siin ka eraldi sissekandega lingi, kui video valmis.

Küll aga nägin kolm korda, kuidas kiirabiautod sireeni huilates mööda sõitsid. Ka need on videos.

Samas tahan tunnustada neid erinevaid gruppe, kellega pärast Nõod koos sõitsin - kuni Otepääni piidlesin olukorda tagant ja minek paistis viisakas, kuigi massi oli palju. Lugu Tartu Postimehes siin:
https://tartu.postimees.ee/6692345/pulleritsu-reportaaz-rattarajalt-kaks-plaani-laksid-luhta-votame-kolmanda

Ka need grupid, kellega sõitsin pärast Otepääd, olid korrektsed. Ainus, kes silma jäi, oli üks roosas särgis ja tumedates pikkades pükstes pikemat kasvu rattur, kes tegi paar ohtlikku järsku manöövrit, lisaks hakkas jooma väga kiirel laskumisel (?!?), nii et mõtlesin, et lähen ja teen talle märkuse, aga ei pääsenud õigel ajal talle grupis lähedale. Hiljem hoidsin temast kaugemale.

Ka finišit pandi vähemasti tagant vaadates rahulikult ja ei hakatud kohtade pärast lahingut pidama. Seetõttu jättiski rattaralli seekord hea mulje ja mälestuse.

Seni kui video valmis saan, lugege mu tänast kriitilist lugu Tartu peagi avatava rattaringluse kohta. Nüüd on kõigil võimalused seda innukalt kasutama hakates tõestada, et mu skepsis oli alusetu. Lugu: https://tartu.postimees.ee/6693112/priit-pullerits-kust-tulevad-tartu-rattaringlejad

 
At 08:13, Anonymous Rattaringlusest said...

Kasutama hakkavad uued kasutajad, näiteks tudengid, kes pole oma ratast Tartusse toonud erinevatel põhjustel. Tudengite mass peaks olema päris suur, sealt tuleb kindlasti põhiosa. Ja muidugi need kesklinna elanikud, kellel on rattaringluse punkt paar sammu majast eemal, neid on ka päris palju. Isegi tean mitmeid rõõmsaid inimesi, kes kindlasti kasutama hakkavad.

 
At 09:22, Anonymous Anonüümne said...

Priit, su Külitse kräshh on mage, sest olid liiga kaugel ja said kaamerasse ainult after party. Esimese mehe bläkk on siin toodud lingis enne su tagumiku kaadrisse saabumist selgelt näha :D

 
At 09:59, Anonymous Anonüümne said...

Kukkumiste ja vigastatute kohta tahaks küll täpsemat infot. Lühikesel maal pandi Nõo kandis selline maokas: https://www.youtube.com/watch?v=v-zBw4Wg54k

Ma ise pole eriline rattamees, 200km trenni sel aastal. Viimasel kolmel korral olen osalenud lühikese maa võistlustel. 2 korda Rattarallil ja eelmisel aastal ka Elvas lühikesel maal. Kokku distants 156km (44+56+56) kilomeetrit. Igal etapil on esimeses või teises pundis olnud 2 suurt kukkumist. Kus kukkujaid tublisti üle viie, vahel isegi kuni 10.

Kui nüüd Giro konteksti panna. Siis 156 kilomeetri kohta 6 kukkumist, kus vigaseid ca 30. Girol on etapp reeglina veelgi pikem. Selle loogika kohaselt oleks kukkujaid ca 40 etapi kohta. Arvestades seda, et kiirused seal suuremad, siis samade oskuste juures väikese maa mehed kukuksid ju veelgi sagedamini. Järelikult oleks ühe 180 km etapi kohta 50 vigast. Giro kontekstis poleks lühikese maa mehi esimese nädala lõpuks enam stardiski.

Vot nii hästi oskamegi sõita :)
televusserist vaadates tundub see rattasõit oluliselt lihtsam.

