Pullerits: Mida teha, et jalgratas ei tantsiks nagu elevant katusel?
Nüüd on ratta- ja autospetsialistidel pidupäev. Võimalus oma trumbid lauale lüüa.
Cube’i maastikuratas mahub küll Toyota RAV4 salongi ära, kui võtan esiratta alt ära, kuid auto tagaosas tekib siiski ruumikitsikus, mida Chrysler Pacificaga polnud. Niisiis tuleb asuda probleemi lahendama.
Vaja on soetada jalgratta transportimiseks katuseraam. Ent siin on paar tegurit, mida tuleb arvestada, enne kui saate hakata oma tarkust pritsima ja nõu andma.
Esiteks, kõne alla ei tule auto taha paigaldatav rattahoidja, sest mul ei ole RAV4 taga konksu ega ole plaanis seda ka paigaldada. Kuigi olen kuulnud, et auto taha paigaldatav rattahoidja on kõige mugavam.Teiseks, ma ei aja taga odavat hinda, sest nagu olen väikse eeltööga teada saanud, siis odavus tähendab ka probleeme. Üks mees ühest autopoest rääkis oma kogemusest, et odavamat sorti katuseraamid on sellised, mis hakkavad juba 50 km/h linnas sõites tegema sellist müra, nagu tambiks elevant katusel. Samas, olgu lisatud, ei ole vist mõtet osta tingimata ka kõige kallim variant, vaid sihtida seda, mis on hinnalt ja kvaliteedilt turul teine, kas pole nii mõistlik?
Kolmandaks, mu auto katusel on olemas pikirelsid, neis on ka spetsiaalsed, kattega kaetud kohad, kuhu sisse saab kinnitada katuseraami jalad (fotol all paremal). Neid kohti tuleb ära kasutada ehk arvestada katuseraami soetamisel.
Neljandaks, rattahoidja kohta olen saanud soovituse eelistada sellist, kus rattal tuleb võtta esijooks alt ning kinnitada esikahvel rattahoidja külge ning tagajooks kinnitada rihmaga. Sellised hoidjad, mis haaravad kinni raami diagonaaltorust (fotol ülal vasakul), pidavat olema veidi ebakindlad ning ratas pidi kõikuma.Nüüd siis turuluurest. Amservis, Toyota esinduses on Toyota kaubamärgiga RAV4-le sobiv katuseraami kogu komplekti hind 288 eurot (fotol ülal paremal ja all vasakul). Eeldada võib, et esindus kehva kaupa ei paku.
Autoeksperdis sain sellise pakkumise: katuseraami kaks tala Thule WingBar Evo 127 kokku 125 eurot; raami jalad Thule Evo Fixpoint samuti 125 eurot; paigalduskomplekt Thule Kit 47,5 eurot. Kokku 297,5 eurot ehk sutsu kallim, kui Toyota komplekt.Fixus pakub Atera katuseraami 200 euro eest. See tuleb tellida Soomest, saabub kahe päevaga. (Mul kiiret pole.)Toyota esinduses pakutava rattahoidja hind on 172 eurot, kuid see on just selline, mida pole soovitatud – hoiab rattaraami diagonaaltorust.
Autoekpert pakub katusele kahte sorti Thule hoidjat, mõlemad esihargi kinnitusega: TopRide hinnaga 250 eurot ja FastRide hinnaga 200 eurot.
Fixusest saab esihargi kinnitusega Atera rattahoidja 100 euro eest (fotol vasakul ja ülal paremal).
Nii, palun väga: sõna on ekspertidel!
*
Neile, kes ei otsi katuseraami, vaid otsivad lapsele eraõpetajat, saan loodetavasti kasuks olla selle looga.
Foto 1: Jalgratas ja suusaboks auto katusel. Foto autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix
Foto 2: Rattahoidja, mis haarab raami diagonaaltorust. Foto autor: Liis Treimann, Postimees/Scanpix
Fotod 3 ja 4: Toyota katuseraam. Fotode autor: Priit Pullerits
Fotod 5 ja 6: Atera rattahoidja. Fotode autor: Priit Pullerits