Oidu paljudel küll peas pole. Kuna ma ise trenni pole teinud, siis ma sinna ette ei trügi ka. Ise pole kukkumist põhjustanud ja pole õnneks kukkumisse sattunud ka. Teangi, et olen üks nõrgemaid mehi. Aga ometi mind üllatab, et vahel kui esimesena essast pundist olen maha jäänud ja tagant mingid vennad tulevad ja siis teises grupis jaksavad korralikult ka vedada. Siis mul alati hämming, et kuidas nad nii tugevad on. Kui nad nii tugevad, miks krt te siis üldse esimesest grupist maha jäite? Taktikaliselt ei osata üldse sõita?

Lühikese maa mehed ei oska taktikaliselt sõita ja tehniliselt ja siis kokku ongi kaos :)

 
At 10:07, Anonymous Anonüümne said...

to 7.57
Kasutama hakkavad need kel on bussipilet,
teiste jaoks on pilet selleks et vahel harva üks jupike rattaga sõita võrdne juba taksohinnaga.
Eeltingimusena on vajalikud äpp või bussipilet - äppi minu nutikale plaanis teha ei ole, bussipiletit rattaga sõitmiseks ma loomulikult osta ei kavatse - nii et surnult sündinud üritus-ei ole võimalik süsteemi proovidagi.
Võib arvata et tekivad laenutuspunktid kust sõidetakse ja kuhu sõidetakse, koos kõige sellest johtuvaga. Kas keegi hakkab öösiti sadu rattaid mööda linna ringi paigutama?
Kahjuhüvitis ja hilinemise tasu peaksid ära võtma vähimagi soovi seda värki kasutada.

 
At 11:05, Anonymous Anonüümne said...

To 7.57

Sul on vaja 2 eurot maksta bussikaardi eest, mille sa isikustad ära.
ja edasi võid sõita rattaga piiramatu kordade arvuga kuni tunniaajaseid lõike tasuta (aastaläbi).
Ma ei kujuta ette Tartus sellist teepikkust, kus rattaga ei jõuaks tunni ajaga ühe rattaparkla lähedusest teiseni.

 
At 11:06, Anonymous Anonüümne said...

11:05 kommentaar oli mõeldud vastuseks 10:07 kommentaarile

 
At 11:37, Anonymous Anonüümne said...

Tasuta saad sõita siis oma tunniseid otsi, kui sul on bussi perioodipilet.
Lihtsal autostunud inimesel on min hind 5 euri päevas ju.

 
At 11:47, Anonymous Anonüümne said...

Satun Tartusse aegajalt ja teoorias ehk isegi kasutaks mõnikord ratast kohapeal liikumiseks, kuid selle välistab krediitkaardi nõue, samuti bussikaart mida ma ei vaja. Mingi mõistlikum lahendus võiks olla, Smart ID põhine või ...

 
At 11:55, Blogger Priit Pullerits said...

Nagu näete, on Tartu süsteem nii keeruline, et te ei saa isegi aru, milles on asja iva. Mina ka ei saa. See on nagu raketiteadus. Lihtne asi, aga agasid nii palju.

Sain Tartu rattaralli videokokkuvõtte valmis. Varsti läheb üles.

 
At 12:38, Anonymous Anonüümne said...

Väga nõus hr Pullerits. Aga las Huu kirjeldab olukorda. Tema on objektiivne spetsialist.

 
At 14:04, Blogger Priit Pullerits said...

Et miks ma videot üles ei pane, kui see on valmis? Tehke tööd! Muidu töö ajal hakkate vaatama ja produktiivsus langeb.

 
At 14:41, Anonymous Anonüümne said...

Huu on objektiivsem kui Padre, las tema otsustap.

 
At 15:28, Anonymous Anonüümne said...

Mis siis ikka. Naudime seni presidenti ratta seljas.

 
At 16:25, Anonymous Anonüümne said...

Priit, Su video juba ammu üleval. Ära hoia kinni avalikke asju :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZpqRsWuzJ94

 
At 17:52, Anonymous Anonüümne said...

Meeldib kuidas Padre tšainikutest mööda sõidab - kindlalt jõuliselt ja suure ülekaaluga.

 
At 11:54, Anonymous Anonüümne said...

Ise ka oma uhhuusid uskuma jäänud... see on see, kui kontorites kohviaparaat liiga ligi ja liiga mugav, pärast seitset tassi iga päev ongi tulemus juhhuu-uhhhuu.

 

Postita kommentaar

<< Esileht